سایر منابع:
سایر خبرها
آمریکا و اروپا برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را تعلیق و فریز کردند
اتمی بارها در طول این چند سال تعهد ایران را به مفاد برجام تائید کرده است، قطعنامه به تصویب رساندند و عملا ایران را متهم به پنهان کاری هسته ای کردند. **آمریکا و اروپا برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را تعلیق و فریز کردند موسوی گفت: بر اساس اسناد متقن آژانس ایران کاملا به تعهدات خود در برجام متعهد بوده و به نظر می رسد این موضوع یک حرکت کاملا جدی است که اروپایی ها در هماهنگی با
همکاری ایران با آژانس انرژی هسته ای مثال زدنی است
دستیابی به توافق شش جانبه در مورد مساله هسته ای ایران کار ساده ای نبوده است توافقنامه اصلی منعکس کننده نگرانی های مشروع همه طرفین در جامعه بین المللی است و برای امضای ان تلاش های زیادی است. یائو اظهار کرد: قطعنامه ضد ایرانی که توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد قابل بحث است زیرا مساله هسته ای ایران را که در مسیر حل و فصل دیپلماتیک و صلح آمیز قرار دارد با چالش مواجه می کند و در برابر
واکنش نماینده شهرکرد به قطعنامه آژانس
: تنها راه مقابله در برابر زیاده خواهی های ایالت متحده آمریکا که متاسفانه در پیام پمپئو وزیر خارجه این کشور که به بسیار مضحک بوده و از بیانیه آژانس بین المللی انرژی اتمی تقدیر کرد، باید اقدام جمهوری اسلامی شجاعانه و قاطعانه برای به اتمام رساندن زیاده خواهی های اروپا و آمریکا باشد. نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که برجام مرده است و دولت نباید بر تابوت برجام فاتحه
بازیِ سیاه آمریکا در شورای امنیت علیه ایران؛ دست چه کسی روی "ماشه" می رود؟
قربان جاوید اوغلی کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه آمریکا اعلام کرده در صورتیکه قطعنامه پیشنهادی این کشور در شورای امنیت به تصویب نرسد، خود تحریم ها ی بین المللی علیه کشورمان را به صورت یکجانبه بازخواهد گرداند، اضافه کرد: در این رابطه، نباید تنها به این مسئله بسنده کرد که آمریکا، چون ازبرجام خارج شده دیگر نمی تواند مکانیزم ماشه را فعال کند، در راستا باید برنامه عملی داشت و تنها با توئیت بازی و کَل کَل کردن با مقامات آمریکا در توئیتر و حرف های درشت بار این کشور کردن، نمی توان دیپلماسی را رو به جلو داشت، بلکه باید در این باره به صورت فعال عمل کرد. ...
ایران زیربار فشارهای سیاسی و رفتارهای زیاده خواهانه نمی رود
المللی انرژی اتمی انجام شده و تمامی اقدامات در چارچوب تعهدات و در راستای حق قانونی و مسلم ما برای دستیابی به انرژی صلح آمیز بوده است. متاسفانه در چنین شرایطی دولت های اروپایی نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده که در موضوع سازوکار مالی موسوم به اینستکس گامی برنداشتند. اروپایی ها در برجام متعهد به ایجاد سازوکاری برای تسهیل تجارت میان عوامل اقتصادی ایران و اروپا بودند که آن را عملیاتی نکردند.وی ادامه داد
لزوم جلوگیری از خسارت برجام درپی قطعنامه اخیر شورای حکام
...> وی افزود: به نظر می رسد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در شورای حکام در همراهی با اروپا و آمریکا به دنبال سرخورده کردن جمهوری اسلامی هستند ولی ما اجازه این کار را نخواهیم داد هر چند به دولت در موضوع برجام انتقادات زیادی وارد است و حتی دلسوزان زیادی به تیم مذاکره کننده هسته ای در این باره تذکر دادند. نماینده اسبق مجلس گفت: سریعا باید جلوی خسارت وارد شده را در موضوع صلح آمیز انرژی هسته ای بگیریم ضمن اینکه مجلس یازدهم نباید پشت دولت را در این قضیه خالی کند و می توانیم با همکاری قوا و مسئولین عالیرتبه نظام ایستادگی خوبی را در قبال اروپایی ها داشته باشیم و خسارت را جبران کنیم. ...
