سایر منابع:
سایر خبرها
اختصاص 70 درصد تخت های بیمارستان های بناب و ملکان به بیماران کرونا!
کرونایی، گفت: همین امروز، یکی از پزشکان ما که در بخش ریه فعالیت دارد، بعد از مشاهده ی برگزاری مراسم عروسی جلوی رستورانی در بهترین نقطه ی تبریز به گریه افتاده است. صومی با تشریح آخرین آمار تلفات بیماری کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: الان وضعیت 15 شهرستان از 21 شهرستان و پنج شهرستان غیر از تبریز، بحرانی و قرمز است. وی تعداد بستری های کرونا را 1500 نفر عنوان کرد و گفت: هر
تب کرونا در استان فارس بالاست؛ بیماری وارد فاز بحران می شود
روز گذشته بود و سردخانه های بیمارستان ها پر شده بود و معضلی برای دفن اجساد ایجاد شده بود که با دستور استاندارفارس حل شد. وی با ابراز نگرانی از پر شدن تخت های بیمارستانی، بیان کرد: 700 تخت از ظرفیت کنونی بیمارستان ها به بخش های کرونا اختصاص یافته است. همتی ادامه داد: تعداد بیماران بدحال افزایش یافته است . از طرفی تعداد مراکز سرپایی کووید19 در شیراز از 4 به 14 مرکز افزایش داده
پیش بینی نگران کننده حریرچی درباره افزایش مرگ و میر کرونا/بیایید همه با هم رعایت کنیم
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از پیش بینی ها در دو برابرشدن مرگ ناشی از کرونا در دو هفته آینده خبر داد و گفت: اگر همه با هم شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکنیم، زمستان هم مثل پاییز که تعداد کشته های روزانه از رنگ فوق قرمز به سیاهی گرایید، سیاه خواهد بود.
وقتی اکسیژن، نفس کم می آورد
به اکسیژن سخن گفته است. ورود شبانه اکسیژن ساز به تبریز پس از انعکاس مشکلات کمبود اکسیژن، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی شب هنگام از تامین نیاز بخش درمان خبر داد. امین زاده گفت: طی ساعات گذشته و در پی اظهار نظر رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تبریز مبنی بر کمبود اکسیژن به عنوان حیاتی ترین نیاز بیماران کرونایی و عدم همکاری مراکز تولید و توزیع، در کمتر از چند ساعت 8 تن اکسیژن مایع
رکورد موارد مثبت سرپایی کرونا در زنجان شکسته شد
دکتر پرویز قزلباش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری "تمامی موارد مثبت بر اساس یافته های آزمایشگاهی" از مرز 30 هزارو 843 نفر گذشت. وی اضافه کرد: طبق گزارش های اعلام شده از اسفندسال گذشته تاکنون موارد مثبت بستری بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای پنج هزارو 198 نفر در استان زنجان به کووید - 19 ثابت شده
ظرفیت تخت های بیمارستان شهدا دهلران در حال تکمیل شدن است
عسگری فرماندار شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوا ن از ایلام ؛ گفت:عدم توجه مردم به این ویروس سبب شده که روزانه آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان افزیش پیدا کند. عسگری بیان کرد:اجرای مصوبات ستاد کرونا لازم اجرا است و تمامی دستگاه های عضو ستاد بایستی در راستای انجام وظایف محوله پای کار باشند. او اظهار کرد: باتوجه به افزیش تعداد
در روز های آینده وارد فاز بحران می شویم/ معضل دفن اجساد داریم
درمان هستند. همتی، اضافه کرد: 4 مرکز سرپایی کوید 19 در شیراز داشتیم که این مراکز به 14 مرکز افزایش داده شد. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تشریح آخرین جزئیات وضعیت شهرستان های استان، اظهار کرد: در حال حاضر 27 شهرستان در وضعیت قرمز و ویژه قرار دارند و 9 شهرستان در وضعیت نارنجی و هیچ شهرستانی در وضعیت سفید نداریم. او، گفت: نسبت به هفته های گذشته 2 شهرستان فارس
