سایر منابع:
سایر خبرها
آغاز برداشت تخمه آجیلی در بیش از 2 هزار هکتار از مزارع سنقر
پوست نازک" است که به دلیل شرایط آب و هوایی خاص شهرستان از طعم و مزه منحصر به فردی برخوردار است. وی ضمن اشاره به فعال بودن یک کارخانه فرآوری آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی، ادامه داد: این کارخانه امسال ظرفیت بسته بندی حدود یک هزار تن از محصول تولیدی شهرستان را دارد و در صورت تکمیل ظرفیت می تواند کار فرآوری سه هزار تن را انجام دهد. مدیر جهاد کشاورزی سنقروکلیایی تاکید کرد: برداشت آفتابگردان آجیلی در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شده و تا یک ماه آینده ادامه خواهد داشت.
آغاز برداشت محصول چغندرقند از مزارع آوج
محمد افتخاری مدیر جهادکشاورزی شهرستان آوج گفت: با فرا رسیدن فصل برداشت چغندرقند در این شهرستان، برداشت این محصول از سطح کشت 120 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است. افتخاری پیش بینی کرد: از این میزان سطح زیر کشت بیش از شش هزار تن محصول چغندرقند برداشت شود. وی افزود: کلیه سطوح زیر کشت چغندرقند در این شهرستان با روش نوین آبیاری کشت شده است. افتخاری تاکید کرد: محصول تولید شده در این شهرستان به قیمت مصوب تضمینی به کارخانه قند استان تحویل داده می شود.
صادرات 8 هزار تن آبزیان تولیدی استان بوشهر
مهدی تنگستانی مکان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از برداشت 246 تن ماهی پرورشی در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: 89 قفس پرورشی برای تولید ماهی در سواحل استان بوشهر نصب و تاکنون 30 قفس آن فعال و راه اندازی شده است. وی با اشاره به ذخیره سازی یک میلیون و 33 هزار قطعه بچه ماهی در قفس های پرورشی سواحل خلیج فارس استان بوشهر اضافه کرد: در 11 سایت پرورش میگو یک میلیارد و 942 میلیون
پیش بینی تولید 30 هزارتن لوبیا در استان مرکزی
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک ؛ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شازند گفت: سه هزار و 200 هکتار از سطح مزارع شهرستان شازند به کشت محصول لوبیا اختصاص یافته و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 10 هزار تن لوبیا از سطح مزارع برداشت شود. بهرامی افزود: شهرستان شازند جایگاه نخست تولید لوبیا دراستان را دارد و با میانگین تولید سه هزار و 300 تن لوبیا در هر هکتار در تولید این محصول مهم کشاورزی
برداشت خاکشیر از 3 هزار 650 هکتار مزارع مرودشت
به گزارش مهرنما فارس ، امیریان شهرستان مرودشت با تولید افزون بر 60 درصد خاکشیر تولیدی استان قطب تولید این محصول در فارس است. وی افزود: برداشت خاکشیر از سه هزار و 650 هکتار مزارع مرودشت آغاز و پیش بینی شده است 2 هزار و 500 تن محصول برداشت شود. امیریان اظهار داشت: محصول تولیدی عاری از هرگونه سموم و کود های شیمیایی است و می توانیم از این محصول به عنوان محصول گواهی شده نام ببریم. مدیر جهاد کشاورزی مرودشت گفت: مقاومت به شوری، خشکی، هزینه کم و قیمت مناسب از مزیت های کشت خاکشیر است. بیشتر بخوانید: کشت 650 هکتاری هویج در مرودشت ...
برداشت لوبیا چشم بلبلی از مزارع قیروکارزین
به گزارش مهرنما فارس ، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: این شهرستان با هزار و 200 هکتار سطح زیر کشت و تولید هزار و 500 تن لوبیا مقام اول تولید این محصول در استان فارس را دارد. با توجه به اینکه شب رطوبت هوا بالاتر است و در روز هوا گرم است و محصول ریزش زیادی دارد، لوبیا چشم بلبلی معمولا شب ها برداشت می شود. لوبیا چشم بلبلی، اوایل تابستان در شهرستان قیروکارزین کشت و از آبان برداشت آن شروع می شود.
آغاز برداشت نیشکر در خوزستان/ مدیرعامل: پیش بینی می شود بیش از 700 هزار تن شکر تولید شود+ تصاویر
است که به شکل ماشینی و با دستگاه های برداشت نیشکر به نام هاروستر در سطح 73 هزار و 960 هکتار از اراضی زیر کشت طرح های توسعه نیشکر در شمال و جنوب خوزستان انجام می شود. مزارع نیشکر در شهرستان های خرمشهر، شادگان، کارون، اهواز ، باوی، شوش و شوشتر واقع شده اند. ظرفیت اسمی هر یک از واحدهای هشت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی 100 هزار تن شکر است. از مجموع بالغ بر 14 میلیون تُن محصولات زراعی و باغی خوزستان که باعث شده این استان در صدر تولیدکنندگان کشاورزی کشور قرار بگیرد، بیش از هفت میلیون تُن آن نیشکر است. ...
سهم زعفران ایران از بازار جهانی 57 تن
سال گذشته به رغم توان تولید 450 تا 470 تن زعفران، 238 تن زعفران در کشور تولید شد. امسال برآورد می شود، تولید با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل به 350 تن برسد. به گفته حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 112 هزارتن رشد را نشان می دهد، اما نسبت به آنچه انتظار داشتیم مقدار کمتر است.
سهم زعفران ایران از بازار جهانی 57 تن
سال گذشته به رغم توان تولید 450 تا 470 تن زعفران، 238 تن زعفران در کشور تولید شد. امسال برآورد می شود، تولید با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل به 350 تن برسد. به گفته حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 112 هزارتن رشد را نشان می دهد، اما نسبت به آنچه انتظار داشتیم مقدار کمتر است.
برداشت حبوبات از مزارع چهارمحال و بختیاری
سیروس بیک بکان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال زراعی جاری برداشت نخود و عدس حدود 15 درصد افزایش داشته است. وی از افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت حبوبات در استان خبر داد. بیک بکان ادامه داد: سطح زیر کشت حبوبات در استان چهارمحال و بختیاری 10 هزار هکتار است.
تولید گندم در استان مرکزی 76 درصد افزایش یافت
میانگین رشد تولید گندم در کشور در سال زراعی گذشته حدود 16 درصد و در این استان 76 درصد بود یادآور شد: این سازمان سعی دارد با فراهم کردن زمینه و مقدمات سخت افزاری و نرم افزاری شرایط کشت، داشت و برداشت مناسبی برای زارعان فراهم کند. وی خاظر نشان کرد: افزایش سطح طرح جهش تولید در دیم زارها از 150 هزار هکتار به 180 هزار هکتار در سال زراعی جاری از جمله اقدامات این سازمان برای توسعه مقدار تولید
کشت کلزا در 2500 هکتار از اراضی کردستان
به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، صالح احمدی با اشاره به اینکه کلزا در الگوی کشت استان کردستان نقش مهمی را ایفا می کند، اظهار کرد: سال گذشته 9 هزار تُن کلزا از مزارع استان کردستان برداشت شد. وی افزود: از پانزدهم شهریور کشت کلزا در استان کردستان آغاز شده و شهرستان های سقز، کامیاران، قروه و دهگلان بیشترین سطح را به خود اختصاص داده اند. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی
آغاز برداشت لوبیا در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما چهارمحال و بختیاری ، 450 هکتار از زمین های کشاورزی ده کهنه اردل زیر کشت ارقام مختلف لوبیا رفت که از این سطوح بیش از هزار و 350 تن برداشت شد. برداشت لوبیا در این شهرستان به صورت دستی و جداسازی دانه از غلاف به وسیله کمباین انجام می شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان هم گفت: 110 هکتار از ارضی این شهرستان زیر کشت حبوبات رفته است. کرمی افزود: پیش بینی می شود 300 تن حبوبات از این مزارع برداشت شود. وی گفت: از 110 هکتار حبوبات، 80 هکتار آن زیر کشت لوبیا چیتی رفته است. دانلود فیلم اصلی دانلود ...
پیش بینی برداشت 9 هزار تن پیاز از مزارع هرسین
برداشت پیاز آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان برداشت حدود 9 هزار و 500 تن پیاز از مزارع شهرستان برداشت شود. بیش از 30 نوع محصولات کشاورزی در شهرستان هرسین تولید می شود که از نظر کیفی و تولید در واحد سطح، شاخص است. شهرستان هرسین با جمعیتی بیش از 80 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد. به گزارش قدس آنلاین، صابر فتاحی با بیان اینکه شهرستان هرسین یکی
تولید زعفران امسال 25 درصد رشد یافت
به گزارش شهرآرانیوز، حسین زینلی در این باره تصریح کرد: برآورد ها حاکی از آن است که امسال تولید زعفران با رشد 20 تا 25 درصدی نسبت به سال قبل به 350 تن تا 400 تن برسد. او با بیان اینکه سطح زیرکشت از 123 به 127 هزار هکتار رسیده است، افزود: براساس آمار متوسط عملکرد برداشت 2.5 کیلو در هکتار است که با نوسازی مزارع می توان عملکرد را افزایش داد. کمااینکه در مزارع جدید عملکرد تولید بیش از 10
یزد پیشگام افزایش تولید زعفران شد| برند سازی نیاز جدی
ع بارور زعفران حدود 5 تا 5.5 کیلوگرم کلاله خشک برداشت شود. بیشترین سطح زیرکشت زعفران در یزد مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد با بیان اینکه بیشترین سطح زیر کشت زعفران در شهرستان های بهاباد، تفت و مهریز است، عنوان کرد: با توجه به برنامه آموزشی و ترویجی در خصوص مباحث داشت زعفران از جمله تغذیه و نیاز های کودی به نظر می رسد در سال جاری عملکرد این گیاه بهبود یابد.
برداشت پیاز از مزارع کشاورزی منطقه بهمن
به گزارش مهرنما فارس ، نامجو کارشناس زراعی مرکز جهاد کشاورزی بهمن گفت: میانگین تولید پیاز در منطقه بهمن 70 تن در هکتار است و پیش بینی می شود امسال 9 هزار و 100 تن پیاز در این منطقه برداشت شود. امید نامجو افزود: پیاز تولیدی در منطقه بهمن علاوه بر مصرف داخلی به استان های اصفهان و یزد ارسال می شود.
برداشت چغندر قند در شهرستان شهرکرد آغاز شد
اشاره به اینکه پیش بینی می شود از هر هکتار بیش از 60 الی 70 تن چغندر قند برداشت شود، ادامه داد: تا پایان فصل برداشت بیش از 22 هزار تن چغندر قند از مزارع مذکور برداشت خواهد شد. شیروانی عنوان کرد: برداشت چغندر قند از اوایل مهرماه آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه خواهد داشت. وی خاطرنشان کرد: بزرگ ترین مزرعه کشت چغندر با سطح بیش از 60 هکتار در چهارمحال و بختیاری به مزرعه چغندر قند حوزه عمل شهرستان شهرکرد اختصاص دارد که مراحل کاشت و برداشت کاملاً به صورت مکانیزه انجام شده است و بیش از یک هزار و 300 کارگر به صورت فصلی در آن مشغول به کار هستند. کد خبر 6251790 ...
پیش بینی برداشت چهار هزار تن پسته از باغات ساوه
به گزارش جام جم آنلاین، خلیلی گفت: در کل استان مرکزی حدود 15 هزار هکتار باغ پسته وجود دارد که بعد از زرندیه بیشترین سطح باغات در شهرستان ساوه قرار گرفته است. او افزود: تقریبا سه هزار هکتار باغات پسته در ساوه بارور هستند که پیش بینی می شود امسال حدود چهار هزار تن محصول برداشت شود. معاون جهاد کشاورزی ساوه هم گفت: روند رو به رشد توسعه باغات پسته در طی 30 سال گذشته در شهرستان ساوه و مزیت
رشد 40 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آناج ، هادی خرسندی با اعلام خبر رشد 40 درصدی خرید گندم مازاد کشاورزان شهرستان مراغه اظهار کرد: امسال 49 هزار تن گندم مازاد از کشاورزان مراغه خریداری شده است که این مقدار رشد 40 درصدی نسبت به سال قبل دارد. وی اضافه کرد: در سال جاری 44 هزار تن گندم تضمینی، چهار هزار و 500 تن بذری و 500 تن توافقی خریداری شده است. مدیر جهاد کشاورزی مراغه در ادامه گفت
برداشت از 3 هزار هکتار مزارع چغندر قند اقلید
عیارسنجی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی نظارت کامل صورت می گیرد تا حقی از کشاورزان ضایع نشود. وی با اشاره به اینکه توسعه ی استفاده از ادوات نوین برداشت در کاهش هزینه های کشاورزان نقش بسزایی دارد، ابراز کرد: بهره گیری از کمباین های برداشت نقش مهمی در تسهیل فرایند تولید چغندر قند در شهرستان اقلید داشته است. او تاکید کرد: با حمایت از کشاورزان عمده کار و تجهیز کارخانجات در خرید کمباین های برداشت، روند رو به توسعه ی کشت چغندر قند ادامه دارد. بیشتر بخوانید: اقلید رکورددار تولید کدو آجلیی پایان برداشت ارقام مختلف سیب درختی در آباده ...
پایان برداشت چغندر قند در آباده
به گزارش مهرنما فارس ،مهدی امینی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: برداشت چغندر قند بهاره از حدود 60 هکتار سطح زیر کشت این محصول در شهرستان آباده به پایان رسید. وی افزود: میانگین تولید چغندرقند در شهرستان آباده حدود 55 تن در هر هکتار است و حدود 3 هزار و 200 تن محصول تحویل کارخانجات قند اقلید و نقش جهان و خوراسگان استان اصفهان شد. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: در این
فریدن از تولید کنندگان برتر ذرت علوفه ای در استان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ محمدزمان احمدی رئیس جهادکشاورزی فریدن گفت: ذرت علوفه ای به صورت 100 درصد مکانیزه در مزارع فریدن کشت، داشت و برداشت می شود. کارشناس زراعت جهاد کشاورزی فریدن نیز، وسعت زیرکشت ذرت علوفه ای را در فریدن حدود هزار و 600 هکتار با عملکرد 75 تن در هکتار بیان و پیش بینی کرد بیش از 120 هزارتن محصول از این باغ ها برداشت شود. دانلود فیلم
برداشت خرمالو در 25 هکتار از باغات املش آغاز شد
اینکه متوسط عملکرد در هکتار خرمالو شهرستان 8 تن است، اضافه کرد: در حال حاضر متوسط قیمت فروش هر کیلو خرمالو توسط بهره بردار سرباغ 20 هزار تومان بوده که عمده محصول خرمالو شهرستان به بازارهای محلی و استان های همجوار صادر می شود. مدیر جهاد کشاورزی رودسر افزود: در شهرستان املش تعداد 210 بهره بردار خرمالو مشغول به فعالیت هستند که کار برداشت خرمالو از نیمه دوم مهر آغاز وتا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.
کشت زعفران در 15 هکتار از زمین های کشاورزی استان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز ایلام ؛ معاون باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: عملکرد محصول زعفران در هر هکتار حدود 3 کیلوگرم است جهانپور افزود: کاشت این محصول در اوایل پاییز آغاز می شود. وی ادامه داد: در شهرستان چرداول نیز امسال 10 هکتار از اراضی به کشت زعفران اختصاص یافته است. فرضی نژاد مدیر زنجیره تولید گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان نیز عنوان کرد: تاکنون 36 بهره بردار از تسهیلات کم بهره کاشت زعفران بهره مند شده اند و در راستای خدمات بیشتر به زعفران کاران دوره های مختلف آموزشی و ارائه مشاوره هم ارائه می شود. دانلود فیلم اصلی ...
بیش از 8 هزار تن انگور در خوشاب خراسان برداشت شد
ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: محصول انگور خوشاب از گونه های مختلف است که از سطح سه هزار و 60 هکتار باغ های بارور این شهرستان برداشت شده است. او افزود: حدود 18 درصد انگور تولیدی این شهرستان به صورت تازه خوری و بقیه پس از فراوری به صورت شیره انگور، آبغوره، سرکه و کشمش در بازار عرضه می شود. مدیر جهاد کشاورزی خوشاب ادامه داد: بیشترین میزان انگور کشمشی خوشاب در
برداشت 23 هزار تن انگور از باغات ساوجبلاغ
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: طبق آخرین گزارش ها، بیش از 23 هزار تن انگور از 748 هکتار باغات این شهرستان برداشت شده است. هوشنگ میرزایی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ، گفت: ساوجبلاغ، یکی از قطب های تولید انگور در استان البرز، امسال شاهد برداشت گسترده انگور از جمله نوع مرغوب شانی بوده است. طبق آخرین گزارش ها، بیش از 23 هزار تن انگور
کشت جو در 4 هزار هکتار از مزارع بردسکن آغاز شد
به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، مهدی مسروری اظهار کرد: با توجه به سهمیه 45 تنی جو در شهرستان با پیگیری هایی که انجام شد 55 تن به شهرستان حمل و بین کشاورزان توزیع شد. مدیر جهاد کشاورزی بردسکن با بیان اینکه سهمیه کشت گندم شهرستان در سال زراعی جاری هزار و 800 هکتار است، افزود: با توجه به ارقام بهاره در شهرستان، کشت گندم از آبان ماه به بعد است که تا کنون از سهمیه 100 تنی بذر