30شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد شیوع کرونا
سایر منابع:
سایر خبرها
کلانشهر مشهد در وضعیت زرد قرار می گیرد
مشهد در شرایط نارنجی از نظر شیوع کرونا قرار داشت که اینک شاهد کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان سرپایی و بیماران کرونایی بستری شده در این کلانشهر هستیم. وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های انجام شده یک یا 2 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستانهای استان در وضعیت زرد قرار می گیرند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردم باید توجه داشته باشند که وضعیت کرونا بویژه در
تعداد فوتیهای روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی تک رقمی شد
به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر شاپور بدیعی افزود: همکاری مردم در آذر ماه به ویژه شب یلدا کاهش بیش از 60 درصدی آمار مبتلایان، بستری شدگان و فوتیهای کرونایی را در خراسان رضوی به همراه داشته است. وی اضافه کرد: در روزهای اوج بیماری کووید 19 تعداد فوتیهای ناشی از کرونا در سطح کشور تا مرز 500 نفر در روز نیز رسید که امید است با تداوم همکاری شایسته مردم با خادمان خود در حوزه سلامت
تمامی شهرستان های خراسان رضوی جز گناباد در وضعیت زرد قرار گرفتند
که این تلاشها نقش مهمی در کاهش تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از کرونا داشته است. استاندار خراسان رضوی گفت: به دنبال اقدامات انجام شده تعداد فوتی های روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی از 60 نفر در اوج شیوع بیماری اکنون به کمتر از 10 نفر کاهش یافته است و این شرایط باید حفظ و مدیریت شود. وی افزود: کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در زمینه ابتلای بیشتر کرونا در برخی شهرستانهای
روند کاهشی آمار کرونا شکننده است
اکنون شهرستانهای مشهد، بینالود و گناباد از نظر شیوع کرونا وضعیت نارنجی دارند و بقیه شهرستانهای خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار گرفته اند. وی با اشاره به روند کاهشی تعداد مبتلایان به بیماری کووید19 در خراسان رضوی افزود: هم اکنون تعداد بستری شدگان ناشی از کرونا در این استان به 125نفر در روز کاهش یافته است که این میزان در اوج موج سوم کرونا، طی اواخر آبان ماه تا اوایل آذر ماه امسال به بیش از
بستری 97 بیمار کرونا مثبت جدید در بیمارستان های علوم پزشکی مشهد
به گزارش مشهد فوری ، روز گذشته در یازدهم دی ماه، 97 بیمار کرونا مثبت جدید در بیمارستان های زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند. تعداد بیماران کرونایی بستری شده موجود در بیمارستان های علوم پزشکی مشهد 440 نفر گزارش شده و 67 بیمار بدحال کرونایی نیز در آی.سی.یو بستری هستند. روز گذشته در بیمارستان دانشکده های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزاور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد
مشهدِ زرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در خراسان رضوی فقط گناباد در وضع نارنجی است و بقیه شهرها از جمله مشهد در وضع زرد کرونایی هستند. دکتر قلیان گفت: روند کاهشی آمار کرونا شکننده است. وی بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی تا پایان بحران کرونا تاکید کرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود
وضعیت زرد مشهد شکننده است
پزشکی مشهد این تغییر وضعیت به زرد را تایید کرده اند، اما سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد، وضعیت مشهد را همچنان نارنجی اعلام می کند. فقط یک شهر استان نارنجی است مهدی قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گوید: از روز پنج شنبه هفته گذشته طبق اطلاعات اعلامی و به روز رسانی سامانه ماسک در خراسان رضوی تنها شهر گناباد دارای شرایط نارنجی و مشمول مجوز فعالیت گروه های شغلی یک و
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / جمعه 12 دی 99
