سایر منابع:
سایر خبرها
امروز اشک هایمان یکهزار می شود
سنسور اکسیژن را به انگشتش سبابه اش وصل می کند، عدد 82 روی صفحه نمایان می شود، می ترسد، از کُما، از مرگ، از آسیب مغزی و هر درد و مرضی که کمبود اکسیژن بتواند سرش بیاورد، کپسول اکسیژن به دادش می رسد و گویی با ورود اکسیژن تازه به ریه ها حالا از دست تمام آن ترس ها جسته است، اینروزها اکسیژن هم کم شده، اینرا مسئولان بهداشت و درمان می گویند و نگرانند که اگر با همین فرمان پیش برویم تا یکی دو ماه دیگر
سفر نرویم تا مدافعان سلامت مسافر خانه خود شوند
محمد جواد عابدی اردکانی از فعالان اجتماعی اردکان در یادداشتی با عنوان فداکاران امروز جبهه سلامت، ماندگاران همیشه تاریخ ، ضمن اشاره به شرایط سخت فعالیت در مراکز درمانی و بیمارستان ها برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان، نوشت: بیش از هشت ماه است که همه گیری یک ویروس، امان همه ما را بریده، نفس هایمان را در سینه حبس کرده و تب مرگ را در جامعه بالا برده است. وی تصریح کرد: در این وانفسای جولان
رد پای جریان های نفوذ در وزارت بهداشت از کاهش جمعیت تا افزایش قربانیان کرونا
، توانایی درمان بیماران به روش های طب سنتی را دارند. علت بالا رفتن آمار مرگ و میر باید بررسی شود این متخصص طب سنتی تصریح کرد: به نظرم باید در اعداد و ارقام آمارها بازنگری شود. جای بسی شک و شبهه وجود دارد زیرا الان مردم نسبت به اسفندماه سال گذشته و اوایل امسال، بیشتر ماسک می زنند و بهداشت را رعایت می کنند. باید بررسی شود که آیا عوارض داروها، آمار مرگ و میر را افزایش داده، یا به خاطر مستهلک
نگرانی در خصوص بیمارستان هراسی برخی مبتلایان به کرونا
دارند و در خانه اقدام به درمان می کنند و زمانی به بیمارستان مراجعه می کنند که شاید نتوان اقدام خاصی انجام داد و همین امر موجب افزایش موارد مرگ و میر می شود، لذا اگر این مسئله ادامه داشته باشد مرگ های ناشی از کووید 19 افزایش پیدا می کند لذا به مردم توصیه می کنم هیچ نگرانی از بابت مراجعه به بیمارستان نداشته باشند البته توصیه به مراجعه غیرضروری به بیمارستان نمی شود و ابتدا به مراکز بهداشتی درمانی سرپایی
این راه به گورستان می رود...
درگیر بیماری کرده و حتی آنها را به کام مرگ فرستد. خود این افراد هم در خطرند، یعنی هم جان خودشان را به خطر می اندازند، هم جان عزیزان و اطرافیان شان و هم جان مردم را. هر بار خارج شدن از منزل، هر بار سفر، هر بار پاساژگردی و گردش و... می تواند به هزینه گزاف از بین رفتن جانی ختم شود. کادر درمان دیگر توان ندارد در شرایطی که پزشک و پرستار و سایر کادر بهداشت و درمان بعد از 9 ماه جان کندن
کرونا و خستگی کادر درمان
کننده است، تبعات جبران ناپذیر این بیماری بر سلامت جامعه است در شرایطی که بیشتر تخت های بیمارستان ها پر شده و خستگی نیروی انسانی مجموعه بهداشت و درمان هم وجود دارد. مدافعان سلامت که در همان روزهای آغاز شیوع کرونا با تمام وجود بر بالین بیماران بودند و از هیچ اقدامی برای قوی نگه داشتن روحیه بیماران و خانواده های آنها فروگذار نبودند این روزها نیاز به حمایت بیشتری دارند چرا که علی رغم بالا رفتن تعداد مبتلایان و تعداد درگذشتگان بر اثر کرونا ، حساسیت مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی کم رنگ تر شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ...
