سایر منابع:
سایر خبرها
ماجرای منگنز، برق و یک خازن جنجالی
صنعتی هرچه سریع تر وارد مدار تولید شود. در روزهای گذشته، انتشار ویدئویی از گلایه سرمایه گذاران چینی شرکت آلیاژ منگنز ملکشاهی درباره قطعی برق، توجه رسانه ها را جلب کرد. این سرمایه گذاران مدعی شده اند قطع برق بدون هماهنگی صورت گرفته و موجب اختلال در روند تولید کارخانه شده است. بساطی: تعهد خود را کامل انجام داده ایم؛ شرکت چینی بیش مصرف کرده است مهندس بساطی در گفت وگو با خبرنگار فارس
خسارت 14 میلیارد دلاری صنعت فولاد به دلیل قطع برق
...، ارزش تولید از دست رفته در صنعت فولاد به 14 میلیارد و 99 میلیون دلار رسیده، ادامه داد: در سال 1403 نسبت به سال 1402 تولید فولاد 5.7 درصد کاهش یافته که علت اصلی آن محدودیت های انرژی برای صنایع فولادی کشور بوده است. رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: در سال 1403، قطع برق و گاز به طور همزمان در کارخانه های فولاد اتفاق افتاد و این سال نخستین سالی بود که با این وضعیت مواجه شدیم. منبع: مهر انتهای پیام/ برچسب ها : صنعت فولاد قطع برق خطوط تولید انبوه ناترازی انرژی ...
توقف صادرات فولاد امین به دلیل اختلال های ارزی و ثبت سفارش / خاموشی 240 ساعته در فولاد امین
.... به گفته وی، علاوه بر مسائل ارزی، ناترازی انرژی نیز بر تولید این شرکت سایه انداخته است. در حال حاضر 10 روز است که برق مجموعه ما قطع شده و ناچار به فعالیت در شیفت شبانه شده ایم. این شرایط در بلندمدت به بهره وری و تداوم تولید آسیب وارد می کند. مدیر فروش فولاد امین در ادامه افزود: مجموعه ای از چالش های اقتصادی، ارزی و زیرساختی باعث شده ظرفیت تولید و قیمت نهایی محصولات تحت فشار قرار بگیرد. هرچند تلاش کرده ایم تولید را حفظ کنیم، اما این فشارها در حال فرسایش توان رقابتی ما در بازار هستند. انتهای پیام/ م کد خبر 13866 ...
50 درصد خاموشی برای صنعتی که 5 درصد برق کل کشور را مصرف می کند؛ ناعادلانه است
به گزارش می متالز، رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد اظهار داشت: بخش های صنعتی و اقتصادی همیشه باید در برابر تهدیدها، فرصت سازی کنند. به نظر من، مهم ترین نکته این است که این مسائل به خوبی به دولت و افکار عمومی منتقل شود. صنعت فولاد حدود 5 درصد مصرف برق و 7 درصد مصرف گاز کشور را به خود اختصاص داده است؛ عددی که قابل
رواج کارت های بازرگانی یک بار مصرف در صادرات فولاد/ اوضاع صنعت بحرانی است/ 5.5 میلیارد دلار ارزش کالای ...
کارگران، اقساط بانکی، بیمه، هزینه انرژی را پرداخت کند. وی ادامه داد: در حالی که نگاه رییس جمهور محترم این است که تولید در اولویت قطعی برق نباشد، اما از حدود 10 روز پیش وزارت نیرو به شرکت ها اعلام کرد که برق واحد های فولادی به 10 درصد کاهش یابد، در این شرایط وزارتخانه های صمت و نیرو توافق کردند از 18000 مگاوات برق مصرفی فولاد نهایتا تا 15 درصد کاهش یابد تا تولید متوقف نشود. کمبود برق به
این 2 کولر را نخرید!
دستورالعمل های مورد نیاز این حوزه دانست. خبر حذف توزیع دولتی گوشت قرمز از سوی سازمان برنامه و بودجه بار دیگر زنگ افزایش قیمت را به صدا در آورد. پارسال، 220 هزار تن معادل یک پنجم نیاز یک میلیون تنی کشور، گوشت با ارز ترجیحی وارد شد و قیمت 900 هزار تومان را تا 500 هزار تومان پایین آورد. تصویب نامه هیأت وزیران درباره کاهش برخی از آثار ناشی از قطع برق و گاز واحدهای تولیدی ابلاغ شد که
سفره ای که نان ندارد، چراغ نمی خواهد!
