شبکه نمایش خانگی رقیب تلویزیون نیست
سایر منابع:
سایر خبرها
بحران، حضور مدیران سیاسی در جایگاه فرهنگی است!
شعار سال : سعید سیدزاده درمورد بی علاقگی مردم نسبت به سریال های تلویزیون گفت: مردم حق دارند برای چیزی که دوستش ندارند وقت نگذراند، همانطور که برای خرید کالایی که علاقه ای به آن ندارند، هزینه نمی کنند. دلیل برخورد سرد مردم با سریال های تلویزیون هم دقیقا به بی علاقگی آن ها نسبت به ساخته های تلویزیونی باز می گردد که فکر می کننم دلیل بی محتوا شدن سریال هاست. سیدزاده در ادامه افزود: مخاطب ...
اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید
عصر جدید به عنوان نخستین برنامه استعدادیابی صداوسیما تاکنون که نتوانسته است در فصل جدید خود انتظار بیننده و به تبع آن مدیرانی را برآورده کند که با تولید و پخش این برنامه حداقل برای چند سال آمار بالای ببینده و رضایتمندی را برای شبکه شان تضمینی می دیدند. در این میان اگرچه تاثیر منفی مواجهه با ویروس کرونا را هم نمی توان نادیده گرفت، اما با نگاه به روندی که این برنامه طی ماه های اخیر در حوزه اطلاع ...
تلاش رسانه ملی برای فعالیت در روز های کرونایی/ چگونه برنامه های تلویزیون در دوران قرنطینه سر پا ماندند؟
نظرسنجی ها که بازه زمانی خرداد ماه را تحت پوشش خود دارد، عصر جدید 2 با جذب 52٫3 درصد بیننده پرمخاطب ترین برنامه رسانه ملی بوده است. این برنامه با اجرای احسان علیخانی، ابتدای هر هفته مهمان خانه های مردم است. البته باید سریال ها را هم به فهرست بخش های پربیننده تلویزیون اضافه کرد؛ سریال دخترم نرگس که از شبکه یک سیما پخش می شود با 26٫5 درصد، پربیننده ترین سریال سیما در نیمه دوم تیرماه بوده ...
شبکه های برون مرزی ضعیف شوند، برد بین المللی جمهوری اسلامی ضعیف می شود
های برون مرزی باید به دو حوزه توجه داشته باشیم؛ نخست حوزه مخاطب و سپس حوزه رقابت. حوزه مخاطب در شبکه های برون مرزی بسیار متنوع و پیچیده است، به عنوان مثال در همین منطقه خاورمیانه، برای کشوری مانند عراق اگر بخواهیم تولید محتوا داشته باشیم باید به مخاطبان شمال، مرکز و جنوب آن توجه کنیم که به دلیل قومیت های مختلف هرکدام حساسیت ها و ظرفیت هایی دارند. در حوزه رقابت، در داخل کشور، صداوسیما ...
صدرنشینی عجیب سریال شبکه یک با تنها 26 درصد جذب مخاطب/ واقعاً دخترم نرگس بیش از دیگران دیده می شود؟!
نظرسنجی های رسانه ملی شک داشت و یا به میزان حداقلی مخاطبان سریال ها ابراز تأسف کرد. ساخت سریالی که ممکن است با چندمیلیارد بودجه و صرف برنامه ریزی بسیار تولید شود؛ اما بیننده ای نداشته باشد باید بازنگری مجددی در پی داشته باشد. حتی افسانه جومونگ شبکه تماشا که برای چندمین بار از سیما درحال پخش است، توانسته استقبال 8٫2 درصدی را به خود ببیند؛ آن هم در شبکه ای که مخاطب چندانی ندارد؛ اما در مقام ...
اولین اکران آنلاین تئاتر در ایران؛ فرصتی که تهدیدِ کرونا ساخت
دستیابی به شیوه هایی از مدرنیته را در جوامعی همچون کشور ما سرعت بخشید. بر این اساس قرار است تا برای اولین بار مخاطبان و علاقمندان به تئاتر امکان تماشای آنلاین آن را داشته و این هنر نمایشی را از طریق صفحه های دیجیتال تماشا کنند؛ شاید از نظر یک مخاطب یا صاحب نظر با دیدگاه سنتی، این تجربه چندان دستاورد بزرگی برای هنری نباشد که عمدۀ ماهیت خود را از حضور فیزیکال بازیگر و تماشاگر در یک مکان می ...
بازاریابی موفق در توییتر با پرهیز از اشتباهات رایج
مخاطب هدف برای تعامل با برند ما را کاهش خواهد داد. مطلب مرتبط: ارزش های بازاریابی توییتر برای کسب و کارها فضای شبکه های اجتماعی کاربرد بسیار زیادی برای تعامل های دوجانبه میان برندها و مشتریان دارد. اگر شما به دنبال کسب موفقیت بازاریابی هستید، باید از چنین فضایی به خوبی استفاده کنید. در غیر این صورت به طور مداوم در زمینه بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف با شکست مواجه خواهید شد ...
