کادر درمان فرسوده و خسته است
سایر منابع:
سایر خبرها
آغاز دو هفته حیاتی برای مقابله با کرونا
صدا وسیماست که باید سعی کند برنامه های خود را جذاب تر کند. برنامه مبارزه با کرونا، برنامه ای جهانی است، از این رو می توان از تجارب جهانی هم استفاده کرد. در روز های اخیر دیدیم که باز هم عده ای از مردم مسافرت می روند، این درحالی است که عده ای دیگر در آپارتمان های کوچک خود سعی می کنند محیط خانه را تحمل کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری کنند. به گفته این جامعه شناس، باید تحقیقات اجتماعی بیشتر
تشریح کامل محدودیت های کرونایی و وضعیت مشاغل / هشدارهای پلیس با آغاز محدودیت های جدید کرونایی
همه وضعیت ها (زرد، نارنجی و قرمز)، تا عادی شدن شرایط ممنوع است. 15 لیگ های ورزشی تعطیل نیستند فدراسیون های ورزشی به تولید و پخش مجموعه های "ورزش در خانه" از طریق صداوسیما و فضای مجازی و ایجاد شور و نشاط بین خانواده ها اقدام و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی لیگ های مختلف را برگزار تا فضای شادابی برای مردم در منزل فراهم گردد. 2- فدراسیون های ورزشی با استفاده از
وضعیت بیمارستان های پایتخت در آغاز تعطیلی ها/فرسودگی کادر درمان
همچنان سفر، مهمانی، جشن، مراسم عزا و دورهمی ها در برنامه های مردم هست. این اقدامات بسیار خطرناک هستند، تعداد مبتلایان و افراد ناقل در سطح جامعه بالا است و شانس انتقال بیماری بیشتر شده است. شاه عباسی گفت: تعداد بیماران به صورت تصاعدی رو به افزایش است که البته یک جنبه آن به بهبود بیماریابی و افزایش تست ها بر می گردد و از لحاظ آزمایشگاهی کشف بیماری بیشتر شده است. با این حال واقعیت این است که
همه آنچه که درباره محدودیت ها باید بدانید
برای مردم در منزل فراهم گردد. فدراسیون های ورزشی با استفاده از ستارگان ورزش کشور و قهرمانان و پهلوانان ورزشی نسبت به اعلام توصیه ها و تبیین شیوه نامه های بهداشتی اقدام و ضمن انتشار در فضای مجازی، در اختیار صداوسیما و رسانه های کشور قرار دهند. چک ها برگشت نمی خورد درباره اینکه با باز بودن بانک ها و بورس و اعلام تعطیلی مغازه ها در گروه های دو، سه و چهار در شهر های قرمز تکلیف چک ها و کرایه مغازه ها چه خواهد شد اعلام شده: راه حل اینکه چک آن ها به اجرا گذاشته نشود بانک ها تعطیل نیست، زیرا که باید خدمات ضروری به مردم ارائه کنند. ...
از تهران تا بشاگرد/ آمادگی گروه جهادی بچه های حضرت زهرا(س) برای ساخت منزل بانوی هرمزگانی
برخورد شد. شهرداری بندرعباس برای دلجویی از او علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان اعلام کرد که با هماهنگی راه و شهرسازی، زمینی به این خانواده اهدا خواهد کرد. به جای تخریب بسازیم در شرایطی که همه سعی در نقد این رفتار غیر اسلامی و اشتباه داشتند، بعضی هم اما به جای تخریب و ایجاد هزینه بیشتر برای نظام و شاد کردن دل دشمنان قسم خورده این ملت، در فکر جبران و ساختن برآمدند، از
توصیه های کرونایی:در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود
16 ساعته یا مراکز مشخص کرونا و در صورت عدم دسترسی به نزدیک ترین بیمارستان در شهر خود مراجعه کنید. شماره تماس های 4030 و 190، آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پیشگیری و درمان کرونا است. در صورت وجود هر گونه سوال، با تماس با این مراکز از اقدامات صحیح آگاه خواهید شد. افراد بالای 60 سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری های مزمن شامل قلبی عروقی، تنفسی، سرطان و افراد با ضعف
مجوز احداث بیمارستان دوم در دامغان صادر شد
شورای اسلامی، گفت: باتوجه به اعلام معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان دامغان می تواند تا 303 تخت بیمارستانی دانشگاهی داشته باشد که با استناد به این مطلب، در تلاشیم تا بیمارستان دوم دولتی در شهر ایجاد شود. شهرستان دامغان دارای یک بیمارستان دولتی، یک کلینک تخصصی ویژه، 12 مرکز خدمات جامع سلامت و 32 خانه بهداشت روستایی است.
