آمریکا به انزوا نزدیک تر شده است :: خبرگزاری خانه ملت
سایر منابع:
سایر خبرها
اروپایی ها در مخالفت با فعال سازی "مکانسیم ماشه" به دنبال تامین منافع خود هستند
سید نظام الدین موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به عدم اعتماد به اروپایی ها در مسائل گوناگون اشاره کرد و گفت: اروپایی ها در طول دهه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در نوع مواجه هایی که آمریکا با ایران داشته نشان داده اند که همیشه در نهایت یار کمکی آمریکایی ها خواهند بود؛ یعنی هرچند در شروع هر ماجرایی سعی می کنند که ژست بی طرفی و مستقل از آمریکا یا حتی مخالفت با آمریکا را بگیرند، اما
اروپایی ها استراتژی وزارت خزانه داری آمریکا را در قبال ایران دنبال می کنند :: خبرگزاری خانه ملت
محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به مخالفت اروپایی ها در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه و عدم صداقت این کشورها در قبال ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از برجام خارج شده و به لحاظ حقوقی و ساختارهای بین المللی نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند. وی در ادامه افزود: امروزه تحریم هایی که علیه کشورمان وضع شده فراتر از آن چیزی بوده که سازمان ملل برای ما طراحی کرده ضمن
مکانیسم ماشه؛ اسلحه خودساخته و شتاب زدگی تیرانداز
تمام تحریم ها و قطعنامه ها به روال سابق خود بازگرداند؛ اما این روند به گونه ای تنظیم شده که ابتدا شکایت هر یک از طرفین در کمیسیون مشترک بررسی شود و پس از 15 روز در صورت به نتیجه نرسیدن در جلسه وزرای خارجه کشورها مطرح شود. در صورت عدم دستیابی به نتیجه مورد رضایت طرفین پس از 15 روز، بار دیگر به مدت 5 روز در کمیسیون مشترک مورد بحث واقع می شود و در نهایت شورای امنیت سنجه واقع خواهد شد. در حالی
اروپایی ها در قبال ایران همان هدفی را دنبال می کنند که آمریکایی ها می خواهند :: خبرگزاری خانه ملت
علیرضا سلیمی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به بیانیه دو پهلوی تروئیکای اروپایی در مخالفت با فعالسازی مکانیسم ماشه اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که آمریکایی ها نشان دادند که به هیچ کدام از چارچوب های بین المللی پایبند نیستند و یکجانبه گرایی افراطی را در عرصه بین الملل دنبال می کنند. وی در ادامه افزود آمریکا به هر دلیلی از برجام خارج شد و وقتی از این معاهده خارج شده نمی
سناریو های محتمل درباره پاسخ ایران به فعال سازی مکانیسم ماشه
ایران و بنا به اعلام رسمی دولت آمریکا، شاهد اقدام بعدی آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه خواهیم بود، لذا برای حفظ منافع ملی ضرورت دارد درصورت انجام چنین اقدامی و با توجه به اینکه ادامه حضور ایران در برجام با بازگشت قطعنامه های شورای امنیت، خالی از هر نفعی است، باید الزام به خروج از برجام را به عنوان یک اقدام بازدارنده به تصویب رساند . بازطراحی تأسیسات هسته ای اراک؛ دیگر گزینه ایران
نماینده مجلس: اروپایی های مشکوکند؛ مکانیسم ماشه برای آمریکا وجود ندارد که این ها بخواهند مخالف فعالسازی ...
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس گفت: مواضع اروپایی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران دو پهلو و مشکوک بوده و در همین بیانیه اخیر آنها که مخالفت شان را نسبت به فعالسازی مکانیسم ماشه اعلام کردند مشخص است. غلامحسین رضوانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به عدم اعتماد به اروپایی ها در مسائل گوناگون اشاره کرد و گفت: آنچه که مسلم
دوئل قدرت های بزرگ بر سر قطعنامه 2231 / وقتی ترامپ صدای نیمی از جهان غیر از دومینیکن را در می آورد
نوشت: اگر پیش نویس قطعنامه ای در شورای امنیت سازمان ملل شانس تصویب را نداشته باشد، اغلب پس گرفته می شود. اگر همچنان اصرار بر ارائه باشد، معمولا علل سیاسی خاصی در پشت آن وجود دارد. طرح قطعنامه غیرمنتظره در روز جمعه پیش درآمد اقدامی بود که دونالد ترامپ روز شنبه اعلام کند: آمریکا مکانیزم "ماشه" را فعال خواهد کرد اما با کدامین سازوکار مگر واشنگتن قید برجام را 2 سال قبل نزده بود؟ اکثر اعضای
باید مجسمه نعمت زاده را از طلا بسازیم و در میدان های تهران نصب کنیم!
