سایر منابع:
سایر خبرها
تاکید استاندار بر برقراری یارانه برای حوزه حمل و نقل سوخت
که انتظار داریم تمهیدات لازم برای برقراری یارانه سوخت این واحدهای تولیدی هم مد نظر گرفته شود. موهبتی همچنین؛ مدیریت مصرف انرژی را در استان مورد تاکید قرار داد و افزود: مدیران حوزه برق، نفت و گاز باید توصیه های مصرف بهینه انرژی را برای مردم بازگو کنند. وی با بیان اینکه هرکجا نیاز به همراهی مردم بوده است شاهد بهترین حضور آنان در عرصه ها و شرایط مختلف بوده ایم؛ تصریح کرد: مدیریت
فرهنگ سازی مدیریت بهینه مصرف با جلب مشارکت مردم و رسانه ها
در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر کشور، وزیر نیرو و وزیر نفت برگزار شد، فرهنگ سازی مدیریت بهینه مصرف سوخت با مشارکت دستگاههای مربوطه، مردم و رسانه ها مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه این جلسه در جمع مدیران شرکت گاز، برق و نفت خواستار برنامه ریزی برای مدیریت مصرف
صرفه جویی در مصرف انرژی از دستگاه های اجرایی خراسان جنوبی آغاز می شود
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر در نشست کمیته هماهنگی مدیریت سوخت استان درخصوص شرایط خاص کشور ناشی از فشار اقتصادی، اپیدمی کرونا و آلودگی هوا، مطالب مبسوطی را ارائه کرد. وی با اشاره به برودت هوا و در پی آن افزایش مصرف سوخت به ویژه گاز، بر استفاده بهینه از گاز و برق در ادارات و ساختمان های دولتی تاکید کرد. معاون استاندار خراسان
کمبود برق در گلستان به دلیل افزایش مصرف گاز/ مردم صرفه جویی کنند
به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر نصیری شامگاه دوشنبه در گفتگوی خبری اظهارکرد: از ساعت 12 شب یکشنبه الی چهار و نیم صبح دوشنبه قطعی برق در برخی از مناطق گلستان اتفاق افتاد زیرا نتوانستیم برق را تامین کنیم. وی با اشاره به برودت هوا در کشور، افزود: به دلیل کمبود گاز، سوخت کافی به نیروگاه ها تزریق نشده و کمبود برق در استان داریم. نصیری ادامه داد: به همین دلیل باید صرفه جویی انرژی
وزیر نفت: مایل نیستیم مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم/ اگر مصرف برق کم شود، مصرف مازوت هم کاهش می یابد
داشته باشیم می دهیم و بخشی هم باید از مخازن نیرگاه ها استفاده شود. زنگنه افزود: براساس اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان 15 درصد افزایش پیدا کرده که دو درصد فقط به سبب اشتراک های جدید بوده است و ما باید مردم را بیش از این ها در بحث صرفه جویی توجیه کنیم. وزیر نفت گفت: مصرف گاز کشور معادل نزدیک متوسط 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است و ما باید برایش راه حلی پیدا کنیم و فعلاً با همکاری سازمان ها، اعمال محدودیت ها و توجیه کردن مردم باید جلو برویم.
استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی ضروری است
عباس رضایی روز یکشنبه در حاشیه نشست بررسی مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور با حضور وزرای کشور و نفت و نیرو از طریق ویدئو کنفرانس در گفت و گو با ایرنا افزود: رسانه ها و صدا و سیما در تولید محتوا و اخبار در زمینه صرفه جویی انرژی ضمن تلاش بیشتر، همکاری لازم داشته باشند. استاندار اصفهان تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از مشکلات مربوط، مردم در مصرف بهینه سوخت بیشتر همکاری کنند. وی
برودت هوا سبب محدودیت تولید برق در نیروگاه های خراسان جنوبی شد/مشترکان برق صرفه جویی کنند
مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران “ اظهار داشت: با توجه به برودت هوا در سطح کشور و افزایش مصرف گاز و با عنایت به تصمیم شرکت گاز مبنی بر حفظ پایداری گاز مشترکان خانگی به ناچار محدودیت هایی برای خوراک گاز مصرفی نیروگاه های برق و همچنین نیروگاه شهید کاوه قاین اعمال شده و این موضوع سبب شده در زمینه تولید برق کمبودهایی ایجاد شود. وی افزود: در شرکت توزیع برق خراسان جنوبی استان
مصرف 70 درصدی گاز خانگی در خراسان شمالی
سوخت های فسیلی در نیروگاه هاست گفت:70 تا 80 درصد از مصرف گاز در کشور در بخش خانگی و تجاریست که در در روز های برودت هوا اولویت با تامین مشترکین مصرف گاز خانگی است. صبوری با اشاره به اینکه در استان خط انتقال سوخت مایع نداریم و برای انتقال سوخت به نیرو گاه شیروان باید حمل سوخت توسط تانکر ها از مسیر جاده ای انجام شود افزود:در نیروگاه شیروان با حداقل ممکن تولید انجام میشود تا بتوانیم سوخت مایع
استاندار کرمانشاه: صرفه جویی نکردن در مصرف گاز منجر به قطعی برق می شود
به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در حاشیه جلسه ویدیو کنفرانس وزرای نفت، نیرو و کشور به خبرنگاران گفت: اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند از یک طرف کشور با کمبود برق مواجه می شود و از طرفی نیروگاه های تولید برق ناگزیرند از سوختی غیر از گاز استفاده کنند که آلایندگی دارند و به ضرر مردم خواهد بود. از دست دادن بازار صادراتی گاز دیگر تبعاتی بود که بازوند به آن اشاره کرد و
صرفه جویی در مصرف انرژی باید جدی گرفته شود/ ضرورت آگاهی بخشی عمومی در راستای اصلاح الگوی مصرف
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس مدیریت مصرف سوخت در فصل زمستان که با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی در مصرف سوخت اظهار کرد: انتظار داریم مردم با اصلاح الگوی مصرف دولت را در تامین انرژی در فصل سرما یاری کنند. استاندار قم همچنین فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و رسانه های جمعی را در راستای بهینه
خاموش کردن روشنایی های غیرضروری در سطح شهرها و جاده ها با جدیت ادامه یابد/ دعوت از مردم برای صرفه جویی ...
این جلسه را نشستی تعاملی با هدف کمک به کاهش مصرف گاز کشور برشمرد و ضمن دعوت از مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز به منظور تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه ها گفت: به دلیل برودت هوا، رشد مصرف گاز بیشتر از میزان پیش بینی شده بوده و به همین دلیل در برخی از نیروگاه ها مجبور به استفاده از سوخت دوم شده ایم. معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به این که صنعت برق در تابستان کار بزرگی در کنترل
صرفه جویی نکنیم دچار مشکل می شویم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،"هوشنگ بازوند" در نشست ویژه برنامه ریزی پیرامون اصلاح مصرف سوخت در کشور که به شکل کنفرانس تصویری و با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو و استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: ذخیره مخازن سوخت کرمانشاه در مقایسه با استان های دیگر از وضعیت مناسبی برخوردار است، ولی با این وجود اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند کرمانشاه هم مانند دیگر استان ها دچار مشکل می شود
اظهارات ضدو نقیض درباره منشا آلودگی هوای تهران
به گزارش پایگاه خبری فکر اقتصادی ،محمد رستگار معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران، استفاده بیش از اندازه گاز در منازل مسکونی را یکی از عوامل افزایش آلاینده ها دانسته و از مردم خواسته تا با یک درجه صرفه جویی به کنترل آلودگی هوا کمک کنند. بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز روز یکشنبه در نشست مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور درباره مدیریت مصرف سوخت زمستانی گفت: “مایل نیستم مازوت مصرف شود
