تبدیل وضعیت شهرها از سفید به قرمز در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی
سایر منابع:
سایر خبرها
بازدید معاون درمان وزیر بهداشت از مراکز درمانی دانشگاهی و نظامی بندرعباس
درمانی برخوردار است، و هم اکنون با تلاش و درایت مسئولین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان روند تجهیز و افزایش امکانات رضایت بخش است. استاندار هرمزگان پس از نشست با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان در این نشست، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد که وزارت بهداشت به صورت ویژه تجهیزات و منابع مالی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا و
وزارتخانه ها برای زندگی با کرونا برنامه ریزی کنند
/> وی ادامه داد: در حوزه سلامت نیز باید پرسید که آیا نمی توان به سالمندان به صورت تله مدیسین خدمات ارائه کرد و بیمه ها نیز این خدمات را پوشش بدهند؟ آیا نمی توان داروی افراد سالمند یا کسانی که بیماری خاص دارند را درب منازل تحویل داد؟ معاون وزیر بهداشت گفت: به طور مثال وزارت ورزش و جوانان نیز باید به این فکر کند که چطور می توان مسابقه های ورزشی را بدون حضور تماشاگر برگزار کند. معاون بهداشت
فرد سالمند باید سالم پیر شود 2 تیر 1399 ساعت: 19:4
در حضور آقای رییس جمهور دو کارگروه اصلی مشتمل بر کارگروه سلامت سالمندان و کارگروه رفاه و امور اجتماعی سالمندان درنظر گرفته شده است، جایگاه کارگروه سلامت سالمندان در وزارت بهداشت و کارگروه امور رفاهی و اجتماعی در سازمان بهزیستی و وزارت رفاه و تامین اجتماعی است. جان کلام اینکه اسناد بالادستی ساختاری قوی داشته و قوانین و دستورالعمل ها، آماده است و اکنون زمانی است که این اقدامات اجرایی شود.
راه اندازی سامانه آموزشی و اطلاع رسانی کووید 19 هرمزگان
استان هرمزگان رخت برنبسته و همچنان جان بسیاری از مردم را می گیرد. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 204 هزار و 952 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 116 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 9623 نفر رسید. سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن ویروس بیان کرد
اهدای 400 دست لباس مخصوص مقابله با کرونا به کادر درمان بندرعباس
بیان اینکه اگر مردم درحریم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند به کادر درمان و پزشکان طی ای مدت زحمات شبانه روزی می کشیدند، بی نتیجه نخواهد ماند، تصریح کرد: وزارت بهداشت تمام توصیه های لازم را انجام داده است اما آنچه را که من می توانم بگویم این است که برای عبور از شرایط فعلی شیوع بیماری کرونا حضور و فعالیت چند ارگان و یا نهاد خاص کافی به نظر نمی رسد و همه هم وطنان باید وارد عمل شده و وظیفه ملی و
معاون وزیر بهداشت: جهان بعد از کرونا شکل تازه ای می گیرد
چند استان دیگر نیز باهم درگیر می شوند. بنابراین با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم سفرهای غیرضروری می توان این الگو را تغییر داد. معاون بهداشت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران گفت: گرما باعث از بین رفتن ویروس کرونا نشد، زیرا در حال حاضر استان های گرمسیر ما درگیر هستند. تنها راهی که باقی می ماند، رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و نرفتن به سفر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. در
افزایش بار مراجعات بیماران مبتلا به کرونا در تهران
ویروس کرونا توصیف کرد و گفت: موج جدید بیماران کووید 19 فشار کاری مضاعف تری را به سیستم و بهداشت و درمان، خصوصا کادر پرستاری وارد می کند.فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران گفت: امروز فعالیت بخش های مختلف بیمارستان ها با روزهای آغازین اپیدمی کرونا تغییر کرده و بیمارستان ها علاوه بر پذیرش بیماران کرونایی میزبان بیماران غیر کرونایی نیز هستند بنابراین بیمارستانها در بخش های مختلف باید طبق
دوم تیرماه با مهمترین اخبار کرونا و رونق صادرات غیرنفتی با بازگشایی مرزها
گذاری نیست. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن گفت: تاکنون 207 هزار و 525 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 119 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 742 نفر رسید. سیما سادات لاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (2 تیر 1399) و بر اساس
3 اولویت مهم مبارزه با کرونا
قاسم جان بابایی در حاشیه بازدید از ساختار ستاد بحران کرونای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با تسنیم اظهار داشت: ساختار مدیریت بحران در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه ریاست دانشگاه ادغام شده است؛ این الگو که ارتباط ساختارمندی با تمام واحدهای داخل و خارج سازمان دارد می تواند به عنوان یک الگوی کشوری در مدیریت بحران مورد استفاده قرار گیرد. معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: انجام
انتقال تجارب موفق ایران در مبارزه با کرونا به افغانستان
به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در دیدار با وحیداله مجروح معاون سلامت وزارت صحه عامه افعانستان اظهار کرد: ایران تجارب ارزنده ای در راه مبارزه با کرونا به دست آورده است. او افزود: برای مقابله با این بیماری در ایران، بیمارستان های معین کرونا را در هر استان مشخص و تعداد کافی تخت بیمارستانی متناسب با شرایط هر
معاون وزیر بهداشت: روند ابتلا به کرونا فزاینده شد
غربالگری 16 ساعته در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است. روزانه بیش از 700 نفر در این مراکز مورد ویزیت و بررسی پزشکی قرار می گیرند و از افراد دارای علائم نیز نمونه برداری انجام می شود. قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت ظهر امروز از بخش های ویژه بحران در بیمارستان علی بن ابی طالب (ع) ، بخش های بستری کرونا در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و مرکز غربالگری 16 ساعته
بازدید معاون وزیر بهداشت از بیمارستان اختصاصی کرونایی های زاهدان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، دکتر قاسم جان بابایی در این بازدید گفت : شمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان از پانزدهم اریبهشت ماه تاکنون، شش برابر شده است. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت افزود : 85 تخت این بیمارستان به طور کامل پر شده و بستری بیمارهای جوان، نشان دهنده ی آلودگی بالای شهر زاهدان
شیوع بیماری کرونا تاثیری در توان رزمی ارتش نخواهد داشت
بیماران مبتلا به کرونا است و بیش از 59 طرح تحقیقاتی پیشگیری و درمان کرونا و مقالات معتبر علمی را برای بررسی و استفاده به ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت بهداشت ارسال کرده ایم. وی گفت: فرهنگ سازی برای رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و همچنین مستندسازی تمامی اقدامات ارتش در چارچوب مدیریت دانش را به صورت جدی در دستور کار و در دست اجرا داریم تا به عنوان سندی ارزشمند قابل استناد و استفاده برای آیندگان باشد.
مقابله با کرونا نسخه استانی می خواهد
دارد و دراین باره بسیاری از مسئولان استانی معتقدند که باید نسخه های هر منطقه به صورت جداگانه پیچیده شود؛ تمهیداتی که می تواند با اعمال محدودیت های بیشتر به ویژه در شهرهای قرمر تلنگری دوباره به مردم وارد کند و حساسیت های شان را به رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش دهد. استفاده از ماسک ضرورت دارد معاون درمان وزارت بهداشت روز گذشته و در حاشیه بازدید از مراکز درمانی هرمزگان، با بیان
همچنان در موج اول کرونا هستیم/احتمال اعمال محدودیت های سختگیرانه در ساوه
تجمعی رعایت نکنند ناچارا باید به دنبال اعمال تصمیمات محلی سختگیرانه باشیم. مصری از مجموعه اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا تدبیری اتخاذ کنند که اقلام بهداشتی ارزان قیمت از جمله ماسک در شهر به صورت گسترده توزیع شود. اگر 50 درصد مردم در شرایط بسته ماسک بزنند شانس انتقال بیماری یک به یک خواهد شد و حالت اپیدمی آن کمتر خواهد شد و در صورت عدم استفاده از ماسک یک نفر می تواند حداقل سه نفر را
بسته توانبخشی شناختی در حوزه سالمندی تدوین می شود
به گزارش خبرگزاری مهر ، به منظور ارتقاء و توانبخشی کارکردهای شناختی سالمندان، با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و بهزیستی، بسته توانبخشی شناختی درحوزه سالمندی درسال جاری تهیه، تدوین و بصورت مجازی عملیاتی می شود. در نشست مشترکی با حضور مدیران ارشد ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی، رئیس اداره سلامت
بازگشایی کتابخانه های عمومی در یزد + فیلم
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: با توجه به دستورالعمل های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونا در سومین مرحله از بازگشایی کتابخانه ها، مردم می توانند از امروز یکم تیر ماه به کتابخانه های عمومی مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند. دوست فاطمی ها افزود: بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن های
مجوز جذب پرستاران جدید در هرمزگان صادر می شود
531 تختخوابی و بیمارستان ستاره خلیج فارس نیز صورت گرفته است. استاندار هرمزگان گفت:رعایت اصول بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و اجتماعی و استفاده از ماسک از راه های اصلی پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است و با رعایت این نکات می توانیم سلامت خود و دیگران را حفظ کنیم. دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت برای بررسی وضعیت بیماری کرونا، بازدید از بیمارستان های بندرعباس و جلسه با مسئولان استانی عصر دیروز وارد بندرعباس شد. انتهای پیام/ب
بازگشت بحران کرونا به کشور/ نگاه ها به تصمیم جدید دولت
تصمیمات جدید دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا بود. قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت شیوع بالای بیماری های حاد تنفسی ناشی از کرونا ویروس در چند استان کشور، افزود: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و ناقلین بدون علامت، نقش به سزایی در گسترش و همه گیری این ویروس دارد. علی رضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در همین خصوص، گفت: هر که فکر می کند هنوز
جنوب کرمان در وضعیت قرمز کرونا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، علی اصغر خیرخواه ضمن هشدار به مردم، گفت: با افزایش مبتلایان به کووید19 زنگ خطر جدی شیوع کرونا در جنوب کرمان به صدا درآمده است و وضعیت شیوع کرونا در اکثر نقاط هفت شهرستان جنوبی به خصوص در شهرستان های جیرفت، کهنوج و قلعه گنج قرمز است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گردش ویروس کرونا در مناطق مختلف جنوب استان را بسیار فعال اعلام کرد و
افزایش شمار بیماران کرونایی هرمزگان در روزهای آینده
: این بیمارستان تا آخر سال از لحاظ فیزیکی آماده می شود. بیشتر بخوانید: اضافه شدن 13 تخت به بخش مراقبت های ویژه در بندرعباس جان بابایی گفت: زیرساخت های بخش های ویژه در هرمزگان افزایش یافته و 25 دستگاه کمک تنفسی، 20 دستگاه مانیتور علایم حیاتی، یک دستگاه بلادگاز، 15 ست تشک مواج، 3 دستگاه الکتروکاردیوگرافی، 3 دستگاه شوک و 13 دستگاه پمپ سرنگ به چرخه درمان هرمزگان اضافه شده است.
