سعی کردم فیلمم شبیه فیلم ایستوود نشود
سایر منابع:
سایر خبرها
کامبیز دیرباز: امیدوارم سینما به قهرمان سازی برگردد / نقش شهید زرین را روی هوا زدم
سینما خیلی خوشحالم که این اتفاق رخ داد و امیدوارم سینما دوباره به سمت قهرمان محوری و قهرمان سازی برگردد. خیلی کیف می دهد در سالن سینما قهرمان ببینید و اصلاً نسل جدید باید قهرمان داشته باشد که عاشق سینما شود و ادامه این راه را برود. این بازیگر درباره پذیرفتن این نقش اظهار کرد: اصلاً من مدت ها منتظر چنین نقشی بودم و روی هوا این نقش زدم. علاقمند به سینمای قهرمان محور هستم و از ته دل این ...
باید در سالن سینما برای قهرمان فیلم ،سوت وکف زد
سینما قهرمان محور باشد، یعنی سینمایی که آرتیست داشته باشد. سعی کردم در کارهای قبلی ام هم این اتفاق بیفتد، بنابر مقتضیات داستان تا جایی که می شد این ماجرا را تقویت کردم. عبدالرسول زرین یک رزمنده شاخص در دوران دفاع مقدس است. تعجبم از این است که بعد از این همه سال اصلا به آن پرداخته نشده و ما هم اسم ایشان را نشنیده بودیم. کمتر از یک سال است که اسم این شهید برجسته شده و امیدواریم با این فیلم حق مطلب ادا ...
غفاری: تک تیرانداز درباره زندگی شخصی شهید زرین نیست
نیاز جهت ساخت اینگونه آثار برمی گردد. بنظرم دوستان ما در مجموعه روایت فتح با تولید این فیلم قدم بزرگی برداشتند، تک تیرانداز را می توان تنها فیلم مستقیم با موضوع دفاع مقدس در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر دانست. وی تاکید کرد: البته این را باید بگویم که به موفقیت فیلم در اکران عمومی این اثر سینمایی بسیار امیدوارم، چرا که مخاطب امروز ما سال ها است که از دیدن فیلم های قهرمان محور محروم مانده ...
سوسو زدن یک ستاره بر پرده نقره ای/ غلبه سوژه جذاب تک تیرانداز بر ضعف های ساختاری اثر
دیالوگ ضعیف است، در قصه پردازی و موقعیت سازی توفیق دارد و تماشاگر را برای دقایقی طولانی درگیر و در لحظاتی میخکوب می کند. رودست زدن به مخاطب که یکی از پایه های توفیق استرداد بود، در فیلم جدید علی غفاری هم تکرار شده است. عنصر غافلگیری ، عصای دست فیلمساز است و باعث می شود مخاطب تا آخرین لحظه پای فیلم بنشیند و از تماشای دوئل های نفس گیرِ عبدالرسول زرین با درجه داران عراقی، لذت ببرد. یک فیلم ...
نظرات منتقدان درباره "تک تیرانداز" و "ابلق"/ فیلمی که "محافظه کار" است و قهرمانی که از سطح فراتر نمی رود
سوم جشنواره یعنی "تک تیرانداز" پرداخت و نوشت: سعید الهی درباره فیلم تک تیرانداز گفت: فیلم پرهیجان، خوش ساخت و قهرمان محور تک تیرانداز تبیین گر تفاوت مفهوم جنگ و دفاع مقدس در دوران 8 سال جنگ تحمیلی است. جدیدترین فیلم علی غفاری مخاطب را در بستر فیلمنامه ای گیرا با وجه عملیاتی، مدیریتی و شهودی سردار شهید رسول زرین آشنا می کند. تبریک به دوستان بنیاد روایت فتح مهرزاد ...
