سایر منابع:
سایر خبرها
ساداتیان: برخی قبل از تصمیم نهایی داوری جشنواره فیلم فجر به نتایج ایراد می گرفتند!
فیلم ارزشمند به سینما می آید/ دولت برای سینما سرمایه و برنامه ندارد مردم در سینما به جای رؤیاهایشان تجربه های تلخ را تماشا می کنند/ سینمای اجتماعی ما بدون ژانر و تعریف نشده است انتهای پیام/
2 تجربه متفاوت از برگزاری رویدادهای فرهنگی در روزهای کرونایی/ یاران مهربانی که زیر سایه سیمرغ ها دیده ...
پس از چند تجربه بازیگری در سینما و تلویزیون، امسال با فیلم رُمانتسیم عماد و طوبا برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و البته هرگز فرصت دیدن فیلمش را نیافت. اما در چند روز اخیر خبر ابتلای ایمان امیدواری و مارال جیرانی که به ترتیب برنده سیمرغ بلورین چهره پردازی و طراحی لباس این دوره از جشنواره شده بودند در رسانه ها دست به دست چرخید، چند بار تأیید و تکذیب شد و درنهایت هم مشخص نشد ...
پشت پرده داوری های جشنواره فیلم فجر
. البته همان شب مسوولان جشنواره از اصلاح ساختار و سخت گیری بیشتر دراین موضوع خبر دادند. از روز بعد اوضاع کمی بهتر شد. اما پس از اکران هر 16فیلم فجر سی ونهم و اختتامیه بازهم سؤالات و نقدهایی مطرح شد. بجز آن بخش از نقدها که مربوط به مسائل اجرایی جشنواره بود، عمده موضوعات به برندگان سیمرغ معطوف بود. وقتی نامزدهای سیمرغ اعلام شد برخی از اهالی رسانه و سینمادوستان در فضای مجازی نظراتی انتقادی مطرح کردند ...
نیم نگاهی به زالاوا ؛ اثری درخشان و متفاوت در سینمای ایران
نصف جهان: فیلم سینمایی زالاوا نخستین ساخته ارسلان امیری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و توانست علاوه بر اقبال مخاطبان و نقدهای مثبت منتقدان بخشی از مهمترین جوایزهای این دوره از جشنواره فیلم فجر را از آن خود نماید. این فیلم در بخش های بهترین صدابرداری، بهترین فیلمبرداری، بهترین نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردان اول سیمرغ بلورین سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را از ...
فیلم تلخ درخت گردو چرا و با کدام منطق در فصل شادی و سرور به سر درب سینماها می آید؟
توجه به اینکه بلیت های مردمی جشنواره فیلم فجر به صورت سری فروخته نشده بود و مخاطب بعد از خرید تک بلیت برای هر فیلمی که علاقه مند به آن بود، به سینما می آمد، اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شد حتماً دیگر تمایلی به حضور در سینماها پیدا نمی کرد. دبیر انجمن سینماداران تاکید کرد: خوشبختانه در این دوره از جشنواره که نسبت به گذشته متفاوت برگزار شد، هرچه قدر جلوتر می رفتیم استقبال مخاطب از فیلم ...
سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر امروز کلید می خورد
ارشاد اسلامی در پیام روز گذشته خود به جشنواره موسیقی فجر نیز روی آن اذعان داشت و گفت: سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور و نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت تر از هر دوره رقم می خورد. این فاصله، یادآور خدا گر ز حکمت ببند دری و این تقرّب، مصداقِ ز رحمت گشاید درِ دیگری ست که به تدبیر متولیان و به موهبت ساز و کار شبکه های ارتباطی، جمعیت مشتاق ...