تکمیل تمام تخت های ویژه (ICU) تجهیز شده برای بیماران بد حال کووید19 در بیمارستان کازرون
به گزارش دریافتی کازرون نما؛ رئیس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) کازرون اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته تعداد زیادی بیمار بد حال به بخش اورژانس این بیمارستان مراجعه داشته که متاسفانه منجر به اشغال تمام تخت های ویژه بیماران بد حال کووید گردید. دکتر شرافت گفت: در تاریخ 22 آبان از تعداد 80 تخت اختصاص داده شده برای بستری این بیماران، تعداد 60 بیمار بستری و از تمامی 9 تخت ویژه در نظر گرفته شده برای
لزوم مراقبت جدی سالمندان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا
اردبیل خبر داد و گفت: فقط در شهرستان اردبیل یک هزار و 246 مورد بازدید در 24 ساعت گذشته انجام شده که از این تعداد 16 مورد صدور اخطاریه و تذکر به متصدیان متخلف و 6 مورد پلمب اماکن متخلف شامل قلیان سرا، رستوران و ... انجام شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با درخواست از مردم برای عدم شرکت در دورهمی ها و مراسم عزا و عروسی افزود: اکثر مبتلایان در مراسم عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی مبتلا شده اند که این آمار درحال افزایش و بسیار نگران کننده است. کد خبر 5069771
تجمع و ورود افراد به آرامستان های ابرکوه ممنوع است
تکمیل شده است . مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد. همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز( پنجشنبه) گفت که با فوت457 بیمار در 24 ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- 19 در کشور به 40 هزار و 121 نفر رسید و 27 استان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد. سیما سادات لاری افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر 22 آبان
کرونا قبل از ساعت 18 کجاست؟
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، فصل خزان امسال مرگ بارترین روزهای کرونایی آذربایجان شرقی و استانهای شمالغرب رقم زده و به راحتی شاهد خزان شدن اطرافیان هستیم و معلوم نیست این روند نگران کننده تا به کی تداوم خواهد داشت. به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان، آذربایجان شرقی در ماه های اخیر از جمله استان های قرمز کرونایی بوده و متاسفانه هر روز وخیم تر می شود و تعداد مبتلایان در حال افزایش است
آمل، رتبه نخست آمار تعداد مبتلایان کرونایی درمازندران
افراد را به همراه داشت اما متأسفانه در هفته های گذشته بساط جشن وعروسی ها در شرایطی که سایه شوم کرونا در بیشتر شهرهای کشور وجود دارد، باعث شده تا روند ابتلاء و شیوع دوباره این بیماری را در شهرستان صعودی کند و مسئولان شبکه بهداشت ودرمان شهرستان آمل را برآن داشت تا وضعیت کنونی شهرستان را از یک هفته گذشته تاکنون فراتر از قرمز اعلام کردند. آمل، رتبه نخست آمار تعداد مبتلایان کرونایی
مطب پزشکان، مشمول قانون ساعت 18 نیست
اجتماعی در هفته گذشته اخطاریه دریافت کرده اند که با آن برخورد جدی می شود. وی همچنین تأکید کرد: انتظار می رود در این شرایط خدمات مطب های مربوط به اعمال زیبایی و غیرضروری هم به حداقل برسد و از ورود بیماران بدون ماسک به طور جد خودداری شود. وی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد زیادی از پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی به کرونا مبتلا شده اند، گفت: اگر مردم توصیه های بهداشتی برای
