سایر منابع:
سایر خبرها
چه کسی می تواند با فساد و تبعیض مبارزه کند؟بهرامی، روشنفکر یا منتظریان
پدیده شوم نقش موثری ایفا کند. منتظریان به صورت شفاف با شعار مبارزه با تبعیض، طایفه گرایی و فساد و گسترش شایسته سالاری وارد کارزار انتخابات شده است. با توجه به سابقه، تجربه و برنامه های نادر منتظریان، می توان وی را گزینه ای مناسب برای مبارزه با فساد در استان کهگیلویه و بویراحمد دانست. مردم بویراحمد، دنا و مارگون می توانند با انتخابی آگاهانه، به منتظریان کمک کنند تا در این مسیر گام های ...
بعد از موقعیت مهدی ، فیلم پرویز خان سخت ترین تجربه سینمایی من بود
دنبال کند. ایجاد حسی مانند اینکه مخاطب درون داستان حضور دارد و از خارج تماشا نمی کند، از اهمیت بالایی برخوردار بود. سعی کردم تا دوربین، رفتارها و تصمیمات پرویز دهداری را بدون جهت دهی به سمت خاصی مشاهده کند. در نماهایی برای رسیدن به اندازه نما مدیوم کلوزآپ دوربین را به طور مستقیم با لنز نرمال(35میلیمتری) در برابر پرویز خان قرار دادیم تا بهترین تجربه از حال و احوال و روحیات او در شرایط مختلف و بحرانی ...
روایتی از اولین عملیات جنگی ایران در محور غرب
بزرگی نیاز داشتم تا بتوانیم فضا را برای فیلمسازی مهیا کنیم. وی افزود: با این وجود توجه به جزئیات را فراموش نکردیم و به شکلی فیلم ساخته شد تا مخاطب به خوبی با وضعیت داستانی فیلم آشنا شود و باید بگویم با وجود شرایط سخت از هیچ پلان و صحنه ای به سادگی نگذشتیم. وی افزود: قهرمان آسمان غرب از دل مردم است و برای مردم می جنگد و غیرت به خاک و خانواده را به تصویر می کشد. قهرمان این ...
تاثیر مخرب سینمای گلخانه ای بر کارگردان ها / جلوه های ویژه قلب رقه در حد سینمای آمریکا!
تالار حافظ شیراز دیشب، 20 بهمن ماه شب شلوغی را پشت سر گذاشت و می توان گفت بیشترین مخاطب را در بین شب های جشنواره در خود جای داد. در این شب، ابتدا فیلم قلب رقّه به کارگردانی خیرالله تقیانی پور به نمایش درآمد و از ساعت 21 نیز فیلم آسمان غرب به کارگردانی محمد عسگری روی پرده سالن سبز اکران شد. اما مانند شب های گذشته، زمان استراحت بین دو فیلم به جلسه نقد و بررسی اختصاص یافت و آن ...
مریم سعادت: مادر من عاشق فوتبال و پرسپولیس بود و نفهمیدم چرا خودم پرسپولیسی هستم
دارد که به بهانه همین ماجرا به گفت وگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه می خوانید. مهم ترین ویژگی این فیلم برای من این بود که کاراکترها واقعی بودند. البته من آن ها را ندیده بودم و ای کاش که فرصتی پیش می آمد تا آقای دهداری و همسرش را می دیدم. سعی کردم در ایفای این نقش حرف گوش کنم و به وظیفه ام عمل کنم و به نقش نزدیک شوم. ضمن این که بازی در این نقش و فیلم برای من بسیار جذاب بود. نقش خیلی ...
استقبال اهالی هنر از احمد و اکران فیلم فوتبالی پرویز خان
کوتاه و تله فیلم و سینمایی و سریال آن را نوشتم. شور عاشقی باید ساخته می شد.آقای مجید مجیدی از زمان نگارش فیلمنامه تا تدوین فیلم کنار ما بودند و تمام نگرانی ما این بود که از ذهن آیینی و پر از ایمان مخاطب دور بمانیم و مخاطب ما را باور نکند. حدود 30 کارشناس در بنیاد فارابی این فیلم را تماشا کردند. حتی گاهی هم مقاومت می کردم و برخی به من هشدار می دادند که مراقب باش. من در این فیلم مراقب بودم ...
