سایر منابع:
سایر خبرها
همه چیز درباره تعطیلی دو هفته ای کرونایی
و گذشت یعنی اضرار به غیر و ضرر زدن به حقوق سایر شهروندان. دورهمی ها عامل 51 درصد از انتقال کرونا وزیر بهداشت ادامه داد: طرح گسترده بیماریابی بر مبنای کار محله محور کار آموزش و اقناع عمومی را انجام خواهیم داد و با کمک بسیج، هلال احمر، خیرین، سازمان های مردم نهاد و... سطح آگاهی عموم را بالا می بریم. افتخار داشتم طرحی داشته باشم به نام هر خانه یک پایگاه سلامت و اعتقادم بر این
بی تاثیر بودن قرنطینه خانگی بیماران کرونایی با شرایط نامناسب
خانه فایده ای نداشته است، افزود: طبق شواهد موجود در پیک اول و دوم کرونا که با بهترین شرایط قرنطینه شده اند، 40 درصد افراد خانواده به بیماری کرونا مبتلا شده اند و الان با توجه به افزایش میزان سرایت ویروس کرونا، میزان ابتلای خانوادگی به این بیماری، افزایش پیدا کرده که در این راستا طرح محله محور پیش بینی شده است. معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه قرنطینه محله محور به
دورهمی های خانوادگی منشاء مبتلایان کرونا در آستارا
در وضعیت خوبی به سر می بریم و نبود متخصص عفونی و کمبود نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده و این نگران برای هفته های آتی وجود دارد. وی اضافه کرد: متأسفانه چند روز گذشته ما جوان 32 ساله ای را بر اثر کرونا از دست دادیم و برای نمونه یک خانواده 7 نفره بستری داشتیم و امروز تمام تخت های ICU پر شده است. آغاز مرحله دوم غربالگری توسط قرارگاه جهادی حاج قاسم سرهنگ فردین عباس
وضعیت تردد خبرنگاران در ساعات منع تردد
عامل نجات از بیماری های ویروسی استراحت است، ادامه داد: با استراحت بهتر فرد کمتر به فاز بستری و ICU می آید و مرگ و میر می رسد. سخنگوی وزارت بهداشت درباره رپید تست ها، مجددا گفت: اگر این رپید تست ها وارد شوند حدود 5 دلار قیمت دارند که رقم سنگینی است. تستی که قرار است داخلی تولید شود حدود 1.5 تا 3 دلار قیمت خواهدد داشت که شاید بتوانیم به یک دلار هم برسانیم. این تست در اختیار مراکز خصوصی قرار
محدودیت های سخت کرونایی در شهرضا
. حجت الله تنهایی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان به ویژه در بخش بیمارستان نفس گیر است گفت: در دو بیمارستان شهرستان در قسمت کرونا در یک روز 130 بیمار بستری داشته ایم. در یک هفته 475 بیمار به صورت سرپایی و بستری نمونه گیری کردیم که 370 بیمار کرونا مثبت شدند. وی بیان کرد: در یک روز 17 بیمار جدید با علایم کرونا در بیمارستان بستری شدند و متوسط بستری یک روز در حد 90 نفر بوده است
امکان تست و ارائه داروی رایگان کرونا به زودی فراهم می شود
کند که این موضوع با دانشگاه ها مطرح و اجازه داده شده است که دارو هایی مانند اکتمرا، کلترا، هیدروکسی کلروکین، ایورمکتین که ضد انگل است و فاویپیراویر در مراکز 16 ساعته و 24 ساعته پیشنهادی دانشگاه ها در دسترس باشد و حتی به صورت کارآزمایی بالینی در اختیار افراد گذاشته شود. لاری افزود: در شهر ها هر 2500 نفر یک مراقب بهداشت و در روستا هر 650 نفر یک مراقب سلامت دارد، بر این اساس از این طریق
روزانه بیش از 10 نفر در بیمارستان های کاشمر بستری می شوند
محمد جواد یزدانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: چون در دوره طرح تحول سلامت ساختارهای خوبی ایجاد شده بود، توانستیم حرکت خوبی را در سطح شهرستان شروع کنیم؛ به طوری که 80 تخت در بیمارستان شهید مدرس تجهیز و ICU این بیمارستان با 6 تخت که در سال های قبل احداث شده بود، آماده فعالیت شد. وی بیان کرد: هر چند در پیک اول کرونا کاشمر به نسبت شهرستان های مجاور وضعیت بسیار مطلوبی داشت
51 بیمار مشکوک به کرونا در آستارا/ احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی
است. او افزود: امروز همه 210 تخت فعال و اضافی بیمارستان شهید بهشتی آستارا در بخش های جراحی و داخلی با بستری بیماران مبتلا به کرونا تکمیل شده و احتمال ایجاد بیمارستان صحرایی برای پذیرش بیماران جدید در این شهرستان وجود دارد. مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا ادامه داد: متأسفانه در چند روز گذشته ما جوان 32 ساله ای را بر اثر کرونا از دست دادیم و برای نمونه یک خانواده 7 نفره بستری در
شناسایی 182 مادرباردار مشکوک به کرونا در بردسکن/ مرگ تلخ مادر باردار بردسکنی در مشهد
افزود: از اسفندماه تاکنون که بحث شیوع ویروس کرونا را در شهرستان داشتیم تاکنون از 2 هزار و 300 نفر نمونه آزمایش گرفته شده است که تست بیش از هزار و 300 نفر آنها مثبت بوده است. امامیان اظهار کرد: متاسفانه طی یک ماه اخیر بیش از 90 درصد تست های گرفته شده از بیماران مشکوک مثبت بوده است و به طور متوسط از هر 10 نفر، 8 مورد آن مثبت و مبتلا به کرونا شده اند.
