سایر منابع:
سایر خبرها
تکذیب استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های استان یزد
ناسالم بود. پورملایی افزود : در شهرستان میبد هم پنج روز در محدوده ناسالم برای گروه های حساس داشتیم. وی گفت : در حالیکه شرایط اضطرار در این هفته در کلان شهر ها وجود داشته است، استان یزد این شرایط را تجربه نکرد. پورملایی افزود : شرایط اضطرار، شرایطی است که از حدود 96 ساعت قبل، توسط هواشناسی اعلام شده و میزان غلظت آلاینده توسط سازمان حفاظت محیط زیست چک می شود و اگر
مازوت برای تهران ممنوع، برای مشهد آزاد!
امروز (سه شنبه) وارد هفتمین روز آلودگی خود شده است. در دوشنبه ای که گذشت هوای مشهد برای هفتمین روز پیاپی آلوده اعلام شد و میانگین شاخص کیفیت هوای کلان شهر مشهد با عدد 125 ای کیو آی نشانگر هوای ناسالم و وضعیت هشدار برای افراد دارای بیماری های قلبی، تنفسی، افراد سالمند، زنان باردار و کودکان بود؛ وضعیتی که به گفته رضا اسماعیلی، رئیس مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد، حداقل تا فردا
حلقه گمشده آلودگی هوا چیست؟
ستاره صبح - وزیر نفت در واکنش به برخی ادعاها مبنی برافزایش آلودگی هوا ناشی از مصرف مازوت در نیروگاه ها گفت: محدودیتی در صادرات مازوت وجود ندارد و نه تنها در استان تهران، بلکه در نیروگاه های اصفهان، البرز و قم نیز مازوت مصرف نمی شود. به گزارش شانا، بیژن زنگنه روز دوشنبه، 15 دی ماه در حاشیه افتتاحیه سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای
سالی 83 میلیارد دلار یارانه می دهیم تا هوا آلوده بماند پایان آژیر قرمز تهران؟
غباری که هر زمستان مهمان شهر می شود قصد خداحافظی و رفتن ندارد، همه ساله زمانی که هوا به شرایط ناسالم و بحرانی می رسد، جلسه پشت جلسه برگذار و اطلاعیه یکی پس از دیگری صادر می شود بی آنکه نتیجه ای حاصل شود و راه حلی اندیشیده شود. به گزارش ایلنا، یک سال بنزین متهم می شود، سال بعد خودرو و موتورسیکلت ها، دیگر بار هم نیروگاه و صنایع. این دور تسلسل اتهام زنی همچنان ادامه پیدا می کند تا فصل تمام شود و یک
جزئیات مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان برای 10 روز آینده
آلایندگی شیشه فروش ادامه داد: نزدیک به 420 واحد صنعتی در لیست آلایندگی اداره حفاظت محیط زیست استان قرار دارد که اینها در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان است؛ اداره حفاظت محیط زیست با صدور اخطاریه به همه صنایع اعلام کرده است که با توجه به شرایط اضطراری تا 10 روز آینده فعالیت خود را کاهش دهند و کوره های تولید گچ و آجر که سهم قابل توجهی در آلودگی هوا دارند تعطیل کنند. محیط زیست استفاده از
اراک تعطیل شد
...> آقازاده اظهارداشت: فردا دوشنبه کوره های آجرپزی و کارگاه هایی که به نوعی با میزان آلایندگی ارتباط دارند، غیرفعال هستند و فعالیت های عمرانی در شهر اراک هم با هماهنگی شهرداری تعطیل است. استاندار مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر استمرار تعطیلی ناشی از آلودگی هوا ادامه داد: در صورت تداوم آلودگی و تصمیم کارگروه کاهش آلودگی هوا اگر مجددا قرار بر تعطیلی ها باشد اطلاع رسانی لازم صورت خواهد پذیرفت. اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون 34 روز کامل برای گروه های حساس، یک روز کامل برای همه گروه ها و 23 روز نیز به صورت لحظه ای ناسالم بوده است. ...
بی تصمیمی برای تعطیلی تهران!
