کت چرمی قصه گوست
سایر منابع:
سایر خبرها
قهرمان کت چرمی از جنس مردم است
عاطفه جعفری، خبرنگار: کت چرمی از یک روز تقریبا سرد در اواسط پاییز 99 شروع شد؛ وقتی که برای ساخت یکی از فیلم های کوتاهم، نام مرده، در دل شهر به جست وجوی مردمانی بودم که شاید بتوانم درک درست تری از روایت خودم پیدا کنم. روایتی در مورد دختران و پسران جوانی که به خاطر جبر اعتیاد کوچه های شهر را وجب می کردند. ساعت تقریبا 11 شب بود که با دختری به اسم مهسا روبه رو شدم. 21 ساله بود، اما 21 سال زندگی نکرده ...
ناکام در چالش هویت بخشی
فیلم بلند حسین میرزاخانی رخ داده است. آغاز پخش کت چرمی در سینماهای مختلف میزبان جشنواره، مصادف بود با برگزاری سانس های فوق العاده این فیلم؛ خبری که باعث اشتیاق دو چندان اهالی هنر و علاقه مندان سینما برای تماشای آن شد. سوال اینکه آیا فیلم پاسخ مناسبی برای این اشتیاق به وجود آمده داشت و مستحق همه توجهات پیرامون خود بود؟ به سخن دیگر کت چرمی چقدر توانست انتظارات مخاطب را برآورده کند؟ پاسخ به این سوال ...
آسیب های اجتماعی و مردم دغدغه ماست/ در تولید فیلم از بهزیستی کمک نخواستیم
فیاض (مدیر فیلمبرداری) حضور دارند. کامران حجازی تهیه کننده در ابتدا بیان کرد: ضمن همدردی با مردم عزیز ایران و مردم شریف خوی باید بگویم این تیم به نمایندگی از کل تیم سازنده کت چرمی در اینجا حضور دارند. حسین میرزامحمدی کارگردان اثر نیز در سخنانی درباره دلیل ساخت این فیلم اظهار کرد: سال 99 من فیلم کوتاهی داشتم که موضوع آن به پسربچه های بدسرپرست و بی سرپرست می پرداخت و در ادامه ...
(21) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ کت چرمی
کت چرمی در کارگردانی جلوتر از فیلمنامه است. فیلمنامه نویس با وجود تمام دغدغه هایی که در فیلم نمود دارد از یک نکته غافل شده و آن نوع و چگونگی پرداخت این دغدغه ها و نحوه تقسیم اطلاعات است به نحوی که تماشاگر دچار گنگی و ابهام نشود تا ارتباط اش با سیر روایت و قصه مخدوش شود. اگر چه انتخاب این سوژه به واسطه محدودیت های موجود خواه نا خواه توأم با ریسک محسوب می شود ولی توجیه کننده پاره ای از اشکالات نیست ...
قصه آدم های سرگردان
تصویربرداری در کنارمان بود و من به شخصه از او خیلی یاد گرفتم. خانم صامتی بازیگر فوق العاده ای است. استقبال از فیلم اول همیشه برای کارگردانان جذاب بوده. فکر می کنید با توجه به داستان سرهنگ ثریا این توجه از سوی مردم تا چه اندازه باشد؟ می خواهم از تئاتر شروع کنم؛ در جشنواره های تئاتر فجر همیشه نمایش ها در طول سال اجرا می شدند و بعد در جشنواره روی صحنه می رفتند. راستش با توجه به شناخت می ...
این فیلم بخشی از قصه زندگی آقای نصیریان است
است و از دیرباز همه این را می دانند. وی درباره چالش ها و دلگرمی کار با آقای نصیریان نیز گفت: زمانی که آقای نصیریان قرار بود در خدمتشان باشیم در سال 1399 پروانه ساخت گرفتیم 1400 شروع شد و به جشنواره پارسال نرسید و این یک سال روی صدا و موسیقی و ... کار کردیم. آقای نصیریان بسیار کمک من کرده اند به خصوص در شعر هایی که در فیلم می خوانند. گل سفیدی خاطر نشان کرد: زمانی که فیلمنامه به ...
