رئیس کل نظام پزشکی: تهران باید حداقل دو هفته تعطیل شود
سایر خبرها
با حمایت مادی و معنوی از پرستاران می توانیم کرونا را پشت سر بگذاریم
و دوران پسا کرونا پیش روی ما است، خاطرنشان کرد: نتایج مطالعات در چین، استرالیا، اسپانیا، آمریکا و ایران نشان می دهد که بیمارستان ها با کمبود ذخایر مراقبت های این بیماری مواجه هستند، دولت ها در تامین بودجه لازم برای رفع این پاندمی دچار ناتوانی شده و مشکلات زیادی در شرایط حال حاضر تجربه می شود که تا پیش از این تجربه نکرده ایم. به گفته وی بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا دامن بسیاری از
خلاء حمایت و پشتیبانی ازخانواده های شهیدان مدافع سلامت
شهدای مدافع سلامت صورت نگرفته است. محمدرضا ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور هم با اشاره به حمایت نکردن از خانواده های شهدای مدافع سلامت، تاکید می کند: متاسفانه هنوز از خانواده های شهدای جامعه پزشکی حمایت نشده است. در این شرایط این سوال پیش می آید که تکلیف انگیزه کادر درمان برای تداوم خدمت چه می شود؟ سوال جدی اینجاست که خانواده شهدای مدافع سلامت چطور باید زندگی اش بگذرد؟ برخی از خانواده
پرستاران حتی مرخصی استعلاجی هم ندارند
سعیدی مدیر پرستاری بیمارستان شریعتی نیز با قدردانی از معاون توسعه و مدیران این مجموعه در حمایت از بیمارستان ها، گفت: همکاران ما خسته اند و نیاز به استراحت دارند. کاش به مناسبت روز پرستار، خبر برقراری فوق العاده ویژه را به کادر درمان بدهیم، و تقدیرنامه ای را به امضای رئیس و معاونان دانشگاه به همکاران اهدا کنیم. همچنین با توجه به شرایط موجود لازم است حداقل دو دست لباس را برای همکاران تأمین کنیم.
تقدیرسرکار خانم شیرخانی اززحمات زنان مرکز سندرومیک شهر ایلام در مبارزه با کرونا در هفته سلامت
از خود و جامعه در پیشگیری از کووید 19 هستند در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز ومراقب ، ماما و پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند . در بحران فعلی نیز بار سنگین بردوش زنان است و مسئولیت پزشکان و پرستاران زن دوچندان شده است ، چراکه وظیفه نگهداری و مراقبت هم در خانه و هم در بیمارستان بر دوش این عزیزان است و باجان ودل پای کار هستند . خانم شیرخانی با اهداء لوح تقدیر از زحمات و تلاش های پرسنل زن مرکز سندرومیک شهر ایلام و مرکز بهداشت بخش چوار تقدیر و تجلیل بعمل آورد. ...
با پول خودمان شیلد می خریم/ برای تست کرونا 700 هزار تومان پرداخت کردم!/ ماهی 200 ساعت کار می کنیم دیگر ...
و بندهای مختلفی دارد. به دلیل اینکه پرستاران با جان انسان ها سر و کار دارند، هدف از تصویب و اجرای این قانون، بالا رفتن دقت پرستاران در اجرای امور محوله است. هئیت وزیران در بیستم دی ماه سال 88 این قانون را به دلیل پیشنهاد مشترک وزراتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کار و امور اجتماعی، رفاه و تامین اجتماعی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان نظام پزشکی کشور به استناد بند 5 قانون
برزخ کرونا تاب پرستاران را گرفته است
و تنگی نفس به اورژانس می آمد، در عرض چند روز جانش را از دست می داد و این شرایط روحی پرستاران را نیز به شدت آشفته می کرد. برخی از جوان ها سرسخت تر با کرونا روبه رو می شدند، آنقدر دیر می آمدند که دیگر هیچ کاری نمی شد برایشان انجام داد، اینتوبه می شدند، اما هیچ وقت برنمی گشتند. انگار خانواده خودمان را از دست داده ایم مرگ های پشت سر هم خسته شان کرده است. او از بیماری صحبت می کند
زندگی در منطقه ممنوعه
/> یک متخصص بیماری های عفونی در بیمارستان واسعی سبزوار در این خصوص گفت: با توجه به شرایط موجود تمام زندگی خود را وقف بیمارانی کرده ایم که بعد از خدا، امیدشان به کادر درمان است. دکتر افسانه کفاش افزود: خدمت رسانی به بیماران افتخار بزرگی است که با تمام وجود آن را انجام می دهیم و تا پای جان برای درمان و بهبودی آنها تلاش می کنیم. وی ادامه داد: در هر شبانه روز کمتر از چهار ساعت
خدایا، شیفت آخرم نباشد.../سرانه پرستار در کشور، یک ششم سرانه برخی کشورها
ست شهدای مدافع سلامت ثبت شده است. جان فشانی پرستاران در خدمت به بیماران کرونایی را همه دیده ایم، اما دردها و رنج های آن ها کمتر دیده شده و صدایشان شنیده نشده است. سرانه پرستار در کشور، یک ششم سرانه برخی کشورها محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار می گوید: پرستاران ما سال هاست با مشکلات شغلی شان دست و پنجه نرم می کنند و این مشکلات در دوران کرونا تشدید شده است. یکی از مشکلات، سرانه پ
افزایش موج مهاجرت در میان پرستاران / معوقات بخش درمان چه شد؟
حدود 150 هزار پرستار در کشور وجود دارد و پرستاران مشغول به کار در شرایط کرونایی فشار کاری سه برابری را تحمل می کنند. در شرایطی که چند سال است نیاز به استخدام پرستار حس می شود اما در سال های 96، 97 و 98 پرستاری به سیستم درمان کشور اضافه نشده است. در سال گذشته از طریق آزمون استخدامی چهار هزار پرستار انتخاب و در سال 99 وارد بازار کار شدند. همچنین رئیس سازمان برنامه وبودجه مجوز
درگذشت پرستار زن اورژانس زنجان بر اثر کرونا
، شامگاه دوشنبه (19 آبان ماه) دعوت حق را لبیک گفت. سرپرست مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی و خستگی ناپذیر بیش از 9 ماهه کادر فداکار بهداشت و درمان، تیم مدیریتی، فنی و پشتیبانی دانشگاه به ویژه در شرایط توام با تحریم های ظالمانه، شهادت این شهیده عزیزه خدمت و مدافع خط مقدم سلامت را به خانواده آن مرحومه و همکاران حوزه سلامت تبریک و تسلیت گفت
بدون پرستاران ،پزشکی معنا ندارد
شفاآنلاین سلامت رئیس اسبق سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه با پرستاران هم صدا و همگام هستیم، گفت: سطح اخلاق در جامعه رو به بالا رفتن نیست و باید با حفظ کرامت انسانی و حقوق مردم از این مسئله جلوگیری کنیم. به گزارش شفاآنلاین ، ایرج فاضل در مراسم بزرگداشت روز پرستار اظهار داشت: کار پزشکان و پرستاران همگام با یکدیگر بوده و آرزو داشتیم که همگی با هم در یک سازمان بودیم. رئیس
با عشق و علاقه مشغول خدمتیم اما دیگر توان نداریم + فیلم
پدران و مادران و عزیزانمان که در راه های دور و نزدیک هستند هستیم. این پرستار بیمارستان کوثر سمنان که خود نیز رنج این بیماری را در روزهای اول شیوع کرونا تحمل کرده است و مجدداً به خدمت رسانی به بیماران در بخش کرونا ادامه می دهد گفت: نگذاریم با بی مسوولیتی و بی تفاوتی در مقابل این بیماری، زحمات و تلاش های همکاران ما در مجموعه کادر درمانی که مدافعان سلامت هستند و خصوصاً شهدای مدافع سلامت که
تست کرونا در کشور روزانه به 100 هزار مورد می رسد
سخت ترین سال جمهوری اسلامی ایران بود، بیشترین زیرساخت های نظام سلامت شکل گرفت. نمکی بیان کرد: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری و پیگیری رییس جمهوری، طرح جدید را برای مدیریت و کنترل کرونا که بر پایه محله محور و خانواده محور بودن است را آغاز می کنیم. وی اضافه کرد: کرمانشاه یکی از موفق ترین استان ها در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت بود. طرحی که بنده از سال گذشته تقاضا کردم
اجرای طرح مسجد سنگر سلامت در شهرستان های خراسان رضوی
بیشتری روبرو نشوند. سرخس مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس هم در جلسه آغاز این طرح با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان لقمان حکیم سرخس، افزود: تست پرستار های این بیمارستان به طور فزاینده مثبت می شود و با رفتن این پرستاران به مرخصی استعلاجی، کسی نیست که جایگزین شود و با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم. سالاری افزود: وضعیت این شهرستان نارنجی است ولی در حال رفتن
اجرای طرح مسجد سنگر سلامت در شهرستان های خراسان رضوی