ماجرای خودسوزی زن بندرعباسی هنگام تخریب خانه اش چه بود؟ + فیلم
به گزارش شهرآرانیوز؛ یک زن سرپرست خانواده بعد از حمله عوامل شهرداری بندرعباس و تخریب آلونک او دست به خودسوزی زد و به بیمارستان منتقل شد. انتشار فیلم حمله و برخورد بد عوامل شهرداری بندرعباس با این خانواده در فضای مجازی، با واکنش های زیادی روبه رو شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی عذرخواهی استاندار استاندار هرمزگان گفت: شهرداری بندرعباس ضمن
80 بیمار کرونایی در اردبیل جان باختند
کرونا در یک هفته گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: در میان بستری شدگان متأسفانه برخلاف دیدگاه برخی از مردم افراد جوان نیز وجود دارد که نشان دهنده بی رحم بودن این ویروس در درگیر کردن تمام گروه های سنی است ولی گروه های سنی بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه ای بیشتر در معرض خطر قرار دارند. بهبودی 441 نفر از بیماران کرونایی در یک هفته گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل
تخریب خانه خانم بندرعباسی را تا رسیدن به نتایج قطعی رها نمی کنیم
به گزارش افکارنیوز ، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در مجلس ، با اشاره به تخریب خانه یک خانواده توسط شهرداری در حاشیه شهر بندرعباس ، اظهار داشت: این خانواده که این برخورد زشت با آنها صورت گرفته هم از اقشار ضعیف جامعه بوده و هم دارای فرزند معلول هستند بنابراین شرایط را از طریق کمیته امداد و بهزیستی دنبال کرده ایم. وی افزود: مادر خانواده به دلیل خودسوزی همچنان در بیمارستان
پای مرگ را به خانه هایمان باز نکنیم
بهداشتی و شستن دست ها و دوری از رفتارهایی است که تا پیش از این ویروس در بین همه ما وجود داشت، فرهنگ دست دادن را باید کنار بگذاریم و بدون ماسک در اجتماع تردد نکنیم، دورهمی هایمان، شب نشینی ها و بسیاری از مجالس غیرضرور را تعطیل کنیم. ما باید به خود یادآوری کنیم که در قبال سلامت خود و عزیزان و مردم مسوولیم برای همین وقتی آزمایش کرونایمان مثبت شد در جامعه به راحتی حضور پیدا نکنیم و در منزل
ماجرای خودسوزی زن بندرعباسی
مرتبه به این خانواده تذکر داده شد که محل را ترک کنند چرا که وی در منطقه غیرمجاز و نا امن که بستر رودخانه بود اقدام به ساخت این اتاقک کرده بود. بر اساس این متن با دستور شهردار، تکلیف شد که علاوه بر پرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود. این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرده بود که با 17 درصد سوختگی
مقابله با کووید 19 به صورت خانه به خانه است
زرد، تا شش نفر نارنجی و بین 10 نفر و بیشتر شهر قرمز محسوب می شود. نیکبخت ادامه داد: در خرم آباد روزانه بیش از 55 نفر بستری می شوند. وی با بیان اینکه تمام تخت های بیمارستانی پر هستند و در کل استان تنها 100 تخت خالی وجود دارد، تصریح کرد: همچنین در کل لرستان تنها 20 تخت ICU خالی وجود دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: پس از 9 ماه کادر درمان و بهداشتی خسته هستند
قطع زنجیره انتقال خانوادگی کرونا مهمترین تاثیر محدودیت های جدید است
است که کادر درمان کشور از ابتدای همه گیری کرونا تجربه کرده اند و به نظر این قشر محدودیت هایی که از فردا اعمال می شود در برابر محدودیت های کادر درمانی کشور چندان سخت نیست. پزشک اورژانس بیمارستان رسول اکرم (ص) افزود: در حال حاضر بیماران کرونایی بدحال تر و ضعیف تر ازماه های قبل هستند و کمبود تخت و خستگی پزشکان، پرستاران و نیرو های ازمایشگاهی گذراندن این شرایط را دشوار کرده است، اما اگر مردم
شهردار بندرعباس نسبت به حادثه تخریب منزل مسکونی شفاف سازی کند
علاوه برپرداخت تمام هزینه های درمان با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود. این زن سرپرست خانوار پس از تخریب خانه (اتاقک) اقدام به خودسوزی کرده بود که با 17درصد سوختگی در بیمارستان شهید محمدی بستری شد. درجریان این حادثه مدیران کل بهزیستی و کمیته امداد هم به محل رفتند و متوجه شدند این خانواده بدنبال ترک سرپرست خانوار به دلایل نامعلوم چند سال در خانه پدر شوهر
عضو شورای شهر بندرعباس: شهردار به سبب سوءمدیریت در تخریب خانه زن سرپرست خانوار باید استیضاح شود
