آمریکا با اصل جمهوری اسلامی ایران مخالف است
سایر منابع:
سایر خبرها
آمریکا می تواند مکانیسم ماشه را علیه ایران فعال کند؟
ادامه افزود: در واقع آمریکا نمی تواند مکانیسم ماشه را علیه کشورمان فعال کند؛ چرا که از برجام خارج شده در ضمن آمریکایی ها با آن خوی قلدرمآبی و زورگویی خود به هیچ قاعده و قوانین بین المللی پابند نیست و ساز وکارها را زیر پا می گذارد. این نماینده مردم در مجلس به افرادی که بر تدوام ماندن در برجام اصرار می ورزند، اشاره و تاکید کرد: افرادی که بر طبل برجام می کوبند باید پاسخگو باشند که چگونه این
نماینده مجلس: آمریکا حق فعال سازی مکانیسم ماشه را ندارد
/> وی اصرار بر ماندن در برجام توسط ایران را بیهوده دانست و گفت: به دلیل بدعهدی های متعدد آمریکا و نیز در بسیاری از موارد همراهی اروپایی ها با این کشور، در حقیقت باقی ماندن در این توافق فرصت سوزی است. این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، یادآوری کرد: این کشور هیچ گاه به دنبال تامین منافع ایران نبوده و بنابراین تنها راه پیشرفت کشور
واکاوی واکنش های اعضای برجام به فعال سازی مکانیسم ماشه
قلم نیوز : تقریبا همه اعضای توافق هسته ای ایران به اقدام آمریکا در ارائه اخطاری به شورای امنیت در خصوص هدف فعال سازی مکانیسم ماشه اعتراض کردند، اما اعتراض های آن ها به یک اندازه قوی و محکم نبود. آمریکا با تحویل نامه ای در خصوص فعال سازی مکانیسم ماشه به شورای امنیت یک طوفان دیپلماتیک به راه انداخت. بسیاری از کشور های عضو شورای امنیت، حتی کسانی که عضو برجام نبوده اند، با اقدام آمریکا
ترامپ حیثیت آمریکا را در مجامع بین المللی برد
اسپوتنیک - ایالات متحده آمریکا بار دیگر تلاش خود را برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران از سر گرفت اینبار با درخواست فعال سازی مکانیزم ماشه خواستار ادامه تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران شد که با واکنش مخالف کشورهای اروپایی، چین و روسیه مواجه شد؛ آلمان، بریتانیا و فرانسه طی نامه ای به رئیس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کردند که دیگر ایالات متحده را عضوی از برجام نمی
البرادعی: تقابل بی سابقه در شورای امنیت بر سر برجام بسیار خطرناک است
باید رعایت و اعتبار شکننده شورای امنیت باید حفظ شود. این اظهارات در پی آن مطرح می شود که پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنا بر اعلام متحدان غربی خود حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق نامه
اروپا؛ مخالف ترامپ یا موافق ایران؟
باعث می شد که ایران نیز به طور کامل از برجام خارج شود که این تصمیم نیز در چارچوب توافق هسته ای اتخاذ می شد. اگر مکانیسم ماشه با همراهی اروپا فعال می شد با توجه به شرایط حاکم، روسیه و چین موضع مخالف اتخاذ می کردند. مکانیسم ماشه می توانست با موافقت اروپایی ها با درخواست آمریکا فعال شود، چرا که ترکیب گروه 1+5 با اکثریت کشور های غربی است. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا در
مروری بر مواضع روسیه و چین در برابر مکانیسم ماشه آمریکایی
علیه ایران را ماجراجویی بسیار خطرناک توصیف کرد و از تهران خواست واکنش مناسب و مسئولانه به آن نشان دهد. وی در توئیت دیگری درباره واکنش ها به این اقدام آمریکا گفت: اقدام آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه که دچار ضعف محاسباتی نیز هست، توصیه های زیادی را درباره واکنش احتمالی در پی داشته است. این ها امیدبخش هستند. مردم اغلب از به سخره گرفته شدن عقل سلیم متنفر هستند و راه های قاطعی برای