در نشست شورعاشقی چه گذشت؟
.... احساس کردم باید در دل تاریخ بروم و سوال هایی که همیشه در جستجوی آن هستم را بفهمم. حسین همیشه هست و خوش به حال آن هایی که پرچم او را بلند کرده اند. او در پاسخ به این پرسش که آیا این فیلم هم به سرنوشت فیلم رستاخیز دچار می شود، گفت: ما تلاش کردیم که این اتفاق رخ ندهد. آقای مجید مجیدی از زمان نگارش فیلمنامه تا تدوین فیلم کنار ما بودند و تمام نگرانی ما این بود که از ذهن آیینی و پر از ...
ایرانیان پیشگامِ ساده سازی مفاهیم دشوار بوده اند
. طی این سال ها برخی از کارشناسان و منتقدان و گاه اهالی رسانه به نگارش و تالیف آثاری پرداخته اند که درباره هنرمندان مهم و روزگارشان و فعالیت هایشان بوده است. حسین گنجی (روزنامه نگار و مدرس پژوهشگر حوزه هنرهای تجسمی) یکی از مولفانی است که طی چند سال گذشته دو اثر را در قالب تاریخ شفاهی هنرمندان به رشته تحریر درآورده است. امین جامعه شناسی ایران و چریک دو اثری هستند که تا به امروز توسط گنجی ...
روز آخر جشنواره فجر چهل و دوم در سینما رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
برای من بسیار جذاب بود. داریوش یاری کارگردان و تهیه کننده فیلم شور عاشقی: این داستان دست از سر من برنمی داشت و طرح فیلم کوتاه و تله فیلم و سینمایی و سریال آن را نوشتم. شور عاشقی باید ساخته می شد. آقای مجید مجیدی از زمان نگارش فیلمنامه تا تدوین فیلم کنار ما بودند و تمام نگرانی ما این بود که از ذهن آیینی و پر از ایمان مخاطب دور بمانیم و مخاطب ما را باور نکند. حدود 30 کارشناس در ...
حامد کمیلی را با دوره های فشرده، خواننده کردیم/ پرهیز آغوش باز از التهابات کاذب
دقیق تر شود، دیگر از واژه هایی مثل فیلم ارگانی استفاده نمی کنیم. شعیبی درباره استفاده از صدای حامد کمیلی به عنوان یک خواننده در فیلم آغوش باز هم گفت: زمانی که در مرحله پایانی نگارش فیلمنامه بودیم، خیلی به این موضوع فکر می کردیم. دعوت از حامد کمیلی به این دلیل نبود که او دوست من است و قبلا سابقه همکاری با هم داشته ایم، بلکه می خواستیم این نقش را به بازیگری بسپاریم که ابعاد مختلف آن ...
چالش های یک فیلم فوتبالی/ از دست کارگردان هر روز گریه می کردم
نشست گفت: فکر می کنم ساخت فیلم فوتبالی سخت است و خوش شانس بودم که یک گروه خوب کنارم بود و از سازمان اوج نیز تشکر می کنم. وی ادامه داد: این فیلم تجربه ناآشنایی بود، مثلا برای فیلمبرداری از زمین فوتبال تجربه قبلی بدون تجهیزات حرکتی وجود نداشت. مثلا پلان می گیریم و کات می دهیم ولی در ادامه برای گرفتن نمای جدید بدن بچه های فوتبال سرد می شد، از همین رو بدن بچه ها مدام سرد و گرم می شد و آسیب ...
