سایر خبرها
امتحانات دانش آموزان مجازی یا حضوری برگزار می شود؟
دوازدهم قطعاً به شیوه حضوری برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط ممکن است زمان بندی آن قدری با تأخیر انجام باشد. از سوی دیگر سال تحصیلی گذشته یکی از ابهامات و مشکلات معلمان درباره روش های برگزاری آزمون مجازی و اطمینان از صحت و روایی سنجش های انجام شده به این روش بود. پیشنهاداتی به معلمان برای امتحانات مجازی در همین رابطه، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با
پایش گزارش روند امتحانات نهایی خردادماه
تهران (پانا) - رئیس سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد در دو سال اخیر بعد از برگزاری امتحانات نهایی، نتایج امتحانات را به طور کلی و سوالات هریک از مواد درسی را به صورت اختصاصی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم. برنامه صبح و گفتگو رادیو گفت وگو با موضوع طراحی سوالات امتحان نهایی با خسرو ساکی، ریاست سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش به صورت تلفنی گفتگو کرد.
امتحانات دی ماه مدارس حضوری برگزار نمی شود
به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن این اطلاعیه آمده است: اخیراً در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از 15 آذرماه منتشر شده که مستند نیست. در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت آموزش و پرورش با در نظر گرفتن این مهم که سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت است، درخصوص ادامه کار
تکذیب آموزش حضوری در مدارس از 15 آذر
آژانس خبری ریحان : مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در متن این اطلاعیه آمده است: اخیرا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی غیررسمی مطلبی درباره چگونگی روند ادامه سال تحصیلی جاری از 15آذرماه منتشر شده که مستند نیست. در بخش دیگری از این اطلاعیه تاکید شده است: وزارت آموزش و پرورش با در نظر گرفتن این مهم که سلامت دانش آموزان و معلمان اولویت است، درخصوص ادامه کار
سراسر ایران زیر پوشش تحصیلی آموزش و پرورش
ایثار معلمان در سراسر کشور شکل گرفت و هم زمان با طراحی برنامه های مختلف آموزش های غیرحضوری، سال تحصیلی گذشته با تحول در روش های آموزشی و پرورشی در زمان مقرر به پایان رسید. وی افزود: سال جدید هم برغم کمبود های فراوانی که در زمینه توسعه ساختار های فناورانه وجود داشت، با به کارگیری انواع روش های آموزشی باهمت معلمان، آموزش را ادامه دادیم و اکنون در هیچ نقطه ای از کشور دانش آموزی که مطلقاً
وقتی کیفیت تدریس فقط با فرم ارزشیابی دانشجویان سنجیده می شود / راه حل های پیشنهادی چیست؟
اساس این نوع از ارزشیابی شخص می کوشد تا مشخص کند کدام جنبه از تدریس او نیازمند به تغییر است. برای دست یابی به پاسخ نیز می تواند از روش هایی همچون ضبط ویدیویی، نتایج امتحانات، مشاهده بیرونی استفاده کند. ارزشیابی دانشجویان پیش از آن گفته شد که تمام تحقیقات بر ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان اتفاق نظر دارند و مسئله مهم و مورد نقد، ملاک و ابزار ارزشیابی است به طوری که ضرورت دارد
آموزش مناطق قرمز و نارنجی همچنان غیر حضوری
آقای محسن حاجی میرزایی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما تأکید کرد: البته درصدی از کادر اداری مدارس (مدیر و معاونان مدارس) باید در مدرسه ها حاضر شوند. وی درباره شرکت دیپلمه های نظام قدیم در کنکور 1400 نیز گفت: این دانش آموزان طبق مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو باید کتاب های نظام جدید را در آزمون سراسری سال آینده امتحان دهند. وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مسؤولیت برگزاری
چهارمحال و بختیاری دبیرخانه سنجش صلاحیت معلمان ابتدایی کشور شد
جشنواره ها، اجرای اقدامات مهم پژوهشی مانند درس پژوهی، اقدام پژوهی و اجتماع پژوهی و مسائل مرتبط را بر عهده دارد که با تدوین برنامه های عملیاتی این موارد به صورت گام به گام اجرایی خواهند شد. وی ادامه داد: برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه ای منابع انسانی (معلمان) بر اساس برنامه شماره 2و 1 راهکار 2-10 زیر نظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی از ابتدایی سال تحصیلی جاری آغاز شده است.
