سایر خبرها
نشست خبری یدو در برج میلاد برگزار شد
نشست پرسش و پاسخ فیلم یدو به کارگردانی مهدی جعفری با اجرای علیرضا غفاری بعدازظهر امروز یکشنبه، 19 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر، نشست پرسش و پاسخ فیلم یدو با حضور کارگردان، محمدرضا مصباح (تهیه کننده)، ستاره پسیانی، آیدین ظریف، ر ...
نامزدهای سی ونهمین جشنواره فجر
...: شامگاه یکشنبه 19 بهمن و پس از نشست پرسش و پاسخ آخرین فیلم به نمایش درآمده در سینمای رسانه، با خضور سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد دبیر جشنواره و مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این رویداد و با حضور اهالی رسانه، نشست اعلام نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برگزار شد. در ابتدای این نشست، مسعود نجفی گفت: امسال سالی سخت و ویژه بود و به همه اهالی رسانه خسته نباشید می ...
رونمایی از تیزر فیلم مصلحت/ اتفاقاتی که برای یکی از روحانیون بزرگ زمان انقلاب می افتد (ویدئو)
به گزارش کندونیوز ، مصلحت نخستین محصول سینمایی مشترک حوزه هنری و سازمان اوج بوده که در باشگاه فیلم سوره تولیدشده و یکی از فیلم های مهم جشنواره امسال است و بعد از اکران در سالن رسانه نیز تحسین بخش زیادی از منتقدان را هم در پی داشته است. فیلم مصلحت که داستانی پلیسی- جنایی دارد و در اواخر دهه 50 می گذرد، با بازی فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی ...
آیینه های آبیار/ نگاهی به فیلم ابلق
انگیز و غافلگرکننده پیشِ چشم مخاطب می گذارد تا او هم بعد از فیلم برای مدت ها به موضوع فکر کند. معمولا آبیار به دلیل رویه میانه رو و مستقلی که دارد سعی می کند مانیفست ارائه نکند او اجازه می دهد قانون؛ فرهنگ غالب و بعضا جبر جغرافیایی در تصمیم نهایی برای مواجه قربانیان فیلم هایش تصمیم گیر یا دست کم عامل تصمیم ساز باشند. تنها دخالت به موقع خالق اثر در این است که قربانی را دستِ تنها و گم گشته ...
مجید انصاری: امامان جمعه یکی از مخاطبان سخنان اخیر رهبری هستند
هرگونه فحاشی به دیگران، فحش خوردن است. توهین و تهمت و تحقیر چاشنی بعضی برنامه های صداوسیما است عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به نظر می رسد مخاطب اصلی سخنان رهبری، صاحبان تریبون های عمومی و مسئولانی هستند که به این تریبون ها دسترسی دارند. این تریبون ها باید مروج اخلاق و مهربانی باشند. مانند مجلس شورای اسلامی، از آنجا که مذاکرات نمایندگان به طور مستقیم از تریبون مجلس در سراسر ...
اعلام نامزدهای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
فردا و پس فردا بازپخش شوند. از مجریان نشست های رسانه ای امسال هم تشکر می کنم. مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر ادامه داد: آیین اختتامیه این دوره از جشنواره روز 22 بهمن ساعت 18 برگزار می شود. این برنامه به صورت زنده و به طریقی که نشست ها در این چند روز پخش شدند، پخش می شود. این مراسم محدود خواهد بود و برگزیدگان و نامزدها در سالن حضور خواهند داشت. محمدمهدی طباطبایی نژاد در ...
شاری لاپِنا شناخت آدم ها از یکدیگر را به چالش می کشد
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان کسی که می شناسیم نوشته شاری لاپِنا به تازگی توسط نشر آموت منتشر شده است. عباس زارعی مترجم این کتاب پیش از این نیز آثار دیگر شاری لاپنا را ترجمه کرده است. با او درباره این کتاب گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. درباره شاری لاپِنا و جایگاه او در نویسندگی بگوئید. شاری لاپنا یک نویسده کانادایی است و اولین رمان مهم و پرفروش او ...
