سایر منابع:
سایر خبرها
سیر صعودی کرونا در خوزستان
موضوع نشان از سیر صعودی کرونا در خوزستان دارد. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افرادی که علایم خفیف کرونا دارند، نباید تردد داشته باشند تا از انتقال بیماری جلوگیری شود و فقط افراد سالم برای واکسیناسیون اقدام کنند. سرمست در پاسخ به این پرسش که آیا همه نوع واکسنی در مراکز واکسیناسیون موجود است، افزود: ممکن است از یک نوع واکسن، تعداد کمتر و از نوع دیگر تعداد بیشتری موجود باشد
روزانه 6 هزار و 500 بیمار کرونایی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه می کنند/ 20 درصد مبتلایان کودکان هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد حسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی دو روز گذشته مراجعه روزانه بیماران به مراکز درمانی استان حدود دو هزار و 500 بیمار بود که این رقم در 24 ساعت گذشته چهار هزار مورد بیشتر شد. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 20 درصد بیماران کرونایی را کودکان تشکیل می دهند، افزود: در این شرایط افراد دارای علائم حتی
مراجعه 6 هزار و 500 نفر به مرکز درمانی خوزستان در شبانه روز گذشته
قلم | qalamna.ir : محمدحسین سرمست سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعلام این خبر اظهار کرد: در شبانه روز گذشته 6 هزار و 500 بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمان خوزستان مراجعه کردند. وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد از مبتلایان در اُمیکرون را کودکان شامل می شوند، افزود: 2 روز قبل تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی 2 هزار و 500 نفر بود ولی در شبانه روز گذشته با جهش 4
50 درصد ظرفیت بیمارستان سینا در شهرستان کارون پُر شد
قلم | qalamna.ir : دکتر حبیب حی بر سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اظهار داشت: شیب اُمیکرون به صورت آسانسوری بوده و شیوع بسیار بالایی دارد لذا با توجه به ظرفیت محدود بیمارستانها، قطعا پیشگیری بسیار مهمتر است. وی با بیان اینکه ظرفیت بخش درمان نامحدود نیست افزود: روز گذشته حدود چهار هزار بیمار کرونایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان مراجعه کردند که این
اورژانس کودکان کرونایی در بیمارستان گلستان اهواز راه اندازی شد
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در پی افزایش تصاعدی بیماران ظرفیت80 درصد از تخت های بیمارستان رازی اهواز تکمیل شده است. عرفانی افزود: از خانواده ها انتظار داریم از رفتن به اماکن شلوغ و پرتردد و حضور در تجمع خانوادگی پرهیز کنند تا فرزندان کمتر در معرض ابتلا به بیماری قرار بگیرند. در حال حاضر 10 شهرستان خوزستان نارنجی، 14 شهرستان زرد و سه شهرستان آبی کرونایی هستند. تاکنون بیش از 6 میلیون و 600 هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.
الگوی پایش کرونا در گیلان به سایر استان های مرزی معرفی شد
به گزارش خبرنگار ایرنا همایش یک روزه معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی استان های اردبیل، گیلان، ایلام، اهواز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و شبکه بهداشت و درمان آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان برگزار شد. در این همایش رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برون سپاری دفتر خدمات
امتحانات دانشگاه ها مجازی برگزار خواهد شد
اساس رنگ بندی شهرها اتخاذ و متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد./انتهای پیام وبگردی امتحانات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برنا خوزستان ستاد ملی مقابله با کرونا دانشگاه های
تکمیل 80 درصد از ظرفیت بیمارستان رازی اهواز/ ظرفیت بستری کرونا در بیمارستان ابوذر تکمیل شد
/> سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با توجه به خیز جدید کرونا و افزایش تصاعدی شمار بیماران در پیک جدید که منجر به تغییر سریع رنگبندی شهر ها می شود لازم دانسته از هم اکنون وضعیت کرونایی همه شهر های خوزستان را قرمز فرض کرد. به مدت یک هفته همه فرآیند های آموزشی در خوزستان (به استثنا دوره تکمیلی) غیر حضوری ارائه می شود. انتهای پیام/م
رنگ قرمز اُمیکرون بر چهره جزیره کیش
به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر ناگهانی شاخص ها هم اکنون تعداد مناطق رنگ قرمز به شش شهرستان و یک جزیره افزایش پیدا کرده است. وی گفت: شهرستان های بندرلنگه، بندرعباس، جاسک، میناب، بستک، پارسیان و جزیره کیش در وضعیت قرمز قرار گرفتند و سیریک، خمیر، قشم، هرمز، رودان و حاجی آباد در وضعیت نارنجی، بشاگرد در وضعیت زرد و
54 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی خراسان شمالی بستری شدند
سرعت بیشتری انجام شود. تاکنون یک میلیون و 355 هزار و 225 دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان 556 هزار و 802 دُز در نوبت اول، 492 هزار و 874 دُز در نوبت دوم و 124 هزار و 341 نفر نیز در مرحله سوم واکسیناسیون تزریق شده است. براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 2 هزار و 100 نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری
5 شهرستان گیلان به رنگ قرمز کرونایی درآمد
به گزارش گیلانستان ، طبق آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 13 بهمن ماه 5 شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی و 12 شهرستان دیگر استان در رنگ بندی نارنجی کرونایی قرار گرفتند و هیچ شهرستانی زرد نیست. شهرستان های رودبار، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و ماسال 5 شهرستان در رنگ بندی قرمز استان گیلان هستند و به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان
افزایش مناطق قرمز کرونایی در سمنان
دکتر کامران قدس در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر دو شهرستان گرمسار و دامغان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند. وی ادامه داد: همچنین دو شهرستان سمنان و شاهرود در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان آرادان، سرخه، میامی و مهدیشهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از بستری شدن 16 بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید19 در مناطق تحت
اصفهان دوباره قرمز شد/ 8 شهر استان هم نارنجی است
به گزارش ایلنا از اصفهان، بر اساس آخرین رنگ بندی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این شهر در وضعیت قرمز و هشت شهرستان دیگر در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. شهرستان های خمینی شهر، فلاورجان، شهرضا و غیره در شرایط نارنجی نسبت به شیوع سویه امیکرون قرار دارند. پیشتر دانشگاه علوم پزشکی به احتمال بروز این شرایط اشاره کرده و خواستار عدم برگزاری کلاس های حضوری در مدارس شده بود انتهای پیام/
کرونا 2 خانواده دیگر کرمانشاهی را داغدار کرد
اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در 24 ساعت گذشته 95 بیمار در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و 108 نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند. رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های کرمانشاه، صحنه، اسلام آبادغرب، جوانرود، هرسین و پاوه از روز
چهار شهرستان استان کرمانشاه از نظر کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفت
قلم | qalamna.ir : مهدی محمدی افزود: براساس این رنگ بندی شهرستان های کنگاور، سرپل ذهاب، جوانرود، هرسین، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، سنقروکلیایی و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد کرونایی و شهرستان ثلاث باباجانی هم در وضعیت آبی قرار گرفتند. وی گفت: براساس رنگ بندی قبلی (11 بهمن) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان صحنه در وضعیت نارنجی و شهرستان های پاوه، کنگاور، سرپل ذهاب
15 بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها
خوزستان نارنجی، 14 شهرستان زرد و سه شهرستان آبی کرونایی هستند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هم اظهار کرده است که براساس آمار تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی و اورژانس شهرستان های شاهرود و میامی، بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا سویه اُمیکرون کودکان هستند. حسین شیبانی تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به سویه اومیکرون را بالا و میزان واکسیناسیون دُز اول در جمعیت تحت پوشش
14 بهمن ماه با مهمترین اخبار کرونا در استان ها
به شیوع اُمیکرون وضعیت کرونایی تعدادی از شهرها تغییر رنگ داده و قرمز شده اند و برخی هم به نارنجی تغیر رنگ داده اند. دکتر سیمین خیاط زاده مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکیبا اشاره به تغییر وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی در روزهای اخیر، گفت: شهرستان آذرشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و هفت شهرستان نیز نارنجی هستند و هبچ شهرستانی با وضعیت آبی در استان نداریم.
تاکید علوم پزشکی اهواز بر رعایت ایمنی در هوای مه آلود خوزستان
به گزارش ایسنا، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در اطلاعیه ای اعلام کرد: "با توجه به هشدار سطح زرد 15 بهمن ماه هواشناسی خوزستان در خصوص وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و ارتفاعات استان خوزستان از اواخر وقت جمعه تا اواسط روز شنبه (15 و 16 بهمن ماه) خواهشمند است هم استانی های ارجمند در این مناطق نسبت به رعایت نکات ایمنی لازم به ویژه هنگام رانندگی در شرایط مه آلود از
خیز بی سابقه کرونا در خوزستان / هشدار تکمیل ظرفیت بیمارستان ها
دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام خیز بی سابقه کرونا در خوزستان نسبت به تکمیل ظرفیت بیمارستان ها هشدار داد.
6 شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی کرونایی
به گزارش آبادان خبر ؛ شهر های اهواز، دزفول، آبادان، امیدیه، ایذه و شوشتر 6 شهرستانی هستند که بر این اساس در وضعیت نارنجی قرار گفتند. همچنین شهرهای کارون، هویزه، دشت آزادگان، رامهرمز، باغملک، آغاجاری، بهبهان، ماهشهر، مسجدسلیمان، لالی، شوش، خرمشهر، رامشیر و اندیمشک در وضعیت زرد قرار گرفتند. مسئولان بهداشتی استان خوزستان خواسته اند تا شهروندان علاوه بر رعایت شیوه نامه بهداشتی
بازگشت قرمز به نقشه کرونایی استان سمنان
پزشکی استان سمنان در موج جدید، به شرایط پرخطر و قرمز کرونایی بازگشت. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از نارنجی شدن دو شهرستان از 6 شهرستان تحت پوشش این دانشگاه خبر داد و افزود: جدا از شهرستان گرمسار که به شرایط قرمز کرونایی بازگشت، دو شهرستان سمنان و دامغان نیز در شرایط نارنجی قرار گرفتند. وی با بیان اینکه هیچ منطقه آبی در نقشه کرونایی استان باقی نمانده ادامه داد: سه
سرایت پذیری سویه اُمیکرون منجر به اشباع ظرفیت بخش درمان خوزستان می شود
به گزارش رهیاب، دکتر عرفان مردانی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی داده های حاصل از پیک های گذشته در خوزستان و مقایسه با پیک جدید سویه اُمیکرون سرعت افزایش بیماران در پیک جدید بسیار بیشتر از پیک های قبل است که این موضوع می تواند در روزهای آینده منجر به اشباع ظرفیت بخش درمان استان شود. وی سرایت پذیری سویه اُمیکرون بسیار با
چهار شهرستان استان بوشهر قرمز کرونایی شدند
اتحادخبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز پرخطر کرونایی قرار گرفتند. به گزارش ایرنا، جعفر زارعی زاده روز سه شنبه به رسانه ها اعلام کرد: براساس گزارش سامانه ماسک شهرستان های بوشهر، گناوه، دشتستان و تنگستان از وضعیت نارنجی پر خطر کرونایی به وضعیت قرمز خیلی پرخطر کرونایی تغییر
اوج گیری دوباره کرونا در استان اردبیل
به گزارش ایکنا از اردبیل، علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، 13 بهمن ماه، در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته، 44 مبتلای جدید کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که طی این مدت خوشبختانه مورد فوتی ناشی از این بیماری ثبت نشده اما اوج گیری دوباره کرونا در استان اردبیل سبب شده تا وضعیت شهرستان پارس آباد به رنگ نارنجی تغییر یابد. وی
ممنوع شدن تجمع و جلسات غیرضروری در شهر های نارنجی و قرمز بوشهر
امروز (چهارشنبه 13 بهمن) افزود: براساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت چهار شهرستان استان (گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان) در وضعیت قرمز، دو شهرستان نارنجی (دشتی و عسلویه) و چهار شهرستان در وضعیت زرد کرونایی (دیر، کنگان، دیلم و جم) قرار گرفته اند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: باید در قدم اول تمام تلاش مدافعان سلامت در حوزه پیشگیری و بعدازآن در حوزه درمان باشد و این موضوع در خصوص بیماری کرونا بیشتر از سایر بیماری ها است.
نگرانی از فاجعه کرونا در بوشهر/ بیمارستان ها به حالت آماده باش درآمدند
، دشتستان و تنگستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. وی گفت: بر اساس اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت شهرستان های گناوه، بوشهر، دشتستان و تنگستان از فردا در وضعیت قرمز و پر خطر کرونایی قرار دارند. شهرستانهای نارنجی و زرد کرونایی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: شهرستان های دشتی و عسلویه در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان های دیلم، دیر، جم و کنگان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند. انتهای پیام/