برگزاری سومین کارگروه فعال سازی معادن مس خراسان جنوبی
سایر منابع:
سایر خبرها
نخستین کارگروه بررسی مشکلات معادن غیرفعال کرومیت خراسان جنوبی
به گزارش ماین نیوز، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران؛ در راستای پیاده سازی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس نخستین کارگروه بررسی مسائل و مشکلات معادن غیرفعال حوزه کرومیت استان خراسان جنوبی با حضور مدیران و کارشناسان سازمان صمت استان، نمایندگان و کارشناسان مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی و معدن داران کرومیت استان برگزار شد. با عنایت به قرارگیری بیشتر ذخایر کرمیت
فعال شدن 25 درصد از معادن غیرفعال کشور
میلیارد تن دارای پروانه بهره برداری هستند. وی مقاصد صادراتی معادن استان فارس را چین برای سنگ های تزئینی عراق سیمان کلینکر ونیز کشور های قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام را نام برد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: امسال طرح مطالعاتی، پژوهشی بخش معدن تحت عنوان نقشه راه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست انجام است و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف شمال
جلوگیری از خام فروشی؛ راه حلی برای تحقق جهش تولید
سولفور به دست می آید. او ادامه داد: در این معدن فاز 3 فرآوری سرب و روی (کنسانتره) سرمایه گذاری شده و به بهره برداری می رسد. اسماعیلی اضافه کرد: تلاش می کنیم با رفع مشکلات و حمایت از صنایع معدنی و گسترش فعالیت در این بخش زمینه اشتغال بیشتری فراهم شود. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس دراین بازدید و در جلسه بررسی مشکل این واحد گفت: معدن مس و روی سرمه فراشبند
افزایش 2 برابری بودجه زیرساخت های معادن کوچک مقیاس/ برنامه احیای 200 معدن جدید طی امسال
بزرگنمایی: به گزارش معدن نیوز، خداداد غریب پور در جلسه پایش طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته، با توجه به اهمیت فعال سازی معادن کوچک امسال بودجه زیرساخت این گونه معادن را از محل منابع داخلی بیش از دو برابر افزایش دادیم. رئیس هیئت عامل ایمیدرو ضمن ابراز تشکر از آقایان جعفری، عظیمی و همکاران شرکت تهیه و تولید به دلیل عملکرد
تجار خراسان شمالی با بازرگانان سه کشور نشست مجازی برگزار می کنند
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی در ویدئو کنفرانسی که با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار شد، گفت: امروزه شیوع ویروس کرونا در بیشتر کشورها باعث شده اعزام و پذیرش هیات های تجاری برای مراودات تجاری بین کشورها صورت نگیرد که اتاق بازرگانی استان با ابتکار عمل آمادگی خود را برای برگزاری نشست های تجاری و جلسه های دوجانبه به صورت مجازی با
برای فعال سازی یک هزار معدن در کشور برنامه داریم
بیکاری ، رونق تولید ترغیب سرمایه گذار ورشد سرمایه گذاری درپی رشد وجهش چشم گیری در فعالیتهای اقتصادی استان هستیم. وی افزود : احیای معادن غیر فعال و افزایش تولیدات معدنی نقش مهمی در عملیاتی شدن شعار جهش تولید داشته ، همچنین مشارکت بخش خصوصی نیز در اجرای به موقع آن از ضروریات است که باید از ظرفیت این بخش به نحو مطلوب استفاده کرد. رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت فارس اضافه کرد: در
جلسه تخصصی فعال سازی معادن کرومیت در سیستان و بلوچستان برگزار شد
...: به گزارش معدن نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، در برنامه های اجرایی طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، پس از تکمیل گزارش های کارشناسی، بازدیدهای میدانی و هماهنگی با معدنداران و دارندگان مجوز کرومیت استان سیستان و بلوچستان که در سال گذشته انجام شد، نهایتاً در تاریخ 30 اردیبهشت 99 با حضور رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان، معاون معدنی سازمان صمت، نماینده و کارشناس طرح احیا در استان، مدیران شرکت طرف تفاهم طرح احیا، جهت توسعه و سرمایه گذاری (صدر تامین) با حضور معدنداران تصمیم گیری و برنام ...
