20 چاه غیرمجاز در شهرستان بوئین زهرا مسدود شد
سایر منابع:
سایر خبرها
رفع تصرف 198 هکتار اراضی ملی آذربایجان شرقی از دست سودجویان زمین خوار
شده، شرکت آب منطقه ای و مدیریت منابع آب، برابر مقرارت موظف به اخذ دستور قضایی و تخریب مستقلات و رفع تصرف است. کوتاه شدن دست سودجویان از 27 کیلومتر از حریم رودخانه های آذربایجان شرقی وی در مورد حجم آزادسازی و بازگشایی صورت گرفته در استان گفت: طی امسال و تا اواخر اردیبهشت ماه امسال 27 کیلومتر از بستر و حریم رودخانه های آذربایجان شرقی که مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته بود
خشکسالی گلوی خراسان جنوبی را می فشارد/26 دشت در وضعیت بحرانی
حوزه فعالیت شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی 8 دشت استان دارای وضعیت ممنوعه بحرانی، 18 دشت بحرانی و تعداد 9 دشت نیز آزاد است. وی با اشاره به جبران بخشی از کسری مخازن آبی در دشت های خراسان جنوبی، بیان کرد: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در استان از جمله نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی، پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیر مجاز، فعال نمودن گروه های گشت و بازرسی از
افزون بر چهار هزار مترمربع از اراضی کشاورزی هیرمند و هامون رفع تصرف شد
غیر مجاز اراضی کشاورزی و باغات با هماهنگی دادستان و نیروی انتظامی طبق قانون برخورد خواهد شد. مدیر امور اراضی سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که باید اراضی کشاورزی را به عنوان یک امانت در راستای تولید در بخش کشاورزی حفظ و حراست کنیم، اظهار داشت: برخی از سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر، اراضی مرغوب کشاورزی را با دیوار کشی، تغییر کاربری می دهند که این عمل غیرقانونی اراضی حاصلخیز استان را نابود می کند. انتهای پیام/گ
رفع تصرف از اراضی ملی آستانه اشرفیه
به گزارش ندای گیلان ،سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در روستای کشل آزادسرا شهرستان آستانه اشرفیه، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان با هماهنگی قضایی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شده و در بررسی های انجام شده دریافتند فردی 4 هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف
سانحه رانندگی و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا
دارد. وی با تاکید بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به مسافران توصیه کرد، در حوادث جاده ای با شماره تلفن 112 ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند. محور آستارا - اردبیل از مسیرهای ارتباطی استان های گیلان و اردبیل و پر تردد است. نسرین غزنوی رئیس اداره منابع طبیعی آستارا هم گفت: یک نفر در روستای سیج بخش مرکزی این شهرستان، 2 هزار و 150
پرداخت بیش از 220 میلیون ریال زکات در شهرستان شوسف
بیمه می کنند. ادامه داد: اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد. حجت الاسلام درکی مسئول زکات شهرستان گفت: جمع آوری زکات در جامعه یکی از رسالت های مهم و سنگین کمیته امداد حضرت امام (ره) است که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی تاسیس شد و منشا خدمات بسیاری برای جامعه است. او ادامه داد: پرداخت زکات به مانند جهاد در راه خدا است و کسانی که زکات
91 هکتار از زمین های حریم رودخانه های استان تهران رفع تصرف شد
املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری های مستمر انجام شده توسط شرکت آب منطقه ای تهران مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه های واقع در شهرستان های استان تهران اقدام شود. معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران تعداد حکم های صادره در سال گذشته را 750 مورد عنوان کرد و گفت: در استان تهران 586 حکم و توقف عملیات اجرایی شده که این امر با همکاری دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی صورت گرفته است. ...
