سایر منابع:
سایر خبرها
مکاتبات ظریف درباره نقض عهدهای آمریکا در برجام
کردند و وزیر خارجه نیز به سوالات پاسخ داد. که برخی از نمایندگان از پاسخ ها قانع شده و برخی قانع نشده و سوال به صحن علنی مجلس ارجاع شد. نجفی خوشرودی در پایان گفت: همچنین آقای ظریف در این جلسه گزارشی از اقدامات اخیر کشور در رابطه با برجام و بدعهدی آمریکا ارائه و تصریح کرد که از مدتها قبل از خروج آمریکا از برجام مکاتباتی را با سایر طرف ها در خصوص نقض تعهدات از سوی آمریکا داشته است.
وزیر صهیونیست در مورد متشنج شدن منطقه هشدار داد
آمریکا ممکن است به زیان رژیم صهیونیستی تمام شود. این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حامیان اصلی سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران بوده و همواره اقدامات ترامپ از جمله خروج وی از برجام، افزودن نام سپاه پاسداران به فهرست تروریستی واشنگتن و افزایش تحریم های نفتی علیه ایران را ستوده است. کد خبر 4615063
پمپئو به دنبال آب کردن یخ روابط واشنگتن با مسکو
می رسد که دو طرف در خصوص ایران با یکدیگر گفت: وگو نکنند. در خصوص ایران نیز اختلاف نظر های دو کشور بسیار است، روسیه از حامیان برجام است ضمن اینکه از ابتکار عمل رئیس جمهوری اسلامی ایران در برجام حمایت کرده و گناه وضعیت پیچیده در خصوص آینده توافق هسته ای را آمریکا می داند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه گذشته پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در
اروپا از مهلت ایران برای حفظ آبروی خود استفاده می کند؟
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وبگاه خبری شبکه المیادین، روز جمعه دهم می در یادداشتی با عنوان آیا اروپای پیر از مهلت ایران برای حفظ آبروی خود استفاده می کند؟ ، نوشت، مهلت شصت روزه ای که ایران به اروپایی ها داده تا پایبندی به تعهدات خود در برجام را ثابت کنند، فرصتی برای احیای اروپا و خروج آن از زیر سلطه آمریکاست. قاسم عزالدین در مقدمه این یادداشت آورده است: این فرصتی گرانبها برای
آیت الله مصباح یزدی: در دوره ای، رئیس جمهور کشور به صراحت گفت که من شعار مرگ را نمی پسندم
آیت الله مصباح یزدی گفت: قرار بود برجام، نماد اشتباه امام (ره) باشد، اما گواه درستی راه امام شد. رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی در جلسه کانون طلوع گفت: با توجه به تأثیر عوامل گوناگون بر مسائل فرهنگی، در بسیاری از موارد نمی توان اولویت قطعی آینده را دقیقا مشخص کرد؛ هرچند برخی امور کلی را می توان پیش بینی نمود؛ همان گونه که مسئله دشمنی با آمریکا به عنوان رأس عالم استکبار، امری
گفتمان آقای روحانی "مذاکره در ابهام" است/ وقت کشی آقایان و بدعهدی اروپا اقتصاد را آشفته تر کرد
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ استاد دانشگاه در تحلیل مواضع اخیر رئیس جمهور در تقابل با خروج آمریکا از برجام به خبرنگار تیتریک ، گفت: حسن روحانی در جایگاه ریاست جمهوری صحبت نکرد بلکه در جایگاه رئیس شورای عالی امنیت ملی اظهاراتی را خطاب به اتحادیه اروپا اعلام داشت. حسن محبتی افزود: تصمیم گیری برجام فراتر از دولت بود اما نظارتی وجود نداشت و اگرچه رهبر معظم انقلاب تاکید بر نظارت
شانتاژ جریان غرب گرای داخلی به طمع مذاکره با آمریکا/ پشت پرده کوک کردن ساز حمله نظامی توسط کاسبان ترس، ...