رعایت نشود، مرگ ها 4رقمی می شود
باید 30 درصد از تخت های ICU را به مریض های اورژانسی اختصاص دهیم. شهرهای نارنجی و قرمز کرونا از زبان وزیر بهداشت وزیر بهداشت همچنین در توضیح مناطق نارنجی، تاکید کرد: منطقه نارنجی منطقه ای است که در روز 6 بیمار PCR مثبت به ازای هر 100هزار نفر جمعیت داشته باشیم که در آن شهر به ازای جمعیت یک میلیون نفری900 تخت و 180 تخت ICU نیاز داریم. در شهر قرمز نیز 10 بیمار مثبت به ازای هر 100 هزار
وزیر بهداشت: آخرین فرصت تاب آوری نظام سلامت اجرا می شود/ کیت های ایرانی بهتر از مدل کره ای
خورند، اعلام کردند که مساله سلامت مردم در میان سه محور اقتصاد، سلامت و حتی امنیت مهمترین مورد است و این سخن مدبرانه حرف عادی نیست و برخواسته از خرد و تدبر است. وی با اشاره به طرح جدید، گفت: در طرح جدید که از شنبه آغاز می شود، نه استان ها بلکه شهرها را به سه گروه تقسیم کردیم؛ شهر زرد شهری است که در آن به ازای هر 100 هزار نفر چهار بیمار PCR مثبت داشته باشد؛ تا پیش از این متوسط زمان بستری 5.5
وزیر بهداشت: غفلت کنیم آمار مرگ ها 4 رقمی می شود
ای که برای معیشت مردم می خورند گفتند که مقوله سلامت مردم اولی ترین مقوله است و این فرمایش حکیمانه از فردی که در مسند رهبری است حرف عادی نیست و این تفکیک برخواسته از خرد است. وزیر بهداشت گفت: در طرح جدید شهرها را به سه گروه تقسیم کردیم، شهر زرد شهری است که در آن به ازای هر 100 هزار نفر چهار بیمار پی سی آر مثبت داشته باشیم. قبلا متوسط زمان بستری 5.5 روز بود اما امروز به دلیل چموش شدن
سوخت شدن زحمات کادر درمان در غیاب پروتکل های پیشگیرانه
این امر موجب بالا رفتن آمار ورودی بیمارستان ها خواهد شد. با شرایط فعلی تخت کافی برای بستری بیماران جدید وجود ندارد. حدود شش هزار و 200 تخت ICU توسط بیماران مبتلا به کرونا اشغال شده است که حدود دو هزار و 200 عدد از آن ها در ICU اینتوبه شده اند. این امر به این معناست که حدود 90 درصد مبتلایان به مرگ نزدیک شده اند که همه این عوامل باعث ایجاد آسیب جدی برای افراد عادی و کادر درمان خواهد شد. او
آب در هاون کوبیدن
می بینیم. ظفرقندی یادآور می شود: در حال حاضر روزانه حدود 100 هزار کیت تشخیص کرونا درکشور مورد نیاز است، اما براساس محاسبات اپیدمیولوژیکی ما تا به الان در روز تنها حدود 25 هزار تست انجام داده ایم که این موضوع موجب شده است بیماران به اندازه کافی شناسایی نشوند. تحقیقات نشان داده است که 20 درصد افرادی که تست pcr آن ها مثبت بوده است، در حال تردد در جامعه هستند، بدون این که خود را قرنطینه کنند
اگر غفلت کنیم مرگ های چهار رقمی خواهیم داشت/ آتش ها را در درون نگه می دارم
، اولویت با مقوله سلامت است، در این طرح اعمال محدودیت ها از شنبه اجرا خواهد شد. شهرها را به دسته های مختلف تقسیم کردیم. نمکی با بیان اینکه اگر شهری به ازای هر 100 هزار نفر در روز 4 بیمار بستری با تست پی سی آر مثبت داشته باشد در وضعیت زرد قرار دارد، گفت: متوسط بستری در بیمارستان در روزهای پیشین 5.5 روز بوده که امروز به 9.5 تا 10 روز رسیده است، 20 درصد از افراد بستری نیز نیازمند بستری در آی سی
شهدای مدافع سلامت از مظلوم ترین شهدای ایران هستند
در هر خانه یک سفیر سلامت داشته باشیم، انتقال آموزش محله محور بهتر می شود. وزیر بهداشت یادآور شد: اکنون 51 درصد از عوامل ایجاد کننده بیماری دورهمی ها است، نمی شود ما شهر ها را تعطیل کنیم و در این شب های طولانی زمستان 60 نفر در یک خانه جمع شوند، طرح محله محور باید آموزش ها را منتقل کند و از این عوامل جلوگیری کند. وزیر بهداشت در ادامه به تشریح رنگ بندی شهر ها پرداخت و گفت: در این
این آخرین فرصت تاب آوری نظام سلامت است
کنیم که این افراد آلوده نشوند و از خانه بیرون نیایند بیشترین کمک را به نظام سلامت کرده ایم ، خاطرنشان کرد: به همین خاطر سعی می کنیم با کمک بسیج، هلال احمر و خیران خدمات درب منزل به این افراد ارائه دهیم. وزیر بهداشت اقدام دیگر را درمان سرپایی اعلام و تصریح کرد: اگر در 3 تا 4 روز اول به بیمار مبتلا به کووید برسیم به فاز بحرانی نمی رسد ، این درحالی است که 80 درصد مبتلایان که علامت ندارند و
دو هفته مهلت دهیم تا ورودی بیمارستان ها کم شود شنبه حیاتی برای کرونا
گرفتیم، در مرحله اول فرد مثبتی که در جامعه تردد کند 200 هزارتومان جریمه خواهد شد، و در مرحله بعد به قرنطینه اجباری خواهد رفت. گروه دوم قرنطینه برای افراد سالم و ریسک پذیر هستند که شامل افراد بالای 65 سال و بیماران خاص می شوند و جمعیتی معادل 11 میلیون و 700 هزار نفر دارند و 88 درصد مرگ های ما مربوط به افراد پرریسک و افراد بالای 60 سال و افرادی است که بیماری زمینه ای دارند. این افراد اگر به بیمارستان
ظرفیت تولید کیت تشخیص کرونا افزایش می یابد
، بسیار متفاوت است ادامه داد: اجرای پروتکل ها و محدودیت های جدید باید با قاطعیت بیشتری اعمال شود. وی افزود: هر گونه غفلت در این مرحله از سوی مردم و مسئولان موجب انتقال بمب ویروس و گسترش ترکش های آن در جامعه خواهد شد. نمکی اظهار داشت:88 درصد مرگ ومیرهای کرونا به افراد بالای 65 سال و بیماران زمینه ای اختصاص دارد کمااینکه 11 میلیون و 700 هزار نفر از مردم کشور سن بالای 65 سال و دارای
محدودیت های جدید کرونا از اول آذر ماه آخرین فرصت برای تاب آوری نظام در مقابل کرونا است
ادامه داد: در مرحله اول کرونا دستاوردی داشتیم که وحدت را بین کشور ایجاد کرد، در ابتدای همه گیری ویروس کرونا، در کمتر از پنجاه روز میزان بستری به کمتر از 30 نفر رسید و در همین مدت ما به عنوان کشوری که نیازمند ماسک و الکل بودیم به صادر کننده تبدیل شدیم و هزاران تخت را به مراکز درمانی اضافه کردیم. یکی از عوامل موثر، هدایت و رعایت مقام معظم رهبری بود. وزیر بهداشت تصریح کرد: ویروسی که امروز با
غفلت کنیم مرگ های کرونا چهار رقمی خواهد شد
به صحنه آمده ام، اما برخی ابراز علاقه و ارادت من به رهبر انقلاب را تفسیر دیگری می کنند. او افزود: در طرح جدید شهر ها را به سه گروه تقسیم کردیم، شهر زرد شهری است که در آن به ازای هر 100 هزار نفر چهار بیمار کرونا مثبت داشته باشیم. قبلا متوسط زمان بستری 5.5 روز بود، اما امروز به دلیل چموش شدن ویروس به 9 روز رسیده است و در این شهر به ازای یک میلیون نفر جمعیت 60 تخت آی سی یو اشغال خواهد بود
در جلسه قرارگاه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد؛ وزارت کشور و بهداشت، متولیان اصلی مقابله با کرونا در ...
که مریض علامت اولیه دارد، اگر سه تا 5 روز این ها را تحت درمان برخی از داروها قرار دهیم، این افراد وارد دوره هفته دوم طوفانی نمی رسند. وزیر بهداشت در خصوص محدودیت ها هم گفت: شاخص ما در مناطق به حسب، زرد،نارنجی و قرمز است. اگر چهار پی سی آر مثبت در روز در 100 هزار نفر جمعیت بستری شود، زرد اعلام می شود. اگر چهار بیمار مثبت در روز به نسبت 100 هزار نفر جمعیت بستری شود، یعنی در یک شهری مثل قم که
تست و داروی رایگان در مراکز درمان سرپایی کرونا
دیگر در اختیار می گیریم افراد می توانند توسط پزشک و تیم مراقب سلامت هر روز در منزل تحت مراقبت سلامت قرار میگیرند. وی افزود: در درمان بیمارستانی هم ترتیبی دادیم که با کمک خیرین کپسول اکسیژن طبق پروتکل های درمانی چه در بیمارستان، چه بیماران در منزل فراهم شود. دستور رئیس جمهوی برای همکاری همه دستگاهها با وزارت بهداشت وزیر بهداشت ادامه داد: رییس جمهوری امروز توصیه کردند که همه
غفلت در محدودیت ها، مرگ و میرهای کرونایی را 4 رقمی می کند/ 51 درصد عوامل بروز بیماری به دلیل دورهمی است/ ...
محله محور اولین اقدام آموزش محور است. از سوی بسیج، خیرین و سازمان های مردم نهاد و... به دنبال آموزش مردم هستیم. ما در کشور 10 میلیون سفیر سلامت تربیت کرده ایم. طبیعتا با تربیت یک فرد در خانواده دیگر نیاز به بازگو کردن مسائل نیست. 51 درصد عوامل بروز بیماری کرونا بخاطر دور همی ها است. وزیر بهداشت اظهار کرد: بیماریابی سریع هم با افزایش تست ها انجام می شود در حال حاضر از هر 25 هزار تست به
وزیر بهداشت: اگر محدودیت ها از شنبه رعایت نشود، مرگ ومیر چهار رقمی می شود
؛ نمکی اضافه کرد: در مرحله ی اول فردی که با کرونای مثبتی در جامعه تردد کند، 200 هزارتومان جریمه خواهد شد و در مرحله ی بعد به قرنطینه ی اجباری خواهد رفت. وزیر بهداشت با تأکید بر اهمیت قرنطینه کردن افراد سالم یا ریسک پذیر گفت: این گروه شامل افراد بالای 65 سال و بیماران خاص می شود که جمعیتی معادل 11 میلیون و 700 هزار نفر دارند و 88 درصد مرگ های ما مربوط به افراد پرریسک و افراد بالای 60 سال
اما و اگرهای تعطیلی بوستان ها/ هتل ها به نقاهتگاه مبتلایان به کرونا تبدیل می شوند؟
نام “سامانه ماسک ” توسط وزارت کشور گفت: اپلیکیشن ماسک افراد را خودارزیابی کرده و به آنها درصد ریسک می دهد و بر اساس این ریسک و خود اظهاری اقدام به راهنمایی فرد می کند و در صورت دریافت علائم این بیماری، مبتلایان را شناسایی می کند. این اپلیکیشن یکی از چند اپلیکیشنی است که می تواند آماری از بیماران به ما ارائه دهد که البته با سامانه سلامت وزارت بهداشت کمی موازی کاری دارد. معاون ستاد
همه جا می گویم بزرگترین پشتوانه ما حمایت رهبری بود/ محدودیت های آذرماه آخرین فرصت برای تاب آوری مقابل ...
. این جلسه سرفصلی در تاریخ نظام سلامت بود و اتفاقات عجیبی در آن افتاد. نمکی ادامه داد: رهبری چند تکلیف فرمودند: اول گفتند مصادیق تعیین محدودیت ها بر عهده وزارت بهداشت است. همچنین گفتند برای بیماریابی طرح محله محور بدهید. سوم هم گفتند که چون مصوبات ستاد ملی بلاعمل می ماند، قرارگاهی برای این کار تشکیل شود. وی گفت: من معتقد هستم هیج آفتی برای اقتصاد از طولانی شدن اپیدمی بدتر نیست
دو روی سیاه سکه کرونا؛ از هزینه های کمرشکن تشخیص تا بیمارانی که درمان را رها می کنند
هزینه های تست کرونا اقداماتی انجام دهد، به طوری که به گفته مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قیمت انجام تست تشخیص کرونا (تست مولکولی پی سی آر) در بخش خصوصی اکنون حدود 580 هزار تومان است البته برخی آزمایشگاه ها به بهانه های واهی هزینه های بیشتری از مردم می گیرند که تخلف است و با متخلفان برخورد می شود. در مورد انجام تست های سریع آنتی ژن کرونا در بخش خصوصی هنوز تصمیمی گرفته