افزایش 31 درصدی مصرف گاز در چهارمحال و بختیاری
کنترل مصرف، این مهم در استان به خوبی محقق شده است. وی در خصوص چالش تأمین گاز برای صنایع بزرگ و پرمصرف استان هم گفت: با توجه به تصمیمات شرکت ملی گاز و وزارت نفت در فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی مجبور به محدودسازی گاز صنایع به ویژه سیمان، فولاد و پتروشیمی شدیم. مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری، همکاری مردم در مدیریت مصرف گاز در فصل زمستان را عامل مهمی در پایداری خدمات
نیروگاه ها به دلیل کمبود سوخت، چاره ای جز مصرف مازوت ندارند
بهینه انرژی در ادارات هم تاکید کرد و گفت: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که مازوت مصرف شود، اما چاره ای نداریم و گازوئیل در حداکثر ممکن تحویل می شود و بیش از این امکان ندارد. وی با بیان این که براساس اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان 15 درصد افزایش پیدا کرده که دو درصد فقط به سبب اشتراک های جدید بوده است، افزود: باید مردم را بیش از این ها در زمینه صرفه جویی توجیه کنیم
لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف گاز
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار این استان در جلسه بررسی تامین سوخت زمستانه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو و استانداران برگزار شد، گفت: خوشبختانه تاکنون افت فشار یا قطعی گاز در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده، اما با توجه به سرد شدن هوا مدیریت مصرف این سوخت طبیعی ضروری است. آقای کلانتری به موضوع تامین سوخت مورد نیاز
صرفه جویی، شرط اصلی تامین گاز در فصول سرد
فامنین شده است. او با اشاره به اینکه صنایع سیمان و فولاد نیز به علت نبود سوخت مناسب جایگزین گاز با همین مشکل روبرو است افزود: برای پیشگیری از قطع گاز صنایع، مردم ، ادارات و مدارس استان باید نهایت صرفه جویی را در مصرف گاز مد نظر باشد. مدیر عامل شرکت گاز استان هم با اشاره به افزایش 11 درصدی مصرف گاز در فصل زمستان از مردم خواست در مصرف آن صرفه جویی کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
سوخت مایع جایگزین گاز واحد های صنعتی در استان یزد
مهم بپردازند. استاندار یزد در حاشیه این نشست گفت: با توجه به سردی هوا و کمبود گاز در کشور و تاثیری که کمبود گاز روی صنایع و تولید برق کشور دارد، مقرر شد صرفه جویی در مدیریت استان مدنظر قرار گیرد. طالبی افزود : یکی از تصمیمات این نشست کاهش مصرف گاز واحد های صنعتی و نیروگاهی و جایگزینی آن با سوخت مایع است که از صنایع استان انتظار می رود در این خصوص همکاری و مشارکت کنند. وی همچنین با تاکید بر صرفه جویی مصارف خانگی و ادارات گفت : با مشترکین اداری که 10 درصد کاهش مصرف نداشته باشند برخورد جدی می شود. ...
مدیریت مصرف بهینه گاز و برق با همکاری مردم و واحدهای دولتی/ ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مستمر در ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در جلسه ویدئو کنفرانس صرفه جویی انرژی و مدیریت مصرف سوخت که با حضور رحمانی فضلی، وزیر کشور، بیژن زنگنه، وزیر نفت واردکانیان، وزیر نیرو و استانداران سراسر کشور برگزار شد با عنوان اینکه افزایش بی سابقه مصرف گاز دلایل مختلف دارد که بخشی از آن به شیوع ویروس کرونا در کشور برمی گردد، خاطرنشان کرد: بهمین دلیل لزوم تهویه
اگر مصرف برق کم شود مصرف مازوت کاهش می یابد
اعلام استاندار تهران مصرف برق در استان 15 درصد افزایش پیدا کرده که دو درصد فقط به سبب اشتراک های جدید بوده است و ما باید مردم را بیش از این ها در بحث صرفه جویی توجیه کنیم. وزیر نفت گفت: مصرف گاز کشور معادل نزدیک متوسط 4 و 7 دهم میلیون بشکه نفت خام است و ما باید برایش راه حلی پیدا کنیم و فعلاً با همکاری سازمان ها، اعمال محدودیت ها و توجیه کردن مردم باید جلو برویم. سوزاندن
علت خاموشی شبانه برخی از معابر شهری/ ضرورت صرفه جویی در روزهای زمستانی
نیروگاه ها، 60 درصد روشنایی معابر اصلی شهرهای این استان تا پایان فصل زمستان خاموش خواهد بود گفت: با توجه به برودت هوا و مصرف بی رویه گاز در این روزها سوخت نیروگاه ها دچار مشکل شده که وزارت نیرو برای همکاری با شرکت ملی گاز ایران تصمیم گرفت بخشی از مصارف خود را که مرتبط با روشنایی معابر بلوارهای اصلی خیابان ها است از مدار خارج کند. این مسئول تصریح کرد: از مردم استان البرز انتظار می رود در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند تا بتوانیم روزهای سرد زمستانی را با کمترین مشکل در تامین انرژی پشت سر بگذاریم. صرفه جویی البرز خاموشی برق توزیع برق البرز ...