استاندار اصفهان: استفاده بهینه در مصرف انرژی ضروری است
سایر منابع:
سایر خبرها
برای پیشگیری از گاز و برق مصرف را مدیریت کنید
امسال نیز با توجه به شیوع کرونا و لزوم انجام تهویه مناسب در منازل و ادارات ، مصرف گاز در کشور و استان سمنان افزایش یافته است. علیرضا آشناگر با بیان اینکه در استان سمنان از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و پانصد هزار متر مکعب گاز مصرف شده که نسبت به سال گذشته 7 درصد افزایش دارد گفت: روزانه بیش از 8 میلیون متر مکعب گاز در استان سمنان مصرف می شود که با توجه به جمعیت استان، عدد نسبتا زیادی است.
در نظر گرفتن بسته تشویقی برای کاهش مصرف گاز در اصفهان/ مصرف گاز در فولاد مبارکه محدود شده است
: تاکنون در استان اصفهان از سوخت مازوت استفاده نمی کنیم؛ با توجه به جلسات در سطح استان قرار شده که کارخانه های سیمان های خارج از مرکز استان سوخت جایگزین را تأمین کنند که برای ذخیره سازی است اما مصرف آن نیازمند هماهنگی با محیط زیست استان است. وی ادامه داد: با وضعیت فعلی، مصرف گاز در بخش خانگی استان بسیار بالا است، به مردم عزیز استان توصیه می کنیم که فکر کنید برداران و خواهران شما در استان
هشدار معاون استاندار اردبیل به مردم برای صرفه جویی در مصرف گاز و برق
فرزاد قلندری در نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر کشور، وزیر نیرو و وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت: ضروری است صرفه جویی در زمینه مصرف سوخت فرهنگ سازی شود. وی با بیان اینکه 80 درصد از مصارف استان در زمینه سوخت خانگی است، گفت: لازم است فرهنگ سازی های لازم برای صرفه جویی در این خصوص انجام شود و همچنین نیاز است مدیران شرکت گاز، برق و نفت برای مدیریت مصرف
شایعه تا واقعیت سوزندان مازوت در اصفهان | استاندار: مردم رعایت کنند تا ناچار نشویم!
استان به دلیل افت فشار گاز، از سوخت مازوت استفاده کردند و یا احتمال استفاده این صنایع از مازوت در روزهای آینده وجود دارد. شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز گفت: مصرف مازوت در محدوده های تاثیر گذار شهری ممنوع است. سازمان حفاظت محیط زیست با پایش های علمی و سنجش آلاینده های در مناطق مختلف استان، مناطق متاثر از آلاینده ها را مشخص می کند و سپس، ما محدودیت هایی را برای کاهش
مجوز مصرف سوخت دوم برای سه کارخانه سیمان در اصفهان
سیدمصطفی علوی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت تحویل گاز به صنایع، اظهار کرد: شرکت گاز وظیفه دارد، زمانی که تحویل گاز به صنایع قطع شد، از شرکت پخش بخواهد که سوخت جایگزین در اختیارشان قرار دهد. وی با تاکید بر اینکه مطابق تصمیمات استانی مناطق آلوده همچون مرکز استان، فعلا امکان تحویل سوخت های مایع را ندارند، تصریح کرد: البته براساس تصمیم روز گذشته استاندار اصفهان، سه کارخانه سیمان خارج
استاندار کرمانشاه: صرفه جویی نکردن در مصرف گاز منجر به قطعی برق می شود
مصرف گاز در آنجا اندکی بیش از 2 برابر مصرف گاز در ایران است. به گفته وی، شرایط کنونی باعث شده تا استفاده از نیروگاه های برق آبی بیشتر شود. عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نیز گفت: هم اکنون با سه مسأله مواجه هستیم، اول بالا رفتن شاخص آلودگی که موجب بیماری و اضطراب مردم می شود، دوم خاموشی برق در چند استان و سوم کسری سوخت مصرفی نیروگاه ها و منازل. به گفته سیروس شهبازی
برنامه ریزی و نظارت جدی برای کنترل مصرف سوخت در استان انجام شود
