کاهش تعداد مشترکان پرمصرف در تهران
سایر منابع:
سایر خبرها
اخبار انرژی
مصرف به دسته خوش مصرف ها و کم مصرف ها بوده است، اظهار کرد: گرچه هنوز برای اعلام نتایج اجرای طرح برق امید زود است، چراکه هنوز برخی از قبوض اعلام وصول نشدند اما در دوماهی که استارت این طرح زده شده شاهد کاهش تعداد مشترکان پرمصرف هستیم.وی با تاکید بر اینکه بیش از پنج درصد کاهش مصرف پر مصرف ها را شاهد هستیم و تعداد مشترکان خوش مصرف و کم مصرف ها افزوده شده و از تعداد پر مصرف ها کاسته شده است، گفت
6 میلیون مشترک پرمصرف برق، کم مصرف شدند
مصطفی رجبی مشهدی معاون راهبری وزارت نیرو در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، گفت: به طور کلی هدف از اجرای طرح برق امید ایجاد مدیریت مصرف و گرایش مصرف کنندگان و مشترکان پر مصرف به دسته خوش مصرف ها و کم مصرف ها بوده است. او ادامه داد: در حال حاضر 6 میلیون از مشترکان به چرخه کم مصرف ها اضافه شده اند و هم چنین 12 درصد هم کاهش مصرف پرمصرف ها را شاهد بوده ایم، این در حالی است که امیدواریم
بهره مندی مشترکان کم مصرف برق از تخفیف 100 درصدی در کردستان
که در سال گذشته مشترکان "خوش مصرف" در دوره آبان و آذرماه 54 درصد از کل مشترکان را تشکیل می دادند، این در حالی است که امسال این میزان به حدود 52 درصد رسیده است. لهونیان در ادامه افزود: این آمار نشان دهنده کاهش "پرمصرف" به میزان 2 درصد است. به همین میزان تعداد پنج هزار مشترک معادل 2 درصد مشترکان "خوش مصرف" به گروه مشترکان"کم مصرف" پیوستند. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان
چکار کنیم تا پول برق ندهیم؟
کنند. وی توضیح داد: تمامی اطلاعات مصرفی مشترکین در این سایت درج شده و اگر در دو ماه کمتر از 160 کیلووات برق مصرف کرده باشند باید معاف باشند و اگر معافیت برای آنها لحاظ نشده باید به شرکت برق اعلام کنند تا اقدامات لازم در این خصوص صورت بگیرد. این مسئول با بیان اینکه مشترکین برق استان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند، گفت: حدود 22 درصد از مشترکین کم مصرف، 48
چگونه برق را مجانی مصرف کنیم؟
نصف جهان: مشترکان خانگی اگر تا پایان اردیبهشت، کمتر از 80 کیلو وات برق مصرف کنند، از پرداخت هزینه معاف اند. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به اینکه مصوبه طرح برق امید (برق رایگان) همزمان با سراسر کشور از ابتدای آبان در استان نیز آغاز شده است گفت: در این طرح مشترکان خانگی به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند که میزان استفاده هر کدام از آن ها به ترتیب کمتر
طرح اجرای رایگان آب و برق از زبان وزیر نیرو
وزیر نیرو اظهار کرد: مصوبه هیات وزیران 6 ماه از زمان شروع به وزارت نیرو فرصت داد تا روش های مختلف مانند استفاده از پنل های خورشیدی را برای مدیریت مصرف و کاهش مصرف پرمصرف ها ارائه دهد. به گزارش جهان اقتصاد به نقل ازایرنا، رضا اردکانیان درباره طرح رایگان شدن آب و برق کم مصرف ها و اینکه چه اقدامی برای ساختمان های با کنتورهای مشترک انجام می شود، گفت: درحال حاضر تعداد قابل توجهی از مشترکان
افزایش تعرفه برق هرمزگان با شروع زمستان
میزان مصرف برق خود در فصل زمستان می توانند با نصب اپلیکیشن “برق من” بر روی تلفن های همراه از میزان مصرف خود در این فصل مطلع شوند. مدیرعامل شرکت توزیع برق اظهار کرد: در فصل زمستان مشترکانی که مصرف برق خود را به کمتر از 80 کیلووات ساعت در ماه برسانند مشمول طرح برق امید شده و قبض برق آنها رایگان محاسبه می شود. عبدی تصریح کرد: با حذف تعرفه مناطق گرمسیردر فصل زمستان، هزینه برق در این مدت حدود سه برابر افزایش می یابد و مشترکان برای مدیریت هزینه های برق، در مصرف لوازم برقی پرمصرف بویژه آبگرمکن حداکثر صرفه جویی را داشته باشد. ...
