چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۰۷:۴۴Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
پارسینه ۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۱۵:۳۰

فعالان مبارزه با خشونت جنسی برنده صلح نوبل شدند

کمیته صلح نوبل جایزه صلح خود در سال 2018 را به دکتر دنیس موکوِگ شهروند اهل کنگو و نادیا مُراد شهروند ایزدی اهل عراق اعطا کرد. به گفته کمیته صلح نوبل، این جایزه به دلیل فعالیت این دو نفر در راه مبارزه با خشونت جنسی و پایان دادن به خشونت جنسی به عنوان یک ابزار جنگی در درگیری های نظامی به آن ها تعلق گرفته است. نادیا مراد یک شهروند عراقی است که از سپتامبر 2016 به عنوان فعال صلح و همچنین سفیر حسن نیت سازمان ملل در راه مبارزه با قاچاق انسان فعالیت میکند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)