حجازی: میان بازیگران حاضر در جشنواره و مردم خط کشی نکنید
) حضور دارند. کامران حجازی تهیه کننده در ابتدا بیان کرد: ضمن همدردی با مردم عزیز ایران و مردم شریف خوی باید بگویم این تیم به نمایندگی از کل تیم سازنده کت چرمی در اینجا حضور دارند. حسین میرزامحمدی کارگردان اثر نیز در سخنانی درباره دلیل ساخت این فیلم اظهار کرد: سال 99 من فیلم کوتاهی داشتم که موضوع آن به پسربچه های بدسرپرست و بی سرپرست می پرداخت و در ادامه مستند خارج از محدوده را ...
چراغ جشنواره فیلم فجر در قم روشن شد
زندگی آینده آنها را به تصویر می کشد. اما دومین فیلمی که در پردیس سینمایی بازار شهر قم با حضور قابل توجه تماشاگران سینما به روی پرده رفت، عطرآلود هادی مقدم دوست بود که نتوانست خاطره خوش سر به مهر را برای تماشاگران قمی تکرار کند. مقدم دوست که طی سالیان گذشته با آثار و نگارش فیلمنامه های خود به نوعی صاحب سبک شده در ساخت اثری جذاب و جذب مخاطب عطر آلود ناکام ماند. دو ...
نگاهی به فیلم های جشنواره؛ ، پرونده باز است ، هوک ، بچه زرنگ
عوامل فیلم. بچه زرنگ ، اثر خوش ساخت جشنواره انیمیشن بچه زرنگ، در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر, به کارگردانی مشترک هادی محمدیان، بهنود نکویی و محمدجواد جنتی، تهیه کنندگی حامد جعفری و نویسندگی هادی محمدیان، مدیر دوبلاژی سعید شیخ زاده و صداپیشگی هومن حاجی عبداللهی، هدایت هاشمی، میرطاهر مظلومی و هنرمندان خوب دیگر یک انیمه خوش ساخت، جذاب و تراز است که در کنار جذابیت از آموزش بیننده ...
بعد از رفتن ؛ ناتوان در قصه گویی/ کت چرمی ؛ تقلید ناموفق از دو فیلم لئون و مرد بازنده
گروه فرهنگی-رجانیوز: چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نیمه ی راه رسید و در پنجمین روز از این رویداد، دو فیلم کت چرمی و بعد از رفتن در پردیس سینمایی ملت، برای اهالی هنر و رسانه به اکران درآمدند. دو اثری که اگرچه فضای متفاوتی با یکدیگر دارند اما در یک چیز مشترک اند و آن ناتوانی در پرداخت ایده ی اولیه داستان است. در ادامه به بررسی این دو اثر پرداخته خواهد شد. بعد از رفتن درام کم ...
نه جواد عزتی هست نه صابر ابر/ جشنواره ای با طعم عوامل فنی!/ بازگشت پورعرب به جشنواره
بازیگرانی چون صابر ابر، سارا بهرامی، پوریا رحیمی سام، پانته آ پناهی ها، بهرام شاه محمدلو، احترام برومند، روشنک گرامی، یسنا میرطهماسب، خسرو احمدی، حامی ترابی حضور دارند. محمود بابایی درباره حضور این اثر در جشنواره فیلم فجر گفت: ما از هفتم، هشتم آذر ماه بود که کلید فیلمبرداری را زدیم. ما در اوج التهابات کار را شروع کردیم. بسیاری به من گفتند الان زمان ساخت نیست. نشست هایی با هم داشتیم و به این نتیجه رسیدیم ...
