شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود
سایر منابع:
سایر خبرها
روزهای تلخ کرونایی همچنان ادامه دارد؛ کرونا جان 452 نفر دیگر را در ایران گرفت
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (24 آبان 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 203 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 509 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به 749 هزار و 525 نفر
پرداخت کمک کارانه کادر درمان
معاون درمان وزارت بهداشت نحوه خدمات رسانی به بیماران کرونایی را در خراسان شمالی خیلی خوب و قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: هفته آینده کمک کارانه کادر درمان پرداخت می شود. به گزارش ایسنا دکتر قاسم جان بابایی شب گذشته در بازدید از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد با اعلام این خبر گفت: خراسان شمالی جزو استانهایی است که خدمات را خوب ارائه می کنند، تیم پزشکی و کادر پرستاری بسیار مسلط و با انگیزه هستند
تعطیلی پایتخت جدی شد؟
درپی افزایش درخواست ها برای تعطیلی کامل تهران به مدت دوهفته قرار است امروز ستاد ملی کرونا درمورد این پیشنهاد تصمیم گیری کند. هفته گذشته روسای دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در نامه ای به وزیر بهداشت، خواستار پیگیری تعطیلی حداقل دو هفته ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت وآمدهای غیر ضروری درون شهری در تهران به دلیل وضعیت بغرنج میزان موارد ابتلا به ویروس کرونا و فرسوده شدن کادر درمان شدند. پیش ازاین هم برخی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر و جمعی ازم
آیا غول کرونا مهار می شود؟
ستاره صبح - کرونا جان 461 نفر دیگر را در ایران گرفت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 461 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 40 هزار و 582 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز 23 آبان 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 737 بیمار جدید مبتلابه کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 967 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 738 هزار و 322 نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 546 هزار و 642 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5630 نفر از بیماران مبتلابه کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 424 هزار و 479 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است. 27 استان در وضعیت قرمز لاری افزود: استان های تهران، اص ...
واکسن ایرانی کرونا در فهرست کاندیدا های واکسن کووید 19 سازمان جهانی بهداشت
تهران همچنان در گیرو دار چانه زنی مناقشه ها بر سر ماجرای تعطیلی دو هفته ای کشور هم همچنان ادامه دارد و آنطور که قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت خبر داده بود در خصوص تعطیلی دوهفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا، امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیم گیری خواهد کرد. نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در استان تهران، اما در پاسخ به این پرسش که موضوع
اخذ دستورات لازم جهت انتقال دستگاه MRI، سی تی اسکن، آندوسکوپی و اکسیژن ساز به بیمارستان های شیروان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ؛ علی جدی، نماینده مردم شیروان و عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی به همراه دکتر قاسم جان بابایی معاون وزیر بهداشت از بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان بازدید کرد. بر اساس این گزارش؛ این نماینده مجلس در دوره یازدهم در حاشیه این بازدید گفت: دستورات لازم جهت انتقال دستگاه MRI، سی تی اسکن، آندوسکوپی و اکسیژن ساز به
کرونا جان 452 نفر دیگر را در ایران گرفت
سالم خبر : با فوت 452 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید19 در کشور به 41 هزار و 34 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. به گزارش سالم خبر ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (24 آبان 1399) بر
امروز درباره تعطیلی دوهفته ای تصمیم گیری می شود
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته، قرار است که امروز درخصوص تعطیلی دوهفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا تصمیم گیری شود. او در حاشیه سفرش به استان خراسان در این باره گفت: در اکثر استان ها روند رو به کاهش نداریم؛ یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ثابت هستیم. باید صبر کنیم که ان شاءالله رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم بتواند سیکل انتقال بیماری را بشکند. جان بابایی درخصوص طرح تعطیلی