ادامه دارد. امسال محدودیت های کرونایی به این موضوع اضافه شده است اما علی رغم کاهش ترددها ، بخصوص ممنوعیت تردد شبانه نه تنها هیچ تغییری در آلودگی ایجاد نشد بلکه بر شدت آلودگی ها افزوده شد. این بار بهانه تردد اضافه خودروهای شخصی و تک سرنشین در سطح شهر از مسئولان گرفته شده است؛ ضمن اینکه افشای سوزاندن مازوت نشان داد که داستان اصولا چیز دیگری است. به هرحال با افزایش آلودگی هوا و ناسالم شدن هوای
هوای تبریز، ناسالم برای گروههای حساس
تبریز(پانا) - هوای کلان شهر تبریز برای هفتمین روز متوالی از شرایط سالم خارج شده است. اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد: میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در شبانه روز گذشته بر اساس ذرات 2.5 میکرون برابر 112 است که این وضعیت ناسالم برای گروههای حساس محسوب می شود. از همه ساکنان این شهر خواسته شده است از تردد غیرضرور در محیط های باز خودداری کنند. اداره کل
هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت/تعطیلی ادارات هم مشکل گشا نبود
ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی است. امروز نهمین روز متوالی است که هوای شهر اراک در وضعیت ناسالم قرار گرفته دارد. بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا، انتظار می رود شرایط ناسالم تا آخر هفته جاری ادامه داشته باشد. ازاین رو توصیه می شود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنند
مقابله با آلودگی هوا؛ از حذف مازوت تا آماده باش اورژانس در البرز/ توزیع بنزین یورو 4 آغاز شد
آلایندگی هوا تا پایان هفته اشاره کرد و افزود: استعلام ها از اداره کل هواشناسی نشان می دهد که پدیده وارونگی دما و پایداری آلاینده ها تا پایان هفته جاری ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه مصوبات کمیته اضطرار به دستگاه ها برای اجرا ابلاغ شده است، تصریح کرد: رفع معضل آلودگی هوا تنها بر عهده یک دستگاه نیست و نیازمند تعامل بین دستگاه ها خواهد بود، البته شهروندان هم باید با عدم استفاده از خودروی شخصی
آلودگی هوای اراک 10 روزه شد
افزایش آلودگی هوا می شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیر کاری و ... اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور و حتی در روزهایی آلوده ترین شهر کشور است و بر اساس اعلام مرکز پایش هوای اداره کل محیط زیست وضعیت هوای اراک از ابتدای امسال تاکنون 35 روز کامل برای گروه های سنی حساس، یک روز کامل برای همه گروه های سنی و 25 روز نیز به صورت لحظه ای ناسالم بوده است . انتهای پیام/
تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته جاری در البرز
کرج (پانا)- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از تداوم آلودگی هوای البرز تا پایان هفته جاری خبر داد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، محمدرضا فلاح نژاد با بیان این مطلب اظهار کرد: بر اساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی، کیفیت هوا بصورت متناوب تا روز پنجشنبه 18 دی ماه در سطح ناسالم برای تمامی گروه ها قرار خواهد گرفت. وی افزود: تحلیل آخرین الگوهای پیش
چتر آلودگی نفس شهروندان اراکی را به شماره انداخت
ای آلودگی هوا در ساعت 10 صبح با عدد 125 (ناسالم برای گروه های حساس) مربوط به ایستگاه مخابرات واقع در خیابان قائم مقام ثبت شده است. رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی این استان تداوم سکون نسبی هوا تا آخر هفته جاری ادامه دارد که نیاز است مردم به ویژه گروه های پرخطر و با ضعف در سیستم ایمنی از تردد در فضاهای باز خودداری
اراک تسلیم آلودگی شد
