تلنگری متعهدانه به مخاطب
سایر منابع:
سایر خبرها
روز بی فروغ کارگردانان فیلم اولی در جشنواره
زنان در این فیلم به قدری سیاه به تصویر کشیده شده که مخاطب بعد از تماشای آن با کوهی از بدبینی روبه رو می شود؛ نکته قابل تامل درباره این اثر آن است که به گفته کارگردانش قرار است دوگانه بعدی آن هم ساخته شود. صمدی در نشست خبری گفته بود: خط فرضی اولین اپیزود از سه گانه ای است که قصد ساختنش را داشتم این سه گانه درباره دروغ، پنهان کاری و مکافات دروغ است. طرح فیلمنامه بعدی تقریباً تمام شده و همچنان محوریت آن ...
انقلاب به زبان نوجوانان
امروزی عیدی درباره مخاطب نوجوان این مجموعه انیمیشن اظهار می کند: امروز بیش از 40 سال از انقلاب می گذرد و مخاطب نوجوان بیشتر درباره این وقایع شنیده است. گاهی روایت ها وقتی فقط با کلام همراه باشد دچار نقص هایی می شود و برای همین خواستیم آن را به تصویر بکشیم و از طرف دیگر شخصیت قصه را یک نوجوان گذاشتیم تا نوجوان امروزی از زبان هم نسلان خودش ماجراها را بشنود. وقایع مختلفی در انقلاب داریم که از ...
نگاهی به فیلم منصور سیاوش سرمدی | بازگشت قهرمان به سینما؟
قاسمی | شهرآرانیوز - برای بسیاری از مخاطبان سینما، به ویژه مردم عادی، فیلم ها یا جنبه سرگرمی دارند یا آشنایی با قصه های واقعی در که قالب فیلم درآمده است. این طور فیلم ها لازم نیست خیلی سخت و پیچیده ساخته شده باشند یا مفاهیم عجیب و غریبی در زیر لایه های آن پنهان باشد، فقط کافی است مخاطب بتواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. منصور ساخته سیاوش سرمدی فیلمی است که به نظر می رسد مردم به راحتی بتوانند ...
نگاهی به فیلم یدو مهدی جعفری | همکاری سیمرغ باز ها
محمد عنبرسوز | شهرآرانیوز - مهدی جعفری که با فیلم برداری فیلم های مهم سینمایی شناخته می شد و دو سال قبل با 23 نفر نظر مردم و منتقدان را جلب کرده بود، سومین فیلم بلندش در مقام کارگردان را هم در گونه دفاع مقدس ساخته و اثر آبرومندی را روانه جشنواره سی ونهم کرده است. یدو که در چهارمین روز جشنواره فجر مشهد به نمایش درآمد، فیلم پرتلاطم و مخاطب پسندی نیست؛ اما در زمره آثار امیدوارکننده ای قرار می گیرد ...
روزنامچه فجر 8/ یدو، بازخوانی مقاومت در آبادان
فیلم خوب پوست را تهیه کرده بود که جایزۀ بهترین فیلم هنر و تجربه را دریافت کرد. یدو، برای مخاطب نوجوان ساخته شده. شخصیت اصلی فیلم، پسری 13 ساله به نام یدو (میلاد صویلاوی) است که قصۀ مرد شدن او را در روزهای آغازین جنگ ایران و عراق می بینیم. اما فیلم اصولاً جنگی نیست و مخاطبان کودک نیز می توانند آن را با آرامش تماشا کنند. این فیلم البته برای شرکت در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان مناسب تر است ...
تاریک تر از خاموشی
و جذاب پیش نمی رود و انگار برای حرکت به روغن کاری نیاز دارد. وقتی هم این اتفاق می افتد گاهی همان ایده و فضاسازی خوب هم تحت الشعاع قرار می گیرد و باعث می شود در مجموع با فیلم کاملی روبه رو نباشیم. روشن، تازه ترین ساخته این فیلمساز هم به همین بلا گرفتار می شود و با وجود ظرفیت اولیه و فضای خوبی که ترسیم شده، قصه اش را خوب روایت نمی کند؛ به قدری که در پایان حتی می توان بدبینانه و غیرمنصفانه، حتی ...
رمانتیسم عماد و طوبا گرفتار سندروم عقب گرد کارگردان فیلم اولی
عماد و طوبا در راستای علقه کاوه صباغ زاده که پیش از این در نخستین اثر سینمایی اش یعنی ایتالیا ایتالیا به مخاطبان نشان داده بود، محوریت آن به رابطه رومانتیک و عاشقانه یک زوج با تمام فراز و فرودهایش بازمی گشت. نخستین داده اطلاعاتی از دومین ساخته صباغ زاده نام فیلم است. جایی که مخاطب با خواندن و شنیدن رمانتیسم عماد طوبا می داند با اثری رومانتیک مواجه است. در مرور تاریخ سینمای ایران طی ...
تصویر واقعی از یک قهرمان ملی
. امیدوارم منصور با همه ظرایفی که مد نظر کارگردان بوده در نگاه مخاطب هم خوش بنشیند. آقای سرمدی مستندهای خوبی ساخته که مزید بر علت می شود تا به نگاه کارگردان اعتماد کنیم. ضمن اینکه به عنوان بازیگر یاد گرفتم که خودم را به کارگردان بسپارم. یا بازیگر به کارگردان اعتماد می کند یا نمی کند ولی اگر اعتماد کرد، کارگردان چشم بازیگر می شود. ممکن است که بازیگر پیشنهادی در بازی اش داشته باشد که می تواند به کارگردان ...
نگاهی به فیلم رومانتیسم عماد و طوبا کاوه صباغ زاده | یک پیام بازرگانی بلند
شکننده هستند، درگیری بر بخش زیادی از فیلم سایه انداخته است و تلاش و استیصال آدم ها برای ساختن به چشم می آید. برعکس در رومانتیسم عماد و طوبا درگیری و چالش آن قدرها جدی نیست و ویرانی به بار نمی آورد و همه چیز به سرعت حل وفصل می شود. آیا رومانتیسم عماد و طوبا می فروشد؟ با همه این ها نمی توان پیش بینی کرد از فیلم رومانتیسم عماد و طوبا استقبالی نشود. بی شک این فیلم برای آن دسته از مخاطبان، که البته تعدادشان هم کم نیست، ساخته شده است که دوست دارند حرف های خوب بشوند و رنگ های خوب ببینند. از این رو می شود پیش بینی کرد این فیلم گیشه پسند تاحدی در اکران موفق هم باشد. ...
غایبان عجیب فهرست نامزدهای فیلم فجر
نامزد هم در فهرست داوران جایی ندارد! هدیه تهرانی و باران کوثری از مهمترین غایبان فهرست نامزدهای فجر 39 در بخش بازیگری هستند باران کوثری دیگر بازیگر مستعد نامزدی در بخش بهترین بازی مکمل در فیلم بی همه چیز بود که امسال در فیلم گیجگاه هم حضوری قابل قبول داشت و می توانست برای یکی از این دو فیلم نامزد سیمرغ محسوب شود. مهمترین بازی نادیده مانده در بی همه چیز اما حضور ...
غافل گیری مخاطبان در روز آخر با نمایش دو فیلم مهم جشنواره
حد زیادی مخاطبان را با خود همراه کند. جعفری که در اولین حضورش در مسند کارگردانی 23 نفر را ساخته بود، برای دومین بار به سراغ ژانر دفاع مقدس رفت و این بار هم فیلم خوبی را به نمایش گذاشت. یدو دومین فیلم جشنواره سی و نهم به شمار می رود که در حال و هوای آبادان می گذرد و علی رغم اینکه مخاطب اصلی آن کودک و نوجوان است، اما در اخرین روز جشنواره این بزرگسالان بودند که پای آخرین ساخته جعفری نشسته و راضی از ...
معرفی کامل و نقد فیلم رمانتیسم عماد و طوبا + خلاصه داستان و بازیگران
فیلم بهره مند شود. زیرا این داستان واقعی و فضای رئال فیلم است که باعث می شود تا مخاطب پیام فیلم را باور و درک کند.... قابل توجه مخاطبان شیفته سینما جام جم نوشت: کاوه صباغ زاده همچون فیلم اولش ایتالیاایتالیا در دومین فیلمش رمانتیسم عماد و طوبا هم سراغ اقتباس ادبی رفته؛ البته شاید کلمه برداشت آزاد درست تر باشد. فیلم اول با نگاهی به اثری از جومپا لاهیری نوشته و ساخته شد و این ...
دانلود قسمت 8 قورباغه (قسمت هشتم سریال قورباغه)
...> ماجرای این سریال به شبکه گدایان سازمان یافته پایتخت مرتبط است. تصاویری از باران کوثری با شمایل یک گدا نیز منتشر شده است. سهیلی زاده پیشتر در سریال تلویزیونی آوای باران به موضوع تکدی گری سازمان یافته پرداخته بود که با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. حتی زمانی قرار شد ادامه آن ساخته شود که به سرانجام نرسید. سریال قورباغه دانلود سریال قورباغه سریال ملکه گدایان سریال خوب بد جلف سریال خوب بد جلف رادیو اکتیو ...
نقد و بررسی فیلم روزی روزگاری آبادان در جشنواره فیلم فجر 39
موفق شده که از منتقدان تایید لازم را بگیرد اما هنوز با تحسین فاصله دارد. یکی از فیلم های قابل قبول این دوره که نهایتا به دستاورد ویژه ای نمی رسد اما از ضعف یا مشکل بزرگی هم ضربه نمی خورد. نکته ای که همچنان کلیت روزی روزگاری آبادان را تحت تاثیر قرار داده، نزدیکی آن به مدیوم تئاتر است. محدودیت زمانی و مکانی در وقوع قصه و سابقه تئاتری آذرنگ این پیش فرض را برای مخاطب به وجود می آورد، هرچند که ...
جنوب، آقای سینما
، این را به ما نشان خواهد داد که آنچه جنوب را زیبا می کند، فقط پوسته ظاهری اش نیست و چیزی که در قلب کوچه ها و نخلستان ها و سواحل شنی اش می گذرد، به عبارتی همان روح جنوب، باید در یک اثر حلول کند تا آن جذابیت جنوبی به وجود بیاید. فهرست فیلم های جذاب سینمای ایران که تصویر جنوب را نشان داده اند، مشخص می کند که جز یک مورد، یعنی عروس آتش ساخته مرحوم خسرو سینایی، تمام آثار موفق این فهرست، توسط کسانی ساخته ...
شخصیت ها سریال را به فصل جدید می کشانند نه داستان!
نمایش خانگی و دسترسی مخاطب به انواع مدیا و سریال های جذاب دنیا باید با قاعده و تفکر همراه باشد و تنها با این نیت که عوامل یک سریال دور هم جمع هستند و این مسئله می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد، به سراغ چند فصلی کردن سریالی که نه کاراکتر جذابی دارد نه قصه ی قابل بسط نرویم. پایتخت تلویزیون رسانه ملی مخاطبان سینما سریال کارگردان تهیه کننده قصه داستان روایت نویسنده مجموعه تلویزیونی شبکه نمایش خانگی دراماتیک بیننده سریال سازی چند فصلی ...
تاریک خانه حجازی / اروپا در خیابان های تهران
گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو_سیدمجتبی هاشمی ؛ سوژه در روشن، آخرین ساخته روح الله حجازی، تکراری است و باید پیرنگ را ذیل سینمای خیانت و خودباختگی تفسیرکرد. او در این فیلم به سراغ یک مرد میان سال علاقه مند به سینما و مال باخته می رود و زندگی او را ترسیم می کند. این فیلم گیرایی در توصیف و پرداخت به شخصیت های محوری نداشته و از ابتدا تا انتهای قصه، صرفا این کشمکش هاست که مطرح و تعریف می شود. شخصیت اول ...
مامان در آشنایی زدایی موفق و در پایان سردرگم است
به گزارش خبرنگار مهر ، یکی از آثار سینمایی که در روز چهارم یازدهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان اکران شد فیلم مامان اولین ساخته آرش انیسی بود که به تهیه کنندگی مجید برزگر ساخته شده است. در این فیلم رؤیا افشار نقش اصلی را بازی می کند که مادر یک خانواده مهاجرت کرده به تهران است و در نبود پدر بار خانواده ای با سه پسر را به دوش می کشد. این فیلم سینمایی مخاطب چندانی در سینماهای ویژه ...
خاطره انگیزترین سریال های انقلابی -7 "پروانه"؛ روایت خط نفاق با چاشنی قصه عاشقانه
موفقیت این سریال، داستان گویی روان آن است. شاید خیلی ها در نگاه نخست، سریال پروانه را یک ملودرام سیاسی بدانند اما این اثر با این که فضاهای سیاسی جدی دارد و شخصیت های اصلی فیلم هر کدام یک پای آنها در ساواک و گروه منافقین قرار دارد، اما بیش از همه، فضاهای انسانی و احساسی عاشقانه پیش برنده قصه است. سامان همچنین در خصوص نسبت حرف های سریال با جامعه امروز تصریح می کند:" این که ما از نفاق بیشتر لطمه می خوریم حرف امروز است و اگر سریالی حرفی از امروز نداشته باشد قابلیت چندانی هم نخواهد داشت. پروانه، آسیب شناسی موقعیت های معاصر بود. برای مثال در آن به موضوع تغییر ایدئولوژی اشاره می شود... ...
فتوش برنامه ای برای کودکان و نوجوانان عرب زبان
به گزارش سینماپرس ، مهدی صالح مهدی کارگردان و تهیه کننده ویژه برنامه 120 دقیقه ای فتوش درباره این برنامه به مهر گفت: مخاطبان و بینندگان عرب زبان در گروه سنی 7 تا 16 ساله به عنوان مخاطب هدف برنامه شناخته می شوند و علاوه بر این، گروه سازنده فتوش هم گروهی بسیار جوان و فعال است که میانگین سنی 20 تا 32 سال را شامل می شوند. صالح مهدی ادامه داد: به واسطه همین جوانی و پویایی اعضای گروه بارها ...
آشنایی با 10 فیلم فانتزی رازآلود و جذاب + تصاویر
هستید که دستکم باید یکبار آن را تماشا کرد. 6- The Secret Life Of Walter Mitty برای تمام کمدی های عجیب و غریبی که بن استیلر در گذشته ساخته، اگر بخواهیم تنها یک چیز در مورد او بگوییم آن این است که او یک بازیگر قابل اعتماد است. بسیار سخت است که نقش های جدی و خشک او را از شخصیت های مضحک و خنده دارش مانند وایت گلدمن و درک زولندر جدا کرد، اما وقتی نقش شخصیتی دوست داشتنی و محبوب را ...
پربیننده ترین فیلم های جشنواره را بشناسیم
...> دومین فیلم پربیننده امسال نیز یک گزینه قابل پیش بینی است. در واقع از همان ابتدای جشنواره معلوم بود مردم از سه فیلم “ابلق”، “شیشلیک” و “بی همه چیز” استقبال بیشتری خواهند کرد و حالا بعد از صدرنشینی فیلم “شیشلیک” می بینیم که “ابلق” ساخته نرگس آبیار و بازی الناز شاکردوست، هوتن شکیبا و بهرام رادان نیز در جایگاه دوم پربیننده ترین فیلم های امسال نشسته است. این فیلم تا روز یکشنبه توانسته بود 6 هزار و 154 ...
ظهور چهره های تازه در شبکه نمایش خانگی | ستاره می مانند؟
دستمزدهای کلان مقابل دوربین این سریال ها رفته اند. از شهاب حسینی و ترانه علیدوستی تا لیلا حاتمی و هدیه تهرانی. گویی نه گفتن به این پیشنهادهای مالی وسوسه کننده ساده نبوده است. زمانی که سریال شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی ساخته شد، حضور شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نقش های اصلی این داستان عاشقانه اتفاقی بزرگ بود. برگ برنده ای که در کنار قصه جذاب باعث دیده شدن این سریال محبوب شد. سال های بعد ...
شتابزدگی/ نگاهی به فیلم منصور
سینماسینما ، محمد تقی زاده رجوع به تاریخ معاصر و دستمایه قراردادن شخصیت های اسطوره ای برای خلق قهرمان در سینمایی که همیشه از کمبود قهرمان رنج می برده، به طور قطع از پیش نیازها و حلقه های مفقوده سینمای یکنواخت آپارتمانی و کمدی های کلیشه ای ایران محسوب می شود اما نوع مواجهه و پرداخت اثر هنری مساله مهم دیگری است که نباید به این بهانه مغفول واقع شود. داستان رشادت ها، جسارت ها و تلاشهای ...
سریال بیگانه ای با من است؛ متفاوت و سردرگم
...> سازندگان اثر به شکل غیرمستقیم به معضلات جامعه اعم از دروغگویی می پردازند. شخصیت نسا در قصه، مرتب بین خوب و بد بودن در رفت وآمد است و با این که دروغ می گوید و پشت سر هم باید دروغ های دیگری ببافد، اما مخاطب از او متنفر نمی شود. این در حالی است که موضوع اصلی سریال درباره دروغ است و می خواهد نشان بدهد دروغ چه پیامد هایی به دنبال دارد. فیلمنامه این سریال تلویزیونی را فروغ فروهیده به تهیه ...
اندیشیدن به ترس و وحشت سبب غلبه بر آن می شود
رده باشند به ظاهر بی ربط اشاره کرده اید که در ادامه به نوعی با هم پیوند می خورند، به نظر شما تعدد این داستان ها باعث سردرگمی مخاطب نمی شود؟ داستان عرصه سرگرمی و هیجان است. قرار نیست همه داستان ها سرراست و خوش عاقبت باشند؛ از آن طرف هم قرار نیست همه مخاطبان از همه داستان ها خوششان بیاید. داستان ها هم مثل انواع غذاها هستند، مخاطبان خاص خودشان را دارند و طرفداران خودشان را. مثلا داستان های ...
ملکه گدایان، قسمت پنجم؛ فرار به آلمان یا ماندن و جنگیدن؟
.... اما ملکه گدایان در مقام مقایسه با سایر تولیدات اخیر شبکه نمایش خانگی به لحاظ خمیرمایه اولیه بسیار عقب تر است. داستان ملکه گدایان در مقابل قورباغه هومن سیدی بسیار ساده تر است و به لحاظ قصه حتماً قورباغه در جایی جلوتر از ملکه گدایان قرار دارد و به لحاظ کارگردانی و تصویر نیز بازهم این ملکه گدایان است که در مرحله ای عقب تر قرار دارد. سریال مانکن ساخته قبلی حسین سهیلی زاده در شرایطی ...
نگاهی به فیلم بی همه چیز محسن قرایی | یک اگر جادویی
می برند؛ نه مرعوب تکنیک می شوند و نه هول روایت می گیردشان و فقط از این راه می توان این درگیری با قصه را حفظ کرد و در پایان تجربه ای تکان دهنده و بامعنا تحویل مخاطب داد. بی همه چیز نمونه ای از تأکیدهای درست در قصه گویی، ریتم اندازه، نماسازی و فضاسازی منطقی و شخصیت پردازی بدون هول و هراس خارج شدن بیننده از جریان فیلم و بدون نمادسازی های بزک شده و تکنیک زده ای است که مثلا آبیار در فیلم آخرش اس ...