هفت بهار نارنج متفاوت ترین نقش استاد نصیریان را دارد
...، حتماً فیلم کوتاه می ساختم اما این فیلم بلند است. وی درباره عدم حضور تهیه کننده در نشست گفت: با شناختی که از محمد کمالی پور دارم، می دانم که ایشان اهل تحریم کردن نیست و دلیل حضور نداشتنشان به این دلیل است که درگیر ساخت فیلمی هستند و شرایط برای حضورشان مهیا نشد. درضمن درباره عنوان عدد هفت هم که بخشی از نام فیلم است باید بگویم. هفت عدد مقدسی است و از دیرباز همه این را می دانند. ...
نقد فیلم های جشنواره
مفهوم عشق در زندگی شخصیت شمش (علی نصیریان) در فیلم، مانند مابه ازاهای بیرونی اش، فقط عاشق جنس مخالفش نیست، بلکه اشاره های گذرا به نوستالژی های زندگی شهروندی در شرایط سنی او، یعنی موسیقی ها، مجله ها و کتاب های قدیمی، قطعه های یک موقعیت عشقی را به نام زندگی تشکیل می دهند. البته ناگفته نماند، قصه هفت بهارنارنج که هیچ چیز پنهانی با مخاطب ندارد و خیلی رو، مقابل چشم او در جریان قرار دارد، درواقع ...
با جواد عزتی تماس نگیرید، به شدت سرش شلوغ است
برترین ها: جواد عزتی حالا حدود 20 سال است که در عرصه بازیگری فعال است و امسال هم در جشنواره با فیلم کُت چرمی حضور دارد، عزتی البته طی ماه های اخیر بیشتر به واسطه سکوت ممتدش در قبال وضعیت ملتهب اجتماعی خبرساز شده بود. او به طور مطلق هیچ واکنشی نداشته و برخی از مخاطبانش چنین رفتاری را منطقی ندانسته اند، به هر حال در ادامه این مطلب مروری داریم بر کارنامه او با اتکا به مطلب فرهیختگان ، البته چیزهایی ...
نقد فیلم های جشنواره
این فکر کنید که این طور هم می شود ! فیلم سینمایی بعد از رفتن ، حاضر در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، نیز در قصه چنین رویکردی داشته است. همه چیز مانند خیلی از فیلم های با موضوع مشابه است، تا آنجا که مخاطب درمی یابد درباره مادری که فرزند خردسال و همسرش را ترک کرده و حالا پس از چند سال سر و کله اش پیدا شده، این طور (جور دیگر) هم می شود دید. در واقع یک برگ که با تصور یک موقعیت با زاویه ای ...
پوستر بچه زرنگ رونمایی شد
انیمیشن سینمایی بچه زرنگ از سوی حسن ایوبی، آهنگسازی از سوی امیر توسلی، اصلاح رنگ از سوی سامان مجدوفایی و صداگذاری از سوی حسین ابوالصدق انجام شده است. در خلاصه قصه منتشر شده درباره این اثر آمده است: محسن پسر بچه ای است که عاشق ابر قهرمان های فیلم هاست و همیشه تلاش می کند تا با وسایل ابرقهرمانی اش به هرکس و هر چیزی کمک کند. اما در یک اتفاق نادر، محسن با حیوانی مواجه می شود که از گونه حیوانات ...
همه چیز متوسط در نیمه جشنواره
گرفته است که بله، انیمیشن باید با انیمیشن رقابت کند، از همین رو تنها فیلم انیمیشنی جشنواره در میدان جدی ارزیابی نمی شود اما چه باک بچه زرنگ نه تنها تا اینجا بهترین فیلم جشنواره بوده است بلکه بهترین فیلم بلند تاریخ انیمیشن سازی ایران هم شناخته می شود. بچه زرنگ به درستی براساس مخاطب هدفش طراحی و ساخت و پرداخت شده است. انیمیشن اگر با کودک ونوجوان ارتباط بگیرد یعنی همه گروه های سنی را راضی خواهد کرد ...