بقای رسانه ها در تولیدِ متناسب با نیاز مخاطب است
گرفتار کمیت شده اند و از نظر کیفی آنچنان که باید مهارت های تولید محتوا و مدیریت اطلاعات را ارتقا نداده اند. معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه درباره رسالت رسانه ها در هر کشوری برای فعالیت در چارچوب منافع ملی اظهارداشت: دولت و کلیت نظام برای معرفی دستاوردها و کارهای بزرگی که انجام شده نیازمند تبلیغ نیستند و چنین سفارشی هم نمی کنند. وی ادامه داد: دستاوردها و فعالیت ها ...
تولید محتوا در فضای مجازی و احیای بازار کتاب
؛ چراکه معتقد است: نمی توان هر نوع محتوایی را به خورد مخاطب داد. برخی محتوا ها، تبلیغ منفی است و نتیجه عکس دارد. وی برخلاف حق بین، تولید محتوای مجازی برای کتاب فروش را وظیفه ناشر می داند و تاکید دارد؛ تولید محتوا فقط خاص کتاب فروشی های بزرگ نیست؛ فعالیتی که اگر با کیفیت دنبال شود گران از آب در خواهد آمد. تولید کننده محتوای مجازی کتابی باید کتاب فروش باشد رضا بهرامی ...
رادیو های قرآن و تلاوت بیشترین مخاطبان را داشتند
سالهای گذشته در این دو شبکه بی سابقه بوده است؛ البته طبق نظر سنجی ها تا کنون این رادیوها در ایام ماه مبارک رمضان نیز، دارای بالاترین جذب مخاطب بوده اند . مدیر رادیو قرآن در گفتگو باخبرنگار روابط عمومی رادیو گفت : براساس نتایج نظرسنجی های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما رادیو قرآن رتبه چهارم را در میان شبکه های رادیویی رسانه ملی و رتبه اول را در میان رادیوهای تخصصی به دست آورده است. ...
تولید محتوا، اساس و پایه تحول در روابط عمومی
رفع به هنگام آن تلاش کند. مسئولان عرصه مدیریت شهری نمی توانند نسبت به رسانه، بی تفاوت باشند و یا سهم مهم رسانه را در مشارکت و همراهی در رشد مدیریت شهری کتمان کنند، توسعه شهری زمانی اتفاق می افتد که همه شاخصه ها و ابعاد خدمت رسانی به صورت شفاف در معرض قضاوت و راستی آزمایی قرار بگیرد و رسانه، توان عرض اندام و واگویه نقص ها و کاستی ها را داشته باشد. با توجه به پیچیدگی های مدیریت ...
برنامه های رسانه ملی با رویکرد قرآن و نهج البلاغه تولید و پخش شود
بیان غیر مستقیم استفاده کرد، از کارشناسان هنرمند با تایید حوزه و صدا و سیما استفاده کرد، پخش نماز جماعت کودکان، تنوع در محتواها و قالب های ارائه آن در برنامه ها ، کسالت آور و ملال آور نبودن محتواها و پیام های نماز ، اختصار گویی و اثرگذار بودن محتوا و پرداختن به روح نماز و نمازخوانی در کودکان از جمله مسائلی است که بایستی مد نظر برنامه سازان این شبکه باشد . وی راستگو نیز با تأکید بر ...
سواد رسانه ای، آموزش می خواهد یا وضع قانون؟
کاربران بتوانند مهارت سواد رسانه ای را داشته باشند و به تقویت آن بپردازند، قطعا با مشاهده محتوا در رسانه، منفعل نخواهند بود.. کاربران به واسطه سواد رسانه ای می توانند حتی رژیم مصرف درستی را داشته باشند و این آموزش ها به نظر می رسد می تواند برای همه مقاطع سنی آغاز و تداوم داشته باشد. منصور ساعی، استادیار ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بر این باور است که ما پیش از ...
سریال های خانگی با تبر اصلاح می شوند نه با موچین
تلویزیونی نزدیک است. سریال هایی که البته پخش آن در تلویزیون شاید با اقبال روبه رو شود ولی بدون شک با توجه به عرضه آنها در بستری که مخاطب باید برای دیدن آن پول پرداخت کند، فاصله بسیاری با سلیقه مخاطبان دارد. در واقع ماجرا از این قرار است که شاید این سریال از منظر محتوایی از بسیاری از آفت های مرسوم سریال های شبکه نمایش خانگی مثل عشق های مثلثی و روابط غیرمتعارف، خانواده های از هم پاشیده ...
تلویزیون خودش را از تئاتر محروم کرده است
. در واقع تئاتری را می توان تلویزیونی بنامیم، که با زبان رسانه تلویزیون و با استفاده از ابزارهای فنی و هنری آن برای مخاطبین پخش می شود. اما فصل مشترکش با تئاتر صحنه ای علاوه بر بازیگران و درام پیوستگی مکان، زمان و موضوع است. الف در نقش ب وقتی جیم آن را تماشا می کند. پس داستان گویی و درام، تماشاگر و بازیگر ارکان اصلی نمایش هستند که در تله تئاتر هم حضور دارند. با این تفاوت که در نمایش ...
نیکول کیدمن برای مردم لالایی می خواند
اُ مکس آن را با همکاری Calm و Nutopia تولید می کند. در این مجموعه، مخاطبان در هر قسمت نیم ساعته در سفری تصویری و سه بعدیبه دنیایی دیگر می روند. این داستان ها برای آرامش در خواب و مخصوص زمان خوابیدن بوده و به گونه ای طراحی شده تا احساس آرامش به مخاطب منتقل شود. این مجموعه در شبکه اچ.بی.او مکس پخش خواهد شد. انتهای پیام/ این پست 36 بار بازدید شده ...
ویترین روزنامه ها/ معرفی مشاغل خانگی در ایام قرنطینه به روایت جام جم / بررسی شرق از وضعیت بازار سیاه ...
پرداخت و تاکید کردند که تداوم این روند منجر به کوچکتر شدن هرچه بیشتر سفره مردم از جمله طبقه متوسط می شود. ∗مطالب ما را در کانال تلگرامی شفقنا رسانه (mediashafaqna@) دنبال کنید. ∗ نقد و نظر و سوژه های خود را از طریق ارتباط با ادمین کانال (shafaqnamedia_admin@) به ما بگویید. انتهای پیام شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام شفقنا رسانه_ ...
اخبار تلویزیون| از حضور 120 بازیگر جلوی دوربین "ده نمکی" تا پخش مستند "عینکی خوش قلب"
.... تهیه کنندگی خانه عشق را دامون جوادی و کارگردانی آ را محمد حسین جبلی جوان بر عهده داشته اند، مستندی که یکشنبه 29 تیرماه ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می رود. بازپخش این مستند برای روز بعد ساعت 8:30 در نظر گرفته شده است. کانال فارسی شبکه آی فیلم از سه شنبه سریال طنز دودکش را روی آنتن می برد. با پایان یافتن سریال شمعدونی ، پخش مجموعه تلویزیونی دودکش به ...
جدال کاربران خبرآنلاین در مقایسه سریالهای تلویزیون با نمایش خانگی
خبرآنلاین که البته تعداد آنها هم خیلی زیاد نبود، معتقد بودند که در سال های گذشته، هم شبکه نمایش خانگی و هم تلویزیون در جهت جلب توجه مخاطب بسیاز ضعیف عمل کرده اند، تا جایی که هیچ یک از آن ها، دیگر ارزش تماشا کردن ندارند. کاربر ناشناسی در رابطه با همین موضوع نوشت: من هم مانند بقیه مردم از تلویزیون دل خوشی ندارم. ولی از شبکه خانگی هم هر چیزی که در آمده است، چرت و جلف بازی بوده است. ...
آموزش بازاریابی محتوایی | فصل اول: مقدمه ای بر بازاریابی محتوایی
را با شما برقرار کند. نوع دیگری از این تبلیغات نیز تبلیغات متنی با قالب رسانه ی تبلیغ پذیر است. چگونه باید اعتماد مخاطب را با بازاریابی محتوایی کسب کنم؟ بازاریابی محتوایی ربطی به فروختن چیزی ندارد. اگر فقط به صحبت در مورد اینکه محصول یا خدمات شما چقدر عالی است بپردازید، مشتریها به سرعت پیامتان را رد میکنند. شما باید بینش و اطلاعاتی را که مشتریهایتان نیاز دارند، ارائه دهید. ...
هفت ، همچنان خنثی و به دور از جذابیت کافی پخش می شود!
چرا که با توجه به کرونازدگی روز های کنونی، چاره ای جز متقاعد کردن مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی و خصوصا ماندن در خانه وجود ندارد. با این حال سینما هنوز از نداشتن برنامه جدی مختص خود روی آنتن سیما رنج می برد؛ برنامه ای زنده، تحلیلی و البته چالشی که بالتبع حواشی خاص خودش را هم دارا باشد. هم اکنون سیما دو برنامه مختص سینمایی اعم از هفت و نقد سینما را جمعه ها در کنداکتور پخش خود می ...
