سایر منابع:
سایر خبرها
آسیب های اجتماعی و مردم دغدغه ماست/ در تولید فیلم از بهزیستی کمک نخواستیم
من بود خیلی در این مسیر کمک کرد. هاشمی نژاد درباره الگوی سفر قهرمان در این فیلم اظهار کرد: قهرمان نوآر قهرمانی است که یا به دنبال عدالت است یا انتقام و در مسیر او موانعی هم وجود دارد که جزو ویژگی های ژانری چنین فیلم هایی است بنابراین داستان های فرعی فیلم هم جزو قواعد ژانر بود. تهیه کننده در پاسخ به سوالی درباره شباهت جواد عزتی در این فیلم با کاراکتر مرد بازنده گفت: به نظرم ...
سینمای ایران و فقدان ژانر فاجعه
از فاجعه به معنای ژانری آن که ساختار فرمیک خاصی را طلب می کند حرف زد یا نه، مناقشه ای است که باید در جای آن مورد بحث قرار داد. اما چه آن را به مثابه یک ژانر بدانیم یا نه، با تعداد زیادی از فیلم هایی مواجه هستیم که دست کم در شکل مضمون و شخصیت پردازی و روایت یک فاجعه یا بحران، واجد سنخیت در ساختار و بیان سینمایی است و می توان آن ها را در ذیل سینمای فاجعه، تعریف و طبقه بندی کرد. سینمایی که ...
پرونده باز است امضای پوراحمد را ندارد
مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ وهنر برنا ؛ آنهایی که با سینمای کیومرث پوراحمد آشنا هستند می دانند که فیلم پرونده باز است نمی تواند سواقعیتی کامل وتمام عیاراز کارنامه هنری این کارگردان صاحب سبک سینمای ایران باشد. سال های سال در کارنامه هنری پوراحمد بازی گرفتن از نابازیگرهایی دیده شده است که نقطه عطف او در این عرصه محسوب می شود قصه های مجید نمونه موفقی از بازی گرفتن از نوجوانی ...
بعد از رفتن مهمترین فیلم بنیاد سینمای فارابی است/ آیا این بار نوبت سیمرغ آقای حکایتی است؟
...ناهنجاری های فراوانی، شاخصه های اصلی نمایشی برای توسعه ساب ژانر مذکور است. سینمای اجتماعی طی سال های اخیر عوارض جامعه شناختی نامطلوبی به همراه داشته و چنانچه اشاره شد، مسیر رو به توسعه در حوزه های اجتماعی را متوقف کرده است. در حالیکه تولید اثر نمایشی بر اساس اصول و رویکردهای فرهنگ عامه در غرب، در مسیر ترمیم گری اجتماعی قرار دارد و سینمای اجتماعی برای جامعه خودش تهدیدی محسوب نمی شود. ...
خلاصه داستان، نقد و بازیگران فیلم هوک
نگاه قویتر و پخته تر شده اما همچنان نقص هایی در اثر وجود دارد. نقص هایی که توانست با بازنویسی فیلمنامه و توجه ویژه به برخی نقاط عطف و در ساختار نیز با بهره گیری از یک مشاور کار بلد و حرفه ای تا حدود زیادی برطرف شود تا تماشاچی با داستان و اثر باور پذیرتر و پذیرفتنی تری مواجه شود که در هر صورت این نقایص همچنان باقی است و بعید به نظر میرسد این اثر در زمان اکران عمومی بتواند نظر مساعد و مثبت تماشاچیان ...
نشست خبری فیلم روایت ناتمام سیما در پردیس ملت
بگوییم شاهد بیاور و این موضوع را هم باید در نظر بگیریم. وی در واکنش به یکی از دیالوگ های کلیدی عنوان کرد: دیالوگی در فیلم هست که کاراکتر می گوید من رضایت نداشتم این واژه رضایت برای من خیلی اهمیت دارد. کارگردان درباره تیتراژ فیلم در توضیحی گفت: من در این قصه که روایت ناتمام سیما است می خواستم نشان دهم داستان ادامه دارد. این را در فرم و بعد از تیتراژ آوردم و خواستم بگویم قصه این ...