قرار دادن ملت و کوک کردن ساز حمله نظامی کاسبان ترس برای ترغیب آمریکا به جنگ را توسط عوامل داخلی شاهد خواهیم بود و این مسائل همه و همه به این دلیل است که آمریکا قادر به امیتاز گیری در میدان نظامی نیست. حجت الاسلام خالق پرست تصریح کرد: آنچه امروز از نظر آمریکا ثمربخش است میز مذاکره خواهد بود و در برجام نیز با این رویه خسارت محض را به ایران تحمیل کرد، متاسفانه مسئولین دیر از خواب غفلت بیدار
آخوندی، وزیر سابق راه: دولت فاقد یک نظریه برای حل مسائل مختلف است/ این دولت منطق مخالفان را پذیرفت
عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی در همایش نقد عملکرد دولت دوازدهم که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: زمانی که دولت یازدهم دولت را تحویل گرفت در تمام حوزه ها یک وضعیت آشفته و کم نظیر از نظر تاریخی وجود داشت. وی افزود: زمانی که دولت یازدهم روی کار آمد این دولت آنچه را که به درستی مورد توجه قرار داد بحث برجام بود لذا کاری را که دولت با برجام شروع کرد
اعلام عقب نشینی امریکا/ ابوهلاله: سفر پمپئو کاملا برعکس چیزی بود که اعلام شد؛ پمپئو حامل پیام آتش بس ...
همکاری خلیج [فارس] از آن حمایت می کنند، نتیجه ای در بر نخواهد داشت. آنطور که من می بینم، به درگیری نظامی گسترده با ایران منجر نخواهد شد بلکه هدف از آن در درجه اول، بازگرداندن توافق هسته ای [برجام] به میز مذاکره میان آمریکا و ایران است. پیش از این نیز سعدالله زارعی کارشناس مسائل بین المللی اعلام کرده بود از پیام رسمی مقامات عالی آمریکا به مقامات عالی ایران خبر داد و گفته بود اخیراً مقامات
کاهش قیمت ارز و سکه، وضعیت ارز دانشجویی در سال 98 تغییری نخواهد داشت
. میثم رادپور با بیان اینکه شرایط کنونی بازار ارز تا حدود زیادی شبیه سال 92 است، افزود: در آن زمان پس از چند سال تثبیت نرخ ارز و افزایش حجم نقدینگی به یکباره به دلیل تنش های سیاسی و اقتصادی، فنر رشد نرخ ارز آزاد شد و رشد زیادی را بدنبال داشت تا اینکه مذاکرات مربوط به توافق هسته ای انجام و به توافق برجام منتهی شد. این کارشناس بازار ارز اضافه کرد: در آن دوران نیز نقدینگی رشد
سر و صدا ر و ی کاغذ
منتظر تماس از سوی مقامات ایرانی است؛ بنابراین سخن از اعلام وقوع جنگ و یا جدی گرفتن گزینه حمله نظامی از موضع ضعف است و دشوار است که اتخاذ چنین مواضعی از سوی برخی در داخل کشور را حمل بر صحت کنیم و صرفا آن را دیدگاهی سیاسی بنامیم. اگر القای جدی بودن گزینه حمله نظامی از سوی برخی در داخل قبل از برجام صورت می گرفت شاید آن را در حد اظهار نظر سیاسی می توانستیم محسوب کنیم اما اکنون که شش سال از برجام گذشته و
چرا ترامپ ناو و بمب افکن به منطقه اعزام کرد؟
به حال هیچ نتیجه ملموسی در بر نداشته است. مذاکره با کره شمالی، عملاً موفقیتی در متوقف کردن برنامه تسلیحات هسته ای این کشور پیدا نکرده، کودتا علیه ونزوئلا شکست خورده و در عرصه داخلی هم او هر گاه برای پیشبرد سیاست هایش به این دو راهبرد متوسل شده ناکام مانده است. درباره ایران، همچنان که در برجام نیز بدون همکاری حافظان منافع آمریکا در داخل ایران، ایالات متحده امکان کسب یک پیروزی بزرگ را پیدا نمی کرد، در جنگ بولتن و ترامپ و مجموعه دولت جدید آمریکا نیز این بازی بدون خیانت ترامپیست های داخلی، نتیجه ای برای آمریکا نخواهد داشت. ...
