حمله ملخ های بومی به مزارع کرج/مبارزه با آفات تشدید شد
سایر منابع:
سایر خبرها
هجوم ملخ ها به مزارع خنج
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت:دسته های سنگین ملخ های صحرایی از روز گذشته به مراتع و مزارع روستا های فیدویه وگرمشت در بخش محمله شهرستان خنج هجوم آوردند . بستان اسلامی افزود: مبارزه با ملخ صحرائی با مشارکت کشاورزان آغاز شده وتا کنون 205 هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان علیه آفت ملخ سم پاشی شده است . وی افزود:در ابتدای فروردین ماه نیز ملخ ها به روستا های کورکی وچاه طوس در جنوب خنج حمله ور شدند که با اقدام به موقع از بروز خسارت به مزارع جلوگیری شد . روستا های فیدویه وگرمشت در 100 کیلومتری جنوب غرب مرکز شهرستان خنج قرار دارند ...
لزوم آمادگی برای مقابله با ملخ های صحرائی در جهرم
ملخ ها در سریع ترین زمان ممکن اقدام و مبارزه علیه این آفت را آغاز کنند . جوکار با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه پایش ملخ صحرایی در 70 هکتار از اراضی بخش مرکزی شهرستان جهرم واقع در حاشیه رودخانه میل خانی توسط مدیران پارسل این مناطق انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین یکصد هکتار از مراتع روستای قلات و کناردان مورد پایش و رصد قرار گرفته اند. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم از
پرواز هواپیمای سمپاش برای نابودی ملخ صحرایی مهاجر درایرانشهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: گفت : با توجه به وسعت آلودگی مراتع شهرستان به ملخ صحرایی مهاجر و پوره ملخ برای مبارزه شیمیایی با این آفت ناگزیر به بکارگیری هواپیمای سمپاش شدیم . مجید فیاضی افزود: تاکنون از اواسط فروردین ماه سال جاری در سطحی معادل 20هزار و50هکتار در سطح مراتع شهرستان با ملخ صحرایی مبارزه
مبارزه با ملخ صحرایی در 118 هزار هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان
، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می کند. زورقی با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: 79 هزار و 119 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 39 هزار و 772 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است. وی با
هجوم ملخ های صحرایی به مزارع قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت:ملخ صحرایی به مزارع و باغ های دهستان هنگام و زاخرویه بخش مرکزی این شهرستان حمله ور شدند . همتی افزود: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در بیش از 350 هکتار از مناطق آلوده با مشارکت کشاورزان و باغداران در حال انجام است . وی افزود : در سال زراعی جاری بیش از 18 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی، باغ
بازدیدهای روزانه کارشناسان مسئول پهنه در شهرستان فهرج
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان فهرجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: جهت کنترل آفات و بیماریهای مزارع و باغات و همچنین آموزش صحیح مدیریت باغات و مزارع هر روزه بازدیدهایی توسط کارشناسان مسئول پهنه در روستاهای این شهرستان انجام می گیرد . وی افزود: این بازدیدها توسط گروههای سه نفره در این شهرستان به صورت منظم و روزانه انجام می شود . فهرجی در ادامه گفت : در این
برداشت گندم از مزارع استان قم آغاز شد
ه افزایش بیش از 1000 تومانی در مقایسه با سال گذشته ، امیدواریم با استقبال خوب کشاورزان در تحویل این محصول مواجه شویم. پورمیدانی در ادامه از سمپاشی 1000 هکتار از اراضی استان به منظور مقابله با هجوم ملخ ها خبر داد و گفت: این اقدام در مراتع به تراکم ملخ صورت گرفته و با توجه به اینکه سمپاشی پیش از بالغ شدن ملخ ها بوده امسال شاهد هجوم بسیار کمتر این حشرات هستیم. رئیس سازمان جهادکشاورزی
مبارزه با آفت سن غلات در1370هکتار از اراضی زیرکشت گندم وجو ملارد
مهدی صالحی در گفتگو با ایانا در استان تهران، از ادامه روند مبارزه با آفات سن غلات و ملخ در سطح شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر سن غلات ، 240هکتار از اراضی برای مبارزه با ملخ و 615 هکتار برای مبارزه با سن غلات پایش و سمپاشی شده است. وی ادامه داد: هم چنین تاکنون مبارزه با آفت سن غلات در 1374 هکتار از اراضی زیرکشت گندم وجو این شهرستان صورت گرفته است . صالحی خاطرنشان کرد: رصد
تحفه ناخوانده عربستان بیخ گوش امنیت غذایی ایران
حسن مرادی در گفت وگو با خبرنگار برنا از مُهر، با بیان اینکه ملخ ها همچون سربازان تازی به مرزهای شهرستان های مُهر و لامرد هجوم آورده اند تصریح کرد: از همان آغاز هجوم ملخ ها (دوم اسفند ماه 1398) از شبه جزیره عربستان به دو شهرستان مُهر و لامرد مبارزه با این آفت آغاز شد و اکیپ هایی در بخش های وراوی و مرکزی با تعداد 8 دستگاه تراکتور و همکاری جهاد کشاورزی تقسیم شدند. وی افزود: مرحله اولیه مبارزه با ملخ صحرایی در بخش های وراوی و مرکزی بود و اکنون با گذشت 100 روز از این هجوم که جز به خط
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 126 هزار هکتار گذشت
15 شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است. زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح 211 هزار و 535 هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد. او افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از 25سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد. انتهای پیام/ ...