استفاده از ابزار مناسب هستند. متاسفانه ماموران شهرداری بخشی از دیوارهای این خانه را با دست و بدون استفاده از ابزار خاصی تخریب می کنند. شهردار باید پاسخگو باشد فاطمه جراره عضو و رئیس سابق شورای شهر بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه انتشار فیلم احساسات عمومی را جریحه دار کرده، اظهار کرد: این نوع تخریب با دست اصولی نبوده و امکان خطرات احتمالی برای
خواهان محاکمه متخلفان و خاطیان حادثه تخریب خانه زن سرپرست خانوار بندرعباسی هستیم
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان هرمزگان در بیانیه ای پیرامون تخریب خانه زن سرپرست خانوار بندرعباسی نوشتند: به عنوان نمایندگان مردم شریف هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به اقدام شهرداری بندرعباس به طور جد ورود خواهیم کرد و ضمن محکومیت شدید اقدام غیر انسانی فوق، خواهان محاکمه متخلفان و خاطیان این حادثه و دلجویی از خانواده آسیب دیده هستیم. در
سفر در اوج کرونا به چه قیمت؟
دست داده اند و مجموع جانباختگان به 42 هزار و 941 نفر رسیده است این وضعیت در حالی رقم می خورد که متأسفانه برخی از مردم بدون توجه به محدودیت ها و تبعات وحشتناک ناشی از بیماری کرونا باز هم بار سفر بسته و راهی جاده ها شدند تا جایی که بنابر اعلام پلیس راهور، جاده های منتهی به شمال کشور بویژه مسیر های استان های مازندران و گیلان با ترافیک سنگین مواجه بود. در این خصوص برخی از کارشناسان و جامعه شناسان
دورهمی های خانوادگی منشاء مبتلایان کرونا در آستارا
اصناف به وضعیت عادی خود باز می گردد، ادامه داد: دستورالعمل های اجرایی گویا و واضح هستند و همه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای آنها هستند. وی با اشاره به چگونگی محدودیت تردد در این شهرستان، افزود: مردم باید با توجه به شرایط سه گانه بیماری رفتار کنند و این ترددها دوربین محور و با هدف اغنای عمومی جامعه است. صابر با تأکید بر اینکه هیچ مدیری به بهانه دور کاری کارکنان، حق کم کاری و
ماجرای تخریب آلونک یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس
خانه در زمین تصرفی ساخته شده بود و بعد از چندین مرتبه تذکر و ارسال ابلاغیه برای تخلیه این تخریب صورت گرفته است، گفت: زمین تصرفی بود و باید طبق قانون تخریب می شد. وی عنوان کرد: بارها به این خانواده گفته شده بود که محل را تخلیه کنند اما توجهی نداشتند و ماموران شهرداری به همراه ماموران یگان حفاظت مسکن در بخش رفع تصرفات به محل اعزام شده بودند. این زمین ها متعلق به مسکن و شهرسازی است و به
81 درصد مردم در پاییز مسافرت نمی کنند!
، شیراز، یزد، اهواز، ارومیه، زاهدان و عسلویه نیز به ترتیب دیگر مقاصد سفر پاییزی اعلام شده اند.آمار جالب توجه دیگری که برای سفر ایرانیان در پاییز وجود دارد، مقاصد سفر آنان به کشورهای خارجی است. بر این اساس 9 درصد ایرانیان شهر استانبول، 6 درصد دبی و 2 درصد لندن را به عنوان مقصد خود در پاییز 99 معرفی کرده اند. پس از آن فرانکفورت، تورنتو، آنکارا، آمستردام، پاریس، میلان و مادرید دیگر مقاصد پر تقاضا به
اخبار ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید
برنامه ریزی داشته باشند. این متخصص عفونی افزود: ما بسیار کوچک تر از آن هستیم که بخواهیم به مردم توصیه کنیم اما کسانی که به هیچ عنوان سفرهای شمال را ترک نمی کنند، دیشب مجددا حماسه آفریدند. حالا که برخی به سفر رفته اند از آنها می خواهیم تا حد امکان برای فعالیت غیرضروری از خانه خارج نشوند، به گردش نروند، شست و شوی مکرر دست را فراموش نکنند، از صرف غذا در رستوران خودداری کنند، از رفتن به خرید و
محدودیت های جدید با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری و تاب آوری نظام سلامت اجرا می شود
الکترونیک سلامت غربالگری کردیم و توانستیم از این تجربه استفاده کنیم و بار بیمارستان ها را کاهش دهیم. با همکاری عزیزان بسیج جامعه پزشکی و دوستان هلال احمر طرح غربالگری مشتمل بر چند بند اصلی را تدوین کردیم. دکتر نمکی با اشاره به آغاز طرح جدید مدیریت کرونا تصریح کرد: اولین اقدام ما در این طرح آموزش مردم است. شاید ما پوشش بیمه ای کاملی نداشته باشیم تا خسارت مردم را جبران کند، اما دولت در اوج
در جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد؛ وزارت کشور و بهداشت، متولیان اصلی مقابله با کرونا در ...