ادامه مطلب آمده است: چنین کارهایی عمدتاً در دولت های آقای هاشمی و دولت های آقای خاتمی انجام شدند. افرادی مانند آقایان نعمت زاده، محلوجی، بانکی و شکری در این کارها مؤثر بودند. اگر قرار باشد در کشور هوشمندانه برخورد شود، باید مجسمه آقای نعمت زاده را از طلا بسازیم و در میدان های تهران نصب کنیم. چنین افرادی آن سالها کشور را نیرومند کردند تا امروز ایران بتواند در مقابل مشکلاتی سخت همچون تحریم های ترامپ
امکانات ایران برای مقابله با "مکانیسم ماشه" چیست؟
ماشه اشاره می کنند که براساس آنها ادعای اختیار آمریکا طرح می شود در حالی که استناد آمریکا به این مواد در برجام نیست و آنها برجام را مطرح نکرده اند بلکه استناد دولت ترامپ به بندهای 10، 11 و 12 قطعنامه 2231 است. آیا می توانند یا نمی توانند بحث دیگری است. اولین استدلال ایالات متحده این است که من شاید عضو برجام نباشم اما مشارکت کننده آن بوده ام و استناد می کند به بند 10 که نام این کشور به عنوان
مکانیسم ماشه؛ ابزار تحلیل انرژی و استقامت حاکمیت
شعار سال: پس از ناکامی قطعنامه ایالات متحده در شورای امنیت برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، حالا ترامپ و پمپئو به تکاپو افتاده اند و قصد دارند با توسل به مکانیسم ماشه تحریم های علیه ایران را احیا کنند. دراین بین وزیر خارجه آمریکا با طرح استدلالات بی اساس مدعی شده که کشورش ازلحاظ قانونی حق دارد مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند. برایان هوک، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران نیز در
کدخدا در یک قدمی انزوای جهانی/ وقتی اروپا هم به آمریکا پشت می کند!
جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض تعهدات برجامی و درخواست فعال شدن مکانیسم ماشه را به رئیس دوره ای شورای امنیت ارائه کرد. ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم ها یا مکانیسم ماشه یا اسنپ بک به دنبال احیای تمامی قطعنامه های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول توافق هسته ای (برجام) میان ایران و گروه موسوم به 1+5 تعلیق شده بودند. تلاش آمریکا برای استفاده از سازوکار حل اختلاف برجام
اعضای شورای امنیت، آمریکا را عضو برجام نمی دانند
بازگرداندن تحریم های ایران ذیل قطعنامه 2231 شورای امنیت را ندارد و درخواست آمریکا، بی اساس است. تنها کشور دومینیکن با تلاش آمریکا برای بازگرداندن مکانیسم ماشه مخالفت نکرده است. خبرگزاری رویترز همچنین اعلام کرد به دلیل مخالفت های گسترده اعضای شورای امنیت با فعال شدن مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها علیه ایران، رئیس دوره ای شورای امنیت قطعنامه ادامه لغو تحریم های ایران را برای رای گیری در شورا مطرح نخواهد
آمریکا با مکانیسم ماشه به دنبال اعاده حیثیت است
و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مکانیسم ماشه بیان کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از شکست در عرصه سیاست خارجی و ناتوانی این کشور در همراهی اروپا در تحریم تسلیحاتی ایران، فعال سازی مکانیسم ماشه یعنی تحریم های سازمان ملل متحد را مطرح کرد. وی با بیان اینکه اختلاف حقوقی در طرح مکانیسم ماشه وجود دارد، گفت: در حال حاضر در آمریکا اختلاف نظر شدید بین طرفداران سیاست
مکانیسم ماشه برای ترامپ جنبه انتخاباتی دارد/آمریکا منزوی می شود
/> وی با اشاره به شکست آمریکا در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران، اظهار داشت: حتی هم پیمانان آمریکا هم در این موضوع همراهی نکردند و این مسئله باعث انزوای آمریکا در سطح بین الملل شد و به همین دلیل آنان با طرح چنین مباحثی می خواهند شکست خود را به حاشیه ببرند. عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشورهای عضو برجام با تصویب قطعنامه علیه کشورمان و تمدید تحریم های
دست رد انگلستان، آلمان و فرانسه بر سینه ایالات متحده