تاکید دادستان عمومی و انقلاب اسفراین بر صیانت از سلامت مردم در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب
محسن کریمی در گفت وگو با میزان ، درباره بازدید از تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بیان کرد: در جریان این بازدید که فرماندار، مدیران جهاد کشاورزی، محیط زیست و امور آب شهرستان اسفراین نیز حضور داشتند، از بخش های مختلف تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان بازدید به عمل آمد و از نزدیک در جریان انجام امور قرار گرفتیم. دادستان عمومی و انقلاب اسفراین با اشاره به مصارف ناشی از خروجی پساب این تصفیه خانه
متولی صدور مجوز های استخراج معادن چه کسی است؟
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید محمد ابراهیم اقبالی زارچ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر در بازدید از برخی از معادن این شهرستان، گفت: تحقق حفاظت محیط زیست و حراست از زیست بوم و منابع طبیعی شهرستان، بدون مطالعه و بررسی موقعیت استقرار معادن، در هنگام صدور مجوز فعالیت از ناحیه نهاد های مرتبط، امکان پذیر نخواهد بود. او با بیان اینکه درحوزه عملکرد
افزایش 30 درصدی بارندگی ها در استان مرکزی
امسال نیز ساماندهی و اصلاح 32 کیلومتر هدفگذاری شده است. آمره ای بیان کرد: از مجموع 280 چاه فرم 5 هدفگزاری شده در سال گذشته 117 چاه پر و مسلوب المنفعه شده و همچنین از 240 کنتور هوشمند حجمی که برای نصب بر چاه ها هدفگذاری شده بود 218 کنتور نصب شده است، همچنین امسال باید 260 چاه پر و 700 کنتور هوشمند حجمی نصب شود. شهرستان های خمین و زرندیه و اراک در جهت پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های
قلع و قمع 84 هزار مترمربع از اراضی ملی تصرفی در جنگل شدید سروستان
شیراز(پانا) - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروستان از رفع تصرف 84 هزار متر مربع از اراضی ملی در منطقه جنگل شدید در یک عملیات سخت و طاقت فرسا از دست زمین خواران خبر داد و گفت این زمین ها به بیت المال بازگشت داده شده است. به گزارش روابط عمومی اداره منابع طبیعی سروستان، سید مجتبی شریفی سعدی امروز به خبرنگاران گفت: با هماهنگی صورت گرفته با دادستان محترم عمومی، انقلاب شهرستان سروستان
خروج 15000 هزار متر مربع اراضی ملی استان کرمانشاه از ید متصرفین
جهت رفع تصرف عرصه اخذ و نسبت به رفع تصرف محدوده مورد نظر از طریق احداث 1200 متر مربع کانال خط تنسیق اقدام لازم مبذول گردید که با انجام این کار عرصه ی به میزان 15 هکتار از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد. وی خاطرنشان ڪرد: مردم طبیعت دوست می توانند در تماس با شماره 1504 ڪد امداد جنگل و مرتع اداره ڪل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب ڪرمانشاه گزارش ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی ڪنند تا از ورود خسارت های جبران ناپذیر به عرصه های مرتعی و جنگلی جلوگیری ش ...
رفع تصرف از 12 هکتار از اراضی ملی در طرقبه
تصرف شد. دادستان طرقبه شاندیز ادامه داد: موضوع از سال 97 با اعتراض تعدادی از اعضای سمن های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست و مردم طرقب ه شاندیز مبنی برتصرف اراضی ملی توسط آموزش و پرورش ناحیه پنج شروع شد. سبحانی بیان کرد: در همان سال دادستانی به همراه ماموران راه و شهرسازی و منابع طبیعی54 هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کرد و تمام این اراضی را به اداره راه و شهرسازی تحویل داد
ورود دادستان قزوین به موضوع رهاسازی پساب شهرک صنعتی لیا
مهدی ولی زاده روز سه شنبه در تشریح این خبر افزود: شهرک صنعتی لیا دارای یک تصفیه خانه پساب ها و یک واحد در حال احداث است، اما به دلیل اختلاف نظر اداره محیط زیست و آب منطقه ای استان، پساب های صنعتی این شهرک بدون استفاده بهینه رهاسازی می شود که همین موضوع مشکلات متعددی را در این منطقه ایجاد کرده است. وی در ادامه افزود: پساب رها شده این شهرک صنعتی از طریق زهکشی و کانال به سمت شهرستان بویین زهرا
