نظر رئیس فراکسیون زنان مجلس در مورد فیلم ابلق
سایر منابع:
سایر خبرها
نرگس آبیار و همسرش و سیمرغی که به امانت به خانه بردند/ عکس
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی، زوج سینمایی کشورمان، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، به دست آوردند. نرگس آبیار، پس از دریافت این سیمرغ گفت: فیلم ابلق ، صدای فروخورده همه زنان در شرایط پیچیده ای است که جامعه به آنان تحمیل می کند. کار ما به تصویر کشیدن این ناهنجاری و زخم بود. امیدوارم زمانی برسد که فریاد عدالت خواهی ...
سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به گلاره عباسی رسید
به گزارش راه امروز؛ گلاره عباسی که امسال با فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، پا به جشنواره فجر گذاشته بود، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. این بازیگر، پیش از این گفته بود: من هم از آن جایی که می دانستم تک تک نقش های فیلمنامه خانم آبیار، حرفی برای گفتن دارند، بسیار خوشحال شدم که قرار است نقش شهلا را در فیلم ابلق بازی کنم. ...
ابلق ؛ سکوت در برابر بحران زنانگی ایران
ایرانی (ترکیبی کاریکاتوری از مدرنیته و سنت) با مشکلات زیادی مواجه هستند و این مشکلات به دلیل ماهیت مردسالارانه جامعه حل نمی شود و در نهایت زنان هستند که باید سکوت پیشه کنند. ابلق نسخه ایرانی ولی برعکس جنبش ME TOO است؛ در غرب این جنبش باعث فریاد اعتراض زنان آسیب دیده شد ولی در ابلق زنانگی و مشکلات آن حل نشد و همچنان زن بودن در ایران سخت است! ...
خلافکارها پای بازیگر زن را سر صحنه شکستند!
آمد را بسیار سخت می کرد. معینی درباره محتوای فیلم ابلق هم توضیح داد: هرچند این فیلم روایتگر آسیب هایی است که یک زن در معرضش قرار می گیرد اما گاهی می بینیم که برخی زنان هم با بی مبالاتی مشکلاتی را برای مردها ایجاد می کنند و باعث از هم پاشیدن یک خانواده می شوند. می خواهم بگویم این مشکل ممکن است برای هر کسی پیش بیاید ضمن اینکه این موضوع فقط مختص یک طبقه خاص نیست بلکه در همه اقشار جامعه ...
الناز شاکردوست: همیشه سکوت می کردم ولی اینبار معرفت اجازه نداد!
.... که برای دل مردم بوده. شاد باشی و باعث افتخار بمونی همیشه که لایق بهترین هایی. الناز شاکردوست در سی ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر با دو فیلم تی تی و ابلق حاضر بود و برای بازی در نقش اصلی ابلق ، نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد، اما هوتن شکیبا با وجودی که بازی اش در هر دو فیلم به خصوص ابلق مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، اما نامزد سیمرغ نشد و همین امر انتقادات و شایعات فراوانی را درباره عملکرد هیات داوران به وجود آورد. منبع: صبا ...
گلاره عباسی در اختتامیه جشنواره فیلم فجر + عکس
سیمرغ بلورین در دستان گلاره عباسی گلاره عباسی که امسال با فیلم ابلق به کارگردانی نرگس آبیار، پا به جشنواره فجر گذاشته بود، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. گلاره عباسی در مراسم اختتامیه جشنواره فجر 99 او پس از دریافت سیمرغ بلورین و تندیس جشنواره، جایزه خود را به پدر و مادرش تقدیم کرد. سیمرغ بلورین جشنواره فجر در دستان گلاره عباسی ...
برگزیدگان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند/پرواز سیمرغ جشنواره ملی فجر به لندن
، گرامی داشته شد. هیات داوران جشنواره فیلم فجر نامزدهای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را به شرح زیر اعلام کرد: فرید ناظرفصیحی برای فیلم ابلق سیمرغ این بخش را دریافت کرد. ناظرفصیحی پس از دریافت این جایزه از خانواده ابلق و تیم درجه یک خودم تشکر کرد. سیمرغ بلورین این بخش به ایمان کرمیان برای فیلم تک تیرانداز تعلق گرفت. ایمان کرمیان با تشکر از خانواده ...
درخشش یدو در جشنواره فجر
...> (دیپلم افتخار: حسین دارابی(مصلحت)) بهترین فیلم اول:مامان(آرش انیسی) بهترین بازیگر نقش اول زن: رویا افشار (مامان) (دیپلم افتخار: ستاره پسیانی(یدو)) بهترین بازیگر نقش اول مرد: رضا عطاران(روشن) بهترین بازیگر مکمل زن: گلاره عباسی(ابلق) بهترین بازیگر نقش مکمل مرد: پوریا رحیمی سام(زالاوا) بهترین فیلمبرداری:مرتضی نجفی(روشن و یدو) (دیپلم افتخار: ...
مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (گزارش تصویری)
دارابی اهدا شد.) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن (نقش مکمل): گلاره عباسی برای بازی در ابلق سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد (نقش مکمل): پوریا رحیمی سام برای بازی در زالاوا سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان برای تک تیرانداز سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه بصری: فرید ناظرفصیحی برای ابلق سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی: ایمان ...
نگاهی به شکارچیان سیمرغ در جشنواره سی و نهم فیلم فجر/سیمرغ ها در دام یدو افتادند، سر7 فیلم بی کلاه ماند!
شد که توانست سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری، بهترین چهره پردازی، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کند. فیلم روشن به تهیه کنندگی و کارگردانی روح الله حجازی در بخش های بهترین جلوه های ویژه میدانی، بهترین طراحی صحنه، بهترین فیلمبرداری و بهترین نقش اول مرد نامزد شد که توانست جایزه بهترین فیلمبرداری و نقش اول مرد را به دست بیاورد. فیلم تک ...
پژمان جمشیدی سیمرغ نبرد، رضا عطاران برد/ الناز شاکردوست نبرد، رویا افشار سیمرغ برد
به گزارش کندو نیوز ، فهرست برندگان بخش های مختلف سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد: بهترین فیلم: یدو به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح دیگر نامزدها: ابلق به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی | بی همه چیز به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی | زالاوا به تهیه کنندگی روح اله برادری و سمیرا برادری بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: ابلق به کارگردانی نرگس آبیار انتخاب های بعدی: بی همه چیز (فیلم دوم)، شیشلیک (فیلم سوم) بهترین کارگردانی: مهدی جعفری برای یدو دیگر نامزدها: نرگس آبیار برای ابلق | ارسلان امیری برای زالاوا | محسن قرایی برای بی همه چیز جایزه ویژه هیئت داوران: محسن قرایی برای بی همه چیز بهترین فیلم از نگاه ملی: علی غفاری کارگردان و ابراهیم اصغری تهیه کننده برای تک تیرانداز بهترین فیلم نامه: ارسلان امیری، آیدا پناهنده، تهمینه بهرام برای زالاوا دیگر نامزدها: آرش انیسی برای مامان | آیدا پناهنده، ارسلان امیری برای تی تی بهترین فیلم نامه اقتباسی: محسن قرایی، محمد داودی برای بی همه چیز دیگر نامزدها: حمیدرضا آذرنگ برای روزی روزگاری آبادان | مهدی جعفر ...
یدو بهترین فیلم سی و نهمین جشنواره فجر شد
و دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری را نیز برای محمد رسولی به همراه آورد. ابلق ساخته نرگس آبیار که در 9 بخش نامزد بود، در سه بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای گلاره عباسی، چهره پردازی و جلوه های بصری جایزه گرفت و جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز از آن خود کرد. روشن برنده دو جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد برای رضا عطاران و فیلمبرداری شد و تک تیرانداز نیز ...
تصاویر/ متن و حاشیه اختتامیه جشنواره فیلم فجر
تصاویر: مصطفی رودکی_میزان
یدو جایزه های جشنواره را جمع کرد اما مردم ابلق را انتخاب کردند
سیمرغ بهترین بهترین نقش مکمل زن سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد. هیات داوران سودای سیمرغ در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر پس از بازبینی 57 اثر سینمایی تعداد4 فیلم را شایسته نامزدی دریافت سیمرغ بهترین نقش مکمل زن اعلام کرد. نامزدهای بهترین نقش مکمل زن 1- آزیتا حاجیان برای فیلم خط فرضی 2- الهام شفیعی برای فیلم روزی روزگاری آبادان 3- گلاره عباسی برای فیلم ابلق ...
سیمرغ ها صاحبانشان را شناختند
پدرم را از دست دادم و 14 سال است منتظر این جایزه هستم. سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به گلاره عباسی برای فیلم ابلق رسید. رضا عطاران برای فیلم روشن سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را دریافت کرد. عطاران پس از دریافت سیمرغ گفت حالا که واکسیناسیون شروع شده سرعت هم بگیرد. مثلا برای هر شهر یک واکسن زن نگذارند تا زود تر خلاص شویم. کد ویدیو ...
رکوردداران و حاشیه های یک اختتامیه بی حاشیه سینمایی
به گزارش ایسنا، داوران جشنواره فجر امسال از میان نامزدهای این دوره، در چند بخش دیپلم افتخار اهدا کردند و جوایز اصلی هم میان فیلم های مختلف تقسیم شد و مثل برخی سال های قبل شاهد نبودیم که یک فیلم تعداد زیادی از سیمرغ های جشنواره را درو کند. دو فیلم بی همه چیز به کارگردانی محسن قرایی و یدو به کارگردانی مهدی جعفری با کسب پنج سیمرغ بلورین رکورددار شدند. ابلق با حساب سیمرغ مردمی ...
خط فرضی در امتداد فیلم های کوتاهم است/ داستانی درباره دروغ
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، فرنوش صمدی که سال ها به واسطه فعالیت در حوزه فیلم کوتاه چهره ای شناخته شده در سینمای ایران محسوب می شد، امسال و با فیلم سینمایی خط فرضی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم اولین پروژه سینمای بلند این کارگردان بعد از ساخت فیلم های کوتاهی چون نگاه و سکوت است. با این کارگردان به بهانه ...
درخشش یدو در جشنواره فجر/ انتقاد هیأت داوران از رقابت ناسالم فیلم ها در فضای مجازی
است منتظر این لحظه هستم سلام بابا آن چیزی که 14 سال پیش کنار گذاشتی را گرفتم. عرفان ابراهیمی برای فیلم مامان ، پژمان جمشیدی برای فیلم شیشلیک ، وحید رهبانی برای فیلم مصلحت و پدرام شریفی برای فیلم بی همه چیز دیگر نامزدهای این بخش بودند. بهترین بازیگر نقش مکمل زن؛ گلاره عباسی برای ابلق سیمرغ بهترین نقش مکمل زن به گلاره عباسی برای ابلق رسید. گلاره عباسی در ...
معرفی برندگان سیمرغ بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر/ یدو بهترین فیلم شد، رضا عطاران بهترین بازیگر مرد
در شب درخشش فیلم یدو رضا عطاران جایزه بهترین بازیگر مرد را گرفت و جایزه بهترین بازیگر زن به رویا افشار رسید. ▫️سیمرغ های نقش مکمل را گلاره عباسی و پوریا رحیمی سام به خانه بردند. ▫️بهترین فیلم از نگاه ملی تک تیرانداز شد و تماشاگران ابلق را به عنوان بهترین فیلم انتخاب کردند.
برگزیدگان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
فهرست برندگان بخش های مختلف به شرح زیر اعلام شد: سودای سیمرغ بهترین فیلم: یدو به تهیه کنندگی محمدرضا مصباح دیگر نامزدها: ابلق به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی | بی همه چیز به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی | زالاوا به تهیه کنندگی روح اله برادری و سمیرا برادری بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: ابلق به کارگردانی نرگس آبیار انتخاب های بعدی: بی همه چیز ...
پژمان جمشیدی باز هم دست خالی ماند، یدو درخشید
بلورین شدند اما هیچ کدام جایزه ای نگرفتند. اتفاقی که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای جواد عزتی رخ داد، امسال برای هوتن شکیبا تکرار شد. سال گذشته عزتی با ایفای نقش در پنج فیلم سینمایی نتوانست نامزد بهترین نقش اول مرد یا نقش مکمل برای هیچ فیلمی شود. امسال و در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر هم، بازی، تغییر چهره، تغییر سایز و تیپ سازی هوتن شکیبا در فیلم سینمایی ابلق و تی تی مورد توجه ...
احیای هویت جامعۀ زنان در عرصه های مختلف، یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران
انقلاب اسلامی به شدت نسبت به قبل از انقلاب تعدیل شده و ضمن تکریم جایگاه بانوان، از نگاه های افراطی نیز فاصله گرفته شده است، چه نگاه های فمینیسمی که زنان را در مقابل مردان قرار می داد و آنان را از نقش های زنانه دور می کرد، چه نگاه های متحجرانه ای که زنان را در کنج خانه می خواست. امروز به برکت جمهوری اسلامی بانوانی در دولت، مجلس و دیگر دستگاه ها و سازمان ها شاغل اند که در حوزه های گوناگون نقش های ...
نظر رئیس فراکسیون زنان مجلس در مورد فیلم ابلق
رئیس فراکسیون زنان مجلس در مورد فیلم ابلق که در جشواره فیلم فجر امسال اکران شد، گفت: نگاه زنانه خانم آبیار به مسئله تأمین امنیت زنان و ارائه نقش صلح آفرین و آرامش بخش زن در این فیلم قابل تقدیر است. به گزارش ایسنا، فاطمه قاسم پور در صفحه رسمی توییتر خود در مورد یکی از فیلم های فجر امسال نوشت: فیلم ابلق را در جمع فعالان حوزه رسانه دیدم؛ علاوه بر فرم مناسب روایت، نگاه زنانه خانم آبیار به مسئله تأمین امنیت زنان و ارائه نقش صلح آفرین و آرامش بخش زن در این فیلم قابل تقدیر است. تامین امنیت زنان از اولویت های ماست، در این زمینه بیشتر خواهم نوشت. ...
می توانم هر نقشی را در هر ژانری بازی کنم
بیشتر او را به خاطر بازی هایش در سریال های طنز تلویزیون به یاد می آوریم که معروف ترین آن ها سریال خانه به دوش بود اما توانمندی معینی در ایفای نقش مادر خانواده ای پر از چالش در فیلم ابلق نظر منتقدان و هیئت داوران این دوره از جشنواره فیلم فجر را به خود جلب کرد و نام او در فهرست نامزدهای بهترین بازیگر نقش مکمل زن قرار گرفت. به بهانه بازی قابل توجه او در فیلم ابلق و بخت گرفتن سیمرغ بهترین ...
نگاه فمینیستی در تربیت دختران و خطر رواج خودخواهی
نوشتن کتاب غریزه مادری شد. او با ارتباطات وسیعی که با جامعه زنان دارد، درباره پیام اصلی کتاب جنس دوم قضاوت می کند و می گوید: پیام اصلی کتاب “جنس دوم” آن است که شرط لازم برای به دست آوردن موفّقیت های “مردانه” زیر بار نقش های عرفی زنانه نرفتن است. ما سیمون نیستیم. تا به حال به صورت رسمی، هیچ فعّالیتی در مسیر برابری حقوق زن و مرد نکرده ایم؛ امّا چه قدر درباره نقش های عرفی زنانه حرف زده ایم ...
این سه زن
مانند کارگردانی فیلم بلند داستانی نمی تواند به کارنامه یک سینماگر اعم از زن و مرد رسمیت بدهد. از همین رو باید حضور 3 زن کارگردان در میان 16فیلم حاضر در جشنواره سی ونهم فجر را پراهمیت تلقی کرد؛ به خصوص که فیلم های حاضر در جشنواره امسال به نوعی برگزیده داوران هستند و فقط فیلم های کاندیدای دریافت جایزه به مرحله به تعبیری پلی-آف راه یافته اند. در میان 8زن فیلمساز فهرست اولیه، چند فیلم اولی هم ...
بانوان با کاشتن بذر وحدت و تقریب در نسل جدید، با دشمنان مقابله کنند
...، البته نه با سلاح گرم بلکه با سلاح نرم رسانه ای و فرهنگی بر زنان ما اعمال می شود تا الگوهای غربی بجای الگوهای اصیل اسلامی قرار گیرند تا به این ترتیب رسالت آنها در جامعه از بین رود. این تشبیه حضرت آیت الله خامنه ای در مورد خطر ابزار رسانه ای بسیاردقیق و ظریف است، که می فرمایند: رسانه های دشمن، همان سلاح شیمیایی در جنگ نظامی است. واینجا نقش مهم زن در ساخت سپری از جنس تقوا و ایمان راسخ و یقین ...
جای خالی تمایز
بجاست؟ در سال های اخیر در فیلم های سینمای ایران بخش عمده ای از بار درام بر دوش زنان گذاشته شده است، اما آیا این بیشتر شدن نقش زنان در درام های سینمایی به معنای بهبود و پیشرفت در تصویری است که محصولات سینمای ایران از زنان ارائه کرده اند؟ شخصیت های زن در اغلب فیلم ها همچنان منفعل تر از مردان هستند یا عاملیت کمتری از مردان دارند. قربانی آشناترین شمایلی است که زنان در فیلم ها بر عهده دارند؛ حالا ...