دوئل قدرت های بزرگ بر سر قطعنامه 2231 / وقتی ترامپ صدای نیمی از جهان غیر از دومینیکن را در می آورد
در ادامه ضمن اشاره به اهمیت حفظ برجام و دلایل آن خاطرنشان کرد: ما به دیپلماسی و حفظ کانال های گفتگو اعتقاد داریم. در حال حاضر برجام بهترین چارچوب را برای ما مهیا می کند تا با ایران، روسیه و چین در ارتباط با توافق هسته ای و بسیاری از مسائل دیگر در ارتباط باشیم. پایان برجام مطمئنا خطرناک تر خواهد بود. ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا در مقابل فشار های حداکثری، در شورای امنیت راه حلی میانه برای توافق بر
کارشناس مسائل بین الملل: رژیم آمریکا مشروعیتی برای فعال کردن مکانیسم ماشه ندارد
گفت: آمریکا تا زمانی که عضو برجام بود این حق را داشت که از مکانیسم ماشه یا هر موضوع دیگری که مرتبط با برجام است علیه ملت ایران استفاده کند استفاده کند، اما بعد از خروج از برجام عملا فاقد این اختیار است. وی ادامه داد: علاوه بر آن رژیم آمریکا بعد از خروج از برجام تحریم های شدید را علیه کشورمان اعمال کرد که خلاف برجام بود به عبارتی هم از برجام خارج شد و هم تحریم ها را تشدید کرد. بیشتر
سناتور دموکرات: به برجام برگردیم
ماشه مطرح شده است؛ اقدامی که منتقدان زیادی در داخل آمریکا دارد و جامعه جهانی نیز یکپارچه مخالف آن است. متحدان اروپایی آمریکا از جمله فرانسه، بریتانیا و آلمان تلاش دولت آمریکا برای استفاده از مکانیسم ماشه را غیرقانونی توصیف کرده اند. مکانیسم ماشه موجب برقراری دوباره همه تحریم های تعلیق شده سازمان ملل متحد می شود. اگر از زمان فعالسازی این مکانیسم تا 30 روز قطعنامه ای در شورای امنیت مبنی بر
چرا اروپایی ها با فعال شدن مکانیسم ماشه مخالف اند؟
ایران به حالت سابق بازگردد و برای فعال شدن این مکانیسم، پروسه حداقل 35روزه باید طی شود. وی ادامه داد: اما از آنجا که آمریکا در 18 اردیبهشت سال 97 به شکل رسمی از برجام خارج شده و خروج خود از این توافقنامه را نیز با افتخار اعلام کرده است، بنابراین همان طور که تمامی اعضای برجام از جمله چین، روسیه و تروئیکای اروپایی نیز تصریح کردند، این کشور حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارد، مضاف بر این بر
جوکار: با تکیه بر ظرفیت های داخلی آمریکا را به شکست وا خواهیم داشت
محمد صالح جوکار در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به نامه آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیزم ماشه بیان کرد: براساس قواعد بین المللی درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکایی ها غیرقانونی است البته ما انتظار نداریم که نهادهای بین المللی در چارچوب سیاست های آمریکا حرکت نکنند، اما همه می دانند که این آمریکا بود که اول از برجام خارج شد. وی در ادامه اظهار کرد: امروز آمریکا حرفی
آمریکا با مکانیسم ماشه به دنبال اعاده حیثیت است
عضو برجام هستند می توانند با فعال سازی مکانیسم ماشه، تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را فعال کرده و با این مکانیسم اعاده حیثیت کند. مکانیسم ماشه قابلیت اجرایی ندارد وی با اشاره به اینکه آمریکا اردیبهشت 97 از معاهده برجام خارج شده است، گفت: آمریکا طبق قانون و حقوق بین الملل عضو برجام نیست که بتواند مکانسیم ماشه را فعال کند؛ اما ترامپ ادعا می کند بر اساس معاهده 2231 به
ذوالنوری: آمریکا هیچ استدلال حقوقی برای فعال کردن سازوکار ماشه ندارد
