لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران تا قبل از آذر
سایر منابع:
سایر خبرها
تازه ترین رکورد مبتلایان به کرونا در کشور
تشخیص سریع کرونا برای غربالگری بیشتر استفاده خواهد شد. این تست های تشخیص سریع تا هفته آینده به دست ما می رسد.معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین فعالیت مشترکی با وزارت ارتباطات در حال انجام است تا افراد با تست مثبت کرونا ره گیری شده و از خروج این افراد از منزل یا محل قرنطینه جلوگیری شود تا به این ترتیب بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف در مبارزه
کرونا در تهران خارج از کنترل!؟ / رییس شورای شهر: آمار فوتی ها دو برابر شده است
بینی می شد با واکنش های مختلفی از سوی مدیران شهری و کشوری همراه بود. چند ساعت بعد از این جلسه؛ محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران بالاخره محافظه کاری را کنار گذاشت و دوباره پیشنهاد تعطیلی پایتخت را مطرح کرد و گفت: متاسفانه ستاد مقابله با کرونا و دولت به این پیشنهادات توجهی نداشتند که از این بابت متأسفیم. وی ادامه داد: اگر وضعیت اقتصادی کشور مناسب بود، مقابله با کرونا بهتر انجام می گرفت، ولی
خبرهای خوب وزیر بهداشت درباره درمان بیماران کرونایی
کرونا مصرف اکسیژن را به حد قابل توجهی افزایش داد و هر بیمار خارج از بخش ویژه به 12 لیتر در دقیقه و بیمار درون بخش ویژه به 24 تا 32 لیتر در دقیقه اکسیژن نیاز دارد که این میزان مصرف اصلا با ظرفیت های موجود تناسبی نداشت، بنابراین تمام همکاران شبانه روز برای تامین اکسیژن تلاش کردند. وی افزود: خوشبختانه تلاش ها نتیجه داد و در حال حاضر در تمام استان های کشور مشکل کمبود اکسیژن به حداقل رسیده و
غربالگری و کنترل بیماران کرونایی در محلات پایتخت
تهران (پانا) - همزمان با موج فراگیر پیک سوم کرونا در دو ماه اول پاییز، پایلوت طرح شهید سردار قاسم سلیمانی با عنوان بسیج عمومی کنترل اپیدمی از روز گذشته به طور رسمی در تهران و برخی استان ها کلید خورد. به گزارش ایران، این بار تمرکز اصلی وزارت بهداشت بر محور پیشگیری و شکستن اولین زنجیره انتقال ویروس کرونا است. بر این اساس و پس از امضای تفاهمنامه وزیر بهداشت با رئیس بسیج مستضعفین مبارزه
جزئیات طرح محله محور در مقابله با کرونا/پیش بینی کاهش بستری ها
وزارت بهداشت با اشاره به بررسی طرح منع تردد از ساعت 21 شب، گفت: بحث های نهایی درباره ابعاد مختلف طرح در جلسه شنبه آینده ستاد ملی کرونا مطرح و نهایی خواهد شد. وی با اشاره به نامه 65 نفر از رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی به وزیر بهداشت افزود: رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی در این نامه درخواست تعطیلی سراسری و حداقل 2 هفته ای کرده اند و در این باره در جلسه قرارگاه هم بحث هایی شده است.
