بیان جزئیات آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم
سایر منابع:
سایر خبرها
جزئیات آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی از زبان سخنگوی سازمان انرژی اتمی
ا به این درصد از غنا نیاز داریم. دو روز پیش هم نامه دیگری نوشتیم و به آژانس اطلاع دادیم که ما چنین اقدامی را انجام می دهیم. سخنگوی سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: فرآیند DIQ دیروز با حضور دو نفر از باززسان آژانس ساعت 10 صبح شروع شد و حدود ظهر به پایان رسید. پس از آن بلافاصله فرآیند غنی سازی آغاز شد. کمالوندی با اشاره به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ابراز داشت: در تیر ماه سال ج
غنی سازی 20 درصد؛ عبور با آژانس در مسیر قابل برگشت| آیا پرونده هسته ای به شورای امنیت می رود؟
. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز اظهار داشت: با شروع خوبی که داشتیم تا حدود یک ساعت پیش به من اطلاع دادند به پایداری رسیده ایم و همین الان برداشت ما از دو آبشاری که اختصاص داده شده به این کار تولید 20 درصد را بر می داریم. وی افزود: این کار معمولاً 24 ساعت طول می کشد و این کار با تمهیدات خوبی که انجام شده ظرف 12 ساعت عملی شده است و این در راستای اجرای طرح اقدام راهبری
واکنش کمیسیون اروپا به غنی سازی 20درصدی
برجام تولید آن متوقف شود. عراقچی ادامه داد: از نظر طرف های مقابل سوخت 20 درصد قدم مهمی در تکنولوژی هسته ای بود. در عین حال که به گفتهبه ای سخنگوی سازمان انرژی اتمی هنوز برای 4 الی 5 سال آینده سوخت نیاز نداریم و سوخت کافی هم داریم و طبق برجام هر وقت سوخت تمام می شد دو سال قبلاز آن اعلام می کردیم که یا بخریم یا تولید کنیم. معاون ظریف با اشاره به تصمیمات ایران برای کاهش تعهدات هسته ای بیان
آغاز غنی سازی 20 درصد پایان انفعال در برابر بدعهدی غرب
بعدازظهر دوشنبه فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا عصر دوشنبه اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست آمد. ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه، از قبیل اطلاع رسانی به آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحویل پرسشنامه طراحی بر مبنای تعهدات پادمانی کشور صورت گرفته است. سخنگوی دولت با بیان اینکه مواضع دولت درخصوص این قانون به صراحت اعلام شده است، تأکید کرد: دولت خود را ملزم به اجرای قانون
واکنش ها به آغاز مجدد غنی سازی 20 درصد در فردو
کامل با بند 36 برجام است و بعد از سال ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است.تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان، کاملا بازگشت پذیر است. بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی نیز دوشنبه شب در گفت وگویی تلویزیونی از آغاز برداشت اورانیوم 20 درصد از تأسیسات غنی سازی فردو خبر داد و گفت: الحمدالله امروز با شروع خوبی که داشتیم و یک ساعت پیش به من اطلاع دادند به سطح پایداری
غنی سازی 20 درصدی باعث نگرانی شدید و نقض توافق هسته ای است
تولید کرده بودیم پیش از برجام اما قرار شد که با اجرای برجام تولید آن متوقف شود. عراقچی ادامه داد: ازنظر طرف های مقابل سوخت 20 درصد قدم مهمی در تکنولوژی هسته ای بود. درعین حال که به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی هنوز برای 4 الی 5 سال آینده سوخت نیاز نداریم و سوخت کافی هم داریم و طبق برجام هر وقت سوخت تمام می شد دو سال قبل از آن اعلام می کردیم که یا بخریم یا تولید کنیم. معاون
تلاش برای حفظ برجام را دوچندان می کنیم