عموما در این شرایط هم حضور در خیابان ها و رفت و آمدها ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید در ساعات آینده وضعیت خیابان ها چگونه خواهد بود، هرچند کرونا به نوعی درصدی از رفت و آمدها را کاهش داده و اینبار باید از او تشکر کرد. به گزارش ایسنا، اراک از ابتدای سال جاری تاکنون 33 روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه های سنی را پشت سر گذاشته و امروز در نهمین روز متوالی آ
سیاسی کاری، حق نفس کشیدن را از خوزستانی ها گرفته است
هوا مسئولیت دارند با این حال مسئولیت نهایی این مسئله با توجه به اصول 22، 50، 113و 121 قانون اساسی به رئیس جمهور داده شده و رئیس جمهور باید در این زمینه در مقابل مردم و مجلس پاسخگو باشد. براساس آخرین اطلاعات مرکز کنترل و پایش محیط زیست امروز کیفیت هوای شش شهر خوزستان برای سومین روزدر شرایط ناسالم اعلام شده است. این مرکز در استان امروز شاخص ذرات "دو و نیم میکرون" در آسمان
دمای هوای مهاباد پنج درجه افزایش یافت
وارونگی دما که در چند روز گذشته وجود داشت، کاهش پیدا کرده، اما به دلیل پایداری و سکون هوا احتمال افزایش آلاینده های جوی در شهر های پرجمعیت وجود دارد. او اضافه کرد: این شرایط تا پایان هفته جاری در این شهرستان تداوم خواهد داشت و با توجه به افزایش آلاینده های جوی و احتمال ناسالم شدن هوا لازم است سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری قلبی و ریوی از تردد غیرضروری خودداری کنند. انتهای پیام/ج
تداوم آلودگی هوای شهر های صنعتی خوزستان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آبادان ؛ مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با توجه به الگوی نقشه های هواشناسی، هوای شهر های پرجمعیت و صنعتی استان به علت انباشت آلاینده های جوی در شرایط ناسالم قرار دارد. محمد سبزه زاری افزود: پایداری هوا سبب وارونگی هوا و افزایش آلودگی هوای شهر های آبادان، ماهشهر، اهواز، مسجدسلیمان و شادگان شده است. وی ادامه داد: آسمان استان تا سه روز آینده صاف تا قسمتی
تهران دو روز تعطیل می شود؟/محدودیت های کرونایی ادامه دارد
به گزارش پایگاه خبری حامیان ولایت به نقل از خبر24 انوشیروان محسنی بندپی در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: برخی از اعضا پیشنهاد کردند که جلسه کمیته اضطرار باید روز گذشته تشکیل می شد تا تصمیمی برای امروز و فردا اتخاذ می شد تا از میزان تاثیر آثار آلودگی هوا بر آحاد جامعه کاسته شود، در حالی که تمامی اقدامات برای کاهش آثار ظرف دو هفته گذشته اتخاذ شد. وی افزود: در حال حاضر هیچ
احتمال ادامه تعطیلی ادارات اراک در صورت تداوم آلودگی هوا
گذشته شده است. آقازاده با اشاره به افزایش شاخص آلایندگی هوای استان در 40 روز از سال گفت: با وجود افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا طی حدود 40 روز از سال، تنها به مدت پنج روز هوا برای همه گروه های سنی ناسالم است و مابقی روزها برای گروه های حساس ناسالم می شود که البته همین میزان هم زیاد بوده و نگران کننده است. وی به برنامه های استان برای کنترل شرایط و کاهش آلودگی هوا اشاره
در تشدید آلودگی هوا کدام دستگاهها مقصر واقعی هستند ؟
مسأله ضرورت توقف فعالیت ها را می طلبد، اما دو روز از اعلام درخواست تعطیلی می گذرد و هنوز اتفاقی رخ نداده است. پیشنهاد کمیته اضطرار به دولت ارائه شده و تا بخواهد تشکیل جلسه بدهند و تصمیمی بگیرند، چیزی مشخص نیست. وی افزود: باید متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که به سلامت مردم آسیب وارد می کند. وی درباره توسعه نیروگاه های خورشیدی و جایگزینی سوخت پاک گفت: امروز شهر
تداوم آلودگی هوای پایتخت برای نهمین روز متوالی
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی شهر فردا ، بنا بر پیش بینی های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (15 دی ماه) با توجه به وزش باد نسبتا شدید طی ساعات گذشته، تا حدودی از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد. با این حال آغاز ترافیک و انباشت آلاینده ها در برخی مناطق پرتردد باعث برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه های حساس خواهد شد. برقراری ناپایداری جوی و گاهی افزایش تندی باد طی روز