هلال احمر ایلام از مردم برای اهدای تجهیزات پزشکی دعوت کرد
نیز که پیش از این زرد بود قرمز شد و بدین ترتیب تمامی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. بر اساس اعلام استاندار ایلام یک چهارم کارمندان دستگاه های اجرایی و ادارات مختلف این استان معادل 6 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و تداوم این وضعیت نگران کننده است. منبع: خبرگزاری ایرنا
دورهمی های خانوادگی قتلگاه مردم
تعطیل کردن کارهای غیرضروری و رفتن به کافی شاپ، باشگاه، رستوران و شرکت در تجمعات کاهش شیوع بیماری کرونا کمک کنند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بدترین پیک شیوع ویروس کرونا را در کشور داریم و روزانه بیش از 400 فوتی ناشی از کرونا در کشور جان خود را از دست می دهند عنوان کرد: پنج شهرستان پلدختر،کوهدشت، دلفان، الیگودرز و دورود استان لرستان در شرایط فوق قرمز و سایر شهرستان های استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. منبع: خبرگزاری تسنیم
فارس در وضعیت بحرانی کرونا / ردیابی افراد مثبت کرونا از فردا در استان فارس آغاز می شود
شد. همتی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل شده است، بیان کرد: 700 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی در روزهای اخیر اضافه شده و این آخرین گنجایش است که می توانیم اضافه کنیم این در حالی است که تعداد بیماران بدحال هم بالا رفته است. وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز سرپایی از 4 مرکز به 14 مرکز در شیراز و 53 مرکز در استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر 27 شهرستان در وضعیت
مردم ایلام تجهیزات پزشکی بدون استفاده در منزل را به بانک امانات تجهیزات پزشکی هلال احمر تحوبل دهند
بیماران نقش داشته باشند دعوت کرد: کمک های خود را به بانک امانات تجهیزات پزشکی این جمعیت برای حمایت از بیماران کرونایی اهدا کنند. به گزارش ایرنا، شهرستان های ایلام، ایوان و چرداول در وضعیت سیاه و فوق بحرانی قرار دارند و شهرستان هلیلان نیز که پیش از این زرد بود قرمز شد و بدین ترتیب تمامی شهرستان های استان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. بر اساس اعلام استاندار ایلام یک چهارم کارمندان دستگاه های اجرایی و ادارات مختلف این استان معادل 6 هزار نفر به کرونا مبتلا شده اند و تداوم این وضعیت نگران کننده است. ...
تخت های آی سی یو در کردستان پُر شد
دانشگاه علوم پزشکی کردستان تأخیر بیماران در مراجعه به بیمارستان و پزشک را از دلایل افزایش بستری های کرونایی دانست و تصریح کرد: متأسفانه بیماران با تأخیر زیاد و بدحال مراجعه کرده و این ویروس را جدی نمی گیرند در حالی که خوددرمانی در خانه یک رفتار نامناسب در مواجهه با بیماری هاست. وی با بیان اینکه همه شهرستان ها مراکز سرپایی را افزایش داده اما بیماران بیماری شان را جدی نمی گیرند، گفت: در
احتمال نیاز به افزایش تخت در بندرلنگه دور از انتظار نیست
: باید کم کم به سمت درمان بیماران بصورت سرپایی و قرنطینه در منزل برویم و روند درمان با حمایت کادر درمانی در منزل صورت گیرد. وی با اشاره به قرمز بودن وضعیت شهرستان بندرلنگه عنوان کرد: در صورت ادامه روند افزایشی بیماران کووید 19 در این شهرستان بخش درمان آمادگی لازم را در خصوص افزایش تخت های بستری و ICU دارد. هم اکنون مشکل کمبود تخت در بیمارستان وجود ندارد ولی احتمال نیاز به افزایش تخت در هفته های اخیر دور از انتظار نیست.