گاز 16 اداره پرمصرف خراسان شمالی قطع شد
حسن رضا میربلوکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در یک ماه گذشته 717 فقره بازدید از اداره ها و سازمان های دولتی با هدف صرفه جویی و مدیریت انرژی در مصرف گاز انجام شد. وی اظهار داشت: طبق قانون اداره ها باید یک ساعت پیش از شروع کار اداری سامانه های گرمایشی را روشن و یک ساعت پیش از پایان وقت اداری نیز خاموش کنند، علاوه بر این سامانه های گرمایشی در روزهای تعطیل نیز باید
مشارکت مشترکان کشاورزی در طرح های مدیریت مصرف برق استان مرکزی
محمد نظام آبادی با بیان اینکه مصرف 70 درصد از برق استان مرکزی در بخش تولید است، افزود: شرکت در حال حاضر 750 هزار مشترک برق دارد که به آنان خدمات ارائه می کند، از این مجموع، تعداد 10 هزار و 531 اشتراک مربوط به مشترکان کشاورزی هستند که 9/ 25 درصد سهم مصرف انرژی استان را به خود اختصاص می دهند. وی با بیان اینکه چاه های آب کشاورزی، سهم قابل توجهی در مصرف انرژی برق و شکل گیری پیک بار استان داشته و نقش چشمگیری در برنامه های پیک سایی تابستان ایفا می کنند، افزود: حدود 4میلیارد ریال پاداش مشارکت به مشترکان کشاورزی از طریق بستانکار کردن صورتحساب برق مصرفی ...
250 پروژه در مدیریت توزیع برق اسکو اجرایی شد
جعفر باقری روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: طی 9 ماه سال جاری، با وجود محدودیت ها و مشکلات متعدد ناشی از تحریم ها و نیز شیوع ویروس کرونا، فعالیت های شاخصی جهت پیشبرد اهداف و برنامه ها انجام شده است که در این راستا، از ابتدای سال تاکنون تعداد یکهزار و 419 رشته انشعاب نصب و تعداد مشترکین برق شهرستان در حال حاضر به 93 هزار و 571 مشترک رسیده است. وی تعداد پروژه های نیمه تمام با پیشرفت
پاداش مشترکینی که در کاهش مصرف برق تابستان 99 خوزستان همکاری داشته اند پرداخت شد
برخی از مشترکین همکار در نیمه دوم سال، چندین ماه با هزینه رایگان برق مصرفی، تولید محصول خواهندکرد. زمانی تصریح کرد: مشترکینی که در سال جاری حاضر به امضای توافق نامه همکاری در پیک بار سال 99 شده بودند نسبت به سال قبل از آن، از نظر تعداد 100 درصد و از نظر دیماند، 160 درصد رشد داشته است. وی با قدردانی از همکاری های انجام شده ار سوی مشترکین در این طرح، تاکید کرد: برای تابستان 1400 نیز از این مشترکین و سایر مشترکین شرکت تقاضا می کنیم که همکاری لازم در جهت کاهش بار خود به منظور عبور موفقیت آمیز از پیک بار داشته باشند. ارسال دیدگاه نام: ایمیل: دیدگاه: ...
طرح جدید؛ خداحافظی با ساعت قدیم یا جدید!
) مورد استفاده بوده و از سال 1980، تغییر ساعت مورد استفاده قرار گرفته و باعث کاهش 9/3 درصد انرژی با تغییر ساعت بوده است. بیشتر شدن مصرف سوخت - اتحادیه اروپا: بررسی اثر تغییر ساعت بر مصرف برق در 15 کشور اتحادیه اروپا حاکی از آن است که مصرف انرژی کمتر از یک درصد کاهش یافته، اما تقاضای انرژی الکتریکی برای گرما 9 درصد افزایش داشته است. همچنین مطالعه فوق نشان داده این طرح باعث افزایش مصرف
بستن نیروگاههای دارای سوخت مازوت موجب کمبود برق می شود/ تردد خودروهای جنگ جهانی دوم در شهرها
به گزارش خبرنگار عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: زمانی که کرونا و آلودگی ذرات زیر 2/5میکرون و 10 میکرون را در هوا داریم، طبق بررسی های انجام شده در کشور چین، هر 1 واحد افزایش این آلودگی در متر مکعب هوا، 1/5 درصد میزان ابتلا به کرونا را افزایش می دهد. همچنین به دلیل افزایش مصرف گاز خانگی، سوخت نیروگاه ها از گاز به مازوت تبدیل شده و کارخانه های بزرگی مثل
خداحافظی با ساعت قدیم یا جدید!
است. بیشتر شدن مصرف سوخت - اتحادیه اروپا: بررسی اثر تغییر ساعت بر مصرف برق در 15 کشور اتحادیه اروپا حاکی از آن است که مصرف انرژی کمتر از یک درصد کاهش یافته، اما تقاضای انرژی الکتریکی برای گرما 9 درصد افزایش داشته است. همچنین مطالعه فوق نشان داده این طرح باعث افزایش مصرف سوخت تا 3/0 درصد بوده. به همین دلیل چند ماه پیش قانون گذاران اتحادیه اروپا به تغییرندادن ساعت فصلی از سال 2021 میلادی به
هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق در اولویت شرکت های توزیع برق قرار گیرد
افزود: مصرف برق در استان سه برابر متوسط کشور است در حالیکه فقط دو درصد مشترکین کشور را در اختیار دارد، این موضوع بیانگر شرایط خاص استان بویژه در فصل تابستان است که نگاه ویژه مسئولان صنعت برق کشور را به این استان می طلبد. وی اضافه کرد: میزان خاموشی ها نسبت به سال گذشته علیرغم ناپایداری های جوی در استان به میزان 2.58 دقیقه به ازای هرمشترک در روز کاهش یافته ،ضمن اینکه تعداد خاموشی های برق نیز 8 درصد کاهش یافته است. هوشمند سازی مراکز اتفاقات برق
افزایش 3 برابری اجرای طرح های تولید و انتقال برق در استان فارس
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، “غلامرضا نصیری” با اعلام این خبر افزود: این میزان اجرای طرح حدود سه برابر ظرفیت طرح های سال گذشته بوده و حدود 40 درصد از این طرح ها تاکنون اجرا شده که مابقی هم تا قبل از رسیدن به نقطه اوج مصرف سال آتی در مدار بهره برداری قرار می گیرد. وی ادامه داد: این در شرایطی است که بیماری کرونا در همه جهان فراگیر شده و
طرح انرژی رایگان، نمایش است؟
یارانه را به فرهنگ سازی باهدف بهینه سازی مصرف اختصاص دهند. مصرف همه انواع انرژی ازجمله برق و گاز در کشور بالاست. علاوه بر اصلاح اقتصاد هر یک از این بخش ها، فرهنگ سازی برای بهینه سازی مصرف به کمک حفظ ذخایر انرژی در کشورها آمده است. دولت می تواند در کنار شناسایی نیازمندان واقعی به گاز و برق رایگان، برای بهینه سازی مصرف در دیگر مشترکان فرهنگ سازی کند. فراموش نکنیم که حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد، یک رویه معمول در اقتصادهاست. بااین حال تشخیص درست و درنظر گرفتن مقدمات لازم برای حمایت های دولتی، از الزامات موفقیت طرح های حمایتی است. ...
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان فارس خبر داد: افزایش 3 برابری اجرای طرح های تولید و انتقال برق در استان ...
به نقل از وزارت نیرو (پاون)، "غلامرضا نصیری" با اعلام این خبر افزود: این میزان اجرای طرح حدود سه برابر ظرفیت طرح های سال گذشته بوده و حدود 40 درصد از این طرح ها تاکنون اجرا شده که مابقی هم تا قبل از رسیدن به نقطه اوج مصرف سال آتی در مدار بهره برداری قرار می گیرد. وی ادامه داد: این در شرایطی است که بیماری کرونا در همه جهان فراگیر شده و به علت محدودیت فعالیت صنعتی کاهش بار مصرف برق در
رد احتمال سوزاندن مازوت با وجود ردپاهای بزرگ/ شورای شهر: در صورت اثبات شکایت می کنیم
وجود صحبت های عضو شورای شهر تهران مبنی بر ارتباط آلودگی هوای این روزهای تهران با این نوع سوخت، محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران اعلام کرده که تاکنون هیچ یک از واحدهای صنعتی و نیروگاه هایی که بر روی میزان آلودگی شهر تهران تاثیر می گذارند سوخت مازوت مصرف نکرده اند. طرح دعوی در قوه قضاییه در صورت اثبات وجود مازوت آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورای
قبض کدام مشترکان گاز رایگان محاسبه می شود؟
شد، بیان کرد: گازب های مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می کنند هیچ تغییری نخواهد کرد، اما پرمصرف ها، یعنی کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، فقط 6 ماه فرصت دارند که مصرفشان را کاهش بدهند، در غیراین صورت و براساس مصوبه هیئت دولت، بهای گاز آن دسته از مشترکانی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش خواهد یافت؛ البته در این مدت راهکار های کاهش مصرف به آن ها ارائه می شود.
پاییز تهران 31 روز هوای ناسالم داشت
پایتخت فرسوده اند، در کنار خودروها، موتورسیکلت ها هم از لحاظ انتشار آلایندگی عقب نمانده اند، بر اساس آمارها حدود سه میلیون موتورسیکلت در تهران شماره شده که از این تعداد حدود 500 هزار موتورسیکلت به طور مداوم در حال تردد در سطح شهر هستند که حدود 20 درصد از سهم آلایندگی هوا به آنها اختصاص دارد.در کنار همه فشارها که به توان اکولوژیک شهر وارد می آید باید پدیده اینورژن یا وارونگی دما را نیز اضافه کنیم
کدام مشترکان مشمول طرح گازبهای رایگان می شوند؟
مشمول طرح گازبهای رایگان از سوی دیگر این رشد مصرف در بخش خانگی مانع از گازرسانی بیشتر به صنایع و نیروگاه ها شده است. موضوعی که می توان با کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف در بخش خانگی مانع آن شد. با توجه به این مهم و البته با هدف کمک به دهک های پایین جامعه موضوع رایگان شدن قبوض گاز در کشور مطرح شد و 19 آذرماه سال جاری بود که دولت دوازدهم مصوب کرد تا قبوض گاز، برق و آب مشترکان کم مصرف
20 درصد از مشترکان برق در کرمانشاه کم مصرف هستند
کیلووات و کمتر مصرف کنند برق آن ها رایگان محسوب می شود. مرآتی با اشاره به اینکه مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند گفت: 20 درصد از مجموع مشترکان کرمانشاهی کم مصرف هستند که امید داریم با اجرای طرح برق امید مدیریت مصرف در حد استاندارد کنترل شود که مجبور نشویم در ماه های گرم سال خاموشی را اعمال کنیم. طرح برق امید از ابتدای آبان ماه در کشور اجرا شده و هدف از اجرای آن اصلاح الگوی مصرف و تشویق مشترکان برای انتخاب وسایل کم مصرف است. انتهای پیام/832/ ع ...
جزئیات رایگان شدن قبوض گاز اعلام شد
تشویق به قرارگیری در این محدوده شوند. مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه چنانچه مصرف کنندگان نسبت به میانگین سال های 1396 و 1397، معادل 10 درصد از مصرف خود را کاهش دهند گازبهای آنها با 15 درصد کاهش محاسبه می شود، اظهار کرد: برای جلوگیری از مصرف دهک های بالا اگر مصرف کنندگان پرمصرف 15 درصد افزایش نسبت به سال 1396 و 1397 داشته باشند قیمت گاز برای این دسته از مشترکین 15 درصد افزایش
پاداش خوش مصرفی برق در زمستان ادامه دارد
به گزارش سرویس اقتصادی افق تهران، مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر اظهار کرد: امسال با همکاری مردم و مدیریت مصرف 180 میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی در تابستان پرداخت شد. وی ادامه داد: پرداخت پاداش به افرادی صورت گرفت که نسبت دوره مشابه سال قبل مصرف کمتری داشته اند. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیأت وزیران، پرداخت
بحران برق و گاز در پیش است؟
به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز، همه چیز از یک اتفاق ساده شروع می شود؛ برای نخستین بار است که در زمستان، وزارت نیرو به هر دری می زند تا از مصرف برق کشور بکاهد، از طرح برق امید گرفته تا تعدیل روشنایی بزرگراه ها. ظاهر قضیه، یک موضوع درخور تقدیر و ساده است که دولت حتی در زمستان به دنبال مصرف بهینه برق است، اما وقتی ریزبینانه تر و با دقت بیشتری به موضوع بنگریم می بینیم که این اتفاق
گاز ادارات دولتی پرمصرف در استان زنجان قطع می شود
مشترکان خواهشمندیم در مصرف گاز صرفه جویی کرده و مصرف بهینه را انجام دهند. مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه با یک درجه کاهش دمای اتاق به میزان شش درصد در مصرف گاز صرفه جویی می شود، گفت: بر اساس مصوب هیئت وزیران دو طرح تشویقی برای مشترکان در نظر گرفته شده است و مشترکانی که از ابتدای دی ماه تا 200 متر مکعب در ماه مصرف داشته باشند 100 درصد تخفیف اعمال می شود. وی تصریح
مصرف برق در هرمزگان سه برابر متوسط کشور است
هاجر عبدی روز جمعه دراین زمینه افزود: این موضوع بیانگر شرایط خاص هرمزگان بویژه در فصل تابستان بوده که نگاه ویژه مسوولان صنعت برق کشور را به این استان می طلبد. وی ادامه داد: باوجود ناپایداری های جوی در هرمزگان میزان خاموشی ها نسبت به سال گذشته به 2.58 دقیقه به ازای هرمشترک در روز کاهش یافته ،ضمن اینکه تعداد خاموشی های برق نیز هشت درصد کاهش یافته است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان یادآورشد:این استان دارای 27 هزار کیلومتر شبکه برق رسانی است که 65 درصد آن ها در نوار ساحلی و نزدیک دریا قرار گرفته است. ...
گازرسانی به 200 روستای خوزستان تا پایان سال / تنها یک شهر خوزستان گاز ندارد
روستاهای بالای 20 خانوار استان خوزستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد. وی افزود: شرکت گاز استان خوزستان یک میلیون و 246 هزار مشترک مصرف شهری دارد که 4 درصد از کل مصرف گاز استان خوزستان را شامل می شود و 96 درصد دیگر، صرف مصارف صنعتی می شود. مدیرعامل شرکت گاز خوزستان بیان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکین بخش شهری استان خوزستان نسبت به گذشته، از 86 درصد به 99 درصد افزایش یافته است. در
هر کیلووات ساعت برق حرارتی، نیم کیلو کربن دی اکسید
های آلاینده شده است. اینجاست که انگشت اتهام آلودگی هوا به سوی مازوت نشانه می رود و با شکل گیری پدیده مه دود در روز جمعه در تهران زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران در آخرین جلسه شورای شهر تهران نسبت به مصرف گازوییل آلوده یا مازوت در پالایشگاه ها تذکر می دهد و می گوید: چون ظرفیت پالایشگاه ها از مازوت پر شده و به واسطه تحریم های بین المللی کسی خریدارشان نیست، مجبور هستیم تن بدهیم به اینکه