سایر منابع:
سایر خبرها
نشست شورای امنیت روسیه در مورد برجام
شعار سال : شورای امنیت روسیه امروز پنج شنبه در نشستی به ریاست ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور به بررسی آخرین تحولات مرتبط با برجام پرداخت . حاضران در این نشست مشخصاً درباره تصمیم اخیر ایران برای متوقف کردن برخی اقداماتش در چهارچوب برجام گفت و گو کردند. شدت گرفتن تنش ها در خاورمیانه و همچنین پاره ای از مسائل داخلی روسیه، از دیگر موضوعات بررسی شده در این نشست بوده است . بنا
آیا برجام یک سال دیگر زنده خواهد ماند؟
به گزارش پایداری ملی، سایت تحلیلی نشنال اینترست با انتشار مقاله ای با عنوان دیپلماسی بهترین راه حل اختلاف ایران و امریکا ادعا می کند خروج ایران از برجام به امنیت ملی امریکا ضربه سنگینی وارد خواهد کرد. متن کامل مقاله در زیر آمده است. برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک، یک- سازه ضروری برای بازگرداندن منافع امنیت ملی ایالات متحده امریکا و عمل به تعهدات واشنگتن در قبال متحدان خود
اقدام متقابل ایران، پاسخ حداقلی در قبال فشارهای آمریکاست/ دولتمردان بالاخره به این باور رسیدند که طرف ...
؛ طبیعی است که اگر قرار به خروج از برجام هم باشد، باید مرحله به مرحله صورت بگیرد. تاکتیک اروپایی تا کنون در نقش پلیس خوب بازی کردن بود اما تا اقدام عملی انجام ندهند فایده ای متوجه ایران نمی شود. ثروتی با بیان اینکه این اقدام متقابل ایران باعث می شود اروپا به سمت یک اقدام عملی برود خاطر نشان کرد: اینکه آیا اروپا یک اقدام عملی در برابر بیانیه ایران انجام می دهد یا خیر مهم است اما موانع این
ایران به دنبال فروپاشی برجام است؟!
: این روندی که از امروز شروع شده، می تواند به فروپاشی کامل توافق هسته ای منجر شود و آن ها باید این پیام را از طریق اقدام امروز دریافت کرده باشند. فرصت ایران کاملا یک فرصت معقول و منطقی است این تحلیل گر ارشد مسائل بین الملل درباره فرصت 60 روزه ایران برای طرف های مقابل تصریح کرد: این فرصت برای درخواستی که ایران انتظار دارد، کاملا فرصت معقول و منطقی است و در کمتر از آن زمان هم اگر
حمایت مجلس از تصمیم شورای عالی امنیت ملی/ اطلاعیه دو پهلوی اتحادیه اروپا قابل پذیرش نیست
اینکه اقدامات ترامپ بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را نشان داد، افزود: پس از خروج آمریکا از برجام، انتظار این بود که طرف های اروپایی جبران بدعهدی آمریکا را انجام دهند و مستقل از آمریکا نسبت به انجام تعهدات خود اقدام کنند ولی متأسفانه تابه حال نتوانستند از این آزمایش سربلند بیرون بیایند. مقدسی بابیان اینکه جمهوری اسلامی تا به امروز تعهدات خود را در حوزه برجام به صورت یک طرفه انجام داده
موگرینی: حفظ توافق هسته ای مسئله ای مربوط به امنیت ما و جهان است
است که اگر طرف مقابل تعهد خود را نقض کند ما آن را در کمیسیون مشترک مطرح کنیم. بنابراین، به سران 5 کشور اعلام کردیم که مواد غنی شده و آب سنگین خود را دیگر نمی فروشیم. حسن روحانی همچنین تصریح کرد که ایران از امروز فروش مواد غنی شده و آب سنگین را متوقف می کند. این تصمیم ایران با واکنش بسیاری به ویژه طرف های دیگر برجام روبرو شد. چین و روسیه که از طرف های برجام به شمار
روسیه از همه کشورها خواست به خرید نفت از ایران ادامه دهند
روسیه در بیانیه امشب خود تأکید کرد که تهران به طور کامل از عواید اقتصادی پیش بینی شده در توافق برجام بهره مند نشده است؛ این درحالی است که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده و گزارش های چهارده گانه آژانس بین المللی اتمی این پایبندی را تأیید می کند. روسیه همچنین از آژانس بین المللی اتمی خواست که برای طرف های توافق برجام نشستی برگزار کند تا راه های عادی سازی وضعیت و ترسیم نقشه راهی جهت پیش
می توانید با ایران کار کنید اما به شما ویزای آمریکا نمی دهیم
هایی را که تحریم های آمریکا علیه ایران را دور بزنند را هم تهدید کرد و گفت: ما می گوییم، شما می توانید روابط بازرگانی آنطور که دوست دارید با ایران داشته باشید اما وقتی درخواست ویزا کنید ما با آن موافقت نخواهیم کرد تا وارد کشورمان شوید . یک سال پیش (18 اردیبهشت 1397) دولت آمریکا به دستور ترامپ، از توافق بین المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام خارج شده و تمام تحریم های هسته ای ذیل
آلمان: اتحادیه اروپا دنبال جلوگیری از تشدید تنش ها بر سر ایران است
اردیبهشت ماه) در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند. جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای صادر شده به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی اقدام کنند.