رفع تصرف میلیاردی اراضی ملی بیضا
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان گفت: در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع ملی از چنگ زمین خواران، ماموران انتظامی شهرستان سپیدان با همکاری اداره منابع طبیعی مطلع شدند چند نفر از اهالی بیضاء اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت. وی افزود: ماموران انتظامی با همکاری اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام
رفع تصرف 375 میلیاردی اراضی ملی در سپیدان
سردار رهام بخش حبیبی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح مقابله با زمین خواری و رفع تصرف منابع ملی از چنگ زمین خواران، ماموران انتظامی شهرستان سپیدان با همکاری اداره منابع طبیعی مطلع شدند چند نفر از اهالی بخش "بیضاء" اقدام به تخریب اراضی ملی و تصرف آن کرده اند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از سایت پلیس فارس، حبیبی گفت: ماموران انتظامی
آزادسازی اراضی ملی تصرف شده شهرستان زرین دشت
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرین دشت گفت: در طرح برخورد قاطع با متصرفین و جلوگیری از زمین خواری، 887 متر مربع از اراضی ملی پلاک دبیران با ارزش تقریبی سه میلیارد و دویست میلیون ریال رفع تصرف و به بیت المال بازگردانده شد. مرتضی سلیمانی افزود: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر تخریب و تصرف اراضی ملی در پلاک
فاضلاب و تهدید حیات قنات های بافت قدیم اردکان
/> در هر حال حفر این تعداد چاه با توجه به اقلیم گرم و خشک ایران که در منطقه کم آب قرار دارد، زنگ خطر را در ناحیه مرکزی ایران در آینده به صدا درخواهد آورد، در حالیکه این سرزمین کهن با وجود کمبود این ماده حیاتی با ارزش سال ها تاب آوری داشته است. خارج شدن بیشتر قنات ها از چرخه تامین آب بیشتر 190 رشته قنات شهرستان اردکان از سال ها قبل از چرخه تامین آب خارج شد و این سرمایه گران
چشم طمع غارتگران به جنگل های زاگرس
کردستان و شهرستان مریوان که باعث خانه نشین شدن مردم شد، افرادی سودجو در سکوت این روزهای کرونا که همه مردم نگران از ابتلا به آن بودند اقدام به تخریب، تصرف و سوزاندن درختان جنگلی کردند. محمودی اضافه کرد: با وجود تعطیلی بسیاری از کسب و کارها و کمتر شدن کارهای اداری که ادارات به صورت یک سوم کاری فعالیت می کردند اداره منابع طبیعی مریوان گشت و نظارت و بازرسی از عرصه های منابع طبیعی را متوقف
95هکتار از اراضی ملی بویین زهرا رفع تصرف شد
، درختان و غیره را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می کنند، طی سالیان اخیر عمیق تر و وسیع تر شده و شاهد پیامدهای تاسف بار این تعرضات برای طبیعت بوده ایم. دادستان بوئین زهرا در ادامه بیان کرد: در سال گذشته با برخورد قضایی 95 هکتار از مراتع و اراضی ملی رفع تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته قلع و قمع شد، همچنین در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی20 چاه غیرمجاز پر و مسلوب
ماجرای ضرب و شتم دسته جمعی مأموران انتظامی و منابع طبیعی در فومن چه بود؟
به گزارش ندای گیلان ،علی داودی در گفتگویی با اشاره به اجرای حکم قضائی درباره قلع و قمع یک رستوران غیر مجاز و رفع تصرف 800 متر مربع آب بندان در روستا تیمور کوه آلیان فومن، اظهار کرد: برای اجرای این دو حکم به همراه نماینده دادستان، مأموران یگان منابع طبیعی و نیروی انتظامی در محل حاضر شدیم. وی افزود: در هنگام اجرای این حکم در روستای تیمور کوه آلیان 9 نفر از اهالی این روستا به مأموران
آزادسازی چهار رودخانه تصرف شده فارس