دانلود قسمت 16 سریال پوست (پوست شیر قسمت 16) دانلود قسمت شانزدهم پوست شیر کامل حجم نیم رایگان
مریلا زارعی در نقش مهدعلیا بازیگران این سریال تاریخی هستند. داستان سریال جیران جیران جدیدترین اثر حسن فتحی، کارگردان به نام کشور در ژانر عاشقانه خانوادگی که یکی از عظیم ترین آثار شبکه نمایش خانگی در سال 1400 خواهد بود. داستان سریال درمورد یکی از ندیمه های ناصرالدین شاه به اسم جیران است که پادشاه عاشق او می شود اما مسیر این عشق، مسیر راحت و آسانی نخواهد بود! ...
ساختار شناسی اقتباس ادبی در سینمای ایران
موضوع اقتباس های سینمایی از آثار ادبیات داستانی همواره مطرح بوده و هست. در این راستا، کتاب های متعددی هم تالیف و منتشر شده که یکی از آنها، اثری با عنوان واژه در قاب: ساختار شناسی جریان اقتباس ادبی در سینمای ایران اثر مزدا مرادعباسی است که به بررسی مسئله اقتباس در سینمای ایران از سال 1313 تا 1386 هجری شمسی و درباره چگونگی حضور ادبیات داستانی داخلی و خارجی در فیلم های سینمایی تاریخ کشورمان پرداخته است ...
حواشی ادامه دار نامه علی نصیریان در نشست خبری فیلمش
شدم سرمایه ای که قرار بود در اختیار داشته باشیم تامین نشده و به همین دلیل خودم وارد شدم و با فروش اموال، سعی کردم پروژه را به نتیجه برسانم. مخصوصاً اینکه بازیگری همچون آقای نصیریان در فیلم حضور داشت. گل سفیدی درباره انتخاب علی نصیریان و شباهت قصه هفت بهار نارنج با زندگی شخصی این بازیگر که همسرش را چند سال قبل از دست داده و علاقه زیادی هم به او داشت، گفت: ماجرای فوت همسرشان در این همکاری ...
ارفاق بعد از رفتن
حوصله سر بر به نظر می رسد. فیلم در نهایت چیزی به عنوان هدف و یا پیام ندارد و مخاطب را وادار می کند که از سکانس های پشت سرهم و بی مورد نهایت استفاده را بکند.رضا نجاتی می توانست با اضافه کردن برخی پیرنگ ها و جذابیت هایی از نوع سینمایی به فیلمنامه، حوصله تماشاگران را تا آخر فیلم داشته باشد. تماشاگری که روبرو شدن اش با این جنس قصه ها در سینمای ایران قدری ناشناخته است و مخصوصا از دهه 80 به بعد برای مخاطب ...
فجر چهل و یکم/ عطرآلود داستان بود یا ایده؟
فیلم عاطفه زن نابینایی را می بیند که درحال بوییدن گلی است که از نامزدش گرفته. در این بزنگاه باز هم عاطفه در نقش قهرمان ظاهر می شود و به علی می گوید مهم این است که آدم ها بوی خوبی داشته باشند. در واقع در این سکانس عاطفه دارد مستقیما با مخاطب صحبت می کند و بخشی از حرف فیلم را باز هم از زبان نقش مکمل قصه می شنویم. اینجاست که علی با کمک خاطرات خانم نابینا، عطری می سازد که درنهایت او را و بعد حاضران را ...
استقبال از دو فیلم سینمایی و حضور پورعرب در روز پنجم جشنواره
ادعایی نکردم و ندارم فقط می گویم تلاش کردیم) یک فیلم شریف بسازم . سعی کردیم از جریان حال سینمای ایران دور شویم و به حال جدیدی در سینمای ایران برسیم. کارگردان فیلم بعد از رفتن درباره ژانر فیلم بیان کرد: ممکن است فیلم بعدی ام خشن یا تند باشد اما من در این فیلم انتخاب کرده ام که در این ژانر فیلم باشد. امیرحسین حداد، طراح صحنه فیلم گفت: گروه تولید این فیلم بسیار میل به خلاقیت داشت ...
کارگردان هفت بهارنارنج: همچنان دلم می خواهد فیلمبردار باقی بمانم / علی نصیریان جشنواره را تحریم نکرده
ایشان هم خیلی این نقش را دوست داشتند و خودشان می گفتند که فکر می کنند این فیلم، آخرین فیلمشان است. فرشاد گل سفیدی کارگردان فیلم هفت بهار نارنج در نشست خبری این فیلم که امروز برگزار شد، اظهار کرد: قصه هفت بهار نارنج به عنوان اولین فیلم به بنده پیشنهاد داده شد و در ابتدا به دلیل اینکه دوست داشتم مدیر فیلم برداری بمانم، مخالفت کردم. وی با بیان اینکه 150 بار این فیلم را دیده ام افزود: ژانر ...
کارگردان هفت بهارنارنج: همچنان دلم می خواهد فیلمبردار باقی بمانم / علی نصیریان جشنواره را تحریم نکرده
ایشان هم خیلی این نقش را دوست داشتند و خودشان می گفتند که فکر می کنند این فیلم، آخرین فیلمشان است. فرشاد گل سفیدی کارگردان فیلم هفت بهار نارنج در نشست خبری این فیلم که امروز برگزار شد، اظهار کرد: قصه هفت بهار نارنج به عنوان اولین فیلم به بنده پیشنهاد داده شد و در ابتدا به دلیل اینکه دوست داشتم مدیر فیلم برداری بمانم، مخالفت کردم. وی با بیان اینکه 150 بار این فیلم را دیده ام افزود: ژانر ...
نبوی: بخشی از کاهش مخاطبان سینما در سال های گذشته به دلیل فیلم های تلخ است
نسبت به کارهای قبلی اش یعنی مرد بازنده ، شنای پروانه و... ارایه می کند. او در این فیلم بسیار سعی کرده است به درونیات کاراکتر نزدیک شود. مسعود هاشمی نژاد نویسنده کت چرمی نیز درباره این موضوع تصریح کرد: صرفا به دلیل اینکه یک بازیگر سه نقش را بازی می کند، دلیل بر این نیست که شباهت وجود دارد. انگیزه ها در زخم کاری قدرت طلبی مالک است، در مرد بازنده با یک درام سیاسی مواجه ایم اما جواد عزتی در ...
حاشیه های روز پنجم فیلم فجر| 2 سوال، 2 تهیه کننده و یک پاسخ: "دموکراسی"!
عزتی در فیلم با نقش او در سریال زخم کاری نیز توضیح داد: هیچ سنخیتی میان این کاراکتر با نقش مالک در سریال زخم کاری ندارد. * البته تهیه کننده کت چرمی به وجود برخی شباهت های در مضمون بین این اثر با مرد بازنده اشاره کرد و گفت: در پروژه مرد بازنده هم تلاش کردم در فیلمم چشم بیداری وجود داشته باشد که درنهایت ماجرا حل شود. من به فساد سیستماتیک اعتقاد ندارم. ما قصه را مطرح کردیم قهرمان مسأله را ...
نشست خبری فیلم "کت چرمی" | جواد عزتی از ابتدا انتخاب ما بود
کنار من بود خیلی در این مسیر کمک کرد. هاشمی نژاد درباره الگوی سفر قهرمان در این فیلم اظهار کرد: قهرمان نوآر قهرمانی است که یا به دنبال عدالت است یا انتقام و در مسیر او موانعی هم وجود دارد که جزو ویژگی های ژانری چنین فیلم هایی است بنابراین داستان های فرعی فیلم هم جزو قواعد ژانر بود. تهیه کننده در پاسخ به سوالی درباره شباهت جواد عزتی در این فیلم با کاراکتر مرد بازنده گفت: به ...
