سایر منابع:
سایر خبرها
بیش از 60 درصد دانش آموزان یزد عضو سامانه شاد شده اند/ برگزاری امتحانات نهایی از 17 خرداد ماه
نظارت خود آموزش و پرورش است و دانش آموز در این سامانه فقط می تواند با معلمان و همکلاسی های خودش ارتباط داشته باشد و خانواده ها نگرانی ندارند. مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: تا کنون 99 درصد مدیران، بیش از 80 درصد معلمان و بیش از 60 درصد دانش آموزان استان یزد عضو سامانه شاد شده اند. دانفر اظهار داشت: برخی از دانش آموزان که در مناطق دوردست استان هستند امکان اینکه
تجهیز 700 مدرسه منطقه محروم در خراسان رضوی برای دسترسی به اینترنت
. وی ضمن اشاره به تلاش مستمر معلمان در حوزه آموزش مجازی و همکاری خوب والدین، تصریح کرد: تعامل و همکاری خانواده ها بسیار مهم است چراکه اگر این تعامل نبود، قطعاً آموزش مجازی به ثمر نمی رسید. خدابنده ادامه داد: بعد از اینکه کار آموزش مجازی در خراسان رضوی با شتاب شروع شد، وزارت آموزش و پرورش نرم افزار شاد را ارائه کرد و ما از همکاران و دانش آموزان درخواست کردیم در آن عضو شوند تا
برگزاری امتحانات دانش آموزان در شاد/ احتمال بازگشت مجدد دانش آموزان به مدارس؟
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای صدور احکام رتبه بندی معلمان در حال رایزنی و مذاکره هستیم، درباره امتحانات غیرحضوری در بستر شاد و احتمال بازگشایی مجدد مدارس توضیحاتی داد. به گزارش روز نو ؛ محسن حاجی میرزایی در برنامه تیتر امشب با اشاره به اینکه برخی افراد می گویند چرا شبکه شاد را قبلا تست نکردید، اظهار کرد: ما فرصت این کار را نداشتیم و باید محتوای آموزشی را به دانش آموزان در
ضرورت تبدیل شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به گفتمان ملی
معلمان وقت زیادی گذاشتند و از امکانات خودشان برای آموزش دانش آموزان استفاده کردند و ارتباط و همدلی عمیقی بین معلمان و خانواده ها برقرار شد. مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سامانه شاد نیز بیان کرد: سامانه شاد تحت مالکیت و نظارت وزارت آموزش و پرورش است و دانش آموز در این سامانه فقط می تواند با معلمان و همکلاسی های خود ارتباط داشته باشد و خانواده ها نگرانی ای ندارند. وی ادامه داد
تلویزیون نمی توانست جایگزین خوبی برای کلاس درس باشد
این سامانه با مشکلات و مسائلی روبرو است که باید برطرف شود. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بر توسعه زیرساخت ها در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری تأکید کرد و یادآور شد: گروه فنی اطمینان داده اند سرعت بارگذاری فایل و پیام رسانی شبکه شاد از شبکه های مشابه خارجی بالاتر خواهد بود. واقعی بیان کرد: تیم فنی پشتیبان سامانه شاد با طرح مشکلات از سوی خانواده ها، دانش آموزان و معلمان به
مدارس خراسان رضوی تا پایان خرداد به اینترنت مجهز می شوند/ شرط برگزاری حضوری امتحانات
هم از طریق شرکت ها، موسسات و خیرین بخشی از مشکلات را رفع کنیم. خدابنده ادامه داد: کار بسیار بزرگی در اپلیکیشن شاد صورت گرفته امیدواریم این فرصت آموزش در ایام دیگر سال هم در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد و ارتباط بین معلم و دانش آموزان کلاس خودش و ارتباط بین مدیر و دانش آموزان از طریق این سامانه ادامه یابد. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از فعالیت 8 تا 10 ساعته معلمان در
از سامانه شاد و اتمام سال تحصیلی تا برگزاری امتحانات و مطالبات معلمان
وزیر آموزش وپرورش طی یک گفت وگو، به پرسش هایی درباره مسائلی نظیر سامانه شاد، اتمام سال تحصیلی، برگزاری امتحانات و مطالبات معلمان پاسخ داد. به گزارش پانا؛ محسن حاجی میرزایی ضمن تبریک روز معلم گفت: کرونا همه دنیا را دربرگرفت و آموزش را متأثر کرد. ما، در این رویداد شاهد خلاقیت های کم نظیری ازسوی فرهنگیان کشور بودیم که با احساس مسئولیت به میدان آمدند تا فرزندان این مملکت از آموزش محروم نمانند . وی
ورود مجلس به مشکلات سامانه شاد / آیا نحوه آموزش مجازی دانش آموزان تغییر می کند؟
ورود کرونا به کشور تبعات مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشت که دولت تلاش کرد برای مواجهه با هر یک از آن ها برنامه ای داشته باشد. یکی از این تبعات، نحوه ادامه آموزش دانش آموزان علی رغم تعطیلی مدارس بود. دانش آموزانی که تا پیش از این با متد تدریس در کلاس با حضور معلم پیش می رفتند و یکباره با شیوه آموزش مجازی آن هم بدون آمادگی قبلی مواجه شدند. استفاده از سامانه شاد، یکی از این روش هاست که خانواده ها را دچار سردرگمی کرده است.