رودخانه هم آزاد شد. او خاطرنشان کرد: بخشی از رودخانه قره آغاج در شهرستان خفر و در روستای صغاده جریان دارد که حریم و بستر این رودخانه هم دستخوش تصرف افراد بی مسئولیت قرار گرفته بود. طی عملیاتی، وضع رودخانه قره آغاج هم به حالت قبل از تصرف بازگشت. کریمی مزید ادامه داد: در رودخانه چاه مروارید در شهرستان جهرم بخش کردیان متخلفین با نصب یک بندخاکی غیرمجاز، حریم و بستر این رودخانه را
تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین در آینده ای نزدیک
. دادستان عمومی و انقلاب اشکذر با بیان اینکه طرح های سازگاری با کم آبی باید به گونه ای پیش بینی و اجرا شود که مشکل کم آبی استان و شهرستان اشکذر در تمامی بخش ها مدیریت شود، اظهار داشت: اگر در حال حاضر مدیریت مناسب را در زمینه منابع آب زیرزمینی نداشته باشیم در آینده شاهد تخلیه منابع آب زیرزمینی و فرونشست زمین خواهیم بود. اقبالی در مورد حفاظت از منابع آب و جلوگیری از تعرض به دشت
انسداد 19 حلقه چاه غیرمجاز در شیراز و هفت شهر فارس
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، علی اکبر بازیار اظهار کرد: گروه های گشت و بازرسی آب منطقه ای استان حین گشت زنی متوجه فعالیت 19 حلقه چاه غیرمجاز شدند و عملیات پر و مسلوب المنفعه کردن این تعداد حلقه چاه غیرمجاز را انجام دادند. او افزود: طی این عملیات هفت حلقه چاه غیرمجاز در شیراز، چهار حلقه در مرودشت، دو حلقه در داراب، دو حلقه در ارسنجان و چهارحلقه نیز در شهرستان
22 هکتار از اراضی ملی در مناطق گردشگری بردسیر به بیت المال بازگشت
افشین صالحی نژاد در گفت وگو با میزان از رفع تصرف 22 هکتار از اراضی ملی در مناطق گردشگری بردسیر خبر داد و گفت: این اراضی عمدتا در مناطق خوش آب و هوا و گردشگری شهرستان از جمله منطقه گردشگری لاله زار، بیدخوان، گلزار و مومن آباد مورد تصرف قرار گرفته بودند. سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بردسیر گفت: با صدور دستور قضایی و همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و واحد اجرائیات
پاک کن منابع طبیعی، روی ردپای زمین خواران در ده بالا
سرهنگ مهدی مختومی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: بیش از یک هزار مترمربع از عرصه های ملی در روستای ده بالای شهرستان تفت، با دستور مقام قضایی و به منظور اجرای احکام قضایی و تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع، از دست متصرفان خلع ید و رفع تصرف شد. او افزود: ارزش
رفع تصرف اراضی ملی در آستارا
نسرین غزنوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا، اظهارکرد: یک هزار و 500 متر مربع از اراضی ملی این شهرستان در بخش مرکزی رفع تصرف شد. رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر آستارا افزود: متخلف در روستای دربند اراضی ملی را تصرف کرده بود که با پیگیری حقوقی، به آزادسازی زمین اقدام و متهم پس از دستگیری به دادگاه معرفی شد. وی از تخریب 2 کوره غیرمجاز در ارتفاعات
18 هزار مترمربع زمین خواری در یزد رفع تصرف شد
به گزارش یزدی نیوز سرهنگ رضا مختومی از زمین خواری چند هزار متری در ده بالا شهرستان تفت خبر داد و اظهار داشت: بیش از 18 هزار مترمربع از عرصه های ملی در روستای ده بالای شهرستان تفت، با دستور مقام قضائی رفع تصرف شد. وی عنوان کرد: ارزش ریالی اراضی باز پس گرفته شده را بیش از 363 میلیارد ریال برآورد شده است. مختومی با اشاره به اینکه یگان حفاظت منابع طبیعی در زمینه های مختلف زمین
خلع ید 20 میلیاردی از متصرفین زمین در نی ریز
به گزارش اداره راه و شهرسازی نی ریز 20000 متر مربع از اراضی دولتی به 20 میلیارد تومان از چنگال متصرفین و زمین خواران پس گرفته شد. عقیل علیمردانی مسئول دایره حقوقی و واحد حفاظت از اراضی اداره راه و شهرسازی گفت: در مورخ 99/02/29با هماهنگی آقایان ابراهیمی دادستان شهرستان نی ریز، سرهنگ مهدوی نژاد فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان فارس و فرغت شهردار نی ریز ، از میزان 20 هزار