سایر منابع:
سایر خبرها
پیام تبریک فرماندار خوانسار به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار مهندس مسلم زاده نماینده عالی دولت ...
تهنیت عرض نموده و از همت والای اهل فکر، اندیشه و قلم که در ترویج این مسئولیت خطیر می کوشند نیز قدردانی می نمایم و امیدوارم با همت و تلاش و برنامه ریزی و سیاستگذاری همه مسئولان و علاقمندان و نخبگان و اندیشه ورزان شاهد ترویج و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی و تکریم و پاسداشت اهالی کتاب به ویژه نویسندگان و اندیشمندان صاحب نظر در جامعه باشیم. محمود مسلم زاده فرماندار شهرستان خوانسار
خیرین بیش از 2 میلیارد ریال به بیمارستان رازی بانه کمک کردند
می کند. شاهویسی افزود: مشکل کمبود اکسیژن بیمارستان حل شده اما برای تامین اکسیژن بیمارستان صلاح الدین ایوبی همچنان با مشکل مواجه هستیم که علبرغم کمبود شدید، فعلا اکسیژن مورد نیاز تامین شده است. وی با بیان اینکه دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان رازی 150 لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می کند، ادامه داد: در چند روز آینده یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید 600 لیتر در دقیقه توسط دانشگاه
رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل: شناسایی افراد ناقل کرونا حیاتی است
های عمومی اطلاع رسانی خواهد شد. شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد به طوری که در ادامه رکوردشکنی کرونا در این استان، طی شبانه روز گذشته 452 بیمار به صورت همزمان در مراکز درمانی در حال مداوا بوده و 9 نفر از مبتلایان نیز جان خود را از دست دادند. استان اردبیل هم اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان های اردبیل و
بستری 782 بیمار کرونایی در بیمارستان های مازندران
است. وی تنها راه کنترل این وضعیت را افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط آحاد جامعه برشمرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استفاده از ماسک را یک مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: استفاده از ماسک، همچنان مهم ترین شیوه حفاظتی در برابر شیوع زنجیره وار کروناست. موسوی افزود: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری
10 شهر در وضعیت قرمز/ هیچ شهری سفید نیست
به گزارش کاوش اخبار دکتر فرهاد ابول نژادیان در جمع خبرنگارن بیان کرد: در حال حاضر شهرهای مسجدسلیمان، آغاجاری، بهبهان، آبادان، اهواز، رامهرمز، امیدیه، شوشتر، دزفول و اندیمشک در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند. وی افزود: همچنین شهرهای کارون، خرمشهر، رامشیر، باغملک و ماهشهر در وضعیت نارنجی قرار دارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: هیچ شهری در استان در وضعیت
بستری 84 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اردبیل
گروه جامعه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در 24ساعت گذشته 84 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان اردبیل بستری شده و 9 نفر دیگر نیز جان باختند.شهرام حبیب زاده بیان کرد: در 24 ساعت گذشته 84 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری و متأسفانه 9 نفر بر اثر ابتلاء به کرونا جان باختند.وی با اشاره به بحرانی بودن وضعیت استان و روند صعودی بیماری کرونا، افزود: 452 بیمار مبتلا به
تداوم روند صعودی مبتلایان به بیماری کرونا در اردبیل / شمار بستری ها به 452 بیمار رسید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما ، شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ادامه روند صعود بیماری کرونا در استان اردبیل، طی شبانه روز گذشته 84 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند. وی افزود: از 84 بیمار بستری شده جدید، 43 نفر از اردبیل، 20 نفر از مشگین شهر، 10 نفر از پارس آباد، 5 نفر از گرمی، 5 نفر از خلخال
20 مدرسه علوم دینی اهل سنت در کرمانشاه فعال است
دهکده جهانی استفاده می شود. محمدی افزود: رسانه به عنوان ابزاری قوی در زمان بحران و حوادث غیرمترقبه همانند سیل و زلزله و امروز ویروس کرونا در آگاهی بخشی و هدایت افراد جامعه نقش بی بدیلی ایفا کرده است، نقش کلیدی رسانه ها در تغییر نگاه جامعه، مسیر آینده را برای جامعه باز و روشن می کنند. او تصریح کرد: کثرت جمعیت و تجمع گروه زیادی از انسان ها در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی
ادامه رکوردشکنی کرونا در استان اردبیل با 9 فوتی و 84 بستری جدید
17 مورد بوده است. استان اردبیل هم اینک در زمینه شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و بر اساس گزارش رسمی، شهرستان های اردبیل و مشکین شهر در وضعیت مشکی، خلخال و پارس آباد در وضعیت قرمز، بیله سوار، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی و اصلاندوز، گرمی، نمین و کوثر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا
افزایش فوتی ها و مبتلایان به کرونا در استان اردبیل
استاندار با تقدیر از همکاری اصناف در اردبیل تاکید کرد: حفظ سلامت مردم و قطع زنجیره انتقال بیماری مهم ترین هدف ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان است که باید بیش از پیش از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد. وی بیان کرد: فرمانداری اردبیل ،اداره کل صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، اتاق اصناف، اتحادیه ها و بازرسان با متخلفان طبق قانون برخورد و متناسب با مورد، مجازات جریمه یا پلمب واحد را برای آنان اعمال می کنند.
شمار جان باختگان کرونای کهگیلویه و بویراحمد به 249 نفر رسید / کرونا در لوداب / جولان کرونا در گچساران / ...
های استان قدردانی کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه علاوه بر فرهنگ سازی باید روح امید و زندگی را در جامعه توسط رسانه ها جاری کرد، افزود: نباید ترس و ناامیدی به مردم القا شود چرا که یکی از راه های مقابله با ویروس ایجاد امید در بین مردم است. یزدانپناه با تاکید بر این که البته رسانه ها باید نقاط ضعف و قوت را بیان کنند تصریح کرد: خوشبختانه رسانه های استان به صورت حداکثری برای
لزوم مراقبت جدی سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
آباد و یک نفر دیگر نیز در مشگین شهر جان خود را از دست دادند و تعداد 72 نفر نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان های استان ترخیص شدند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح وضعیت بیماری کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها پرداخت و گفت: شهرستان های اردبیل و مشگین شهر در وضعیت بحرانی (مشکی)، پارس آباد، خلخال در وضعیت قرمز، بیله سوار، نیر و سرعین در وضعیت نارنجی، نمین ، کوثر، گرمی و اصلاندوز
شیپور قرمز کرونا در جنوب فارس به صدا درآمد
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، محمد علی اسروش سخنگوی دانشکده علوم پزشکی لارستان درباره جدیدترین اخبار از روند بیماری کرونا در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی لارستان ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان های لارستان، خنج و اوز در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 2 مورد فوتی دیگر به فوت شدگان با تست مثبت قطعی کرونا اضافه شد.
طرح تکمیلی مدیریت کرونا اجرایی می شود
جلسه هماهنگی انعقاد تفاهم نامه همکاری میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان با حضور مسئولان سپاه حضرت عباس ( ع)استان اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی با هدف مقابله و کنترل ویروس کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد. سرهنگ شکر عبدی در این جلسه اظهار داشت: طرح تکمیلی مدیریت کرونا در کشور به همت سازمان بسیج مستضعفین (طرح شهید سلیمانی) با محور بسیج عمومی -کنترل همه گیری، ویژگی های
محدودیت های سخت کرونایی در فارس اعمال می شود/ هیچ شهرستان سفیدی در فارس وجود ندارد
ورودی بیمار به مراکز درمان استان فارس از حجم توانایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای مقابله با کرونا پیشی نگیرد. استاندار فارس در ادامه با تاکید بر اینکه اگر روند فعلی ابتلاء به کرونا در فارس ادامه داشته باشد به زودی با مشکلاتی نظیر کمبود دارو و عدم پذیرش بیمار در مراکز بیمارستانی مواجه خواهیم شد،گفت: از این رو محدودیت های سخت کرونایی در فارس اعمال خواهد شد. رحیمی همچنین
کرونا بین خانواده ها می چرخد
ابراهیم قادری در گفت و گو با ایسنا روند شیوع ویروس کرونا در استان را صعودی ذکر و اظهار کرد: با ادامه این روند، شهرهای سنندج، سقز، قروه و مریوان به مرحله فوق بحرانی خواهند رسید. وی افزود: متاسفانه عدم مراجعه زودهنگام بیماران و رفت و آمدهای این بیماران به مهمانی ها و جامعه باعث افزایش شدید اپیدمی خواهد شد. معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: در حال
طرح شهید قاسم سلیمانی به همت سپاه عاشورا اجرا می شود
در بین افراد جامعه است که در آن همکاری بسیج محله محور بوده و بیماران در منزل تحت مراقبت های بهداشتی و درمانی قرار گرفته و بسته های حمایتی مورد نیاز در اختیار خانواده های آنان قرار می گیرد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: برای شکست ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی فردی و اجتماعی و همکاری های بین بخشی سازمان ها و ارگان ها امری الزامی است. محمدحسین صومی ادامه داد: بقیه ارگان ها نیز نسبت به ساختار و رسالت سازمانی خود مسئولیت هایی دارند که در خصوص مبارزه با بیماری کرونا باید انجام دهند. پایان پیام/ 699 ...
میزان استفاده از ماسک در جنوب غرب خوزستان اندک است
دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: دیروز نیز 5 نفر در جنوب غرب خوزستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند. سلمان زاده گفت:از تمامی شهروندان، اصناف و ادارات خواهشمندم با کادر درمان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی همراه شوند، زیرا بسیاری از مردم همچنان در تجمعات و بوستان ها حضور دارند. او در پایان گفت: مادران باردار، افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان از
وضعیت خطرناک گیلانغرب از لحاظ ابتلا به کرونا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ا ز کرمانشاه ؛ کوروش محودیان فرماندار گیلانغرب گفت : متاسفانه افزایش آمار افراد مبتلا در این شهرستان همچنان ادامه داشته و این امر ناشی از ابتلای موارد کثیری از شهروندان پیش از آغاز محدودیت ها بوده که موجب شد تا این شرایط پایدار بماند. او گفت : از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد افراد مبتلا در گیلانغرب به 765مورد و تعداد موارد فوت نیز به 37
عدم رعایت پروتکل های بهداشتی فاجعه به دنبال دارد
همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه است؛ مادامی که این پروتکل ها رعایت نشوند نمی توان انتظار خاصی داشت. مهم ترین مورد این پروتکل ها علاوه بر شستشوی دست ها و استفاده از ماسک رعایت فاصله ی اجتماعی در هر شرایطی است. کوشکی با بیان اینکه حمایت دولت از مصوبات ستاد کرونا یک پیشنهاد مهم است اما بازهم تأکید بر پایبندی و همکاری مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی است
افتتاح نقاهتگاه شهدای سلامت رفسنجان
به گزارش رفسنجان فردا؛ نقاهتگاه شهدای سلامت با حضور دکتر هرندی فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان، سرهنگ پساوند فرمانده ناحیه سپاه رفسنجان و دکتر جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افتتاح شد. سرهنگ پساوند گفت: در راستای لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در راستای کمک نیروهای مسلح جهت کنترل ویروس منحوس کرونا و درمان این ویروس، نقاهتگاه شهدای سلامت شهرستان رفسنجان به همت مسئولان
وضعیت رعایت مسائل بهداشتی در روز بازارهای قم نگران کننده است
، افزود: امکانات محافظتی در فروشگاه های استان تامین، مسائل بهداشتی رعایت و وضعیت تهویه این فروشگاه ها نیز اصلاح شده است ولی همچنان با تجمع در این فروشگاه ها و عدم فاصله گذاری اجتماعی مواجه هستیم. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم،با تاکید بر ضرورت نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا گفت: با وجود اقدام های انجام شده برای رعایت مسائل بهداشتی در ادارات
هر علامت ریوی زنگ خطر کروناست
ساعته بهداشت شهرستان مراجعه کنند تا روند درمان آنان تسریع یافته و آمار تلفات جانی کاهش یابد. معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه با تاکید بر اینکه حدود 40 درصد آمار تلفات جانی بیماران مبتلا به کروناویروس را افرادی تشکیل می دهند که دیرهنگام مراجعه کرده اند، گفت: به همه شهروندان توصیه می شود به محض بروز علائم مربوط به این بیماری سریعا به بیمارستان یا مراکز درمانی مراجعه کنید و هر علامت
2 درصد مبتلایان به کرونا در قم غیربومی اند/ افزایش مرگ ومیرها به دلیل عدم حضور بیماران برای درمان