چشم انداز حمایتی دیگر از برجام در نشست شورای امنیت
پس از سال ها مذاکره و دیپلماسی شدید بین جمهوری اسلامی ایران و اعضای دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آلمان؛ سرانجام در تیرماه 1394 توافقی به جمع بندی رسید که با قطعنامه اجماعی شورای امنیت سازمان ملل که به شماره 2231 ثبت شد، مورد تایید قرار گرفت. این برنامه، موجب شد تا تحریم های یکجانبه آمریکا علیه مردم ایران لغو یا تعلیق شوند و 6 قطعنامه پیشین شورای امنیت که از جهات مختلف، ایران را در
سخنگوی اسبق وزارت خارجه فرانسه: خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای به نفع آمریکا و حتی اروپا ...
تحولات چیست؟ زمانی که آمریکا از توافق هسته ای با ایران ( برجام) خارج شد، در حقیقت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز زیر پا گذاشت.کاملا مسجل است که آمریکا نمی تواند از یک سو خروج خود از برجام را مورد تاکید قرار دهد، اما از سوی دیگر از ایران بابت تعلیق تعهداتش در برجام انتقاد کند! این یک تناقض علنی و آشکار است. از سوی دیگر، در قطعنامه 2231 شورای امنیت تصریح شده که با توجه به
اروپا در سودای جایگزینی آمریکا؟
خبرگزاری میزان - اروپا با قطعنامه ای که در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای علیه ایران به تصویب رساند، چه هدفی را دنبال می کند؟ رفتار های سیاسی اروپا، این پیام را دارد که سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان قصد دارند، ایران را تحت فشار بیشتری قرار بدهند تا غرب، بازی خود را در رسانه های پرتعداد و تأثیرگذار خود ادامه بدهد. بهانه اروپا از اقدام علیه ایران در شورای حکام
تمدید تحریم تسلیحاتی ایران؛ سنگ بزرگ ترامپ
خارجه این کشور هشدار داده در صورت عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، آمریکا به طور یکجانبه همه تحریم های معلق شده شورای امنیت سازمان ملل متحد را علیه ایران بازخواهد گرداند. از نگاه ناظران و کارشناسان حقوق بین الملل، این اقدام آمریکا یک قانون شکنی آشکار به شمار می رود که در همراهی و هماهنگی با تروئیکای اروپا صورت می گیرد. آمریکا با خروج از برجام روح و جسم توافق را نادیده گرفت و برخلاف قطعنامه
لغو چهار دهه تحریم تسلیحاتی، دستاوردی در آستانه تحقق از برجام
اختیار ایران قرار داده و یا سلاح های پیشرفته متعارف مانند موشک های کروز و هواپیماهای رادار گریز به ایران بفروشند، تحریم می شوند. با بالا گرفتن غوغای هسته ای، اتحادیه اروپا در سال 2007 صادرات سلاح به ایران را کلاً ممنوع کرد و سازمان ملل با تصویب قطعنامه 1747 در همان سال و قطعنامه سخت گیرانه تر 1929 در سال 2010 تأمین اغلب سلاح های متعارف برای ایران را ممنوع ساخت. دولت اوباما: با
تاثیر روحانی در قطعنامه شورای حکام/پالس هایی که اروپا راگستاخ کرد
، به نقطه اول برمی گردد و مشکلی ایجاد نمی شود، این منطق صریح ایران است. * 4 تیر [گفتگوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه]: ایران هرگز اقدامی غیر قابل بازگشت انجام نخواهد داد و هر زمان اجرای برجام از سوی 1+4 بویژه در زمینه حل و فصل روابط بانکی و فروش نفت انجام شود، شرایط به گذشته بازخواهد گشت * 12 تیر 98[ جلسه هیئت دولت]: اگر طرف های مقابل به تعهدات خود بازگردند
برجام؛ آیینه عبرت آیندگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، آمریکا به کمک آژانس هسته ای و تروئیکای اروپایی درصدد سنگ اندازی در مسیر اجرای تعهدات طرف های مقابل در برابر ایران است. از جمله این تعهدات اجرای آن بخش از برجام است که تحریم تسلیحاتی ایران از 27 مهرماه را ملغی کرده و حضور ایران را در بازار تجارت تسلیحات می پذیرد. این اتفاق برای آمریکا و اروپا اصلاً خوشایند نیست. چرا؟ در ادامه سعی می کنیم به این موضوع
آمریکا ناقض حقوق بشر