رادیوداروها به واسطه آن انجام می شود. بیش از یک میلیون بیمار در کشور اکنون از رادیودارو استفاده می کنند. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ذخایر سوخت 20 درصد برای حدود 3 تا 4 سال برای رآکتور تحقیقاتی تهران را در اختیار داریم. بر اساس برجام قرار بود اگر ذخایر 20 درصد تمام شود دو سال پیش از اتمام درخواست بدهیم و آنها به ما بفروشند. در عین حال در جهت اجرای قانون مجلس موظف هستیم حدود
واکنش چین به آغاز غنی سازی 20 درصدی در ایران
برجام تولید آن متوقف شود. عراقچی ادامه داد: از نظر طرف های مقابل سوخت 20 درصد قدم مهمی در تکنولوژی هسته ای بود. در عین حال که به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی هنوز برای 4 الی 5 سال آینده سوخت نیاز نداریم و سوخت کافی هم داریم و طبق برجام هر وقت سوخت تمام می شد دو سال قبلاز آن اعلام می کردیم که یا بخریم یا تولید کنیم. معاون ظریف با اشاره به تصمیمات ایران برای کاهش تعهدات اظهار کرد: ما
واکنش ها به غنی سازی 20درصدی
صالحی تاکید کرد: در غنی سازی 20 درصد وقتی مجلس قانون را تصویب کرد، خود را ملزم به اجرای قانون دانستیم. رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: رئیس جمهور در این خصوص هم دستور غنی سازی اورانیوم 20 درصد و هم دستور تامین بخشی از نیازهای مالی اجرای این قانون را در سال 99 صادر کرد. علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز روز سه شنبه در نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه این تصمیمات به سرعت و به محض بازگشت
درخواست چین از طرف های برجام پس از غنی سازی 20 درصدی ایران: خویشتنداری کنید
قانون مربوط به موضوعات فنی و در ارتباط با سازمان انرژی اتمی است. البته بگویم که این ظرفیت چیز جدیدی نیست. در سال 89 بعد از این که سوخت راکتور را به ما نداند ما وارد تولید 20 درصد شدیم و آن را تولید کردیم. وی موارد مصرف این سوخت را استفاده از آن در راکتور تحقیقاتی تهران عنوان کرد و افزود: اورانیوم 20 درصد غنی شده بیشتر برای سوخت رآکتور تحقیقاتی است که تولید رادیوداروها به واسطه آن انجام می
مجلس چرخ سانتریفیوژ ها را چرخاند
انرژی اتمی می خواهد که در پایان هر سال 120 کیلوگرم مواد غنی شده 20 درصدی را ذخیره کند. وی ادامه داد: این ذخیره سازی نیازمند یک سری کارهای فنی و پادمانی است. ما حدود 4 روز پیش به آژانس بین المللی انرژی اتمی نامه نوشتیم و اعلام کردیم که ما به این درصد از غنا نیاز داریم. دو روز پیش هم نامه دیگری نوشتیم و به آژانس اطلاع دادیم که ما چنین اقدامی را انجام می دهیم. گام 20 درصدی
نماینده سابق انگلیس درآژانس:آغازغنی سازی 20درصد،پیام به دولت بایدن است
آبشاری که به این مهم اختصاص داده شده غنی سازی 20 درصدی در حال انجام است. وی با بیان اینکه این اتفاق در راستای اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده است ، عنوان کرد: این اقدام در راستای حراست و صیانت از حقوق مردم ایران انجام شده و این اتفاق در 12 ساعت به سرانجام رسیده است. کمالوندی توضیح داد: سال 1389 نیز سوخت 20 درصد را تولید کرده بودیم و ظرفیت رخ داده جدید نیست. ما
پاسخ به بدعهدی برجامی
کبنا ؛ با اعلام سخنگوی دولت از ساعات ابتدایی صبح دوشنبه، فرایند تزریق گاز UF6 به سانتریفیوژهای سایت هسته ای فردو با هدف غنی سازی 20درصدی اورانیوم آغاز شد و به نظر می رسد تا ساعاتی دیگر باید منتظر اولین محصول شامل UF6 با غنای 20درصد در فردو باشیم. اتفاقی که بعد از هفت سال و در پی خروج آمریکا از برجام و نقض مکرر توافق وین از سوی کشورهای اروپایی صورت می گیرد و بر اساس بندهای 26 و 36 برجام جزو حقوق ایران طبق این توافق است. به گزارش خراسان، به تازگی مجلس شورای اسلامی در چ
حساب و کتاب غنی سازی 20درصدی
غنی سازی 20درصدی بمب خبری ای بود که ایران در آستانه تغییر دولت در آمریکا و در چهلمین روز ترور شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای اعلام کرد. ایران با افزایش درصد غنی سازی ، ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده را افزایش داده تا دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام تحت فشار بیشتری قرار بگیرد. علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم چهلمین روز شهادت محسن فخری زاده با بیان اینکه در غنی
نماینده سابق انگلیس درآژانس:آغاز غنی سازی20درصد،پیام به دولت بایدن است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی دیشب در گفت وگوی تلویزیونی عنوان کرد: غنی سازی 20 درصد در تاسیسات غنی سازی فردو آغاز شده و به سطح پایداری رسیده و در 2 آبشاری که به این مهم اختصاص داده شده غنی سازی 20 درصدی در حال انجام است. وی با بیان اینکه این اتفاق در راستای اجرای اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده است ، عنوان کرد: این اقدام در راستای حراست و صیانت از حقوق مردم ایران انجام شده و این اتفاق
آیا غنی سازی اورانیوم باعث لغو تحریم ها می شود؟
تهران (پانا) - یک کارشناس ارشد مسائل هسته ای و استاد روابط بین الملل دلایل، انگیزه ها، اندیشه ها و نتایج احتمالی اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس یازدهم برای لغو تحریم ها از سوی دولت را تشریح کرد. دولت تدبیر و امید روز گذشته اعلام کرد که قانون اقدام راهبری مجلس یازدهم برای لغو تحریم ها را به مرحله اجرا درآورده و به این ترتیب غنی سازی 20 درصد اورانیوم را در سایت فردو آغاز کرده و در این
التماس در برابر اقتدار
اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده است ، عنوان کرد: این اقدام در راستای حراست و صیانت از حقوق مردم ایران انجام شده و این اتفاق در 12 ساعت به سرانجام رسیده است. کمالوندی توضیح داد: سال 1389 نیز سوخت 20 درصد را تولید کرده بودیم و ظرفیت رخ داده جدید نیست. ما توانایی غنی سازی بالاتر از 20 درصد را هم به راحتی داریم و درحال بررسی آن هستیم. واکنش غرب به آغاز فرآیند غنی سازی 20درصدی
گام بلند ایران برای لغو تحریم ها
احمد مدنی - به گزارش نما بعدازظهر روز دوشنبه پانزدهم دی ماه 99، بالاخره بعد از ماه ها انفعال و مماشات دولت با بدعهدی و پیمان شکنی غربی ها، دولت در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی برای لغو تحریم ها، از آغاز تولید اورانیوم 20 درصدی در فردو خبر داد. متأسفانه این توان و قدرت بازدارنده در جریان مذاکرات هسته ای متوقف شد و اکنون بعد از تقریباً 5 سال و در نتیجه بدعهدی طرف های غربی
آغاز غنی سازی 20 درصدی در فردو | واکنش ایران به بی تعهدی طرف های برجام
. آیین نامه ای که در مورد اجرای ماده یک قانون مقرر می داشت سازمان انرژی اتمی ایران ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن قانون در گزارشی به دولت موارد نیاز به اورانیوم با غنای 20 درصد و پیش نیازهای فنی و مالی آن را اعلام کند و با تأمین اعتبار و پیش نیازهای فنی لازم اقدامات لازم را برای انجام غنی سازی به منظور استفاده صلح آمیز انجام دهد به نحوی که ظرف یک سال، حداقل 120 کیلوگرم مواد مقرر در ماده یک قانون
غنی سازی 20درصدی و پیام های تهران به غرب
براساس برجام را متوقف کند. علاوه بر آن، دولت موظف شده سالانه به میزان حداقل 120 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد را تولید و در داخل کشور ذخیره کند. همچنین مطابق ماده 6 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، دولت موظف است در صورت عادی نشدن روابط کامل بانکی، عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش نفت دو ماه پس از لازم اجرا شدن قانون، اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف سازد. با گذشت چند هفته
عراقچی: غربی ها بحث های موشکی را از فکرشان خارج کنند/ تکذیب تبادل پیغام با تیم بایدن