معاون وزیر صنعت: از سرمایه گذاری بر روی فرآوری سنگ های تزیینی حمایت می کنیم
این معادن است. به گفته وی، مقاصد صادراتی موادمعدنی استان فارس شامل کشورهای، چین (سنگ های تزیینی)، عراق (سیمان کلینکر) و کشورهای قطر، عمان، کنیا، کره جنوبی و ویتنام است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد:از سال 98 طرح مطالعاتی - پژوهشی بخش معدن با عنوان استراتژی توسعه معدن و صنایع معدنی استان با همکاری دانشگاه شیراز در دست تهیه قرار گرفت و در بخش اکتشاف نیز در پهنه اکتشاف
استاندار فارس: فرصت های فعالیت در بخش معدن به بخش خصوصی واگذار شود
عنایت الله رحیمی، پنجشنبه در نشست شورای معادن استان فارس در شیراز افزود: بدون تردید فعالیت بخش خصوصی در این زمینه می تواند اثرگذارتر باشد و علاوه بر این با سیاست های کلان کشور هم همخوانی دارد. او ادامه داد: تکمیل زیرساخت های معادن و مجموعه های معدنی هم مدنظر است که این اتفاق می تواند با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و مشارکت معدن داران محقق شود و ما نیز از توانمندی های استان برای پیشبرد
3.4 میلیارد تن ذخیره قطعی در بهره برداری از 648 معدن
به گزارش " شیرازه "، مهندس حمید رضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در یازدهمین جلسه شورای معادن به ریاست دکتر رحیمی استاندار فارس و با حضور دکتر اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت:در سال 98 بیش از 250 مجوز برای فعالیت در معدن صادر شده که هم اکنون تولیدات معدنی از 959میلیون تن افزایش یافته و به بیش از 3.4 میلیارد تن رسیده است. اشتغال برای 337 نفر
جهش تولید در گروی شتاب بخشیدن به طرح های توسعه است
از صنایع معدنی است تا از منابع موجود بهترین استفاده را بکنند و طرح های توسعه خود را گسترش دهند تا بیشترین سودآوری را برای کشور داشته باشند. گفتنی است در این جلسه با حضور مجریان طرح های توسعه ای شرکت مس در استان کرمان و آذربایجان شرقی وضعیت پروژه های توسعه ای معدن مس سونگون، فاز 3 تغلیظ سونگون، تکمیل چرخه تولید و طرح هیپ لیچینگ و طرح تولید آهک اهر، معدن مس درآلو و دره زار و فاز 2 تغلیظ
استخراج سالانه 5 میلیون و 93 هزار تن مواد معدنی در مناطق دوکوهک
به گزارش" شیرازه "، مهندس حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در جلسه تشکل های بخش خصوصی با حضور دکتر اسماعیلی،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این که در منطقه دو کوهک در گلستان 26 معدن داریم، گفت: از این تعداد حدود 21 معدن آن دارای سنگ شکن می باشد و 5 مورد دیگر به دلایل مشکلات محیط زیستی، مجوز احداث سنگ شکن را ندارد. نزدیک یک و نیم میلیارد تومان حقوق
ساختار تصمیم گیری در محدوده های معدنی نیازمند تغییر است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، محمدصادق حمیدیان در دیدار فعالان اقتصادی حوزه معدن فارس با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در شیراز، گفت: هم اینک تصمیم گیری در این زمینه در معاونت حفاظت دنبال می شود و تا زمانی که با نگاه محافظت و حفاظت مباحث مربوط به معدن دنبال شود شاهد تصمیم گیری با رویکرد منفی و برخورد های قهری خواهیم بود. او ادامه داد
وجود 4400 معدن غیرفعال در کشور
که تا پایان امسال تعداد زیادی از معادن غیرفعال در فارس به مدار تولید می پیوندد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز گفت: شبانه روز با تلاش وجدیت مسوولین استانی، کشوری و همکاران در سازمان صمت استان فارس در پی رفع مشکلات واحدهای تولیدی وتجاری هستیم و در راستای آسیب شناسی نوسازی، بهسازی، بحث صادرات وتوسعه زیرساختًهای حمل ونقل ایجاد اشتغال رفع بیکاری ، رونق تولید ترغیب سرمایه گذار ورشد
ایران؛ دهمین تولید کننده آلومینیوم در جهان
لیون تن مواد معدنی از معدن دو کوهک شیراز رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فارس هم در این جلسه، تصریح کرد: 26 معدن در منطقه دوکوهک فارس سالانه 5 میلیون تن مواد معدنی استخراج می کنند. حمیدرضا ایزدی بیان کرد: در منطقه دو کوهک فارس 25 معدن فعالیت می کنند که از این تعداد 21 معدن دارای سنگ شکن بوده و مابقی نتوانسته اند مجوزهای لازم را برای خرید سنگ شکن جذب کنند. او اضافه کرد: حقوق دولتی این معادن سالانه بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان ارزیابی شده است و بر اساس آمارها این معادن بیش از یک هزار و 50 نفر اشتغال زایی مستقیم کرده اند و بالغ بر هزار نفر ن ...