اروپا به جای مطالبه از ایران به تعهداتش عمل کند
به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به بیانیه کشورهای اروپایی درباره برجام واکنش نشان داد. ظریف نوشت: بیانیه امروز اتحادیه اروپا نشان می دهد چرا کار برجام به اینجا کشیده است: آمریکا یک سال است که با زورگویی اروپا و بقیه کشورهای دنیا- را تهدید می کند و اروپا فقط ابراز تأسف کرد. اتحادیه اروپا به جای اینکه از ایران بخواهد به صورت
شخصا از تحولات برجام بسیار نگران هستم
سوی تهران نمی پذیرد. این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه با صدور دستوری اجرایی، تحریم های جدیدی را علیه صادرات فلزات ایران از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم و مس اعمال کرد. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته (18 اردیبهشت 1398) با صدور بیانیه ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای
قطر: برخی سران کشورهای عربی رؤیای شکست نظامی ایران را دارند
امضای برجام نیز همین رؤیا را داشتند، اما همین کشور ها در همان زمان پس از امضای توافقنامه به ناچار این توافقنامه را ستودند . بن جاسم همچنین آورده است که متأسفانه کشور های حاشیه خلیج فارس تن ها یک طرف سومی هستند که بر اساس واکنش ها عمل می کنیم بی آنکه دیدگاهی برای منافع خود داشته باشند . وی در ادامه به انتقاد از سیاست های برخی کشور های عربی در منطقه پرداخته و نوشت: تخریب شورای همکاری خلیج (فارس) و تضعیف آن آنگونه که امروز رخ می دهد به نفع دیگران است و منافع کشور های عضو شورا را نابود می کند و تنها به نفع کسانی است که می خواهند توافقنامه های جدید با ایران امضا کنند . ...
ترامپ از اینکه ایران به دنبال سلاح اتمی نیست، ظاهرا آگاهی ندارد!
شده است اما ناگهان ترامپ گفت که این توافق را نمی خواهد و بیایید بنشینیم و دوباره مذاکره کنیم. چه تضمینی وجود دارد که او بار دیگر نخواهد مذاکره آتی ایران و آمریکا را تکرار کند؟ تخت روانچی درباره تصمیم روز چهارشنبه ایران برای پایان دادن به برخی محدودیت های برجامی در 60 روز آینده هم گفت: آنچه برای ما مهم است، منافع ملی ایران است. ما به عنوان یک طرف این قرارداد به تعهدات خود پایبند بودیم اما
تعهدات برجام مشکلات اقتصادی را حل نکند، تصمیمات سخت تری می گیریم
احمد امیرآبادی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش سطح اجرای برجام گفت: هر زمان در برخورد با قدرت های دنیا عزتمندانه رفتار کردیم موفق بودیم و توانستیم حقوق ملت را حفظ کنیم اما هر زمانی که در مقابل قلدری های دشمن کوتاه آمدیم حقوق ملت ضایع شد. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در توافقنامه برجام ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما طرف
برخی ها دنبال بهانه برای ضربه به اقتصاد کشور هستند
واکنش بازار ارز به این مسئله بودیم در حالی که غنی سازی حق ما بود با این حال رئیس جمهور بیان کرده اگر گام موثر از سوی طرف توافق صورت نگیرد، ایران میزان غنی سازی را افزایش می دهد بنابراین افزایش غنی سازی در حال حاضر رخ نداده است. با توجه به شرایط اقتصادی کشور، انتظار می رفت دولت احتمال افزایش نرخ ارزهای خارجی را به دلیل صحبت های رئیس جمهور پیش بینی وپیش گیری می کردند. نماینده مردم
اندیشه ای داریم به وسعت ایران
به گزارش سلام نو، محمد مهدی برومندی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره اقدام متقابل در خصوص برجام و ضرب الاجل 60 روزه به کشورهای باقیمانده در برجام را مورد حمایت مجلس خواند و گفت که این مهلت 60 روزه فرصت طلایی برای اروپایی ها خواهد بود. محمد مهدی برومندی در گفت وگویی با اشاره به بیانیه شورای عالی امنیت ملی درباره ی اقدامات متقابل ایران در
