اراک تعطیل شد
سایر منابع:
سایر خبرها
زنگ خطر آلاینده ها برای گروه های حساس در یزد
یزدفردا : بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان یزد، جو استان از دوشنبه تا اوایل روز جمعه در سطح زرد خواهد بود. کارشناس هواشناسی استان یزد افزود: این جو، پایداری هوا و پتانسیل افزایش غلظت و انباشت آلاینده های جوی را در استان به ویژه یزد، اردکان، میبد و اشکذر به همراه دارد. او ادامه داد: این وضعیت جوی سبب می شود تا پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا در ساعات سرد روز تا حد ناسالم برای گروه های حساس برسد. پرهیز از تردد غیرضروری و کنترل فعالیت واحد های صنعتی استان در ساعات سرد شبانه در این مدت توصیه می شود. نویسنده : یزدفردا منبع خبر : خبرگزاری فردا ...
آلودگی هوای اصفهان به اوج می رسد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، ابراهیم هنرمند کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان، با اشاره به استمرار سکون جوی در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به پایداری نسبی جو در مناطق مرکزی و صنعتی به ویژه کلان شهر اصفهان شرایط برای انباشت آلاینده های جوی فراهم است و فردا سه شنبه نیز شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای عموم
سلامت به هوای بجنورد بازگشت
هوا سالم گزارش شد. وی با بیان اینکه وارونگی دما در روزهای اخیر سبب افزایش غلظت آلاینده ها شد، گفت: با وزش باد، امروز کیفیت هوای بجنورد از شرایط ناسالم برای گروه های حساس خارج شده است. وی افزود: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا 50 پی پی ام هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای تمام گروه های سنی، 201 تا 300 خیلی ناسالم و بیش از
امروز تا می توانید نفس بکشید!
، افزود: با توجه به پایداری هوا پیش بینی می شود کیفیت هوا از فردا مجدداً به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بازگردد. وی اضافه کرد: برای کاهش غلظت آلاینده های هوای استان تا آخر هفته واحدهای تولید شن و ماسه، بتن آماده و معادن تعطیل هستند. لشکری ادامه داد: در مجموع حدود 80 معدن در البرز فعالیت دارد که محیط زیست به طور مستمر وضعیت آلایندگی آنها را رصد می کند و در صورت عدم رعایت
هوای اراک در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت/تعطیلی ادارات هم مشکل گشا نبود
به گزارش دیار آفتاب ؛ بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24ساعت گذشته منتهی به ساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 15 دی ماه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس و بر روی عدد 137 بوده و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون است. بالاترین شاخص لحظه ای آلودگی هوا در ساعت 9 صبح با عدد 125(ناسالم برای گروه های حساس) مربوط به
کیفیت هوای پایتخت قابل قبول شد
ماه) از غلظت آلاینده ها کاسته خواهد شد. صبح فردا (17 دی ماه) با آغاز تردد خودروها بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و انتظار می رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار بگیرد. افزایش پایداری جوی و کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد کرد بنابراین در ساعات پایانی فردا (17 دی ماه) پیش بینی می شود افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از
استفاده از مازوت در نیروگاه منتظرقائم ممنوع است
علی درویش پور در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طبق استعلام از اداره کل هواشناسی البرز تا پایان هفته شاهد پایداری هوا و پدیده وارونگی دما در استان هستیم، اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هوا کمیته اضطراری تشکیل شده که مصوبات آن به همه دستگاه ها ابلاغ شده است. وی ادامه داد: براساس تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان، تمام فعالیت های عمرانی که باعث تشدید آلودگی هوا می شود تا پایان هفته
تهران بعد از 6 روز آلودگی هوا دوباره نفس کشید
ساکنان تهران بعد از 6 روز متوالی تجربه هوای آلوده، توانستند از 24 ساعت گذشته تاکنون هوای سالم تنفس کنند. کیفیت هوای تهران هم اکنون در شرایط قابل قبول برای همه گروه های جامعه قرار دارد. این شرایط ثابت نخواهد بود و با اوج گیری دوباره فعالیت های روزانه طی امروز و فردا باز هم شاهد افزایش غلظت آلاینده ها بخصوص ذرات کمتر از 2.5 میکرون خواهیم بود.