سرخط خبرهای روزنامه های هرمزگان در اول تیرماه
- مجوز جذب پرستاران جدید در هرمزگان صادر می شود روزنامه دریای اندیشه به موضوع هشدار شیوع بیماری کرونا از سوی معاون درمان وزیر بهداشت در سفر به استان نوشت: دو هفته پرخطر سرخط خبرهای این روزنامه شامل: - اهتمام فرمانداران و بخشداران در استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش - پرداخت بیش از 4میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی هرمزگان - کشتار
حضور معاون وزیر بهداشت و درمان در هرمزگان
شورای اسلامی، آخرین تصمیمات لازم در این زمینه را جمع بندی کنند. معاون درمان وزیر بهداشت با همراهی دکتر ملک پور، مدیرکل مرکز نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت به همراه دکتر فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دکتر غریب زاده، معاون درمان دانشگاه از بخش های مختلف بستری و آی. سی. یو کووید19 بیمارستان خاتم الانبیا (ص) در بندرعباس بازدید کردند. جان بابایی در ادامه بازدید از مراکز درمانی در مرکز استان، با حضور در بیمارستان صاحب الزمان (عج) بندرعباس از بخش کووید این بیمارستان بازدید کرد. انتهای پیام/ منبع : خبرگزاری فارس ...
معاون وزیر بهداشت وضعیت بیمارستانهای کرونایی بندرعباس را بررسی کرد
نیز تاکنون یک میلیون و 370 هزار و 718 تست است. سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: استان های خوزستان، هرمزگان، کردستان، بوشهر، آذربایجان غربی، ایرانشهر در سیستان و بلوچستان در شرایط خاص قرار دارند؛ اما همه مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا در صورت عدم رعایت، ممکن است وضعیت استان های سفید هم به سمت هشدار برود. معاون وزیر بهداشت افزود: همه مردم باید پروتکل های
کرونا از دیروز تا امروز در هرمزگان
شرایط هرمزگان به گونه ای است که در روزهای اخیر واکنش مسوولان و نمایندگان استان درپی داشته و خواستاررسیدگی هرچه بیشتر به موضوع شدند و در همین راستا معاون درمان وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی به همراه مدیرکل مرکز نظارت و اعتبار بخشی وزارت بهداشت از بخش های مختلف بستری و آی.سی.یو کووید 19 بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) و مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی پیامبر اعظم (ص) وصاحب الزمان (عج)بندرعباس بازدید و
کودک 10 ساله براثر بیماری کرونا در بندرعباس فوت کرد
اماکن عمومی و برخورد آن ها با افراد سالمند جلوگیری شود سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور اعلام کرد:گرچه بروز علائم کرونا در کودکان کمتر است، اما آن ها می توانند در انتقال بیماری موثر باشند. دکترسیما دکتر سادات لاری افزود: والدین از حضور کودکان در اماکن عمومی و پر ازدحام و برخورد آن ها با افراد سالمند
آرامی: انتظار اعمال محدودیت های جدی تری برای مدیریت کرونا را داریم
به گزارش جنوب ایران نیوز، منصور آرامی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: وضع بهداشت و درمان در استان هرمزگان به نسبت دیگر استان های کشور هم به لحاظ تجهیزات و امکانات و هم به لحاظ نیروی انسانی پایین تر است و ساختار بهداشت و درمان استان دچار کمبود نیروی انسانی در بخش های مختلف است. وی افزود: با شیوع کرونا و تشدید فشار بر ساختار بهداشت و درمان و ابتلای شمار زیادی