تیزر فیلم سینمایی مصلحت منتشر شد
به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا ، تیزر رسمی فیلم سینمایی مصلحت ساخته حسین دارابی و همزمان با اکران در جشنواره فیلم فجر منتشر شد. این فیلم به تهیه کنندگی محمدرضا شفاه داستانی پلیسی- جنایی دارد و در اواخر دهه 50 می گذرد. مصلحت محصول سینمایی مشترک حوزه هنری و سازمان اوج محسوب می شود که تا ظهر امروز، 18 آبان ماه در سینماهای اکران مردمی نیز 2 هزار و 385 مخاطب را جذب کرده است. این ...
زالاوا و مصلحت ؛ یک ترس جذاب و دیگری تقریبا بدون خط قرمز
که می شد پایان های خیلی بهتر و ماندگارتری برای فیلم متصور بود. باوجود پایانی لغزنده، زالاوا فیلم قصه گوی جذابی است و با فضاسازی مناسب، مخاطب را با خود همراه می کند. شخصیت پردازی و بازی نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام و هدی زین العابدین و آن بازیگر نقش سرباز هم از امتیازات فیلم است. مصلحت؛ تقریبا بدون خط قرمز دروغ چرا؟ با دافعه و پیش زمینه ذهنی به تماشای فیلم مصلحت به ...
عبور از خط قرمز مصلحت
به تصویر بکشم. به نظرم خود شما می توانید میزان شباهت یا افتراق میان راه و روش فیلم و عدالتخواهان را بررسی کنید. اما اجازه بدهید این نکته را بگویم که حرف اصلی مصلحت درباره عدالت است. عدالت هم موضوعی است که این روزها بسیار در میان مردم درباره آن صحبت می شود و حتی رهبر انقلاب هم مکرر فرموده اند که در حوزه عدالت اجتماعی نیاز به تلاش بیشتر داشته ایم. حالا خوب است که درباره این موضوع که مساله روز مردم و ...
مهر قبولی منتقدان بر پیشانی مصلحت
را نمی توان نادیده گرفت، محمدرضا شفاه بعد از بیست و یک روز بعد و دیدن این فیلم جرم است که هردو به نوعی عدالت طلبی را و عدالت برای همه را دنبال می کردند حالا مصلحت را بروی پرده برده تا ثابت کند عدالت، مصلحت بردار نیست. فرزان معظم نیز این فیلم را این گونه توصیف می کند: بغض های نهفته که باید روزی باز شود. ناگفته های تاریخ معاصر که باید از زبان هنر سینما برای بیان آن استفاده کرد. مصلحت ...
نگاهی به دو فیلم مصلحت و تک تیرانداز | یک روز برای وطن
لهجه اصفهانی و چند جمله توضیحی از زبان خودش، داشته باشد. کامبیز دیرباز، با توجه به چهره مصمم و بدن ورزیده اش، انتخاب خوبی برای اجرای این شخصیت بوده و بیانش را هم با مختصات شخصیت وفق داده است. مسئله، اما بر سر این است که این قهرمان از دست مخاطب می گریزد و غیر از توضیحات مختصر درباره خانواده و کودکی اش در نیمه دوم فیلم، رنگ و بویی از یک شخصیت عمیق و پیچیده که برای نسل جوان ملموس باشد، به خود نمی گیرد ...
وقتی لکنت، فریاد مصلحت را در گلو نگه می دارد
فیلمساز از روی داستان رد می شود و اتفاقا همین موضوع به منطق فیلم ضربه می زند، بقیه داستان با ضرباهنگی نسبتا خوب روایت می شود. مصلحت تلاش می کند حرفش را از دل تقابل قهرمان و ضد قهرمان داستان به گوش مخاطب برساند. با وجود اینکه قهرمان داستان در طول فیلم چندبار تغییر می کند و از کاراکتر حسین جلالی، تا یحیی و مشکاتیان هر سه جایی در روند فیلم قهرمان هستند، اما در نهایت و خصوصا با سکانس نهایی ...
