تصور واهی آمریکا درباره باگشت به برجام
سایر خبرها
احتمال وتوی تحریم تسلیحاتی ایران بسیار زیاد است/ آمریکا به دنبال باز کردن درهای مذاکره با ایران است
مرحله سوم آمریکا طرح تحریم تسلیحاتی را مطرح کرده که اگر اروپا همراهی کند دیگر برجامی باقی نمی ماند، طبیعی است که ایران از برجام خارج می شود، یکی دیگر از اقداماتی که می تواند انجام دهد خروج از ان پی تی است، ممکن است مجلس این را تصویب کند. باید ببینیم که شدت عمل طرف مقابل چقدر است، هر چه شدت عمل بیشتر باشد ایران هم واکنش محکم تری خواهد داشت. فرجی راد در ادامه عنوان کرد که هدف آمریکا صرفا
موسویان: با ترامپ برای برجام جدید مذاکره کنیم!
نوبت به گفتگو با ترامپ می رسد، یعنی همزمان با اعلام خروج از برجام و تعلیق معاهده ان. پی. تی و ادامه دسترسی آژانس، برای گفتگو با ترامپ در مورد یک توافق هسته ای اعلام آمادگی کند. شاید در نگاه اول، خروج ایران از تعهدات هسته ای که موسویان اشاره کرده، ایده هایی وطن دوستانه و جالب توجه به نظر برسد، اما وقتی به پایان نظر او می رسیم، موضوع چندان هم جالب نیست. مذاکره مجدد با دولت آمریکا یعنی طی
پاسخ ایران قاطع خواهد بود
آلمان درباره تلاش آمریکا برای تمدید تسلیحاتی علیه ایران نیز قابل توجه است. در تماس با این کشورها هستیم و بعد از سرو صدای آمریکایی ها به همه شرکا در برجام اعلام کردیم این موضوعی نیست که ایران از کنار آن به راحتی بگذرد و تا الان این رایزنی ها و گفتگوها ادامه داشته و آمریکاییها بر تلاش خود مصر هستند و کمی به تلاش هایشان افزوده اند ولی احساس می کنیم راه به جایی نمی برند. مجلس و به ویژه
پیامدهای تحریم تسلیحاتی
بعد از خروج دونالد ترامپ،رییس جمهور ایالات متحده امریکا از برجام و تحمیل شدیدترین تحریم های اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران، هفته گذشته وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد از جانب دولت امریکا طرحی را به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه خواهد کرد که تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران بنا بر توافق برجام و قطعنامه 2231شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است که پاییز آینده به اتمام می رسد، ادامه
آمریکا تحمل دستاوردهای برجام را ندارد
روز گذشته، سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری خود که به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی برگزار شد، درباره تلاش های آمریکا به منظور تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران که مهلت آن در پاییز امسال به پایان می رسد، گفت: همان طور که پیش از این اشاره کرده ایم، برجام دستاوردهای مختلفی در زمینه های مختلف داشته و آمریکایی ها سعی کردند با خروج از برجام به این دستاوردها ضربه
آمریکایی ها در برجام دچار بازی دو سر باخت شده اند
تعهدات بین المللی تاکید کرد:برجام یکی از رویکردهای یکجانبه آمریکا بوده است و نشان می دهد ایالات متحده به حاکمیت قانون در روابط بین المللی اعتقادی ندارد، آمریکایی ها حتی با توجه به شیوع کرونا که همه دولت ها و ملت ها از سازمان جهانی بهداشت حمایت کردند، با وقاحت این سازمان بین المللی تهدید به قطع بودجه کرد. ترامپ هیچ پاسخی برای جامعه آمریکا در زمینه نتایج خروج از برجام ندارد عضو
شکاف جدی آمریکا و متحدانش بر سر تمدید "تحریم تسلیحاتی ایران"
استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی در مورد موضع اخیر پمپئو خاطرنشان می کند که آمریکا از زمان خروج در ماه مه سال 2018 در هیچ جلسه یا فعالیتی در چارچوب برجام شرکت نکرده، اما حالا چنین ادعایی را مطرح می کند. یک منبع اروپایی اظهار داشت: پایان تحریم تسلیحاتی با توجه به تنش های منطقه ای یک نگرانی عمده است، اما تأکید کرد که انقضای تحریم تسلیحاتی یک بخش رسمی و قانونی از
جمهوری اسلامی نوشت: عده ای در داخل ایران به روند خروج ترامپ از برجام کمک کردند
ایران قطعاً به ضرر آمریکا و اسرائیل بود و با خارج شدن آمریکا از این توافق اکنون ما و اسرائیل احساس امنیت می کنیم. این سخن وزیر خارجه آمریکا را در کنار سخن چند روز قبل یکی از منتخبان مجلس یازدهم که از قضا داعیه تصدی ریاست این مجلس را هم دارد قرار دهید که گفته بود: ترامپ، با همه رندیش تازه فهمیده برجام چه گنج تکرارنشدنی برای آمریکا بود! و به این نکته توجه کنید که چه کسانی با چه تحلیل هائی تلاش
بوریس جانسون تنها امید ترامپ برای تحریم تسلیحاتی ایران
که کشورش در صورت خاتمه تحریم تسلیحاتی می تواند از مفاد پیمان برای اعمال تحریم های فوری علیه ایران استفاده کند. به گزارش سی ان ان، موضع آمریکا باعث تعجب بسیاری شده است. پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجه و سیاست های امنیتی در مورد موضع اخیر پمپئو خاطرنشان می کند که آمریکا از زمان خروج در ماه مه سال 2018 در هیچ جلسه یا فعالیتی در چارچوب برجام شرکت نکرده، اما حالا چنین ادعایی را
معمای آمریکا و قطعنامه 2231
اینکه آمریکا، دیپلماسی خود را در این مورد آغاز کرده ، ابراز امیدواری کرد که بتوانند خیلی تمیز از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد این کار را انجام دهند. هوک ادامه داد: اما در عین حال اگر این تلاش ها به نتیجه نرسد، ما آماده هستیم از هر گزینه دیپلماتیکی که در اختیار داریم استفاده کنیم. رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چرا واشنگتن با وجود خروج از برجام چنین
معمای آمریکا و قطعنامه 2231
گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چرا واشنگتن با وجود خروج از برجام چنین انتظاری دارد گفت: دو نوع حضور داریم، یکی در توافق اتمی موسوم به برجام و دیگری در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که پس از آن به تصویب رسید. هوک گفت: اگر شما به بند 10 که به حل و فصل اختلافات در مورد اجرای برجام می پردازد نگاه کنید می بینید حضور ما در آن تعریف شده و در هیچ جای آن
اعضای کلیدی شورای امنیت به خواسته آمریکا علیه ایران تن نمی دهند
برجام خارج شد، در تفسیری خود خوانده مدعی است که براساس مفاد این قطعنامه هنوز جزو طرف های این توافق به شمار می رود. ایرنا پرسید به عنوان یک استاد دانشگاه و دیپلمات سابق، دیپلماسی پمپئو را در مورد ایران چگونه توصیف می کند؟ جت پاسخ داد: پمپئو همچون رئیسش، رویکرد قلدرمآبانه دارد و یک تبهکار است. ما در دورانی خطرناک هستیم. ممنوعیت فروش جنگ افزار به ایران در ماه اکتبر که فقط چند
دموکرات ها هم از برجام عبور کرده اند
اول هم معلوم بود که اقدام رئیس جمهور امریکا در مه 2018 برای خروج از برجام هیچ راه بازگشتی را برای امریکا باقی نگذاشته و در حالی که امریکا به نحو یکجانبه از این توافق بین المللی خارج شده دیگر نمی تواند ادعایی در مورد آن داشته باشد. حالا بعد از یک هفته، چند نکته اساسی روشن شده که به نظر می رسد حتی خود پمپئو هم آن ها را پذیرفته است. نکته اول اینکه امریکا راهی برای بازگشت به برجام ندارد تا
بهرام قاسمی: بازی رندانه و چندگانه با برجام برای تشدید فشار بر ایران با هیچ منطقی قابل توجیه نیست
. قاسمی خاطرنشان کرد: بازی رندانه و چندگانه با برجام و مستمسک قرار دادن قطعنامه های سازمان ملل برای تشدید فشار و محدودیت و تضییع حقوق طبیعی ایران و هر کشور مستقلی با هیچ منطق و معیاری قابل توجیه نیست و جامعه جهانی نیز با این برداشت و منطق ناسازگار با موازین شناخته شده جهانی، سازگاری ندارد. به گزارش فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه دهم اردیبهشت ماه در
طرح 4ماده ای موسویان برای مقابله با اقدامات آمریکا
منع ساخت و نگهداری و استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی است و پس از این اقدامات نوبت به گفت وگو با ترامپ می رسد یعنی همزمان با اعلام خروج از برجام و تعلیق معاهده ان.پی.تی و ادامه دسترسی آژانس، برای گفت وگو با ترامپ در مورد یک توافق هسته ای اعلام آمادگی کند. به نظرم بعد از خروج ترامپ از برجام و تسلیم شدن سایر قدرت های جهانی در مقابل تحریم های یکجانبه فرامرزی آمریکا؛ ایران دچار یک اشتباه شد
طرح 4 ماده ای برای مقابله با اقدامات آمریکا
بخواهد هم از معاهده ان.پی.تی و هم از فتوای مقام معظم رهبری خارج شود. به هرحال ما 2موضوع داریم یکی معاهده ان.پی.تی و دیگری فتوای مقام معظم رهبری در مورد منع ساخت و نگهداری و استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی است، و پس از این اقدامات نوبت به گفت وگو با ترامپ می رسد یعنی همزمان با اعلام خروج از برجام و تعلیق معاهده ان.پی.تی و ادامه دسترسی آژانس، برای گفت وگو با ترامپ در مورد یک توافق هسته ای
غریب آبادی: تقلای برجامی واشنگتن مبنای حقوقی ندارد
نشست ها در چارچوب برجام، بعد از خروج یکجانبه خود از این توافق، شرکت نکرد. وی یادآور شد که آمریکا تمامی تعهدات خود به عنوان مشارکت کننده در برجام را نقض کرده و از هیچ تلاشی برای تخریب آن از طریق تحمیل مجدد تحریم ها و تهدید دیگر کشورها به تنبیه در صورت تجارت با ایران، فروگذار نکرده است. در روزهای گذشته وزیر امور خارجه آمریکا برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه پردازان
سفسطه جدید وزیر خارجه آمریکا در مورد قطعنامه 2231
قدس آنلاین : پس از آنکه استدلال مثلاً حقوقی وزیر خارجه آمریکا در مورد اینکه کشورش هنوز یکی از مشارکت کنندگان در برجام است و می تواند از مکانیزم ماشه برای برهم زدن این توافق چند جانبه استفاده کند از سوی بیشتر حقوقدانان و سیاستمداران، مورد استهزا و تمسخرقرار گرفت -البته به زبان دیپلماتیک و خاص خودشان- و دیپلمات های زیادی ریشخند زدند که آمریکا نمی تواند هم از یک توافق خارج شود و هم شریک آن باشد
از تمامی ابزارها برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران استفاده می کنیم
دارند به پایان خواهند رسید و آنها در ایران، قادر خواهند بود همه سیستم های تسلیحاتی را بخرند. ایالات متحده حق روشنی در شورای امنیت دارد تا این محدودیت ها را نگه دارد و رئیس جمهور ترامپ به روشنی تاکید کرده است که ما می خواهیم مطمئن شویم که ایران به سلاح اتمی دست نخواهد یافت و تا حدی که امکان دارد مانع دسترسی آنها به سیستم های تسلیحاتی خواهیم شد. به گزارش مهر، با نزدیک شدن به ماه اکتبر و بر اساس مفاد برجام، تحریم تسلیحاتی ایران پایان می یابد؛ این موضوع باعث شده تا آمریکا با استفاده از روش های مختلف در حال فشار آوردن بر متحدان اروپایی خود جهت تمدید این تحریم باشد. ...
ایران همه اهرم های آمریکا را از بین برده است
برجام دست بکشد و این کار را هم انجام داده است. ایران می تواند از برجام دست بکشد یا این که از ان پی تی خارج شود و به توافقنامه پادمان خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز پایان دهد. این ها و دیگر گزینه ها همچنان برای ایران وجود دارد و این کشور تاکنون از این اهرم ها استفاده نکرده است و آماده استفاده از آن ها در صورتی است که آمریکا همچنان به وحشیگری دیپلماتیک خود ادامه دهد. ترامپ با این تصور که
یادداشت| چرا ادعای آمریکا درباره مشارکت در برجام مقبول نیست؟
به گزارش خبرگزاری تسنیم ، دولت آمریکا مدتی است که در حرکت زیگزاگی خود در قبال توافق هسته ای طور وانمود می کند که گویی از توافق هسته ای خارج نشده است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه 8 می 2018 رسما خروج خود از توافق هسته ای را اعلام کرد و بیانیه آن در سایت کاخ سفید نیز منتشر شد. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در استدلالی عجیب و غریب به دنبال این است که به لحاظ حقوقی اثبات کند یا
دست و پازدن های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران
موضوع به مقاله اخیر نیویورک تایمز برمی گردد که آمریکا متنی را دارد منتشر می کند و به اعضای دیگر شورای امنیت داده که تحریم های تسلیحاتی که ماه اکتبر باید برداشته شود، برداشته نشود و سرجایش بماند. با این توجیه که آمریکا قابلیت استفاده از مکانیسم ماشه را دارد. وی افزود: مشکلی که آمریکایی ها دارند این است که زمانی از برجام خارج شدند روی خروجشان خیلی تبلیغ کردند و مخصوصا شخص ترامپ گفت که قول
ادعای مضحک پمپئو علیه ایران که توسط خودش تکذیب شد/عکس
برجام بدون ابهام است. اهداف آمریکا از اعلام اینکه هنوز عضوی از برجام هستند چه بود؟ آمریکایی ها درحالی که از برجام خارج شده اند سعی می کنند به هر وجهی در این توافقنامه دخالت کنند و در این زمینه هم همواره با فشار به اروپایی ها تلاش کرده اند که نگذارند قاره سبز به تعهدات خود پایبند باشد. اما کارشناسان ذی ربط این تلاش مذبوحانه آمریکا برای اینکه خود را با وجود خروج از
پیشنهاد لاریجانی برای ترفند جدید برجامی آمریکایی ها
یعنی استفاده از مکانیزم ماشه برای بازگرداندن همه تحریم های شورای امنیتی علیه ایران به نتیجه برسد، با این حال آقای لاریجانی معتقد است که احتمال بدتر از این حالت وجود دارد. او در توضیح چیستی این احتمال، گفت: به نظر می رسد آمریکایی می خواهند در شورای امنیت یا 1+5 این مسئله را مطرح کنند که "اگر شما (1+5) بپذیرید که تحریم معاملات تسلیحاتی با ایران ادامه یابد آن وقت ما هم به نحوی به برجام برمی
تروئیکای اروپایی نمی خواهند در شدت عمل ایالات متحده علیه ایران سهیم باشند
قابلیت ساخت یک سلاح هسته ای در کوتاه مدت را داشته باشد. اگرچه نگرانی هایی درباره فروپاشی برجام و اقدامات تلافی جویانه کنونی ایران در عقب نشینی از تعهدات هسته ای وجود دارد، اما به نظر می رسد که قدرت های اروپایی چندان نگران ایران هسته ای نیستند چون فکر می کنند در صورت نزدیک شدن چنین اتفاقی متحدان عرب آمریکا یا اسرائیل علیه ایران وارد جنگ خواهند شد. در حال حاضر، بزرگ ترین نگرانی اروپا از خطر تلاش های
آیا ایران زیر میز برجام خواهد زد؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری نامه، مجتبی ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه کمیسیون مربوطه در هفته جاری با موضوع احتمال بازگشت آمریکا به برجام خبر داد. وی افزود: " سردمداران کاخ سفید اگر ببینند در برجام ماندن یا خروج از آن می تواند اهداف شوم آنها را محقق کند و فشار را بر مردم ایران افزایش دهد حتما اقدام عملی در این زمینه انجام می دهند."
اتحاد فیل و الاغ این بار علیه الباقی برجام!
زمان باقی است، موضوع لغو تحریم های تسلیحاتی است که واشنگتن تلاش دارد آن را نیز کور کرده و به سرنوشت دیگر منافع ایران از این توافق دچار کند. تقریبا تمام منافع اقتصادی ایران از برجام تاکنون براثر سیاست های فشار حداکثری دولت آمریکا مسدود شده و تنها امید تهران به این توافق آن هم پس از پنج سال از تاریخ امضای برجام لغو تحریم های تسلیحاتی است. دموکرات ها و جمهوری خواهان آمریکا با وجود اینکه دو
غریب آبادی: تقلای برجامی واشنگتن مبنای حقوقی ندارد
نشست ها در چارچوب برجام، بعد از خروج یکجانبه خود از این توافق، شرکت نکرد. وی یادآور شد که آمریکا تمامی تعهدات خود به عنوان مشارکت کننده در برجام را نقض کرده و از هیچ تلاشی برای تخریب آن از طریق تحمیل مجدد تحریم ها و تهدید دیگر کشورها به تنبیه در صورت تجارت با ایران، فروگذار نکرده است. در روزهای گذشته وزیر امور خارجه آمریکا برخلاف اظهارات گذشته خود، برگرفته از توطئه پردازان
مذاکره کنندگان پاسخگو باشند
دولت در ماه های منتهی به امضای برجام به آنها لقب بی سواد و کاسبان تحریم را می داد، امروز با تمسخر یک سند حقوقی از سوی کاخ سفید مواجه نبودیم. نکته دوم، به نوع واکنش اتحادیه اروپایی در قبال ادعای آمریکا بازمی گردد. تروئیکای اروپایی که تا دیروز و در ظاهر ماجرا، خروج دولت ترامپ از برجام را مورد انتقاد قرار داده و آن را مغایر اصول چندجانبه گرایی و دیپلماسی جمعی قلمداد می کرد، امروز ترجیح داده