ستاره صبح - انگلیس، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای مشترک طرح آمریکا برای شروع مجدد تحریم ها علیه ایران را رد کردند. این حساس ترین زمان برای متحدان بزرگ اروپایی آمریکا از زمان جنگ عراق در سال 2003 برای گفتن دسته جمعی نه به ایالات متحده بود که این کشور را بیش از هرزمان به انزوا برد. تحریم تسلیحاتی سازمان ملل در مورد ایران در 18 اکتبر (27 مهر) منقضی می شود. ایالات متحده هفته گذشته
آمریکا می تواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند؟
: آمریکایی ها اگر بخواهند این کار انجام دهند ما هم مدل های خوبی برای اقدام متقابل داریم تا اینکه آمریکا به انزوا نزدیک تر شود. احمد علیرضا بیگی دیگر نماینده مردم در خانه ملت نیز بیان داشت: در حقیقت با عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت، آمریکا با یک شکست سنگینی مواجه شد و در حال حاضر نیز به دنبال راه های دیگری برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران است. وی در
آمریکا عضو برجام نیست که بخواهد "مکانیسم ماشه" را فعال کند
ولی اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به طرح فعالسازی "مکانیسم ماشه" از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت: ترامپ پس از اینکه با شکست مفتضحانه ای در خصوص عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه کشورمان در شورای امنیت مواجه شد به انزوای آمریکا در سطوح بین المللی پی برده است. وی در ادامه افزود: این احتمال می رفت که ترامپ پس از این شکست، مباحثی همچون فعالسازی مکانیسم ماشه را
آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد/ ظریف:طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند
شعور حسینی را با تبدیل همه خانه ها و فضای مجازی به حسینیه در هم خواهند آمیخت، ما نیز در وزارت خارجه چند هفته پرکاری در پیش داریم، اما ایمان دارم که موفق خواهیم شد، همه ی ما باهم. ظریف از هشتگ #برای_ایران در صفحه اینستاگرامش استفاده کرده است. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در نامه ای به رئیس اندونزیایی شورای امنیت تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم ها ندارد و گفت: مردم ایران از شورا انتظار دارند حقوق آن ها را تضمین کرده و آمریکا را به خاطر آسیب هایی که به این ملت وارد کرده، پاسخگو کند. انتهای پیام/ ...
آمریکا با اصل جمهوری اسلامی ایران مخالف است
خبرگزاری خانه ملت؛ احمد علیرضابیگی به طرح مجدد فعالسازی مکانیسم ماشه از سوی ترامپ اشاره کرد و گفت: در حقیقت با عدم تصویب قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت، آمریکا با یک شکست سنگینی مواجه شد و در حال حاضر نیز به دنبال راه های دیگری برای اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران است. احمد علیرضابیگی در ادامه افزود: در واقع آمریکا نمی تواند مکانیسم ماشه را علیه کشورمان فعال کند؛ چرا که
ماشه چکانی در موضع انزوا
امور خارجه کشورمان با اشاره به مخالف روسیه، چین، اتحادیه اروپا، آلمان فرانسه و انگلیس با اقدام آمریکا جهت استفاده از مکانیزم ماشه گفت: احتمالا برخی دیگر از اعضای شورای امنیت موضع مشابهی را اتخاذ می کنند . محمدجواد ظریف صبح روز جمعه در مطلبی در صفحه اینستاگرام خود در این ارتباط نوشت: دیشب پمپئو به خیال خودش ساز و کار بازگرداندن قطعنامه های لغو شده شورای امنیت را فعال کرد ولی همزمان، ایران به
شکست آمریکا در شورای امنیت
خبرگزاری خانه ملت؛ حجت اله فیروزی با اشاره به شکست آمریکا در شورای امنیت در رد قطعنامه پیشنهادی برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران گفت: توان تسلیحاتی ما یک نوع بازدارندگی برای مقابله با تهاجم بیگانگان به خصوص در خلیج فارس ایجاد می کند؛ همه دنیا خصوصا کشورهای همسایه می دانند که توان تسلیحاتی و دستیابی ایران به فناوری هسته ای بر مبنای صلح آمیز بودن آن و تأمین امنیت در کشورمان است.