وقتی لکنت، فریاد مصلحت را در گلو نگه می دارد
داستان رد می شود و اتفاقا همین موضوع به منطق فیلم ضربه می زند، بقیه داستان با ضرباهنگی نسبتا خوب روایت می شود. مصلحت تلاش می کند حرفش را از دل تقابل قهرمان و ضد قهرمان داستان به گوش مخاطب برساند. با وجود اینکه قهرمان داستان در طول فیلم چندبار تغییر می کند و از کاراکتر حسین جلالی، تا یحیی و مشکاتیان هر سه جایی در روند فیلم قهرمان هستند، اما در نهایت و خصوصا با سکانس نهایی فیلم در مورد علی ...
مسئله ابلق انتخاب میان حقیقت یا مصلحت است/ راهکار ارائه نکردیم
دوباره سیمرغ می آورد یا نه ولی فیلم رسالتی داشت که انجام داده امیدوارم خوب دیده و منصفانه قضاوت شود. الناز شاکردوست هم در پاسخ به همین سوال بیان کرد: گرفتن سیمرغ برای همه مهم است می خواستیم صدای یک سری از زنان باشیم که دستشان به جایی نمی رسد و اینکه تاثیری داشته باشیم بزرگترین جایزه برای من است. در ادامه نرگس آبیار درباره صدای نامناسب این فیلم در سالن اصحاب رسانه اظهار کرد: این ...
سومین چراغ فجر، بی مسؤولیتی، مسؤولانی اصفهانی نسبت به ابر قهرمان اصفهانی/ مصلحت، بیان مطالبات مردمی
جامعه ایرانی هاشم شمس،نویسنده و کارگردان در حاشیه جشنواره فجر اصفهان در گفت و گو با خبرنگار فارس پیرامون فیلم مصلحت اظهار داشت: این فیلم بیان گر آن است که امکان اجرای یک اصل وجود دارد که در کنار آن اتفاقاتی هم می تواند کل اصل را زیر سوال ببرد. سینما، رسانه ای که می تواند روشنگری کند وی با اشاره به طراحی مناسب و خوب نور و صحنه که سبب بهبود برقراری ارتباط مخاطب با اثر ...
رهبری چه کسانی را از بدگویی منع کردند؟ | انصاری: امام درباره شاه هم از آقای محمدرضا استفاده می کرد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تریبون داران نمازجمعه از مخاطبان سخنان رهبری هستند، گفت: هیچ توقعی نیست که امام جمعه ای از تریبون نمازجمعه که باید دعوت کننده به عدالت و تقوا باشد، سوءاستفاده کند و علیه اشخاص و جریاناتی بدگویی و بدزبانی کند. ما حتی در مواجهه و خطاب قرار دادن دشمنان خود نیز حق بدزبانی نداریم. مجید انصاری مجلس شورای اسلامی ...
روایت اقتدار و مهربانی همزمان مامان / مخاطب این فیلم کم نیست
... سپس رویا افشار درباره ایفای نقش مادر در سه فیلم اخیر خود و شباهت و فاصله آن ها با هم توضیح داد: فاصله گذاری در نقش ها وقتی سناریو را می خوانم انجام می دهم اگر فکر کنیم ممکن است تکراری از چیزهای پیشین باشد سعی می کنم از بازی پرهیز کنم، اما همه نقش هایم را دوست دارم چون برایشان زحمت کشیدم. وی ادامه داد: مفتخرم که بخش زیادی از این زحمات در کنار آقای برزگر بوده و حضورش به من می گوید ...
بازیگری که هم فاسد است و هم شکارچی فساد/ گزارش نشست فیلم مصلحت
مصلحت صحبت از عدالت می کنند. من اول به فیلمنامه کار فکر می کنم و بعد با توجه به نقشم تصمیم می گیرم. در یکی از این آثار من الگوی فساد هستم و در دیگری شکارچی فساد و به نظرم این اتفاقی جالب است. سهی بانو ذوالقدر هم درباره حضور در این اثر سینمایی گفت: من این فیلم را دوست دارم و بعد از تماشای این اثر تحت تاثیر قرار گرفتم و خوشحالم که در آن ایفای نقش کردم. من عاشق کارهای سخت هستم و این فیلم نیز ...
