سایر منابع:
سایر خبرها
اخذ دستورات لازم جهت انتقال دستگاه MRI، سی تی اسکن، آندوسکوپی و اکسیژن ساز به بیمارستان های شیروان
بیمارستان های شیروان اخذ شد. گفتنی است؛ معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که به منظور سرکشی از بیمارستان های خراسان شمالی و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران به این استان سفر کرده، پس از بازدید از بیمارستان های بجنورد، اسفراین و شیروان، نحوه خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به بیماران کرونایی را خوب و قابل تقدیر خواند./ پایان پیام
رئیسی: بیماران مبتلا به کرونا از ترس به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند / ابتلای مردان بیشتر است
به گزاش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر قاسم جان بابایی که به منظور ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به کرونا به خراسان شمالی سفر کرده است، در سفر به شهرستان شیروان، ترس از مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها را از معضلات افراد مبتلا به کرونا دانست و اظهار داشت: اگر بیماران مبتلا به موقع به مراکز درمانی مراجعه کنند با استفاده از بسته های خدماتی و درمانی ما و مراقبت های ویژه، درصد
شنبه در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور تصمیم گیری می شود
را بشکند. وی کاهش روند موجود را وابسته به توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم مراعات نکنند شرایط انتقال زنجیره قطع نخواهد شد و بخش ها همچنان پر بیمار خواهد بود. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر مشارکت همگانی برای کنترل کرونا در ایران گفت: وزارت بهداشت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد بلکه باید همه سازمان ها و
آیا غول کرونا مهار می شود؟
ستاره صبح - کرونا جان 461 نفر دیگر را در ایران گرفت سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 461 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان قطعی بیماری کووید 19 در کشور به 40 هزار و 582 نفر رسید و 27 استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند. به گزارش ایرنا، سیما سادات لاری روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر روز 23 آبان 1399 بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 11 هزار و 737 بیمار جدید مبتلابه کووید 19 در کشور شناسایی شد و دو هزار و 967 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 738 هزار و 322 نفر رسید.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 546 هزار و 642 نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5630 نفر از بیماران مبتلابه کووید 19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 424 هزار و 479 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است. 27 استان در وضعیت قرمز لاری افزود: استان های تهران، اص ...
سردرگمی دانش آموزان در سایه اظهارنظرهای متفاوت؛ مدارس بجنورد تعطیل است؟
دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی همچنین در رابطه با خبر دیگری هم که به نقل از معاون وزیر بهداشت در بجنورد مبنی بر تعطیلی دو هفته ای کشور منتشر شده بود٬ گفت: جان بابایی به صورت غیررسمی اعلام کردند که تعطیلی دو هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی می شود. براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی٬ وضعیت شیوع کرونا در استان هم چنان قرمز و بحرانی است و در شبانه روز گذشته 13 نفر فوت کرده و
آموزش در مدارس بجنورد این هفته غیرحضوری است
مجازی، از تمدید تعطیلی مدارس تا اطلاع بعدی خبر داده بود. اما رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی اعلام کرد که تصمیم های مربوط به تعطیی اصناف و مشاغل و مدارس منوط به تصمیم ستاد استانی مدیریت کروناست که تاکنون تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است. دکتر سیداحمد هاشمی درباره خبر دیگری مبنی بر تعطیلی 2 هفته کشور که به نقل از معاون وزیر بهداشت در بجنورد منتشر شده
خدمات رسانی به خانواده شهدای سلامت در حال انجام است/واکسن کرونا داخلی به امسال نخواهد رسید/ تنها کادر ...
بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: پزشکان، پیراپزشکان و پرستارانی که در حین خدمت و ماموریت برای مقابله با کرونا جان خود را از دست داده اند، شهید سلامت هستند. او افزود: این به آن معنا نیست که هر کادر درمانی در هر نقطه ای به کرونا مبتلا شود و جان خود را از دست بدهد ما او را شهید بدانیم. برای مثال برخی از کادر درمان هستند که صرفا در مراکز درمان قلب هستند، آن
درباره ادامه تعطیلی مدارس، تصمیم جدیدی گرفته نشده
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی ؛ درپی انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی برتداوم تعطیلی مدارس دربجنورد رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی وسخنگوی ستاد استانی مدیریت کرونا در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: تصمیم های مربوط به تعطیلات اصناف و مشاغل و مدارس منوط به تصمیم ستاد استانی مدیریت کروناست که تاکنون تصمیم جدیدی در این زمینه گرفته نشده است. دکتر هاشمی همچنین درباره خبر دیگری هم که به نقل از معاون وزیر بهداشت در بجنورد منتشر شده بود گفت: دکتر جان بابایی به صورت غیررسمی اعلام کردند که تعطیلی دو هفته ای کشور در ستاد ملی کرونا بررسی می شود. ...
کرونا جان 461 نفر دیگر را در ایران گرفت
وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 546 هزار و 642 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5630 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و 424 هزار و 479 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است. لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل
هزار و 403 دانش آموز خراسان شمالی در طرح آبا ثبت نام شدند
آموزشی بهره مند شوند. بر اساس این گزارش، شماری از دانش آموزان به علت اشتغال به کار از تحصیل بازمانده اند که در این زمینه، تلاش شده است تا خیران استان در پرداخت کمک های مالی، مشارکت کنند. بر اساس این گزارش بیشترین بازماندگان از تحصیل استان، به ترتیب مربوط به شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و اسفراین است. 180 هزار دانش آموز در 2 هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر 14 هزار نفر معلم تحصیل می کنند. در استان شمار بازماندگان از تحصیل که زیر 18 سال دارند چهار هزار و 700 نفر برآورد شده است. ...
تصاویر/جولان کرونا این بار در میدان مال بجنورد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصراترک ، با گذشت هشت ماه از ورود این ویروس ناخوانده در بین مردم نگرانی و استرس به جزو جدایی ناپذیر زندگی مردم تبدیل شده و سبک زندگی را کاملا دگرگون کرده است. وزارت بهداشت برای حفظ سلامت مردم محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی را لحاظ کرده که رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمعات را مهم ترین این عوامل در پیشگیری از شیوع کرونا
احتمال تعطیلی دو هفته ای تهران و سراسر کشور؛ معاون وزیر:شنبه تصمیم می گیریم
بسیار سختی را سپری می کنند و بیش از ظرفیت و توان خود در بخش ها در حال کار و خدمات دهی هستند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که به منظور سرکشی از بیمارستان های خراسان شمالی و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران به این استان سفر کرده، پس از بازدید از بیمارستان های بجنورد، اسفراین و شیروان، نحوه خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به بیماران کرونایی را خوب و قابل تقدیر خواند. استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه درگیر وضعیت قرمز کرونایی شده است. ### ...