حضور صابر ابر در سه فیلم/بعد از رفتن بهترین تهیه کننده جهان را داشت
نخستین نشست خبری پردیس سینمایی ملت در پنجمین روز از جشنواره فیلم فجر مربوط به فیلم “بعد از رفتن” یک درام اجتماعی با نگاهی تازه به مسائل روز جامعه برگزار شد. در این اثر صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام با هنرمندی پانته آ پناهی ها و با حضور بهرام شاه محمدلو، احترام برومند و روشنک گرامی و بازی یسنا میرطهماسب، عرفان ناصری، خسرو احمدی، الهه افشاری، محمد ساربان و بازیگر کودک حامی ترابی ...
مجبور بودیم بخشی از اتفاقات را از زبان شخصیت ها بیان کنیم +فیلم
به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، مسعود هاشمی نژاد نویسنده فیلم سینمایی کت چرمی در نشست خبری بعد از اکران این اثر در پردیس سینمایی ملت در پاسخ به این پرسش خبرنگار آنا که چرا در فیلم اتفاقات اصلی و گره های داستان را بیشتر از اینکه بینیم از زبان بازیگران می شنویم؟ گفت: بحث سلیقه مطرح است و باید ببینیم دیالوگ ها در آثار چه کاربردی دارد. در فیلم های کارگردان هایی مثل اصغر فرهادی دیالوگ کارک ...
ماجراجویی در ژانر درام/ خوش نشینی در ذهن مخاطب
دست به گریبان و در جستجویش بوده، پرده برمی دارد اما این افشا چنانچه در طول داستان طی می شود و مخاطب را تشنه رمزگشایی اش می کند، صورت نمی گیرد. در واقع این راز در یک سکانس و طی دیالوگی بین مونا با بازی سارا بهرامی و آرش با بازی صابر ابر مطرح می شود. با این وجود فیلم بعد از رفتن را باید از منظر طرح مساله رحم اجاره ای و بحث ها و نقطه نظرات درباره آن یک اثر نوآورانه در حوزه مضمونی دانست. ...
ادبیات، سینما، تئاتر؛ کتابی همه فن حریف
به آثاری چون اتللو و شاه لیر را شامل شده و در ادامه درباره تجربه های شخصی چخوف در خلق روایت نمایشی را مورد توجه قرار داده است. در بخش سینما با تاکید بر موضوع فیلم نامه نویسی، مقالاتی درباره فیلمنامه بدنام اثر بن هکت و نیز درباره فیلمنامه مسیر سبز تالیف شده. نکته مهم درباره این مقالات روایت ساده و بعضا داستانی نویسنده برای ورود به موضوع مد نظرش است. موذنی در این مقالات نیز ...
مسعود هاشمی نژاد: کت چرمی شباهتی به مرد بازنده ندارد/ حسین میرزامحمدی: روایتگری و قصه گویی برایم اهمیت ...
(نویسنده فیلم) اظهار داشت: قهرمان نوآر یا نئونوآر قهرمانی است که یا به دنبال عدالت است یا به دنبال انتقام. داستان های فرعی جزو قواعد ژانر هستند و می توانیم درباره درست یا غلط بودن داستان ها صحبت کنیم اما این شکل فیلمنامه از قواعد ژانر است. در ادامه حجازی درباره شباهت نقش جواد عزتی با فیلم مرد بازنده اظهار داشت: به نظرم هیچ شباهتی بین کاراکتر جواد عزتی در کرد بازنده با این فیلم وجود ندارد. آنجا ...
