آرام تر شدن روند شتابان موارد بستری مبتلایان کرونا در کشور
سایر منابع:
سایر خبرها
جدیدترین اخبار کرونا در ایران| 80 درصد موارد ابتلای پیک چهارم با ویروس انگلیسی/ رشد 6 درصدی فوتی ها / ...
به گزارش گروه استان های خبرگزاری تسنیم ، بابک عشرتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به آغاز موج چهارم کرونا در کشور از نیمه فروردین 1400، گفت: از دهم فروردین پیک چهارم کرونا در ایران آغاز شد و با درنظر گرفتن جابجایی گسترده اجتماعی و البته انتقال سریع ویروس جهش یافته انگلیسی شاهد افزایش سیب صعودی قابل توجه در سراسر ایران بودیم. عشرتی به قدرت کشندگی ویروس کرونا اشاره کرد
مروری بر سفرهای هفته گذشته مسوولان کشوری به خراسان رضوی
اقدامات انجام شده و روند ساخت این پروژه قرار گرفت. معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از روند خدمات رسانی به بیماران کرونایی در بیمارستان امام رضا مشهد در گفت و گو با خبرنگاران گفت: تاکنون هیچ موردی از ویروس هندی کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی مشاهده نشده است. دکتر جان بابایی افزود: ویروس کرونای هندی هم نوع دیگر جهش یافته این ویروس است که خطر سرایت بیشتری دارد و
زیرساخت ها و تجهیزات بهداشتی و درمانی در دیلم تقویت می شود
بیمارستان که قرار بود با اخذ 50 درصد هزینه ها از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأمین شود به صورت رایگان توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی در اختیار این بیمارستان قرار گرفت. جمیری افزود: این تجهیزات شامل 12 تخت ویژه بزرگسال، هشت دستگاه ونتیلاتور، 14 دستگاه مانیتور ثابت و سانترال، 12 تشک مواج، 24 دستگاه پمپ سرم و پمپ سرنگ، چهار دستگاه الکتروشوک و الکتروکاردیوگرافی، سه دستگاه ساکشن پرتابل ویژه بخش های ICU ، CCU و اطفال است. لازم به ذکر است که این تجهیزات در نشست سال گذشته نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با معاونت درمان وزیر بهداشت به تصویب رسیده بود. ...
معاون وزیر بهداشت: بیمارستان دولتی الغدیر بومهن اول تیر افتتاح می شود
راه اندازی می شود. معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در فاز اول بخش عمده کار تاسیسات بیمارستان انجام می شود و در این راستا بخش بستری و اتاق عمل هم با فاصله کوتاهی درفاز دوم راه اندازی می شود. جان بابایی با بیان اینکه مردم این منطقه از طبقه کم برخوردار هستند و استفاده از خدمات درمانی دولتی مطالبه بر حق آنان است، تاکید کرد: تعرفه درمانی این بیمارستان که
نسخه نویسی الکترونیکی از خرداد در کهگیلویه و بویراحمد اجباری می شود
تخصصی تأمین اجتماعی شهرستان گچساران به بهره برداری می رسد و پس از افتتاح نیز توسعه آن در دستور کار قرار دارد. بهور عنوان کرد: تعداد تخت های بیمارستان امام خمینی (ره) شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزایش می یابد. وی ابراز داشت: قرار است به زودی درمانگاه تأمین اجتماعی شهر دهدشت پس از 25 سال به پلی کلینیک تخصصی تبدیل شود. نسخه نویسی
عملکرد هرمزگان در واکسیناسیون رضایت بخش است
، تقویت درمان سرپایی، مراقبت از مادران باردار، و سایر اقدامات ناظر بر کنترل همه گیری ارائه کرد. دکتر حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز بیان کرد: با توجه به امکان گردش محلی سوش های جهش یافته کرونا ویروس جدید، لازم است اقدامات قبلی را تشدید کرده و برای بالاتررفتن بیشتر شمار مبتلایان آمادگی لازم را داشته باشیم. در همین راستا، استفاده از نظرات و پیشنهادات دکتر مطلق و بهره گیری
پیش پرداخت 70 میلیون تومانی برای بستری بیمار کرونایی در یک بیمارستان خصوصی در تهران! + سند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو ، تسنیم نوشت: بیست و هفتم فروردین ماه امسال بود که قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی تهران بر ضرورت بسیج آنی همه امکانات برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا تأکید کرد. وی در بخشی از این نامه نوشته بود: حداکثر ظرفیت ممکن از تخت های بستری به پوشش بیماران کووید اختصاص یابد؛ پتانسیل ارائه خدمت در
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400
دیدوبازدیدهای عید نوروز از سوی شهروندان و همچنین رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی هشدار داده بودند. از 13 فروردین ماه امسال، همزمان با خیز چهارم کرونا در کشور، استان قم نیز از جمله مناطقی است که در وضعیت نارنجی و از 18 فروردین ماه نیز در وضعیت قرمز قرار گرفت. بیمارستان سرپل ذهاب تخت خالی برای پذیرش مبتلایان به کرونا ندارد معاون شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: در بیمارستان
تخلف در تزریق واکسن کرونا در هرمزگان نداشته ایم/ 80درصد تخت های آی سی یو در اشغال بیماران کرونایی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز در یک گفت وگوی رسانه ای به سوالات خبرنگاران در زمینه مسائل مختلف مرتبط با حوزه بهداشت و درمان هرمزگان و روند درمان بیماران کرونا یی و آخرین وضعیت این بیماری در استان پاسخ داد. وی در ابتدا عنوان کرد: تا کنون حدود 2 هزار نفر در کارآزمایی بالینی واکسن پاستور ایرانی ثبت نام کرده اند که از شنبه واکسیناسیون آغاز خواهد شد.
توسعه بیمارستان دهدشت نیاز اساسی مردم شهرستان کهگیلویه است
شناسایی بیماران کرونایی، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی یک آزمایشگاه مرجع دیگر ضروری است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون درمان وزیر بهداشت، گفت: انتظار داریم با توجه به وضعیت استان در ایام شیوع ویروس کرونا، نزدیکی به استان خوزستان و وقوع زلزله در شهرستان دنا سهمیه بیشتری از واکسن کرونا به استان اختصاص داده شود. کلانتری ادامه داد: در تامین دارو تاکنون کمبود داروی بیماران کرونایی نداشتیم اما تامین هزینه های دارویی مهم است.
نهم اردیبهشت ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها
است و پس از آن در صورت تایید نهایی، خط تولید نیز به بهره برداری می رسد. - شهرام ممدوحی معاون شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا برای کادر درمان، پاکبان ها و بیماران خاص این شهرستان با موفقیت انجام شده و در این مرحله نیز برای هشت هزار سالمند بالای 80 سال بروجردی واکسن کرونا تزریق می شود. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت 385 نفر دیگر
بیمارستان سرپل ذهاب تخت خالی برای پذیرش مبتلایان به کرونا ندارد
با حال وخیم است و ظرفیت بیمارستان تکمیل شده و این جای نگرانی دارد. معاون بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: همچنان وضعیت کرونایی شهرستان قرمز بوده و مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند که توصیه می کنیم همه افراد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک همکاری لازم در جلوگیری شیوع این بیماری داشته باشند. دکتر مرادی ادامه داد: همچنین گروه های شغلی 2، 3، 4 با تعطیلی واحد صنفی خود
کمبود تخت؛ درد لاعلاج بیمارستان دهدشت
عنوان مطالبه مهم مردم را پیگییر خواهم کرد. معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در گذشته نگاه توسعه ای به بیمارستان این شهرستان نشده و با وجود جمعیت بالای تحت پوشش تنها یک بیمارستان احداث شده بود. وی ادامه داد: البته در طرح تحول سلامت اقداماتی از قبیل توسعه تخت ها، هتلینگ و تعریف کلینیک تخصصی انجام گرفت با این حال دهدشت نسبت به سایر شهرستان های استان در زمینه مراکز درمانی عقب مانده
کهگیلویه پاسخ مطالبات فرماندار خود را شنید؛ اعتراف معاون وزیر و مهر تایید به اظهارات کریمی نژاد
به گزارش ریواس جنوب، روز گذشته بود که جان بابایی معاون وزیر بهداشت به دهدشت سفر کرده و در این سفر دارا کریمی نژاد در حضور او به انتقاد از تبعیض ها و تدسعه نامتوان بیمارستانی نسبت به شهرستان کهگیلویه پرداخت. فرماندار کهگیلویه در نشست با معاون درمان وزیر بهداشت گفته بود: باید قبول کرد که ضرورت توسعه و نوسازی بیمارستانی در کهگیلویه بیش از هر زمانی احساس می شود. درا کریمی نژاد
فاز دوم پروژه ساخت بیمارستان کهگیلویه کلید خورد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز از بخش های، اورژانس، بخش ای سی یو کرونایی، گوش و حلق بینی، بخش زایمان کلینیک ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت بازدید کرد. قاسم بابایی گفت: احداث فاز 2بیمارستان به عنوان مطالبه مهم مردم را پیگیری خواهم کرد. وی تصریح کرد: در گذشته نگاه توسعه ای به بیمارستان این شهرستان نشده و با وجود
معاون وزیر بهداشت: روند بستری بیماران کرونایی ثابت و آرام شد
به گزارش صبحانه ، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند شتابان موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور آرام تر شده است، از ثابت ماندن شرایط در اکثر استان ها خبر داد. معاون درمان وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: خوشبختانه شدت جهش های کرونا که در کشور رخ داده، مانند جهان نبوده است. ویروس کرونا کل جهان را درگیر کرده است و هر بار جهش این بیماری با دوره قبل و از طرفی، دیگر رفتارهای
معاون وزیر بهداشت:زیرساخت های بهداشتی و درمانی در استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست
داشته باشد و تعامل وجود نداشته باشد عملکرد موفقی نخواهد داشت. معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان به بهینه سازی نیروهای پرستاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: زیرساخت های بهداشتی و درمانی در استان نیازمند توجه لازم و ویژه است. جان بابایی ادامه داد: در مواجه با ویروس کرونا هر وقت پیک جدیدی اتفاق افتاد، قبل از آن یک مراسم و تجمعی اعم از شادی
درمانگاه تأمین اجتماعی دهدشت پلی کلینیک می شود
پلی کلینیک تخصصی تبدیل خواهد شد. وی ادامه داد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تخت 65 تخت به بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت افزوده می شود. مدیر درمان تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه پلی کلینیک تخصصی شهرستان گچساران در دستور کار قرار دارد گفت: این شهرستان 95 هزار بیمه شده دارد که در هفته دولت امسال پلی کلینیک تامین اجتماعی به بهره برداری می رسد
توجه به معیشت و امنیت شغلی کارگران/احداث بیمارستان در دهدشت
تحت پوشش بیمه گفت:45 درصد افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد و 75 هزار نفر از جامعه کارگری تحن پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. وی در ادامه اهداف سازمان در سال 1400 را اینگونه تشریح کرد: در گچساران که بزرگترین شهر تحت پوشش بیمه است توسعه پلی کلینیک را در دستور کار داریم که در هفته ی دولت به بهره برداری می رسد.با توجه به جمعیت دهدشت و در اگر هر هزار نفر یک تخت تخصیص داده شود باید 350 تخت در
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز و نارنجی / چهارشنبه 7 اردیبهشت 1400
به گزارش جماران؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت 434 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 70 هزار و 966 نفر رسید. پنج هزار و 338 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند. مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا
از ورود ویروس کرونای هندی به ایران تا آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور
شوند که از هر دانشگاه علوم پزشکی، بالغ بر 3000 نفر پذیرش خواهند شد. ممنوعیت تجویز داروهای خارج از راهنمای ابلاغی کرونا قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن ابلاغ ممنوعیت تجویز داروهای خارج از راهنمای ابلاغی کووید 19، بر نظارت مستمر بر روند ارائه خدمات نیز تاکید کرد. ماجرای
درخواست های استاندار کهگیلویه و بویراحمد از معاون وزیر بهداشت/ دلیل فوتی های کم در استان بیماریابی خوب و ...
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ حسین کلانتری در نشست ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا با حضور جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام اظهار کرد: جان بابایی یکی از مسئولان پرکار و فوق العاده تاثیر گذار در وزارت بهداشت است همه استان ها را مورد بازدید قرار داده و شناخت خوبی از روند بیماری در استان های مختلف کشور دارد.
از ورود ویروس هندی به جنوب کشور تا پایدار شدن شرایط کرونایی بعضی شهرها
شاید سالها از ابتلای شدید به این بیماری جلوگیری می کند ولی در ایران عوامل انگیزشی و فرهنگی زیادی بر این باور شهروندان اثر گذاشته اند که ابتلا به کرونا و بهبودی پس از آن، ضمانتی برای مبتلا شدن مجدد نیست. در خبر مهم و خوب دیگری، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه روند شتابان موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در کشور آرام تر شده است، از ثابت ماندن شرایط در اکثر استان ها خبر داد.
ورود ویروس جهش یافته آفریقایی به کشور/ واکسینه شدن افراد بالای 80 سال در برابر کرونا/ ضرب و شتم پرسنل ...
کشور با اعبلام اینکه نتایج نهایی آزمون ورودی مقطع دکتری Ph.D (نیمه متمرکز) سال 1400 نیمه دوم شهریورماه اعلام می شود و گفت: بیش از 12 هزار داوطلب در این آزمون پذیرفته خواهند شد. ممنوعیت هفته: تجویز داروی خارجی قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، ضمن ابلاغ ممنوعیت تجویز داروهای خارج از راهنمای ابلاغی بر نظارت
ممنوعیت تردد همراهان بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان
به گزارش خبرنگار ایلنا، یاسر قربانی افزود: روزهای اخیر مراجعان بستری مراکز بیمارستانی استان به حدی است که تمامی ظرفیت تخت ها پر شده و حتی تعدادی از بیماران کرونایی در تخت های موقت خدمات درمانی می گیرند. بنابراین حضور افراد برای کارهای غیرضروری در محیط بیمارستان تنها به عنوان کانون نشر ویروس کرونا عمل می کند. وی ادامه داد: بر این اساس معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز طی
کهگیلویه و بویراحمد بیشترین بستری کرونایی و کمترین مرگ و میر را دارد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس صد و سی و سومین نشست ستاد کرونای کهگیلویه و بویراحمد با حضور دکتر جان بابایی معاون محترم درمان وزارت بهداشت در سالن دولت برگزار شد. در این نشست قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد در شرایط مطلوبی از نظر مدیریت پیک کرونا قرار دارد، گفت: بیمارستان های استان با ظرفیت حداکثری در حال خدمات دهی به بیماران کرونایی هستند
ضرورت چانه زنی و تعجیل در ساخت بیمارستان دوم شهرستان مهاباد
بازدید سرزده بهمن 1396دکتر حریرچی معاونت وقت و فعلی وزارت بهداشت و درمان از بیمارستان کنونی بر کمبود تخت و نارسائیهای درمانی بیمارستان مهر تأیید زد و اظهار داشت که شهرستان به 350 تخت بیمارستانی نیاز دارد . سرانجام در سال 1398 با همّت و تلاش نماینده محترم شهرستان جناب آقای جلال محمودزاده و پیگیری وهمراهی اعضای مردمی شورای توسعه شهرستان، تعیین بودجه و اعتبار ساخت بیمارستان 350 تختخوابی
تا پایان دولت 15 هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح می شود
. جان بابایی در خصوص مطالبات پرسنل بخش کرونایی گفت: تا کنون چهار ماه از مطالباتشان باقی مانده است در حالی که قبل از کرونا حدود 12بوده است. معاون وزیر بهداشت افزود: امسال 15 هزار تخت بیمارستانی تا پایان دولت به بهره برداری می رسد که بیش از 10هزار تخت بیمارستانی فقط برای مناطق محروم هستند که تا چند ماه دیگر آماده بهره برداری خواهند بود. جان بابایی بیان داشت: تخت های
3 طرح حوزه سلامت و عمرانی در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید
است، افزود: این سازمان مبلغ پنج میلیارد ریال برای راه اندازی بخش ICU بیمارستان شوط هزینه کرده است. وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و ضرورت مراقبت از بیماران بدحال و دارای علایم تنفسی 13 عدد کپسول اکسیژن طبی برای مرکز درمانی بیمارستان شهدای شوط خریداری شد. رییس شبکه بهداشت و درمان شوط نیز در آیین گفت: تاکنون خیّران شهرستان شوط بالغ بر 30 میلیارد ریال