را در کل کشور به شکل خانواده محور با کمک بسیج جامعه پزشکی و هلال احمر و خیرین در کشور شروع خواهیم کرد. نمکی خاطرنشان کرد: بنده سال گذشته طرحی را با عنوان هر خانه به عنوان یک پایگاه سلامت مطرح کردم و اینکه در هر خانه فردی را به عنوان سفیر سلامت با اولویت خانم ها کار را دنبال کنیم. این کار در برخی از استان ها در سال گذشته اجرایی شد. وی افزود: اولین رکن کار آموزش است و آموزش را باید به
ردپای بی پولی بر روان
. فردی که بحران مالی باعث شده از خانه ای با 2اتاق به خانه ای کوچک تر با یک اتاق برود، اگر احساس می کند بی خانمان شده، یعنی احساسی نامتناسب با میزان بی پولی واقعی را تجربه می کند. این عدم تناسب، به همان ناامنی ذهنی که داشته برمی گردد. تعریف های متفاوت از بی پولی بی پولی یعنی چه؟ بد نیست بدانیم تعریف افراد مختلف از این مفهوم، با هم متفاوت است. در یکی از کشورهای شرقی، مردم زیادی در
واکاوی علل عدم رعایت موازین بهداشتی توسط برخی از شهروندان
ایجاد قرنطینه، دولت مایحتاج مردم را در اختیار آنها قرار دهد تا بتوانند در خانه بمانند و نیاز به حضور در جامعه پیدا نکنند. اکبری افزود: بیشتر افراد جامعه ما را قشر متوسط رو به پائین تشکیل می دهند و فقط درصد کمی در رده بالای جامعه قرار می گیرند که به واسطه تمکن مالی بیشتر به فکر سلامت و بهداشت خود هستند. وی ادامه داد: بیشتر خانواده ها درگیر مشکلات اقتصادی معیشت خود هستند به گونه
ارائه بسته معیشتی به یک سوم جامعه
فوتی ها نزدیک 500 نفر در روز می رسد، هشدار بزرگ برای همه ماست و باید کمک کنیم برنامه جامع مقابله با کرونا به خوبی اجرا شود و باید همه دست به دست هم دهیم تا این طرح به خوبی اجرا شود. روحانی گفت: از روز شنبه آینده در همه قوا، شرکت های دولتی و غیردولتی در شرایط قرمز جلسات بالای 15 نفر نباید داشته باشیم. این شرایطی است که وزارت بهداشت تعیین کرده و بعد از آن در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا و
شهید مدافع حرم هادی باغبانی /از خبرنگاری تا شهادت در دفاع از حرم
شهید مدافع حرم هادی باغبانی به گزارش پایگاه خبری حامیان ولایت شهید هادی باغبانی در سال هزار و سیصد و شصت و دو در روستای دار بدین روشن بهنمیر، از توابع شهرستان بابلسر متولد شد. وی فرزند سوم خانواده بود. پدرش که کارمند راه آهن بوده بعد از تولد هادی، به بندر ترکمن منتقل شد و هادی دوران کودکی خود را تا شش سالگی در بندر ترکمن گذراند. پس از انتقال پدر به فیروزکوه، هادی
جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه
با معیشت و معرفی صنایع دستی این منطقه به مسافران و گردشگران است . این منزل پس از موافقت با صاحب بندرها در سال 1393 و با مشارکت بومیان منطقه به موقع تبدیل شد و تحت نظارت بخش گردشگری و خانه مردم شناسی بومیان کیش قرار دارد .