برگزاری امتحانات نهایی در 126حوزه قزوین/ هیچ آزمونی در دوره ابتدایی برگزار نمی شود
متخصص و صاحب نظر است تا یک فرایند عقلایی را در آموزش و پرورش طی کنیم ضمن اینکه تصمیم داریم تعامل حداکثری با همه دستگاه ها داشته باشیم. وی ابراز کرد: در شرایط کنونی با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سختی هایی به اولیا و دانش آموزان تحمیل شده همچنانکه مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس به آموزش و پرورش و معلمان نیز تحمیل شده است. این مقام مسئول افزود: برگزاری کلاس در فضای مجازی
1300 مدرسه مشهد اینترنت ندارند
آموزش مجازی پییشتاز بوده و هست و بسیاری از همکاران ما در مدارس به ویژه مدارس خاص با افتتاح و راه اندازی استودیوهای فیلمبرداری حرفه ای در خدمت دانش آموزان و معلمان بودند و کلاس های آنلاین برگزار کردند. وی ادامه داد: همچنین کلاس های آموزشی مختلف در سامانه آموزش و پرورش استان بارگذاری و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته تا از محتوای های آموزشی استفاده کنند. جا دارد از مدیران، معلمان
از 150 معلم برگزیده استان به صورت غیرحضوری تجلیل خواهد شد
و ارتباط دانش آموز با مدرسه حفظ می شود و دانش آموزان در ایام تابستان یا سایر تعطیلات می توانند مشکلات آموزشی خود را بطرف نمایند که این مهم اتفاق بزرگ و مبارکی در آموزش و پرورش کشور است. وی در زمینه برگزاری امتحانات سال تحصیلی جاری گفت: در دوره ابتدایی با توجه به اینکه ارزشیابی کیفی است آموزش ها در شبکه شاد تا پایان اردیبهشت ادامه می یابد و سپس معلمان با توجه به شناختی که از دانش آموزان
کمتر از 40 درصد از دانش آموزان گلستانی از شبکه شاد استفاده می کنند
. او افزود: از طرفی دیگر بیش از 250 درس در پایه های مختلف تحصیلی داشتیم که اگر تمام شبکه های تلویزیونی به آموز ش این دروس اختصاص داده می شد باز هم کم بود. گوهری راد ادامه داد: در حال حاضر بیش از 99 درصد مدارس ما تحت پوشش سامانه شاد قرار دارد و بیش از 90 درصد معلمان در این سامانه تشکیل کلاس داده اند، اما کمتر از 40 درصد دانش آموزان گلستانی وارد این سامانه شده اند. او
امتحانات نهایی در 126حوزه قزوین برگزار می شود/ هیچ مدرسه ای حق دریافت هزینه سرویس را ندارد
کلاس درس تشکیل می دهند، عنوان کرد: بر این باوریم که هیچ چیز جای کلاس درس را نمی گیرد و شبکه شاد یک شبکه تعاملی است. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: تاکنون 99/6 درصد مدیران، 77/1 معلمان و دانش آموزان 55/7 درصد در شبکه شاد ثبت نام کردند و 94/2 از کلاس ها تشکیل شده است. این مقام مسئول درباره وضعیت پرداخت شهریه مدارس غیرانتفاعی اظهار کرد: یک بخشی از این شهریه رابطه
دردسرهای آموزش مجازی شبکه شاد / اولیاء نگران شرایط نابرابر تحصیل فرزندانشان هستند
است، چون چنین تجربه ای تاکنون انجام نشده است . قشر ضعیف محروم از عضویت در سامانه جدید وزارت آموزش و پرورش یکی از معلمان مدارس ابتدایی در خصوص سامانه شبکه شاد به خبرنگار ما گفت: عضویت در این سامانه به سختی انجام می شود و این یکی از نگرانی خانواده ها است . وی با بیان اینکه متأسفانه مهم ترین دغدغه مدیران، معلمان و برخی از خانواده ها عدم دسترسی همه دانش آموزان به تلفن
عضویت 55 درصد دانش آموزان قزوینی در شبکه شاد
بتوانیم به فعالیت آموزشی خود با قوت ادامه دهیم. این مسوول یادآور شد: عدالت و کیفیت آموزشی به همراه تولید محتوا از محورهای کاری ما در دوران کنونی است و فضای مجازی می تواند برای تحقق این مهم کمک موثری برای ما باشد. وی اضافه کرد: در شرایط کنونی با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، سختی هایی به اولیا و دانش آموزان تحمیل شده همچنانکه مشکلات ناشی از تعطیلی مدارس به آموزش و پرورش و معلمان نیز
سایه محرومیت، چالشی برای آموزش مجازی دانش آموزان سیستان و بلوچستان
را کنترل کند و تحسین همگان را بر انگیزد، اما ارتباط و پیوند حضوری معلمان و دانش آموزان در مدارس را از هم گسیخت. در این ایام مسئولان آموزش و پرورش کشور هم تلاش خود را برای ادامه روند آموزش به کار بستند و آموزش دروس باقیمانده با همکاری صدا و سیما در دستور کار قرار گرفت. اما به نظر می رسد ناتوانی در تعامل دانش آموزان و معلمان و عدم کنترل دانش آموز توسط آموزگار و از دست رفتن نبض
تجلیل از 75 معلم نمونه استان یزد به مناسبت هفته معلم
برپایی پویش های هر خانه یک مدرسه اقدام به ادامه آموزش خود کردند. مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: معلمان با وقت گذاری به صورت شبانه روزی و با استفاده از وسایل شخصی ارتباط عمیق و همدلی بسیار خوبی را بین خود، دانش آموزان و والدین ایجاد کردند. دانافر بیان کرد: اما در این کنار نیز وزارت آموزش و پرورش سامانه شاد را راه اندازی کرد که بیش از 99 درصد مدیران استان، 80 درصد معلمان
از 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی 300 هزار نفر در شاد نام نویسی کرده اند
به گزارش ایسنا از سیستان وبلوچستان، این روزها که شیوع ویروس کرونا مدارس سطح کشور را به تعطیلی کشانده و امکان حضور در کلاس فراهم نیست، مسئولان گزینه آموزش مجازی را پیشنهاد می کنند. اما این گزینه به نظر می رسد در سیستان و بلوچستان به یک شوخی شبیه است. سیستان و بلوچستان همیشه با محرومیت همراه بوده و سال ها از فناوری های روز جا مانده است. اگر در مدارس سایر نقاط کشور دغدغه امکانات آموزشی مدرن را دار
تشکیل کارگروه برای رسیدگی به مشکلات شبکه شاد/ جزئیات پیش ثبت نام مدارس غیردولتی به زودی اعلام می شود
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در برنامه سیمای خانواده ضمن تبریک هفته معلم و تقدیر از زحمات آنان برای آموزش در تعطیلی مدارس اظهار کرد: هفته معلم هر سال به صورت نمادین از 12 تا 18 اردیبهشت برگزار می شود، البته هر روز و هفته در طول سال با نام معلم پیوند خورده است. در طول سال تحصیلی معلمان در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و
شبکه شاد مکمل نظام آموزشی و برنامه های آموزش و پرورش است / ملاک ارزیابی در امتحانات نهایی پاسخگویی به 80 ...
دانش آموزان دریغ نمی نمایند که این خیلی مهم و واقعا جلوه هایی از ایثار است . وی گفت : با نصب و راه اندازی شبکه شاد این امکان فراهم می گردد که علاوه بر ارائه آموزشهای مدرسه ای فعالیتهای دیگری نیز دنبال شود؛ از جمله صرفه جویی در هزینه های برگزاری جلسات مختلف طی سال تحصیلی ، ایجاد ارتباط مناسب بین اولیاء مدرسه با اولیاء دانش آموزان به صورت مجازی . مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت
سرنوشت نسل آینده در دست معلمان است
شاد متصل اند. گوهری راد گفت: معلمان فداکار گلستانی با وجود نبود تجهیزات و اینترنت، آموزش را استمرار دادند و در مناطق دور دست از طریق جزوات، درسنامه ها و حضور فیزیکی به امر آموزش پرداختند. در ادامه سه تن از معلمان برتر استان که دغدغه های متفاوتی در حوزه آموزش و پرورش داشتند به ایراد سخنانی پرداختند. ضرورت استفاده از سامانه شاد، دلایل پایین بودن عضویت دانش آموزان در
دانش آموزانی که اپلیکیشن شاد ندارند
آموزان مدارس سطح شهر دنبال می شود. او، با اشاره به معظلات برنامه اپلیکیشن شاد ، افزود: در حال حاضر سامانه شاد با مشکلاتی روبرو است که در حال بررسی و حل مشکلات آن هستند. عمران شاکرپور مدیر ر وابط عمومی آموزش و پرورش لارستان در پاسخ به این سؤال که برای معلمان ریاضی که امکان برگزاری کلاس های مجازی به سبک معلمان دروس حفظی ندارند، چه اقداماتی انجام شده است، اضافه کرد: دبیران
هیچ دانش آموزی را مجبور به خرید گوشی اندروید نکرده ایم
حضوری برگزار می شود و تا 15 تیر ادامه دارد، 3 هفته بعد هم کنکور برگزار می شود. در دوره ابتدایی هم امتحانات توصیفی است و طبق سال های گذشته معلمان دانش آموزان را ارزیابی می کنند، اما تکلیف امتحانات متوسطه اول تا پایه دوازدهم امروز مشخص می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان راه اندازی شبکه شاد برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: این شبکه قطعا مشکلاتی هم دارد، به طوری که
اصفهان| شیوه برگزاری امتحانات پایه های هفتم تا یازدهم امروز مشخص می شود
بعد نیز کنکور برگزار خواهد شد. در دوره ابتدایی نمرات پایان سال به صورت توصیفی و بر اساس ارزیابی آموزگاران است. همچنین شیوه برگزاری امتحانات پایه های هفتم تا یازدهم امروز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص می شود. مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره مشکلات برنامه شاد گفت: شاید سوال این باشد که چرا این سامانه پیش از رفع اشکالات در اختیار دانش آموزان و معلمان قرار گرفت. اگر این
کوچ سخت آموزش به سوی فضای مجازی
صورت الکترونیک و هم به شکل مکاتبه ای و درس نامه های خودآموز تهیه شد. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با تاکید بر اینکه در مناطقی که امکان دسترسی به اینترنت نبود درس نامه های خودآموز توزیع شد، افزود: البته معلمان و مدیران 80 درصد مدارس استان از قبل در شبکه های ارتباطی با دانش آموزان و اولیای آن ها در ارتباط بودند و همین موضوع کمک کرد که وقفه ای در تحصیل دانش آموزان رخ ندهد. نخعی
جزییات جلسه مجلس با وزیر آموزش و پرورش درباره مشکلات "شاد"/ اجباری بودن شاد حذف شود
اعتماد نیست و دغدغه ها و مشکلات مطرح شد تا به فکر اصلاح آن باشند تا سوابق تحصیلی دانش آموزان قابل استناد باشد. حمایت میرزاده درباره جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه سه موضوع شاد، امتحانات نهایی و عدم رعایت مصوبات مجلس درباره سوابق تحصیلی برای اعمال در کنکور بررسی شد. وی افزود: شبکه شاد مشکلاتی دارد که معلمان، مدیران مدارس و خانواده ها آن
36 درصد دانش آموزان گنبدی به شبکه شاد متصل شدند
پرورش توانستیم از ظرفیت خیرین به خوبی استفاده کنیم و مدارس زیادی را در شهرستان به صورت خیرساز شاهد هستیم. کریمی یادآور شد: در آموزش و پرورش مشکلات قابل توجه داریم و یک مورد آن بازماندگی از تحصیل در شهرستان است. وی افزود: در حال حاضر 75 درصد دانش آموزان پسر و 69 درصد دانش آموزان دختران در شهرستان گنبدکاووس تحصیل دارند و مهمترین عامل بازماندگی از تحصیل فقر مادی، فقر فرهنگی
تصمیمی بر شروع زودتر سال تحصیلی آینده نداریم/ اصراری به خرید موبایل برای شاد نیست
بودیم * عضو 10 میلیون دانش آموز در شاد وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از همان اول به مشکلات شاد واقف بودیم، اظهار کرد: برخی می گفتند اول باید شاد را تست می کردید ولی فرصت نداشتیم و باید دوره آموزشی انجام شود و محتوا به دانش آموزان برسد؛ در حقیقت با قبول مشکلات وارد کار شدیم. وی با اشاره به تعداد دانش آموزان عضو شده در سامانه آموزشی دانش آموزان(شاد) افزود: بیش از 10
آخرین وضعیت پایان سال تحصیلی و برگزاری امتحانات
ولی ما فرصت نداشتیم و باید تا قبل از پایان سال تحصیلی انجام می دادیم. خوشبختانه اقبال خوبی از سوی فرهنگیان و دانش آموزان شده است. بیش از 10 میلیون دانش آموزان از مجموع 14 دانش آموز ما عضو شبکه شاد هستند و ترافیک روزانه را که بررسی می کنیم بیش از 7 میلیون در این سامانه فعال هستند. وزیر آموزش و پرورش گفت: به تدریج مسائل و مشکلات سامانه شاد بررسی و رفع می شود ولی ما چون می خواستیم دانش