اظهار نظر بازیگر سریال دادستان درباره حواشی ها/علی جان زاده: آمار ها خبر از رشد سرانه مطالعه می دهد
درباره سختی ساخت آثار دفاع مقدس تاکید کرد: اگر واقع بینانه به قضیه نگاه کنیم دیگر نمی توان فیلم دفاع مقدسی یا جنگی ساخت، شاید صرفا بتوان در کل سینما سالی یک فیلم در این ژانر ساخت، زیرا نه امکاناتش وجود دارد و نه سرمایه ای برای تولید این آثار در نظر گرفته می شود. وی در همی رابطه تصریح کرد: به عنوان مثال در شهرک دفاع مقدس ما دیگر امکانات قابل استفاده ای نداریم و همه چیز به شدت از کارکرد ...
پاسخ های دبیر جشنواره فیلم فجر به استاندار تهران
همان فیلم های راه یافته به جشنواره را از زاویه هنر و تجربه نگاه کنیم و اگر آن ویژگی را داشت، سیمرغ هنر و تجربه را بدهیم؛ بنابراین چون نظر داورها ملاک بود و نه نظر شخصی من، به نتیجه ای برای انتخاب یک فیلم نرسیدند. آیا موردی بوده که شما می خواستید جایزه به فیلم یا فردی دیگر برسد و نظر داورها متفاوت بوده؟ من اصلا درباره داوری نظر مستقیمی ندادم ولی همیشه ممکن است این اتفاق بیفتد ...
موفقیت یدو در جشنواره فیلم فجر دستاوردی برای سینمای کودک و نوجوان است
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، امیر مشهدی عباس با قدردانی از مسئولان جشنواره و هیات داوران که فرصت ارزیابی فیلم های کودک و نوجوان در این رویداد بزرگ سینمایی کشور را فراهم کردند، یادآور شد: در سال های گذشته در ذهن سیاست گذاران جشنواره این باور به وجود آمده بود که فیلم کودک و نوجوان نباید در جشنواره فجر شرکت کند و این جشنواره فقط مختص فیلم های بزرگ سال است در حالی که این ...
تکمیل تکه ای دیگر از پازل سینمای راهبردی با منصور و مصلحت / فیلم هایی که نیاز همیشه سینمای ایران است
جذابیت های فراوان برای تماشاگران خروج دارد. فیلمی که در ژانر سیاسی جای گرفته و می تواند نمونه قابل دفاعی از یک فیلم استراتژیک محسوب شود. در سال های اخیر، برخی ارگان ها همچون حوزه هنری، موسسه روایت فتح، و نیز سازمان هنری رسانه ای اوج به تولید آثاری در رابطه با سینمای راهبردی پرداخته اند. امسال و در جشنواره سی و نهم فیلم هایی همچون تک تیرانداز ، یدو ، مصلحت و منصور از جمله فیلم ...
کودتای سیاه در آخر هفته تلویزیون/ فریبرز عرب نیا با "بادام های تلخ" آمد
جدید تلویزیون شدند؟/ رقابت بر سر حکایت ها در شبکه دو سریال رمضانی تلویزیون در روزهای پایانی/ شروع "سرقت پول" از امشب بررسی جریان خودکشی و خودسوزی جشنواره فیلم فجر/ چرا تلویزیون منفعل و نمایش خانگی هر روز عصبانی تر می شود؟ انتهای پیام/
چرا دفتر هنرهای تجسمی هیچ اثری را از جشنواره هنرهای تجسمی فجر خریداری نمی کند؟ حمایت مالی از هنر در ...
شورای سیاست گذاری مطرح شد و اعضا اعتقاد داشتند که جشنواره باید مسیر خود را مشخص کند و بداند که اکسپو است یا جشنواره؛ چراکه مختصات و مشخصات هر کدام از این دو متفاوت است. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر ما جشنواره ای باشیم که آثار خودش را خریداری می کند شاید چندان منطقی نباشد و از رفتار تخصصی نیز فاصله داشته باشد. او در پاسخ به این پرسش که چرا سال گذشته و در جشنواره دوازدهم تجسمی فجر چنین ...
