شوش با 53 درجه دما گرمترین شهر خوزستان
سایر منابع:
سایر خبرها
هشدار زرد هواشناسی برای جوشش ابرهای همرفتی در خوزستان
درجه و رطوبت در خوزستان در هفته گذشته باعث شد که ادارات و بانک های22 شهرستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (29 ، 30 و 31 تیرماه) به دستور استاندار خوزستان تعطیل و ساعت اداری در روز شنبه 28 تیر و چهارشنبه یکم مرداد تا ساعت 12 ظهر کاهش یابد. روز 31 تیر ماه شوش با دمای 53.1 درجه سانتیگراد بالای صفر در صدر گرم ترین شهرهای خوزستان قرار گرفت. همچنین 30 تیر ماه 10 شهر خوزستان دمای 51 درجه و بالاتر را تجربه کردند.
صحنه ای هولناک از حال و هوای این روزها در خوزستان (+عکس)
بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان از 28 تیرماه به بعد در چند روز متوالی، دمای خوزستان به بالای 50 درجه می رسد و این پیش بینی، خوزستان را به تعطیلی کشاند. به علت افزایش دما و رطوبت، به دستور استاندار خوزستان ادارات و بانک های 22 شهرستان در استان خوزستان در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه این هفته تعطیل خواهند بود. با این حال صحنه هایی اینچنین، زنگ خطری برای مسئولان و شهروندان است که در دوران شیوع مجدد ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی باید مدنظر آحاد مردم قرار گیرد.
اخطاریه سطح نارنجی مدیریت بحران خوزستان ویژه افزایش دما و رطوبت
اداره کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به پیش بینی افزایش دما و رطوبت در استان، اخطاریه ای در سطح نارنجی صادر کرد. به گزارش تابا ، در اخطاریه امروز اداره کل مدیریت بحران خوزستان، خطاب به فرمانداران آمده است: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی خوزستان در خصوص: استقرار توده هوای گرم و رخداد دماهای 49 درجه و بالاتر در استان به ویژه نیمه جنوبی، غربی و مرکزی طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه
شلاق 53 درجه ای آفتاب بر تن شوش
محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف و در بعضی ساعات با رشد ابر گاهی همراه با وزش باد پیش بینی میشود. وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در استان خواهیم بود. مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته شوش با 53.1 و دهدز با 28.6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. وی افزود: در همین مدت اهواز حداکثر و حداقل دمای 51 و 33.6 درجه سانتیگراد را گزارش نموده است. انتهای پیام/ ...
دمای خوزستان دوباره بالا می رود
محمد سبزه زاری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به جنوبی شدن جریانات جوی، از امروز تا اواسط هفته آینده افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان پیش بینی می شود. وی افزود: از روز جمعه به بعد تا اواسط هفته آینده به تدریج شاهد افزایش دما و از روز یکشنبه به بعد شاهد وقوع دماهای 49 درجه سانتیگراد و بالاتر در استان خواهیم بود. سبزه زاری ادامه داد: توجه به بالا بودن ضرایب ناپایداری
ویدئو / خوزستان، بالای 50
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : کد ویدیو دانلود فیلم اصلی لینک کوتاه کپی لینک
جوی پایدار و آرام همراه با افزایش دمای هوا
محمد سبزه زاری رئیس سازمان هواشناسی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به وقوع دما های 50 درجه و بالاتر در آبادان و خرمشهر گفت: از ظهر امروز تا اویل هفته آینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در این دو شهرستان خواهیم بود. او با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته، بیشترین دمای هوا در آبادان 51 و کمترین 32 و دمای کنونی 35 درجه است افزود: رطوبت فعلی
گناوه برای دومین روز متوالی رطوبت 100 درصدی تجربه کرد
محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در 24 ساعت گذشته با تداوم موج جدید افزایش دما و رطوبت جزیره خارگ، بوشهر و دیر نیز به ترتیب رطوبت 86، 79 و 75 درصدی را تجربه کردند. وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوا در برازجان و اهرم به 49 درجه رسید و جم نیز با 28 درجه کمترین میزان دما را تجربه کرد. انصاری ادامه داد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد وزش جریانات
مصرف برق استان بوشهر در وضعیت قرمز
شعار سال: استان بوشهر روزهای گرمی را سپری می کند و شاهد روند افزایش دمای هوا و همچنین شرجی شدن و افزایش رطوبت در نقاط مختلف استان هستیم. این افزایش دما و رطوبت هوا باعث شده است تا مردم استفاده بیشتری را از وسایل سرمایشی داشته باشند و همین امر سبب افزایش مصرف برق در سطح استان شده است. این وضعیت گرما در استان تداوم دارد و بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد وزش جریانات گرم و
تداوم افزایش رطوبت در خوزستان تا هفته آینده
محمد سبزه زاری اظهار کرد: آسمان استان خوزستان تا 24 ساعت آینده صاف و در بعضی ساعات رشد ابر گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می شود. وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در خوزستان خواهیم بود. سبزه زاری بیان کرد: با توجه به بالابودن ضرایب ناپایداری، در روزهای پنجشنبه تا شنبه احتمال رشد ابر و بارش های پراکنده و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان وجود
وزش باد شدید در شرق کشور/ هفته آینده هوا گرم می شود
کرمان، بخش هایی از فارس، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال و شرق خوزستان و شمال بوشهر پیش بینی می شود. این کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اشاره به اینکه در شرق کشور و به ویژه منطقه زابل طی چند روز آینده وزش باد های شدید رخ می هد، بیان کرد: از روز جمعه تا اوسط هفته آینده بیشتر مناطق کشور با روند افزایش دما به طور میانگین از 8 تا 10 درجه سانتی گراد همراه است.
