سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش کارگردان زالاوا به پرسش یک خبرنگار: این سوال خیلی زشتی است. عذرخواهی کنید
درباره انتخاب مضمون فیلم زالاوا گفت: احساس و کنجکاوی درباره موضوع باور در من شکل گرفته بود و دوست داشتم اولین فیلمم، مخصوص به خودم و دغدغه ام باشد. برای همین سراغ افسانه ای رفتم که در خانواده سینه به سینه نقل شده بود. او ادامه داد: برای همین تصمیم گرفتم اثری بسازم درباره این که چطور یک باور به خرافه تبدیل می شود. کارگردان زالاوا با بیان این که همه ما این قبیل داستان ها را ...
کرونا سواد رسانه ای را تقویت کرد/ بی همه چیز فیلمی هوشمندانه
این فیلم می توان لذت برد،رنگ ها و ارتباط ها همه رمانتیسم بود؛ بر اساس قاعده رمانتیسم نگاه شاد و خوشبینانه در فیلم جریان داشت، رمانتیسم عماد و طوبی فیلم گرم خانوادگی بود که به یک وفاداری توجه میکرد و متن چیزی که دیده می شد اما ساختار اثر دراین حوزه بسیار رمان بود. دیدن این فیلم مثل خواندن راوی کتاب بود و انگارما کلیپ میدیدیم البته شیطنت هایی هم بوده است که برای مخاطب جذاب است. حسینی در ...
زالاوا درباره جن نیست
خودش راحت تر بازی می کند. مردم کردستان هنردوست هستند و برای حضور در فیلم از خودشان اشتیاق نشان می دادند. سمیرا برادری – تهیه کننده فیلم – هم درباره گیشه ای بودن این اثر گفت: به نظرم مسئله گیشه و بازیگر نباید در اختیار عده ای محدود باشد. این ما هستیم که باید به سلیقه و شعور مخاطب اعتماد کنیم و فیلم هایمان را بسازیم. این پروژه حدود دو سال طول کشید و به اعتقاد من اگر همه فرمول های گیشه را ...
احیای سینمای پاستورال
نمونه اجتماعی کوچک در قالب یک روستا بپردازد. پرویز پرستویی در نقش امیر ، قهرمان روستایی که پس از سالها و با بازگشت لی لی (هدیه تهرانی) از شهر به روستای زادگاهش، تعادل زندگی قهرمان قصه را بر هم زده و او را بر لبه تیغ تیز حقیقت قرار می دهد تا جماعتی را که سالها مجیزگوی او بودند به ضدیت با خود وا دارد، تا فیلمنامه با استفاده از پیرنگ اصلی انتقام، سرنوشتی تراژیک را برای او رقم بزند ...
تقریبا بی همه چیز !
نقش اول زن ایتالیاایتالیا را بازی می کرد. با این حال تلاش صباغ زاده برای فیلمی با مضمون حفظ عشق و لزوم پایبندی به خانواده ارزشمند است و می توان آن را به عنوان تلنگری نرم درنظر گرفت. بی همه چیز یک فضای سرخوشانه در فیلم خسته نباشید و یک فضای تلخ و جدی اجتماعی در سدمعبر و همکاری در نگارش فیلمنامه فیلم قصرشیرین، به خوبی نشان از توانایی محسن قرایی دارد. وقتی این پشتوانه را در کنار ترکیب ...
فیلم بی همه چیز!
...> نقطه قوت فیلمنامه بی همه چیز البته قصه گو بودن آن است، آن هم در دوره ای که سینمای ایران به شدت از ضعف داستانگویی رنج می برد. این فیلم در برقراری ارتباط با مخاطب عام موفق عمل خواهد کرد و به طور قطع در میان مخاطبان خاص سینما نیز طرفداران زیادی خواهد داشت. شاید اگر روابط علت و معلولی در خلق شخصیت ها و کنش های آنان به طرز دقیق تری پرداخت می شد، ما با یک فیلم کامل روبه رو بودیم؛ فیلمی که از قابلیت ...
این قصه واقعی است
قربانی است یا اگر دقیق تر بخواهید از نظر من صبا یک گناهکار معصوم است. او درگیر سرنوشتی شده و در موقعیتی قرار گرفته که انتخابی نداشته و همین باعث می شود او را معصوم بدانم. باید طوری به او نزدیک می شدیم که مخاطب با این شخصیت ارتباط بگیرد و تلخی سرنوشت او را کاملا احساس کند. البته همچنان بخش های واقع گرایانه فیلم بسیار قوی تر است و به نظر می رسد به همین دلیل زحمت ساختن فیلم در آمریکا را به ...
روزنامچه فجر 1/ دو اقتباس از دو نویسندۀ سوئیسی در یک روز!
.... رمانتیسم عماد وطوبا، به لحاظ تصویرسازی و طراحی صحنه، چشمگیر است و احتمالاً به همین علت برای جشنواره فجر انتخاب شده. اما باید تأمل کرد که آیا می توان کیفیت کار عوامل فنی را منتزع از فیلم، بررسی کرد یا نه. معمولاً یک فیلم شکست خورده، به لحاظ کیفیت فنی اش مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. چون مخاطب اصولاً برای تماشای هنرمندی عوامل فنی به سینما نمی رود. به نظر بنده، آنچه فیلم را ...
برای ساخت روشن ریسک کردم
مخاطب را فراهم می کند. همه این نکات در کنار هم باعث می شود ما تجربه ای جدید از حجازی شاهد باشیم. به بهانه اکران این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر با روح الله حجازی گفت وگویی انجام دادیم که پیش روی شماست. بد نیست در ابتدای امر کمی از ژانر فیلم تان صحبت کنیم. روشن از آن دست فیلم هایی است که نه می توان آن را در گروه فیلم هایی با موضوع درام و اجتماعی قرار داد و نه عنوان کمدی ...
ارسلان امیری: درباره جن فیلم نساختم، زالاوا درباره باور است
خاص باشد ما باید بیشتر به سلیقه مخاطب احترام بگذاریم. پروسه پیش تولید فیلم دو سال طول کشید. اگر همه فرمول های گیشه را نداشته باشد بخشی از آن را دارد و آن قصه گفتن برای مردم است. عباسی گریمور این اثر هم توضیح داد: این یکی از سخت ترین کارهای من بود. ما یک گروه شش نفره بودیم که هر کدام زحمت زیادی کشیدند. ما چالش هایی داشتیم برای رسیدن به این آدم هایی که هر کدام نشانه ای از روستا داشته باشند خیلی با هم صحبت کردیم. منبع: مهر ...
شیشلیک در اکران عمومی شاید جذب مخاطب کند
مهدویان که به آن علاقمند است که یک نوع اتمسفر به فیلم می دهد نه داستان داستان مهدویان است با سابقه فیلم شناسی وی انگار فیلمی از شخصی غیر از مهدویان است. وی ادامه داد: بحث فیلمنامه مهم است فیلمنامه ژوله به نظر من از نظر موضوع مورد استقبال عام قرار می گیرد نقد اجتماعی- اقتصادی دارد این عامل ارتباط با مخاطب است، اما چیزی که من را پس می زند شکل انقادهای فیلم انتقاد در سطح استوری های ...
معرفی برگزیدگان فراخوان تولید و نشر محتوا با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید ...
پلتفرم ها و رسانه های پر مخاطب کشور، بازانتشار شده و میلیون ها بار این آثار مورد بازدید و بهره گیری مخاطبان و کاربران فضای مجازی و رسانه ای کشور قرار گرفته است. برگزاری پویش های تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی یکی از برنامه های مستمر مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی (مرکز سابق فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است که از طریق آن به تولید محتوای سالم، مفید و فاخر در فضای مجازی کمک می شود. 5757 کد خبر 1482113 ...
همراه با فجر 39؛ یک قهرمان ضد جمعی - یادداشتی بر فیلم بی همه چیز
خبرگزاری حوزه / بی همه چیز اقتباسی آزاد از نمایشنامه ملاقات با بانوی سالخورده نوشته فریدریش دورنمات است، اثری که سعی کرده تا ضمن وفاداری کامل به متن نمایشنامه با اندکی دخل و تصرف و وطنی کردن آن یک اثر قصه گو را با خلق فضای یک روستا لا مکان در یک موقعیت لا زمان به مخاطب عرضه کند. بی همه چیز ماجرای انتقام عجیب زنی است که پس از سال ها به زادگاهش بازگشته تا با پول عدالتی که سال ها پیش از ...
پیوند موفق ادبیات و سینما/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
یکی از جذابیت های اولیه بی همه چیز باشد که در گام نخست بتواند تماشاگر عام را ترغیب به تماشای فیلم کند. حضور کاریزماتیک هدیه تهرانی که می توان آن را بازگشت باشکوه ستاره سابق سینمای ایران بعد از چند سال دوری و چند فیلم نه چندان موفق دانست، از مهمترین وجوه انتخاب بازیگر و اجرا در بی همه چیز است که به نظر می رسد با دقت و زمان زیادی صورت گرفته است. دیگر بازیگران فیلم نیز از باران کوثری تا هادی حجازی فر ...
(3) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 39؛ بی همه چیز
حضور زوج هنری پرویز پرستویی و هدیه تهرانی که بازیگران به نسبت کم کار سینمای ایران در چند سال اخیر هستند در بی همه چیز می تواند برای ترغیب تماشای فیلم کافی باشد. محسن قرایی بعد از کارگردانی فیلم موفق سد معبر و فیلمنامه نویسی فیلم قابل توجه قصرشیرین ، فیلم پربازیگر بی همه چیز را کارگر
تله عوام گرایی و درد قهرمان کشی
به مخاطب گوشزد می شود. اما درباره امیرخان فقط در قالب چند دیالوگ می شنویم که او آدم مهم و معتمدی بوده است. بنابراین در تقابل میان این دو نفر مخاطب حق دارد که همچون اهالی روستا حق را به لیلی بدهد تا امیرخان. محسن قرایی در فیلم فیلمنامه ای از سعید روستایی را جلوی دوربین برد که به موضوع جنجالی رشوه می پرداخت. بی همه چیز اولین فیلم اوست که کارگردانی و فیلمنامه نویسی اش را همزمان خود به عهده ...
یک تله فیلم مفرح/ نگاهی به فیلم رمانتیسم عماد و طوبا
، طراحی صحنه و لباس و..)، در محتوا چنگی به دل نمی زند. چرا؟! شاید چون قصه اش تکراری است. کنش و هیجانی ندارد. ایرانیزه شدن داستان دوباتن، از اساس ارزش محتوایی آن را مخدوش ساخته است. رابطه طوبا و عماد هم همانند تمام روابط مرسوم زن و مرد، از همان جنس و عیار است و چیزی فراتر در آن وجود ندارد که آن را متفاوت و قابل توجه سازد. مرور فصل های زندگی این زوج هم، همه چیزش به روال است. ابتدا، میانه و جاده رو به ...
نگاهی به اسامی فیلم های سودای سیمرغ در جشنواره 39
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا ، با نگاهی به عناوین فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سودای سیمرغ فجر 39، تا حدود زیادی می توان حدس زد قصه این آثار در چه حال و هوایی روایت می شود و باید دید عناوین آثار جشنواره چگونه ما را به جهان فیلم ها وصل می کند. اسم یک اثر، معمولا مانند کلیدی است که بیننده را به دریافتی از مضمون یا ایده اصلی فیلمساز می رساند. گاهی نیز یک فیلمساز با ایجاد ...
نفس گیر و میخکوب کننده/ نگاهی به فیلم بی همه چیز
(با بازی خوب باران کوثری) مخاطب به جریان روایت گره می خورد تا جریان و اتفاقات رنگ به رنگ و چالش برانگیز بعدی. بی همه چیز نمونه کامل سینمای قصه گو است. روستایی انتزاعی در مکانی انتزاعی که مردمانش غم نان دارند و برای آن دست به هر کاری می زنند. قاب بندی های بدون نقص مرتضی هدایی در کنار صحنه آرایی و طراحی لباس خوب فیلم، باعث شده که تماشاگر تا انتها در کنار قصه تلخ و تامل برانگیز آن بماند و از پلان به ...
نمایش دو فیلم در روز اول برگزاری جشنواره فجر در برج میلاد/ فردوسی پور مهمان بی همه چیز شد
ایتالیا ایتالیا اعمال کرد و البته بهتر از اینجا در راضی نگه داشتن مخاطب جواب گرفت. +چه کسی گناهکار بود؟ فیلم سینمایی بی همه چیز قصه رابطه ای نافرجام را روایت می کند و در دل قصه، چندگانگی رفتار مردم در مواجهه با آدم ها و شرایط موجود را نیز به تصویر می کشد. این اثر اقتباسی از نمایشنامه معروف ملاقات با بانوی سالخورده است. فضاسازی، گریم و هدایت هنروران که انصافاً خوش ...
تقدیر از تولیدکنندگان محتوا با موضوع سرداران مقاومت و شهید فخری زاده
برگزاری پویش، آثار برتر در پلتفرم ها و رسانه های پر مخاطب کشور، باز انتشار شده و میلیون ها بار این آثار مورد بازدید و بهره گیری مخاطبان و کاربران فضای مجازی و رسانه ای کشور قرار گرفته است. برگزاری پویش های تولید و انتشار محتوا در فضای مجازی یکی از برنامه های مستمر مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی (مرکز سابق فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) است که از طریق آن به تولید محتوای سالم، مفید و فاخر در فضای مجازی کمک می شود. انتهای پیام ...
طفره رفتن عوامل از پاسخ به طعنه های سیاسی فیلم
جامعه اطرافش در ارتباط نیست، من چیزی را که در اطرافم میبینم به تصویر می کشم و آدم های مختلف نگاه های مختلفی نسبت به اطرافشان دارند. پرویز پرستویی درباره چرایی قبول کردن این نقش بیان کرد: کاری را که دوست نداشته باشم قبول نمی کنم، ضمن اینکه محسن را از سال ها پیش می شناسم. همچنین متن هم باعث شد ترغیب شوم که در آن حضور پیدا کنم. وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما شخصیت امیر ...
عقبگرد تا ایتالیا/ قهرمان ترسو
به درستی شکل گرفته اند و نه مساله و دغدغه کارگردان به بار نشسته است. روستایی در برهه ای از زمان دوران پهلوی، در انتظار میهمانی است که قبلا متعلق به همین روستا بوده و قرار است با ورود او مشکلات بیکاری و معیشت اهالی روستا حل شود. ولی با ورود این میهمان، اتفاقاتی می افتد که حمایت و اعتقاد مردم نسبت به معتمد روستا عوض می شود. هدیه تهرانی در نقش میهمان روستا و پرویز پرستویی در نقش ...
کوتاه درباره فیلم های بی همه چیز و رمانتیسم عماد و طوبا
سینماسینما ، ایلیا محمدی نیا بی همه چیز؛ جذاب و پرکشش است بی همه چیز به کارگردانی محسن قرائی که پیش از این فیلم سد معبر از او همزمان مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرار گرفته بود از همان دست فیلم هایی است که به خوبی مخاطب را با داستان غیر قابل پیش بینی و در عین حال جذابش تا پایان فیلم همراه می سازد. فیلمنامه مهندسی شده محسن قرایی و محمد داودی که اقتباسی از داستان ...
نگاهی به "بی همه چیز" |آیا "بی همه چیز" در 42 سالگی انقلاب به دنبال انتقام از مردم است؟/ مردم بی همه چیز ...
از آنکه قصه فیلم تراژدی داشته باشد این خود فیلم است که دچار تراژدی روشنفکری است که جهانی ابلهانه خلق کرده که در آن تمام جامعه روستا یکدست بی همه چیز و بی شرف اند و آن قدر نابخرد که حاضرند هستی و نیستی خود را ساقط کنند و ارزش های اخلاقی و انسانی را یکجا بفروشند. اما فیلم در تمام این سیر و روال داستانی خود که در بستری تاریخی روایت می شود باعث می شود که حس نشانه شناسی مخاطب تحریک شود و از ...
همه چیز درباره بی همه چیز
بازیگران که این اثر را شبیه به خواندن رمانی جذاب کرده است اما داستان بی همه چیز مخاطب را در بهت عمیقی فرو خواهد برد. داستان چیزی بیش از انتقام است؛ فضایی که از ابتدا مبتنی بر دروغ و بی اعتمادی شکل گرفته و قهرمانش که رئیس خانه انصاف نیز هست حتی نسبت به خانواده خود و آدم های گذشته اش هم انصاف ندارد، چه رسد به مردمی که هر روز یک رنگ می شوند. قرایی فیلم هایش را متاثر از فضای جامعه می ...
همه چیز درباره اسامی فیلم های جشنواره فجر
گرفتند و کارگردان، نام "بدون همه چیز” را پیشنهاد داد. چند روز بعد با صحبت هایی که وی با مسئولین سازمان سینمایی داشت دوباره نام اثر به همان "بی همه چیز” تغییر کرد که با توجه به درونمایۀ فیلم، اسم مناسب تری به نظر می رسد. طلاخون (ابراهیم شیبانی): این فیلم در ابتدا "چرک نویس های یک زن خانه دار” نام داشت. بعد به "خورشید همچنان می درخشد” تغییر یافت و در نهایت به "طلاخون” رسید. تارا ...