. نماینده سوریه از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواست تا مقامات حقوقی و سیاسی ذیصلاح دبیرخانه این سازمان را برای تهیه گزارش فوری در مورد تطبیق تصمیمات دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحمیل محاصره اقتصادی بر مردم سوریه با مفاد منشور سازمان ملل، قانون بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت مامور کند. الجعفری تاکید کرد که این گزارش باید به این موضوع اشاره کند که اقدامات یک جانبه
سوریه خواستار ارائه گزارش سازمان ملل درباره تخلفات آمریکا شد
به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب ، سوریه بار دیگر از سازمان ملل خواست گزارشی از میزان تطابق قوانین و تصمیم های اجرایی صادر شده از سوی دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم اقتصادی علیه ملت سوریه با احکام منشور و قوانین بین المللی انسانی و قطعنامه های ذیربط در شورای امنیت ارائه دهد. بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای
انتصار: بهترین زمان مذاکره با آمریکا داشتن تعادل اقتصادی و انسجام سیاسی است
نادر انتصار در گفت وگو با خبرنگار سیاسی نصیرنیوز، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام که به پیشنهاد تروییکای اروپایی صادر شد، گفت: اروپا همیشه برداشتش از برجام شبیه برداشت آمریکا از این توافق بوده است یعنی هم اروپا و هم آمریکا مایل بودند که از برجام به عنوان گام اول برای تضعیف قدرت دفاعی و بازدارنده ایران استفاده کنند. این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه هم آمریکا و هم اروپا در
آسیب شناسی برجام در مراحل سه گانه
اروپایی از همان آغاز اجرای برجام همواره یک سیاست یک بام و دو هوا را اجرا کرده است. پس از تحقق گام پنجم تعهدات هسته ای، جوزف بورل[28] مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این نهاد بین المللی، زمان رفع اختلافات ناشی از اجرای برجام بر سر توافق اتمی با ایران را، تا مدت نامعلومی تمدید خواهد کرد تا ساز و کار رفع اختلافات به شورای امنیت سازمان کشیده نشود.[29] اروپایی ها نیک آگاهند که در
لغو چهار دهه تحریم تسلیحاتی، دستاوردی در آستانه تحقق
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران هدف حمله از رژیم متجاوز صدام با حمایت تمام عیار واشنگتن و بسیاری از هم پیمانان بین المللی و منطقه ای آن قرار گرفت و همزمان تحریم های سخت به ویژه در زمینه تجهیزات دفاعی و نظامی علیه ایران آغاز شد. روند این تحریم ها، با وجود پایان یافتن جنگ تحمیلی پس از هشت سال، ادامه یافت تا اینکه توافق برنامه جامع اقدام مشترک با تلاش ها
پوتین و مکرون برهمکاری مشترک برای رفع مشکلات جهان تاکید کردند
ویروس کرونا و غلبه بر پیامدهای آن همچنان یک کار مهم است. پوتین و ماکرون تاکید کردن که هر دو به عنوان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل ، مسئولیت ویژه ای برای حفظ صلح و امنیت بین المللی مطابق با منشور سازمان ملل متحد که دقیقاً 75 سال پیش به امضا رسیده است، بر عهده دارند. دو رئیس جمهور جنبه های مختلف ثبات استراتژیک را هم بررسی کردند و بر اهمیت حفظ سازوکارهای کنونی کنترل تسلیحات و
شانس اندک قطعنامه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران
روسیه و چین دو هفته قبل نیز به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس رای منفی داده بودند. همچنین مجید تخت روانچی نماینده دایم کشورمان در سازمان ملل در توئیتی نوشت: آمریکا در خصوص تداوم تحریم های تسلیحاتی علیه ایران جلسه داشت و خواهان اتحاد شورا شد. بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این زمینه هیچ اشاره ای به عکس العمل اعضای شورای امنیت نکرده است. شاید دلیل آن این باشد که اعضا به صورت جمعی خواستار اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 شدند.