بررسی چالش های ساخت یک فیلم فوتبالی در نشست خبری پرویز خان
کننده مهم بود که بازیگر بتواند شخصیت پیچیده ای را خلق کند. در واقع توانایی بازی برای این نقش خیلی مهم بود به سراغ آقای پورصمیمی رفتیم. با وجود این که ایشان در پذیرش فیلم سختگیری دارد؛ خوشبختانه دو روز بعد از ارسال فیلمنامه با ما تماس گرفتند و نقش را پذیرفتند. کارگردان فیلم پرویز خان تشریح کرد: آقای پورصمیمی در کار ما معلم بود و با ایشان سه ماه تمام دورخوانی داشتیم. سعید پورصمیمی وقت و ...
بررسی چالش های ساخت یک فیلم فوتبالی در نشست خبری پرویز خان
کننده مهم بود که بازیگر بتواند شخصیت پیچیده ای را خلق کند. در واقع توانایی بازی برای این نقش خیلی مهم بود به سراغ آقای پورصمیمی رفتیم. با وجود این که ایشان در پذیرش فیلم سختگیری دارد؛ خوشبختانه دو روز بعد از ارسال فیلمنامه با ما تماس گرفتند و نقش را پذیرفتند. کارگردان فیلم پرویز خان تشریح کرد: آقای پورصمیمی در کار ما معلم بود و با ایشان سه ماه تمام دورخوانی داشتیم. سعید پورصمیمی وقت و ...
نشست خبری فیلم سینمایی پرویز خان در خانه رسانه
برای بنده و تهیه کننده مهم بود که بازیگر بتواند شخصیت پیچیده ای را خلق کند. در واقع توانایی بازی برای این نقش خیلی مهم بود، به سراغ آقای پورصمیمی رفتیم. با وجود این که ایشان در پذیرش فیلم سختگیری دارد؛ خوشبختانه دو روز بعد از ارسال فیلمنامه با ما تماس گرفتند و نقش را پذیرفتند. آقای پورصمیمی در کار ما معلم بود و با ایشان سه ماه تمام دورخوانی داشتیم. سعید پورصمیمی وقت و انرژی زیادی در زمان ...
عشق به سینما؛ موضوعی همیشه جذاب / نگاه متفاوت دو منتقد به فیلم جعفری جوزانی
منتقد قبلی از آن به عنوان ایراد نام برده بود، گفت: دلیل اینکه در فیلم لهجه نداشتیم، این بود که از شهرهای مختلف در کمپانی نفت انگلیس در آبادان جمع شده بودند و طبیعی بود که کارگردان اصراری به مانور روی لهجه آبادانی نداشته باشد. این سینماگر شیرازی در پایان گفت: کشور ما نیاز به گفتگو دارد و زمینه گفتگو، هیجان زدگی نیست. نیاز به گفت گوهای اندیشه محور داریم تا درگیر این زنده بادها و مرده ...
ماجراجویی یک فیلم اولی درباره فوتبال/ پرویزخان چگونه متولد شد؟
پس این پیچیدگی ها بربیاید. طبیعتاً در این چارچوب مهم ترین و درست ترین و اصلی ترین انتخاب استاد پورصمیمی بود که بی تردید یکی از بهترین بازیگران تئاتر و سینمای ما هستند. هنرمندی که واقعاً در طول کار بنده را غافلگیر کرد و به قدری درست و آگاهانه روی ایفای این نقش وقت گذاشت که بی تردید می توانم از این حضور به عنوان یکی از بهترین تجربه هایم نام ببرم و بسیار از این حضور آموختم. ثقفی ادامه د ...
تصویری ملموس و باورپذیر از یک قهرمان در پرویز خان
بازیگر نقش احمدرضا عابدزاده گفت: روزی که برای این نقش انتخاب شدم 118 کیلو وزن داشتم ولی طی حدوداً 40 روز تا شروع فیلم برداری حدود 35 کیلو وزن کم کردم. روزهای سختی بود ولی به عشقی که به احمدرضا عابدزاده پیدا کرده بودم این سختی ها بسیار شیرین بود. بخش دیگری از کار من، یادگیری اصول و فنون دروازه بانی بود که بسیار از من انرژی گرفت. در این فیلم سعی کردم هرچه بیشتر و دقیق تر به ابعاد شخصیت احمدرضا عابد ...