حجت الاسلام والمسلمین “مجتبی ذوالنوری” روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ادامه داد: اگر آمریکایی که عضو برجام نیست بتواند از سازوکار ماشه استفاده کند، هر کشور دیگری نیز می تواند از آن استفاده کند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش آمریکا در برگرداندن تحریم های تسلیحاتی و فعال کردن سازوکار ماشه به سرانجام نخواهد رسید. وی با تاکید
روسیه: تلاش واشنگتن برای از سرگیری تحریم های ایران مکانیسم ماشه جعلی آمریکاست
اسلامی شود. پنجشنبه گذشته مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نامه به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواستار فعال سازی مکانیسم ماشه مندرج در قطعنامه 2231 شورای امنیت شد. او که کشورش از برجام خارج شده است و بنا بر اعلام متحدان غربی اش حقی در اقدام علیه ایران در این خصوص ندارد، مدعی شد به دلیل نقض توافق نامه هسته ای، باید تمامی تحریم های پیشین علیه تهران فعال شود. روند فعال سازی
ترامپ و پومپئو می خواهند با اعمال فشار باعث شوند یکی از کشور های عضو برجام به نیابت از آمریکا، مکانیزم ...
علیه خود بر انگیخت. برای پی بردن به تلاش کنونی آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه و جبهه گیری جامعه جهانی در برابر این کشور ضروری است به اختصار مروری بر تاریخچه شکل گرفتن این تضاد ارائه شود. وی افزود: زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و وزیر امور خارجه انگلستان، مستقیما به آمریکا سفر کردند تا مانع این تصمیم گیری شوند، اما
اروپایی ها غیر قابل اعتماد هستند :: خبرگزاری خانه ملت
سید محمد مولوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به مخالفت اروپایی ها در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه و عدم صداقت این کشورها در قبال ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ پس از شکست خود در شورای امنیت به دنبال راهکار دیگری می گردد تا ایران را مورد شدید ترین تحریم های ظالمانه قرار دهد و از این رو به سراغ مکانیسم ماشه آمد که این مسئله را نیز نمی تواند فعال کند؛ چرا که از برجام خارج شده است.
ظریف: سفر گروسی ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد
خارج شده است، حق دخالت در این موضوع را ندارند و واشنگتن بسیار شرایط بدی دارد. ظریف با بیان اینکه کار ما با آژانس همکاری بر مبنای اصل شفافیت است، تصریح کرد: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و آن را از لحاظ عقیدتی و استراتژیک به ضرر کشور می دانیم. افزون بر این سابقه تاریخی ما در اینکه قربانی سلاح شیمیایی هستیم و هیچ گاه از آن استفاده نکردیم
دغدغه های همه طرف های برجام در مقابل ” مکانیسم ماشه “
نظر حقوقی برای آمریکایی ها مفید نیست به دلیل این که آمریکا از برجام خارج شده و استدلال اروپا، روسیه و چین هم این است که چون عضو برجام نیست نمی تواند خواستار اجرایی شدن مکانیسم ماشه باشد. اما آمریکا چنین استدلال می کند که گرچه از برجام خارج شده ولی به عنوان عضو دائم شورای امنیت می تواند قطعنامه 2231 را فعال کند. ضمن این که قاطبه حقوقدانان معتقدند این استدلال آمریکا قابل قبول نیست زیرا قطعنامه 2231
واکنش ایران به عدم تمدید تحریم های تسلیحاتی جدی خواهد بود
تعیین کننده جنگ محاسبات/ ایران باید چه پیامی برای اروپا بفرستد؟ چرا اروپایی ها با پیشنهاد آمریکا برای فعال شدن مکانیسم ماشه مخالف اند؟/ گفتگوی تسنیم با حمیدرضا آصفی وی با تاکید براینکه در 27 مهر ماه سال جاری این زمان 5 ساله به پایان می رسد، ادامه داد: انتظار ایران این است که در شرایطی که هیچ نفعی از برجام نبرده است بخشی از مطالباتش یعنی برداشتن تحریم های تسلیحاتی در موعد مقرر محقق شود