روسیه خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام
دولت روسیه به منظور بررسی تحولات اخیر برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خواستار برگزاری نشست کمیسیون مشترک شد. وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای با اشاره به اینکه برجام برای امنیت منطقه و جهان بسیار مهم است اعلام کرد: همانگونه که در برجام قید شده است به سبب جدی بودن تحولات اخیر باید نشست کمیسیون مشترک برگزار شود. طرف های برجام از جمله ایران باید نسبت به راه های عادی سازی وضعیت کنونی
دولت در هفته گذشته| از گفت وگو با سران عراق و قطر تا توقف 2 تعهد در برجام و مهلت دوماهه
تن تجاوز می کرد، آن مقدار اضافی را به کشوری می فروختیم، امروز این فروش را هم متوقف می کنیم. مشروح سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید ** صالحی: آمریکایی ها می خواستند ما را در دام بیاندازند تا رفتار ما را مدیریت کنند رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدام متقابل دربرابر خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکایی ها می خواستند ما را در دام
روسیه: اینستکس هرچه زودتر راه اندازی شود/همکاری در تکمیل نیروگاه بوشهر را ادامه می دهیم
اقتصادی که در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای این کشور در نظر گرفته شده بود، دست یابد، تاکید کرده است: در چنین شرایطی، اقدام تهران بر اساس بندهای 26 و 36 این توافقنامه قابل درک است. این موارد این امکان را برای ایران فراهم کرده در صورت عدم پایبندی سایر طرفین شرکت کننده در برجام، از برخی تعهدات خویش در چارچوب توافقات انجام شده، خودداری کند. با این وجود از جمهروی اسلامی
یادداشت|رفتار خصمانه آمریکا، انفعال اروپا و ضرورت بازگشت نگاه اصولی تهران به اوراسیا
توجهی را برای چارچوب های دو و چندجانبه حفظ برجام از طریق مذاکره برای یافتن آلترناتیوهای احتمالی با دیگر اعضای 1+5 آغاز نمود. در میانه این مراحل تولد و تکامل برجامی، یک اشتباه راهبردی به صورت خاموش در حال روی دادن بود. کاهش تمرکز دستگاه سیاست خارجی از روابط با همسایگان ؛ دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در این بازه به صورت ناخودآگاه و شاید آگاهانه سطح مناسبات با همسایگان را کاهش داد
کوهکن: اقدام ایران در چارچوب منافع ملی بود
خودشان هم متوجه اشتباهشان نباشند. سیاستمداران این کشور با سیاسی کردن برجام کار را به جایی رساندند که نتوانیم حتی از عواید دارویی، پزشکی و درمانی غنی سازی اورانیوم استفاده کنیم. ممنوعیت خرید و فروش اورانیوم ایران حتی در سطح تامین نیازهای پزشکی و دارویی، پس از یک سال صبر مقامات کشورمان را لبریز کرد چرا که برای تامین نیازهای پزشکی و دارویی به رادیوداروها و سایر تجهیزات پزشکی همه راه ها را بستند و
تکرار/ ایران در 60 روزه آینده می تواند در راستای منافعش اقدام کند
کاهش نداده بود و این حق را داشت که پس از یک سال، به نقض عهدهای طرف های مقابل در برجام واکنش نشان دهد. این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه اقدامات امروز دولت، در واقع اقدامات مقدماتی در راستای احقاق منافع ملی بوده است، گفت: در متن توافقنامه برجام بندهایی در ارتباط با بدعهدی طرفین از جمله مراجعه به شورای امنیت و کاهش تعهدات گنجانده شده بود که دولت کشورمان نیز بر
درخواست مرکل از ایران برای اجرای برجام
صدراعظم آلمان در واکنش به اقدام ایران در توقف برخی از تعهدات برجامی خود، مدعی شد: ایران باید بداند که حفظ و اجرای توافق هسته ای در راستای منافع این کشور است. به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان می گوید اتحادیه اروپا خواستار افزایش تنش درباره موضوع برنامه هسته ای ایران نیست. به گزارش رویترز، صدراعظم آلمان همچنین در واکنش به اقدام ایران در