ششمین روز جشنواره فیلم فجر
اصلی مرد است، و فیلمنامه آن را احمد رفیع زاده نوشته است. فیلمی که در خلاصه داستان آن آمده: قصه عشق اساطیری شمس و طلعت... به گفته گل سفیدی، کارگردان هفت بهارنارنج: این فیلم بخشی از قصه زندگی آقای نصیریان است و ایشان تا پایان عمر از همسر شان مراقبت کردند. ما با این که در موقع ساخت فیلم، استاد نصیریان را در طول روز بیشتر از هفت ساعت نداشتیم، اما ایشان در 83 دقیقه، یک تنه کل فیلم را پیش برد و ...
زندگی هر شهیدی می تواند یک کتاب جذاب شود
ادامه می گوید؛ سعی من بر این بود بدون شعار و غیرمستقیم در بستر یک قصه جذاب مخاطب را با طیبه آشنا کنم. بدون قدیسه سازی و بت ساختن از زنی بگویم که هر آنچه داشت فدای راهی کرد که انتخاب کرده بود. خاطرات تلخ و آزار دهنده این نویسنده حوزه انقلاب در خصوص مشکلات و موانع مسیر نگارش کتابش می گوید: بزرگ ترین مشکلی که سر راه داشتم نبود اطلاعات کافی بود. چون از آن سال ها قریب 50 سال گذشته ...
استقبال از دو فیلم سینمایی و حضور پورعرب در روز پنجم جشنواره
درباره دلیل ساخت این فیلم اظهار کرد: سال 99 من فیلم کوتاهی داشتم که موضوع آن به پسربچه های بدسرپرست و بی سرپرست می پرداخت و در ادامه مستند خارج از محدوده را ساختم و رگه های کت چرمی از آنجا شکل گرفت. من با نویسنده سه فیلم کوتاه دیگر هم کار کردم و ماحصل آن ها به این کار بدل شد. وی درباره انتخاب جواد عزتی و اینکه چقدر نقش او از فیلم خورشید مجیدی الهام گرفته شده است، توضیح داد: زمانی که ما ...
نمایش های کودکانه تا حواشی پر رنگ تر از متن در جشنواره فجر
کنی؟ نام فیلمی به کارگردانی علیرضا معتمدی است که ماجرای علیرضایی را روایت می کند که در فقدان برادر گویی دچار شوک و چشمه اشکش خشک شده است و نمی تواند گریه کند؛ حالا دوستانش با راه های مختلف از وی دعوت می کنند گریه کند و در تلاش هستند وی را از این چالش نجات دهند. چرا گریه نمیکنی؟ یکی از فیلم های جشنواره است که نه خودش، بلکه حواشی آن تا حدودی جنجال برانگیز شد، زیرا ابتدا بازیگران ...
نقش جلوه های ویژه در روایت قصه سرهنگ ثریا
موضوع این فیلم سینمایی و ماجراهی کمپ آزادی اطلاع داشتم، اما متوجه شدم چقدر ماجرا و اتفافات خاص در آن رخ داده است. برای همین بسیار علاقه مند شدم و شخصا تمام مستنداتی را که درباره این موضوع بود، دیدم و مطالعه کردم. همین مطالعات و مشاهدات کمک کرد تا ایده های مختلفی برای طراحی مطرح شد. در کل فیلم خاصی است و امیدوارم در جشنواره دیده شود چون بخش های فنی آن بسیار قوی ظاهر شدند. به ویژه ...
کت چرمی؛ راویتی درباره جبر اعتیاد و سفر یک قهرمان
همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: چهل و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر را باید جشنواره فیلم اولی ها دانست، زیرا اغلب فیلم های راه یافته به این رویداد فرهنگی توسط کارگردانانی ساخته شده که تاکنون تجربه ساخت فیلم بلند را نداشته اند، حسین میرزاخانی از همین دست کارگردانانی است که امسال با نخستین تجربه بلند سینمایی خود یعنی فیلم سینمایی کت چرمی با به این دوره از رقابت ها گذاشته است. کارگردان کت چرمی ...