ناصر ممدوح: می خواستم بازیگر شوم اما دوبلور شدم
فیلم زنده باد زاپاتا نقش یک سرباز را به من دادند و بسیار برای آن استرس داشتم. در آن مقطع صداهای بم بسیار مورد توجه بود و زمانی که دیالوگ را گفتم آن ها من را تشویق کردند . وی با بیان اینکه به بازیگری علاقه زیادی داشته است، بیان داشت: دوبله من را بیشتر جذب خود کرد زیرا در دوبله احساس می کنم من هستم که به شخصیت ها روح و زندگی می دهم. ممدوح خاطرنشان کرد: یادم می آید داریوش فرهنگ مجموعه ای به ...
شه سوار حاشیه نشینی که اصالت ایرانی را به حاشیه نبرد
شه سوار که به معضل فقر و حاشیه نشینی می پردازد، با وجود آنکه خانواده با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کند همه دارایی خود را از دست داده و تمامی اعضای خانواده از بیکاری در رنج هستند با این وجود حفظ ارزش ها و حمایت و پشتیبانی از خانواده در سکانس های مختلف فیلم از نگاه سازنده پنهان نمانده است. گرچه برخی هنردوستان و منتقدان، فیلم شه سوار را اثری خوب ارزیابی می کنند اما عده ای دیگر معتقدند ...
ناقص خوانی یکی از مهمترین مشکلات در آموزش فلسفه است
نشوند و از این طریق بهتر می توان فلسفه کار کرد. بنده همه دروس آیت الله جوادی آملی را با صوت گوش کردم و البته در دروس آیت الله مصباح حضوری خدمت ایشان بودم. به خصوص در بین آثار آیت الله جوادی از رحیق مختوم خیلی استفاده کرده ام. استاد مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی با تاکید بر تفکر در مطالعه، اضافه کرد: معمولا کسانی که دسترسی کمتری به استاد دارند مجبورند بیشتر با تفکر خودشان، مسائل را حل کنند ...
نگاهی به فیلم تابستان همان سال | میهمان خانه مهمان کش روزش تاریک
با تمهیدات، امکانات و تخصصی که او در ثبت لحظات سینمایی داشته انتظار فیلمی چشم نواز را داشت. انتظاری که توسط کوهیار و محمود کلاری و با کمک بازی های یکدست بازیگران و طراحی درست فیلم به درستی برآورده شده است. اما فارغ از موضوعات اشاره شده، مشکل اصلی و اساسی فیلم ایرادات روایی، فیلمنامه کم جان و کم اثر است. فیلم به طور کامل در تفهیم منطق روایی به مخاطب موفق نمی شود و داستان پسند و مورد توجه کارگردان ...
چالش اصلی سرنخ در نگارش متون مسابقه بر اساس پرونده های واقعی بود
سرنخ به عنوان یک مسابقه جنایی پلیسی مخاطب را با حل مسئله پرونده هایی واقعی، ولی با ایفای نقش بازیگران درگیر می کند و با طراحی فضای تعاملی در مراحل مختلف امکان اظهار نظر و تشخیص مجرم را از میان مظنونین با بررسی شواهد، سرنخ ها و بازجویی برای مخاطبان در خانه از طریق درگاه های مختلف فراهم می آورد. این فصل از برنامه سرنخ با بازنگری و طراحی هنرمندانه و حرفه ای و رفع کاستی های گذشته در 52 ...
دغدغه اصلی من همیشه خانواده است/ نباید اجازه دهیم بافت خانواده در جامعه مان بیش از این آسیب ببیند
کارگردان فیلم سینمایی در آغوش درخت در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: یکی از دلایلی که اولین فیلم من یعنی در آغوش درخت سال گذشته مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفت این بود که من به عنوان فیلمساز نسبت به اثرم صادق بودم. آن فیلم تماماً برآمده از لایه های درونی خودم بود و سال های متمادی دغدغه ساخت آن اثر را داشتم. وی ادامه داد: بنده معتقدم وقتی فیلم از لایه درونی نویسنده خارج می ...