رقمی و به صفر نزدیک شده است. کلانشهر مشهد در وضعیت زرد قرار می گیرد کلانشهر مشهد با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا از روز شنبه 13 دی ماه در وضعیت زرد قرار می گیرد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون 30 شهرستان خراسان رضوی در وضعیت زرد قرار دارند که با قرار گرفتن مشهد در این وضعیت این تعداد به 31 شهرستان افزایش می یابد. دکتر مهدی
گناباد تنها شهر نارنجی خراسان رضوی
جواد باذلی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: تعداد تست های مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در گناباد رو به افزایش است که این افزایش زنگ خطری برای روزهای آینده است. باذلی در پاسخ به این سوال که چرا در بین تمامی شهرهای استان فقط گناباد وضعیت نارنجی دارد، اظهار کرد: شهرستان گناباد به دلیل برخورداری از امکانات خوب پزشکی همواره مراجعانی از مناطق و شهرهای اطراف گناباد دارد و این یکی از مهمترین دلایل
راه اندازی پایگاه اورژانس 115 در بخش رخ تربت حیدریه
این پایگاه از شهریور ماه 99 آغاز شده بود افزود: برای احداث و تکمیل این اورژانس با 180 مترمربع زیربنا، یک میلیارد ریال اعتبار توسط خیر محترم هزینه شده است. مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی تربت حیدریه ادامه داد: در حال حاضر 16 پایگاه شهری و جاده ای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه فعال و مشغول ارائه خدمت به مردم هستند. امیری بیان کرد: در برنامه ششم توسعه در جمعیت زیر پوشش این واحد دانشگاهی، 25 پایگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد 16 پایگاه فعال است. انتهای پیام // م. ج ...
دومین حادثه گازگرفتگی خانوادگی در گناباد
شدند که حال عمومی همه آنها مطلوب گزارش شده است. دکتر زمانی ادامه داد: از ابتدای دی ماه تاکنون بر اثر چهار حادثه گازگرفتگی، 15 نفر دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند که حادثه گاز گرفتگی خانوادگی قبلی مربوط به پنج نفر از اعضای یک خانواده در شهر گناباد طی دوم دی ماه بود و 25 آذر ماه سالجاری هم مرد 67 ساله گنابادی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داد. مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
پادکست خورشید مقاومت تولید و منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پادکست خورشید مقاومت در اولین سالگرد درگذشت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی به همت کارگروه رسانه دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان تربت حیدریه تولید و منتشر شده است. حجت الاسلام صافدل، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های تربت حیدریه با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی گفت
برگزاری نشست بررسی راهکارهای رونق صنعت ابریشم تربت حیدریه
میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، علی محمدی روز شنبه 13 دی ماه 1399 با بیان این مطلب، افزود: باهدف استفاده از تجربه سایر استان های مرتبط با صنعت ابریشم و در راستای نوآوری و بهینه سازی صنایع دستی ابریشمی و تکمیل زنجیره تولید تا مصرف ابریشم، این نشست مشترک برگزار و درباره راهکارهای مرتبط تصمیم گیری شد. او ادامه داد: بخش بایگ تربت حیدریه با
دستگیری متهمان قتل مسلحانه مشهد در تربت حیدریه
از استان خراسان رضوی دارند که با اقدام های اطلاعاتی خودروی مذکور درحوالی شهرستان تربت حیدریه متوقف و دو متهم اصلی و دیگر متهمان پرونده دستگیر شدند. وی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی در تحقیقات بعدی پرونده نیز چهار قبضه اسلحه سبک و مهمات مربوطه کشف کردند. جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که این عملیات در کمتر از پنج ساعت به نتیجه رسید، گفت: تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان برای روشن شدن علت و انگیزه دقیق متهمان که با مقتولان رابطه فامیلی داشته اند و کشف دیگر زوایای این پرونده با دستورات تخصصی مقام قضایی ادامه دارد. انتهای پیام/ ...
افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان به تعداد 23972 نفر/روز بدون فوتی در ایلام
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛کریمیان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته تعداد 34 مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد : خوشبختانه در 24 ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان نداشتیم و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه 651 نفر می باشد. از
سالن های سینما و تئاتر مشهد پس از مدتی شنبه بازگشایی می شود
به گزارش مشهد فوری ، محمدرضا محمدی اظهار کرد: با تغییر شرایط مشهد و بسیاری شهرستان های این استان از وضعیت نارنجی به زرد از نظر شیوع کرونا، سالن های تئاتر و سینما از فردا (شنبه) 13 دی بازگشایی می شوند. معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: از آبان ماه امسال که وضعیت مشهد و بسیاری از شهرستان های خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا قرمز اعلام شد، سالن های سینما و تئاتر که
افتتاح پایگاه اورژانس115 جاده ای روستای اسدآباد بخش رُخ
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی ؛ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: مبلغ 26میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه برای خرید آمبولانس و تجهیز هزینه شده است. امیری افزود: همچنین مبلغ یک میلیارد و 200میلیون ریال نیز توسط خیر گرانقدر آقای محمد جعفریان هزینه شده است. وی گفت: این پایگاه شانزدهمین پایگاه اورژانس 115 در
استخدام 171 نفر در دانشکده علوم پزشکی تربت جام
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: استخدام با اولویت گروه های پرستاری، حوزه بهداشت، اورژانس و رشته های مامایی است. او افزود:با هدف راه اندازی و بهره برداری از مراکز جدید و و توسعه یافته قابل بهره برداری تا پایان شهریورماه سال 1400 و کمبود نیروی انسانی در واحد های تابعه دانشکده در مجموع تعداد 171 مجوز استخدام پیمانی از محل مجوز سازمان اداری و استخدامی کشور تخصیص داده شده است. انتهای پیام//ز. ج
برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در شهرستان های خراسان رضوی
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مراسم سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در شهرستان های خراسان رضوی با حضور مردم و مسئولین شهرستان ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد. مراسم سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در قوچان مراسم سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در تایباد مراسم سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در کاشمر مراسم سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در تربت حیدریه انتهای پیام//ز.ق
رییس آموزش وپرورش گناباد: مقاومت در برابر آموزش مشکل مهم سوادآموزی است
: سوادآموزان با طی دوره تحکیم و رسیدن به دوره انتقال رسیده و دانش لازم را تا معادل معادل ششم ابتدایی فرا می گیرند. وی سن سوادآموزی را نیز 10 تا 49 سال ذکر و بیان کرد: هم اینک 13 نفر به عنوان معلم تدریس مقاطع سوادآموزی را در شهرستان گناباد بر عهده دارند. احمدی ادامه داد: گناباد وجود همه مشکلات ظرف سالهای 1396 و 1397 درصد بالای باسوادی را سطح خراسان رضوی را داشت بطوری که رتبه های
مشهد از هفته آینده زرد است/تک رقمی شدن آمار فوتی های کرونا در خراسان رضوی
... معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد آمار فوتی ها و افراد بستری در خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی آمار فوتی ها از روز گذشته به تک رقمی کاهش پیدا کرده است. همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری شده در روز گذشته 125 نفر، تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده 633 نفر و تعداد افرادی بستری دربخش مراقبت های ویژه 216 نفر است. وی افزود: در حال حاضر تبدیل وضعیت از نارنجی به زرد وضعیت ثابتی نیست. اگر رفتارها و رفت وآمدها به گونه ای باشد که انتشار ویروس و زنجیره انتقال همچنان ادامه پیدا کرده و ضعیف نشود، ممکن است این وضعیت به نارنجی تغییر پیدا کند. انتهای پیام ...
بستری 88 بیمار کرونا مثبت جدید در بیمارستان های علوم پزشکی مشهد
علوم پزشکی مشهد و شهرستان های تابعه بستری شدند. تعداد بیماران کرونا مثبت بستری شده موجود در بیمارستان های علوم پزشکی مشهد و شهرستان های تابعه هم 443 گزارش شده است. 164 بیمار بدحال کرونایی نیز در آی.سی.یوهای این بیمارستان ها بستری هستند. روز گذشته در دانشکده های علوم پزشکی استان شامل مشهد، نیشابور، سبزاور، تربت حیدریه، تربت جام و گناباد نیز 125 بیمار کرونایی جدید راهی بیمارستان شدند و تعداد بیماران بستری شده کرونایی موجود در این بیمارستان ها را به 633 نفر رساند. علاوه بر این 216 بیمار بدحال کرونایی نیز در آی.سی.یو این بیمارستان ها بستری هستند. ...