از بودجه 10 میلیاردی فیلم تا دلیل انتخاب کامبیز دیرباز
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، در نشست رسانه ای فیلم تک تیرانداز که نقش اصلی اش را کامبیز دیرباز بازی کرده است، صحبت از ساخت فیلمی قهرمان پرور که جایش در سینمای ایران خالی است به میان آمد. علی غفاری کارگردان فیلم در این باره گفت: تلاش ما بر این بود که پس از مدت ها در سینمای ایران فیلمی قهرمان پرور بسازیم و با عبدالرسول زرین وارد این کارزار شدیم. وقتی من با شخصیت شهید زرین آشنا شدم، خیلی ...
متن و حاشیه روز سوم جشنواره فیلم فجر| "ابلق" تب جشنواره را بالا برد/ سلامِ آقای "تک تیرانداز" به یک ...
ترک کنیم. البته فرد مذکور تأکید کرد که دچار حساسیت فصلی است و مورد نگران کننده ای وجود ندارد. کارشناسان در کنار نقاط ضعف و قوت، خوشحال بودند که بعد از مدت ها، سینمای ایران با یک قهرمان واقعی روبرو می شود. یادگاری که عبدالرسول زرین در ویترین سینمای ایران به ثبت رساند. فیلم "تک تیرانداز" به نقش شهید عبدالرسول زرین در دوران دفاع مقدس پرداخته است. شهید زرین که به گردان تک نفره معروف بود به ...
همه حاشیه های بی همه چیز در روز اول جشنواره
پرستویی این، اما تنها حاشیه سازی پرستویی در روز نخست نبود. صحبت های او در نشست خبری هم بازتاب بسیاری پیدا کرد، به خصوص آنجا که خود را با امیرخان قهرمان اصلی فیلم بی همه چیز قیاس کرد و درباره فعالیت های اجتماعی و خیریه خود در سال های اخیر سخن گفت. پرستویی که به وضوح از مورد قضاوت قرار گرفتن در فضای مجازی طی سال های اخیر گله مند بود، شرایط خود را مشابه کاراکتر اصلی فیلم بی همه چیز توصیف کرد ...
خال زنی تک تیراندازِ علی غفاری بر پیشانی قهرمانان بی رحم هالیوود
دور است و جای ماشین جنگی قاتل، قهرمان باورمند دارد. علی غفاری با در نظر داشتن اینکه فیلم نباید دچار خصیصه بی اعتقادی و بی باوری در قهرمان ملی 8 سال دفاع مقدس شود، فرمی را در غایت اثر انتخاب کرده است که بتواند فضای ذهنی مخاطبین فیلم را به سمت و حال آثار دفاع مقدسی سال های دور ببرد. البته اگرچه تکنیک های جدید و فناوری روز سینمایی باعث شده است احساس نوستالژیک به مخاطب دهه شصتی دست ندهد اما محتوا و ...
کارگردان فیلم مصلحت : گریم فرهاد قائمیان ایده ای از چهره آقای گیلانی نبود
دارابی درگذشت علی انصاریان را تسلیت گفت و درباره ساخت فیلم مصلحت بیان کرد: در باشگاه فیلم سوره وقتی می خواستیم کار امسال را انتخاب کنیم، در میان فیلمنامه های موجود این متن را برای ساخت برگزیدم. بیشتر بخوانید: دارابی درباره گریم فرهاد قائمیان و شباهت آن به یکی از شخصیت های سیاسی گفت: فیلم ما از یک محور کلی صحبت می کند و هیچ کاراکتری را همسان سازی نکردیم. گریم فرهاد قائمیان نیز ...
کارگردان روحانی علیه کارگران
و ژاله صامتی را در اختیار داشته باشی و نتوانی حتی یک لبخند از مخاطبانت بگیری! تصویرسازی از ایران آنقدر بد است که حتی مخاطب حاشیه نشین با همه فقر و تنگدستی اش هم نمی تواند آن را بپذیرد؛ اساسا موضوع نادارایی نیست، چرا که فقیر هم می تواند با شرافت زندگی کند اما فیلم تلاش دارد ایرانی بی شرافت و مفلوک را به تصویر بکشد و از این حیث فیلم کمدی تلخ نیست، بلکه کمدی کثیف است! جورج اورول در این ...
می خواستم پس از مدت ها در سینمای ایران فیلم قهرمان پرور بسازم
) و سعید براتی (مدیر فیلمبرداری) با اجرای محمود گبرلو بعد از ظهر امروز، سه شنبه 14 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. در ابتدای این نشست، علی غفاری درباره ساخت تک تیرانداز گفت: حدود یک سال است که ما درگیر ساخت این فیلم هستیم. سعی ما بر این بود که پس از مدت ها در سینمای ایران فیلمی قهرمان پرور بسازیم. با عبدالرسول زرین وارد این کارزار شدیم و امیدوارم مورد استقبال مخاطبان قرار ...
بازیگری که با عبور از گیشه به سیمرغ رسید
اما باید اعتراف کرد انتظارمان از یک فیلم قهرمان محور فراتر از آن چیزی بود که روز گذشته بر پرده نقره ای به تماشایش نشستیم. فیلم تک تیرانداز ایده محوری جذابی دارد و جذابیت همین ایده هم فیلم را پیش می برد اما توان و انرژی لازم برای تبدیل شدن به یک فیلم ماندگار و خلق قهرمانی فراموش نشدنی پیش چشم مخاطب را ندارد. کامبیز دیرباز که به گفته خودش پس از مجید سوزوکی در فیلم سینمایی ...
توضیحات تهیه کننده مصلحت درباره تغییرنام فیلمش
صحبت کردیم. دارابی درخصوص اینکه آیا پایان بندی دیدن این فیلم جرم است در پایان بندی مصلحت تاثیرگذاشته است، گفت: پایان این فیلم سلیقه ای بود. همیشه تمایل دارم فیلمی بسازم که مخاطب با آن ارتباط خوبی برقرار کند و از نظر بنده این پایان بندی می تواند این کار را انجام بدهد. وحید رهبانی درباره بازی در این فیلم گفت: زمانی که پیشنهاد این فیلم برایم رسید، برایم جذاب بود و بعد از چند جلسه ...
روزنامچه فجر 3/ یک فیلم مادرانۀ دیگر از نرگس آبیار
، خوش ساخت و تماشایی است. علی غفاری بعد از فیلم استرداد (1390) اثر مهمی نساخته بود و عمدتاً وقتش را با سه فصل سریال بچه مهندس در تلویزیون می گذراند. حالا او بیش از همه تکنیک خود را در کارگردانی اولین اثر جنگی ای که ساخته است، به رخ می کشد. تک تیرانداز، یک فیلم استاندارد است اما اثر مطلوب ایرانی و دفاع مقدس نیست. عراقی ها در این فیلم، شبیه به فیلم های بیست سال قبل تصویر شده اند؛ خشن ...
ستاره بازی یک فیلم کم جان/ سوژه فیلم برای مستند بهتر بود تا سینمای داستانی
.... زندگی شخصیت اول فیلم، به اندازه کافی ماجرا ندارد و نمی تواند تماشاگر را صد دقیقه پای فیلم حفظ کند. ستاره بازی بیشتر از سی دقیقه نای کشاندن مخاطب را ندارد و خیلی زود به تکرار می افتد. فیلم از جایی به بعد، یکنواخت می شود و بعد کسل کننده و در دقایق آخر، رسماً یک فیلم کلافه کننده است. تنها نقطه امید در ستاره بازی نمایش بسیار خوب ملیسا ذاکری است که احتمالاً او را برای کسب سیمرغ بهترین ...
یک تلاش ناموفق براساس الگوهای موفق
به همین خاطر هم همه ساله شاهد تولید تعداد زیادی ملودرام اجتماعی هستیم که هسته اصلی آن را فقر، سیاهی و ... تشکیل می دهند. آثاری که زمانی مخاطب انبوه داشته و هر سال از میزان آن کاسته می شود چرا که به ورطه تکرار افتاده و دیگر چیز خاصی برای عرضه به تماشاگر در چنته شان ندارند. اما در سال های اخیر تلاش هایی برای تولید آثاری متفاوت با جریان روز و روتین سینمای کشورمان صورت گرفته و گهگاه به نتایج درخور ...
