سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی به فیلم شماره 10| مرد ناآرام
خبرگزاری تسنیم - پارسا آتش پر حمید زرگرنژاد که با ماهورا به جشنواره سی وششم فیلم فجر آمده بود، در جشنواره چهل ویکم با شماره 10 و در فضایی مشابه فیلم قبلی خود، به سراغ داستان فرار از زندان اسیری جنگی رفته که راهی جز فرار برایش باقی نمانده است. این داستان به تأسی از فیلمنامه های مهم تاریخ سینما با موضوع فرار از زندان ازجمله حفره (ژاک بکر)، نقشه فرار (میکل هوفسترم)، فرار بزرگ (جان استرجز ...
فرار از زندان بعثی ها
گیری این اثر چقدر بوده است. فیلم شمارۀ 10، از جهاتی به فیلم سال گذشتۀ جناب اصغری به نام تک تیرانداز (به کارگردانی علی غفاری) شبیه است. هر دو فیلم، بر اساس یک داستان واقعی از دوران دفاع مقدس ساخته شده اند اما هویت خاص رزمندگان ایرانی، در آنها مغفول است. فضاسازی و رنگ هر دو فیلم با الگوبرداری از فیلم های هالیوودی بوده. باید تأکید کرد که این عوامل ظاهری، باعث جهانی شدن یک فیلم نخواهند شد. به قول سید ...
سینما از جمشید هاشم پور فاصله گرفته؟ /قهرمانان سیمای ایران مانند انسان های عادی اند
... فکر نمی کنید یکی از عواملی که باعث شده شما در این فیلم حضور داشته باشید، فیلم سینمایی نفوذی باشد؟ نه، این ماجرا کاملا اتفاقی شد و درخواست از من برای حضور در فیلم کاملا به همان ماجرای دوستی من با آقای اصغری باز می گردد. ژانر دفاع مقدس در آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر امسال کمی پررنگ تر نسبت به هر سال است، چرا رویکرد سینمای ما مخصوصا جشنواره در سال های اخیر به این سمت رفته ...
شماره 10 از کم هزینه ترین فیلم های امسال است
به گزارش بولتن نیوز به نقل از مهر، ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمای شماره ده از آثار راه یافته به بخش اصلی چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این فیلم توضیح داد: اولین انگیزه ای که باعث شد این قصه را برای ساخت انتخاب کنیم این بود که در میان قصه های مرتبط با قهرمانان دفاع مقدس، این داستان را بسیار متفاوت دیدم. قصه ای که در شرایط امروز هم به خوبی می تواند با ...
رستگاری در قفص آمن
از مخمصه که به زیبایی و جذابیت اثر کمک و مخاطب را تا پایان با خود همراه می کند، شخصیت پردازی و روابط انسانی هم برجسته است و هرکدام از شخصیت های اصلی در اسارت به نوبه خود جنبه های معرفتی خود را عیان و قهرمانی می کنند. در راس آن ها شخصیت شماره 10 با الهام از شخصیت های واقعی قرار دارد که با گریزی قهرمانانه (یادآور فرار های بزرگ نقش اول های فیلم های فرار از زندان) و تصمیمی پهلوانانه (یادآور مرام و ...
آشنایی با مهمترین سینمای قطب مسکن مهر ایران
راستا علی رمضانی - مدیر پردیس سینمایی پرند مال - در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نخستین سال بهره برداری این مجموعه سینمایی با اکران فیلم های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر مقارن شده است، توضیح داد: برگزاری این رویداد فرهنگی هنری باعث افتخار ما است و تمام تلاش خود را همراه با همکاران مان می کنیم تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن در خدمت اهالی پرند و هنر دوستان باشیم. وی گفت: این مجموعه ...
تهیه کننده فیلم سینمایی شماره 10: ضروری است که قهرمانان دفاع مقدس را به جوانان نشان دهیم
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا؛ ا براهیم اصغری تهیه کننده فیلم سینمایی "شماره 10" در پاسخ به سوال خبرنگار برنا و اینکه در شرایط فعلی ژانر دفاع مقدس هم در تولید سخت هست و هم در بحث گیشه چگونه شد که به سمت ساخت فیلم در ژانر دفاع مقدس رفتید گفت : اولا من شخصا به ساختن فیلم هایی با محتوای سخت علاقه مند هستم دوما اینکه عدم تبلیغات صحیح یا زمانبندی نامناسب برای اکران فیلم ها دلیلی ...
تولیدات سینمای ایران هیچگاه متوقف نشده و نمی شود
.... فیلم های دفاع مقدسیِ قهرمان محور در این زمینه می تواند نقش موثری داشته باشد. اصغری درباره فیلم سینمایی شماره 10 که در جشنواره چهل و یکم فیلم فجر در حال اکران است، بیان کرد: این اثر قصه منحصر بفردی دارد و تلاش های یک قهرمان را برای فرار از زندان دشمن نشان می دهد که از قهرمان به پهلوان تبدیل می شود. تلاش کردیم این فیلم کاری متفاوت باشد، با مخاطب امروز ارتباط برقرار کند و رضایت ...
/نقد فیلم های جشنواره/ شماره 10 ؛ سینمای دفاع مقدس یا سینمای جنگ؟
شماره 10 نویسنده و کارگردان: حمید زرگرنژاد تهیه کننده: بهروز ابراهیم اصغری بازیگران: مجید صالحی، حسام منظور، سیامک صفری، بهرنگ علوی و احمد کاوری ما در پی وقوع جنگ تحمیلی، بیش از هشت سال یک جمع از هموطنان رزمنده کشورمان را در اسارت نیروهای عراقی داشتیم. رقم ده ها هزار ایرانی که از حدود یک تا بیش از هشت سال در اسارت نیروهای بعثی بودند، یعنی انبوهی از قصه ...
ما ایرانی ها به پهلوانان عِرق خاصی داریم
... زرگرنژاد درباره زمان نگارش فیلمنامه نیز یادآوری کرد: حدود سه سال فیلمنامه زمان برد و انگیزه نگارش آن این بود که کاراکتر فیلم تنها فرار موفقی را داشت که در دوران اسارت صورت گرفت. دومین نشست رسانه ای چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر امروز چهارشنبه 12 بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی شماره 10 به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری و با حضور عوامل فیلم و با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان اکران این فیلم سینمایی و با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است. ...
فیلم شماره 10 بیشتر با مخاطبان نسل جوان ارتباط برقرار می کند
ابراهیم اصغری با اشاره به اینکه عوامل فیلم شماره 10 برای نخستین باربود که این اثر را روی پرده می دیدند، افزود: نسخه نمایش داده شده در سینمای رسانه، طی دو سه روز اخیر آماده نمایش شد تا به جشنواره برسد. به نظرم فیلم شماره 10 بیشتر با منتقدان به ویژه مخاطبان نسل جوان ارتباط برقرار می کند، به شرط آنکه شرایط مساعدی برای اکران فیلم فراهم شود. اگر شرایطی فراهم شود که بتوانیم مخاطب را وارد سینما کنیم ...
نشست تخصصی فیلم شماره 10
هم بخوانید. این کارگردان سینما در ادامه افزود: این فیلم از خاطرات 25 اسیر دوران 8 سال دفاع مقدس اقتباس شده است. این فیلم در دل خود مجموعه ای از خاطرات تمام اسرا را دارد و قصه تنها فرار موفق تاریخ دفاع مقدس را روایت می کند. ابراهیم اصغری تهیه کننده این فیلم هم گفت: شماره 20 بر اساس پژوهشی چند ساله و مستندات موجود شکل گرفته است. این فیلم قصه قهرمانان این آب و خاک را روایت می ...
اصغری: تمام تلاش مان را کردیم که شماره ده بتواند نسل جوان سخت پسند را به سمت خود جذب کند
تهیه کننده فیلم های سینمایی تک تیرانداز و اشنوگل در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: قصه شماره ده برای مخاطب قطعاً جذاب است. ما در بحث تولید سعی کردیم اجرای متفاوتی داشته باشیم تا اثر بتواند با مخاطبان از همه طیف های فکری و فرهنگی ارتباط برقرار کند. وی سپس با اشاره به اهمیت سینمای استراتژیک خاطرنشان کرد: فیلم های استراتژیک علاوه بر فیلمنا ...
قهرمان محوری، همانی که می خواستیم
در روزهای اول جشنواره فیلم فجر فیلمی از سبک دفاع مقدس نمایش داده شد که بیشتر مخاطبان آن با رضایت از سالن سینما خارج شدند، رضایتی از سر این اتفاق که بالاخره سبک سینمای دفاع مقدس و جنگ ما یک پله جلوتر آمده است. دیگر نشانه هایی از بمب، آرپی جی و تانک نبود گوشه های از رنج ها و زخم هایی بود که اسارت و شکنجه به قهرمان داستان وارد کرده بود. فیلم شده بود زخمی تازه از خیانت منافقین و دشمن، زخمی ...
نگاهی به فیلم شماره 10 که در نخستین روز فجر چهل و یکم اکران شد
به گزارش شهرآرانیوز ؛ پردیس سینمایی ملت در نخستین روز اکران خود در بستر چهل ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، میزبان فیلمی از حمید زرگرنژاد بود که آن را به راحتی می توان اثری در مدیوم سینما خواند. قاب بندی های خوب، کات های بجا، موسیقی به اندازه و مهم تر بازی های در خدمت فیلمنامه و خواست کارگردان را از ویژگی های مثبت تازه ترین اثر کارگردان ماهورا می توان عنوان کرد. شماره 10 عزم خود را ...
نگاهی به فیلم شماره 10 / فرار بزرگ از دست کلیشه های رایج
ویژگی ای که شماره 10 را از سایر فیلم های این گونه در سینمای کشورمان متمایز می سازد اولاً پرداختن موضوع در قالب سال های دفاع مقدس و دوم این که برداشت آن از ماجرایی واقعی است که در جریان جنگ هشت ساله اتفاق داده و دست مایه جدیدترین ساخته حمید زرگر نژاد قرار گرفته که پیش تر از او در جشنواره فیلم فجر فیلم زیبای ماهورا را به تماشا نشسته بودیم (که متأسفانه در اکران عمومی مورد بی مهری های زیادی قرار گرفت ...
بازیگرانمان به جای ملت به میلاد رفتند/ 40 میلیون دینار جایزه صدام
به گزارش خبرنگار مهر ، نشست رسانه ای فیلم سینمایی شماره 10 شامگاه چهارشنبه 12 بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد. در ابتدای این نشست ابراهیم اصغری تهیه کننده این اثر گفت: امیدوارم از فیلم خوب تعریف کنید تا اینگونه فیلم ها در اکران با توفیق بیشتری مواجه شوند و هیأت داوران درست تصمیم بگیرند. اصغری گفت: سینمای ایران به ویژه نسل جدید به قهرمان نیاز دارند در چند سال اخیر با توجه به ...
شماره 10 ؛ فیلمی از ناگفته های جنگ
نقد فیلم/ رسول شادمانی زرگرنژاد همانند فیلم قبلی اش ماهورا ، اینبار نیز روایتی واقعی از جنگ تحمیلی را دستمایه قرار داده که گواه از اعتقاد فیلمساز به مستندنگاری در حوزه سینمای دفاع مقدس دارد. رسول شادمانی؛ فیلم سینمایی شماره 10 به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری در نخستین روز از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. شماره 10 که محصول بنیاد سینمایی ...
نگاهی به شماره 10 تازه ترین اثر حمید زرگرنژاد
اد جهش او در مسیر کارگردانی تعبیر می شود و با فیلمی در مدیوم سینما روبه رو هستیم. با این همه گرچه به لحاظ ساختاری با فیلمی موفق مواجه هستیم،اما در دو موضوع مهم وجوه دراماتیک و به دنبال آن همزادپنداری مخاطب با رضا و البته شخصیت پردازی به نظر می رسد عوامل این فیلم چندان در برآورده کردن نظر مخاطبان موفق نبوده باشند. زرگرنژاد با پرداخت نسبی و حداقلی به قصه های مستقل تنهابرخی از آزادگان حاض ...
تصویرگری از قهرمانی واقعی در فیلم شماره 10
ابزاری تأثیرگذار برای جذب مخاطب بهره برده می شود. درباره الزام پرداختن به قهرمان باید گفت جدا از دلایل سینمایی هر جامعه ای برای الگوسازی نیاز به قهرمان دارد. بهترین قهرمان های معاصر نیز در کشورمان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند که هراندازه درباره آنها کار شود بار موضوع برای پرداختن به آنها وجود دارد. در خاتمه باید تأکید کرد فیلم شماره 10 مورد رضایت اکثر تماشاگران حاضر در سینمای رسانه ...
(4) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ شماره 10
اینکه بخواهیم در یک گونه و ژانر تنوع به خرج دهیم و بدعت گذاری کنیم امری است پسندیده اما به شرط شناخت مولفه ها و حتی ارزش های آن گونه. خصوصاً اگر گونه ای چون سینمای دفاع مقدس باشد. شماره 10 با چنین رویکردی در تلاش برای ساخت فیلمی حادثه محور، ساخته شده اما غافل از اینکه در بستر جنگ تحمیلی هشت ساله روایت می شود پس مهم ترین و در اولویت ترین کار آن آفریدن و تجسم آدم های آن دوران است. فیلم هر ...
ویدیو / روایتی از تنها فرار موفق اردوگاه های عراق
تصویربردار: اسماعیل گلرخ، یزدان قربانی / تدوینگر: امید ابراهیمی
شماره 10؛ اثری تکنیک زده با ضعف های مشخص در شخصیت پردازی/ استاد؛ اثری در ارتباط با سوژه پرتکرار این ...
گروه فرهنگی-رجانیوز: چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته و با استقبال پرشور اهالی رسانه آغاز به کار کرد. در اولین روز این رویداد مهم سینمایی کشور، دو فیلم استاد و شماره 10 در پردیس سینمایی ملت و برای اهالی هنر و رسانه به اکران درآمدند. دو اثری که تفاوت های مشخصی با یکدیگر دارند. یکی کم هزینه و آپارتمانی و دیگری اثری پر هزینه و به اصطلاح بیگ پروداکشن! در ادامه به بررسی این دو اثر پرداخته خواهد ...
منتقد سینما در گفت گو با حیات : شماره 10 فیلمی اکشن با مبنای دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات ؛ روز گذشته نخستین روز چهل و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر، با نمایش فیلم شماره 10 با داستانی پیرامون روز های پایانی دفاع مقدس در پردیس ملت و برج میلاد آغاز شد. حسین سلطان محمدی منتقد سینما درباره فیلم شماره 10 گفت: در ابتدا به نظر می رسید فیلم شماره 10 نوعی داستان پردازی است؛ اما در تیتراژ، زمانی که صحبت های یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس یا ...
ابراهیم اصغری: سینمای ایران به قهرمان نیاز دارد
به گزارش ایکنا، در اولین روز از جشنواره چهل و یکم فیلم فجر نشست رسانه ای فیلم سینمایی شماره 10 شب گذشته 12 بهمن با حضور حمید زرگرنژاد، کارگردان، ابراهیم اصغری، تهیه کننده و احمد کاوری، بازیگر در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای جلسه حمید زرگرنژاد، کارگردان گفت: به هموطنان عزیزم در خوی تسلیت می گویم. در اینجا باید بگویم که یک فیلم اجتماعی ساختم که از سال 96 شروع به تحقیق ...
هدفم به تصویر کشیدن تنها فرار موفق اسرای ایرانی از زندانهای رژیم بعث عراق بود
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، نشست خبری فیلم سینمایی شماره 10 که دومین فیلم از اولین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بود،پس از نمایش این فیلم در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. ابراهیم اصغری تهیه کننده فیلم در ابتدای نشست گفت: امیدوارم فیلم را پسندیده باشید و از فیلم خوب تعریف کنید تا این نوع فیلم ها در اکران با توفیق بهتری همراه شود و به واسطه نظرات شما هیات داوران هم بتوانند ب ...
آغاز جشنواره با فیلمی با مضمون می تو / بهروز افخمی: استخاره کردم، فیلم ساختم!
ر مخفیگاهی نگهداری می شوند... نکته قابل توجه: - یادداشت کارگردان شماره 10 درباره ایده اش زرگرنژاد کارگردان شماره 10 همزمان با اولین اکران اثر خود در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در یادداشتی درباره شکل گیری ایده این اثر نوشت: در تمام سال هایی که به واسطه ساخت فیلم های مستند زمزمه ای پررنگ ولی در حاشیه، بعد از مصاحبه و فیلمبرداری می شنیدم این بود که سایر افر ...
نگاهی به فیلم شماره 10 | الگوبرداری عالمانه با کمی بازگشت به تنظیمات کارخانه
به گزارش شهرآرانیوز ، اما جوانانی در عرصه فیلمسازی توانسته اند که ساختارهای مرسوم و معیوب را بشکنند و هوای تازه ای به سینمای جنگ بدمانند. حمید زرگرنژاد یکی از آنهاست. او امسال در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با شماره 10 توانست سویه های امید را در فصلی تازه از سینمای جنگ، نمایان سازد. دومین فیلم از نخستین روز جشنواره، فیلمی بود درباره یکی از پرچالش ترین و البته کم دیده شده ترین بخش های ...