هجوم سنگین ملخ صحرایی به قیروکارزین
ملخ صحرایی در این شهرستان پایش شده که در 667 هکتار مبارزه شیمیایی انجام گرفته است. او عنوان کرد: برای سطوح سمپاشی شده بیش از 780 لیتر سم به صورت کاملا رایگان تهیه و در اختیار بهره برداران قرار گرفته است که با توجه به وضعیت موجود سموم مورد نیاز افزایش خواهد یافت. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: کشاورزان و باغداران نسبت به بازدید مزارع و باغ های خود به شکل مستمر
ملخ ها در نزدیکی نی ریز هستند
: همکاران شهرستان های جنوبی و غربی استان بی وقفه درگیر ردیابی و مبارزه با این آفت خطرناک هستند و با وجود همزمانی آن با شیوع بیماری کرونا ، فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش گرمای هوا در مناطق جنوبی استان، عملیات پایش و کنترل ملخ بصورت شبانه روزی و اکثراً در مناطق صعب العبور کوهستانی توسط همکاران پرتلاش شهرستانهای درگیر در حال انجام است بصیری تاکید کرد: تاکنون عملیات ردیابی در 18 شهرستان و در
هجوم ملخ ها و سوسک ها به رباط کریم
پیمانکارانی برای مقابله با این آفت ها تعیین شد. وی ادامه داد:در طی این مدت به محض آنکه شبکه های دیده بانی ما اعلام می کردند که تراکم آفات به حدی شده است که باید با آن ها مقابله صورت گیرد، دست به کار می شدند و به پاک سازی نقطه مورد نظر در منطقه می پرداختند. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به این نکته که این ملخ ها بومی هستند نه مهاجر، گفت:امروز اگرچه به
جولان ملخ ها در شهرستان های جنوب فارس
شده است. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مبارزه با این آفت لامرد، مهر، لارستان، خنج، گراش، فراشبند، قیروکارزین، داراب، بیش از سایر شهرستان های درگیر در جنوب استان است. وی از کشاورزان خواست با همکاری جهاد کشاورزی زمینه هجوم ملخ ها را کاهش دهند و روزانه مزارع و باغات خود را رصد کنند و درصورت دیدن آفت به نزدیکترین ایستگاه جهاد کشاورزی یا به تلفن 1504 اطلاع دهند. براساس
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 118 هزار هکتار گذشت
غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: 39 هزار و 762 هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و 79هزار و 119 هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است. او با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان های
ظهور زودهنگام آفات در مراتع و مزارع شهرستان کرج
رسانده اند. وی توضیح داد: حفر کانال اب و استفاده از تله های تشتکی و نوری در سطح مراتع و اراضی ملی با همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از جمله اقدامات صورت گرفته است. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرج مطرح کرد: از دیگر برنامه های اجرایی در زمینه مبارزه با آفات، استفاده از سم فنیتروتیون به صورت رایگان و تحویل آن به دهیاران روستاهایی چون دروان و نوجان است. پایان پیام/ 481
آغاز مبارزه با ملخ شکم بادمجانی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، آرش خسروانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم بید اظهار کرد: از اواسط اردیبهشت ماه تا کنون بیش از 70 هکتار از مراتع روستای بیان، قنات باغی، قنات سرخ، غال مورچه و سه سلخ علیه آفت ملخ شکم بادمجانی سمپاشی شده است. این کارشناس تصریح کرد: با توجه به بارش های خوب در امسال پایش این آفت بومی از اوایل اردیبهشت با همکاری اداره منابع طبیعی و
هجوم 2 برابری ملخ های صحرایی به اراضی استان بوشهر/ دشتستان و دشت پلنگ دشتی کانون حمله شدند
برنامه قرار دارد. منوچهری بیان کرد: از ابتدای ورود ملخ ها به استان بوشهر 4 شهرستان این استان درگیر مبارزه با این آفت شدند که مبارزه با این آفت همچنان ادامه دارد. او از کشاورزان خواست با همکاری جهاد کشاورزی زمینه هجوم ملخ ها را کاهش دهند و روزانه مزارع و باغات خود را رصد کنند و درصورت مشاهده آفت ملخ به نزدیکترین ایستگاه جهاد کشاورزی اطلاع دهند. انتهای پیام/ب
مبارزه با ملخ صحرایی در 118 هزار هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان
صحرایی مهاجر در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، بیان داشت: 79 هزار و 119 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 39 هزار و 772 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است. وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را برای مبارزه با این آفت انجام داده است، تصریح کرد: از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را بلافاصله به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند. انتهای پیام
مبارزه با ملخ صحرایی در 110 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان
آن سوی مرزها در استان آغاز شده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است، گفت: کار مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر در این استان توسط 52 تیم دیده بانی و 44 تیم مقابله همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: : 71 هزار و 405 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و 38 هزار و 886 هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.