جدال کلانشهرها با آلودگی هوا
که هوا در وضعیت ناسالم قرار گرفته و مسئولان در تلاش برای اجرای طرح هایی در جهت کاهش آلایندگی ها هستند. بردیا متقی که مجبور است هر روز از مسیر پرترافیک شهر برای رفتن به محل کار عبور کند، می گوید: روزانه حجم زیادی خودرو در خیابان های شهر تردد می کنند. اگر این روزها به خیابان بروید، بلافاصله از شدت آلودگی سردرد و چشم درد می گیرید. او معتقد است، استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی می تواند تا حد زیادی از
هوای تبریز ناسالم برای گروه های حساس
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی اعلام کرد: میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز در شبانه روز گذشته بر اساس ذرات 2.5 میکرون برابر 112 است که این وضعیت ناسالم برای گروه های حساس محسوب می شود. از همه ساکنان این شهر خواسته شده است از تردد غیرضرور در محیط های باز خودداری کنند. اداره کل هواشناسی استان
زمان برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان اراکی تغییر کرد
/> به گفته علیرضا محرابیان رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا، انتظار می رود شرایط ناسالم هوای اراک تا آخر هفته ادامه داشته باشد. شهر اراک تا امروز 8 روز متوالی آلودگی و از ابتدای سال 32 روز ناسالم را تجربه کرده است. انتهای پیام / ج
آلودگی هوا ادارات اراک را به تعطیلی کشاند
به گزارش فارس، تداوم آلودگی هوای شهر اراک برای چندمین روز متوالی، ادارات این شهر را امروز دوشنبه به تعطیلی کشاند. ادارات شهر اراک به استثنای ادارات خدمات رسان به دلیل شدت آلودگی هوا با مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تعطیل اعلام شد. شهر اراک از چند روز گذشته شرایط ناسالمی را پشت سر گذاشت و این آلودگی فردا نیز تداوم خواهد یافت. دو واحد از نیروگاه شازند به دلیل مصرف سوخت مازوت با دستور دستگاه قضایی از مدار خارج شد. با مصوبه هیات دولت نیروگاه شازند حق اجازه از مازوت را ندارد و ملزم به مصرف سوخت گاز به جای مازوت است. ...
امتحانات دانشجویان علوم پزشکی اراک غیرحضوری برگزار می شود
نوبتکار واحد های خدمات رسان روز دوشنبه به فعالیت خود ادامه می دهند و امتحانات آنلاین و مجازی دانش آموزان و دانشجویان به قوت خود باقی است. به گفته علیرضا محرابیان رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا، انتظار می رود شرایط ناسالم هوای اراک تا آخر هفته ادامه داشته باشد. شهر اراک تا امروز 8 روز متوالی آلودگی و از ابتدای سال 32 روز ناسالم را تجربه کرده است. انتهای پیام / ج ...
تعطیلی تمامی ادارات اراک به دلیل تشدید آلودگی هوا/ امتحانات دانشجویان دانشگاه به صورت آنلاین برگزار ...
به گزارش دیار آفتاب ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی و طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، دوشنبه 15 دی ماه تمام ادارات و دستگاه های اجرایی شهر اراک به جز بخش های خدمات رسان تعطیل است. جمالیان اظهار کرد: مراکز درمانی و خدمات رسان دانشگاه علوم پزشکی اراک باز بوده و به ارائه خدمت به مردم خواهند پرداخت وی
بازی با سلامت مردم و ادامه مخالفت با تعطیلی تهران در اوج روزهای آلودگی هوا
تدام آلودگی هوا و تشدید شرایط، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران روز گذشته و با حضور نمایندگان دستگاه های عضو این کمیته و به ریاست محسنی بندپی مجدداً تشکیل جلسه داد. محسنی بندپی در پایان جلسه شنبه تاکید کرد "تمام اقدامات برای کاهش عوامل خطر در این دو هفته انجام گرفته است؛ عدم استفاده از سوخت مازوت در همه صنایع نیروگاه های استان ابلاغ شده و این موضوع به اجرا در آمده است؛ با توجه به