بیشتری روبرو نشوند. سرخس مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس هم در جلسه آغاز این طرح با اشاره به افزایش تعداد بستری ها در بیمارستان لقمان حکیم سرخس، افزود: تست پرستار های این بیمارستان به طور فزاینده مثبت می شود و با رفتن این پرستاران به مرخصی استعلاجی، کسی نیست که جایگزین شود و با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم. سالاری افزود: وضعیت این شهرستان نارنجی است ولی در حال رفتن
نمکی: شهادت در عرصه سلامت، آگاهانه ترین نوع شهادت است
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، سعید نمکی در جلسه کمیته ملی شهید خدمت که روز دوشنبه و با حضور پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه و سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر مدیران و معاونان در ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن قدردانی برای پیگیری امور مربوط به شهدای خدمت عرصه سلامت، افزود: تکریم شهدا
حفظ سلامت زنان برای عبور از بحران کرونا اهمیت بسیاری دارد
گیری کرونا ویروس در خانواده شامل انجام اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، اداره امور فرزندان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسر، فشارهای اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه ها، آسیب های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد می کند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و
اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به سرخس/ طرح مسجد سنگر سلامت آغاز شد
بسیج نیز انجام می شود که نیاز به همکاری بخشداری ها و شهرداری ها داریم. حمیدرضا سالاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان سرخس نیز در این جلسه اظهار کرد: نیروهای نظامی از ابتدای شیوع کرونا در کنار ما بودند و با این طرح مسجد سنگر سلامت با شکل سازمان یافته تر در کنار ما هستند. وی تصریح کرد: تعداد بستری ها در بیمارستان لقمان حکیم سرخس بالا رفته و دیروز 12 نفر در بیمارستان بستری بودند.
تهران حداقل 2 هفته تعطیل شود
اینگونه نیست و پس از شهادت همکاران پزشک و پرستار، خانواده های آنها حمایت نشده و با مشکل مواجه هستند.رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اشاره به فعالیت های این سازمان در خصوص ثبت لحظه های ماندگار شهدای خدمت و مدافعین سلامت تحت عنوان کرونا روایت گفت: به رغم تمام مشکلات همکاران ما پای کار هستند و حتی پس از ابتلا و طی دوره درمان که تا مدت ها ضعف و تنگی نفس و عوارض این بیماری بر بدن مستولی شده است اما
خلع سلاح مدافعان سلامت شدت گرفت/ ابتلای بیش از 32 هزار پرستار به بیماری کرونا
بازنشستگان پرستاری وارد عرصه خدمت شوند، لازم است، آموزش هایی ببینند تا بتوانند در حوزه خدمات عمومی پرستاری، بخش های تخصصی و مراقبت های ویژه در بیمارستانها خدمت کنند. پرستاران ایرانی علاوه بر کرونا با مشکلات مالی نیز دست و پنجه نرم می کنند کادر درمانی بیمارستان ها و همچنین پرستاران علاوه بر آنکه روزانه باید در خط مقدم کرونا با این بیماری لاعلاج مقابله نمایند، متأسفانه به علت
بی دفاع در تیررس کرونا
گوید از روزی که زهرا فوت کرد، همسرش حال خوشی ندارد. مرتب دارو مصرف می کند و می خوابد. بچه ها به شدت بی قرار شده اند. آنها هم فهمیده اند چطور کرونا مصیبتی شد و بر سرشان بارید. براساس اعلام رئیس سازمان نظام پزشکی تاکنون بالای 300نفر از نیروهای کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا جانشان را از دست داده اند، اما آمارهای رسمی بر عدد 187تأکید می کنند؛ اینها افرادی هستند که به طور قطع به عنوان
دکتر کریمی: شکوه و عظمت خدمات پرستاری در دوران پاندمی کووید 19 به اوج خود رسیده است
اینکه در هر باغ پر از خاری، گُل هم وجود دارد افزود: کووید 19 جنبه های منفیِ بسیاری دارد، اما فرصتی است که نظام پرستاری و حوزه سلامت جایگاه اصلی خود را نشان دهد. هر چند از اینکه هر روز شاهد درد و رنج هم وطنانمان هستیم متأسفیم، و تلاش می کنیم بتوانیم خدمت بهتری را ارائه دهیم. نظام سلامت و کادر پرستاری زیر ذره بین رئیس دانشگاه با اشاره به شرایط حساسِ کنونی گفت: در این شرایط
توزیع هزار ماسک در میان دانش آموزان زابل و زاهدان/ لزوم تصویب قانون برای رفاه بیشتر پرستاران
تا به مردم خدمت کنند. وی با اشاره به لزوم جذب بیشتر پرستار در شرایط کنونی افزود: توقع ما از مجلس تصویب قوانین جهت آسایش بیشتر پرستاران است. عضو هئیت موسس گروه جهادی شهید سلیمانی گفت: گروه جهادی کوچک ما در این ایام جهت کاهش بخشی از مشکلات کادر درمان اقدام به توزیع هزار عدد ماسک در بین دانش آموزان شهرهای زابل و زاهدان کرد، در این برنامه آقای طالبی مسئول بازرسی وزارت کشور هماهنگی و مساعدت کردند که از زحمات ایشان کمال تشکر وقدر دانی را داریم. انتهای پیام/
افزایش موج مهاجرت در میان پرستاران
چقدر کارانه پرداخت شد؟ وعده های مسئولان برای حمایت از همین جمعیت پایین پرستاران نیز قابل تامل است، رئیس سازمان برنامه وبودجه در تیر ماه امسال اعلام کرد هزار میلیارد تومان برای تسویه معوقات کارانه پرستاران در سال 98 پرداخت شده است.دبیر کل خانه پرستار گفت که این منابع به 115 هزار پرستار بخش دولتی اختصاص یافته و فقط 800 هزار تومان به عنوان کارانه به پرداخت شده است. این در حالی است که در سال
ابتکار قابل توجه روزنامه اعتماد/انتشار تصاویر شهدای سلامت
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ؛ گزارش روزنامه اعتماد در ذیل آمده است: عکس هایی که در این صفحه می بینید ؛ این 91 نفر ، برندگان خوشبخت کنکور یا خودرو یا جوایز بانک نیستند . صاحبان این عکس ها مردان و زنانی هستند که پارسال ، همین موقع ؛ روز 19 ابان ، در میان ما بودند ؛ دوست و همسر و برادر و خواهر و فرزند و پدر و مادر وعزیز یک خانواده بودند و حالا از انها فقط خاطراتی باقی
روایت سیصد گل سرخ
شفاآنلاین سلامت رئیس سازمان نظام پزشکی اعلام کرده سیصد نفر از پرسنل کادر درمان در زمان شیوع کرونا شهید شده اند ، هفته پیش نیز یکی از دوستان ارامنه ام که بهیار بیمارستانی در اصفهان بود پس از ابتلا به کرونا، شهید راه سلامت لقب گرفت. با این توصیفات هر انسان دردمندی به یاد شعری که در زمان قیام و حصر مشروطه طلبان تبریز سروده شده ، می افتد: سیصد گل سرخ یک گل نصرانی/ ما را ز سر بریده می ترسانی؟/ ما گر ز
علیرغم مشکلات؛ کادردرمان همچنان در میدان حضور دارند/ جایگزینی نیروی انسانی حوزه درمان کار سختی است
دکتر حسین کرمانپور مدیر کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در برنامه مثبت سلامت شبکه سلامت سیما در پاسخ به این سوال که چرا در نسخه هشتم راهنمای تشخیص و درمان کووید 19 که از سوی وزارت بهداشت منتشر شده ؛ ارائه خدمت به بیماران مشکوک به کووید از سوی پرسنلی که تست آنها مثبت اعلام شده ولی علائم شدید ندارند؛ بلامانع است؛ اظهار کرد: گرچه این امر مورد تایید نیست اما با توجه به کمبود نیرو در حوزه درمان که
کمبود حاد پرستار در استان زنجان/ همجواری با بیمار کرونایی مهم ترین عامل درگیر شدن است
تاکید بر کمبود تجهیزات درمانی به ویژه قبل از شیوع ویروس کرونا از جمله بخش آی سی یو تصریح کرد: این کمبود بعد از کرونا با توجه به نوع فعالیت این ویروس افزایش یافته است، هر چند تعداد تخت های آی سی، یو از 50 تخت قبل از اپیدمی به 110 تخت افزایش یافته است و با تسهیلاتی که سازمان بهداشت جهانی ارائه کرده، تجهیزات جدید هم تهیه خواهد شد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر
بحران مالی، دامنگیر اغلب مراکز فیزیوتراپی
، عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی نیز با اشاره به وضعیت مالی نامطلوب مراکز فیزیوتراپی، خاطرنشان می کند: طی چند ماه اخیر، همکاران فیزیوتراپیست در کنار پزشکان و سایر کارکنان حوزه سلامت در درمان بیماران و مبارزه با ویروس کرونا به ایفای نقش پرداخته اند. در حال حاضر بیش از 600 فیزیوتراپیست در بخش های بیمارستانی کرونا در حال ارائه خدمات تخصصی فیزیوتراپی تنفسی هستند. با توجه به اینکه مداخلات درمانی