ملخ های صحرایی با هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان قلع و قمع شدند
کرد: 114 هزار هکتار از مراتع استان از آبانماه سال گذشته تاکنون علیه این آفت سمپاشی شده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح 211 هزار و 535 هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد. به گزارش ایرنا ملخ های صحرایی در مسیر حرکت شان تمام
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 118 هزار هکتار گذشت
غلام حیدر زورقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: 39 هزار و 762 هکتار از سطح مراتع سیستان و بلوچستان در این مدت علیه ملخ بالدار و 79هزار و 119 هکتار علیه پوره ملخ سمپاشی شده است. وی با بیان اینکه با توجه به روند افزایش سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر تا تابستان امسال ادامه خواهد داشت، گفت: شهرستان های نیکشهر با 20 هزار و 550 هکتار، ایرانشهر با 19 هزار و 283 هکتار و
مبارزه با ملخ ها در سطح 23 هزار هکتار در جنوب کرمان انجام شد
مجید فرخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مبارزه با ملخ های صحرایی طی سه مرحله ریزش انجام شده است، افزود: نخستین ریزش ملخ صحرایی 25 اسفندماه سال گذشته در حوزه شهرستان قلعه گنج، دومین ریزش دسته های پروازی ملخ صحرایی 22 فروردین ماه سال جاری و مرحله سوم ریزش از 6 اردیبهشت ماه در حوزه شهرستان قلعه گنج آغاز و مبارزه همچنان ادامه دارد. وی تصریح کرد: مبارزه علیه ملخ
پایش ملخ صحرایی در 469 هزار هکتار از اراضی فارس
با یازده هزار و 502 هکتار و 8421 هکتار صورت گرفته در حالی که سال گذشته لارستان، زرین دشت و کازرون بیشترین سطح مبارزه با ملخ را داشتند. دبیر شورای کشاورزی استان فارس بیان کرد: در حال حاضر ده شهرستان درگیر حمله و مبارزه با ملخ صحرایی هستند و پیش بینی می شود ریزش های جدید تا شهرستان فسا و جهرم پیش روی داشته باشند. او،گریزی به تاثیر آفت سن بر کیفیت گندم زد و اظهار کرد: تاکنون
الزام دامداران و کشاورزان قزوین به بیمه دام و محصول
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکبر کشت پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: با توجه به دستورالعمل اجرایی همه دام ها، باغات، اراضی کشاورزی و کندوی زنبور عسل باید در مقابل حمله گرگ، پلنگ، خرس و سایر حیات وحش بیمه اجباری شوند. کشت پرور افزود: با توجه به ازدیاد جمعیت و نیاز انسان ها به منابع و تصاحب چشمه ها، تبدیل مراتع به اراضی کشاورزی، نفوذ انسان
نمونه برداری از کانون ملخ های صحرایی در کاشمر
این منطقه به رنگ زرد لیمویی در حال جفت گیری و تخم ریزی است. او افزود: تاکنون خسارتی از هجوم ملخ ها به محصولات زراعی و باغی در منطقه وارد نشده است و از کشاورزان و اهالی روستا ها درخواست کرد در صورت مشاهده دسته جات ملخ مراتب را در اسرع وقت به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند تا عملیات لازم توسط نیرو های مدیریت انجام گیرد. انتهای پیام// م. د
تهران| 66 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی کهریزک تخریب شد
زمینه تغییر کاربری جهاد کشاورزی است و افراد باید از واحد حقوقی جهاد استعلام کرده و شهرداری نیز باید ضمن هماهنگی با جهاد کشاورزی اقدام به صدور مجوز کنند. رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ری سپس افزود: ساخت و سازها خسارات جبران ناپذیری به اراضی ملی وارد کرده اند و همچنین در این عملیات خساراتی نیز به دولت وارد شدند که باید پس از بررسی توسط متخفان پرداخت شود. 82 هزار مترمربع ساخت و ساز
توصیه های هواشناسی کشاورزی
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد ، توصیه های اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری به بهره برداران بخش کشاورزی را در این بسته خبری ببینید: 1- احتیاط در انجام سم پاشی و محلول پاشی مزارع با توجه به رخداد بارندگی طی 24 ساعت آینده و موکول کردن آن به بعد از بارندگی و در ساعات بدون باد (به ویژه در مناطق شرقی استان). 2- پایش و مبارزه با پوره سن گندم در مزارع