انجام عملیات گسترده جهت رفع آسیب و پایداری شبکه برق در شمال خوزستان
مدیر امور بهره برداری ناحیه شمال شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با یک عملیات گسترده آسیب دیدگی ها و گداختگی های ناشی از افزایش دما در شبکه برق شمال استان خوزستان برطرف شد. به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ محسن مرادی بیان کرد: افزایش دمای هوا و تداوم آن باعث بالا رفتن مصرف انرژی و در نهایت گداختگی تجهیزات برق شد که نیاز به برطرف شدن داشت
شرجی میهمان مردم جنوب
خرمشهر 50 درجه و کمترین دما 32 درجه سانتیگراد بوده است. صرفه جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد های غیرضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب و قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جهت جلوگیری از گرمازدگی از توصیه های کارشناسان بهداشتی برای روز های گرم سال است. هوای توام با رطوبت بالا که به اصطلاح به آن شرجی یا خرما پزان گفته می شود، برای تبدیل محصول نخل به خارک و خرما در استان های جنوبی ایجاد می شود.
دمای اهواز از 50درجه سانتیگراد گذشت
به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، محمد سبزه زاری دوشنبه بیان کرد: روند وقوع دمای 50 درجه سانتیگراد و بالاتر در برخی شهرهای خوزستان تا روز سه شنبه ادامه دارد همچنین از ظهر فردا تا اوایل هفته آینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در استان خواهیم بود. وی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته شوش با 51.4 درجه سانتیگراد و ایذه و دهدز با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش
افزایش دما در خوزستان تداوم خواهد داشت
/> وی افزود: از ظهر فردا تا اویل هفته آینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در استان خواهیم بود. سبزه زاری بیان کرد: طی 24 ساعت گذشته شوش با 51.4 و ایذه و دهدز با 28 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان گزارش شده اند. وی افزود: طی همین مدت اهواز حداکثر و حداقل دمای 50.4 و 33.6 درجه سانتیگراد را گزارش نموده است. انتهای پیام/
پیش بینی تداوم روند افزایش دما در بندر ماهشهر
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، مجتبی شعبانی رئیس اداره هواشناسی بندر ماهشهر گفت: ساعت 16:30 دوشنبه 30 تیرماه دمای هوا در بندر ماهشهر به حداکثر 51 درجه سانتیگراد رسید که یک رکورد برای تابستان امسال تا به اکنون در این شهرستان محسوب می شود و انتظار می رود افزایش دما ادامه داشته باشد. او در ادامه افزود: با توجه به استقرار توده هوای گرم و مرطوب در استان خوزستان
شرجی شدن هوای خوزستان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:آسمان استان تا 24 ساعت آینده صاف در بعضی ساعات رشد ابر گاهی همراه با وزش باد پیش بینی میشود. محمد سبزه زاری افزود:از امروز لغایت اواسط هفته اینده شاهد افزایش رطوبت و شرجی در استان خواهیم بود. بیشتر بخوانید : دمای 11 شهر خوزستان بالای 50 درجه در 24 ساعت گذشته شوش با 51 و سه دهم بیشترین دما در استان را داشته است. همچنین در این مدت خنک ترین نقطه استان با دمای 28 و 6 دهم در دهدز ثبت شد. در 24 ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای اهواز 51 و 31 درجه گزارش شده است. ...