به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در جلسه بررسی وضعیت سوخت کشور با حضور وزیر کشور، وزیر نفت و وزیر نیرو، که به صورت ویدئو کنفرانس با استانداران سراسر کشور برگزار شد، گفت: همه تلاش و توان خود را برای صرفه جویی در مصرف گاز استان به کار خواهیم گرفت. وی گفت: با نگاهی فرابخشی و توانی مضاعف می توان مصرف گاز را کنترل و صرفه جویی کرد. استاندار همدان با بیان اینکه تلاش
لزوم مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف گاز
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار این استان در جلسه بررسی تامین سوخت زمستانه که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر کشور، وزیر نفت، وزیر نیرو و استانداران برگزار شد، گفت: خوشبختانه تاکنون افت فشار یا قطعی گاز در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده، اما با توجه به سرد شدن هوا مدیریت مصرف این سوخت طبیعی ضروری است. آقای کلانتری به موضوع تامین سوخت مورد نیاز
مصرف 70 درصدی گاز خانگی در خراسان شمالی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، میر بلوکی با بیان اینکه مصرف گاز خانگی در آذرماه امسال نسبت به پارسال 8 درصد افزایش داشته است گفت:در پیک مصرف 6 میلیون و چهارصد هزار متر مکعب مصرف خانگی و تجاری افزایش داشته است. او افزود:زمانی که مصرف گاز خانگی افزایش پیدا میکند مجبوریم که مصارف گاز صنایع را محدود کنیم. میر بلوکی گفت:در 24 ساعت گذشته مصرف گاز
بازگشایی مدارس در شرایط زرد کرونا در حال بررسی است
مدیریت مصرف گاز، برق و منابع آبی تأکید و خاطرنشان کرد: تأمین آب قصه پر غصه ما در استان اصفهان است. رضایی ادارات را بر دولت الکترونیک و استفاده از روش های به روز برای ارائه خدمات ملزم کرد و افزود: ادارات و نهادهای اجرایی استان باید به صورت منظم گزارش اقدامات خود در زمینه فعالیت ها و دولت الکترونیک را ارائه کنند. تصریح و خاطرنشان کرد کرد: تا انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 هیچ گونه تقسیمات کشوری نخواهیم داشت و فرمانداران و مسؤولان بر این امر اصرار نورزند. اصفهان مدارس محدودیت کرونا ستاد ملی کرونا بازگشایی استانی مدارس ...
رتبه اول فارس در تولید برق از انرژی خورشیدی
دستور کار قرار دارد که کمک شایانی به تولید انرژی از منابع تجدیدپذیر خواهد کرد. او با ارائه پیشنهاد هایی درباره مدیریت سوخت و مصرف گاز در شرایط پیش رو، ابراز کرد: از ابتدای امسال میزان کاهش فروش گاز به علت محدودیت مصارف 150 میلیون متر مکعب بوده است که این رقم در سال 1398 بالغ بر 900 میلیون متر مکعب بود. رحیمی میانگین مصرف گاز مشترکان خانگی و تجاری در تابستان امسال را 5 میلیون
گاز، برق یا هر دو؟
انرژی حرارتی ناشی از سوختن هر متر مکعب گاز طبیعی یا هر لیتر سوخت مایع به طور متوسط چهار کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید می کند. با این توضیح یک نیروگاه با ظرفیت هزار مگاوات طی 24 ساعت به حدود شش میلیون متر مکعب گاز یا شش میلیون لیتر سوخت مایع نیاز دارد. نیروگاه یاد شده می تواند تمام برق مورد نیاز کلان شهرهایی مانند مشهد، اصفهان یا کرج را تامین کند. حدود سه درصد وزن سوخت مازوت را گوگرد تشکیل می دهد. به عبارت دیگر برای تولید هر کیلووات ساعت برق نزدیک به هفت گرم گوگرد در هوا وارد می شود و در صورت تولید نیروگاه مفروض با ظرفیت کامل در طول شبانه روز نزدیک به 170 تن گوگرد آزاد می شود. این موضوع دلیل اصلی مخالفت سازمان محیط زیست برای استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های نزدیک شهرهای بزرگ بوده است. به همین دلیل طی یک دهه اخیر قریب ب ...
عوامل آلودگی هوا در استان فارس باید مشخص شود
مؤثر بر افزایش مخاطرات زیست محیطی و آلودگی هوا یاد و تاکید کرد: مصرف سوخت در کل به عنوان یکی از منابع مهم آلایندگی محیط در شهرها محسوب می شود. او گفت: در فصل سرد سال آلودگی هوا بیشتر تحت تأثیر شرایط جوی و پدیده وارونگی هواست، زمستان امسال هم این پدیده در شیراز مشاهده شده و در چنین شرایطی مهمترین راهکار، کنترل و مهار منابع آلایندگی است. رضایی خاطرنشان کرد: در فصل زمستان به علت
استاندار اصفهان : شور انتخاباتی در استان ایجاد شود
تردد در شهر است و شهروندان نباید در چنین تعطیلی هایی بیش از قبل رفت و آمد داشته باشند و یا مصرف سوخت را افزایش دهند. وی تعطیلی را راه حل مناسبی برای حل معضل آلودگی هوا ندانست و گفت: همه ارگان ها باید در اجرای قانون هوای پاک تلاش کنند و اکنون زمان خوبی برای فعالیت کوره های آجر نیست و مسوولیت این امر با فرمانداران است. استاندار اصفهان بر همکاری نهادهای مختلف در مدیریت مصرف گاز، برق و منابع
سوخت مایع جایگزین گاز واحد های صنعتی در استان یزد
مهم بپردازند. استاندار یزد در حاشیه این نشست گفت: با توجه به سردی هوا و کمبود گاز در کشور و تاثیری که کمبود گاز روی صنایع و تولید برق کشور دارد، مقرر شد صرفه جویی در مدیریت استان مدنظر قرار گیرد. طالبی افزود : یکی از تصمیمات این نشست کاهش مصرف گاز واحد های صنعتی و نیروگاهی و جایگزینی آن با سوخت مایع است که از صنایع استان انتظار می رود در این خصوص همکاری و مشارکت کنند. وی همچنین با تاکید بر صرفه جویی مصارف خانگی و ادارات گفت : با مشترکین اداری که 10 درصد کاهش مصرف نداشته باشند برخورد جدی می شود. ...
صرفه جویی در مصرف انرژی باید جدی گرفته شود/ ضرورت آگاهی بخشی عمومی در راستای اصلاح الگوی مصرف
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس مدیریت مصرف سوخت در فصل زمستان که با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر ضرورت بهینه سازی در مصرف سوخت اظهار کرد: انتظار داریم مردم با اصلاح الگوی مصرف دولت را در تامین انرژی در فصل سرما یاری کنند. استاندار قم همچنین فرهنگ سازی توسط صدا و سیما و رسانه های جمعی را در راستای بهینه
وزیر نفت: در استان تهران و البرز هیچ نیروگاهی از مازوت استفاده نمی کند/ در برخی از استان ها به جز تهران ...
موتورخانه هاست، مردم را به استفاده از طرح تنظیم رایگان موتورخانه ها توسط شرکت ملی گاز دعوت کرد. وزیر نفت در ادامه صحبت هایش با استناد به اظهارات استاندار تهران در خصوص افزایش 15 درصدی مصرف خانگی گاز در استان تهران که فقط 2 درصد از این مقدار مربوط به اشتراک های جدید است؛ گفت: افزایش 15 درصدی مصرف کاملا غیر طبیعی است و هیچ دستگاهی نمی تواند هیچ برنامه ریزی برای چنین رشد مصرف سالانه ای داشته باشد
مصرف گاز | استاندار تهران: از همه شهروندان درخواست همکاری داریم
انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در حاشیه جلسه سوخت رسانی زمستانی با اشاره به میزان مصرف گاز در استان تهران اظهار داشت: بر اساس بررسی انجام شده در مدت 40 روز از اول آذرماه سال جاری تا 11 دی ماه با مصرف روزانه 112 میلیون مترمکعب گاز، میزان استفاده از گاز در استان تهران به ویژه در بخش خانگی 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. وی ادامه داد: بیشترین میزان مصرف گاز در 8 دی ماه و با
استاندار همدان: با مشترکان پرمصرف گاز برخورد شود
تشکیل شده است تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود. استاندار همدان گفت: در شرایط کرونایی که مدارس و دانشگاه ها به طور کامل تعطیل هستند، نباید مصرف گاز داشته باشند، همچنین با کمک دستگاه های مختلف باید تیم های بازرسی تشکیل و با تدبیر با مشترکان پرمصرف برخورد شود. شاهرخی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت صداوسیما و رسانه ها برای اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف گاز بسیار مهم است. اطلاع رسانی در خصوص کاهش مصرف گاز خانگی از طریق رسانه ها، فضای مجازی، صفحه ها و کانال های شبکه های اجتماعی پرمخاطب صورت گیرد. 46 کد خبر 1472592 ...
مشترکین اداری و خانگی گاز و برق صرفه جویی کنند
: صرفه جویی برق و گاز به عنوان دو عامل مهم انرژی باید از مصرف خانگی تا اداری و حتی واحدهای تولیدی مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی در مورد مشکلات امروز مصرف گاز در سطح جامع اطلاع رسانی کنند تا مشکلی در قطعی گاز و برق نداشته باشیم. معاون استاندار همدان سید محمدرضا میرصفدری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همدان مشترکین خانگی گاز
سوزاندن مازوت را متوقف کنید
گرفته تا برق، صرفه جویی شود، آلودگی هوا کمتر خواهد شد. در این خصوص روز گذشته، نشست مدیریت مصرف سوخت زمستانی کشور به میزبانی وزارت کشور برگزار شد و در این نشست وزیر نفت بیان کرد: مصرف فعلی روزانه گاز کشور بیش از 825 میلیون مترمکعب شده است. یکی از علل این افزایش باز کردن پنجره ها با این تصور است که کرونا خارج می شود، در صورتی که باید مردم هم دما را پایین بیاورند و هم از اتلاف انرژی خودداری
از مازوت سوزی در تهران دست بردارید!/اراده ای برای رفع آلودگی هوای تهران وجود ندارد
. دو هفته پیش نیز شرکت ملی گاز اعلام کرده بود اوج گیری مصرف خانگی گاز در کشور به 565 میلیون متر مکعب در روز، باعث شده که مصرف روزانه گاز در نیروگاه ها به 55 میلیون متر مکعب برسد. این رقم کمتر از یک پنجم نیاز نیروگاه های برقی ایران به گاز است و به جای آن از سوخت مازوت و گازوئیل استفاده شده است. به گفته او، اگر به میزان یک درجه از مصرف وسایل گرمایشی کم شود صرفه جویی خوبی
صرفه جویی نکنیم دچار مشکل می شویم
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،"هوشنگ بازوند" در نشست ویژه برنامه ریزی پیرامون اصلاح مصرف سوخت در کشور که به شکل کنفرانس تصویری و با حضور وزرای کشور، نفت و نیرو و استانداران برگزار شد؛ اظهار داشت: ذخیره مخازن سوخت کرمانشاه در مقایسه با استان های دیگر از وضعیت مناسبی برخوردار است، ولی با این وجود اگر مردم در مصرف گاز صرفه جویی نکنند کرمانشاه هم مانند دیگر استان ها دچار مشکل می شود
مصرف سوخت CNG در استان 30 درصد افزایش داشته است
مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان اعلام کرد: میزان مصرف سوخت CNG طی 8 ماه سال 99 به میزان 120 میلیون متر مکعب بوده است که نسبت به مدت مشابه سال 98 به میزان 30 درصد افزایش داشته است. او می گوید: مصرف CNG در استان کرمان در آبان ماه 99 در مقایسه با ماه قبل در حدود 11 درصد کاهش مصرف داشته است که این کاهش مربوط به افزایش قرنطینه بیماری کرونا ویروس می باشد. فلاح ادامه داد: گاز به
فعلا مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه های کرمانشاه نداریم
این موضوع نیازمند فرهنگسازی و پای کار آمدن رسانه ها برای آگاهی دادن به مردم است. استاندار کرمانشاه سپس به وضعیت تامین سوخت نیروگاه های استان اشاره و خاطرنشان کرد: فعلا مشکلی برای تامین سوخت نیروگاه ها نداریم و مخازن ما برای 27 تا 28 روز آینده پر است. به علاوه این مخازن به صورت مستمر شارژ می شود. به گفته بازوند، در حال حاضر مشکلی هم برای تامین گاز جایگاه های CNG در استان وجود ندارد. تاکید هر سه وزیر در این جلسه بر لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف از سوی مردم بود تا مجبور به قطع گاز نیروگاه ها و خاموشی و یا استفاده از سوخت های آلاینده نشویم. انتهای پیام ...