◄ سررشته کلاف سردرگم تعطیلی تهران در کجاست؟
رفته است. هرچه هوا هم سردتر شود بدتر می شود، انشاالله که متوقف شود، اما به نظر نمی رسد این اتفاق رخ بدهد و فعلاً باید شاهد بالا رفتن آمار باشیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. طبرسی ادامه داده: دو هفته تعطیلی مسکن است، باید دو هفته تعطیل می کردند بعد بازگشایی ها را با دقت انجام می دادند. دیروز دیدم آقای وزیر کشور به دانشگاه های علوم پزشکی دستور دادند که موارد و مرگ ومیر کم شود، این اصلاً
سیر صعودی دیابت در میان دشتستانی ها/ ارتباط کرونا و دیابت باید مورد توجه قرار بگیرد
فکرشهر - داوود بحرینی: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در گفت و گو با فکرشهر اظهار کرد: دیابت یک بیماری غیر واگیری است که در آن قند خون برای تولید انرژی توسط سلول ها جذب نمی شود و بنابراین میزان قند خون افزایش می یابد؛ و این بیماری در افراد با سابقه خانوادگی، اضافه وزن و سقط در معرض خطر قرار دارند. به گزارش فکرشهر، ماریا خویش دوست در ادامه افزود: افرادی که دچار دیابت می شوند
روز سبز بورس / افزایش تقاضا در کلیت بازار سهام
هفته بازار سهام به تعادل خواهد رسید و دوره اصلاحی بازار سهام به پایان خواهد رسید. خبر ساخت واکسن کرونا باعث بالا رفتن قیمت های جهانی و همچنین تاثیر مثبت زیاد بر بازارهای مالی جهانی شد و همین موضوع نیز بر بازار سهام ما نیز تاثیر مثبت داشت زیرا با بالا رفتن قیمت های جهانی برخی از نمادها نیز رشد می کنند.” روز سبز بورس ” نمادهای فملی، فولاد و خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام
گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا و مدیریت خانواده محور کووید 19 از استان کرمانشاه آغاز شد
گرفته می شد که به 40 هزار عدد در روز افزایش یافت و که با تولید تست های سریع در کشور و نیز واردات آن طی هفته آینده میزان این تست ها به 100هزار تست در روز خواهد رسید. این مسئول با بیان اینکه طی ماه های آینده کاهش قابل توجهی در خیز بیماری، موارد بستری و مرگ و میر خواهیم داشت، گفت: باید به مردم آگاهی بدهیم و با شیوه های ناب هنرمندانه فرهنگ سازی را داشته باشیم چرا که هر چه بیشتر رعایت پروتکل
دیابت تلخ ترین قند دنیا
آموزش و پیشگیری از دیابت بنا نهاده که این خود نشان دهنده میزان اهمیت این دو موضوع است. موضوع آگاهی و خود مراقبتی شهروندان همراه با فراخوان بسیج همگانی برای مواجهه با این بیماری که گران ترین بیماری فراگیر غیر مسری جهان نام گرفته با بالا رفتن آمار مبتلایان به دیابت در ایران و جهان تبدیل به نیازی جدی و تامل برانگیز برای دولت ها و مردم شده است. دیابت چیست؟ به تعدادی بیماری که شامل
گام دوم جوانان غیرتمند لرستان در مقابله با کرونا/نسل چهارم انقلاب به میدان آمدند+فیلم
به گزارش سفیرافلاک به نقل از خبرافلاک، سنشان خیلی نبود اکثراً متولدین دهه هشتاد که برای رفتن به میدان صبحگاه آماده می شدند، فرمانده صدا زد که صف ها را مرتب کنید، بااینکه فرصت تنگ بود خواستم برای لحظه ای هم که شده اصلی ترین ابزار کارشان را امتحان کنم، تمام قدرت و زورم را در دو دستم جمع کردم حداقل 15 یا 20 کیلوگرم وزنش بود، تصور این که وسیله ای با این حجم را برای ساعت ها با خود حمل کنم سخت و طاقت
مراسم های عروسی و عزا منبع فراگیری کرونا در یاسوج/ مردم به جولانگاه کرونا نروند
از مردم درخواست کردند، که در این موارد نهایت همکاری و دقت را داشته باشند. اما با گذشت زمان و عادی شدن شیوع کرونا و حتی با مشاهده به کام مرگ فرو رفتن بیش از دویست نفر مبتلای به این ویروس و بستری تعداد زیادی دیگر در بیمارستان های کرونایی استان، برخی افراد در رعایت دستورالعمل های بهداشتی کوتاهی نمودند تا وضعیت سه شهرستان بزرگ استان، از مرز قرمز عبور کند و به رنگ سیاه درآید.
مردانه ایستادیم اما نامردی هم کم ندیدیم!
گذشت که در تاریخ سابقه نداشته است. این مردم ایستادند و نجیبانه با فقر و ناکارآمدی اجزای این سیستم ساختند وسوختند تا ترامپ رفت. ما مردانه ایستادیم تا رفتن ترامپ؛ اما نامرد هم کم ندیدیم. کسانی که از دارو و درمان ما هم سوء استفاده کردند و گاهی از نامردی ترامپ هم حتی جلوتر بودند. از برخی بستگان مقامات دولتی گرفته تا مافیایی که در گوشه وکنار کشور با سلامت مردم دلالی می کردند.بسیاری از ما اگر در
نمکی: تست های تشخیص سریع کرونا تا هفته آینده به دست ما می رسد
مرحله ورود سهمگین بیماری به کشور در موج اول انفجار بیماری توانستند در بسیج ملی مقابله با کرونا در کمتر از 60 روز با کمک سایر دستگاه ها و همکاری های بین بخشی افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزنند. کاهش مرگ و میرها به رقمی نزدیک 30 عدد در روز، کاهش موارد بستری به یک پنجم در کمتر از دو ماه، همکاری گسترده بین بخشی در تدارک ماسک، لباس محافظتی برای کادر درمان و همکاری و همراهی مردم در رعایت شیوه
آب مروارید و علائم آن را بشناسید
بینی که در اکثر موارد با بالا رفتن شدت آب مروارید وضعیت بدتر می شود. افزایش دید نزدیک، بالا رفتن مداوم شماره عینک و لنز. علائم نام برده شده در بالا می تواند ناشی از دیگر بیماری های چشمی نیز باشد پس اگر با یکی از موارد بالا روبرو شدید حتما به نزد چشم پزشک بروید. بهترین زمان عمل کاتاراکت چشم بسته به تشخیص دکتر چشم شما دارد. افرادی که در معرض خطرند همه افراد ممکن است به
هشدار رئیس شورای شهر تهران درباره وخامت کرونا در پایتخت
ستاره صبح - کرونا در ایران سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 459 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 38 هزار و 291 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز 18 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 9 هزار و 236 بیمار جدید مبتلابه کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 712 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 682 هزار و 486 نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 520 هزار و 329 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5523 نفر از بیماران مبتلابه کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 224 هزار و 252 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است.لاری افزود: ا ...
رکورد فوتی های کرونا به 459 رسید / شناسایی 9 هزار و 236 بیمار جدید
وضعیت قرمز قرار دارند. وی اظهار کرد: استان های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند. لاری با بیان اینکه متاسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر بیماران قطعی کووید-19 را از ابتدای اپیدمی داشتیم، گفت: بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر بیماری کووید-19 در کشورمان، متاثر از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در هفته های
افزایش بی سابقه تلفات کرونا دیروز 459 قربانی
متاسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر بیماران قطعی کووید-19 را از ابتدای اپیدمی داشتیم، گفت: بالارفتن بی سابقه موارد مرگ و میر بیماری کووید-19 در کشورمان، متاثر از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در هفته های اخیر است. لاری افزود: لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و تداوم توسعه همکاری های بین دستگاهی، بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد و ما در یک جنگ تمام عیار با بیماری
روند کرونا در 14 استان صعودی است
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، کمیته اپیدمیولوژی کووید19 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جدیدترین گاهنامه اپیدمیولوژی ایران به وضعیت اپیدمی کرونا در هفته منتهی به 16 آبان پرداخت است و در این گاهنامه رسمی اعلام کرده که موارد ابتلا و مرگ ومیر کووید 19در کشور بالا است و روند کلی آن با ثبات و همراه با تغییرات مختصر صعودی بوده است. بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی کووید19 وزارت
شناسایی 9236 مورد جدید کووید19
، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. وی افزود: استان های هرمزگان، راهبردنیوز، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند. لاری با بیان اینکه متاسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر بیماران قطعی کووید-19 را از ابتدای اپیدمی داشتیم، گفت: بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر بیماری کووید-19 در کشورمان، متاثر از افزایش چشمگیر موارد
در بیمارستان های دولتی فقط بیماران مبتلا به کرونا بستری اند
سالم خبر: معمولا ظرف 8 هفته اوج گیری کرونا پایان می یافت اما این بار این اتفاق رخ نداد و ویروس از موج خود نیز بیشتر رفته است. هرچه هوا هم سردتر شود بدتر می شود، امیدواریم این وضعیت متوقف شود، اما به نظر نمی رسد این اتفاق رخ بدهد و فعلا باید شاهد بالا رفتن آمار باشیم تا ببینیم چه اتفاقی رخ می دهد. پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، گفت: تا دیروز همه می گفتند که لازم است
رکورد مرگ روزانه کرونا در ایران به 459 نفر رسید
وضعیت افزایش موارد بستری این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی در هفته های اخیر است. وی افزود: کنترل و مهار اپیدمی کرونا در کشور نیازمند همکاری و همدلی همه دستگاههای مسئول بیش از هر زمان است. ما در یک جنگ تمام عیار قرار داریم و همه مردم و مسئولان در همه دستگاههای اجرایی باید خودشان را سربازان این نبرد سهمگین بدانند. امیدواریم با وحدت و همدلی ملی در بین همه مردم و مسئولان بتوانیم از این
شناسایی 9236 مورد جدید کووید19 18 آبان 1399 ساعت: 14:8
/> لاری با بیان اینکه متاسفانه امروز بالاترین آمار مرگ و میر بیماران قطعی کووید-19 را از ابتدای اپیدمی داشتیم، گفت: بالا رفتن بی سابقه موارد مرگ و میر بیماری کووید-19 در کشورمان، متاثر از افزایش چشمگیر موارد بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی در هفته های اخیر است. وی افزود: لزوم رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی و تداوم توسعه همکاری های بین دستگاهی، بیش از هر زمان دیگری به چشم می خورد
خدمات وزارت بهداشت به بیماران کرونایی در شرایط تحریم ها
های مراقبت ویژه فعالیت مجدانه داشته و ما به رشادت های کادر درمان افتخار می کنیم. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تاکید کرد: هیچ کمبودی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی وجود ندارد و کادر درمانی در ارائه خدمات تلاش های بی وقفه ای بسیاری دارند. خاتمی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه در سطح کلان می تواند به کاهش مبتلایان کرونا کمک کند اظهار داشت: نمی توان در همه موارد از
صعود مرگ های کرونایی در کشور؛ روند بیماری در 14 استان صعودی است
تهران (پانا) - بر اساس اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در وزارت بهداشت، در هفته منتهی به 16 آبان ماه موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا در کشور همچنان بالا است و در 14 استان نیز روند صعودی یا شروع پیک جدید مشاهده شده است. به گزارش وزارت بهداشت، آمار جهانیِ مبتلایان به عفونت کووید 19 ناشی از کروناویروس جدید به 50 میلیون و 263 هزار و 958 نفر رسیده و تاکنون مرگ یک میلیون و 256 هزار و 358
رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت 459 بیمار دیگر
زرد قرار دارند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جنگ تمام عیار با کرونا سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز بیشترین میزان مرگ روزانه کرونا در ابتدای شیوع این بیماری در کشور ثبت کردیم. علت این وضعیت افزایش موارد بستری این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی در هفته های اخیر است. دکتر لاری افزود: کنترل و مهار همه گیری کرونا در کشور نیازمند همکاری و
رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت 459 بیمار دیگر
زرد قرار دارند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جنگ تمام عیار با کرونا سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز بیشترین میزان مرگ روزانه کرونا در ابتدای شیوع این بیماری در کشور ثبت کردیم. علت این وضعیت افزایش موارد بستری این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی در هفته های اخیر است. دکتر لاری افزود: کنترل و مهار همه گیری کرونا در کشور نیازمند همکاری و
رکورد شکنی دوباره کرونا با فوت 459 بیمار دیگر- عبور تعدادکل جانباختگان از 38 هزارتن
، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. دکتر لاری افزود: استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند. جنگ تمام عیار با کرونا سخنگوی وزارت بهداشت گفت: امروز بیشترین میزان مرگ روزانه کرونا در ابتدای شیوع این بیماری در کشور ثبت کردیم. علت این وضعیت افزایش موارد بستری این بیماری در بیمارستانها و مراکز درمانی در هفته های اخیر
روند صعودی بیماری کرونا در 14 استان کشور
علوم پزشکی کشور ارائه دهند. تحلیل روند بیماری در هفته منتهی به 9 آبان ماه بنابر اعلام کمیته اپیدمیولوژی بیماری کرونا در وزارت بهداشت، موارد ابتلا و مرگ و میر در کشور بالا است و روند آن ثبات با تغییرات مختصر صعودی بوده است. در 9 استان ایلام، لرستان، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، البرز، اصفهان، گیلان و هرمزگان روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی مشاهده شد. در 14 استان یزد، خراسان