کرونا جان 452 نفر دیگر را در ایران گرفت/ مبتلایان جدید: 11203 نفر
به گزارش الف، دکتر سیما سادات لاری امروز شنبه در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در کشور گفت: از دیروز تا امروز 24 آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 203 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که دو هزار و 509 نفر از آنها بستری شدند. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 749 هزار و 525 نفر رسید. دکتر لاری اظهار داشت: متاسفانه
برخی مسوولان هفته گذشته به خراسان رضوی سفر کردند
امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی روزهای 21 و 22 آبان به منظور بهره برداری از چند طرح بهداشتی و شهری، در مشهد حضور یافت. حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز 21 آبان از چند طرح آب رسانی در نیشابور، زبرخان و فیروزه بازدید کرد. دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با سفر به سبزوار از بیمارستان واسعی
گام های ماندگار دولت در توسعه بهداشت و آموزش
سینا در زرند کرمان، بیمارستان 231 تختخوابی امیرالمومنین(ع) در قم و طرح توسعه بیمارستان 400 تختخوابی هاشمی نژاد در مشهد، از مجموعه طرح های درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با سرمایه گذاری 592 میلیارد تومان وارد مدار خدمت رسانی به مردم شدند. افتتاح پروژه های گازرسانی دولت روز دوشنبه(19 آبانماه) که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران
معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می دهد
بیمار آنرا مصرف کند پیشرفت بیماری را کند کرده و انتقال آن را به دیگران کمتر ساخته و خطر مرگ و میر را پایین می آورد. معاون درمان وزیر بهداشت در خصوص پایان موج سوم بیماری گفت: پایان این مرحله به رفتارهای اجتماعی مردم بستگی دارد که هر مداخله ما 2 هفته بعد اثر خود را نشان می دهد و در صورت برگزاری و حضور در تجمعات، 2 هفته بعد شاهد افزایش مبتلایان خواهیم بود و در صورت مراعات پروتکل ها نیز 2
معاون درمان وزارت بهداشت؛ تکلیف تعطیلی دوهفته ای کشور شنبه مشخص می شود
معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص تعطیلی دوهفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا، شنبه در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد. عصر کاسپین/ قاسم جان بابایی، کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند، زنجیره انتقال ویروس قطع نخواهد شد و بخش ها همچنان پر بیمار خواهد بود. وی با
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا در ایران کاهشی نیست؛ یا با شیب ملایم در حال افزایش و یا در حالت ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم گیری خواهد شد. به گزارش تسنیم، قاسم جان بابایی که به منظور ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به کرونا به خراسان شمالی سفر کرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور
معاون وزیر بهداشت: مهار کرونا باید از خانه ها آغاز شود
کرونا را به صورت گزینشی، تنها به سیمای استانی اترک محدود کرده اند، برنامه سفر معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این استان را نیز به رسانه ها اطلاع نداده بودند. استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونا بوده است. افزایش شمار بستری شدگان و فوتی های کرونا در این استان در چند روز اخیر، نگرانی مسوولان درمانی این استان را بیشتر کرده است، به گونه ای که
بیشتر فوت شدگان ناشی از کرونا بالای 60 سال هستند
از افراد ناقل بدون علامت اند خصوصا بچه ها و جزو گروهی اند که به سرعت دیگران را مبتلا می کنند، یک سری آقایانی که به خاطر کار محیط بیرون می روند و یک سری افرادی که با توجه به فرهنگ خوب در ایران سالمندان را در خانه نگهداری می کنند که یک تهدیدی است و افرادی که ناقل و بدون علامت هستند این افراد مسن را مبتلا می کنند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اغلب مرگ و میرها مربوط به
کدام استان ها در وضعیت قرمزند؟
که مردم برای رعایت دستورات بهداشتی وارد عمل نشوند و همکاری نکنند، روزهای سیاه کرونایی خانه نشین ایرانیان خواهد بود. آنطور که دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گوید، مراجعه دیرهنگام بیماران کووید19 به پزشک و مراکز درمانی به علت ترس از ویروس کرونا، موجب افزایش آمار فوتی ها می شود ؛ دلیل این رفتار هم یک چیز است و آن اینکه بیماران ابتدا تصور می کنند همچون
مردم در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری ابتدا به فکر کرونا باشند
توانمندتر شده اند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اینک مهارت کادر درمانی بسیار بالا رفته و مردم ترس را کنار گذاشته و خیالشان راحت باشد که بیمارستان محل خطرناکی نیست. جان بابایی افزود: وضعیت و حال عمومی بیماران مبتلا به کرونا و بستری شده در شیروان خوب است ولی در استان با حال عمومی بد مراجعه می کنند که دلیل آن ترس است که انتظار می رود مردم با مشاهده علائم زودتر مراجعه کنند. پایان پیام/ 641
معاون وزیر بهداشت: شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود
شده وزارت بهداشت را به درستی اجرا کنند. کمک کارانه کادر درمان هفته آینده پرداخت می شود معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده کمک کارانه کادر درمانی پرداخت خواهد شد، گفت: با تخصیص یک میلیارد یورو از منابع صندوق ذخیره ارزی، به زودی این منابع در کشور توزیع می شود. دکتر جان بابایی تاکید کرد: با توجه به افزایش کرونا و کاهش مراجعان، درآمد بیمارستانها به شدت کاهش
پرداخت کمک کارانه کادر درمانی تا هفته آینده
بیماران کرونایی را در خراسان شمالی خیلی خوب و قابل تقدیر توصیف کرد. وی بیان کرد: خراسان شمالی جزو استانهایی است که خوب دارند خدمات ارائه می کنند، تیم پزشکی و کادر پرستاری بسیار مسلط و با انگیزه هستند و در طول زمان هم مهارت شان افزایش پیدا کرده و جزو استان های خیلی خوب و قابل تقدیر است. دکتر جان بابایی هدف از سفر به خراسان شمالی را ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به
مراجعه دیرهنگام به پزشک فوتی های ناشی از کرونا را افزایش می دهد
آنفلوآنزا و سرماخوردگی است زیراکه این تصور و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی موجب ابتلای اعضای خانواده به بیماری کووید19 می شود. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون مهارت کادر درمانی پس از شیوع این ویروس بسیار افزایش یافته است و مردم نباید تصور کنند که بیمارستان محل خطرناکی برای شیوع ویروس کرونا است. جان بابایی با بیان اینکه وضعیت و حال عمومی بیماران مبتلا
ضرورت افزایش اعتبارات و تجهیزات حوزه درمان خراسان شمالی
درمان وزارت بهداشت نیز در این دیدار با اعلام رضایت از عملکرد مطلوب کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در بازدید از بیمارستان شهرستان اسفراین و امام حسن بجنورد با کادری بسیار متخصص و متعهد و مجرب روبه رو شدیم که باید قدردان چنین تیمی در استان باشیم . قاسم جان بابایی با بیان اینکه 90 درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود، تصریح کرد: به زودی تجهیزاتی به بیمارستان های خراسان شمالی اختصاص می یابد.
سفر معاون درمان وزارت بهداشت به خراسان شمالی
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود از بیمارستان های اسفراین، بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد تا ضمن عیادت از بیماران در جریان آخرین وضعیت ارائه خدمات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به مردم در دوره شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی قرار گیرد. بازدید از بخش های مختلف اورژانس ، درمانگاه ، بستری، ICU ، کووبد 19 و همچنین دیدار چهره به چهره با کادر درمانی و مدافعان سلامت در این بخش ها از برنامه های معاون وزیر خواهد بود.
ابتلا حدود 40 درصد کادر درمان مشهد به کرونا
هیچ مساله اقتصادی مهم تر از جان مردم نیست. گچپزان افزود: مردم تا جایی که می توانند از منازل خود بیرون نروند و اگر برای خود و دیگران ارزش قائل هستند برای پیشگیری از این بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس تمام شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند. حدود 80 درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در 17 شهرستان، زیر پوشش خدمات بهداشت و
افزایش 4 برابری بیماران کرونایی/وضعیت بیماری کرونا در سرایان نیاز به کار تخصصی دارد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، جولان شدید کرونا در سرایان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان جنوبی و نماینده مردم سرایان در مجلس شورای اسلامی را به دور میز ستاد کرونا در محل فرمانداری این شهرستان جمع کرد. حسن بهرامی نژاد مسول شبکه بهداشت و درمان سرایان امروز (21 آبان) در این جلسه با تشریح وضعیت بیماری کرونا و آمار مقایسه ای مبتلایان قبل و بعد مهرماه سال جاری در سرایان
فوت چندین عضو یک خانواده در ابتلاهای خانوادگی به کرونا
فوتی های ناشی از کرونا روزانه به بیش از 20 نفر خواهد رسید. وی در خصوص تاثیر بازگشایی مدارس بر روند افزایش ابتلا به بیماری در سطح استان توضیح داد: علاوه بر رصد روزانه مدارس در سطح استان، هر دو هفته آمار مورد بررسی قرار می گیرد که از 15 شهریور تاکنون موارد ابتلا در مدارس کاهشی بوده و ابتلا بیشتر در خارج از مدارس صورت گرفته است. دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: گروه سنی ابتلا از زمان