نخستین تصویر از مهران مدیری در خائن کشی مسعود کیمیایی
اش به نیمه رسیده و همچنان در تهران ادامه دارد. عکس از احمدرضا شجاعی مردم در سینما به جای رؤیاهایشان تجربه های تلخ را تماشا می کنند/ سینمای اجتماعی ما بدون ژانر و تعریف نشده است سینمای 1400 ایران| سینمای تلخ و کمدی مبتذل یا فیلم های آرمانگرا؛ کدام یک در آغاز قرن جدید چشمگیر خواهند بود؟/کمای سینمای استراتژیک ایران در دهه نود انتهای پیام/ ...
سینمای ایران پدیده ملّت را هنوز پیدا نکرده است/ به احیای غرور ملّی در سینما بی اعتناییم
" را پیدا کرد. البته "منصور" فیلم موفقی است، حس خوبی هم دارد اما دچار لفافه های سیاسی است. سینمای ما کاملاً بالاشهری و نئولیبرال است/ مبارزه با پولشویی در سینما اولین گام برای سلامت سینما است مردم در سینما به جای رؤیاهایشان تجربه های تلخ را تماشا می کنند/ سینمای اجتماعی ما بدون ژانر و تعریف نشده است سینمای 1400 ایران| سینمای تلخ و کمدی مبتذل یا فیلم های آرمانگرا؛ کدام یک در آغاز قرن جدید چشمگیر خواهند بود؟/ کمای سینمای استراتژیک ایران در دهه نود انتهای پیام/ ...
مخاطب برای تماشای فیلم ارزشمند به سینما می آید/ دولت برای سینما سرمایه و برنامه ندارد
که تولیداتش در شرایط فعلی کمتر شده به کار بگیرد و موفق عمل کند و هم تولید و نمایش سریال خوب خانگی مخاطب را عادت به دیدن آثار هفتگی می دهد و وقتی بیننده سریال بیشتر شد، قطعاً بیننده اکران آنلاین و آفلاین هم بالا می رود. فقط باید تلاش شود سریال های خوب و با کیفیت در این حوزه ساخته شود. مردم در سینما به جای رؤیاهایشان تجربه های تلخ را تماشا می کنند/ سینمای اجتماعی ما بدون ژانر و تعریف نشده است سینمای 1400 ایران| سینمای تلخ و کمدی مبتذل یا فیلم های آرمانگرا؛ کدام یک در آغاز قرن جدید چشمگیر خواهند بود؟/کمای سینمای استراتژیک ایران در دهه نود انتهای پیام/ ...
گام بلند پنج بازیگر جوان در فجر 39 در مسیر پیشرفت
سرد به حساب می آید. و اما شاید یکی از غافلگیری های جشنواره فجر 39 درخشش وحید رهبانی با دو فیلم مصلحت و شیشلیک باشد. بازیگری که از اوایل دهه 80 نامش در آثار تلویزیونی و سینمایی چون دوئل و خانه ما بر سر زبان ها افتاد و از قدیمی های عرصه تئاتر کشور است ولی در سینما هیچوقت به جایگاهی که مدنظرش بود نرسید. او با بازی در دو فصل از سریال گاندو حضوری متفاوت را در تلویزیون تجربه کرد تا اینکه در ...
بسته خبری سینما | آثار پویانمایی و موبایلی راه یافته به مسابقه جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی معرفی شدند
تجربه های تلخ را تماشا می کنند/ سینمای اجتماعی ما بدون ژانر و تعریف نشده است سارقین عتیقه به پایان فیلمبرداری رسید به گزارش مشاور رسانه ای فیلم، فیلمبرداری فیلم سارقین عتیقه که بهروز رضوی گوینده و مجری مطرح برنامه های رادیویی یکی از نقش هایش را بر عهده دارد به تازگی به پایان رسید. این فیلم به کارگردانی متین اوجانی و تهیه کنندگی حمیدرضا دشتی ساخته شده است. همچنین روناک برخوردار ...
