وضعیت قرمز در بیمارستان های ایتالیا
سایر منابع:
سایر خبرها
برزخ کرونا تاب پرستاران را گرفته است
همیشه بسته شد، پر از دعا برای پسرش بود که زنش هنوز بارش را روی زمین نگذاشته بود. آن ها مرگ زن بارداری که پس از 15 سال دامنش سبز شده بود و کرونا سبزی زندگی را برایشان به سیاهی کشاند، نمی توانند از خاطر پاک کنند، آن ها پرستاران بخش کرونا هستند، همان ها که کرونا علاوه بر آنکه به پیکره جسم شان ضربه زده روح شان را هم زخمی کرده است. این ها همان سفیدپوشانی هستند که چند ماه قبل تمام در و دیوار شهر
از سرزمین عجایب تا بازی انتخابات در آمریکا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، چالش نژاد پرستی در آلمان ، بازی انتخابات در آمریکا، وضعیت قرمز در بیمارستان های ایتالیا و حضور فوتبالیست های ایرانی در سارایوو از مهم ترین عناوین گزارش های خبری خبرنگاران صدا و سیما در مناطق مختلف جهان بود. نیویورک : کامران نجف زاده هند : حسن عبدالملکی آلمان : امیر شجاعی انگلیس : مجتبی قاسم زاده غزه : ابراهیم احمد سارایوو : بهروز ناصری ایتالیا : حمید معصومی نژاد استانبول : حسن میربها جمهوری آذربایجان: مهراب مرادوردی رییس جمهوری آذربایجان از آزادسازی 23 روستای این کشور از اشغال نیرو های ارمنستان خبر داد. مشروح گزارش چین : محمدرضا خالق وردی به دنبال کشف ویروس کرونا در چند مورد از غذا های وارداتی در چین، گمرک این کشور اعلام کرد از این پس، مطابق قانون، محصولات دریایی وارداتی بازرسی و قرنطینه می شود و پس از اطمینان از مطابقت کالا با معیار های ذیربط برای اطمینان از ایمنی مواد غذایی برای مصرف کنندگان چینی، اجازه ترخیص صادر می شود. مشروح گزارش ارمنستان : ژرژ ابراهیمی بعد از آن که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از امضای توافقنامه صلح با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان و ولادیمیر پوتبن رییس جمهوری روسیه خبر داد، شماری از ارمنی ها به مقر دولت و مجلس ملی این کشور حمله کردند مشروح گزارش قزاقستان : امیرهوشنگ دانایی لبنان : حسن عظیم زاده افغانستان : بهنام یزدانی روسیه : سیدعلی دارابی فرانسه : رضا شهسوار حسینی مالزی : اسماعیل پورحاجی ...
کرونا نمایه پرستاران نمایه پرستار نمایه
2.5 نفر وجود دارد. در نتیجه پرستار با این همه بیمار مواجه است و رسیدگی ها در برخی موارد ممکن است رضایت بخش نباشد. بر این اساس، 2.5 نیروی پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در 24 ساعت باید وجود داشته باشد که 1.8 آن نیروهای دانشگاهی و 0.7 آن شامل نیروهای گروه پرستاری مثل اتاق عمل و هوشبری و کمک پرستار خواهد بود. این استاندارد ویژه ایران تعریف شد و از کف استانداردهای موجود جهانی، حتی یک نفر
30 درصد مردم استان یزد ماسک نمی زنند/پلمپ789 واحد صنفی متخلف
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، دکتر ابراهیم سلمانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اعلام این که در حال حاضر یک هزار و 157 بیمار مشکوک به کرونا در این استان بستری هستند، اظهار کرد: روند بستری بیماران کرونا یی در استان یزد ثابت شده و اکنون تعداد 201 بیمار در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. وی با بیان این که درصد پوشیدن ماسک در استان 71 درصد است، افزود: هنوز با درصد استاندارد
سومین بخش مراقبت افراد کرونایی در بیمارستان میبد راه اندازی شد
مشکوک به کرونا 20 درصد به ظرفیت تخت های بستری بیمارستان افزوده شد. این مسوول اظهار کرد: به علت تراکم بیماران در بخش اورژانس و در صف انتظار قرار گرفتن آنها برای خالی شدن تخت برای بستری در بخش عفونی با هماهنگی های به عمل آمده و جابه جایی بخش های بیمارستان این راهکار اتخاذ شد. فرح زادی بدون توضیح بیشتر تاکید کرد که این اقدام زمان انتظار بیماران را برای بستری کاهش می دهد.
451 پرستار، بهیار و پزشک در استان مرکزی به کرونا مبتلا شده اند/مصوبات ستاد ملی به درستی اجرا نمی شوند
مبارزه با بیماری کرونا هیچ راهی جز قرنطینه و جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی ندارد و امروز کسی منکر مشکلات اقتصادی نیست اما سلامت مهم تر است و اگر بتوانیم در این شهر آرایشگاه های زنانه و تالارها را ببندیم بیش از 50 درصد مشکل را حل کردیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با انتقاد از عرضه قلیان در برخی از مراکز گفت: مگر سه سال گذشته مصوب نشد که عرضه قلیان ممنوع است ولی متأسفانه در اوج
یکهزار و 250 نفر در گناوه تست پی سی آر شدند
محمدعلی دریانورد روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: از مجموع بیمارانی که از آنان تست پی سی آر گرفته شد، 800 نفر در بخش حاد تنفسی بیمارستان بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند. وی اظهارداشت: تعداد فوتی های کرونایی در این مرکز حدود 2.5 درصد بیماران بستری شده تنفسی است که بیشتر آنان بیماری زمینه ای و سن بالا داشتند و اگر تلاش متخصصان پزشکی و مراقبت های خوب پرستاران نبود، شرایط بدتری رخ می
پرستار زنجانی؛ قربانی کرونا
شمار بیماران با وضعیت وخیم بستری در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های فارس نیز به 268 نفر رسیده است، از این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرد. او گفت: در 24 ساعت منتهی به روز سه شنبه، 423 بیمار مشکوک و دارای علامت ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند که بیشترین میزان پذیرش بیمار در دوران کرونا بوده است. خبر دیگر آنکه رضا نجاتی، سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان در گفت
تعداد مبتلایان کرونا در سلسله 6 برابر شد
شبکه بهداشت و درمان سلسله همچنین گفت: 71 نفر اعضای کادر درمان این شهرستان از جمله 10 پرستار بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) طی هشت ماه گذشته به کووید 19 مبتلا شده اند. 46 هزار و 190 لرستانی تا 17 آبان به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 917 نفر جان باخته اند و وضعیت این استان از نظر شیوع ویروس قرمز است. پنج شهرستان دلفان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت های آنها از جمله تعطیلی بازار و ادارات همچنان برقرار است.
تقدیرسرکار خانم شیرخانی اززحمات زنان مرکز سندرومیک شهر ایلام در مبارزه با کرونا در هفته سلامت
از خود و جامعه در پیشگیری از کووید 19 هستند در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز ومراقب ، ماما و پرستار و نیروهای خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان که اکثریت آنان را زنان تشکیل می دهند با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند . در بحران فعلی نیز بار سنگین بردوش زنان است و مسئولیت پزشکان و پرستاران زن دوچندان شده است ، چراکه وظیفه نگهداری و مراقبت هم در خانه و هم در بیمارستان بر دوش این عزیزان است و باجان ودل پای کار هستند . خانم شیرخانی با اهداء لوح تقدیر از زحمات و تلاش های پرسنل زن مرکز سندرومیک شهر ایلام و مرکز بهداشت بخش چوار تقدیر و تجلیل بعمل آورد. ...
اینجا برای نفس کشیدن هوا کم است!
سریع به شهر اعزام می شدند و پرستار کشیک باید در محیط بسته آمبولانس و با آن لباس و ماسک مخصوص، همراه بیماران مشکوک به کرونا، آن ها را تا نزدیکترین مرکز مجهز با فاصله حداقل 2 کیلومتر همراهی کنند. بخش زیادی از وقت طرح پرستاری به اعزام و رفت و آمد می گذشت و این اوج مشقت و سختی آن زمان بود.با شرح وقایع آن روز ها پلک هایش را مدام روی هم می فشرد و با یک آه به گفته هایش پایان می داد. برایش افزایش این حجم از
آخرین آمار کرونا در استان مازندران / ابتلا به ویروس کرونا در مازندران 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری / ...
مازندران حدود 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده است که یکی از دلایل این موضوع را می توان در عدم اعمال محدودیت های مناسب در تردد مسافران در جاده های مواصلاتی استان جستجو نمود. مطابق با آخرین آمار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل درحال حاضر 844 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش بستری می باشند ، که از این تعداد 219 بیمار با علام حاد تنفشی در بخش مراقبت ویژه
پیشنهاد 65 رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی 2 هفته ای تهران
/> فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تعداد مراجعان کرونایی در تهران 10 هزار و 700 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 6 هزار نفر در بخش های سرپایی بیمارستان ها و 4 هزار و 700 نفر به صورت سرپایی در دیگر مراکز درمانی استان تهران مراجعه کرده اند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با شبکه خبر افزود: مجموع کسانی که در
فرمانده سپاه بوشهر: مدافعان سلامت مخلصانه در خدمت مردم هستند
بیمارستان برگشت و به ادامه خدمت مشغول شد اما بار دوم که به این بیماری مبتلا شد به دلیل بیماری زمینه ای در بخش مراقبت های ویژه بستری شد و بعد از گذشت چند روز به شهادت رسید. شهید محمد رضا رزمی پرستار با سابقه بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی بوشهر بود که بر اثر ابتلا به کرونا در روزهای ابتدایی ماه جاری به شهادت رسید. شهید رزمی هشتمین شهید مدافع سلامت استان بوشهر است.
ممنوعیت ملاقات در بخش مراقبت های ویژه، ضروری است؟
به گزارش ایسنا، پذیرش بیمار در بخش مراقبت های ویژه که معمولا به صورت غیر منتظره و ناگهانی اتفاق می افتد، یک موقعیت پر استرس برای بیمار و اعضای خانواده او است و جدایی بیمار از بستگانش، این شرایط را سخت تر می کند و رنج و درد او را تشدید می کند. با توجه به تاثیر دوسویه خانواده و بیمار بر یکدیگر، امروزه بر نقش خانواده ها در بهبودی بیماران بد حال در شرایط بحرانی، بسیار تاکید می شود. ملاقات
خط مقدم مبارزه با کرونا در استان کرمانشاه + تصاویر
؛ پزشکان، پرستان و تمامی کارکنان بیمارستان ها همچون دفا مقدس برای مردم جانفشانی می کنند و با آگاهی در حال مراقبت از جان دیگران هستند. چند ماه گذشته برای کادر درمان بسیار سخت گذشت و بارها شاهد ابتلا و فوت همکاران خود بودند اما وضعیت بیمارستان ها و پر شدن تخت ها حکایت از آن دارد که این مدافعان باید خود را برای روزهای سخت تری آماده کنند و تصمیم های ستاد کرونا همچون تعطیلی شبانه به کمک کادر
پیشنهاد 65 رئیس دانشگاه علوم پزشکی برای تعطیلی 2 هفته ای تهران
/> فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا کلانشهر تهران با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته تعداد مراجعان کرونایی در تهران 10 هزار و 700 نفر بوده است، گفت: از این تعداد 6 هزار نفر در بخش های سرپایی بیمارستان ها و 4 هزار و 700 نفر به صورت سرپایی در دیگر مراکز درمانی استان تهران مراجعه کرده اند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا زالی در مصاحبه با شبکه خبر افزود: مجموع کسانی که در
نبرد ارتش با کرونا در شمال شرق کشور
افزود: از نیمه اسفند پارسال هم این قرارگاه اقدام به توزیع رایگان مواد ضدعفونی بین شهروندان مشهدی کرد که در این راستا 15 هزار لیتر مواد ضدعفونی در مدت 10 روز در نقاط مختلف شهر مشهد بویژه مناطق حاشیه شهر توزیع شد. وی ادامه داد: برگزاری رزمایش "با ولایت تا شهادت" از دیگر اقدامات انجام شده است که در روز 25 اسفند پارسال برگزار شد. همچنین در اواخر همان ماه 210 تخت در مهمانسرای جوادالائمه (ع
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور تمامی برنامه های شهرداری قم است
فراگیرتر است، گفت: ظرفیت ها خیلی بالا است و در کوتاه مدت توان بروز همه ظرفیت های وجود ندارد، اما در یک برنامه 5 ساله می توانیم از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم تا بتوانیم از این ابزار برای این که قم را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم هم استفاده کنیم. شهردار قم با بیان اینکه قم یک جهان شهر است و فقط در سطح ملی مطرح نیست، افزود: چشم جهان به شهر قم است، زیرا ظرفیت های پر ارزشی
لزوم تعطیلی دو هفته ای کشور و رسیدگی فوری به مطالبات کادر درمان
تاکنون بالغ بر 40 هزار نفر از پرستاران خود به کرونا مبتلا شده واز این میزان حدود 35 هزار نفرمجدد بعد از بهبود مشغول کار درهمان بخش ها شده، اما همچنان بیش از 5 هزار نفر از آنان یا قرنطینه؛ یا استعلاجی یا بستری و تحت درمان هستند؛ و حدود 70 شهید پرستار نیز تا امروز، تقدیم دفاع از مردم کرده اند. بی شک مجموع این عوامل باعث کاهش کیفیت مراقبت ها و افزایش ابتلای خود وسایر پرسنل برای دفعات بعدی
معلمانی که این روزها شاگردانشان را غافلگیر کردند
نیست. کوچه به کوچه، مدرسه استان قزوین، بافت جغرافیایی خاصی دارد. پر از روستاهایی است که کیلومترها از هم و شهر فاصله دارند و روستاهای کوهستانی هم کم ندارد برای همین دسترسی دانش آموزان به امکانات آموزشی زیاد نیست. پوشش اینترنتی و شبکه های تلفن همراه هم در بخش هایی از این روستاها با خلاء و مشکلاتی روبروست که امکان تدریس آنلاین را سخت می کند. مسعود مرادخانی ، معلم آوجی روستای
ظفرقندی: 50 درصد تخت های ICU در قبضه کرونایی هاست / تهران حداقل 2 هفته تعطیل شود
کار خود بازگشته و به خدمت رسانی مشغول می شوند. ظفرقندی با اشاره به اینکه 50 درصد تخت های بخش مراقبت های ویژه را بیماران کرونایی اشغال کرده اند، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با اساتید این حوزه داشته ایم و کار های تحقیقاتی انجام شده، لازم می دانیم که تهران حداقل دو هفته تعطیل شود تا فضایی برای تنفس مراکز درمانی ایجاد شود. وی یادآور شد: اپیدمی نیازمند پیشگیری و نظارت است و درمان
گلایه رئیس علوم پزشکی اراک از صنایع/ولیعصر آخرین تیر در ترکش ماست
داشت، گفت: نه تنها تخت خالی بلکه اکسیژن، پرستار و پزشکی هم نخواهیم داشت و مسلما در این شرایط همراهان بیمار شهر را بهم می ریزند. رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: به دنبال بزرگنمایی و سیاه نمایی یا نادیده گرفتن زحمات نیستیم، اما به عنوان متولی سلامت، وظیفه دارم که بگویم دو هفته آینده در این شهر چه اتفاقی می افتد. وی تصریح کرد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مقرر شده است از 20
قصه دنباله دار جدال سپیدپوشان با کرونا
یوها را ضدعفونی می کنیم روزی چندمرتبه ملافه های بیماران را تعویض می کنیم. اینجا اوج خطر است، برای همین سعی می کنیم زیاد با کسی رفت و آمد نکنیم تا اگر ناقل بیماری بودیم به کسی انتقالش ندهیم. در بیمارستان آتیه هم شرایط مشابهی حاکم است. آنجا هم تخت ها پر شده، اما پزشک بخش اورژانس می گوید اگر بیمار بسیار بدحال باشد، جایی برای بستری اش پیدا می کنند. مقابل بخش اورژانس افراد زیادی در انتظار
بیماران در موج سوم شیوع کرونا، بدحال تر هستند
خانم فاطمه نعیمی پرستار بخش اورژانس بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: کمبود تخت نداریم، ولی چون در موج سوم شدت بیماری کرونا افزایش یافته است و بیماران بدحال تر هستند به همین علت طول مدت بستری شان بیشتر می شود و مریض ها بیشتر منتظر می مانند تا تختی خالی شود تا بستری شوند. نعیمی افزود: در این حال عده ای از مردم که به کرونا مبتلا شده اند خیلی دیر به
افزایش ظرفیت تخت های بخش ICU بیمارستان شهیدزاده بهبهان
درمان در اجرا و افتتاح این بخش ویژه گفت: در شرایط سخت کرونایی و نیاز شدید بیماران نیازمند درمان مراقبت های ویژه، دومین بخش ICU بیمارستان شهیدزاده بهبهان به بهره برداری رسید. او بیان داشت: معاونت درمان نیز در خصوص این بخش و شرایط ویژه افتتاح آن با توجه به کمبود شدید تخت های ویژه ICU و حجم زیاد تعداد بیماران نیازمند بستری در بخش مراقبت های ویژه هم در شهرستان و ارجاع بیماران از شهر های
چهل درصد مردم آلمان جزو گروه پر خطر کرونایی
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از برلین، وزیر بهداشت آلمان گفت: 30 تا 40 درصد مردم این کشور جزو گروه پر خطر کرونایی به شمار می روند. ینس اشپان که خود تازه از آلودگی کرونا بهبودی یافته است درباره شرایطی که گروه های پر خطر را تهدید می کند ابراز نگرانی کرد. وزیر بهداشت آلمان گفت: در کشور ما حدود 23 میلیون آلمانی بالای 60 سال سن دارند. وی افزود: ما یک کشور مرفه و در
خلع سلاح مدافعان سلامت شدت گرفت/ ابتلای بیش از 32 هزار پرستار به بیماری کرونا
کادر درمانی خود، علاوه بر پرداخت پاداش های مالی مناسب ، کادر درمانی جدیدی را نیز برای کاهش فشارهای جسمانی و روانی جذب نموده اند. اتفاقی که در ایران به کندی پیش می رود که نتیجه آن، علاوه بر کاهش خدمات درمانی به بیماران، ابتلای بیش از 25 درصد از کادر درمانی به بیماری کرونا را در پی داشته است . مقایسه سرانه پرستار در ایران و جهان طبق آمار سنجش سلامت در جهان، به ازای هر 100 هزار نفر
بی دفاع در تیررس کرونا
فرشچیان همدان کار می کرد و سال ها بهیار بخش روانپزشکی زنان بیمارستان بود؛ بخشی که به کادر درمان لباس های حفاظتی مثل آنچه بر تن سایر پرستاران بخش های کرونا می بینیم، داده نمی شد و تنها به تحویل یک ماسک و دستکش اکتفا می کردند. همین هم شد تا ارتباط نزدیک فیزیکی با بیماران بخش روان، زن پرستار را درگیر بیماری کند و جانش را بگیرد. زهرا موسوی روز دوشنبه در آی سی یوی بیمارستان بستری بود، حرف می زد و حال
تهران حداقل 2 هفته تعطیل شود
به محل کار خود بازگشته و به خدمت رسانی مشغول می شوند. ظفرقندی با اشاره به اینکه 50 درصد تخت های بخش مراقبت های ویژه را بیماران کرونایی اشغال کرده اند، خاطرنشان کرد: طی جلساتی که با اساتید این حوزه داشته ایم و کارهای تحقیقاتی انجام شده، لازم می دانیم که تهران حداقل دو هفته تعطیل شود تا فضایی برای تنفس مراکز درمانی ایجاد شود.وی یادآور شد: اپیدمی نیازمند پیشگیری و نظارت است و درمان چاره آن نیست و این مهم صرفاً به عهده کادر درمان و وزارت بهداشت نبوده بلکه همه ارگان های نظامی و انتظامی و نیروهای امدادی باید وارد میدان شده و با هماهنگی و همکاری هم برای کنترل و مدیریت اپیدمی تلاش کنند. ...