شده و سوخت آن همواره از خارج از کشور وارد می شد و حتی بعد از انقلاب هم سوخت این راکتور را از خارج وارد می کردیم، تا حدود سال 88 که سوخت آن به پایان رسید و درخواست سوخت ما برای واردات مجدد را اجابت نکردند و اجازه ندادند کشور هایی که سوخت را به ما می فروختند به فروش شان ادامه دهند لذا در آن مقطع به سازمان انرژی اتمی دستور صادر شد و دانشمندان هسته ای ما همت کردند و به این تکنولوژی بسیار پیچیده رسیدند
غنی سازی بیست درصد رسما آغاز شد/ وحشت غرب و رژیم صهیونیستی از پایان مدارا/ مجلس به انفعال دولت پایان داد
تهران قابل پیش بینی بود. با پافشاری مجلس و رسانه های انقلابی بر مصوبه بهارستان بالاخره، ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد رئیس جمهور در روزهای گذشته دستور اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را صادر کرد و از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شد و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF6 به دست خواهد آمد. ربیعی تصریح کرد: کلیه این فرآیند پس از انجام اقدامات اولیه، از
واکنش چین و روسیه به غنی سازی 20 درصدی در ایران/ تاکید بر بازگشت آمریکا به برجام
یک سال در چارچوب برجام به تعهدات هسته ای خود عمل کرد، اما از آنجایی که کشورهای اروپایی عضو برجام در اجرای تعهدات خود ناکام بودند، ایران نیز از مه 2019 کاهش تعهدات برجامی را طی 5 گام اجرا کرد. با تداوم ناکامی کشورهای اروپایی در اجرای تعهدات برجامی شان، مجلس شورای اسلامی 11 آذرماه (یکم دسامبر) قانون 9 ماده ای اقدام راهبردی لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران را تصویب کرد.
تروئیکای اروپایی:آغاز غنی سازی 20 درصد تلاش ها برای حفظ برجام را تضعیف می کند
تعهدات هسته ای کردند، در این بیانیه اظهار داشته اند: ما عمیقاً از آغاز غنی سازی اورانیوم تا سطح 20 درصد در تأسیسات زیرزمینی مجتمع غنی سازی سوخت فردو توسط ایران نگرانیم. این اقدام که هیچ گونه توجیه معتبر غیرنظامی ندارد و ریسک های بسیار مهمی را از لحاظ مسائل منع اشاعه به دنبال دارد، نقض آشکار تعهدات ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است و این توافق را بیش از پیش تحت فشار قرار می دهد.
خوانش حقوقی غنی سازی 20 درصد چیست؟
– سازمان انرژی اتمی صبح دوشنبه اعلام کرد که ایران تولید اورانیوم غنی شده 20 درصدی را در تاسیسات اتمی فردو از سر گرفته است. آژانس بین المللی انرژی اتمی همزمان با این اقدام تهران، اعلام کرد ایران از آستانه تعیین شده در توافق هسته ای 2015 فراتر رفته است. لذا انتظار می رود آغاز غنی سازی 20 درصد با واکنش جدی تر دیگر طرف ها برجام به ویژه کشورهای اروپایی مواجه شود. خصوصا که در جریان تصویب و ابلاغ طرح
آغاز غنی سازی 20 درصدی؛ آیا برجام از هم خواهد پاشید؟
با فرارو با اشاره به اینکه آغاز غنی سازی 20 درصدی از سوی ایران به زعم طرف های اروپایی برجام نقص فاحش این توافق نامه بین المللی به شمار می رود، گفت: این موضوع می تواند سرآغازی برای خروج از برجام باشد، ایران در سال 2015 متعهد شد که بیشتر از 3.67 درصد غنی سازی را انجام ندهد، در مقابل نیز طرفای برجام نیز حق غنی سازی ایران را به رسمیت شناختند، به نوعی می توان گفت، این محدودیت شاید مهم ترین بخش برای
اروپایی ها حق اعتراضی درباره غنی سازی 20 درصد اورانیوم را ندارند/ضمانت اجرای برجام خودمان هستیم
نظر عملی و نظری تلاش های بزرگی انجام داد افزود: این مسیری است که در سیل خروشان ملت ایران ادامه خواهد یافت. وی گفت: غنی سازی 20 درصد از مهم ترین مباحث مربوط به برنامه هسته ای کشورمان است و این اورانیوم برای تولید سوخت راکتور تحقیقاتی تهران انجام می شود. عراقچی افزود: سوخت راکتور تحقیقاتی تهران همواره از خارج وارد می شد، اما سال 88 که این سوخت به انتها رسید دیگر اجازه فروش این