سایر منابع:
سایر خبرها
سومین بیمارستان ارومیه نیز وارد فاز بستری بیماران کرونا شد
اردیبهشت ماه سال جاری به صدا درآمده بود و مقرر شده بود تا در خرداد ماه افتتاح شود اکنون بدون افتتاح به بیمارستان بیماران کرونا اختصاص یافت. رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این خصوص به فارس گفت: به علت افزایش تعداد مبتلایان و تعداد بیماران بستری شده در ارومیه، بیمارستان جامع زنان ارومیه به عنوان سومین بیمارستان نیز برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کووید 19 وارد مدار درمان
سور و سوگ گنبدی ها با طعم کرونا
به گفته کارشناسان و متولیان شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، یکی از عوامل افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان، برگزاری مراسم های عروسی و عزاداری توسط خانواده ها بویژه در مناطق روستایی که نگرانی هایی را برای سلامت عمومی ایجاد کرده است. اگرچه ستاد مقابله با کرونای گنبدکاووس چند روز پیش در اطلاعیه ای فوری و برای پیشگیری از افزایش شیوع کرونا در این شهرستان برخی محدودیت ها از
فولاد شادگان ساخت مهندسان پرتوان ایرانی
شهرستان شادگان در سال 1382 مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. مجتمع فولاد شادگان از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و به واسطه نزدیکی به اسکله اختصاصی شرکت فولاد خوزستان در بندر امام خمینی (ره) و حمل و نقل آسان مزیت های ویژه ای دارد.
حدود 10 هزار گالیکشی در گروه پرخطر کرونا قرار دارند
اجتماعی وضعیت شهرستان قرمز شده است. رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان گالیکش ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 222 نفر در این شهرستان بستری شدند که در حال حاضر 25 نفر در بیمارستان بستری بوده که از این تعداد تست 6 نفر از بیماران به کرونا مثبت بوده است. وی خاطرنشان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون 34 نفر در شهرستان فوت کردند که تست 14 نفر از این افراد مثبت بوده و مابقی نیز علائم کرونا
رعایت فاصله اجتماعی ضامن سلامتی همگانی
راستای صیانت از سلامت مردم انجام شده است. شهرستان قصرشیرین، در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 209 هزار و 970 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 121 نفر در 24 ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 863 نفر رسید. سیما سادات لاری روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به
استفاده شهروندان از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی در آبادان
تعداد افراد بستری و مبتلا به ویروس کرونا کمتر می شود. ویروس کرونا که رسما کووید – 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند. 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند. انتهای پیام/ د
ابتلای 63 نفر از کادر درمانی آذربایجان شرقی به کرونا
این محور ممنوع است. این مقام مسئول از مردم خواست تا به توصیه ها و آموزش های بهداشت و درمان شهرستان توجه و عمل کرده و از مراجعه بی مورد به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند. تا پایان روز سوم فروردین ماه، 867 نفر در آذربایجان شرقی به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 82 نفر جان باخته اند.
تاکید نمکی بر وارد نشدن به موج دوم کرونا در کمیسیون بهداشت
نفر مثبت اعلام شود. صومی گفت: بیماری در حال کنترل بوده و مدیریت می شود و در رابطه به شهرستان وابسته به وزارت بهداشت و درمان هستیم. وی خاطرنشان کرد: براساس اعلام تهران شهرستان ها را که با رنگ تعیین وضعیت کرده، خواهیم گفت که البته بنده هیچ وقت اصرار بر رنگ بندی نیستم. صومی ابراز داشت: قرمز بودن یک استان هشداری است که باید رفتارمان را اصلاح کنیم و به منزله کوتاهی
شناسایی روزانه 400 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی
اینکه در ماه های گذشته تعداد فوتی ها به دو نفر در روز رسیده بود، گفت: الان به متوسط 6 نفر در روز رسیده است. وی بیان کرد: قطعا با رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت درمان مجددا امکان کنترل ویروس فراهم شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ابراز داشت: مدت پایایی ویروس در کشور و جهان چند ماه نیست و حتی برخی ها یک سال و یک و نیم سال تعریف می کنند. وی به
واحد اجرایی ستاد مبارزه با کرونا آبادان وارد فاز عملیاتی شد
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان آبادان، سید زین العابدین موسوی بیان کرد: واحد اجرایی مبارزه با کرونا نظارت بر دوران قرنطینه و کنترل بیماران سرپایی که به تشخیص مرکز بهداشت و درمان دوران نقاهت و قرنطینه خود در منزل سپری می کنند را برعهده دارد. وی افزود: افراد شناسایی شده به مدت 14 روز توسط گروه های معین، با بهره گیری از مشاوره لازم و تامین بسته های معیشتی
412 نفر از کارکنان بهداشت و درمان بوشهر کرونا گرفتند
بستری هستند که 122 مورد آن ها مبتلا به کرونا هستند. کمک یک میلیارد و دویست میلیون تومانی وزارت بهداشت به بوشهر دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به محموله کمک های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه گفت: وزارت بهداشت برای تقویت بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای مقابله با بیماری کرونا، تجهیزاتی به مبلغ یک میلیارد و
تعداد جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر به 58 نفر رسید/ کمک وزارت بهداشت به علوم پزشکی استان
اشاره به افزایش سه مورد در بخش های مراقبت ویژه افزود: در حال حاضر 30 بیمار مبتلا به کرونا در بخش ICU تحت مراقبت های ویژه قرار دارند. رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت سه مورد جدید فوت در استان خبر داد و گفت: متأسفانه شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در استان بوشهر تا روز سه شنبه سوم تیرماه به 58 نفر رسیده است. دکتر کشمیری اضافه کرد: 242 بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان
فرماندار: شهرستان پیشوا در وضعیت سفید کرونا قرار دارد
برخورد شود. پیشوا با بیش از80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است. بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز سوم تیرماه سال 1399 ، بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 445 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 234 مورد بستری شدند که با این حساب، مجموع بیماران کووید 19 در کشور به 209 هزار و 970 نفر رسید.
آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا یکم تیرماه
خبرگزاری میزان- سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین آمار مبتلایان به کرونا را در یکم تیر ماه اعلام کرد. بیشتر بخوانید: آخرین آمار مبتلایان به کرونا تا 31 خرداد ماه لاری گفت: از دیروز تا امروز 1 تیر 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 368 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 114 مورد بستری شدند. وی گفت
جان باختگان کرونا در کشور به 9623 نفر رسید
خرداد: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 204 هزار و 952 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 116 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به 9623 نفر رسید. به گزارش خرداد ،سیما سادات لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن ویروس بیان کرد: از دیروز تا امروز اول تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی
اعزام 21 پرستار تخصصی از سه استان به آبادان
و شادگان) اشاره کرد و گفت:برخی از کادر درمان و پرستاران در این شهرستان ها در چهار ماه مبارزه با بیماری کووید 19 به این بیماری مبتلا شدند. حسینجانی با تاکید بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای تمامی افراد جامعه برای کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ادامه داد:در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی مردم تعداد موارد ابتلا در روزهای آینده بیشتر خواهد شد. وی
تشدید محدودیت های کرونایی در گنبدکاووس
افزود: فقط در 2 روز گذشته روزانه بیش از 30 فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گنبدکاووس بستری شدند که باتوجه به محدودیت و ظرفیت بیمارستانی این شهرستان تنها راه مقابله با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن همراهی و مشارکت مردم و استفاده از ماسک و تلاش برای بیشتر ماندن در خانه است. گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و
اهداء یک اتاقک تست کرونا به بیماران در تایباد
ه کرده است. شهرستان تایباد در حال حاضر از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفته دارد و بنا بر اعلام مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد در اواخر خرداد ماه، میزان افراد مبتلا به کرونا و تعداد بیمارانی که با حال نامساعد در بیمارستان بستری شده اند، بسیار بالاست .
شهرستان ری از نظر شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارد
امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تهران، حسین توکلی کجانی فرمانداری ویژه شهرستان ری و جمعی از مسئولان و روسای دستگاه های اجرایی شهرستان ری در فرمانداری برگزار شد. شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون 207 هزار و 525 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 119 نفر در 24 ساعت گذشته، شمار جان باختگان کرونا در کشور به 9 هزار و 742 نفر رسید. ...
93 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در بروجرد بهبود یافته اند
. مسئول کنترل بیماریهای واگیر شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 348 نفر در نوبت پاسخ تست هستند. نوابی اضافه کرد: روند ترند بیماریابی در اسفندماه مراجعه به بیمارستان بوده است و با راه اندازی مراکز 16 ساعته بیماریابی از طریق این مراکز انجام می شد. وی بیان کرد: اردیبهشت و خرداد بیماریابی از طریق مراکز تجمعی و نمونه گیری از اطرافیان بیماران مبتلا به
18 بیمار مبتلا به کرونا در نطنز شناسایی شد
شهرستان نطنز گزارش شده است که بر این اساس مردم باید به هشدارها توجه کنند و رعایت آن را برای خود و خانواده ها جدی بگیرند. وی ضمن اشاره به آخرین آمار مبتلایان در شهرستان نطنز گفت: از تعداد 722 نفر نمونه های گرفته شده تاکنون، تعداد 155 مورد به صورت سرپایی بوده و از این تعداد 558 نفر نیز نمونه تست منفی و تعداد 9 نفر در انتظار جواب هستند. مدیر شبکه بهداشت و درمان نطنز اظهار کرد: طی 48 ساعت گذشته 18 مورد از نمونه های معاینه سرپایی افراد، مثبت اعلام شده است. کد خبر 429830 ...
روند کرونا در ایران، از 1 خرداد تا 1 تیر+ اینفوگرافیک
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : طبق اعلام وزارت بهداشت، ویروس کرونا تا ظهر یکشنبه (1 تیر 99) 204 هزار و 952 نفر را به طور قطعی مبتلا کرده و در مجموع تا این روز 9623 نفر را در ایران به کام مرگ کشانده است. از سوی دیگر، 163هزار و 591 نفر در ایران تاکنون بهبود یافته اند. بررسی آمارهای وزارت بهداشت نشان می دهد که طی 10 روز اخیر (23 تا 1 خرداد) به طور متوسط در هر ساعت، بیش از
10.5 درصد مبتلایان به کرونا در دزفول بستری هستند/ فوت 3.5 درصد
مستقیم با بیمار کرونایی بوده اند، 18 درصد نیز اظهار بی اطلاعی کرده اند و 50 درصد نیز به دلایل دیگر از جمله رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و حضور در اجتماعات به کرونا مبتلا شده اند. رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه 86 درصد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول با حال عمومی مساعد ترخیص شده اند، عنوان کرد: در حال حاضر 10.5 درصد از بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان بستری هستند و 3.5
ظرفیت بیمارستان های شهرستان بندرماهشهر تکمیل شده است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرماهشهر، محمد شنبدی عصر امروز (یکشنبه 1 تیر) در حاشیه ستاد مقابله با کرونا شهرستان بندرماهشهر، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی مدت چهار ماهی که از شیوع ویروس کرونا گذشته سه ماه را به آرامی پیش بردیم ولی متاسفانه در این یک اخیر شهرستان بندرماهشهر در وضعیت قرمز به سر می برد. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه متاسفانه شهرداران
بستری 287 بیمار کرونایی در جنوب غرب خوزستان
وضعیت فوق العاده اعلام کند. 607 هزار نفر از خدمات 30مرکز شهری، 18مرکز روستایی، 132خانه بهداشت و 12 پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند. انتهای پیام/ د
ممنوعیت برگزاری آیین شادی و عزا راهکار مقابله با کرونا در بروجرد
مبتلا شده اند. دکتر کاکاوند با اشاره به فرسودگی و خستگی نیروی انسانی بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان گفت: کادر بهداشت و درمان بصورت شبانه روزی در سخت ترین شرایط کار می کند و بسیاری از افراد بهداشت و درمان نیز مبتلا شده اند. وی افزود : تا کنون تعداد 90 نفر از پرسنل بهداشت و درمان شهرستان بروجرد به کرونا مبتلا شده اند و در مواردی پیش آمده که خود ناقل بیماری بوده اند و عضوی از
یک نفر در کهگیلویه و بویراحمد به تب مالت مبتلا شد
کبنا ؛ از مدت ها قبل کارشناسان بهداشتی و دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه احتمال بروز مواردی از بیماری تب مالت در شهرستان بویراحمد و مبتلا شدن انسان ها هشدار داده بودند که امروز یکشنبه یک مورد ابتلا به آن در روستای دشتروم شناسایی شد. محمدمهدی بانشی روز یکشنبه ( 1 تیرماه 99)، گفت: سال گذشته هشت نفر در روستای دشتروم شهرستان بویراحمد به بیماری تب مالت مبتلا شدند. وی افزود: تب مالت
حضور در آیین عروسی و عزا از عوامل مهم ابتلا به کرونا در خوزستان
.... علوی افزود: آخرین مورد تب کریمه کنگو در سال 98 در دشت آزادگان گزارش شد که مورد درمان قرار گرفت. سرپرست مرکز بهداشت خوزستان در خصوص تب مالت گفت: تب مالت در سال 92 درمناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز 6.4 در 100 هزار مورد گزارش شد و تا سال 1395 روندکاهشی داشت و به 4.2 در 100 هزار نفر رسید ولی در سال 1396 به 12.4 یعنی سه برابر افزایش یافت. وی ادامه داد: مردم از لبنیات پاستوریزه استفاده کنند؛ البته تب مالت کشندگی ندارد اما ناتوانی ایجاد می کند و تنها 2 درصد کشندگی برای برخی بیماری های قلبی دارد. ...
درخواست برپایی بیمارستان صحرایی کرونا در دزفول
کرد. ترخیص 86 درصد مبتلایان به کرونا در دزفول رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این نشست گفت: تست سه هزار و 763 نفر از ابتدای شیوع کرونا تا پایان خردادماه مثبت اعلام شده که 56 درصد از آنها مرد و 44 درصد زن بوده اند. رضا پورآیین افزود: 86 درصد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان دزفول با حال عمومی خوب ترخیص شدند، 10.5 درصد در حال درمان هستند و 3.5 درصد جان خود را از دست
تعطیلی مرکز نقاهتگاه بیماران مشکوک کرونایی و مشکلات خانواده های مبتلا به ویروس در گچساران
مرکز به علت اینکه تنها 3 بیمار کرونایی دوره نقاهت خود را می گذراندند و بعد از اتمام دوره درمان دیگر هیچ بیمار کرونایی به مرکز مراجعه نکرده است این مرکز از روز جمعه تا به امروز تعطیل شده است. به گزارش فارس، در حال حاضر 225 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان گچساران شناسایی شده است که 70درصد این بیماران معادل 181 نفر در خردادماه امسال به این ویروس مبتلا شده اند. متاسفانه