شیشلیک و بی همه چیز بیشترین اقبال جشنواره امسال را داشتند
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هادی فیروزمندی که بخش اخبار جشنواره را در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفتگو برعهده دارد، گفت: تقریبا در ده روز جشنواره دو بار تمام فیلم ها به نمایش در می آید واین فرصتی است تا علاقه مندان بتوانند به طورکامل بیننده فیلم های جشنواره باشند. وی در اولین روز از اکران فیلم ها به تماشای دو فیلم ابلق و تک تیر انداز نشسته و درخصوص آن ها بیان داشت: تک تیرانداز ...
از کجا فیلم و سریال رایگان و با ترافیک نیم بها دانلود کنم ببینیم؟
هزینه بسیار کم اینترنتی فیلم های مورد علاقه شان را تماشا کنند و در کنار خانواده و دوستان از اوقاتشان لذت ببرند. به صورت رایگان، جدید ترین فیلم و سریال ها رو تماشا کنید در این روز هایی که هیچ چیزی ارزان و یا رایگان بدست مردم عزیزمان نمی رسد، تیم دغدغه مند مووینه در تلاش است تا به صورت رایگان و بدون هیچ گونه اشتراک ماهیانه یا سالیانه بهترین و جدید ترین فیلم و سریال ها را برای ...
چرا خرید اثر در جشنواره تجسمی، غیرمنطقی است؟
از رفتار تخصصی نیز فاصله داشته باشد. او در پاسخ به این پرسش که چرا سال گذشته و در جشنواره دوازدهم تجسمی فجر چنین تصمیمی گرفته شده بود، گفت: سال گذشته شرایطی پیش آمده بود که انتخاب رشته ها سخت شده بود و ما نمی توانستیم به هنرمندان برخی رشته ها جایزه بدهیم و به همین خاطر هم خرید اثر را جایگزین کردیم. اما امسال حجم تقاضا و کمیت و کیفیت آثار به گونه ای بود که داوران به راحتی می توانستند ...
برادری: زالاوا صرفاً سرگرم کننده نیست
مردم از فیلم استقبال می کنند. برادری درباره تجربه 2 فیلم قبلی خود با نام های احتمال باران اسیدی و درساژ اظهار کرد: قاعدتاً این دو فیلم دو نویسنده و کارگردان متفاوت داشته اند و هر کدام در مقیاس خودشان چرخه اکران مناسبی را گذرانده اند. به عنوان مثال احتمال باران اسیدی از فیلم های پر بیننده هنر و تجربه بود و فیلم، بین مخاطبان خود به خوبی دیده شد. همینطور درساژ با اینکه در فصل نامناسبی اکران ...
تئاتر فجر محلی برای نان قرض دادن نیست/ مافیا در تئاتر خیابانی
اوری می نشیند. جایگاه علمی هریک از داوران و اعضای هیأت انتخاب قابل تأمل و احترام است اما فردی خنثی و بی تجربه در حوزه تئاتر خیابانی نباید در ترکیب داوران قرار بگیرد. وی با انتقاد از روند گزینش هیأت داوران بخش تئاتر خیابانی بیان کرد: جشنواره امسال به شدت مورد نقد است و داوری ها زیر سوال رفته است. با این روند با آبروی تئاتر خیابانی بازی شده است و دبیر جشنواره تئاتر فجر و مدیر بخش خیابانی باید پاسخگوی اجحاف های صورت گرفته در حق هنرمندان این حوزه باشند. کد خبر 5146425 آروین موذن زاده ...
در کارگاه های جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی چه گذشت؟/ همراه با عکس
نمایشی به هر حال یک جایی تکراری می شود اما می توان به واسطه فرم فیلم را متفاوت کرد. وی در بخش دیگری از این کارگاه به اهمیت توجه به اعتبار جشنواره ها در ارسال اثر اشاره کرد و گفت: اگر فیلمسازی به دنبال دیده شدن اثرش هست بهتر است آن را به جشنواره هایی بفرستد که باعث شود تا اثر در 5 قاره دیده شود و اگر مورد پسند نمایندگانی از آن ها باشد، می توان گفت فیلم خوبی است. زیرا فیلم توانسته است زبان ...
سید مجتبی حسینی: موسیقی کشف آهنگین کرامات خلقت است
باقی ست. غنیمتی که حتی به روزگار ناخوشِ بلا و اوقاتِ ناچارِ دوری، به خوش احوالی موسیقی و خوش وقتی اهالی اش چشم دارد. حسینی در ادامه این پیام نوشته است: سی و ششمین جشنواره ی موسیقی فجر؛ بانگِ بلندِ بیایید بیایید است؛ دعوتی دور وُ نزدیک که به سودای سلامتی هنرمندان و هنردوستان، متفاوت تر از هر دوره رقم می خورد. این فاصله، یادآور خدا گر ز حکمت ببند دری و این تقرّب، مصداقِ ز رحمت گشاید درِ ...
ماجرای واقعی بودن زالاوا و همکاری با آیدا پناهنده از زبان ارسلان امیری
بهترین ژانری که می شد برایش در نظر گرفت نوعی ژانر وحشت معمایی، با اندکی کمدی بود که فیلم نامه به مرور بر اساس آن نوشته شد. فکر می کنید فیلم زالاوا خیلی شبیه خودتان است؟ بله، خیلی. واقعی بودن زالاوا دقیقاً به این معنی است که این احتمال همیشه و در طول تاریخ وجود داشته که چنین چیزهایی منجر به یک واقعیت عینی شود. این شباهت بیشتر ازلحاظ شخصیت پردازی است یا داستان و ...
مروری بر آثار سینمایی با ژانر امنیتی به بهانه اظهارات اخیر وزیر اطلاعات
اما خب کمتر کسی هم فکر می کرد وزیر اطلاعات در گفت وگوی تلویزیونی، آن هم با این فاصله کم پنج ساله از ایفای نقش مشاور در تولید انگشت شماری از فیلم ها تا این حد شتاب کند و به عنوان مقام اطلاعاتی اول کشور بدون توضیح کم و کیف ماجرا، حتی از فیلم ها هم نام ببرد. وزیر اطلاعات 20 بهمن در گفت وگوی خبری شبکه دوی سیما حاضر شد و درحالی که تلاش می کرد دستاوردهای وزارت دوره خود را فهرست و از آنها دفاع کند، گفت: ما وزارت اطلاعات را وارد کار ساخت فیلم و سریال کردیم. با فیلم و سریال توانستیم هم کار آموزش عمومی را ...
زالاوا فیلمی متوسط، اما جسورانه
حاضر و سطح معلومات و باور مردم ایران زمین در خطه شهرستان ها و در این فرم روایی بر روستا ها و حتی دِه کوچک دلالت دارد. فیلم اساسا نگاهی به خرافه نگری و خرافه پروری جامعه (در این مجال یک قرن اخیر) می اندازد، تا به توان همواره واژه حقیقت به عنوان نور اصلی را به صورت کورسویی رها شده در نظر گرفت و به دلیل اعتقادات غیرمنطقی و ثابت نشده، جهت گیری ها را ورای راهی نشاند که به حقیقت محض پشت کند ...
آغاز قرن 15 هجری شمسی با سینمایی تلخ و کمدی مبتذل!
ساخت فیلم هایی با این محورها جزو مهجورترین و سانسوری ترین فیلم های سینمایی بوده است. به جای آن از یک سو فیلم رئال تلخ و انتقادی سیاه و از سوی دیگر کمدی مبتذل رشد قارچی پیدا کرد و از سینمای سال های قبل که فیلم هایش عموماً در ژانر بود و مخاطب را بهتر می شناخت فاصله جدی گرفت. فیلم های ساخته شده در زمینه های تاریخی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ملی آنقدر از نظر کمی و کیفی کمرنگ ...