بررسی چگونه برگزار شدن امتحانات دی ماه
به گزارش دریافتی کازرون نما، پیرو اطلاعیه های مندرج در شبکه های مجازی مبنی بر حضوری بودن امتحانات دانش آموزان در نوبت اول(دی ماه)، و نگرانی ها و دغدغه والدین در این زمینه، به استحضار می رساند که در شرایط حاضر بر حسب تصمیمات مراجع ذیربط در وزارت آموزش و پرورش و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا، برگزاری کلاس ها به صورت تمام مجازی ادامه خواهد داشت، و در مورد امتحانات نوبت اول، دی ماه، هنوز تصمیم
همایش ملی آموزش مجازی در دوران همه گیری کرونا به میزبانی استان فارس برگزار میشود
مدیر کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری همایش ملی آموزش مجازی در دوران همه گیری کرونا به میزبانی استان فارس خبر داد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی گفت: زمان برگزاری این همایش 13 و 14 اسفندماه 99 می باشد مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: مهلت ارسال مقالات نیز تا 15 بهمن ماه 99 است. وی در تشریح محورهای این همایش گفت
توزیع تبلت بین دانش آموزان نیازمند خنداب
معلمان با دانش آموزان در شبکه آموزشی شاد افزود: در فضای مجازی معلمان به صورت مجازی به دانش آموزان درس می دهند و امتحان میگیرند. با توجه به شیوع کرونا و به منظور حفظ سلامت دانش آموزان شبکه آموزش مجازی مدارس با نام مخفف شاد و به آدرس اینترنتی shaddl.medu.ir در راستای برقراری ارتباط بین معلمان و دانش آموزان شروع به کار کرده است. معلمان در این شبکه آموزش دانش آموزی، تدریس را به صورت
امتحانات دانش آموزان حضوری است یا مجازی؟
/> رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش می گوید: در بین معلمان ما اعتقاد بر این است که سنجش یعنی سنجش یادگیری و تراکمی که در پایان دوره انجام می شود و صرفا از طریق امتحان کتبی و آزمون مداد و کاغذی قابل اجراست در حالیکه این موضوع فقط یکی از ابزارهای سنجش است، روش های دیگر نیز وجود دارد مانند مشاهده عملکرد دانش آموز، ارزشیابی تغییرات رفتار او و تکمیل کار پوشه که مراحل یادگیری دانش آموز به صورت فرایندی در
طراحی سؤالات امتحانات دی ماه دانش آموزان
به گزارش ایسنا، خسرو ساکی در نشست صمیمی با معاونان و کارشناسان مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی که با حضور وزیر آموزش وپرورش در سالن جلسات این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و پیگیری های همکاران مرکز در شرایط شیوع کرونا موفق به تحلیل شاخص های کمی و کیفی منتخب، سنجش ملی شایستگی های دانش آموزان وتهیه و تدوین گزارش جامع پایش و ارزشیابی ملی نظام آموزشی با رویکرد تضمین کیفیت شدی
چرا وزیر اصرار به امتحان حضوری مدارس دارد؟
محمد داوری، فعال فرهنگیان و روزنامه نگار در یادداشتی درباره نگرانی های اخیر برای برگزاری امتحانات دانش آموزان نوشت: نمی دانم چرا آقای حاجی میرزایی دوباره با این حرف شان در میان میلیون ها دانش آموز و ده ها میلیون والدین آنها نگرانی و تنش ایجاد کردند و اصلا چرا باید الان این حرف را بزنند؟! خوب مگر خود ایشان عضو ستاد کرونا نیست؟! اول بروند آنجا بحث و تبادل نظر داشته باشند و نظرات کارشناسان را بررسی
تاکید بر برگزاری امتحانات متناسب با شرایط زیست بوم جدید
باید در این مرکز مشاهده کرد. اگر سنجش با کیفیتی داشته باشیم پس تحول ایجاد کرده ایم. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه وارد زیست بوم جدید شدیم و در حال نزدیک شدن به امتحانات باید در سنجش، کاری محکم و با کیفیت متناسب با شرایط زیست بوم جدید انجام شود، اظهار کرد: بیش از پرداختن به حجم کارها کیفیت کار مهم است، بنابراین باید گزارش فعالیت ها مشخص، منظم، سلسه وار، دقیق و با محتوای معین ارائه شود تا پایه برنامه ریزی های بعدی قرار گیرد، بنابراین نباید تصمیم گیری های نظام تعلیم و تربیت بدون گزارش های مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی باشد ...
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه راه و مبنای فعالیت همه معلمان
کنیم و آن ها را از بین ببریم. اصغری به سایر اقدامات صورت گرفته برای تحقق عدالت آموزشی در مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: با اقداماتی از جمله راه اندازی مدارس شبانه روزی و همچنین فرستادن معلمان به مناطق محروم حتی برای آموزش به یک دانش آموز، در تلاش هستیم تا عدالت آموزشی را در استان برقرار کنیم. وی افزود: کمیته های 9 گانه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان تشکیل
راهی برای پیشگیری از تقلب در آزمون های مجازی
سنجش آموزش و پرورش فارس، ابزار سنجش در آموزش مجازی باید مجموعه فعالیت هایی باشد که دانش آموزان انجام می دهند؛ در مقطع ابتدایی بهتر است سنجش از طریق پروژه ها، تحقیق ها و خلاصه نویسی ها انجام گیرد. او می گوید: در دوره متوسطه دوم به جز پایه های نهم و دوازدهم که آزمون های پایانی به صورت حضوری انجام می شود بهتر است سنجش دانش آموز به صورت مستمر و با روش هایی مثل ساخت پاورپوینت و انجام تحقیق
تردیدهای واقعی در آموزش های مجازی
به اینکه ارزیابی سطح یادگیری یا پیشرفت تحصیلی دانش آموزان برای وزارت آموزش و پرورش بسیار مهم است، تصریح می کند: بر این اساس معلمان الان شرایط سخت تری برای آموزش دانش آموزان دارند. یعنی معلمان هم به صورت آنلاین و هم در مناطق سفید به صورت حضوری تدریس می کنند که کار آن ها را در مقایسه با پیش از شیوع کرونا بیشتر کرده است. وی با اشاره به ضرورت استفاده از شبکه شاد و شبکه آموزش رسانه ملی توسط
رتبه بندی معلمان امسال اجرا نمیشود ؟!
ای از خانواده داشته باشد. حاجی میرزایی گفت: کار معلمان دشوار و پیچیده شده و بخش مهمی از مجاهدت خاموش جامعه امروز از سوی معلمان است و خانواده ها حضور معلم در کنار فرزندشان را احساس می کنند. امتحانات حضوری یا مجازی؟ وی درباره شیوه برگزاری امتحانات دانش آموزان بیان کرد: اصل بر این است که امتحانات حضوری باشد تا مطمئن شویم یادگیری کامل انجام شده است، روش های مجازی
با وجود مجازی بودن کلاسها تکلیف نمره ورزش چه می شود؟
ارزشیابی و نمره دهی درس تربیت بدنی برای دانش آموزان داده و اجرا می شود. مدیرکل دفتر تربیت بدنی آموزش و پرورش تاکید کرد: فیلم هایی در رابطه با دروس تربیت بدنی برخی معلمان طراحی شده است، برای مثال برای پایه های اول، دوم، سوم ابتدایی آزمون های آمادگی جسمانی گرفته شود و رکورد را ثبت می کند و تعداد دفعاتی که یک حرکت ورزشی را انجام می دهد آمادگی جسمانی دراز نشست و زمانی که برای این ورزش در نظر
چالش های تعلیم و تربیت/ از الگوی قدیمی ساخت مدارس تا نمره محوری
بسیار جا افتاده و بچه بیشتر از اینکه یاد بگیرند به دنبال نمره هستند. وی برای حل مشکلات مورد توجه اش در آموزش گفت: در آموزش هیچ یک از اساتید و معلمان برجسته بد عمل نمی کنند اما متاسفانه توجه به مسائلی که نقشی در پرورش دانش آموزان و دانشجویان نداشته ما را از مسائل اصلی دور کرده به نظرم روش ها باید اصلاح شوند. گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس در نظر دارد تا مسائل و مشکلات حوزه تعلیم و تربیت را با حضور اساتید، متخصصان و کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار داده و به ارائه راهکار و پیشنهاد بپردازد. انتهای پیام/ ...