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / پنجشنبه 11 دی 99
علوم پزشکی مشهد، تعداد شهرستان های دارای وضعیت زرد کرونایی در خراسان رضوی به 30 شهرستان افزایش یافته و فقط سه شهرستان این استان شامل مشهد، بینالود و گناباد از نظر شیوع کرونا وضعیت نارنجی دارند. رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز امروز اعلام کرد: رنگ کرونایی تمامی شهرهای این استان به جز ابهر که نارنجی اعلام شده، زرد است؛ آنطور که دکتر پرویز قزلباش اعلام داشت
افزایش مصرف نفت سفید و گاز مایع در جنوب خراسان رضوی
بجستان زیرمجموعه شرکت ملی پخش فرآورد های نفتی منطقه تربت حیدریه است که خود یکی از مناطق 37گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران است که سوخت رسانی جنوب استان خراسان رضوی مشتمل بر 10شهرستان تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، رشتخوار، کاشمر، خلیلآباد، کوهسرخ، گناباد، بجستان و خواف را بر عهده دارد. مرکز شهرستان 90هزار نفری گناباد در 287کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
مسجد، محور دفاع از سلامت
شهید سلیمانی برشمرد. مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در فاصله 150 کیلومتری جنوب مشهد واقع است. دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه علاوه بر این خطه، 2 شهرستان مه ولات و زاوه را نیز با مجموع حدود یک میلیون نفر جمعیت زیر پوشش خدمات خود دارد. بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت 149 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 55 هزار و 95 تن رسید.
713 نفر در مه ولات خراسان رضوی به کرونا مبتلا شده اند
علوم پزشکی تربت حیدریه برای تسهیل در تکمیل پروژه هایی مثل ستاد شبکه، مرکز جامع سلامت حاج عیسی شیردل، اورژانس شادمهر، اورژانس خیرساز ازغند و مرکز جامع سلامت شهر شادمهر 40 میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان مه ولات اختصاص داد. شهرستان مه ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس 115، 6 مرکز خدمات جامع سلامت، 24 خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی درمانی به مردم ارایه می دهند. فیض آباد، مرکز شهرستان 55 هزار نفری مه ولات در 207 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. ...
حدود 45 هزار داوطلب خراسانی در آزمون استخدامی شرکت کردند
رضا جمشیدی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آزمون استخدامی صبح امروز 11 دی آغاز شده و تا فردا 12 دی ماه در سراسر کشور ادامه دارد. وی ادامه داد: این آزمون در خراسان رضوی هم اینک در حوزه های امتحانی مشهد، نیشابور، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر، خواف، سرخس، سبزوار و قوچان با رعایت کامل پروتکلهای پیشگیرانه بهداشتی در برابر شیوع ویروس همه گیر کرونا، در حال انجام است.
روزهای بدون مرگ در 15 استان
نصف رسیده است، می افزاید: طبق برنامه های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار بود با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی چند بیمارستان تخصصی ازجمله فیض، سوانح سوختگی و شهید چمران اصفهان نیز در آذر به جمع بیمارستان های مرجع کرونا بپیوندند که این برنامه نیز متوقف شد. به گفته نجیمی، روند کاهشی در شهرستان های استان نیز برقرار و کاهش تعداد بستری مشهود است. او تأکید می کند اجرای طرح حافظان سلامت محله محور
گرمترین شب مشهد در 30 سال گذشته
به طوریکه در شهر مشهد به 21 درجه سلسیوس می رسد. بررسی های هواشناسی خراسان رضوی حاکی از آن است که در طول سه دهه گذشته دمای شبانه مشهد به بالاتر از 27 درجه سلسیوس نرسیده است. در این مدت تنها شهرستان های سبزوار، سرخس، تربت جام و خواف استان خراسان رضوی، دمای شبانه 29 درجه سلسیوس را تجربه کرده اند.