روز پنجم جشنواره فجر چهل و یکم در سینما رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
فیلم مان را برای جشنواره آماده کردیم. *او درباره حضور بازیگران چهره در فیلم و در عین حال غیبت آنان در نشست پرسش و پاسخ جشنواره توضیح داد: این اشل کوچکی از دموکراسی است. به آنان برای نشست امروز اطلاع دادیم ولی تلاشی نکردیم که حتما بیایند. درست است که فیلم در دوران التهاب ها ساخته شده و در ان زمان بحث فیلم ساختن و نساختن مطرح بود اما من تاکید داشتم که کار فرهنگی تعطیل بردار نیست و به همین ...
کمک جشنواره فیلم فجر به معیشت اهالی سینما
نیازسنجی و ارزیابی کارکرد های اجتماعی آن به تکامل و توسعه ساختار و شاخصه های اجرایی اش توجه کنیم و به حسب استراتژی و برنامه های راهبردی در حوزه فرهنگ و هنر باید الزامات تحول آن را جدی بگیریم. جشنواره فجر ویترین تولیدات و آیینه تمام نمای داشته ها و کاشته های سینمای ماست که در آن می توانیم چالش ها و کاستی ها را ببینیم. مسیر طی شده را ارزیابی کنیم و راه های پیش رو را طراحی و ترسیم. ...
جواد عزتی در کت چرمی تکراری شده است؟
فیلمبرداری کت چرمی برای خودش چالش جالبی بود چون تاکنون در فیلمی به این اندازه روایتگر ، کار نکرده بود. وی در پاسخ به سوالی درباره کم و کیف خوانش فیلمنامه توسط قوه قضاییه بیان کرد: پروسه بازنویسی فیلمنامه و اخذ پروانه از وزارت ارشاد، 6 ماه زمان برد. ارشاد و شورای پروانه ساخت اگر فیلمنامه چالشی داشته باشد به ما اعلام می کند و ما با آنها وارد مذاکره می شویم. درباره این فیلم اتفاقی نیفتاد و شاید ...
بعد از رفتن در پناه اصالت
بابایی بعد از موفقیت بدون قرار قبلی دوباره سراغ تهیه فیلمی با همان دغدغه قبلی اش رفته که اصالت و بازگشت به خویشتن است. با محمود بابایی درباره فیلم بعد از رفتن، گفت وگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید. از تجربه تهیه و تولید فیلم بعد از رفتن بگویید؟ با توجه به شرایط سخت تولید فیلم در چند ماه اخیر چه چالش هایی برای این کار داشتید؟ بعد از رفتن، با همه سختی هایش برای من شیرین و ...
این یک فیلم شاعرانه است که تهرانی هم نیست
که باید گذرانده شود. قصه در آغوش درخت چگونه شکل گرفت؟ ایده ساخت این فیلم نیز از آن جایی شکل گرفت که خانواده های جوان در کشور، هنگام شروع زندگی خود دچار چالش هایی می شنوند که احتمال دارد ضربه ای به آن ها و زندگیشان وارد کند و باعث می شود یادشان برود چه چیز ارزشمندی رو از دست میدهند. ایده این کار را من از زیست خانواده هایی که در اطرافم میدیدم یا میشینیدم، گرفتم. و اگر بخواهم ...
(18) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ هوک
نیز شاهد یک کارگردانی استاندارد هستیم اما برخی شتابزدگی ها در فیلمنامه و همچنین در مقوله بازیگری چه در انتخاب و چه در بازی گیری (خاصه ادای لهجه ها) باعث شده با اثری یکدست و یکپارچه طرف نباشیم یا حداقل فیلم برای مخاطب سخت گیرتر و با وسواس سینمایی، آنچنان که باید چالش برانگیز نیست که امید است در رودررویی با تماشاگران معمول با قضیه ای عکس آن مواجه باشد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی ...