افزون بر یکهزار کرونایی در طرح شهید سلیمانی در زاهدان شناسایی شدند
سایر منابع:
سایر خبرها
26 هزار و 524 نفر آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان
هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : در 24 ساعت گذشته و تا ظهر امروز، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان 59 نفر افزایش داشته است. اوافزود:با فوت 3 هم استانی در 24 ساعت گذشته، مجموع فوتی ها به هزار و 115 نفر رسید. او افزود: تعداد افراد بستری فعلا در بیمارستان ها 130
افزون بر یکهزار نفر جذب دانشگاه علوم پزشکی زاهدان می شوند
بشدت افزایش داده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازنشستگی، انتقال، استعفا و فوت را به ترتیب از علل اصلی خروج منابع انسانی از چرخه خدمت در این دانشگاه برشمرد و گفت: همه ساله تعداد زیادی از همکاران بومی و غیر بومی درخواست انتقال به سایر نقاط کشور را مطرح می کنند که به دلیل ضرورت استمرار ارائه خدمات به مردم، از پاسخگویی مثبت به این دسته از همکارانمان معذور هستیم. وی توجه
یک هزار و 154 واحد مسکونی در استان مرکزی گندزدایی شدند
سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک هزار و 546 آزمایش سریع نیز در اجرای طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده که منجر به شناسایی 269 مورد مثبت ابتلا به بیماری کووید 19 شده است. وی اظهار داشت: سه هزار و 725 نفر در استان مرکزی در اجرای طرح شهید سلیمانی از سوی 69 تیم مراقبتی استان رهگیری شده اند و یک هزار و 26 نفر نیز در منزل مراقبت شده اند. حسینی افزود: 12 هزار و
بستر تزریق واکسن در قزوین را مهیا می کنیم/ بیماری روند نزولی دارد
این ویروس را یک تهدید برای سلامت خود بدانند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه اخیرا بیمارانی شناسایی شده اند که در دورهمی های خانوادگی در قزوین و بویین زهرا به ویروس مبتلا شده اند و فقط در یک خانواده هشت نفر تست مثبت داشتند که این وضعیت نشان می دهد اگر غفلت کنیم بسرعت وارد شرایط قرمز می شویم. تست های پی سی آر بیشتر می شود نامدار بیان کرد: در
ترخیص آخرین بیمار کووید 19 از بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید محمد هاشمی شهری، اظهار کرد: دستاوردهای سلامت حاصل زحمات و تلاش های شبانه روزی دست اندرکارانی است که در زمینه مراقبت و درمان از بیماران قریب یکسال جانانه جنگیدند و حفظ این دستاوردها و موفقیت ها مقوله ای بسیار مهم و حیاتی است که در سایه مشارکت همگانی و رعایت دستور العمل های بهداشتی و همگام بودن مردم با نظام سلامت میسر می گردد
خالی شدن 80 درصد از تخت های بخش کرونای بیمارستان های سیستان و بلوچستان
سرویس : سیستان و بلوچستان - زمان : شناسه خبر : 1012898 سید محمد هاشمی شهری در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح شهید سلیمانی در سیستان و بلوچستان طی هفته های گذشته روند ابتلا به کرونا روبه کاهش است و 80 درصد تخت هایی را که برای بیماران کرونایی اختصاص داده شده بود خالی هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه وضعیت کنونی بیماری کرونا در استان
451 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در 24 ساعت گذشته 82 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری شده اند. او افزود: با بستری شدن این تعداد بیمار جدید، تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های استان گیلان به 451 نفر رسید. معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر لزوم
75درصد خانواده های سیستان و بلوچستانی سفیر سلامت هستند
شده جامعه محور کردن نظام سلامت است که در قالب آن محتوا های آموزشی در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها بویژه بیماری های غیرواگیر، کنترل عوامل خطر این بیماری ها، پیشگیری از حوادث و سوانح، درمان و توانبخشی به سفیران یا داوطلبان سلامت ارائه می شود تا این آموزش ها در درون خانواده ها نهادینه شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در اجرای این طرح هر خانوار یک فرد را به عنوان سفیر
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / چهارشنبه 17 دی 99
و 846 نفر در ملایر، یک هزار و 100 در نهاوند و سه هزار و 761 نفر نیز در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند که 268 نفر از بیماران بستری، افراد غیربومی و از خارج استان هستند. تیر کرونا در خراسان شمالی باز هم به سنگ خورد رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته مرگ هیچ بیمار مبتلا به کووید 19 در این استان به ثبت نرسیده است. دکتر
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز: نشانه های کرونا را دست کم نگیرید
اعضای خانواده موثر باشد. وی افزود: این روزها شاهد روند تدریجی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا هستیم که البته این روند به صورت آهسته پیش می رود، اما در صورت کوچکترین غفلت در این زمینه، با موج جدید کرونا مواجه می شویم. رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده، اجرای طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی"در کاهش موارد ابتلا به کووید19 بسیار موثر بوده است
بهره مندی 55 هزار و 881 نفر از خدمات طرح ملی ناظران سلامت در اصفهان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، علی محمدهاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار داشت: از ابتدای آذرماه امسال طرح ملی ناظران سلامت در راستای طرح حافظان سلامت (طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) و در جهت تحقق اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر، بیماریابی، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی از بیماران نیازمند به منظور مدیریت و کنترل همه گیری کووید 19 به شیوه
تحقق طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت با اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی
این جلسه قرار گرفتند. جمیل صادقی فر، معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان ایلام ضمن عرض خیر مقدم خدمت نامداری و سایر حاضرین در جلسه گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و در راستای گسترش و تحقق طرح هر خانه، یک پایگاه سلامت و با هدف بیماریابی سریع تر، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی به شیوه محله و خانواده محور و با استفاده از ظرفیت نظام
کاهش مبتلایان و فوتی های کرونا در لرستان دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی است
کشور افزود: در استان لرستان دو هزار و 694 نفر در قالب هزار و 235 تیم مراقبتی،378نفردر قالب 176 تیم مراقبت در منزل و همچنین 833 نفر در قالب 209 تیم نظارتی، دو هزار و 406 نفردر قالب 732 تیم حمایتی از نیروهای حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی، بسیج، سپاه پاسداران، هلال احمر در طرح شهید سلیمانی در حال فعالیت هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: مهمترین دستاورد اجرای طرح شهید سلیمانی
افزایش شمار قربانیان کرونایی در کهگیلویه وبویراحمد
و بویراحمد نتیجه بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که این امر علاوه بر به خطر انداختن سلامت فرد متخلف، سلامت سایر افراد را نیز به خطر انداخته است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به روش های پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حضور نیافتن در تجمعات، سفر نکردن به شهر ها و استان های مجاور و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات و اصناف، از جمله راهکار های مهم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، کنترل این بیماری و کاهش مرگ و میر در استان است. ...
اقدامات پیشگیرانه در بحران کرونا تا زمان دستیابی به درمان تداوم دارد
بیماران مبتلا به کووید 19 از دستاوردهای این طرح است و لازم است در کنار ثبت تجربیات موفق این طرح، کاستی ها و چالش های آن نیز مستند شود تا بتوانیم از تکرار آنها جلوگیری کنیم و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به خوبی این صلاحیت را دارد که بتواند اقدامات موثری در این زمینه به ثبت برساند. قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: در حال حاضر که بیماری یک روند نزولی را در کشور طی کرده است، لازم است بکوشیم تا زمان
اجرای طرح ناظران سلامت با حضور 3 هزار و 400 جوان در اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر، علی محمدهاشمی اظهار داشت : از ابتدای آذرماه سال جاری طرح ملی ناظران سلامت در راستای طرح حافظان سلامت (طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) و در جهت تحقق اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر، بیماریابی ، قرنطینه کردن افراد مبتلا و حمایت معیشتی از بیماران نیازمند به منظور مدیریت و کنترل همه گیری کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور
افزایش سفرها به هرمزگان نگران کننده است
علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به استخدام 400 نفر در بخش های مختلف بهداشت و درمان استان گفت: قرار است 700 نفر کادر سلامت تا قبل از سال جاری به بخش های دانشگاه اضافه شود که از ابتدای سال جاری تا پایان سال این افزایش به یک هزار و 200 نفر خواهد رسید. وی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از طرح های حمایتی و مشارکتی بسیار ارزشمند دانست؛ و تصریح کرد: این طرح ملی در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بسیار
رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ادارات قم کاهش چشمگیری داشته است
استان از میانگین کشور پایین تر است که قم جزو استان های مطلوب در این زمینه می باشد. او افزود: در هفته گذشته 113 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان پذیرش و 73 نفر بستری شده اند که این آمار نیز نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشته است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: همچنین میزان فوتی های کرونایی در این استان طی یک هفته گذشته روند ثابتی داشته است که انتظار
65 میلیارد تومان برای مقابله با شیوع کرونا در بم هزینه شد
به گزارش ایرنا، مازیار اویسی شامگاه سه شنبه در نشست شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی بم ضمن اشاره به هوشمند بودن طرح شهید سلیمانی افزود: با اجرای این طرح تاکنون 44 درصد در موارد مثبت قطعی مبتلا به کرونا، 54 درصد در آمار افراد بستری و 42 درصد در آمار بیماران سرپایی با کاهش روبرو بوده ایم. وی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان بم اظهار داشت: تعداد تست های کرونا در این
فوت 2 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته استان همدان / ثبت 2 مورد جدید در شبانه روز گذشته در نهاوند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گرو ، محمد طاهری گفت: که با شناسایی هفت بیمار جدید مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در بیمارستان های این استان به 9 هزار و 843 نفر رسید. وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در 24 ساعت گذشته 256 مورد بوده که از این تعداد 47 نفر در بخش عادی و 9
163 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد / مرگ 13 نفر
آرش نجیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر یک هزار و 138 بیمار جدید مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کرده اند. وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 163 نفر بیمار مبتلا به کرونا بوده اند، ابراز داشت: 60 نفر از این افراد در مراکز
طی 24 ساعت اخیر؛ 163 بیمار جدید مبتلا به کرونا در اصفهان شناسایی شد / مرگ 13 نفر
آرش نجیمی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اصفهان به جز دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر یک هزار و 138 بیمار جدید مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کرده اند. وی با بیان اینکه از این تعداد مراجعه کننده 163 نفر بیمار مبتلا به کرونا بوده اند، ابراز داشت: 60 نفر از این افراد در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم
مراجعه 163 نفر بیمار مبتلا به کرونا/ بستری 60 نفر در مراکز درمانی
نفر از این افراد در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده اند. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی 24 ساعت اخیر 50 بیمار بهبود یافته کرونا از مراکز درمانی اصفهان ترخیص شده اند، ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی 13 بیمار نیز جان خود را از دست داده اند که تست هفت نفر از آنها مثبت کرونا بوده است. وی کل آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را 419 نفر اعلام کرد و گفت: 100 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند. انتهای پیام/ ...
قیمت ماسک سه لایه بیشتر از یکهزار تومان گرانفروشی است
کرونا استفاده از ماسک و ضدعفونی دست ها در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: مردم برای اطمینان بیشتر از کیفیت ماسک و محلول های ضدعفونی کننده این اقلام را از داروخانه ها و یا فروشگاه های مجاز عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی تهیه کنند. وی افزود: شناسایی سریع افراد مثبت، غربالگری تمامی افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا و نمونه برداری از این افراد و رصد و ایزولاسیون خانگی افراد مثبت از
75 مورد مرگ مغزی در برابر یک مورد پیوند اعضاء در سیستان و بلوچستان
سرویس : سیستان و بلوچستان - زمان : شناسه خبر : 1011908 قاسم میری علی آبادی در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: سالانه 75 نفر از افراد دچار مرگ مغزی بدون اهدای عضو از سوی خانواده هایشان دفن می شوند این در حالی است بیماران زیادی در انتظار دریافت اعضای پیوندی بوده و محقق نشدن آن منجر به مرگ بیمار می شود. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه در حال حاضر هزار
2 بیمار کرونا مثبت در قم فوت کردند
به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت از مبتلایان به کووید 19 در قم، افزود: در این مدت 20 بیمار با علایم ابتلا به کرونا در بیمارستان پذیرش شده اند. وی با بیان این که از این تعداد 15 نفر بستری شده اند، اضافه کرد: 21 نفر از بیمارانی که در بیمارستان بستری بودند، با بهبودی حال عمومی شان ترخیص شدند. وی ادامه داد: در حال حاضر
بیش از 162 هزار نفر در استان فارس به کرونا مبتلا شدند
به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر عبدالرسول همتی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون، بیش از 556 هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، 162 هزار و 445 مورد مثبت قطعی در استان شناسایی شده است. معاون بهداشت گفت: متأسفانه چهار هم استانی در روز گذشته، به دلیل ابتلاء به
اسامی استان ها و شهرستان های در وضعیت قرمز / دوشنبه 15 دی 99
سرپایی مبتلا به بیماری کووید 19 در سطح استان شناسایی شدند. تعداد بستری های بیماران کووید 19 در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و 260 نفر رسید و در 24 آبان 24 فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است. سیر بیماری کووید 19 در کرمانشاه نزولی است رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه در هفته های اخیر سیر
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان قزوین تا 15 دی 99
به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در خصوص وضعیت بیماران کرونایی استان اظهارداشت: در بیست و چهار ساعت گذشته 36 بیمار جدید به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستانها بستری شدند. وی افزود: در حال حاضر تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستانهای استان به 207 نفر رسیده و در این مدت 4 بیمار با تست مثبت نیز در استان جان باختند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد