سایر منابع:
سایر خبرها
جنجال لاشه ها | از کشتار بیرحمانه کوسه ها در خلیج فارس تا لاشه عجیب در خرم ناز
که براساس اطلاعات کوهنوردان، این لاشه در منطقه “خرم ناز” شهرستان بویراحمد کشف شده است. منطقه “خرم ناز” شهرستان بویراحمد یکی از مناطق شکار ممنوع استان کهگیلویه و بویراحمد است. ماجرای کشف لاشه عجیب و ناشناخته چه شد؟ مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پخش تصاویری از لاشه یک موجود ناشناخته، عجیب و نادر در فضای مجازی استان گفت: پس از اعزام یک تیم محیط زیست به
جلوگیری از هدر رفت 10 لیتر برثانیه آب شرب | بهره برداری از خط انتقال 160میلیمتر خیابان لاهیجان
این خبر گفت: با توجه به افت فشار آب در خیابان لاهیجان، آج بیشه و بیجاربنه امور آبفای شهرستان رشت اقدام به راه اندازی و اتصال خط جدید لوله آب 160 میلیمتری پلی اتیلن در مسیر کمربندی خرمشهر بعد از مجتمع مسکونی تک ماسوله نمود که انجام عملیات لوله گذاری فوق موجب افزایش فشار تا 1.2 بار شد. مدیرآبفای رشت هزینه ی اجرای این پروژه را بالغ بر 120 میلیون ریال از بخش امانی شرکت عنوان کرد.
اوج گیری کرونا در استان بوشهر/جزئیات 23 ابتلای جدید
...: بیمار جدید دیگر آقایی 46 ساله ساکن شهرستان جم و سابقه تماس با مورد مثبت را داشته و به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی شده و بیمار دیگر نیز آقایی 26 ساله ساکن شهرستان گناوه که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و هر دو آن ها در مراقبت خانگی قرار دارند. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (290 نفر) تاکنون 149 نفر از آنان بهبودیافته و 124 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و 6 نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند. ...
جزئیات 23 مبتلای جدید کرونا در استان بوشهر (آمار رسمی به تفکیک شهرستانها)
در استان بوشهر گفت: بیمار جدید دیگر آقایی 46 ساله ساکن شهرستان جم و سابقه تماس با مورد مثبت را داشته و به صورت سرپایی در بیمارستان شناسایی شده و بیمار دیگر نیز آقایی 26 ساله ساکن شهرستان گناوه که در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و هر دو آن ها در مراقبت خانگی قرار دارند. دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان (290 نفر) تاکنون 149 نفر از آنان بهبودیافته و 124 نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و 6 نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند./ وبدا ...
فرماندار گناوه: کمبود آب این شهر با مخزن 20 هزار متر مکعبی برطرف می شود
غلامرضا مهرجو روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: هم اینک شهر گناوه دارای 2 مخزن 10 و 20 هزار مترمکعبی است که فرسوده شده و وضعیت انها مناسب نیست و نیاز مبرم به مخزن 20 هزار مترمکعبی دیگر دارد. وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه شهرستان گناوه بلحاظ موقعیت جغرافیایی منابع آبی ندارد و به خارج از استان بوشهر وابسته است نیاز دارد به موازات نبود منابع، احداث مخزن ذخیره
کشف تور و قلاب ماهیگیری صیادان غیرمجاز درالیگودرز
خسرو بهلولی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در بازرسی از اطراف سد حوضیان ادوات صید دو صیاد متخلف که اقدام به صید غیر مجاز نمودند ضبط شد. وی تصریح کرد: با توجه به فصل ممنوعه صید آبزیان در رودخانه ها و اکوسیستم های آبی شهرستان الیگودرز گشت و کنترل به منظور جلوگیری از تخلفات زیست محیطی در این حوزه ها تقویت می شود. بهلولی گفت: هم اکنون ماهیگیری در تمام رودخانه ها و سد های شهرستان
انسداد 170 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان ری در سال 98
هکتار از بستر رودخانه سرخه حصار بنام دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی شرکت آب منطقه ای تهران و همچنین لایروبی نهر ها و رودخانه ها به مساحت 146 هزار متر مربع از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب شهرستان ری در سال 1398 است.
جدال روستاهای خراسان جنوبی با کرونا و آب آلوده/ کوتاهی آبفا در بهره برداری از چاه آب شرب
می کند تغییر دادند اما این آب نیز از کیفیت پایینی برخودار است. سپاهی عنوان کرد: حدود دو سال و نیم قبل وقتی اهالی روستای شیرگ دیدند آب و فاضلاب روستایی شهرستان درمیان و استان اقدام عملی برای آبرسانی پایدار به این روستا انجام نمی دهد، به صورت خودجوش اقدام به حفر چاه در منطقه النگ پای مرغ در نزدیکی روستا کردند. وی ادامه داد: با توجه به این که یکسال شده کار حفر چاه توسط اهالی به
عوارض آلایندگی عسلویه و حقی که ناحق می شود
نوشتار می باشد) امّا این ماده قانونی در مقام اجرا با اعمال سلیقه هایی از جانب مسئولین وقت استان بوشهر موجب شد تا عسلویه به حق واقعی خود از این اعتبارات نرسد. مسئولین وقت بوشهر در صورتجلسه ای تحت عنوان کمیته توزیع عوارض آلایندگی استان، آلایندگی واحدهای مستقر در شهرستان عسلویه را به کل شهرستان های بوشهر تسری داده بودند. به واسطه این اقدام غیرقانونی و غیر منصفانه، شهرداری عسلویه با ارسال
شرکت های نفتی زمینه رشد فارغ التحصیلان بومی دیلم را فراهم کنند
از این خط انتقال باشیم. رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیلم گفت: میانگین اشتغال در تاسیسات نفت و گاز شهرستان بیش از 50 درصد است. رضا صبوری افزود: شرکت پترو امید آسیا 70 درصد و آریا نفت شهاب 60 درصد متشکل از نیروهای فنی و کارگری نیروهای بومی بکار گرفته اند. وی اظهارداشت: در تمامی شرکت های منطقه آمار استفاده از نیروهای بومی به نسبت تعداد شاغلین در این سال ها
آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان ها؛ 15 اردیبهشت+جدول
برابر چهار هزار و 103 نمونه است که از این تعداد یک هزار و 559 مورد مثبت، 2 هزار و 392 مورد منفی و 152 مورد اعلام نشده است. وی با بیان اینکه از ظهر دیروز تا این لحظه 144 بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری در استان تاکنون یک هزار و 559 نفر مبتلا شده اند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به شمار مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستا
5 مورد تصرف حریم روخانه های استان بوشهر شناسایی شد
تاریخ ایجاد در 14 اردیبهشت 1399 معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر گفت: در یک ماه گذشته پنج مورد تصرف به حریم و بستر رودخانه ها و آبراه ها شهرستان های گناوه، دیر، دشتی و جم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به رفع تصرف و آزادسازی آن اقدام شد. به گزارش دیارجنوب ، عبدالطیف عباسی نژاد روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد:همچنین سه مورد اقدام به برداشت غیرمجاز
ایمن سازی خط انتقال آب تنگ کناره بویراحمد انجام شد
انتقال آب 20 اینچ ایستگاه پمپاژ تنگ کناره به طرف شهر یاسوج با رعایت نکات فنی و مهندسی در بستر رودخانه بشار و پل سوم بشار یاسوج به مدت 2 ماه انجام و خط انتقال جدید در کمترین زمان ممکن در مدار بهره برداری قرار گرفت. پاسره اظهار داشت: اعتباری افزون بر 12 میلیارد ریال برای اجرای این طرح مهم هزینه شده است. وی افزود: این خط انتقال از ابتدای ساخت تاکنون در معرض سیلاب قرار داشت و در
نفس های تازه تالاب بین المللی هامون پس از سالیان طولانی خشکسالی
اجرا در آورده و حتی با وجود آب در برخی مسیرها هنوز این اقدام با جدیت تمام در حال پیگیری و انجام است. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به کنترل پدیده گرد و غبار بیان کرد: محیط زیست استان پس از مطالعات متعدد و بررسی های میدانی 2 پروژه بزرگ نهال کاری به منظور تثبیت گرد و غبار در بستر تالاب هامون را در کنار لایروبی های تخصصی برای انتقال آب به این کانون ها و ایجاد پوشش گیاهی
خسارت یک میلیاردی شناورهای بوشهری به محیط زیست دریایی بندرلنگه
رییس اداره دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان افزود: این شناورها از محدوده صید قانونی خود خارج شده و با استفاده از تورهای ترال که استفاده از آنها ممنوع است، موجب چندین مورد خسارت های زیست محیطی شدند. افشین عسکری ادامه داد: این 2 شناور با دستور دادستانی توقیف و به بندرگاه منتقل شده اند و پرونده تخلفات آنها به دادگاه ارسال شد. وی تخریب زیستگاه آبزیان، صدمه به بستر دریا و
5 سد کردستان سرریز شدند
گاران 85 میلیون مترمکعب، سد سورال 11.42 میلیون مترمکعب و سد زریوار نیز 65 میلیون مترمکعب حجم دارند. وی عنوان کرد: سد قشلاق استان 240 هکتار از زمین های بخش کشاورزی استان را تحت پوشش قرار می دهد که از شبکه زهکشی و آبیاری سد و رودخانه قشلاق رهاسازی می شوند. وی با اشاره به اینکه سد قشلاق آب شرب شهرستان سنندج را تامین می کند، اعلام کرد: در مواقع اضطرار از سد آزاد آب به سد قشلاق منتقل می شود و خط انتقال آن توسط آب و فاضلاب استان در حال انجام است.
زنگ خطر برای آب های زیرزمینی خراسان رضوی؛ افزایش شوری کیفیت آب را تهدید می کند
بازگشایی و لایروبی رودخانه های خطر آفرین در مناطق روستایی شهرستان گناباد شد و اظهار کرد: کال شور گناباد به عنوان نگین شور کویر خراسان رضوی از ظرفیت های بالای گردشگری برخوردار است که معتقدم مغفول باقی مانده است. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی عنوان کرد: کال شور گناباد یک رودخانه فصلی است که به دلیل بالا بودن سطح آب های زیرزمینی در تمام ایام سال دارای آب است؛ آب این
صادرات 300 هزار دلار صنایع دستی گلستان و چند خبر کوتاه
اظهار داشت : در این مدت 51 سارق سابقه دار و 37 معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند. ** معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت : پارسال هزار و 760 مورد تصرف در حد بستر و حریم رودخانه های استان شناسایی شد که برای هزار و 115 مورد اخطار و برای 447 نفر از متهمان تشکیل پرونده قضایی شد و از این تعداد 118 مورد رفع تصرف گردید. ** مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت
ادوات صید غیرمجاز از رودخانه های صومعه سرا جمع آوری شد
پاکسازی و همه موانع مهاجرت یا تخم ریزی ماهیان از سطح این رودخانه ها جمع آوری شد. وی با اشاره به اینکه، رودخانه های شهرستان صومعه سرا همه روزه از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان کنترل و پایش می شود، افزود: از آنجا که به دلیل وسعت منطقه امکان کنترل همزمان همه مناطق وجود ندارد به همین منظور از توان نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران یا بسیج به منظور برخورد ضربتی و پاکسازی همزمان
132 هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های گلستان رفع تصرف شد
به گزارش گلستان 24؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین دهقان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان گلستان گفت: در سال گذشته هزار و 760 مورد از تصرفات حد بستر و حریم رودخانه های استان شناسایی شد که برای هزار و 115 مورد اخطاریه صادر شده و 447 پرونده هم به محاکم قضایی فرستاده شدند. دهقان با بیان این که طی این مدت 118 مورد رفع تصرف در استان انجام شده که مساحت اراضی آزادشده حدود
جنوب شهر زیارت شیروان با مشکل انتقال آب مواجه است
وحید واسطه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با بیان اینکه جنوب شهر زیارت با مشکل انتقال آب مواجه است، اظهار داشت: سیلاب های کنونی بالاتر از پیش بینی است که برای لایروبی باید مردم همکاری لازم را داشته باشند از سویی با بازگشایی اراضی کشاورزی بتوانیم سیلاب را عبور دهیم. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی طول آبراه زیارت تا رودخانه اترک که شامل مسیر
100 درصد آب موردنیاز شهرستان گناوه از خارج استان تامین می شود
غلامرضا مهرجو پیش از ظهر امروز در نشست شورای آب شهرستان گناوه با حضور مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: همّت آب و فاضلاب استان بوشهر در جذب منابع ملی و حل و فصل مسائل مربوط به آب ستودنی است. وی تاکید کرد: شهرستان گناوه بالغ بر 41 هزار مشترک در سطح شهر و روستا دارد که بالای 75 درصد آنها در شهر گناوه سکونت دارند. نداشتن منابع آب در شهرستان و وابستگی به منابع آب خارج استان یک
وعده های جدید برای فرجام سدهای بزرگ استان +تصاویر
متوقف است، اما این شرکت آمادگی دارد تا درصورت تزریزق بودجه، این سد را در کمترین زمان ممکن عملیاتی کند. ما معتقدیم سد خاییز با افزایش راندمان مصرف آب و مدیریت بهره وری، بخش عمده نیاز کشاورزان را رفع می کند. تکمیل سد دالکی، شاید دو سال دیگر وی درباره سد دالکی دشتستان که با هدف تامین آب حدود دو میلیون اصله نخل این شهرستان اجرایی شده، گفت: از محل مصوبات سفر هیات دولت، باید 80 میل
شکار حیات وحش در زنجان با شیوع کرونا کاهش چشمگیر یافته است
/> منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم به مساحت 122 هزار و 618 هکتار از سال 1375 تحت حفاظت محیط زیست زنجان قرار گرفته است و آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، سنجاب زمینی، رودک، کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، دال، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی، افعی شاخدار ایرانی، افعی زنجانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران این منطقه است.
نفس های تازه هامون پس از سالیان طولانی خشکسالی+تصاویر
: نخستین گام در برنامه احیای تالاب هامون جذب اعتبارات مورد نیاز و شروع پروژه لایروبی مسیرهای متعدد انتقال آب حاصل از بارندگی و دشتمال های منطقه به تالاب بود، که این اداره کل چندین پروژه بزرگ و حیاتی را در این زمینه به اجرا در آورده و حتی با وجود آب در برخی مسیرها هنوز این اقدام با جدیت تمام در حال پیگیری و انجام است. مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با اشاره به کنترل پدیده گرد و
دستور توقیف شناورهای غیرمجاز در هرمزگان صادر شد
حفاظت محیط زیست هرمزگان اعلام کرد: این شناورها از محدوده صید قانونی خود خارج شده و با استفاده از تورهای ترال که استفاده از آنها ممنوع است، موجب چندین مورد خسارت های زیست محیطی شدند. به گفته افشین عسکری، این 2شناور با دستور دادستانی توقیف و به بندرگاه منتقل شده اند و پرونده تخلفات آنها به دادگاه ارسال شد. به گفته این مسوول، محموله این شناورها شامل 2تن صید غیرمجاز توسط شیلات
15 کیلوگرم حشیش در ورودی جم کشف شد
اتحادخبر: فرمانده انتظامی شهرستان جم از کشف 15 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش در ورودی این شهرستان خبر داد. به گزارش ایرنا؛ سرهنگ سید علی مهدیان روز شنبه در این رابطه افزود: در پی انجام اقدام های اطلاعاتی پایگاه نهم پلیس مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه فردی قصد انتقال مقداری مواد مخدر از نوع حشیش از استان های همجوار بوسیله یک دستگاه خودرو 405 به استان بوشهر را دارد که ستگیری وی در
شهروندان دیلم بوشهر خواستار حل مشکل افت فشار آب شدند
شد تا ضمن توزیع متعادل و عادلانه در آب شهر، قطعی در نقاط مشکل دار بویژه منطقه بسیجیان برطرف شود. وی بیان کرد: به منظور برطرف کردن افت فشار خرید و راه اندازی سیستم هوشمند کنترل فشار پمپ های خط ورودی شهر در دست پیگیری است. شولی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد قطعی و افت فشار کمتری در آینده در شبکه توزیع آب شهر ایجاد شود، گفت: امیدواریم با مدیریت مصرف بهینه مردم شهرستان، تابستان کم تنش آبی داشته باشیم. شهرستان دیلم با 35 هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر واقع است.
از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد جلسه ستاد مقابله با ...
مترمکعب در سال گذشته رسید که به بهره برداری از پروژه های در دست اجرا تولید آب افزایش می یابد. وی، ترویج مدیریت مصرف آب را یکی از برنامه های مهم دانست و تصریح کرد: بیش از 85 درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از دیگر استان ها تامین می شود که با تکمیل پروژه های آب شیرین کن، منابع آبی استان افزایش و پایدار می شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید آب از تاسیسات آب
تاکید منتخبان مردم بر طراحی مدل اجرایی انتقال آب به شیراز
اجرا کنیم اظهار داشت: برای انجام این کار باید مدل هایی را طراحی کنیم که منافع سرمایه گذار را نیز تامین کند. قادری ادامه داد: اگر مدل سرمایه گذاری درست طراحی شود و از سرمایه گذار انتظار غیرمعقول نداشته باشیم، بی شک در استان فارس هم سرمایه گذار و هم مجری خواهیم داشت. ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم نیز در این نشست گفت: موضوع انتقال آب سد تنگ سرخ و شش پیر به شیراز