امیدوارم کم فروشی از جامعه ما رخت بر بندد
ساخت که دیده شود، اما علت انتخاب سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار به این دلیل نبوده است. این بازیگران به خوبی با خود نقش ارتباط گرفتند. نویسنده فیلم، داوود گنجوی متذکر شد: در این فیلم هم به موضوعات شرعی و قانونی و هم اخلاقی توجه داشته باشیم. بازیگر فیلم، مهران احمدی نیز تاکید کرد: ما هر آنچه آموختیم روی پرده سینما پیاده می کنیم. در خصوص حضور در این فیلم باید بگویم بنده از دیار نیشابور ...
کارگردان آبی روشن : فیلم صادقانه بسازیم مخاطب همراهی می کند/ مهران احمدی: به خراسان بزرگ بدهکار بودم
که می توان روی آن ها کار کرد و در نقش های مختلف آن ها را دید. آقای احمدی و غفوریان بسیار بازیگران منعطفی هستند. سینما بدون گیشه بدرد نمی خورد این کارگردان درباره توجه به گیشه گفت: سینما بدون گیشه به درد نمی خورد. ژانر و بازیگر به خاطر مخاطب کار می کنند اما اولویت اول ما برای جذب این بازیگران توجه به گیشه سینما نبوده است. این بازیگران نقش شان را دوست داشتند و افراد مستعدی ...
خواجه پاشا: فیلم صادقانه بسازیم مخاطب همراهی می کند
از طرف مادری به خراسان بزرگ و شهر نیشابور وصل می شوم. شاید این راهی که حاج یونس می رود راهی است که سیمرغ رفت. خدا را چه دیدی شاید به ما هم در این جشنواره سیمرغ دادند! احساس می کردم که چیزی به خودم و قلبم و زادگاه مادری ام بدهکار بودم. در ادامه مهران غفوریان یکی دیگر از بازیگران فیلم آبی روشن بیان کرد: دیگر مخاطبان من را در نقش های جدی باور کرده اند. من نیز از سمت مادری ترک هستم و آقای ...
محمدجواد موحد: حق فیلم های بخش نگاه نو ضایع می شود
مقداری تخیل هم به فیلم اضافه کردیم. وی در ادامه در پاسخ به پرسش هایی درباره اقتباس گفت: من خیلی از کتابها را و به خصوص رمان های ایرانی را که می خوانم ظرفیت اقتباس در آنها را می بینم. من باغ کیانوش را نخوانده بودم و تا حدی به این کتاب وفادار بودم و درصد زیادی هم تخیل به آن اضافه کردم و سعی کردم به مخاطب نوجوان امروزی هم نزدیکش کنم. این کارگردان در ادامه اظهار کرد: هنوز نمی ...
هاشمی: سینمای ایران یک سیمرغ به شهرام حقیقت دوست بدهکار است
داشتم و ورودم به سینما توسط پدرم صورت گرفت. از طرف دیگر نویسنده کار که همکلاسی من بودند و الان 16 سال است که همسر من است نیز خانواده فرهنگی دارد. حدود 10 ماه زمان برد تا به داستان برسیم. این فیلمنامه تجربه زیسته خودمان و اطرافیانمان بود. ما تلاش کردیم به واقعی ترین شکل ممکن آن را اجرا کنیم چرا که من از سینمای مستند می آیم و این موضوع خیلی برایم مهم بود. آرمین رحیمیان درباره پُرکار نبودنش ...
مجنون یکی از مهمترین فیلم های حوزه دفاع مقدس است
ایفاگر یکی از نقش های اصلی فیلم سینمایی مجنون است. این حضور بهانه ای شد تا از وی در خصوص فعالیت هایش در این سال ها پرسش هایی داشته باشیم. *سینما از چه زمانی برای شما جدی شد و چرا به هنر بازیگری روی آوردید؟ سینما از جایگاه مخاطب برای جدی ام شد از دوران کودکی و دبستان، زمانی که فیلم های ویدیویی را از ویدیوکلوپ ها تهیه می کردم و تلویزیون می دیدم این هنر برایم جذاب شد. من در آن زمان مخاطب ...