حریرچی: همکاری مغازه ها برای تعطیلی در ساعت 18 برای روز اول خوب بود
منع تردد از ساعت 21 شب اشاره کرد و افزود: بحث های نهایی درباره ابعاد مختلف این طرح در جلسه شنبه آینده مطرح و تصمیم گیری نهایی در این باره در ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح محله محور، گفت: این طرح به صورت جاری و پیوسته اجرا می شود و مدام غربالگری می کنیم تا چنانکه وزیر بهداشت خواسته اند بتوانیم تا 3 ماه میزان بستری ها را تا 50 درصد و موارد سرپایی را تا 30
10 هزار و 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت کشور افزوده می شود
تهران (پانا) - وزیر بهداشت گفت امسال در تاریخ ایران اولین سالی است که 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت های بیمارستانی کشور اضافه می شود. به گزارش وبدا، سعید نمکی در نهمین آیین پویش ره سلامت و افتتاح همزمان 66 پروژه حوزه سلامت استان کرمانشاه و آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا در استانداری کرمانشاه، اظهار کرد: پیرو جلسه بسیار تاریخی که ستاد ملی کرونا در محضر رهبر معظم
وزیر بهداشت: تست روزانه کرونا در کشور به 100 هزار مورد می رسد
جدید خودمان را برای مدیریت و کنترل کرونا که بر پایه محله محور و خانواده محور بودن است را آغاز می کنیم. کرمانشاه یکی از موفق ترین استان ها در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت بود. طرحی که بنده از سال گذشته تقاضا کردم همکارانم برای خانواده محور کردن نظام سلامت آغاز کنند تا بتوانیم در هر خانواده یک سفیر سلامت (عمدتا بانوان به عنوان محور خانواده) داشته باشیم. در این راستا مشارکت گسترده بانوان را در
طرح محله محور مقابله با بیماری کرونا در کشور اجرا می شود
دوم را نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی محله، خانواده و روستا و مرحله سوم؛ حمایت از افراد مبتلا به کرونا اقشار ضعیف توسط نهادهای کمیته امداد، بهزیستی، بسیج، بنیاد ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد. معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مرحله اول طرح غربالگری بیماری کرونا که تا اوسط اردیبهشت ماه طول کشید، 78 میلیون، در مرحله دوم 42 میلیون
غفلت در ردیابی کرونایی ها سبب افزایش بیماری شده است
علامت باید در مکانی مناسب باشد. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: کشورهای کره جنوبی و چین با راه اندازی نقاهتگاه مناسب توانستند این بیماری را کنترل کنند. مبتلایان در مکان هایی مانند هتل ها یا ورزشگاه ها به مدت 2 هفته نگهداری شدند تا با دیگران در تماس نباشند. مشاور عالی وزیر بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر روزانه حدود 25 هزار تست کرونا در کشور انجام می شود که این
فوت 458 بیمار در 48 ساعت
بالا می برد. نکته دوم بحث قرنطینه معقول و درست برای افراد مثبت است و نکته سوم هم این است که هر کس که با فرد مثبت در تماس بوده، باید اینطور در نظر بگیرد که خودش هم مثبت خواهد بود و اصول قرنطینه را رعایت کند. لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران تا قبل از آذر معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران ضمن تاکید بر لزوم تعطیلی دو هفته ای تهران برای کنترل زنجیره انتقال بیماری، در عین حال درخصوص
تولید 4 داروی گیاهی برای بهبود علائم کرونا
بگوییم که این دارو عصاره ترکیبی خاص است که فقط در ایران یافت می شود. در خبری دیگر نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران درخصوص احتمال بازگشت نقاهتگاه ها به چرخه خدمت در تهران در گفت وگو با ایسنا گفت: فقط نقاهتگاه های درون بیمارستانی احتمالا بازمی گردند؛ اما در مورد نقاهتگاه خارج بیمارستانی چنین تصمیمی وجود ندارد؛ زیرا مریض های ما عموما بد حال هستند و اگر نقاهتگاه خارج
رفتار مردم عامل ایجاد پیک های جدید کرونایی است
سلامت نیوز :استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، رفتار مردم را مهمترین عامل ایجاد پیک های کرونایی اعلام کرد و گفت: عملکرد نامناسب مردم سبب بروز پیک های جدید می شود وگرنه رفتار ویروس تقریبا ثابت است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مسعود یونسیان، اپیدمیولوژیست، اظهار داشت: هم مردم بیماری کرونا را جدی نگرفتند و هم برنامه ریزی دقیق و منسجمی برای کنترل بیماری اعمال نشده است که نتایج این
آغاز گام چهارم بسیج ملی مبارزه با کرونا از امروز
بر اساس تلاش های انجام شده، از تست تشخیص سریع کرونا برای غربالگری بیشتر استفاده خواهد شد. این تست های تشخیص سریع تا هفته آینده به دست ما می رسد. معاون وزیر بهداشت گفت: همچنین فعالیت مشترکی با وزارت ارتباطات در حال انجام است تا افراد با تست مثبت کرونا رهگیری شده و از خروج این افراد از منزل یا محل قرنطینه جلوگیری شود تا به این ترتیب بتوانیم زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. سخنگوی وزارت
شروع به کار طرح “بیماریابی محله محور”
کنیم و از امروز این طرح محله محور را از استان کرمانشاه همزمان در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد. وزیربهداشت بیان کرد: در طرح “بیماریابی محله محور” بیماریابی زودرس، قرنطینه بیماران شناسایی شده و بعد از آن حمایت هایی است که باید از بیماران شناسایی شده انجام داد، همچنین تشخیص سریع افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بودند و افزایش تست ها خواهد بود. نمکی در پایان گفت: تست های سریع بیست دقیقه ای ساختیم که تا هفته آینده به بازار خواهد آمد و همچنین مقدار قابل توجهی هم وارد کردیم، امیدواریم با افزایش تست ها روزی صد هزار موارد مبتلا را شناسایی کنیم. انتهای پیام/ ...
نقاهتگاه بیماران کرونایی در ساوه آغاز به کار کرد
علی میرزایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک، اظهار کرد: دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا در سطح شهرستان ساوه به طور دقیق در حال انجام است. وی بیان کرد: مصوبات قرارگاه سلامت امیر جلیلوند در دستور کار بوده و دانشکده علوم پزشکی نیز در راستای اجرای برنامه های قرارگاه زیستی فعالیت می کند. فرماندار ساوه با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد مبارزه با کرونا، تصریح کرد
افتتاح دویست و بیستمین پایگاه اورژانس در تهران
بیماران کرونایی راه اندازی شد با افتتاح پایگاه 441 ناحیه شرق اورژانس تهران زمان رسیدن تکنسین ها در حوادث محله افسریه و اتوبان بسیج کاهش خواهد یافت. در حال حاضر پایگاه 441 با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کند. انتهای پیام/
زمستان سخت و درخواست تعطیلی
وقتی یک نفر تمام خانواده اش را به کرونا مبتلا می کند باید توجه کرد که بر اساس مطالعات علمی انجام شده و به گفته دکتر علیرضا رییسی-معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، اگر افراد در فضای بسته ای دور هم جمع شوند و تهویه مناسبی وجود نداشته باشد، بیماری می تواند بسیار شدیدتر منتقل شود. در تحقیقاتی که در دنیا صورت گرفته است مشاهده کردند 31 درصد از درگیری ها، درگیری دورهمی
ارائه تست غربالگری کرونا در مساجد
شعار سال: اسامی مساجد برای غربالگری و تشخیص زودهنگام بیماری کرونا در مساجد مناطق مختلف شهر تهران اعلام شد. روابط عمومی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اعلام کرد: مطابق با بیانات مقام معظم رهبری در جلسه اخیر ستاد ملی کرونا و تذکر ایشان برای لزوم آموزش همگانی درباره راه های شیوع و شیوه های پیشگیری به صورت محله محور با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج، بنیاد احسان ستاد اجرایی
13 بیمار جدید تا تکمیل ظرفیت تنها بیمارستان ابرکوه
علی اکبر عسکرنژاد امروز در جلسه مشترک شورای شهر با اعضای ستاد مقابله با کرونای شهرستان، آمار بستری بیماران کرونایی در یک ماه و نیم اخیر را وحشتناک عنوان کرد و گفت: واقعیت این است که برای کنترل بیماری، بهداشت مقدم بر درمان است و در راستای پیشگیری نیز اقدامات حوزه بهداشت به تنهایی، 25 درصد موفقیت آمیز است و 75 درصد موفقیت این حوزه در گروی همکاری سایر بخش هاست که متأسفانه در این زمینه ضعیف عمل شده
مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان ها تا 2 هفته دیگر مرتفع می شود
انجام می دهند. وی عنوان کرد: در این طرح در کنار بحث شناسایی، در برخی محلات محیط های قرنطینه هم برای افراد کم بضاعت در نظر گرفته می شود تا کار کنترل کرونا بهتر صورت گیرد. وزیر بهداشت گفت: از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته برای بحث کنترل و مدیریت کرونا، شناسایی بیشتر مبتلایان است، بطوری که از 20 هزار تست روزانه کرونا در ماه های اخیر به روزانه 40 هزار تست رسیده ایم. نمکی
تعطیلی دو هفته ای تهران و قرنطینه کامل به همراه منع سفر به استان های شمالی کشور ضروری است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، 6 بسیج دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی تهران در نامه ای به اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی حداقل دو هفته ای تهران و قرنطینه کامل به همراه منع سفر به استان های شمالی کشور را ضروری دانستند. متن این نامه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم نبی مکرم اسلام (ص): رحم الله امرأ عمل عملا فاحکمه رحمت بر کسی که کار نیکویی انجام دهد و آن
بررسی میدانی مشکلات محله سعیدیه توسط فرماندار اسلامشهر
رهگیری بیماران کرونایی در احمدآباد مستوفی فرماندار اسلامشهر همچنین از اجرای آزمایشی برنامه جامع رهگیری بیماران کرونایی در بخش احمدآباد مستوفی توسط شبکه بهداشت و درمان خبر داد. مرسلپور در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح به حداقل رساندن تردد مبتلایان به کرونا در سطح شهر و مراکز درمانی و ارائه خدمات به نصیرن در منازلشان است. وی با بیان
تعطیلی دو هفته ای تهران جدی تر شد
عادی انجام می شود. معمولا مریض پس از 6 ساعت در اورژانس تعیین تکلیف می شود و تا 12 ساعت آینده به بخش بستری منتقل می شود. البته اگر نیاز به ICU داشته باشد شرایط سخت تر است. لزوم کنترل محله ای کرونا در تهران معاون درمان ستاد کرونا استان تهران در خاتمه تاکید کرد: در تهران باید بر اساس محله محوری نیروهای ستادی تشکیل شوند، آموزش های خانگی آغاز شود، تست ها افزایش یابد و به شکل محله ای بیماری را کنترل کنیم.
295 نفر قربانی ویروس کووید 19 در شاهین شهر و میمه/ فعالیت قرارگاه حافظان سلامت در 28 مسجد
شهر و میمه با اشاره به تمدید دو هفته ای محدودیت برای گروه های شغلی دو، سه و چهار با کاهش تردد افزود: کلیه مشاغل و مراکز به غیر از مشاغل ضروری از 20 آبان الی 20 آذر حداکثر تا ساعت 18 مجاز به فعالیت هستند. پارسا با تحلیل روند بیماری و آمار مبتلایان و جان باختگان بیماری کووید 19 در سطح شهرستان ابراز کرد: از ابتدای همه گیری کووید 19 تاکنون 11 هزار و 684 مورد تست کرونا در شهرستان انجام شده
تشریح محدودیت های جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا / چرا تهران دو هفته به خاطر کرونا تعطیل نشد؟
سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، درباره احتمال تعطیلی دو هفته ای تهران، گفت: موضوع تعطیلی دو هفته ای تهران اصلاً در ستاد مطرح نشده و شایعه مخالفت رئیس جمهور با این طرح را تکذیب می کنیم. به گزارشروز نو ؛ دکتر علیرضا رئیسی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه یک سیما افزود: این تصمیم ها برای 31 مرکز استان گرفته شده است و همچنین ستاد استان ها این اختیار را دارند شهر هایی که
120 میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان فردیس پیش بینی شد
گفت: با توجه به وجود شرایط هشداری کرونا، احتمال دارد که از این نقاهتگاه استفاده شود، چون فردیس فاقد بیمارستان است و بیماران برای درمان به بیمارستان های کرج اعزام می شوند. فرماندار فردیس بیان داشت : البته بیماران کرونایی سایر شهرستان های استان که دارای بیمارستان هستند نیز به بیمارستان امام علی (ع) کرج، شریعتی ماهدشت، امام حسین (ع) محمدشهر ، کوثر و ثارالله کرج انتقال می یابند.
قصه دنباله دار جدال سپیدپوشان با کرونا
بدحال با شرایط تنفسی وخیم تنها درصورت تشخیص بخش تریاژ تنفسی بیمارستان ها پذیرش می شوند، آنها باید ساعت ها در انتظار خالی شدن تخت ها منتظر بمانند و درنهایت تخت هم اگر خالی شود، دستگاهی برای استفاده نیست. با آغاز موج سوم مدت زیادی است که مسئولان از افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در همدان و قرمز شدن استان خبر می دهند. بنابر اعلام ستاد استانی مقابله با کرونای استان، تعداد تخت های بستری
حوادث ویژه در هفته گذشته 899 نفر مصدوم برجای گذاشت
ترافیکی است که در این حوادث 606 نفر مصدوم و متاسفانه 57 نفر فوت کردند. او افزود: همچنین در هفته ای گذشته 37 مورد حریق و انفجار در مواردی مثل نشست گاز و بی احتیاطی در سامانه اورژانس 115 ثبت شد و در خصوص مسمومیت با گاز منوکسید کربن 36 مورد ثبت شد که بیشترین آمار مصدومان مسومیت با قاتل خاموش مربوط به استان تهران است. سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به زمین لرزه های رخ داده در