اتحادیه اروپا دنبال جلوگیری از تشدید تنش ها بر سر ایران است
راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند. جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته ای صادر شده به کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی اقدام کنند. این بیانیه همچنین هشدار می دهد در صورتی
رسانه ملی دشمن را اشتباه گرفته است؟
پذیرایی از پناهندگان به ایران تحمیل می کند و گفت اگر آمریکا به خیال خامش صادرات نفت ایران را به صفر برساند و ما در شرایطی باشیم که توان تامین مایحتاج مردم برای مان دشوار شود ، ناچاریم امکان بازگشت شهروندان افغان را یا به کشورشان و یا به هر کشوری که خودشان بخواهند ، فراهم کنیم. این جمله او خطاب به طرف اروپایی بود که مدام به بهانه ترس از خشم آمریکا در انجام وظایفش ذیل برجام شانه خالی می کند
اتحادیه اروپا زمان را هدر ندهد
قبال برجام عمل کنند. رحیمی جهان ابادی ادامه داد: اما ایران درطول این 60 روزی که به اروپایی ها فرصت داده است تا اراده خود در زمینه پای بندی به برجام را به صورت عینی و شفاف بیان کنند، باید برای خروج از برجام به صورت مرحله به مرحله مذاکرات را با طرف اروپایی ادامه دهد و پس از پایان فرصت داده شده در صورت عدم مشاهده رفتار لازم از سوی اروپا ، در نهایت از این قرارداد که صرفا در حال حاضر برای ایران تکالیفی
با ترامپ بی منطق باید از موضع قدرت برخورد شود
گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ حسین امیرعبداللهیان طی مطلبی در صفحه شخصی خود، اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی اش در واکنش به نقض مکرر برجام از سوی طرف مقابل را به فال نیک گرفت و نوشت: شروع اقدام دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با بدعهدی غرب در قبال برجام را باید به فال نیک گرفت. نظام بین الملل منطق قدرت را خوب می فهمد. باید با رعایت منطق قدرت و قدرت منطق اما در شیبی تندتر، دشمنان را به عقب راند. با ترامپ بی منطق باید از موضع قدرت برخورد شود. انتهای پیام/
ماکرون: باید کاری کنیم ایران در برجام بماند
کشورهای باقی مانده در برجام 60 روز فرصت داده برای اجرای تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی اقدام کنند. این بیانیه همچنین هشدار می دهد در صورتی که کشورهای گروه 1+4 در ضرب الاجل یاد شده به تعهداتشان عمل نکنند، ایران به صورت مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد. اتحادیه اروپا امروز (19 اردیبهشت ماه) با صدور بیانیه ای ضرب الاجل ایران را رد کرد و افزود: قویاً به
حداقل 6 ماه قبل باید تصمیم امروز را در مقابله با آمریکا می گرفتیم
می کردیم. چرا که از همان ابتدا می دانستیم، غربی ها هیچ قصدی برای به رسمیت شناختن حقوق ایران ندارند. رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز نوبت اروپا است تا بتواند اقتدار خود را اثبات کرده و کاری کند که برجام پا برجا بماند. اگر اروپایی ها واقعا می خواهند برجام از بین نرود، باید دست به کار شده و مانع از زیاده خواهی های آمریکا شوند. فلاحت پیشه در پایان گفت: اقدام امروز ایران در حقیقت اتمام حجت با طرف های اروپایی و آمریکایی در برجام است.
دکتر مطهرنیا: اقدام ایران در برابر بدعهدی های آمریکا و فرار رو به جلو اروپا هوشمندانه است
وگو با شفقنا، درباره اقدام اخیر ایران در چارچوب برجام و مهلت 60 روزه به اتحادیه اروپا برای انجام تعهدات خود طبق برجام، اظهار کرد: اقدام ایران در واقع عکس العملی در برابر رفتارها و کنش های ایالات متحده آمریکا و دیگر اعضای گروه 1+5 در ارتباط با گروه اقدام مشترک برای پرونده هسته ای ایران یعنی برجام است، برجام حاصل یک تلاش دیپلماتیک در سطح بین المللی برای ارایه یک راه حل در جهت حل بحران میان ایران و