دغدغه های والدین مازندرانی از امتحانات میان ترم دانش آموزان
توجه قرار گرفته است. در روزهای اخیر برخی از والدین دانش آموزان مازندرانی نسبت به فاصله افتادن درسی فرزندانشان ابراز نگرانی کردند و خواستار رسیدگی جدی به این وضعیت شدند. این درحالی است که طبق جدول سنتی آموزش و پرورش حدود 20 روز دیگر تا آغاز امتحانات نیم فصل نخست آموزشی زمان باقی نمانده است و همین موضوع نیز دغدغه دانش آموزان و والدینشان را دوچندان کرده است. علیرضا یوسف پور یکی
تلاش برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری
، آموزش حضوری را اولویت نظام تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: هنوز هم معتقدیم هیچ آموزشی جایگاه آموزش حضوری را نمی گیرد. امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا آموزش را به صورت حضوری داریم چون آسیب های اجتماعی دانش آموزان با آموزش حضوری کمتر خواهد شد. وی گفت: درباره برگزاری امتحانات هم، اصل بر برگزاری امتحانات به صورت حضوری است مگر آنکه در زمان برگزاری امتحانات، طبق دستور وزارت بهداشت و
جذب معلم از میان فارغ التحصیلان دانشگاههای دولتی خوب یا بد؟!/ لزوم کمک تمام دانشگاهها به "دانشگاه ...
- اخبار اجتماعی - منصور افشار محمدیان عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشگاه گیلان در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی در وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: شروع به تحصیل بنده در سال 63 و از مراکز تربیت معلم بود بنابراین دانش آموخته تربیت معلم هستم. وی افزود: به مدت 11 سال به عنوان معلم در آموزش و پرورش فعالیت کردم، پس از گرفتن مدرک
احداث بیش از 50 کلاس درس استثنایی در خوزستان از ابتدای سال
علی ممبینی در گفت وگو با ایسنا، بااشاره به کسب رتبه اول کشوری در شاخص های تعیین شده از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: سالانه وزارت آموزش و پرورش در شاخص هایی مانند پوشش سنجش نوآموزان و یا جذب دانش آموزان اوتیسم و... به استان ها اعلام می کند که نمره استان مثلا 80 است و باید به 100 برسد. بر این اساس در پایان هر سال وضعیت عملکرد همه ادارات استثنایی کشور جمع آوری و بررسی می شود.
انتشارات گاج در بانک کتاب آنلاین بیستک
پرسش هایی بدون پاسخ امتحان یار سری امتحان یار فقط شامل امتحانات نهایی نوبت اول ودوم و پاسخ های تشریحی آن ها می باشد. آس درسنامه هایی با حرکت در مسیر خودآموز و بی نیاز کننده خواننده از معلم کتاب کار 5 بعدی (دکتر آی کیو) دارای پنج بعد واقعی شامل: 1 آموزش با درسنامه 2 تمرین های بدون پاسخ 3 تست های چهار
تاکید بر لزوم ارتقاء سواد رسانه ای در دانش آموزان، والدین و معلمان
معاون آموزش ابتدایی در برنامه به وقت ایران شبکه آموزش بر لزوم ارتقاء سواد رسانه ای در دانش آموزان، والدین و معلمان تاکید کرد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به نقل از دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در نشستی که با حضور روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس
در خواست وزارت آموزش و پرورش از معلمان و مدیران برای مشارکت در خرید تبلت دانش آموزی + سند
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، وزارت آموزش و پرورش طی نامه ای به ادارات آموزش و پرورش استان های سراسر کشور خواستار مشارکت معلمان در خرید تجهیزاتی مانند گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان قشر ضعیف شده است. در قسمتی از این نامه آمده است: خواهشمند است مدیران محترم نسبت به اطلاع رسانی و توجیه همکاران آموزشگاه در خصوص مشارکت در این امر اقدام نمایند. انتهای پیام/4076/