زمزمه کودتای مدیریتی علیه دولت شنیده می شود
/> عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران و نقش تبادل ساز در امنیت پایدار منطقه و همچنین رشد اقتصادی خیره کننده چین و ژاپن دو شاهد عینی در حوزه سیاست و اقتصاد است. وضعیت تنش حداکثری بدون اقدام نظامی برنامه ای است که آمریکایی ها گام به گام پس از خروج غیرقانونی از برجام اجرا کردند. طبیعی است که ایجاد چنین تنش هایی و خصوصا سکوت شرکای طرف قرارداد با آمریکا با
تاکید اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا بر لزوم اجرایی شدن اینستکس
به گزارش ایسنا، اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا در بخشی از این یادداشت با اشاره به اقدام متقابل ایران مبنی بر کاهش سطح تعهدات برجامی خود و با اشاره به اهمیت برجام مطرح می کند: برجام، هدف اصلی خود را که در واقع برای تحقق آن طراحی شده بود انجام می دهد که آن جلوگیری از ایران برای دست یابی به یک سلاح هسته ای است. از این رو، این توافق بسیار مهم تر از آن است که بگذاریم نابود شود. اگرچه تمامی اعضای
به قلدر دیوانه ای که همه جهان را لگدمال می کند میدان ندهید/ تهدید امنیت جهان از متحدان تا مخالفان با ...
کند. وی به رأی دهندگان انگلیس هشدار داد که اگر اتحادیه اروپا را ترک کردند در آخر صف معامله با آمریکا هستند ولی با این وجود در گفتگو با "کامرون" با وی مخالفت نکرد، بر خلاف آنچه که ترامپ و پمپئو در انگلستان رفتار کردند. کار دیگر ترامپ با میراث داخلی اوباما این است که این میراث بین المللی را از بین می برد و به طور یک جانبه از امضای اوباما در توافق برجام که بیشتر با عنوان معامله هسته ای
راهپیمایی نمازگزاران علیه اقدامات ترامپ
ستاره صبح - شورای عالی امنیت ملی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تصمیم برجامی ایران گفت که این مسیر به صورت مرحله و بدون وقفه پیگیری خواهد شد. کیوان خسروی در مصاحبه با ایران فرانت پیج گفت: دیپلماسی، نبرد اراده ها برای دستیابی به حداکثر منافع است... تصمیم جدید ایران ادامه مسیر دیپلماسی برای بازگرداندن طرف های خاطی به ریل تعهدات برجامی آن هاست. این مسیر با تصمیم شورای عالی امنیت ملی، به صورت مرحله ای و بدون وقفه پیگیری خواهد شد. نماینده ایران در سازمان ملل نماینده دائم ایران در سازمان ملل در گفت وگو با شبکه ام اس ان بی سی گفت: ترامپ گفته آنچه از ایران می خواهد این است که تسلیحات هسته ای نداشته باشد؛ معلوم است که او 14 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی را نخوانده که گزارش می دهد ایران در حال پایبندی به تمامی تعهدات خود در برجام بوده است. ما تمایلی به تسلیحات هسته ای نداریم. محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توییتی از بیانیه برجامی اتحادیه اروپا انتقاد کرد. محمدجواد ظریف در توییتر خود نوشت: بیانیه اتحادیه اروپا نشان می دهد که چرا برجام در چنین موقعیتی قرار دارد، ایالات متحده یک سال به اروپا و بقیه دنیا زور گفت و اروپا فقط ابراز تأسف کرد. به جای درخواست از ایران برای پایبندی یکجانبه به یک توافق چندجانبه، اروپا باید به تعهدات خودش و ازجمله عادی سازی روابط اقتصادی [ایران] عمل کند . اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا و فرانسه، انگلیس و آلمان در بیانیه خود در واکنش به کاهش تعهدات برجامی کشورمان با تأکید بر اینکه به برجام پایبند هستند، تصریح کردند که اولتیماتوم ایران درخصوص این توافق را نمی پذیرند. در بخشی از بیانیه این اتحادیه آمده ...
رسالت رسانه ها در صلح طلبی فراموش نشود
مقیم ایران ، سخن می گفت انتخاب دیپلماسی و استفاده ازحقوق بین الملل برای اثبات حقانیت خود را اولویت ایران برای مواجهه با یکجانبه گرایی، جعل و قلدری جهانی ذکر کرد و گفت: یکصد صفحه قرارداد، چند سال مذاکره با کارشناسان مختلف و متخصص شش قدرت جهانی و امضا مهم ترین قرارداد بین المللی عصر حاضر موسوم به برجام به همین دلیل روی داد. وی اضافه کرد: ایران برای اثبات حقانیت خود به جهان چه باید می کرد که نکرد تا
فقط احمق ها پای این تلفن می نشینند/ جایگاه ایران کجاست؟/ خط قرمز نظام!
/> فقط احمق ها پای این تلفن می نشینند محمد صرفی در روزنامه کیهان نوشت: با تصمیم دولت برای واکنش به وضعیت برجام - در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای- ماجرا وارد فاز تازه ای شده است که از آن می توان به آغاز بازی بزرگ تعبیر کرد. ایران و آمریکا، دو حریف اصلی این بازی هستند و بازیگران دیگر نسبت به این دو قطب، موقعیت خود را تعریف می کنند. نکته مهم و کلیدی در این مرحله آن است که
دولت باید فشار روی مردم را کاهش دهد/ سخنان عراقچی نابه جا بود
؛ یعنی تهدیدات خودمان را عملیاتی کرده تا فشاری به طرف اروپایی وارد کنیم، مثل اقدامی که چند روز پیش از سوی رئیس جمهور رخ داد و می توانست زودتر این اقدام عملیاتی شود؛ اما بازهم کار مثبتی بود. از طرفی هم می توانیم آزادسازی خودمان را جلو ببریم و نشان دهیم می توانیم از برجام خارج شویم. رستمی ادامه داد: این اقدامات می تواند فشاری روی طرف های مقابل باشد و باعث شود اگر مذاکره ای هم بخواهد صورت بگیرد
کاسبان ترس با توهم برجام 6 سال طلایی را هدر دادند/بی تدبیری ها و ناکارآمدی ها پشت سایه دروغین جنگ پنهان ...
سال گذشته سرچشمه گرفته است که هیچ گاه در این دیپلماسی مؤلفه های قدرت ایران روی میز گذاشته نشده است تا امروز دشمن این چنین بی حیا ایران را تهدید ننماید. چندین سال با بی توجهی کامل به ظرفیت های داخلی در توهم برجام فرصت سوزی شد و امروز مشاهده می گردد با این توهم نه سایه جنگ برداشته شد و نه ظرفیت های داخلی احیا گردید و نه کدخدا با دیپلماسی مهار شد. وی گفت: امروز اگر ناتو عربی جرات تهدید
القاکنندگان وقوع جنگ پیاده نظام دشمن هستند
راحل و رهبر معظم انقلاب نیز بارها اشاره کردند؛ مذاکره و ارتباط و اعتماد با آمریکا سودی برای مردم ما ندارد چون هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد ضربه خورد. وی بابیان اینکه آمریکایی ها دشمن اصلی ملت ایران هستند، گفت: بعد از برجام همه دنیا فهمیدند که آمریکا غیرقابل اعتماد و عهدشکن است و رهبر انقلاب نیز بارها به این موضوع اشاره و تأکید داشتند که نباید به دشمنی مثل آمریکا اعتماد کرد. امام جمعه
ژست جنگ علیه ایران، بازی امریکاست
مسئله خروج از برجام بعد از یک سال هنوز دستاورد روشنی برای کاخ سفید نداشته است که بتواند آن را به عنوان پیروزی در میان افکار عمومی تبیین کند. شما در این سوال چند نکته بسیار مهم را عنوان کردید که تک تک آنها می تواند تبیین کننده نکات قبلی من باشد؛ اول اینکه یقیناً مسئله جنگ نظامی ایران و ایالات متحده آمریکا کوتاه مدت و موقتی نخواهد بود. یا جنگ با ایران از سوی آمریکا رخ خواهد داد که تقابلی
دولت در افزایش نرخ بنزین و توزیع اجناس کوپنی تعلل کرد
به گزارش پایگاه خبری عصرخودرو به نقل از خانه ملت، علی مطهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود گفت: تصمیم به موقع جمهوری اسلامی در مورد تعلیق برخی تعهدات خود در برجام از یک سو نشان داد که ایران در موضع ضعف قرار ندارد و از سوی دیگر کشورهایی را به نکوهش آمریکا واداشت و از جانب سوم نیز آمریکا را دچار مواضع متناقض کرد؛ به طوری که از یک طرف ناو
توطئه شوم کاسبان ترس فروشی برای معیشت لگدخورده مردم / تَکرارِ تراژیک یک کمدی!
به ابرقهرمانان پلاستیکی کمپانی مارول! قوچانی در جدیدترین کمیک استریپ خود، در اینستاگرامش لطیفه 2019 سال را روایت کرد؛ وی با پشت کردن به ادبیات ژورنالیستی در بیانیه ای عریان، با حمله به منتقدین دولت، مدعی شد پاره شدن برجام کار آنهاست و در ادامه با به اوج رسیدن قوه تخیل از منطقه وهم عبور کرده و مدعی شد اصلاح طلبان در خط مقدم مقابله با ترامپ هستند ! از نظر نگارنده با احترام به طرفداران
تحریم ها چقدر بر صنایع فلزی ایران تأثیرگذارند؟
نگرانی بابت روند بازار های جهانی ندارد، البته با خروج آمریکا از برجام فکر ها به سمتی رفت که در حوزه صادرات فولاد با کاهش مواجه شویم، اما صادرات در حوزه صنعت فلزات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است. کمک ناخواسته آمریکا به ایران با تحریم صنایع فلزی هادی قوامی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم اخیر آمریکا مبنی بر تحریم صنایع آهن
روایت مدیرعامل بنیاد باران از توصیه رئیس جمهور به دست اندر کاران برگزاری انتخابات
...، بحث مشکلات معیشتی بود، گفت: ما باید تلاش کنیم نگذاریم شرایط خاصی بر کشور تحمیل شده و رئیس جمهور مانند رفتار در برجام تاکید داشت که باید به جای رفتارهای تنش زا به سمت تنش زدایی پیش رویم و تحریکاتی نداشته باشیم که منجر به تحمیل شرایطی به کشور شود. وی در پایان با توصیف فضای جلسه روز گذشته گفت: فضای جلسه صمیمی بود و آن بخش جدی از دغدغه حاضرین، یکی بحث تهدیدات بود و اینکه چگونه آنها را تبدیل به فرصت کنیم و دیگری نگرانی از وضعیت معیشتی مردم بود. از این رو، دغدغه بیشتر کسانی که در جلسه روز گذشته حضور داشتند، بیشتر وضعیت مردم و آینده کشور بود. انتهای پیام ...
آمریکا چشمانش را روی رابطه برقی و گازی ایران و عراق بست
عراق در شرایطی که آمریکا شدت تحریم های خود علیه ایران را بیش تر کرده، هم چنان مشتری پر و پا قرص برق و گاز ایران باقی مانده است و به نظر می رسد بدون این که نیاز به تمدید مدت زمان معافیت ها از سوی آمریکا باشد، واردات برق و گاز از ایران را ادامه خواهد داد. به گزارش ایسنا، آمریکا سال گذشته از برجام خارج و تحریم های نفتی علیه ایران را آغاز کرد. در این میان به مشتریان انرژی ایران هشدار داد
خرازی: راهبرد ترامپ اختلاف افکنی در اروپا و نابودی برجام است
به گزارش ایسنا، هروه دوشارت ، وزیر امور خارجه اسبق فرانسه با سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی کشورمان ملاقات کرد و در این ملاقات تحولات منطقه، روابط ایران و فرانسه و برجام مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. خرازی با اشاره به نقش آمریکا در ایجاد بحران و تنش در منطقه، اروپا و جهان اظهار کرد: استراتژی رئیس جمهور کنونی آمریکا ازیک طرف ایجاد اختلاف در اروپا و جلوگیری از انسجام آن و از
مطهری:حرف دل ترامپ معامله است
آمریکایی در خلیج فارس خاطر نشان کرد: این مسائل بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و آمریکا مایل به جنگ نیست. مطهری در ادامه با اشاره به ضرب الاجل 60 روزه ایران به طرف های برجامی و کاهش تعهدات بر جامی، یادآور شد: تعیین ضرب الاجل 60 روزه اقدام مناسبی بود و در واقع یک اتمام حجت با اروپایی ها و طرف های برجام انجام شد. اگر ما زودتر این اقدام را انجام می دادیم به اندازه امروز تاثیر جهانی نداشت. در این یک
جنگ تسلیحاتی یا تبلیغاتی/ چرا نوکران داخلی آمریکا بر شیپور جنگ می دمند؟
. آمریکایی ها چماق جنگ را پررنگ کرده اند تا هویج مذاکره مورد استقبال قرار بگیرد و آنچه که با جنگ نیز به مردم ایران تحمیل شدنی نیست با شبح جنگ بوقوع بپیوندد. این بازی قبلا و در سال های 90 به بعد رخ داد تا نهایتا توانست به مذاکرات محرمانه دولت وقت در عمان بیانجامند. شبح جنگ آنقدر پررنگ شده بود که دولت روحانی تا مدت ها بعد دستاورد مذاکراتی خود و برجام را هم برطرف شدن سایه جنگ از کشور معرفی می کرد.