مدارس باید امتحانات را مطابق با شیوه آموزشی خود برگزار کنند
سایر منابع:
سایر خبرها
امتحانات پایان سال پایه 9 و 12 حضوری برگزار می شود
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا قربانی، رئیس اداره آموزش متوسطه اول و دوم آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه گفتگوی علمی درمورد امتحانات دانش آموزان در دوران کرونا گفت: برگزاری امتحانات در این ایام کرونا قطعاً از نظر شکلی متفاوت است. وی افزود: امتحانات دانش آموزان طبق آئین نامه های ابلاغ شده به مدارس از ابتدای دی ماه آغاز شده و تا پایان دی ماه هم ادامه دارد.
چالش آموزش های مجازی در ایستگاه امتحانات
نوبت اول استفاده شود. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: در برخی از مناطق محروم استان به دلیل نبود اینترنت و تراکم پایین دانش آموزان، آموزش به صورت حضوری انجام می شود که در خصوص برگزاری امتحانات نیز مدارس دارای اختیار هستند. نخعی در خصوص امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز ادامه داد: امتحانات دانش آموزان این پایه خرداد ماه به صورت نهایی و حضوری است اما در نوبت اول، تمام مقاطع تحصیلی
آموزش حضوری دانش آموزان استثنایی در گلستان/امتحانات غیرحضوری است
/> غیرحضوری بودن امتحانات نیمسال اول در مدارس گلستان وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص امتحانات نیمسال اول دانش آموزان گفت: امتحانات نیمسال اول فقط برای پایه دوازدهم که نهایی است با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری انجام می شود. گوهری راد افزود: در تعداد اندکی از روستاها که مشکل اینترنت دارند در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی امتحانات حضوری خواهد بود. وی بیان
اضافه وزن 30 درصد دانش آموزان/ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در خرداد حضوری است
کلاس درس تربیت بدنی به مدارس اضافه شد که اولویت ما مدارس دخترانه است. معاون تربیت و بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات مدارس پویا به 12 مدرسه داده شد، بیان داشت: 6 نمره ارزشیابی برای افرادی که بتوانند وزن خود را کنترل کنند؛ مسابقات ورزشی را هر ساله داشتیم که امسال مسابقات به صورت مجازی در 10 رشته ورزشی در بخش متوسطه اول و دوم برگزار می شود و مسابقات
با هدف نظارت حداکثری بر فرآیند آموزشی مبتنی بر اطلس دانش آموزی، از مدارس استان بازدید به عمل آمد
شهرستان آق قلا در مقطع متوسطه بازدید به عمل آوردند . شایان ذکر است؛ این بازدید، به جهت بررسی وضعیت شبکه آموزش شاد، برنامه تدبیر و تعالی، برگزاری امتحانات نوبت اول، بررسی وضعیت آموزش دبیران، آموزگاران و هنرآموزان، پیگیری دانش آموزانی که در شبکه شاد حضور ندارند، رصد دبیران و معلمان و پایش به صورت کلاسی، تولید محتوای آموزشی و بارگذاری در شاد و موضوعات دیگر آموزشی انجام شد.
روش ارزشیابی دانش آموزان باید تغییر کند
محفوظات فراتر رفته است. وی خاطرنشان کرد: رویکرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به امتحانات یک رویکرد ارزشیابی فرآیندی و عملکردی است به این معنا که دانش آموز در جریان یادگیری مشارکتی قرار گرفته و یادگیری معنادار را برای زندگی واقعی تجربه می کند اما متأسفانه برخی عوامل بیرونی یا مدارسِ برند و یا تفکر خانواده ها هنوز نمره محور هستند. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهر
شیوه نامه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد
اقدام کنند. براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا استان ارزشیابی توصیفی عملکردی پایه اول و دوم ابتدایی در دو درس ریاضی و فارسی صرفا در مناطق زرد به صورت حضوری و با مجوز شورای مدرسه و تاییدیه ستاد کرونای شهرستان (فرمانداری ها) و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بر اساس رعایت الگوی نوبت بندی و تا سقف حداکثر 10 نفر در هر نوبت ارزشیابی برگزار خواهد شد. مدیران مدارس دوره ابتدایی
شیوه نامه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد
کنند. براساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا استان خوزستان ارزشیابی توصیفی عملکردی پایه اول و دوم ابتدایی در دو درس ریاضی و فارسی صرفا در مناطق زرد به صورت حضوری و با مجوز شورای مدرسه و تاییدیه ستاد کرونای شهرستان (فرمانداری ها) و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و بر اساس رعایت الگوی نوبت بندی و تا سقف حداکثر 10 نفر در هر نوبت ارزشیابی برگزار خواهد شد. مدیران مدارس دوره
امتحانات نهائی به صورت حضوری برگزار می شود
امتحانات همزمان با سرتاسر کشور از 15 دی ماه الی هشتم بهمن ماه سال جاری در 20 منطقه آموزشی استان و 26 حوزه اجرای برگزار می شود. افروخته خاطر نشان کرد: امتحانات پایه نهم مدارس بزرگسالان و مراکز آموزش از راه دور استان نیز به صورت حضوری از 13 تا 22 دی ماه99 در حال برگزاری است. رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش هرمزگان گفت: امتحانات داخلی دوره اول و دوم متوسطه نیز از یکم تا بیست ودوم دیماه
برگزاری حضوری80 درصد امتحانات دانش آموزان عشایری
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزچهارمحال وبختیاری ،رییس آموزش و پرورش عشایری استان گفت: به سبب نبود امکانات کافی سخت افزاری و نرم افزاری و با دستور ستاد مقابله با کرونا 80 درصد امتحانات دانش آموزان عشایری استان به صورت حضوری برگزار می شود. حاتم خالدی افزود:151 مدرسه در مناطق عشایری استان فعال است که از این تعداد 14 مدرسه در حوزه عشایر کوچرو است. وی، نبود اینترنت پرسرعت در
سختی های تدریس پایه اول ابتدایی در شبکه شاد/ کلاس اولی ها مدرسه را در گوشی و تبلت درک کردند
از همکاری اولیای دانش آموزان عنوان کرد: بدون شک آموزش دانش آموز پایه ی اول از طریق شبکه شاد بدون همیاری والدین ممکن نبوده و نیست. رئیس آموزش پرورش اسدآباد همچنین اضافه کرد: براساس گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امتحانات این پایه به صورت حضوری برگزار می شود و ما تلاش خواهیم کرد تا قبل از انجام آزمون، کلاس دانش آموزان پایه اول را به تفکیک گروه های چندنفره و رعایت شیوه نامه های بهداشتی
با هدف نظارت حداکثری بر فرآیند آموزشی از مدارس گرگان بازدید به عمل آمد
آموزش ابتدایی شهرستان گرگان و سید قاسم حسینی معاون آموزش متوسطه از چهار واحد آموزشی این شهرستان با هدف شناسایی میزان تحقق اهداف و شناسایی عوامل قابل اصلاح برای ارائه عملکرد مطلوب در امر آموزش بازدید به عمل آوردند . شایان ذکر است در این بازدید وضعیت شبکه آموزش شاد،برنامه تدبیر و تعالی، برگزاری امتحانات نوبت اول، بررسی وضعیت آموزش دبیران و آموزگاران، پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزانی که در شبکه شاد حضور ندارند، رصد وپایش دبیران و معلمان و به صورت کلاسی، تولید محتوای آموزشی و بارگذاری شده در شاد و موارد دیگر آموزشی مدارس مورد بررسی قرار گرفت. ...
آخرین وضعیت برگزاری امتحانات مدارس کشور
کنند اما جزییات این موضوع در اختیار شورای مدارس است. وی ادامه داد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان فراهم باشد، ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مطابق آیین نامه های مربوط دوره های تحصیلی و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی صورت می گیرد. رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی نوبت اول دوره ابتدایی بر اساس آیین
غیر حضوری بودن امتحانات نیمسال اول در مدارس گلستان
روستاها که مشکل اینترنت دارند در صورت رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش حضوری خواهد بود. وی افزود : اگر دانش آموزی از طریق شبکه شاد و یا روش غیر حضوری که مدرسه تعیین می کند موفق به شرکت در امتحانات نشود، نمره امتحانات نوبت اول بر اساس سابقه تحصیلی وی در ماههای گذشته تعیین خواهد شد. مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: افت تحصیلی دانش آموزان به دلیل غیرحضوری شدن آموزش ها طبیعی و قابل
فرارسیدن فصل امتحانات و راهکارهای کرونایی آموزش و پرورش
آموزش و پرورش خراسان رضوی درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین ، درخصوص فرارسیدن امتحانات نوبت اول و عدم آمادگی علمی دانش آموزان نسبت به سنوات گذشته عنوان کرد: به دلیل شیوع کرونا در جامعه و عدم امکان برگزاری کلاس های درسی به صورت حضوری، شرایط سال تحصیلی جاری به ناچار تغییر کرده و مجبور شدیم، مطالب درسی را به شیوه های جدید به دانش آموزان ارائه دهیم. مجیدی فر اظهار کرد: بدین منظور سه روش درنظر
دانش آموزان راضی، خانواده ها ناراضی!
البته تا اینجای کار امتحاناتم به هیج عنوان سخت نبود. سؤال ها بسیار آسان بود. شیما از برگزاری آزمون ها به صورت مجازی کاملاً رضایت دارد و بر این باور است که اگر کسی درس را خوانده باشد، می تواند همان لحظه پاسخ سؤالات را بدهد و اگر هم دانش آموزی کتاب را ورق نزده باشد، مثل آزمون های حضوری مدارس مجبور است تقلب کند.ساغر دانش آموز کلاس هشتم است او البته به سختگیری های مدرسه در آزمون پایان ترم اشاره می
امتحانات دانش اموزان عشایر کهگیلویه و بویراحمد حضوری برگزار می شود
ای به طور استثنا غیرحضوری برگزار می شود. به گفته وی ، امتحانات داخلی دانش اموزان عشایر از هفته گذشته شروع شده و امتحانات نهایی دانش اموزان عشایر هم از پانزدهم دی ماه به صورت حضوری اغاز می شود. معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آموزش دانش اموزان عشایری کهگیلویه و بویراحمد به صورت حضوری انجام شد و تنها 13 درصد آن ها به اینترنت دسترسی داشتند
نگران ترک تحصیل پنهان دانش آموزان هستیم
برنامه های اصلی آموزش و پرورش ارتقا آموزش مجازی است تا در پساکرونا نیز به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد. ناظم زاده همچنین در خصوص امتحانات دوره متوسطه نیز گفت: از ابتدای سال تحصیلی قصد داریم امتحانات دوره متوسطه را به صورت حضوری برگزار کنیم و این نظر کارشناسی بود، اما اولویت اول سلامت دانش آموزان است، بنابراین امتحانات به صورت غیرحضوری برگزار می شود به غیر از پایه دوازدهم که سال گذشته
عدم دسترسی 8 درصد دانش آموزان به آموزش مجازی/تحصیل حدود 57 هزار دانش آموز اتباع در استان
/> ناظم زاده در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانش آموزان متوسطه، اظهار کرد: امتحانات دوره متوسطه به صورت حضوری باعث ارتقای آموزشی است، اما سلامت دانش آموزان اولویت اول بوده و با مصوبه ستاد ملی کرونا امتحانات خردادماه حضوری بوده و امتحانات دی ماه به صورت غیرحضوری برگزار می شود، تنها امتحانات پایه دوازدهم از 15 دی ماه در دانش آموزان شبانه روزی بزرگسالان و متفرقه با تعداد اندک به صورت حضوری است و در
امتحانات دانش آموزان در خراسان جنوبی غیرحضوری برگزار می شود
محمد علی واقعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق مجوز وزارت آموزش و پرورش امتحانات نوبت اول در صورت وضعیت زرد می تواند به صورت حضوری برگزار شود اما منوط به مجوز ستاد استانی کرونا خواهد بود. وی گفت: طبق آخرین مکاتبات صورت گرفته با ستاد استانی کرونا در ارتباط با نحوه برگزاری امتحانات نوبت اول، مجوز برگزاری به صورت حضوری در هیچ کدام از شهرستان های خراسان جنوبی صادر نشد.
نگران ترک تحصیل پنهان دانش آموزان هستیم
هنرستان در فضای بزرگ با تعداد کم دانش آموز برگزار می شود و می توان با رعایت پروتکل های بهداشتی در صورت صدور مجوز، آموزش های کارگاهی را شروع کرد.وی با تاکید براینکه در همین شرایط سخت که آموزش ها به سختی به دانش آموزان ارایه می شود، از دانش آموزان اتباع خارجی هم غافل نبوده ایم، گفت: حدود 56 هزار دانش آموز اتباع خارجی داریم که 12 هزار نفر در دوره متوسطه اول و 6 هزار نفر در متوسطه دوم تحصیل می کنند، این درحالی است که جدا از وظیفه انسانی، آموزش آنها را برای سلامت جامعه ضروری می دانیم.
عدم دسترسی 8 درصد دانش آموزان به آموزش مجازی/تحصیل حدود 57 هزار دانش آموز اتباع در استان
خردادماه پایه نهم و دوازدهم امتحانات حضوری را خواهند داشت. فضا در برگزاری امتحانات نهایی باید فضای اعتماد باشد تا با سلامت برگزار شود و در این زمینه نیازمند کمک خانواده ها هستیم. وی در خصوص آموزش هنرستانی ها تصریح کرد: در هنرستان سه نوع آموزش شامل دروس عمومی، دروس فنی و تخصصی تئوری مانند دیگر رشته ها در فضای مجازی پیگیری می شود اما آموزش های کارگاهی به صورت حضوری در کارگاه ها انجام می شود، که در حال حاضر هم در حال رایزنی با ستاد کرونا هستیم تا این کارگاه ها به صورت حضوری و با تعداد دانش آموزان کمتر و رعایت پروتکل ها برگزار شود. ...
جزئیات چگونگی برگزاری امتحانات دروس کارگاهی هنرستان ها
به گزارش برنا؛ مصطفی آذرکیش، مدیرکل آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش درباره امتحانات نیم سال اول دانش آموزان هنرستانی اظهار کرد: در هنرستان ها دروس کارگاهی و غیر کارگاهی داریم براین اساس سه عنوان عمومی، شایستگی پایه فنی و شایستگی غیر فنی را داریم که از میان دروس غیر کارگاهی برخی پودمانی هستند و برخی خیر. او افزود: دانش آموزان هنرستان ها برای دروس عمومی مانند دینی
8 درصد دانش آموزان اصفهانی از آموزش مجازی بی بهره هستند
اضافه کرد: با توجه به اینکه ستاد استانی مقابله با کرونا موافق برگزاری امتحانات به شکل حضوری نبود امتحانات نوبت اول دوره متوسطه به شکل غیرحضوری در همه پایه ها در دیماه برگزار می شود. معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه امتحانات دانش آموزان پایه دوازدهم که سال گذشته نتوانستند برخی از دروس خود را پاس کنند از پانزدهم دی ماه به شکل حضوری برگزار می شود، تاکید کرد
نحوه برگزاری و تاریخ امتحانات نهایی دی ماه | کدام دانش آموزان حق شرکت در آزمون حضوری را ندارند؟
2 کد 112226 پایه دوازدهم، سؤالات امتحانات نهایی دی ماه 1399 برای دانش آموزان روزانه از کتاب چاپ 1398 با بارم بندی همان سال و برای بزرگسالان و داوطلبان آزاد از کتاب چاپ 1399 طراحی خواهد شد. استعلام برگزاری امتحانات از وزارت بهداشت مهرزاد حمیدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و دبیر کمیته آموزش و پرورش ستاد ملی مقابله با کرونا، در نامه ای خطاب به ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی
مجوز برگزاری حضوری امتحانات در خراسان جنوبی صادر نشد
محمدعلی واقعی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: امتحانات نوبت اول در تمامی دوره های تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. وی افزود: این قانون برای تمام دانش آموزان به جز دانش آموزانی که امتحان نهایی دارند و جامانده شهریور 99 هستند، خواهد بود که این دانش آموزان از 15 دی ماه به صورت حضوری آزمون خواهند داد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: براساس تصمیمات کشوری در
استان تهران به 12 هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
محمد صیدلو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان تهران از مناطق مهاجر پذیر کشور است که رشد جمعیت و ساخت و سازهای صورت گرفته در این استان با تعداد مدارس احداث شده متناسب نیست. وی افزود: با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای احداث فضاهای جدید آموزش
در سامانه شاد پنج شنبه و جمعه هم آموزش جریان دارد
ارتباط بین دانش آموزان و معلم از طریق واتساپ انجام می شود. رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ارائه تکلیف توسط معلمان در روزهای پنج شنبه و جمعه در سامانه شاد برای دانش آموزان در واقع نشانگر ایتار معلمان است. وی با تاکید بر اینکه مطمئنا کیفیت آموزش در منزل با آموزش حضوری در مدارس متفاوت است و برخی از همکاران به خاطر حفظ کیفیت
از آغاز به کار شورای نگارش کتب درسی تا برگزاری مجدد آزمون نهضت سوادآموزی
آنها به صورت حضوری انجام شد اظهار کرد: این دانش آموزان به صورت حضوری در آزمون ها شرکت می کنند. سیفی با تاکید براینکه دانش آموزان عشایر در 3 نوع مدرسه سیار، نیمه سیار و مدارس ثابت هستند ادامه داد: تاکنون آموزش و امتحانات دانش آموزان عشایر به صورت حضوری صورت گرفته و موردی از ابتلا به کرونا در بین این دانش آموزان دیده نشده است. مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با