کارگروه پیگیری طرح های توسعه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شد/ پیوند دو سازمان توسعه ای به منظور ...
حسین مدرس خیابانی در جلسه کارگروه پیگیری طرح های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیرو جلسه برگزار شده در وزارت کشور مبنی بر پیگیری طرح های توسعه ای شرق و غرب کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه ویژه ای را مامور کرد تا با رویکردهای اعلام شده از سوی وزارت کشور و با محوریت دو سازمان توسعه ای ایدرو و ایمیدرو و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، به صورت هفتگی به بررسی میزان پیشرفت طرح
جلسه ویدئو کنفرانسی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با محوریت شهرستان بردسکن
چندان دور در منطقه سرمایه گذاری خواهند کرد که شهرستان را در حوزه اقتصادی متحول خواهد کرد. دراین جلسه دکتر علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به ظرفیت های بسیار خوب شهرستان بردسکن در حوزه معادن و کشاورزی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن از معادن بسیار غنی برخوردار است و در حوزه مس در استان سرآمد است. وی مشکلات مطرح شده در حوزه معادن و واحدهای
ذوب مس، یخ خام فروشی را آب می کند
خودرو را در تبریز روشن کند، چندین عامل در کنار هم می توانند کلید شروع کار را بزنند. برای واکاوی هر چه بیشتر وابستگی صنایع استان به مس؛ بهتر است تصویری کلی نیز از وضع صنایع و معادن آن ارائه دهیم. به گفته ی رئیس اداره صنایع غیر فلزی سازمان صمت آذربایجان شرقی، استان با مجموع 3 هزار و 200 واحد صنعتی فعال، از نظر تعداد رتبه 4 و از نظر سرمایه گذاری رتبه 8 کشوری را دارد. مرندی می گوید: یک
استارتاپ رتاپورت فعالیت های خود را توسعه می دهد
با تخصص های غیرمعدنی و تلاش در جهت توسعه شبکه مشتریان افزود: شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از سال 1397 برنامه جدی خود در جهت ایجاد و توسعه نوآوری های باز در بخش معدن و صنایع وابسته را آغاز و در این راه تاکنون، از 10 استارتاپ معدنی در مراحل مختلف راه اندازی و توسعه خود حمایت کرده است. عظیمی اضافه کرد: این گونه استارتاپ ها، علاوه بر بازار داخلی می توانند در حوزه صادرات مواد معدنی نیز فعالیت کنند. گفتنی است استارتاپ رتاپورت در منطقه استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی فعالیت خود را آغاز کرده. ...
آغاز سرمایه گذاری 1400 میلیارد تومانی در مجتمع مس آذربایجان
به گزارش ماین نیوز، محمدرضا پورمحمدی گفت: طرح های در حال اجرای معدن مس آذربایجان در بخش های ذوب و پالایش، با جدیت بیشتری در سال جاری ادامه خواهد یافت. وی افزود: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام جهش تولید نام گذاری شده، امیدوارم بتوانیم شاهد فعالیت و نقش آفرینی هرچه بیشتر معدن مس آذربایجان و معدن نفلین سینیت در توسعه و پیشرفت استان باشیم.
ضرورت جلوگیری از خام فروشی سنگ معادن در استان اردبیل
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل ، رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: یکی از سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طرح جلوگیری از خام فروشی سنگ معادن است که راهکار آن حل مشکلات موجود و فعال کردن واحدهای فرآوری می باشد. وی بیان کرد: برای رفع این مشکل چندین واحد فرآوری سنگ های معادن در استان در حال احداث است که تا پایان امسال
زالوی مافیای معدن بر پیکره محیط زیست/ چه کسی به داد مردم نطنز می رسد؟
مرتبه موضوع معضلات معادن بخش نطنز و کوه کرکس در مراجع ذی ربط بررسی شده است اما بررسی دستورات و حکم های صادر شده نشان می دهد که عزمی مبنی بر پیگیری و برخورد قاطعانه در قبال تخلفات معدن داران وجود نداشته است. در سال 97 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در نامه ای، مصوبات و رای نهایی جلسه 18/2/97 شورایعالی معادن را نسبت به اعتراضات و پیگیری های سازمان محیط زیست، نماینده مردم نطنز در مجلس و نامه های
بازدید رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی از 5 طرح توسعه صنعتی در شهرک صنعتی کاویان فریمان
به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش با همراهی معاون امور برنامه ریزی و سرمایه گذاری این سازمان با حضور در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان، از 5طرح توسعه صنعتی آماده بهره برداری بازدید کرد. در این بازدید رئیس سازمان صمت استان خراسان رضوی به ترتیب از طرح های توسعه شرکت سیلو جهش، تولید انواع شیرینی، نان صنعتی و حجیم، شرکت سها صنعت زرین جام، تولید انواع بطری شیشه ای، شرکت همراه صنعت دایان
5 درصد صادرات معدنی کشور مربوط به استان خراسان رضوی است/ معادن بسیار غنی در منطقه بردسکن
است و استان خراسان رضوی به لحاظ سرمایه گذاری رتبه اول کشور و در حوزه تعداد پروانه ها و اشتغال رتبه های 3 و 4 کشور را به خود اختصاص داده است. معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صمت خراسان رضوی از تفاهم نامه و سرمایه گذاری شرکت ملی مس ایران در حوزه کارهای اکتشافی در بردسکن خبرداد و گفت: این شرکت با سرمایه گذاری بیش از 100 هزار میلیارد تومانی در پهنه قریب به 20 هزار کیلومتر مربع از
بیش از پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری جدید در خراسان رضوی ثبت شد
پرداخت می کنند. وی بیان کرد: قرار بود ایمیدرو برق معادن بردسکن را تامین کند که تاکنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از آنجا که هنوز ایمیدرو برق رسانی برای معادن منطقه را تامین مالی نکرده است، به منظور تسریع در این بخش، هفته آینده یک طرح جامع برق رسانی توسط شرکت توزیع نیروی برق و سازمان صمت استان تهیه خواهد شد.