حرکت پمپئو در سازمان ملل متحد علیه ایران ناکام می ماند
ستاره صبح - هیئت تحریریه- مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سعی می کند سازمان ملل متحد را وادار به ادامه تحریم های تسلیحاتی علیه ایران کند. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که مسئله برنامه هسته ای غیرنظامی ایران را حل کرده است، تحریم تسلیحاتی فعلی در ماه اکتبر(مهر) به پایان می رسد. ایالات متحده که از توافق نامه برجام خارج شده است، از استدلال های مهمل و نخ نما برای تداوم تحریم تسلیحاتی
فشار حداکثری آمریکا عامل تشدید تنش های هسته ای ایران است
پروفسور شی گوانگ روز شنبه در گفت و گو با نصیرنیوز با بیان اینکه چین همواره به صورت منصفانه از توافق جامع هسته ای ایران حمایت کرده است گفت: نماینده چین در آژانس بین المللی انرژی اتمی مخالف تصویب قطعنامه اخیر سه کشور اروپایی علیه ایران بود که نشان دهنده موضع دولت پکن برای حل و فصل توافق هسته ای ایران به صورت مسالمت آمیز از طریق مجاری دیپلماتیک به جای متوسل شدن به بحران سازی و تنش است. وی
ایران و غرب به کدام سو می روند؟
تحریم تسلیحاتی امیدوار است. اما تمدید این تحریم ها برای ایران به این معنا خواهد بود که برجام دیگر هیچ فایده بزرگ اقتصادی یا غیراقتصادی نخواهد داشت. خصوصا که با وجود برجام، تحرکات غربی ها برای بردن پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و درج آن ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل شدت گرفته است. شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار 4تیر 99، کد خبر: 444633، www.fararu.com
قطعنامه اخیر شورای حکام و آینده برجام
های خود در جهت نابودی کامل برجام استفاده کند. احتمال اینکه در جریان تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی کشفی صورت بگیرد که به معنای افزایش مخاطره تسلیحاتی در برنامه هسته ای ایران باشد، اندک است. در دو گزارش منتشر شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه های مارس و ژوئن که در آنها به جزئیات نگرانی های آژانس اشاره شده، به وضوح اعلام شده که تمرکز بر فعالیت های پیشین ایران، احتمالا
قطعنامه شورای حکام برمبنایی پوچ است
انجام شده است. وی تاکید کرد: از سوی دیگر، طراحی این قطعنامه و بعد از آن صدور یک بیانیه در حمایت برجام نشان از فرار به جلوی و فرافکنی اروپایی ها دارد و مشکلاتی که در اجرای تعهدات برجام دارند، می خواهند به دوش دیگری بیاندازند و از آن فرار کنند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه اروپا نشان داده که برخلاف ادعاهایش در جهت حفظ همکاری های هسته ای با ایران در قالب برجام روند مخربی را دنبال می کنند، یادآور شد: این موضوع حتما در خاطره ملت ایران نسبت به اروپا تاثیرگذار خواهد بود. ...
آژانس هویت خود را از دست داد/ فروپاشی برجام شکست اتحادیه اروپا است
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس ، رامین مهانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت وگویی در خصوص قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، اظهار داشت: ما به عنوان عضو سازمان انرژی اتمی و کشوری که معاهده ان. پی. تی را امضا کردیم، در قبال تعهداتی که برای صلح آمیز بودن فعالیت هایمان داده ایم، باید از حقوقی برخوردار باشیم. وی افزود: این حقوق در جهت پیشرفت دانش هسته
ایران در برجام بماند
نمی کنند. البته در برجام تحریم های تسلیحاتی اروپا با تحریم های سازمان ملل که در اکتبر اتمام می پذیرد، متفاوت است. وی اضافه کرد: اروپا این قطعنامه را به این منظور و با این هدف داده است که اجازه ندهد آمریکا همچنان از آب گل آلود ماهی بگیرد اما ایران باید این مساله تکنیکی را مدیریت شده تر با آژانس حل و فصل کند که آتو و بهانه دست آمریکا ندهیم. تاجیک درباره تاثیر مخالفت چین و روسیه درباره قطعنامه شورای
اختلاف اروپا و آمریکا بر سر تحریم تسلیحاتی ایران
در همین ارتباط مایک پمپئو روز پنج شنبه پنجم تیر در جریان نشست اینترنتی یک اندیشکده مستقر در بروکسل گفت: ایالات متحده در هفته های آتی نیز به مذاکراتش با کشورهای اروپایی ادامه خواهد داد تا قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران تصویب شود. پمپئو که به صورت ویدئویی در نشست اندیشکده صندوق مارشال آلمان سخنرانی می کرد، گفت: پایان یافتن تحریم تسلیحاتی ایران هم یکی دیگر از نقطه ضعف های برجام بود و آمریکا اطمینان حاصل خواهد کرد که چنین چیزی روی نخواهد داد. وزیرخارجه آمریکا با تاکید بر اینکه تلاش ها در شورای امنیت ادامه دارد، مدعی شد: این ف ...
تلاش تروئیکای اروپایی برای قرار دادن ایران در برابر عمل انجام شده
صلح آمیز هسته ای ایران را از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهند. چون اساساً شورای حکام آژانس شورای فنی است و در سطح بین المللی نیز یک تصویر و بازنمای فنی از این شورا وجود دارد. بنابراین اروپا از این منظر و فرصت برای فشار بیشتر به تهران و تخریب چهره ایران در سطح جهانی استفاده می کنند. چرا که به واسطه تصویب قطعنامه های توبیخی در خصوص پرونده فعالیت های هسته