وضعیت قرمز کرونا در ایتالیا
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از رم، بسیاری از بیمارستان ها در ایتالیا با وجود افزایش ظرفیت درمانی خود در بخش مراقبت های ویژه، اما به علت شمار زیاد بیماران کرونایی با کمبود شدید تخت روبرو شده اند و در وضعیت قرمز هستند. این در حالی است که مقامات بهداشتی ایتالیا سه شنبه شب از جان باختن 580 بیمار کرونایی در یک روز خبر دادند که در هفت ماه گذشته بی سابقه است. هم اکنون تعداد کل قربانیان
ظرفیت تخت های بیمارستان شهدای دهلران تکمیل است
غلامرضا منصوری در گفت و گو خبرگزاری شبستان در دهلران تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس تا کنون 2 هزار 17نفر نمونه گیری شده است که از این تعداد یک هزار و 121به ویروس کرونا مبتلا شدند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران تصریح کرد: متاسفانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 36نفر از شهروندان بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند. وی تصریح کرد: اگر شخص یا اشخاصی از
بستری شدن 87 بیمار جدید کرونایی در استان اردبیل/ 42 درصد تخت ها به کرونا اختصاص یافته است
72 بیمار کرونا یی نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان های استان اردبیل مرخص شدند. 42 درصد تخت ها به کرونا اختصاص یافته است حبیب زاده بیان کرد: در حال حاضر تعداد 446 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 71 بیمار در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند و 42 درصد تخت های بیمارستانی استان به بیماران کرونا یی اختصاص داده شده است. وی تصریح کرد: هم اکنون
وضعیت کرونا در سمنان نگران کننده است/محدودیت های قبلی پابرجاست
به گزارش خبرگزاری مهر ، سیما سادات لاری، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان سمنان، گفت: نمودار موارد ابتلاء و بستری روزانه در این استان دارای روند افزایشی است و این روند صعودی با شیب تند و نگران کننده ای در حال امتداد است و در حال حاضر به بالاترین میزان خود از زمان شروع بیماری رسیده است. وی افزود: اکنون شهرستان های آرادان ، سرخه و مهدی شهر در وضعیت قرمز بیماری یعنی خیلی پرخطر قرار
آمار تصاعدی جانباختگان کرونا در استان نگران کننده است
بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در بیمارستان ها استان و شهرستان ها از نظر ازدحام و بستری شدن بیماران کمبود جا داریم دانشگاه علوم پزشکی باید تلاش کند تعداد تخت های بستری و آی.سی.یو به ویژه در شهرستانها افزایش یابد. نماینده مردم شهر های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: با توجه به افزایش بیماران و
اسلامشهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا ویروس
اسلامشهر (پانا) - در شرایط عادی یک بیمار دو لیتر اکسیژن نیاز دارد، ولی بیماران کرونایی به حداقل ده لیتر اکسیژن نیاز دارند. رضا معدنی پور رئیس بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان اسلامشهر در نشست مدیران واحدهای آموزشی منطقه در رابطه با تشریح وضعیت فعلی این واحد درمانی در شرایط کرونا ویروس اظهار کرد: در بیمارستان یکصد و سی تخت فعال داریم و حدود 1500نفر در طول این مدت بستری شدند و جمعی از
روند صعودی بیماران کرونایی بستری شده در بروجرد نگران کننده است
شهرام ممدوحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط شهرستان از نظر انتشار ویروس کرونا بحرانی و پایدار نیست. وی اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و قرار گرفتن مردم در فضای بسته و مسقف و برپایی مهمانی و دورهمی زمینه گسترش بیشتر بیماری فراهم می شود. وی بیان کرد: با توجه به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و افزایش تعداد بستری شده ها یک بخش برای بیماران
پرواز کرونا بر فراز کاشمر/ روستائیان جدی نگرفته اند
عنوان کرد: از هفته گذشته بازرسی ها تشدید شده به طوری که هفت گروه از مدیران عضو ستاد پیشگیری از کرونا شیفت بندی شده اند و هر روز از گروه های شغلی مختلف به طور دائم و منظم بازدید دارند. رئیس ستاد کرونای شهرستان کاشمر ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی وضعیت حاد و بحرانی فعلی را مدیریت کنیم. تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستان شهید مدرس