ارتفاعات شرقی استان تهران بارانی می شود
بر اساس اعلام روز دوشنبه هواشناسی استان تهران، در این مدت با کاهش پایداری جو، کاهش موقتی غلظت آلاینده های جوی انتظار می رود. بر این اساس، از امروز تا صبح فردا در بخش های غربی و جنوبی استان گاهی وزش باد متوسط تا شدید و از سه شنبه شب با افزایش پایداری جو در مناطق شهری و پرتردد افزایش غبار محلی و غلظت آلاینده ها را خواهیم داشت. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت در روزهای دوشنبه
مقابله با آلودگی هوا؛ از حذف مازوت تا آماده باش اورژانس در البرز/ توزیع بنزین یورو 4 آغاز شد
به گزارش گروه استانی تیتریک ، معاون عمرانی استانداری البرز امروز سه شنبه با اشاره به اینکه در راستای کاهش غلظت آلاینده های هوا در استان تصمیمات جدی اتخاذ شده است، گفت: آنچه در دستور کار قرار گرفته این است که توزیع بنزین معمولی قطع کاهش پیدا کرده و توزیع بنزین یورو 4 افزایش یابد. علی درویش پور به تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز مبنی بر تعطیلی تمام فعالیت های عمرانی عامل
کاهش غلظت آلودگی هوای تبریز
داود قاسم زاده در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز دوشنبه (15 دی) برابر با 134 بوده و برای گروه های حساس ناسالم است. وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه های حساس ناسالم است، توصیه می شود که افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند. وی صرفه جویی در
کدام مناطق کشور امروز باران می بارد؟
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فریبا گودرزی درخصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در استان های مازندران، گلستان و مناطقی از شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران رخ می دهد و در ارتفاغات البرز شرقی نیز بارش های پراکنده بصورت برف را داریم. فردا در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و برای شهر های صنعتی و پر جمعیت غبار صبح گاهی را خواهیم داشت. گودرزی ادامه داد: طی
هشدار زرد هواشناسی/ آلودگی هوا تا پایان هفته مهمان اصفهان است
اینکه طی 24 ساعت آینده در برخی ساعات شاهد کاهش دید افقی به دلیل انباشت آلاینده ها خواهیم بود، اضافه کرد: این وضعیت تا پایان هفته در استان ادامه خواهد داشت. افزایش غلظت آلاینده ها در روز دوشنبه وی با بیان اینکه از اواسط روز دوشنبه با گذر امواج ناپایدار از مناطق شمالی کشور تا حدودی کاهش حجم آلاینده ها را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: این شرایط تا صبح سه شنبه ادامه دارد و مجدد
درخواست استاندار تهران از شهروندان برای کاهش مصرف گاز
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه جلسه سوخت رسانی زمستانی با اشاره به میزان مصرف گاز در استان تهران اظهار کرد: بر اساس بررسی انجام شده در مدت 40 روز از اول آذرماه سال جاری تا 11 دی ماه با مصرف روزانه 112 میلیون مترمکعب گاز، میزان استفاده از گاز در استان تهران به ویژه در بخش خانگی 15 درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: بیشترین
کمک باد به کاهش موقت آلودگی هوای کلان شهرها
اقتصادگردان - محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: با توجه به پایداری جو در اغلب مناطق کشور، کماکان هوای غبارآلود و آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه اصفهان، تهران، کرج، قم، اراک، قزوین، تبریز و مشهد خواهیم داشت . وی افزود: البته از اواخر وقت یکشنبه و همچنین دوشنبه با توجه به وزش باد، مقداری از غلظت آلاینده ها کاسته می شود، اما در صورت تداوم انتشار آلاینده های جوی
تعطیلی تمامی ادارات اراک به دلیل تشدید آلودگی هوا/ امتحانات دانشجویان دانشگاه به صورت آنلاین برگزار ...
به گزارش دیار آفتاب ؛ سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک گفت: به دلیل افزایش غلظت آلاینده های جوی و طبق مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوا، دوشنبه 15 دی ماه تمام ادارات و دستگاه های اجرایی شهر اراک به جز بخش های خدمات رسان تعطیل است. جمالیان اظهار کرد: مراکز درمانی و خدمات رسان دانشگاه علوم پزشکی اراک باز بوده و به ارائه خدمت به مردم خواهند پرداخت وی افزود: آزمون های دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک که به صورت آنلاین برگزار می شود طبق برنامه انجام خواهد پذیرفت و خللی در برگزاری آنها صورت نخواهد پذیرفت. اراک یکی از ...
ارائه پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به هیئت دولت
محدودیت های مربوط به آلودگی هوا گفت: با همه این اقدامات متاسفانه به سبب پایداری هوا، انباشت آلاینده ها را شاهد بودیم و طبق گزارش هواشناسی تا چند روز آینده در سطح استان تداوم پایداری هوا را خواهیم داشت. وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصویب نامه هیئت وزیران در صورت تداوم آلودگی هوا بیش از 48 ساعت و شاخص بالای 150 که ناسالم برای همه گروه ها می باشد باید نسبت به اتخاذ تدابیر سخت تر اقدام کنیم
بازی با سلامت مردم و ادامه مخالفت با تعطیلی تهران در اوج روزهای آلودگی هوا
صحبت های نمایندگان دستگاه ها همچنین دانشگاه های علوم پزشکی در این جلسه تصمیم بر این شد که با توجه به شرایط تهران و پایداری هوا، پیشنهاد دو روز تعطیلی روزهای یکشنبه و دوشنبه( 14 و 15 دی) به معاون اول رئیس جمهور و هیئت دولت داده شود تا در این باره نظر خود را اعلام کنند." به گزارش تسنیم، در حالی که شرایط هوای تهران در وضعیت ناسالم برای تمام گروه ها قرار دارد و این شرایط تهدید جدی برای سلامت
آلودگی هوای زنجان از دوشنبه کاهش می یابد
بارندگی همراه نخواهد شد و فردا /دوشنبه/ نیز مشابه همین شرایط را خواهیم داشت. سلطانی تصریح کرد: امروز به دلیل پایداری هوای استان، شاهد تجمع آلاینده ها به ویژه در مناطق صنعتی خواهیم بود که این نیز موجب کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص های آلودگی خواهد شد. کارشناس پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان زنجان، اظهار داشت: صبح امروز با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها، کیفیت هوای زنجان به
یکشنبه و چهارشنبه آلوده ترین روز هوای کلان شهرها خواهد بود/ شاخص آلودگی به بالای 200 هم می رسد
صراط: صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و کنترل سازمان هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جو هوا و افزایش شاخص آلاینده ها خواهیم بود گفت: بسیاری از شهر های کشور به ویژه تهران، کرج، قم، قزوین، مشهد، اصفهان شاهد افزایش آلاینده های جوی خواهند بود. او ادامه داد: اگرچه از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه سامانه ضعیف بارشی وارد کشور
از فردا هوای استان همدان سرد می شود
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدا ن ،موسوی,کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های ماهواره ای ، از روز دوشنبه شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود که روز چهارشنبه دما دوباره به حالت کنونی برمی گردد. او با بیان اینکه تا پایان هفته جاری، سامانه بارشی فعالی وارد استان نمی شود، گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، جو
بازی با سلامت مردم و ادامه مخالفت با تعطیلی تهران در اوج روزهای آلودگی هوا
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ؛ در پی تشدید آلودگی هوای تهران و افزوده شدن روزانه 10 درصد به آلاینده های هوای پایتخت، جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، چهارشنبه هفته گذشته به ریاست انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران تشکیل شد. وی در پایان آن جلسه گفته بود "غلظت آلاینده هوا به طور میانگین شاخص 175 را نشان می دهد یعنی کیفیت هوا برای همه گروه ها ناسالم شد ما در شرایط
پایتخت فردا تعطیل نیست
به گزارش مشرق ، آقای محسنی بندپی گفت: پیشنهاد دو روز تعطیلی تهران به علت وارونگی هوا و افزایش آلاینده ها را دادیم، اما تاکنون تصمیمی گرفته نشده، اما در دستور کار است و از ما اطلاعاتی در این باره خواسته اند. استاندار تهران گفت: فردا قطعا تهران تعطیل نیست و در صورت تایید تعطیلی، اطلاع رسانی خواهد شد. بنابر این گزارش؛ امروز در جلسه کمیته اضطرار الودگی هوا برای تعطیلی دو روزه تهران در میان همه دستگاه های اداری، دولتی، خصوصی و فعالیت های عمرانی تصمیم گیری و ارائه شد.
6 روز قبل از حادثه کلکچال هشدار سطح نارنجی داده بودیم/ مسئولان اجرایی نسبت به وقوع حادثه آگاهی داشتند
صادق ضیائیان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت هوای کشور در هفته جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی جو پایداری در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود و تا پایان هفته برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، اصفهان، قم، کرج، قزوین، اراک، تبریز و مشهد کاهش کیفیت هوا و پایداری غلظت آلاینده های جوی پیش بینی می شود. وی ادامه داد: در اواخر وقت امروز و روز دوشنبه مقداری
تهران 2 روز تعطیل شود
، نویدبخش اواخر هفته ای ناپایدار به شهروندان بودند. با این همه کارگروه اضطرار آلودگی هوا صبح دیروز تشکیل جلسه داد تا راهکار موقت تعطیلی ادارات و فعالیت های پایتخت هر چه سریع تر به مشورت گذاشته شود. نتیجه آنکه پیشنهاد دو روز تعطیلی همه دستگاه های اداری دولتی، خصوصی و فعالیت های عمرانی تهران به معاون اول رئیس جمهوری و هیأت وزیران ارائه شد تا تصمیم گیری نهایی در زمین دولتی ها باشد. رئیس جمهوری نیز
اعلام وضعیت تعطیلی تهران تا ساعاتی دیگر
فنی متوقف خواهند شد. محسنی بندپی با بیان اینکه نظارت مستقیم بر سیستم گرمایشی ادارات استان تهران توسط شرکت گاز استان اعمال صورت خواهد گرفت افزود: در حال حاضر هیچ یک از صنایع استان تهران از سوخت مازوت استفاده نمی کنند. استاندار تهران بیان داشت: وضعیت تعطیلی تهران تا ساعاتی دیگر مشخص می شود که طی آن علاوه بر نظارت جدی بر عوامل کاهش خطر آلودگی هوا و انباشت آلایندگی ها، دو روز تعطیلی را برای همه دستگاه های اداری، فعالیت های عمرانی و دستگاه های خصوصی داشته باشیم.
بحران شهری تهران و آخرین تصمیمات مسئولان برای مقابله با آلودگی هوا
به شهروندان بودند. با این همه کارگروه اضطرار آلودگی هوا صبح دیروز تشکیل جلسه داد تا راهکار موقت تعطیلی ادارات و فعالیت های پایتخت هر چه سریع تر به مشورت گذاشته شود. نتیجه آنکه پیشنهاد دو روز تعطیلی همه دستگاه های اداری دولتی، خصوصی و فعالیت های عمرانی تهران به معاون اول رئیس جمهوری و هیأت وزیران ارائه شد تا تصمیم گیری نهایی در زمین دولتی ها باشد. رئیس جمهوری نیز دیروز در جلسه ستاد ملی مقابله با