شکست انحصار رسانه ای در ایران چگونه شکل گرفت
شاهدیم مردم با چنین فضایی روبه رو هستند و بخشی از اوقات فراغت خود را در این فضا سپری کرده و یا حتی اطلاعات خود را در این فضا کسب می کنند. به اعتقاد من نکته مهم این است که با توجه به شناخت نسبی مخاطبان از فضای رسانه ای جدید، آن ها مصرف رسانه ای خود را بین رسانه های مختلف توزیع می کنند. وقتی شما به عنوان مخاطب با تعدد رسانه و تنوع محتوایی نسبت به گذشته روبه رو هستید، نمی توان انتظار ...
نگاه تلویزیون نیازمند تغییر است
...، آقازاده، هم گناه و... در تلویزیون قابلیت پخش دارند؟ به نظر من می تواند پخش شود. ما یک سری محدودیت ها برای خود ایجاد کرده و با همین رویکرد جلو آمده ایم. هیچ گاه بازنگری نکردیم که شرایط تغییر کرده و 40 سال گذشته و سلیقه مخاطب عوض شده است، دسترسی مخاطب به محتوا با قدیم تفاوت دارد. باید رقابت کنیم. نگرانی های بی خودی داریم. در محدودیت برخی کار ها شاید منطقش این باشد که خوب نیست به ...
ایجاد بی اعتمادی در مخاطب؛ چالش برنامه سازان و تلویزیون
دهد که این کار نوعی توهین به مخاطب محسوب می شود. آیا نباید قبل از آوردنِ مهمان قدری تأمل کرد، هماهنگی ها اتفاق بیفتد و حتی بعد از بازبینی و نظر نهایی، آن مهمان و برنامه رسانه ای شود؟ قبل از امیر آقایی، این اتفاق برای مجید صالحی هم افتاد؛ اتفاقاً تیزر مربوط به مجید صالحی چند بار پخش شد. حالا اینکه مشکلی در پشت پرده حضور و رفتارهای خود این بازیگران و یا هنرمندان وجود دارد بحث دیگری است که شاید در جای ...
ساخت سریال ترکی در ایران
...> آزاد بودن روابط، ازدواج های نامتعارف و موضوعاتی از این قبیل، از دیگر ویژگی هایی سریال های ایرانی است که به نظر می رسد سعی شده است مخاطبان را قلقلک بدهد و بگوید، اگر سریال ترکی دوست دارید ما شبیه به سریال های ترکی برایتان می سازیم. باید گفت پایان این داستان فقط به جذب تعداد محدودی مخاطب نمی انجامد بلکه یک شکست بزرگ برای فرهنگی محسوب می شود که سعی دارد با ساخت سریال های پرزرق و برق، فرهنگی کپی شده از دیگر فرهنگ ها را به نمایش بگذارد. ...
مدیریت از بالا به پایینِ تلویزیون، اجازه کار را به هیچ فیلمسازی نمی دهد
کیفیت در آنجا بالا می رود. حداقل در ساختار و محتوایی هم بخواهند مخاطب انبوه در رقابت داشته باشند سعی می کنند برای محتوا کاری کنند اما در رسانه ملی با بودجه دولتی این حساسیت وجود ندارد. بنابراین باید منصف باشیم نسبت به تیمی که چهار، پنج ماه در شرایط سخت کار می کنند، مخصوصا کسانی که در شرایط کرونا کار می کنند. این چیز عجیب و غریبی است. نمی دانید با چه مصیبتی فیلم را می سازند. این مدیران زیر کولر گازی ...
اینستاگرام؛ شمشیر دو دم فوتبال ایران
مورد مشکلات تیم سابقش حرف بزند. او قبل از حضور در این برنامه روی صفحه شخصی اش پیغامی خطاب به مردم گذاشته و نوشته بود: دوست دارید چه چیزهایی بگویم تا دل تان خنک شود؟ این یعنی کارشناسی که قرار است به مخاطب آگاهی بدهد، خودش مرعوب فضای مجازی است و خواسته یا ناخواسته همان فرهنگ اینستاگرام را در بستر رسانه های رسمی تر نشر می دهد. تلاش برای جلب نظر در شبکه های اجتماعی به اندازه ای اهمیت یافته که اخیرا ...
چگونه در صنعت بازاریابی دوام بیاوریم؟
بازاریابی دارای داستان اصلی 22 برابر بیشتر از سایر محتوای بازاریابی مورد توجه مخاطب هدف قرار می گیرد، با این حساب تمام بازاریاب ها در سال های پیش رو باید توانایی داستان سرایی شان را تقویت کنند. در غیر این صورت امکان تداوم فعالیت آنها در حوزه بازاریابی و تولید محتوا با شکست و تردیدهای اساسی مواجه خواهد شد. داستان سرایی در حوزه تجاری همیشه دشواری های خاص خود را داشته است. این امر نیازمند ...