میلیارد دلار ارز نداریم، بلکه باید 20 میلیارد دلار واردات داشته باشیم. اوضاع واقعاً بحرانی است. این ساده ترین کار است که دکمه را بزنید و برق کارخانه را قطع کنید. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مطمئن باشید که تا نهایتاً 7 سال آینده، نه برق خواهیم داشت، نه گاز، نه شغل و نه نان. پس خودتان یک فکر اساسی به حال مصرف انرژی بکنید و از دولت بخواهید برق کارخانه ها را قطع نکنند. این کارگران
خسارت 14 میلیارد دلاری فولاد از قطعی برق
میلیارد و 542 میلیون دلار و در سال 1403 به ارزش 5 میلیارد و 573 میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش تولیدات از دست رفاه آهن و فولاد طی سال های 1400 تا 1403 در مجموع 14 میلیارد و 99 میلیون دلار بوده است. سبحانی ضمن تاکید بر لزوم ساخت نیروگاه های اختصاصی برای صنایع بزرگ، عنوان کرد: احداث نیروگاه های هزار مگاواتی یا چندگانه کوچک تر می تواند راهکار منطقی برای رفع مشکل کمبود برق در صنایع باشد.
جزییات توافق نامه وزارت خانه های صمت و نیرو در مورد تخصیص برق به صنایع + تصویر صورتجلسه
به گزارش رکنا، طبق بند 3 از این توافق نامه، 23 بندی، عباس علی آبادی وزیر نیرو و سید محمد اتابک وزیر صمت، توافق کرده اند برق نیروگاه هایی را که خود صنایع احداث و راه اندازی کرده اند، به خود شرکت های تولیدی تخصیص یابد. در بند 22 این توافق نامه آمده است: حداکثر امکان محدودیت و مدیریت مصرف برق در بخش صنعت ومعدن در زمان حاضر و با توجه به تاب آوری بخش، 2000مگاوات برآورد می شود.
هشدار استاندار قم به ادارات پرمصرف برق؛ قطع تا تعهد کتبی
، تا زمانی که برای بهینه سازی و صرفه جویی متعهد نشوند و در استانداری تعهد کتبی ارائه نکنند، نباید برق شان وصل شود. وی همچنین صرفه جویی 30 درصدی مصرف برق در واحدهای تجاری نسبت به سال گذشته را ضروری دانست و از اصناف خواست تا با تعطیلی واحدهای خود از ساعت 13 تا 17، در عبور از شرایط ناترازی برق کشور مشارکت کنند. استاندار قم با تأکید بر نقش رسانه ها در فرهنگ سازی، دستور راه اندازی شورای اطلاع
هشدار عواقب اجتماعی قطع برق فولاد/ از صادر کننده با وارد کننده تبدیل می شویم!
...، کل سرمایه گذاری ها و تلاش های چند ساله در این حوزه از بین خواهد رفت و دیگر اثری از تولید رقابتی باقی نخواهد ماند. شکری با طعنه افزود: اگر شرایط فعلی ادامه یابد، شاید به جای انجمن تولیدکنندگان فولاد، ناچار به تأسیس انجمن واردکنندگان فولاد ایران باشیم. این عضو هیات مدیره انجمن فولاد در پایان خواستار اقدام فوری و عملی مسئولان برای حل بحران انرژی شد تا از تعطیلی گسترده تر کارخانه ها و نابودی صنعت فولاد کشور جلوگیری شود. اولین کنفرانس بین المللی طلا، نقره و مس در خاورمیانه تهران، 27 خرداد 1404 02188994685/ 09361584788 ثبت نام با ما همراه باشید ...
صنعت فولاد سالانه بین 4 تا 5 میلیارد دلار از محل قطعی برق و گاز دچار زیان می شود
به گزارش می متالز، احسان حسینی، کارشناس حوزه نفت و انرژی در حاشیه برگزاری نمایشگاه دستاورد های واحد های برتر جشنواره ملی نشان اقتصاد مقاومتی درباره وضعیت ناترازی انرژی صنایع فولادی اظهار داشت: صنایع فولاد کشور طی سال های اخیر با چالش های جدی در تأمین پایدار انرژی مواجه بوده اند. این صنایع به طور متوسط در دو تا سه ماه از فصل تابستان با قطعی برق و در چند ماه از زمستان با قطعی گاز روبه رو هستند
انتشار جدول زمانی قطع برق استان گلستان فردا دوشنبه 5 خرداد 1404 | برنامه قطع برق گرگان فردا دوشنبه 5 ...
در پی افزایش مصرف برق با گرم تر شدن هوا، شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان با انتشار اطلاعیه ای از احتمال قطعی برنامه ریزی شده برق در برخی نقاط استان در روز دوشنبه 5 خرداد 1404 خبر داد. این اقدام به منظور مدیریت بار شبکه و جلوگیری از خاموشی های گسترده و ناگهانی اتخاذ شده است. بر اساس اعلام شرکت توزیع، این خاموشی های احتمالی در ساعات اوج مصرف، یعنی بین ساعت های 12 تا 17 و 19 تا 23 ممکن
خسارت 14 میلیارد دلاری فولاد از قطعی برق
: بنابراین 14 میلیارد و 99 میلیون دلار ارزش تولید از دست رفته صنعت فولاد ناشی از محدودیت انرژی طی 4 سال بوده است. وی اضافه کرد: در سال 1403 نسبت به 1402 تولید فولاد به میزان 5.7 درصد کاهش یافته است که دلیل اصلی آن محدودیت انرژی برای صنایع فولادی کشور بود. رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در سال 1403 دامنه قطعی های برق و گاز افزایش یافت بطوری که در سال 1403 اولین سالی بود که برق و گاز در کارخانه های فولاد با هم قطع شد.
زیان 14 میلیارد دلاری فولاد از بحران انرژی در 4 سال
صنایع فولاد قطع شد که هرچند ابتدا این قطعی تکذیب شد، اما پیگیری ها از صنایع نشان داد که محدودیت 90 درصدی برق اعمال شده است. کسری برق اعلام شده از سوی رئیس انجمن فولاد ایران در حالی مطرح می شود که طبق توافق میان وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قرار بود مجموع کسری برق برای کل معادن و صنایع کشور حداکثر 2 هزار مگاوات باشد. این در حالی است که اکنون با کسری 90 درصدی مواجه هستیم
هشدار کارشناسان: حذف ارز ترجیحی می تواند گوشت قرمز را گران کند
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت گوشت را از زمره کالاهای اساسی خارج کند مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد. به گزارش روند بازار ، طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، واردات گوشت قرمز از این پس شامل دریافت ارز ترجیحی نخواهد بود و به همین دلیل، عرضه و توزیع گوشت یارانه ای متوقف شده است. با خروج گوشت از فهرست کالاهای اساسی دریافت کننده ارز ترجیحی
قطع برق چه آسیب فنی به صنعت فولاد زده است؟
به جهت بررسی موضوع فوق، در نبض بازار ، گفت و گو کردیم با مهران محجوب نژاد، معاون فولادتکنیک و مشاور طرح جامع فولاد کشور، که در ادامه مشروح آن را می خوانیم: اگر کل مصرف برق کشور را در نظر بگیریم 31 درصد خانگی، 36 درصد صنعت، 18 درصد سایر مصارف و 14 درصد هم سهم کشاورزی است. در برق صنعتی، 7 درصد متعلق به صنعت فولاد است. نرخ بازدهی پایین نیروگاه های حرارتی بخشی از مشکل برقی ماست. ما 39 درصد نرخ بازدهی در سال گذشته داشتیم که نرخ پایینی است. واحد های برخوردار مثل گلگهر و خوزس
کاهش 5 و هفت دهم درصدی تولید میانی فولاد در سال گذشته
لار است. سبحانی افزود: عدم النفع این کاهش تولید ناشی از محدودیت برق و گاز در سال های 1400 تا 1402 به میزان 8 و نیم میلیارد دلار بوده و مجموع چهار سال به 14 میلیارد دلار رسیده است. وی گفت: برای نخستین بار محدودیت برق صنایع فولادی از 15 فروردین ماه امسال شروع شد یعنی توقف فعالیت در حالی که طی سال های گذشته محدودیت ها از 15 خرداد شروع می شد. سبحانی ادامه داد: البته ر
زیان 5.5 میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال 1403/ 14 میلیارد دلار ارزش از دست رفته تولید آهن و فولاد در 4 ...
محدودیت انرژی در طی 4 سال بیش از 14 میلیون دلار زیان دیده است. کاهش 90 درصدی ظرفیت مصرف برق کارخانجات فولادی در سال 1404 او ادامه داد: در این شرایط، عدالت در توزیع برق رعایت نمی شود. برخی صنایع، به ویژه فولاد، به دلیل اهمیت اقتصادی، اشتغال زایی و ارزآوری، باید در اولویت قرار داشته باشند. اما شاهد هستیم که از یک سو، برق یک کارخانه قطع و از سوی دیگر، این واحد ها ملزم به کاهش 90
قطع 90 درصد برق کارخانجات فولادی؛ تولید در مرز سقوط
داد. به گفته او، برخلاف سال های گذشته که قطعی برق و گاز به صورت مقطعی رخ می داد، در سال گذشته این محدودیت ها همزمان و گسترده بودند و تولید واقعی کشور را به 30 میلیون تن کاهش دادند؛ این در حالی است که ظرفیت نصب شده صنعت فولاد ایران بیش از 50 میلیون تن است. 14 میلیون دلار زیان مستقیم در چهار سال برآوردهای انجمن نشان می دهد که طی چهار سال گذشته، به واسطه محدودیت انرژی، صنعت فولاد
فولاد ایران در محاصره بحران انرژی و رقابت نابرابر منطقه ای | زیان 14 میلیارد دلاری در چهار سال اخیر
شدید انرژی است. وی در این باره افزود: در سال جاری، برای نخستین بار برق و گاز به صورت هم زمان در کارخانه های فولاد قطع شد. موضوعی که تأثیر عمیقی بر روند تولید و صادرات گذاشته است. بر پایه آمار ارائه شده توسط سبحانی، ارزش تولیدات از دست رفته ناشی از محدودیت های انرژی از سال 1400 تاکنون در مجموع به 14 میلیارد و 99 میلیون دلار رسیده است؛ رقمی که به تنهایی نشان دهنده میزان خسارت
سایه سنگین ناترازی انرژی بر سر صنعت فولاد؛ ضرر میلیارد دلاری در چهار سال اخیر
محصولات فولادی در سال گذشته حدود 30 میلیون و 412 هزار تن بود اما تنها 25 میلیون و 873 هزار تن تولید شد؛ یعنی 15 درصد ظرفیت بلااستفاده ماند. خسارت گسترده به خطوط تولید و نیروی کار به گفته او، اعمال محدودیت 90 درصدی در تأمین برق باعث وارد آمدن خسارت جدی به مواد در جریان تولید، تجهیزات و ماشین آلات شده است. او تأکید کرد: کارخانه های فولاد بین هفت تا 12 هزار نیروی
سوخت نیروگاه تامین است، پس چرا برق قطع می شود؟!
برق دوباره نقل محافل شده است. طی هفته های گذشته، رسانه های مختلف از خاموشی های مقطعی در برخی استان ها و اخطار مجدد وزارت نیرو نسبت به احتمال قطعی برق گزارش داده اند. این در حالی است که در سال گذشته یکی از مهم ترین دلایل ناترازی، کمبود سوخت نیروگاه ها عنوان می شد. اما طبق اعلام رسمی شرکت ملی گاز امسال فرآیند تأمین سوخت نیروگاه ها به طور کامل انجام شده است. اما چرا با وجود رفع مشکل سوخت
خاموشی برق؛ خطر توقف صادرات ظروف یک بار مصرف
هزینه اش را می دهیم. حتی تماس های مکرر تهدیدآمیز برای قطع برق در صورت عدم پرداخت سریع، آرامش روانی تولیدکننده را هم به خطر انداخته است. خلج اشاره کرد که شهریار به عنوان قطب تولید ظروف یک بار مصرف کشور و یکی از بی نظیرترین مراکز تولید در خاورمیانه شناخته می شود. هشدار داد: نابودی این صنعت تنها یک بحران محلی نیست، بلکه آسیب به زنجیره تولید ملی و حتی صادرات کشور خواهد بود. طبق اعلام اتاق اصناف ایران، او از دولت خواست صدای آنها را بشنود، نه تنها برای حمایت از تولید، بلکه برای جلوگیری از فروپاشی یکی از معدود صنایع فعال و موفق کشور. ...
خاموشی های گسترده و تأثیر آن بر بازار مسکن؛ افزایش شدید قیمت مصالح
ماه حدود 140 هزار تومان بود، در روزهای اخیر به بیش از 300 هزار تومان رسیده است. فعالان بازار از کاهش محسوس تولید خبر می دهند. به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، تولید کارخانه سیمان شاهرود از 20 هزار تن در فروردین به 8 هزار تن کاهش یافته و تولید در سیمان ساوه نیز به کمتر از نیمی از ظرفیت رسیده است. کارخانه ها از اطلاع رسانی لحظه آخری درباره قطعی برق گلایه دارند و اعلام کرده
فریاد فولاد مبارکه از محدودیت های انرژی در مجلس
برای بی نیازی به انرژی دولتی، اقدام به ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی یا انرژی های تجدید پذیر شده اند، اما این مهم زمانبر است و تا وقتی که شرکتها بتوانند نیروگاه خود را راه اندازی کنند، با بحران ناترازی و قطع برق رو به رو می شوند. فولاد مبارکه که در گام اول نیروگاه سیکل ترکیبی را راه اندازی کرد، با کمبود گاز در فصل زمستان، متوجه شد که باید در مسیری گام بردارد که هیچ نیازی به دولت نداشته باشد
ورود مجلس به موضوع حذف ارز ترجیحی از گوشت و مرغ
به گزارش انرژی پرس، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ارز ترجیحی از واردات گوشت قرمز حذف شود، قیمت آن افزایش می یابد، گفت: اگر دولت گوشت را از زمره کالا های اساسی خارج کند مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد. طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه، واردات گوشت قرمز از این پس شامل دریافت ارز ترجیحی نخواهد بود و به همین دلیل، عرضه و توزیع گوشت یارانه ای متوقف