طرح آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد ماشه چکانی در موضع انزوا
منابع خبری گزارش داده اند دولت آمریکا درخواست رسمی خود برای راه اندازی ساز و کار موسوم به مکانیسم ماشه را به سازمان ملل ارائه داده است. منابع خبری می گویند دولت آمریکا با ارائه نامه ای رسماً سازمان ملل را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم های بین المللی علیه ایران مطلع کرد. به نوشته خبرگزاری رویترز، آمریکا نامه ای را تقدیم اعضای شورای امنیت سازمان ملل کرده که ایران را به عدم
شکست آمریکا در اجماع هم پیمانانش علیه ایران
های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران بود، با عدم موفقیت در اجماع سازی هم پیمانانش، شکست خورد. عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکا به خیال خود می خواهد با مکانیسم ماشه تحریم ها علیه جمهوری اسلامی را بازگرداند، گفت: آمریکا از برجام خارج شده، اما می خواهد با فشارها و تحریم ها توطئه های خود علیه ایران را همچنان ادامه دهد. نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اهداف شوم
مخالفت قاطع اعضای برجام با فعال سازی مکانیسم ماشه
مشترک به این مساله اشاره کردند که آمریکا نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند و تحریم ها را بازگرداند. این در حالی است که یک رسانه ژاپنی مدعی شده که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته جاری برای گفت وگو با مقامات ارشد ایرانی عازم تهران خواهد شد. تلاش مذبوحانه به گزارش روز نو :شکست تحقیرآمیز آمریکایی ها در تصویب پیش نویس قطعنامه پیشنهادی شان برای تمدید تحریم
شکست و انزوای جدید آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل
به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنج شنبه با حضور در سازمان ملل متحد به طور رسمی درخواست داد تا قطعنامه های لغو شده شورای امنیت، بر اساس مکانیسم ماشه علیه ایران بازگردانده شود؛ اما 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت مخالفت خود را با این درخواست اعلام کرده اند. خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داده که در فاصله 24 ساعتی که از اقدام آمریکا
ظریف: یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند
یاری خدا حتما یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند. شاید برای برخی کلیشه باشد اما این بار هم نشان دادیم که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن. ظریف نوشت: به هر حال، هر نتیجه ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که همیشه با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع کرده ایم نه با هیاهو و جنجال. جا دارد از تمامی همکاران خود تشکر کنم. با شروع ماه محرم که
آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد
طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی خواهیم چشاند.وی اضافه کرد: شاید برای برخی کلیشه باشد، اما این بار هم نشان دادیم که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن. آمریکا رسماً خواستار فعالسازی مکانیسم ماشه شد وزیر خارجه بیان کرد: به هر حال، هر نتیجه ای رخ دهد، پیروزی از آن ملت ایران است، چرا که همیشه با منطق و بیان نیکو از منافع کشور و مردم دفاع کرده ایم نه با هیاهو و جنجال.ظریف همچنین
خطیب زاده: مکانیسم ماشه صِرف درخواست آمریکا فعال نمی شود
القای یک برداشت نادرست هستیم. این خط خبری به دنبال این است که نشان دهد صرفا با طرح درخواست آمریکا، قطعنامه های لغو شده و به تبع آن تحریم ها احیاء شده و ایران از طرف شورای امنیت سازمان ملل تحت تحریم قرار خواهد گرفت. خطیب زاده افزود: این در حالی است که آمریکا هیچ جایگاهی برای چنین اقدمی ندارد و در اقدامی مغایر با مقررات و قواعد حقوق بین الملل و مفاد قطعنامه 2231، صرفا "درخواست" به رییس
واشنگتن نمی تواند ماشه را علیه ایران بکشد
و غایی آمریکا پیشبرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران با توسل به ابزارهای یکجانبه گرایانه سیاسی و مهمتر از آن جنگ روانی و تبلیغاتی و بر هم زدن ثبات و امنیت روانی و اقتصادی کشور است، گفت: همانگونه که وزیر امور خارجه در پیام شب گذشته خطاب به ملت ایران در صفحه اینستاگرام تاکید کردند، دستگاه دیپلماسی همانند هفت سال گذشته، تمامی تلاش و ظرفیت سیاسی و حقوقی خود را برای ترویج و تثبیت چهره ی مقتدر و منطقی ایران در عرصه بین الملل بکار گرفته و در تلاش است برای مقابله با یکجانبه گرایی و قانون گریزی آمریکا، به یاری خدا حتماً یک بار دیگر طعم انزوا را به قانون شکنان آمریکایی بچشاند منبع - مهر ...