تعطیلی شعب بانک پارسیان در استان خوزستان به دلیل افزایش دما و رطوبت هوا
اقتصادگردان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی صبح روز جمعه 27 تیر ماه در جلسه مدیریت مصرف انرژی با توجه به روند افزایشی دمای هوا در روز های آتی گفت: به جهت پیشگیری از وقوع قطعی برق و مدیریت مصرف انرژی و حفظ سلامتی هم استانی های عزیز ادارات و بانک های 22 شهرستان استان خوزستان در روز های یک شنبه 29 تیرماه، دو شنبه 30 تیرماه و سه شنبه 31 تیرماه تعطیل بوده و ساعت کاری در
خوزستان بر مدار گرما
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، محمد سبزه زاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تا روز سه شنبه استقرار توده هوای گرم روی خوزستان و وقوع دماهای 49 و 50 درجه و بعضاً بیشتر در اغلب مناطق استان مورد انتظار است. وی افزود: در این ایام جریانات جوی جنوبی سبب افزایش رطوبت و رخداد شرجی به ویژه در مناطق ساحلی و مرکزی استان خواهد شد. مدیرکل هواشناسی استان خوزستان در ادامه
10 شهر خوزستان دمای بیش از 51 درجه را تجربه کردند
های استان خوزستان دمای 50 درجه به بالا را رکورد زدند. مدیرکل هواشناسی استان خوزستان بیان کرد: در 24 ساعت گذشته شوش با 51.4 و ایذه و دهدز با 28 درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان گزارش شده اند. سبزه زاری در پایان گفت: در همین مدت حداکثر و حداقل دمای هوای شهرستان اهواز به 50.4 و33.6 درجه سانتی گراد رسیده است.
شوش دیروز گرم ترین شهر دنیا شد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوزستان، براساس اعلام مدیرکل هواشناسی استان خوزستان، شوش با ثبت دمای حداکثر 51/4 درجه گرم ترین شهر دنیا در روز یکشنبه 29 تیرماه سال جاری بود. بیشترین دمای ثبت شده در روز یکشنبه در آبادان 51/1 ، رامهرمز 50/6، گتوند 50/4، اهواز 50/4، امیدیه 50/3، آغاجاری 50/3، کشاورزی اهواز 50، بهبهان 49/9، شوشتر 49/6، دزفول 49/5، مسجد سلیمان 49/5، حسینیه 49/4، بستان 48/6، شادگان 48
شوش امروز گرم ترین شهر دنیا بود
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمد سبزه زاری با اشاره به حداکثر دما های رخ داده امروز امروز (29 تیرماه) در شهر های خوزستان، اظهار کرد: شوش با ثبت دمای ماکزیمم 51.4 درجه سانتیگراد، امروز گرم ترین شهر دنیا بوده است. وی با بیان اینکه امیدیه نیز در روز 21 تیرماه به عنوان گرم ترین شهر جهان در مناطق مسکونی معرفی شد، گفت: به این ترتیب برای دومین بار در تیرماه امسال، یکی از شهر های خوزستان
گرما و رطوبت طاقت فرسا در خوزستان
بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از 28 تیرماه به بعد در چند روز متوالی، دمای این استان به بالای 50 درجه رسیده است و این پیش بینی، خوزستان را به تعطیلی کشاند. به علت افزایش دما و رطوبت، به دستور استاندار خوزستان ادارات و بانک های 22 شهرستان این هفته تعطیل هستند. بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، از 28 تیرماه به بعد در چند روز متوالی، دمای این استان به بالای 50 درجه
شوش؛ گرم ترین شهر جهان
انتخاب نوشت : محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: شهرستان شوش با ثبت حداکثر دمای 51.4 درجه سانتی گراد به عنوان گرم ترین شهر جهان در روز یکشنبه 29 تیرماه ثبت شد.
گرما ادارات ایذه را نیز تعطیل کرد
، ادارات و بانک های22 شهرستان در استان خوزستان به جز اندیکا ، مسجدسلیمان ، لالی ، ایذه و باغملک در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تعطیل شدند. شهرستان ایذه با 230 هزار نفر جمعیت در فاصله 183 کیلومتری اهواز در شرق خوزستان واقع شده است.
افزایش مصرف برق و لزوم صرفه جویی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، قطعی های پی در پی برق، علاوه بر تبعات گرما که برای مردم داشته، سبب قطع سوختن وسایل برقی هم می شود. گرما به حدی بالا رفته که دیروز دمای هوا در شوش رکورد دار شد و این شهر با 53.1 درجه سانتیگراد گرمترین شهر جهان شد. پیش از این مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نسبت به قطعی برق در اوج گرما هشدار داده بود، اما اینکه ساعت خاموشی ها از سوی