نشست خبری فیلم کت چرمی / میرزامحمدی: جواد عزتی گزینه اصلی ما برای نقش اول کت چرمی بود
به گزترش گروه فرهنگی ایسکانیوز ، نشست خبری فیلم کت چرمی با حضور عوامل این فیلم آغاز شد. حسن میرزامحمدی کارگردان فیلم کت چرمی در نشست خبری این فیلم، اظهار کرد: رگ های کت چرمی از یک فیلم کوتاه در سال 96 شکل گرفت، در فیلم کوتاه هم که کار می کردم روایت گری و قصه گویی برای من خیلی مهم بود وی درباره انتخاب جواد عزتی برای نقش اول این فیلم، افزود: ما تمام نفرات اولی را که مدنظر ...
ریگی و کاری که برای سیستان و بلوچستان کرد
فیلمنامه و ساختار به جذابیت های گیشه ای اثرش نیز نیم نگاهی داشته باشد و اگرچه نسبت به لیپار این نگاه قوی تر و پخته تر شده اما همچنان نقص هایی در اثر وجود دارد. نقص هایی که توانست با بازنویسی فیلمنامه و توجه ویژه به برخی نقاط عطف و در ساختار نیز با بهره گیری از یک مشاور کار بلد و حرفه ای تا حدود زیادی برطرف شود تا تماشاچی با داستان و اثر باور پذیرتر و پذیرفتنی تری مواجه شود که در هر صورت این ...
دانلود پدرخوانده قسمت 8 (قسمت 8 پدرخوانده) دانلود قسمت هشتم سریال پدرخوانده با حجم رایگان
محمودی هنرمندانی هستند که در این رئالیتی شو حضور دارند. داستان سریال پدرخوانده مافیا یک بازی شناخته شده نقش مخفی ست که بر اساس استدلال و استنتاج پیش می رود. در پدرخوانده بازیگران و هنرمندان محبوب، مافیا را حرفه ای تر و با کارت های جذاب و متفاوتی بازی می کنند. درباره سریال پدرخوانده فصل اول رئالیتی شوی پدرخوانده به کارگردانی سعید ابوطالب که با حضور ...
روایت سرگذشت پهلوی ها با زبان لبخند
و اطرافیان سخت است. در واقع زبان زمخت و سنگین روایت تاریخی باعث شده بود که آن ها از خواندن تاریخ غافل شوند. از طرفی هم بر این باور هستم که کتاب های تاریخی باید با همان زبان سخت علمی نوشته شوند. پس برای برقراری ارتباط بهتر باید زبان میانی وجود داشته باشد که ارتباط مخاطب عام را با تاریخ بهتر برقرار کند. زبان میانی کتاب او در ادامه می گوید؛ رمان ها، فیلم ها و سریال های تاریخی ...
برای مخاطب قصه مهم تر از تکنیک انیمیشن است
نیست که به یک فیلمنامه کیفیت می دهد و مسائل بسیاری را برای نگارش اثر باید در نظر داشت و در انیمیشن اتفاقاً موارد بسیار بیشتری وجود دارد که کار را با سینمای داستانی متفاوت می کند و به نظرم سخت تر است. به نظر من کسانی که آثار انیمیشن می سازند بهتر است به این مورد توجه داشته باشند و روی فیلمنامه بیشتر کار کنند. جنتی درباره تفاوت نسخه اکران انیمیشن بچه زرنگ در کشور های مسلمان با دیگر کشور ها ...
معرفی و نقد فیلم های جشنواره فیلم فجر
کار بیاید. طراحی صحنه قابل قبول، به کارگیری طبیعت در لطافت هر چه بیشتر قصه و داستان از دیگر نقاط عطف جنگل پرتقال محسوب می شود. از حسنات فیلمنامه و کارگردانی بگذریم فیلم قطعا نواقصی هم داشت که همین موضوع می تواند باعث شود که نتوانیم یک کار عالی و بدون نقص بدانیم.فیلمنامه می توانست بسیار جذاب تر باشد و با به کارگیری برخی تعلیق ها ذهن بیننده را به چالش بکشد. فیلمنامه خطی بود و پستی و بلندی ...