بانک ها به دلیل تجمع می توانند منشا آلودگی باشند. وی بیان کرد: در یک منطقه دیگری از استان هم یک باشگاه ورزشی و سفره خانه سنتی هم از دیگر مناطق آلوده استان بود و افرادی که در این باشگاه تجمع داشتند ناقلان و زمینه انتقال داشتند. افزایش مرگ ومیرها به دلیل عدم حضور بیماران برای درمان رئیس کمیته اپیدمی دانشگاه علوم پزشکی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: وضعیت اپیدمی
تجمعات؛ دلیل اصلی قرمز شدن خراسان جنوبی
شوید باعث انتقال ویروس از دست ها به دهان، بینی و چشم ها شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در حال حاضر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری باید از ماسک سه لایه استفاده شود؛ البته سایر ماسک ها نیز از بدون ماسک بودن بهتر است، اما ماسک خوب و مناسب تا 98 درصد می تواند جلوی انتشار ویروس را بگیرد. مهدی زاده یادآور شد: پس حتی الامکان در خانه بمانید زیرا فاصله گرفتن از گروه های مختلف افراد می تواند از تماس با ویروس جلوگیری کند. انتهای پیام
13دستگاه تنفس مصنوعی دراختیار بیمارستان های هرمزگان قرارگرفت
هشدارهای بسیار مبنی بر شرایط حساس استان، همچنان شاهد بی توجهی به رعایت پروتکلهای بهداشتی و برگزاری مراسم های جشن و عزا و دورهمی های خانوادگی در استان می باشیم که نتیجه آن افزایش شمار بستری ها در روزهای اخیر است. وی ادامه داد: در روز گذشته 60 نفر در یک شبانه روز به دلیل ابتلا به کرونا در هرمزگان بستری شدند که این آمار در دو ماهه اخیر بی سابقه است. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
فوت 8 بیمار مبتلا به کرونا در اردبیل/کرونا همچنان قربانی می گیرد
مراسم عروسی و مجالس عزا، جان خود و اطرافیان را به خطر انداخته ایم که این بی احتیاطی، پشیمانی بزرگی به همراه خواهد داشت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: با متخلفان صنفی که از محدودیت های مصوب ستاد مقابله با بیماری کرونا تخطی کنند برخورد و محل کسب و کار آن ها پلمب خواهد شد. حبیب زاده از زحمات شبانه روزی کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا تشکر کرد و گفت: مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا حضور دارند که این نشان دهنده تعهد و اخلاص همکاران در مراکز درمانی است. کد خبر 5068916 ...
جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا در فرمانداری سمیرم برگزار شد. عسگریان فرماندار سمیرم /امنیت سلامت ...
شروع فصل سرما بیماری های شایع فصلی هم بروز میکند و امکان شیوع و انتشار این ویروس مخصوصا در محیط های بسته به شدت افزایش پیدا میکند. وی افزود:امیدواریم مردم همکاری لازم با ستاد پیشگیری و مبارزه از کرونا را بیشتر از قبل داشته باشند تا روند صعودی ابتلا در این شهرستان را کاهش بدهیم. دکتر صبوحی /مراسم ترحیم تهدید برای سلامتی عموم مردم است. تجمع افراد در خانه متوفی حتی به
برگزاری مراسم ترحیم، مهمترین تهدید کرونایی در سمیرم است
به گزارش ایرنا، دکتر علی اصغر صبوحی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در فرمانداری سمیرم اظهار داشت: تعدد زیاد آیین های جان باختگان در کنار بالا رفتن شمار مبتلایان به کووید-19، شرایط این شهرستان را بحرانی تر کرده است. وی هشدار داد: تجمع افراد در خانه افراد متوفا حتی به تعداد اندک بویژه در محوطه های سرپوشیده احتمال ابتلا و انتقال ویروس را بشدت بالا می برد. مدیر شبکه