سفر گروسی به ایران ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد
خارج شده است، حق دخالت در این موضوع را ندارند و واشنگتن بسیار شرایط بدی دارد. ظریف با بیان اینکه کار ما با آژانس همکاری بر مبنای اصل شفافیت است، تصریح کرد: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری ، ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده و نخواهد بود و آن را از لحاظ عقیدتی و استراتژیک به ضرر کشور می دانیم. افزون بر این سابقه تاریخی ما در اینکه قربانی سلاح شیمیایی هستیم و هیچ گاه از آن استفاده
فعال سازی مکانیسم ماشه با موانع حقوقی و سیاسی مواجه می شود/ درخواست ترامپ خارج از مسیر معقول است
محمدعلی بصیری کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ضمن اشاره به تلاش مقامات کاخ سفید جهت فعال سازی مکانیسم ماشه اظهار داشت: ترامپ چهار سال قبل علی رغم شعارهای انتخاباتی که برای برنامه های داخلی و خارجی اش داد، روی کار آمد اما در حال حاضر عملاً اکثر این شعارها چه در حوزه بین الملل و چه در حوزه داخلی با شکست روبرو شده است و بر همین اساس به دنبال برگ برنده
دیپلماسی بولدوزری پومپئو / فعال کردن مکانیزم ماشه؟ چنین حقی برای آمریکا وجود ندارد ، پاسخ تعدادی از ...
برایان هوک در گفتگو با العربی الجدید رسما اعلام کرد که هیچ یک از دولتهای اروپایی یا دیگر دولتها، درخواست یا پیشنهادی برای تمدید تحریمها علیه ایران حتی برای مدتی محدود، نداشته اند. با این حال، بیانیه سه دولت عضو شورای امنیت، یعنی فرانسه، المان و بریتانیا، نشان دهنده موافقت این دولتها با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است، هر چند که این دولتها اعتقادی به دیپلماسی بولدوزر ندارند و علیرغم برخی انتقاداتی که به ایران دارند، مخالف تهدیدات آمریکا علیه آن هستند.
چالش های آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه
نظر روسیه و چین با اروپایی ها در مخالفت با آمریکا تا اینجای کار نوتیفیکیشن (گزارش هشدارآمیز) آمریکا درباره نقض فاحش مفاد برجام از سوی ایران (با استناد به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی) و درخواست فعال سازی اسنپ بک، با مخالفت صریح 13 عضو شورای امنیت (همه اعضا بجز آمریکا و جمهوری دومینیکن) مواجه شده است. برجام که پیش تر به یکی از معدود اختلاف های جدی میان آمریکا و متحدان اروپایی اش
شورای امنیت درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه آمریکا رد کرد
تروئیکای اروپایی گفته اند که ایالات متحده چون از برجام خارج شده نمی تواند این مکانیسم را فعال کند در هرصورت آمریکا کار خودش را کرد، اکنون آیا این مخالفت ها مانع راه مکانیسم خواهد شد ؟ در همان زمان برجام، در میان همه کشورها، آمریکایی ها با ظرفیت های شورای امنیت بیش از دیگران آشنا بودند. در هر صورت در شرایط فعلی اگر شورای امنیت درخواست آمریکا را بپذیرد مکانیسم به صورت اتوماتیک وار تا آخر
اروپایی ها استراتژی وزارت خزانه داری آمریکا را در قبال ایران دنبال می کنند :: خبرگزاری خانه ملت
محمد صالح جوکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، به مخالفت اروپایی ها در رابطه با فعالسازی مکانیسم ماشه و عدم صداقت این کشورها در قبال ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا از برجام خارج شده و به لحاظ حقوقی و ساختارهای بین المللی نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند. وی در ادامه افزود: امروزه تحریم هایی که علیه کشورمان وضع شده فراتر از آن چیزی بوده که سازمان ملل برای ما طراحی کرده ضمن