جشنواره در نیمه راه
زالاوا نویسنده و کارگردان: ارسلان امیری تهیه کننده:سمیرا برادری بازیگران: نوید پورفرج، پوریا رحیمی سام، باسط رضایی و فریدون حامدی خلاصه داستان: فیلم در روزگار پهلوی می گذرد و درباره مردم روستایی است که تصور می کنند جن به روستایشان زده است. استواری که روزهای پایانی خدمتش را در پادگان این روستا می گذراند، برای مقابله با تصوری که به نظرش خرافات است با مردم رودررو می شود و... ارسلان امیری-کارگردان: روزی پدرم برای من خاطره ای را تعریف می کرد از جدش که جنی را تسخیر کرده بود و آن را به خدمت گرفته بود. شیوه روایت پدرم برای من جذاب شد و تصمیم گرفتم فیلمی با این محتوا بسازم. من فیلمی درباره جن نساختم و هیچ گاه جرات نمی کنم وارد چنین موضوعاتی شوم. ما در این فیلم وارد مبحث درام شدیم و کاری به مباحث مذهبی این ماجرا نداریم. هدف ما نقد خرافه و به تصویر کشیدن سوءاستفاده از این قبیل مسائل است. اگر همه اقوام رسانه داشته باشند، شناخت از هر قومیت شکل می گیرد که نتیجه آن رسیدن به صلح و وحدت درونی است. من زبان کردی را دوست داشتم و می خواستم فیلمی به این زبان بسازم. اگر تعداد فیلم های بیشتری در اقصی نقاط ایران ساخته شود تکثر آثار اتفاق می افتد و می شود ویژگی ها و نشانه های مشترک را در سینمای اقوام پیدا کرد. نوید پورفرج-بازیگر: فیلم نامه بسیار خوب بود و بعد از خواندن آن تصمیم گرفتم که در آن باشم؛ ضمن اینکه نقش من در زالاوا با دیگر آثارم فرق داشت. سکانسی که عاشقانه شروع می شود تا پایان فیلم تداوم دارد و حفظ این رکورد کمی سخت بو ...
مظلوم سازی از سلطنت طلبان و مجاهدین خلق در یک فیلم سینمایی!
آن است و از این جهت شرایط زمانی و مکانی فیلم، از حیث زبان اجتماعی همخوانی پیدا نمی کند. تناقض را پدید می اورد. تناقضی که در بهترین حالت سبب می شود تا مخاطب ضمن پذیرش حضور برخی شخصیت های خوب در میان نیروهای انقلاب اسلامی، به وجود فساد سیستمی معتقد گردد. فیلم سینمایی مصلحت به خوبی می توانست اثری کاملا زندگینامه ای و بیوگرافی بسیاری از شخصیت های موجه و مبارز انقلاب اسلامی قرار گیرد و به ...
ابلق در صدر محبوب ترین فیلم های جشنواره
خبرگزاری میزان - روزنامه خراسان نوشت: سه فیلم ابلق ساخته نرگس آبیار، تک تیرانداز ساخته علی غفاری و مصلحت اولین ساخته حسین دارابی، در روز های گذشته در کاخ جشنواره رونمایی شد و فیلم مامان به کارگردانی آرش انیسی نیز دیروز به نمایش درآمد. از میان این 4 فیلم، ابلق بیش از همه توجه مخاطبان و منتقدان را جلب کرده و تا دیروز در صدر محبوب ترین فیلم های جشنواره قرار گرفته بود. در ادامه مطلب نگاهی به این 4 ...
نقد و بررسی فیلم مصلحت در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر
نوروزی ، امیر نوروزی و نازنین فراهانی . تاریخ همیشه منبع اقتباس مناسبی برای سینما بوده چرا که پرداختن به داستان های گذشته فرصت مناسبی است که غیرمستقیم نگاهی داشته باشیم به وضعیت امروز. همین می تواند دلیل اصلی رونق فیلم هایی درباره تاریخ معاصر در سال های اخیر باشد. فیلم مصلحت محصول جدید سازمان اوج و حوزه هنری نیز در ادامه همین موج جدید قرار می گیرد و به دلیل ایده ای که روی آن دست گذاشته ...
منتقدین درباره "زالاوا" و "مصلحت" چه گفتند؟ |کار دانشجویی و فرار از وضعیت کنونی
تبدیل می شود. بردن قصه فساد در قوه قضاییه به اول انقلاب فرار از وضعیت اکنون است. بخشش تحمیلی مادر مقتول در پایان هم به جز یک شعار نچسب چیز دیگری به فیلم اضافه نمی کند. فیلم سیاسی ساختن ابزاری می خواهد که فعلا از دسترس ما خارج است. سعید الهی، منتقد سینما هم درباره فیلم مصلحت گفت: چه مصلحت و چه شیشلیک و بی همه چیز؛ دوره توقیف فیلم آن هم بعد از تولید دیگر گذشته و این امر برای ...
منتقدین درباره "زالاوا" و "مصلحت" چه گفتند؟ |کار دانشجویی و فرار از وضعیت کنونی
.... شرم آور است که هنوز شب بیست و نهم 32 سال قبل بهترین فیلم ژانر وحشت بعد از انقلاب است. زالاوا می خواهد جن گیر باشد اما با قر کمر بعید است بشود. وی همچنین درباره فیلم مصلحت نوشت: سعید الهی، منتقد سینما هم درباره فیلم مصلحت گفت: چه مصلحت و چه شیشلیک و بی همه چیز؛ دوره توقیف فیلم آن هم بعد از تولید دیگر گذشته و این امر برای حاکمان در عصر دیجیتال بیشتر خودزنی است ...
ابلق داستانی با محوریت تغافل با سبکی هنری است/ مصلحت در شعارزدگی غرق شده است
انتخاب می کنند و خدمت ان موضوع نحوه فیلمسازی خود را پیدا میکنند وانتخاب سبک های هنری برمبنای یک اندیشه بوجود می اید. وی ادامه داد: در ابلق درباره یک شیوه فیلمسازی که راجه به کل سبک هنری است باید صحبت کرد، چراکه کارگردان شیوه اش را براساس موضوعات تغییر شکل می دهد خانم ابیار در این فیلم راجع به یک فضای اجتماعی صحبت می کنند. محمودی انتخاب لوکیشن و روند نمادگرایانه برای پیشبرد ...
کارگردان منصور : نخواستم مخاطب را احساساتی کنم
به گزارش ایکنا، نشست پرسش و پاسخ فیلم منصور ساخته سیاوش سرمدی با حضور کارگردان، مهدی مطهر (مجری طرح)، سیدجواد هاشمی، محسن قصابیان، علی رضا زمانی نسب، لیندا کیانی (بازیگر)، مجید گرجیان (مدیر فیلمبرداری)، محمد برادران (مدیر جلوه های ویژه بصری)، بابک کریمی طاری (طراح صحنه) و با اجرای حمیدرضا مدقق در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. سرمدی در ابتدای جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار ایکن ...
نمایش فیلم های منصور و مامان / شیشلیک پرفروش با بیشترین رای مردمی / نامزدهای بخش مسابقه تبلیغات سینمای ...
کلیشه های همیشگی، یک زن خیلی معمولی را بازی کنم. در ادامه این نشست، علیرضا زمانی نسب نیز درباره حضور در فیلم منصور گفت: من بیست سال تلاش کردم بازی کنم و در این فیلم که بازی نکردم بیشتر دیده شد. این سبک برای من پیچیدگی های خودش را داشت و خوشحالم که در آن بازی کردم. همچنین سید جواد هاشمی درباره ایفای نقش در این فیلم توضیح داد: من در ابتدا به سراغ اسناد واقعی موجود درباره این ...
مصلحت نمونه درستی از سینما سیاسی- تاریخی است
خوب اجرا کرده است فقط فیلم کمی دیرمساله اش شروع میشود. مهر آفرین ادامه داد: داستان ابلق مساله جهانی است که دنیا با آن مواجه است، (بحث خشونت و تعرض به زنان) خواسته ازاین فضاسازی برای مخاطب خارجی که شاید اول فضاسازی جغرافیایی فرهنگی شکل بگیرد بعد وارد قصه شود استفاده کند، احساس میکنم فیلمساز نگاهش این بوده است که یک مخاطب خارجی قرار بوده این فیلم ببیند و یک مقدار با فضا و مردم شخصیت ها و ...