برای ساخت روشن ریسک کردم
. نظر شما قطعا مهم است ولی من وقتی فیلمی می سازم به این فکر نمی کنم که قرار است این فیلم در چه ژانری تعریف شود. ولی برایم مهم است که خودم را تکرار نکنم و فیلم جدیدم تجربه جدید در کارنامه ام باشد. اصلا اینجا منظورم دیگران نیستند فقط درباره خودم صحبت می کنم. خود بازیگوشی دارم که دلم می خواهد هر کارم با کارهای دیگرم تفاوت داشته باشد. می توانیم بگوییم که روشن تفاوت جدی به لحاظ ...
ما نیاز به الگو داریم و تک تیرانداز این الگودهی را دارد
قمرمان در تک تیرانداز جنسش فرق داشت،شهید زرین جنس وفاداری دارد. این کارشناس رسانه گفت:اگر تک تیرانداز شعار هم داشت جا داشت که شعار بدهد ما قهرمان لازم داریم. ** تک تیرانداز فیلمی خوش ساخت با پیامی واضح بود دکتر زهرا محمودی، مدرس دانشگاه و کارشناس بهنر و رسانه در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفتگو عنوان کرد: تک تیرانداز باز شدن روزنه امید و نور درسینمای تاریک(فضای تاریک ...
زالاوا درباره جن نیست
و گفت: اگر همه اقوام رسانه داشته باشند، شناخت از هر قومیت شکل می گیرد که نتیجه آن رسیدن به صلح و وحدت درونی است. من زبان کردی را دوست داشتم و می خواستم فیلمی به این زبان بسازم . اگر تعداد فیلم های بیشتری در اقصی نقاط ایران ساخته شود، تکثر آثار اتفاق می افتد و می توان ویژگی ها و نشانه های مشترک را در سینمای اقوام پیدا کرد. دوست دارم نشانه های قومیتی را که خودم جزوی از آن هستم پیدا کنم، اما زالاوا ...
(1) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 39 ؛ رمانتیسم عماد و طوبا
.... از قصه ای ماجرا محور یا حادثه پرداز تبعیت نمی کند به عبارتی این اثری است که بنای خود را بر ساخت و پرداخت آدم ها و حضورشان در اتمسفر و ارائه جنبه های احساسی از احوالات و موقعیت های رمانتیک می گذارد و در این بخش به توفیق نسبی دست می یابد اما عدم وجود یک موقعیت مرکزی که تماشاگر را با جذبه بیشتری جهت دنبال نمودن ترغیب کند به یکی از نقیصه های اثر محسوب گردیده تا جایی که همین امر فیلم را در قسمت ...
مدیران فرهنگی در فراموش شدن قهرمان در سینما موثر بوده اند/ ساخت فیلم پرهزینه برازنده ی پرده ی سینماست
آنجا که از حضور قهرمان در سال های اخیر کاملا محروم هستیم. اما من باور دارم که سینمای ایران به حضور قهرمان نیاز دارد. شور و حال مخاطبان سینما به هنگام تماشای فیلم های قهرمان محور با دیگر فیلم ها متفاوت است. من هم در حد توان خود تلاش کرده ام قهرمان را دوباره به سینمای ایران حتی به اندازه کوچک برگردانم اما نمی دانم در این کار تا چه میزانی موفق بوده ام فقط امیدوارم رو سفید باشم. قهرمانان ...
آیا بی همه چیز به دنبال انتقام از مردم است؟
های تاریک جامعه امروز سوق می دهد و او را دچار این پرسش نسبت به وضعیت امروز خود می کند. با این حساب حرف فیلم به نظر صریح و روشن است اما برای عیان نبودن و حفظ جنبه هنری در قالبی سمبلیک آن را بیان کرده است. امیر قهرمان امروز مردم ده با سابقه ای تاریک با دختر جوانی که امروز امید و ناجی روستای فیلم است، بعد از سال ها روبرو می شود و این سرآغاز ماجرایی تلخ و شوم و تراژیک برای قهرمانی است که در ...
پرستار بخش کرونا، تنها تماشاگر جشنواره فیلم گوتنبرگ
کار انرژی او را تخلیه کرده است، یک هفته تمام در فانوس دریایی پاتر نوستر این جزیره، بدون گوشی، کامپیوتر، کتاب و هر ابزار سرگرمی دیگری در انزوای کامل به تماشای فیلم ها خواهد نشست. به این تنها تماشاگر جشنواره گوتنبرگ یک تبلت داده می شود تا خاطرات روزانه اقامت خود در این جزیره را به صورت تصویری ثبت کند. (Mirja Wester) رئیس جشنواره گوتنبرگ می گوید دادن این شانس منحصربه فرد به یکی از قهرمان ...
سه گانه دروغ، پنهانکاری و مکافات عمل دغدغه فیلمسازی من است
براساس یک داستان واقعی است که حدود 10 سال پیش برای یکی از دوستانم اتفاق افتاد و جالب است که بدانید تقریباً همه فیلم و فیلمنامه های بلند و کوتاهی که کار کرده ام براساس قصه های واقعی زندگی افراد شکل گرفته است. زمانی که می خواستم فیلمسازی را شروع کنم خیلی دوست داشتم یک سه گانه درباره دروغ، پنهانکاری و مکافات عمل این دو بسازم. دلیل علاقه من به ساخت چنین سوژه هایی این بود که احساس می کردم در جامعه ما ...
احیای سینمای پاستورال
.... نمادهای حشره ملخ با ورودشان و حمله به مزارع یادآور ورود و حضور آشوبی به نام کاراکتر اصلی لیلاست و دوچرخه برای جابجایی کاراکتر اصلی امیر و اتصال تنهایی او به طبیعت و همچنین رابطی تصویری برای تعویض سکانس هاست. بُعد سینماتیک نماد قطار و طنین صوتی آن برای التهابات درون سکانسی به کارکردی درست در جهت عمق بخشی به قصه دست می یابد. بازی ستودنی باران کوثری در نقش زن شیرین عقل و شیرفروش ...
رمانتیسم عماد و طوبا گرفتار سندروم عقب گرد کارگردان فیلم اولی
...، لذت ها و خوشی ها، قهرها و دلخوری ها، یک سال اول، خط باریک قرمز، ارغوان، زلافه، جانِ دل، دوسال بعدی و بلوغ؛ خط داستانی اش را با تمام فراز و فرودها و نقاط عطف و کشمکش هایش به مخاطب ارائه می کند. اتفاق دیگری که صباغ زاده در همان تیتراژ این اثر با مخاطب خود در میان می گذارد، تاکید و بر، برداشت آزاد نگارش فیلم نامه رمانتیسم عماد و طوبا از کتاب سیر عشق (نویسنده سوئدی، انگلیسی) است ...
نفس گیر و میخکوب کننده/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
(با بازی خوب باران کوثری) مخاطب به جریان روایت گره می خورد تا جریان و اتفاقات رنگ به رنگ و چالش برانگیز بعدی. بی همه چیز نمونه کامل سینمای قصه گو است. روستایی انتزاعی در مکانی انتزاعی که مردمانش غم نان دارند و برای آن دست به هر کاری می زنند. قاب بندی های بدون نقص مرتضی هدایی در کنار صحنه آرایی و طراحی لباس خوب فیلم، باعث شده که تماشاگر تا انتها در کنار قصه تلخ و تامل برانگیز آن بماند و از پلان به ...
الکی یعنی مثلا فیلم دیده ایم
دکتر سید مهدی ناظمی الکی یعنی مثلاً فیلم دیده ایم ، مهمترین جمله ای است که باید بعد از این ویدئوکلیپ با خود مرور کنیم تا شاید بتوانیم تا حدی واقعه ای را که با آن روی پرده روبرو شده ایم، هضم کنیم. روح الله حجازی در ادامه روند رو به سقوطی که داشته است، فاجعه بارترین فیلم جشنواره امسال و رقت بارترین اثر زندگی خودش را خلق کرده است. این اثر در کنار اثر دیگری که در یادداشتهای آینده ذکر خواهد ...