توسعه مناطق محروم با رشد معدنکاری
احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در ایمیدرو با هدف تامین مواد اولیه صنایع معدنی، توسعه مناطق محروم و ایجاد اشتغال در سال 98 کلید خورد تا به توسعه معدن بپردازد. در سال گذشته وزارت صنعت ، معدن و تجارت در حوزه معادن و صنایع معدنی در مناطق محروم و کمتربرخوردار چند سیاست را ابلاغ کرد. به طور مثال اینکه شرکت ها حساب های مالی خود را به مناطق معدنی ببرند و جذب نیرو به ویژه نیروی غیرمتخصص از
برای احداث پست 132 کیلو ولت در بخش انابد خراسان رضوی هیچ اقدامی انجام نشده است
معادن جانه عمل بپوشانند. فرماندار بردسکن با اشاره به اجرای طرح مدل توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی استاندار خراسان رضوی، گفت: شرکت آسیا پی جوی بینالود (معدن طلای سه بندون) و شرکت کومه معدن پارس (مجتمع مس نسیم) دو معین اقتصادی منطقه هستند که خوشبختانه تاکنون در حوزه های مختلف موفق عمل کرده اند. شاکری اظهارداشت: صاحبان سرمایه بیش از هزار میلیارد تومان در بخش معادن بردسکن سرمایه گذاری کرده اند و فعال کردن معادن نیمه فعال و واحد های تولیدی از دیگر برنامه های نماینده عالی دولت در سال جاری است. ...
سرفصل اولویت های بخش معدن
حسین مدرس خیابانی در جلسه شورای عالی معادن با اشاره به دستورات رئیس جمهور مبنی بر توجه ویژه به معادن و صنایع معدنی در دوره جدید فعالیت وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخش معدن و صنایع معدنی، اولین اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور است و به صراحت می توان گفت که قابلیت های این بخش به اندازه ای زیاد است که اگر قرار باشد بعد از نفت، اقتصاد ایران را به صورت تک محصولی اداره کرد، حتما معدن و صنایع
فعال سازی واحدهای تولیدی راکد ایلام ادامه می یابد
طریق فعال سازی واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت تولید، تکمیل طرح های در دست اجرا، فعال سازی معادن تعطیل و توسعه صنایع معدنی امکان پذیر است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام با اشاره به هدف گذاری صورت گرفته در حوزه معادن و صنایع معدنی افزود: احیا و فعال سازی معادن غیرفعال، صدور پروانه بهره برداری معادن برای پنج واحد جدید، اکتشاف و پتانسیل یابی مقدماتی کل استان در قالب پروژه پی جویی و اکتشاف
تحقق بیش از 62درصد اهداف ایمیدرو در نقشه راه معدن و صنایع معدنی
فعالیت های معدنی برگزار شد، درباره مدل جدید احیای معادن کوچک اظهار داشت: قرار است میزان مشارکت شرکت های بزرگ در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک مشحص شود که علاوه بر رونق معادن کوچک، شرکت های بزرگ نیز بتوانند خوارک مورد نیاز خود را تامین کنند. وی ادامه داد: طبق جلسه ای که به تازگی با شرکت های بزرگ داشته ایم، بخشی از پروانه های اکتشاف در اختیار این شرکت ها قرار داده می شود.