مهار کرونا باید از خانه ها آغاز شود
اقتصادتهران: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه کافی نیست و برای کاهش میزان ابتلای مردم به ویروس کرونا، مراقبت ها باید از درون خانه ها آغاز شود. به گزارش اقتصادتهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر قاسم جان بابایی، چهارشنبه در بازدید از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد، اظهار داشت: بی اعتنایی به پروتکل
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا در ایران کاهشی نیست
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تعطیلی دو هفته ای کشور برای کنترل شیوع کرونا گفت: شنبه در ستاد ملی در خصوص تعطیلی دو هفته کشور تصمیم گیری خواهد شد. به گزارش تسنیم، قاسم جان بابایی که به منظور ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به کرونا به خراسان شمالی سفر کرده بود در خصوص آخرین وضعیت این بیماری در کشور اظهار داشت: در اکثر استان ها روند رو به کاهش نداریم یا با
معاون وزیر بهداشت: بیمه تمام داروهای بیماران کرونا را پوشش می دهد
هفته بعد شاهد کاهش شیب ابتلا هستیم. وی درباره محدودیت های اعمال شده نیز افزود: محدودیت ها طیف وسیعی دارد و تنها بستن خیابان نیست، بیشتر از محیط کسب و کار، در تجمعات است که این ویروس منتقل می شود و خیلی از تجمعات غیرضروری کسب و کار نباید باشد. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، که به منظور سرکشی از بیمارستان های خراسان شمالی و بررسی نحوه خدمات دهی به بیماران به این
ارسال پرونده 21مدافع سلامت به بنیاد شهید
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نخستین کمیته استانی شهدای خدمت که به منظور بررسی دستورالعمل "نحوه تشکیل پرونده بررسی مدارک و مستندات شهید خدمت" برگزار شد افزود: در صورت تایید بنیاد شهید، آمار نهایی شهدای خدمت که تا کنون در مسیر مبارزه با ویروس کرونا و دفاع از جان مردم، جان خود را از دست داده اند اعلام می شود. دکتر محمدحسین بحرینی طوسی با ت
میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه کافی نیست
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان امام حسن بجنورد که محل نگهداری بیماران کرونایی استان است در گفتگو با مهر اظهار کرد: متأسفانه دورهمی ها باعث شده افراد مسن بیشتری به کرونا مبتلا شوند لذا نیاز است که مردم از برگزاری میهمانی های خانگی به شدت پرهیز کنند. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه کافی نیست لذا اگر می
معاون وزیر بهداشت: شنبه در خصوص تعطیلی 2 هفته ای تصمیم گیری می شود
شده وزارت بهداشت را به درستی اجرا کنند. کمک کارانه کادر درمان هفته آینده پرداخت می شود معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هفته آینده کمک کارانه کادر درمانی پرداخت خواهد شد، گفت: با تخصیص یک میلیارد یورو از منابع صندوق ذخیره ارزی، به زودی این منابع در کشور توزیع می شود. دکتر جان بابایی تاکید کرد: با توجه به افزایش کرونا و کاهش مراجعان، درآمد بیمارستانها به شدت کاهش
پرداخت کمک کارانه کادر درمانی تا هفته آینده
بیماران کرونایی را در خراسان شمالی خیلی خوب و قابل تقدیر توصیف کرد. وی بیان کرد: خراسان شمالی جزو استانهایی است که خوب دارند خدمات ارائه می کنند، تیم پزشکی و کادر پرستاری بسیار مسلط و با انگیزه هستند و در طول زمان هم مهارت شان افزایش پیدا کرده و جزو استان های خیلی خوب و قابل تقدیر است. دکتر جان بابایی هدف از سفر به خراسان شمالی را ارزیابی از نحوه خدمت رسانی به مردم مبتلا به
خراسان شمالی در اعتبارات حوزه درمان نادیده گرفته نشود
دانش بنیان قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در این دیدار با اعلام رضایت از عملکرد مطلوب کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در بازدید از بیمارستان شهرستان اسفراین و امام حسن بجنورد با کادری بسیار متخصص و متعهد و مجرب رو به رو شدیم که باید قدردان چنین تیمی در استان باشیم. وی با بیان اینکه 90 درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت های دانش بنیان تولید می شود، تصریح کرد: به زودی تجهیزاتی به بیمارستان های خراسان شمالی اختصاص می یابد. کد خبر 5069811
مراجعه دیرهنگام به پزشک فوتی های ناشی از کرونا را افزایش می دهد
آنفلوآنزا و سرماخوردگی است زیراکه این تصور و دیر مراجعه کردن به مراکز درمانی موجب ابتلای اعضای خانواده به بیماری کووید19 می شود. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اکنون مهارت کادر درمانی پس از شیوع این ویروس بسیار افزایش یافته است و مردم نباید تصور کنند که بیمارستان محل خطرناکی برای شیوع ویروس کرونا است. جان بابایی با بیان اینکه وضعیت و حال عمومی بیماران مبتلا
بازدید معاون درمان وزارت بهداشت از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در این بازدید ضمن عیادت از بیماران مبتلا به کووید 19 بستری در این بیمارستان از نزدیک در جریان آخرین اقدامات و نحوه خدمات دهی مدافعان سلامت و کادر درمانی این بیمارستان به مراجعان قرار گرفت. دکتر جان بابایی از نزدیک با تعدادی از بیماران، پزشکان و پرستاران این بیمارستان به گفتگو پرداخت. معاون درمان وزارت بهداشت طی بازدید از بخش های مختلف اورژانس، تریاژ، ICU و کووید 19، خدمات شبانه روزی 9 ماهه انجام گرفته توسط کادر درمانی در این بیمارستان را بسیار مطلوب توصیف و از تلاش های صورت گرفته آنان قدردانی کرد. ...
سفر معاون درمان وزارت بهداشت به خراسان شمالی
به گزارش وبدا، دکتر قاسم جان بابایی در سفر خود از بیمارستان های اسفراین، بجنورد و شیروان بازدید خواهد کرد تا ضمن عیادت از بیماران در جریان آخرین وضعیت ارائه خدمات مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی به مردم در دوره شیوع ویروس کرونا در خراسان شمالی قرار گیرد. بازدید از بخش های مختلف اورژانس ، درمانگاه ، بستری، ICU ، کووبد 19 و همچنین دیدار چهره به چهره با کادر درمانی و مدافعان سلامت در این بخش ها از برنامه های معاون وزیر خواهد بود.
فوتی های کرونا، هر روز بیشتر از دیروز
) بجنورد احمد هاشمی با بیان اینکه مراکز نمونه گیری تشخیص کرونا در استان افزایش می یابد، گفت: در دو هفته آینده انجام آزمایش در یکی از آزمایشگاه های سطح شهر بجنورد آغاز خواهد شد و مذاکره در شهرستان شیروان و اسفراین انجام شده که با ورود آزمایشگاه های خصوصی دغدغه مردم کمتر شود. به گفته او ، 75 نفر از کارکنان بهداشت و درمان استان به علت افزایش تعداد بیماران و ارتباط نزدیک کارکنان با آن ها به کرونا مبتلا شده اند که با ادامه این روند برای خدمت رسانی به بیماران با مشکل مواجه می شویم. انتهای پیام/ ...
فوت چندین عضو یک خانواده در ابتلاهای خانوادگی به کرونا
است، افزود: سه واحد " ICU " در این بیمارستان تکمیل شده و واحد " ICU " چهارم در حال راه اندازی است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تامین نیرو در دو بخش بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد جهت ارائه خدمات در دستور کار قرار گرفته است، بیان داشت: تمامی این تمهیدات در دستور اجرا قرار داده شده اما اگر روال به همین صورت باشد نه تنها بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بلکه سایر
ابتلا حدود 40 درصد کادر درمان مشهد به کرونا
تاسف تعدادی از کادر درمان دعوت حق را لبیک گفته و شهید خدمت شده اند. وی تعداد کادر پرستاری عضو نظام پرستاری مشهد و شهرستان های تابعه شامل مشهد، کلات، چناران و فریمان را 11 هزار نفر عنوان کرد. رییس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد با اشاره به خطر ابتلای روزافزون مردم و کادر بهداشت و درمان به کرونا گفت: در شرایط کنونی تعطیلی کامل شهرهای سیاه و قرمز در خراسان رضوی ضروری است چراکه
دستگیری 100 نفر معتاد متجاهر در بجنورد
. وی افزود: در اجرای این طرح که صبح امروز انجام شد با تلاش همکاران 95 نفر آقا 5 نفر خانم به همراه مقادیر زیادی آلات مصرف مواد جمع آوری که پس از غربالگری تعدادی به مراجع قضایی و تعدادی تحویل کمپ لنگر خواهند شد. فرمانده انتظامی خراسان شمالی ضمن قدردانی از همکاری خوب شهروندان با پلیس در راستای شناسایی مجرمان و پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز و اظهار داشت: نیروی انتظامی این آمادگی